پنجشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۸۳ - سال سيزدهم - شماره ۳۶۴۱ - Feb 17, 2005
دومين مرحله بارش سنگين برف در راه است
تدارك وسيع شهرداري تهران براي مقابله با بارش برف
گروه شهري- جمشيد پوراسكندر: شهرداري تهران براي مقابله با موج جديد بارش سنگين برف تمام امكانات و نيروي خدماتي خود را مهيا و در وضعيت آماده باش قرار داده است.در پي اعلام وضعيت هوا از سوي سازمان هواشناسي و احتمال مجدد بارش باران ازاوايل هفته آينده و ادامه آن تا اواسط هفته آينده، شهرداري تهران كليه نيروها و تجهيزات مكانيكي و فني خود را در شمال تهران مستقر كرده است تا بتواند بي درنگ وارد عمل شده و فعاليت هاي ضروري را انجام دهد.
دكتر نوريان رئيس سازمان هواشناسي كشور اوائل هفته جاري در يك برنامه تلويزيوني اعلام كرد بر اساس پيش بيني هاي اوليه موج جديدي از بارش برف از اوايل هفته آينده در كشور به ويژه تهران آغاز مي شود.
مهندس محمد جواد محمدي زاده معاون خدمات شهري شهرداري تهران در گفت و گويي با خبرنگار ما گفت: شهرداري تهران افزون بر امكانات و ماشين آلات خود، هماهنگي لازم را با ساير نهادها و نيز صاحبان خودروهاي سنگين انجام داده است و اميدواريم بتوانيم با اقدام بهنگام خود، ميزان تبعات ناشي از بارش برف را به حداقل برسانيم و خللي در زندگي روزمره شهروندان به وجود نيايد.
همچنين به گفته دكتر بمانيان ، شهردار منطقه يك تهران بيش از يك هزار تن از نيروهاي خدماتي و حدود ۲ هزار دستگاه كاميون و تريلر در اولين دوره بارش برف به خدمت گرفته شدند و توانستند به رغم بارش بي سابقه و طولاني مدت، دستكم معابر اصلي شمال تهران را براي آمد و شد شهروندان باز نگه دارند.
وي افزود: در پي پاك سازي و برف روبي معابر اصلي شمال تهران، عمليات برف روبي معابر فرعي نيز در حال انجام است.
وي تصريح كرد: تجهيزات و امكانات ضروري از جمله شن و نمك و خودروهاي سنگين براي مقابله با بارش برف و نيز برف روبي معابر عمومي آماده است.
گفتني است در نخستين مرحله بارش سنگين برف در تهران، دهها هزار تن از نيروهاي خدماتي شهرداري تهران تلاش كردند تا تبعات منفي ناشي از بارش برف به حداقل ممكن برسد.
احتمال سقوط بهمن
در جاده هاي كوهستاني البرز
سازمان هواشناسي كشور طي اطلاعيه اي نسبت به افزايش دما و احتمال سقوط بهمن در جاده هاي كوهستاني البرز هشدار داد.براساس گزارش سازمان هواشناسي، با توجه به پيش بيني افزايش دماي هوا تا روز يكشنبه به ويژه در روزهاي جمعه و شنبه و نيز وزش باد گرم در سواحل درياي خزر و ذوب شدن برف، احتمال سقوط بهمن در جاده هاي كوهستاني البرز و افزايش آب رودخانه ها در استان گيلان و نواحي غرب مازندران دور از انتظار نيست.

درخواست محيط زيست استان تهران و تشكل ها از مردم
به حيوانات گرسنه پناه و غذا بدهيم
000759.jpg
گروه شهري: زمستان هاي پربرف پشتوانه اي مهم براي يك سال پرآب و حاصلخيز اند، اما همين وفور بارش هاي فصلي عرصه زندگي را بر حيات وحش كه در ارتفاعات زندگي مي كنند، تنگ مي سازد و گونه هايي از حيوانات وحشي به ويژه انواع بز و كل كه هنوز در كوههاي اطراف شهرها از جمله تهران زندگي مي كنند، به ناچار براي تغذيه از باقيمانده گياهان و برگهاي پائيزي به پايين دست مي آيند. پرندگاني از قبيل كبك نيز به دليل سرماي شديد، از پرواز مي مانند. در چنين وضعيتي كمك رساني به اين حيوانات و نجات زندگي آنها ضروري است.
اما متأسفانه افراد ناآگاه و يا باندهاي فرصت طلب حيوانات پناهنده را مورد حمله و كشتار قرار مي دهند كه دور از وجدان آدمي و مغاير با اعتقادات ديني ماست. از اين رو، كمك به تداوم زندگي حيوانات و پرندگاني كه از شدت گرسنگي و سرما به شهر ها پناه مي آورند، در واقع كمك به ماندگاري طبيعت زنده و حفظ حيات آدمي است. در همين راستا سالهاست كه مردم علاقه مند به حفظ حيات وحش و تشكل هاي زيست محيطي، در كوههاي اطراف شهرها از جمله تهران با قرار دادن علوفه و پاشيدن دانه، صميمانه مي كوشند به حفظ زندگي حيوانات پناه گرفته در حاشيه شهرها كمك كنند.
از سوي ديگر در كشور ما به دليل گسترش بي رويه شهرها هر روز عرصه زندگي بر حيوانات وحشي از جمله انواع كل و بز وحشي كه هنوز در كوههاي شمال و شمالشرقي تهران يافت مي شوند، تنگ تر مي گردد و گونه هاي ارزشمند نيز منقرض شده اند، لذا براي حفظ باقيمانده، حيات وحش، بايد مقررات لازم به اجرا درآيد و مهم تر از آن فرهنگ سازي  شود.
در ميان وسايل ارتباط جمعي، راديو و تلويزيون و صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران مي توانند نقش بسيار مهم و اساسي داشته باشند تا مردم، با كسب آگاهي هاي لازم خود مدافع زندگي اين گونه هاي زيستي باشند. در چنان فضايي به طور مسلم افراد فرصت طلب قادر نخواهند بود با سوءاستفاده از برف و سرماي زمستان، حيواناتي را كه از سرناچاري به نواحي پايين كوهستان و نزديك آبادي ها مي آيند، مورد حمله قرار بدهند.
جبهه سبز ايران و انجمن كوهنوردان ايران نيز طي اطلاعيه مشتركي خواستار توجه بيشتر به زندگي حيوانات پناه گرفته در پايين دست كوهها و حاشيه شهرها شده اند. در اين اطلاعيه از همه مردم، به ويژه ساكنان شهرها و روستاهاي نزديك به كوه پايه ها و تالاب ها و ديگر مناطق طبيعي خواسته شده تا از شكار و هر گونه آسيب رساني به جانوراني كه به محل هاي مسكوني نزديك مي شوند خودداري كنند و با دادن علوفه و دانه به اين مخلوقات زيبا كمك نمايند. در اين اطلاعيه خاطرنشان شده است:
جبهه سبز ايران و انجمن كوهنوردان ايران در روزهاي جمعه ۷ و پنج شنبه ۲۰ اسفند ماه ۱۳۸۳ و در سيزده بدر (روز طبيعت) ۱۳۸۴ در منطقه  زردبند (رودبار قصران ) اقدام به پخش علوفه براي وحوش خواهند كرد. از دوستداران طبيعت دعوت مي شودتا با شركت در اين برنامه ها ، ضمن برخورداري از يك روز گردش در طبيعت به سهم خود به حيات وحش كمك كنند.
همچنين اداره كل محيط زيست استان تهران با انتشار اطلاعيه اي  از وجود برخي حيوانات گرسنه در اطراف تهران خبر داد و از مردم خواست با مشاهده اين حيوانات مراتب را به اطلاع اين اداره برسانند.

ارزيابي زيست محيطي پل درياچه اروميه
000762.jpg
معاون امور محيط زيست انساني، با اشاره به جلوگيري از عمليات اجرايي پل شهيد كلانتري بر روي درياچه اروميه توسط گارد حفاظت محيط زيست، گفت: هر فعاليت بزرگي، بدون ارزيابي زيست محيطي نبايد انجام شود. دكتر يوسف حجت افزود: احداث پل بر روي درياچه اروميه طرح و كار جديد بوده و نياز به ارزيابي زيست محيطي دارد، در صورتي  كه ارزيابي براي احداث اين پل، به سازمان حفاظت محيط زيست تحويل داده نشده بود. وي ادامه داد: بارها سعي شده از طريق مذاكره، جلوي احداث پل گرفته شود، ولي اين كار انجام نشده است.

با حضور رئيس شوراي اسلامي شهر تهران
پل ۳۵۰ متري گلستان پنجم در مسير بزرگراه
شهيد صياد شيرازي گشايش يافت
رئيس شوراي شهر تهران: شوراي شهر، طرح خروج يك خودرو فرسوده در ازاي ورود يك خودرو جديد به شبكه حمل و نقل شهري را تعقيب مي كند
000756.jpg
گروه شهري: با افتتاح پل ۳۵۰متري گلستان پنجم تنها تقاطع هم سطح در طول بزرگراه صياد شيرازي حذف شد و به دنبال آن سرعت خودروها در اين مسير بزرگراهي به شكل چشمگيري افزايش خواهد يافت.
خبرنگار ما گزارش مي دهد، ديروز در مراسم بهره برداري از پل گلستان پنجم مهندس مهدي چمران رئيس شوراي اسلامي شهر تهران اجراي اين طرح را موجب خارج شدن مناطق شمالي مجيديه و خيابان شهيد افشاري (ساقدوش) و ميدان هروي از بن بست و كاهش بار ترافيكي خيابان هاي استاد حسن بنا و ساقدوش دانست و گفت: در صورت تكميل راستگرد اين پل امكان استفاده ساكنان اين مناطق از باند شمال به جنوب بزرگراه صياد شيرازي فراهم خواهد شد.
وي هزينه اجراي پل گلستان پنجم را حدود ۲ ميليارد تومان اعلام كرد كه در حال حاضر مشغول انجام توافقات لازم با مالكان ۷ واحد مسكوني معارض بر سر راه تكميل رمپ شرق به شمال اين پل هستيم.
بنا بر اين گزارش، با احداث بزرگراه صياد شيرازي كه از شريان هاي مهم شمال شرق تهران به شمار مي رود و دسترسي ساكنان اين نقطه از تهران را به جنوب و مركز شهر فراهم مي كند، قطع ارتباط طرفين اين بزرگراه به صورت يك معضل بروز كرد، كه جهت رفع اين مشكل دو پل در خيابان هاي مغان و گلستان پنجم طراحي شد كه پل خيابان مغان جهت هدايت ترافيك از غرب به شرق و پل گلستان پنجم جهت هدايت ترافيك از شرق به غرب طراحي و به مورد اجرا گذاشته شد.
به اعتقاد مهندس چمران، احداث بزرگراه ها، پل هاي غيرهم سطح، دوربرگردان ها و اصلاحات هندسي كه در دستور كار جدي مديريت شهري قرار دارند از جمله راهكارهاي مقطعي هستند كه مي تواند در كوتاه مدت چاره اي براي حل معضل ترافيك تهران باشد. وي راه حل قطعي ترافيك تهران را استفاده از وسايل نقليه عمومي از قبيل ترن هوايي،  مترو، اتوبوس و تاكسي دانست و در اين باره به عقد قرارداد ۴ خط جديد مترو به طول ۲۰۰ كيلومتر اشاره كرد كه نيازمند ۴ ميليارد دلار فاينانس براي اجرايي شدن است و درخواست آن به دولت ارائه شده است.
وي خبر داد: شوراي اسلامي شهر تهران همچنين در جلسه هفته  آينده خود طرحي را به منظور پيشنهاد به دولت به تصويب خواهد رساند تا برمبناي آن علاوه بر كنترل ورود بي رويه روزانه ۱۴۰۰ دستگاه خودرو به شهر با ارائه راهكارهايي به ازاي هر يك اتومبيل جديدي كه وارد شهر تهران مي شود يك خودروي فرسوده كه هم از آلودگي و هم مصرف سوخت بالا برخوردار است از رده خارج شود.
چمران ادامه داد: راه حل ها پيشنهادي در اين طرح به گونه اي است كه ضمن عدم تحميل فشار مالي و اعتباري به دولت چند ميليارد دلار صرفه جويي درسوخت نيز به دنبال خواهد داشت.
در اين مراسم همچنين مهندس علي آبادي معاون فني عمراني شهرداري تهران نيز طي سخناني اعلام كرد، در صورت تأمين به موقع اعتبارات توان فني شهرداري تهران تا ۵/۲ برابر فعلي قابل افزايش است.
وي از جمله پروژه هاي مهم و آماده افتتاح شهرداري تهران را احداث پل قنات كوثر، فاز اول پل هجرت بعد از ميدان شهيد كلاهدوز، پروژه خيابان ۴۵ متري سرخه حصار از سه راه آزمايش تا سه راه تهرانپارس، زيرگذر ميدان نور و بزرگراه نور از ميدان جهاد تا سه راه پاسگاه نعمت آباد در سه ماهه اول سال ۸۴ اعلام كرد و گفت: احداث خيابان ۴۵ متري سرخه حصار موجب حل معضل ترافيك خروجي خيابان دماوند به سمت ميدان خراسان، احداث زيرگذر ميدان نور موجب برقراري ارتباطات جنوب به شمال و شمال به جنوب بزرگراه ستاري و احداث بزرگراه نور از ميدان جهاد تا پاسگاه نعمت آباد نقش مؤثري در كاهش ترافيك مسيرهاي منتهي به فرودگاه امام(ره) خواهد داشت.
علي آبادي تأكيد كرد: تا زماني كه مديريت متمركز بر سفرهاي درون شهري اعمال نشود و نتوانيم جمع سفرهاي درون شهري را كه با استفاده از وسايل حمل و نقل عمومي صورت مي گيرد از ۳۰ درصد فعلي به ۷۰ درصد برسانيم معضل ترافيك همچنان ادامه خواهد داشت.

اجراي پيمان كيوتو از ديروز آغاز شد
000771.jpg
ايرنا: پيمان  كيوتو كه  معاهده اي  بين المللي  براي  مبارزه  با فرايند گرم  شدن زمين  و تغييرات  شديد آب  و هوايي  ناشي  از انتشار گازهاي  گلخانه اي  است ، از چهارشنبه ديروز براي  امضاكنندگان  آن به  صورت  الزامي در آمد.
كشورهاي  صنعتي  جهان  در سال  ۱۹۹۷ ميلادي  در نشستي  بين المللي  در شهر كيوتو ژاپن  با تصويب  پيماني  ملزم  شدند كه  ميزان  انتشار گازهاي  گلخانه اي  را كاهش دهند.
بر اساس  مصوبه  نهايي  اين  نشست  كه  از سوي  سازمان  ملل  متحد برگزار شد، دولت هاي  كشورهاي  صنعتي  بايد طي  سال هاي  ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۲ ميزان  انتشار شش  نوع گاز گلخانه اي  از جمله  گاز دي  اكسيدكربن  را به طور ميانگين  ۲/ ۵ درصد نسبت به  سال  ۱۹۹۰ كاهش  دهند.
تا دوم  فوريه  سال  جاري  ميلادي  (۱۴بهمن ) ۱۴۱ كشور كه  در ميان  آنها ۳۰كشور صنعتي  به  چشم  مي خورد، به  پيمان  كيوتو پيوسته اند.
اين  پيمان  كه  به دنبال  خروج  آمريكا از آن در سال  ۲۰۰۱ ميلادي ، عملا نافرجام مي نمود تنها پس  از پيوستن  روسيه  به  آن در ماه  نوامبر گذشته ، حياتي  مجدد يافت .
پيوستن  روسيه  به  پيمان  كيوتو كه  با حمايت  صريح  ولاديمير پوتين  رئيس جمهوري  اين  كشور و وعده هاي  اتحاديه  اروپا به  مسكو براي  پيوستن  آن به سازمان  تجارت  جهاني  صورت  گرفت ، سبب  شد كه  اين  پيمان  در غياب  آمريكا، نافذشود و از امروز به  مرحله  اجرا گذاشته  شود.

تعيين قيمت بليت مترو بر مبناي مسافت
000768.jpg
ايسنا: معاون پشتيباني شركت راه آهن شهري تهران و حومه اعتبارات اعلام كرد: بر اساس برنامه ريزي هاي انجام شده و به منظور استفاده عادلانه از مترو، از سال آينده قيمت بليت بر اساس مسافت، تعيين و بليت هاي تك نفره كاغذي حذف و كارت هوشمند مغناطيسي جايگزين آن مي شود. مهندس ربيعي با بيان اين كه قيمت كارتهاي هوشمند بر اساس مسافت متفاوت خواهد بود،  افزود: بر همين اساس، قيمت اين كارت ممكن است كمتر از ۶۵ تومان (نرخ كنوني) و يا بيشتر از اين رقم شود، اما تحت هيچ شرايطي متوسط قيمت هر كارت بيشتر از نرخ سال جاري نخواهد شد.

مخزن هاي جمع آوري كاغذ
000765.jpg
مديرعامل سازمان بازيافت و تبديل مواد شهرداري تهران از نصب مخزن هاي جمع آوري كاغذ در تعدادي از ميادين و بازارهاي روز شهرداري تهران خبرداد و گفت: با نصب اين مخزن ها علاوه بر امكان جمع آوري جداگانه كاغذ از زباله هاي تر، كاغذهاي جمع آوري شده شهروندان نيز در صورت مراجعه به اين ميادين و بازارهاي روز از آنها خريداري شده و به كارخانه بازيافت كاغذ صالح آباد انتقال داده مي شود. وي افزود: همچنين در راستاي اجراي طرح بازيافت زباله هاي خشك از جمله كاغذ نيز تا كنون ۱۲ هزار مخزن جمع آوري زباله ميان مدارس توزيع شده و در حال حاضر تمام مدارس شهر تهران تحت پوشش طرح جمع آوري و تفكيك كاغذ به عنوان زباله خشك از مبداء قرار دارند.

نخستين مركز عرضه دام زنده راه اندازي شد
مدير عامل سازمان سردخانه و كشتارگاه شهرداري تهران از راه اندازي نخستين مركز دايمي عرضه دام زنده درجنوبغربي تهران خبرداد و گفت: با راه اندازي اين مركز متقاضيان دام زنده مي توانند در تمام طول سال افزون بر مراجعه به اين ايستگاهها، از طريق تماس تلفني نيز دام زنده مورد نياز خود را دريافت كنند.
به گزارش روابط عمومي شهرداري تهران حسن طاهري با بيان اين كه در برنامه بلند مدت ايجاد ۶ مركز عرضه دام زنده در دستور كار قرار گرفته است، اظهار داشت: در حال حاضر راه اندازي اين مراكز در سه منطقه ديگر ۱۵ ، ۲ و ۵ تقريبا قطعي شده و براي مكان يابي بقيه مراكز نيز با مناطق مختلف در حال مذاكره و بررسي هستيم.وي با تاكيد بر اينكه فعاليت اين مراكز فرا منطقه اي بوده و فقط مختص يك منطقه خاص نيست، افزود: به عنوان مثال راه اندازي نخستين مركز درجنوبغربي تهران علاوه بر اين كه بيشترين نفع را براي ساكنان آن خواهد داشت، شهروندان ديگر نيز در ساير مناطق مي توانند تا زمان راه اندازي ساير مراكز براي خريد دام زنده و بهداشتي به اين مركز مراجعه كنند.

چگونگي نام نويسي متقاضيان خارجي شركت در آزمون دانشگاه پيام نور
گروه علمي فرهنگي: مدير بخش  برون  مرزي  دانشگاه  پيام  نور گفت : متقاضيان  ايراني  و غيرايراني تحصيل  در مركز برون مرزي  دانشگاه  پيام  نور تابع  شرايط دوره هاي  فراگير اين دانشگاه  هستند.
عيسي  ابراهيم زاده  روز سه شنبه  در گفت وگو با ايرناافزود: به  دليل  اين كه  معافيت  تحصيلي  در واحد برون  مرزي  به  دانشجويان  داده نمي شود، وضعيت  نظام  وظيفه  متقاضيان  در هنگام  ثبت نام  بايد مشخص  شده  باشد.
وي  ادامه  داد: داوطلبان  خارجي  و ايراني هايي  كه  مدرك  تحصيلي  خود را ازخارج  از كشور گرفته اند بايد مدارك  آنان  به  تاييد وزارت  علوم  برسد.
وي  گفت : همچنين  داوطلبان  ايراني  بايد ويزاي  اقامت  حداقل  يكساله  كشور مورد اقامت  خود را داشته  باشند.
ابراهيم  زاده  در مورد ميزان  شهريه ها گفت : شهريه  اين  افراد بر اساس موقعيت  اقتصادي  و توسعه اي  كشور محل  اقامت  آنان  تعيين  مي شود به  گونه اي  كه از متقاضيان  كشورهاي  پيشرفته  بيشتر از متقاضيان  از كشورهاي  در حال  توسعه يا عقب  مانده  شهريه  دريافت  مي شود.
سال  تحصيلي  و تقويم  دانشگاهي  در تمام  مراكز دانشگاه  پيام  نور يكسان است  و آزمون ها و كلاس هاي  درس  همزمان  برگزار مي شوند.

معاون  ميراث  فرهنگي  خواستار دخالت 
رئيس  قوه  قضاييه در پرونده  برج اصفهان  شد
معاون  ميراث  فرهنگي  خواستار دخالت  رئيس  قوه  قضاييه در پرونده  برج اصفهان  شد
گروه علمي فرهنگي: طه   هاشمي  معاون  حقوقي ، پارلماني  و بين الملل  سازمان  ميراث  فرهنگي و گردشگري  از رئيس  قوه  قضائيه  خواست  با توجه  به  آن كه  حيثيت  فرهنگي  ايران در معرض  تهديد است ، شخصا درباره  پرونده  برج  جهان  نماي  اصفهان  اظهارنظر كند.
به  گزارش  ايرنا، وي  روز سه شنبه  در حاشيه  نشست علني  مجلس  در جمع  خبرنگاران  پارلماني  اظهارداشت : ما دهها جلسه  كارشناسي درسطوح  بالاي  مديريتي  با مسئولان  برج  جهان  نما داشتيم  و اميدوار بوديم  كه مساله  با تفاهم  حل  شود، زيرا بحث  اختلاف  ميان  دو سازمان  نيست ، مساله اي  فرهنگي  و جهاني  است .
معاون  سازمان  ميراث  فرهنگي  و گردشگري  افزود: ميدان  امام  اصفهان  جزو فهرست  آثار فرهنگي  ثبت  شده  در يونسكو است .
وقتي  اثري  جهاني  مي شود، ديگر متعلق  به  يك  كشور نيست ، بلكه  به  همه  جهان  تعلق  دارد.
وي  اضافه  كرد: وقتي  مجسمه هاي  بودا در افغانستان  بدست  طالبان  تخريب  شد، ذهنيت  همه  مردم  جهان  نسبت  به  كساني  كه  آن را تخريب  كرده اند، بسيار منفي  شد.
اكنون  ما نمي خواهيم  چنين  وجهه اي  نزد افكار عمومي دنيا پيدا كنيم .
هاشمي خاطرنشان  كرد: برج  جهان  نما مشرف  به  ميدان  امام  اصفهان  است .
يونسكو اعلام  كرده  كه  اگر اين  برج  با چنين  ابعادي  ساخته  شود، منحصر به فرد بودن  ميدان  امام  را از بين  مي برد لذا ميدان  امام  را جزو آثار در معرض  خطر قرار داد و مهلتي  براي  حل  اين  مشكل معين  كرد.
معاون  سازمان  ميراث  فرهنگي  و گردشگري  در پاسخ  به  اين  كه  مهلت  يونسكو به  اتمام  رسيده  و ميدان  امام  اصفهان  از فهرست  آثار جهاني  حذف  شده  است ، گفت : ما به  يونسكو اعلام  كرديم  كه  شكايتي  را در اين  زمينه  تقديم  مراجع قضايي  كرده ايم . شايد اين  كار باعث  شود كه  يونسكو قدري  دست  نگه دارد. وي  در عين  حال  گفت : خطر جدي  است .
تعداد آثار فرهنگي  ما كه  به  ثبت جهاني  رسيده  ، اندك  است . حذف  همين  اندك  آثار فرهنگي  ثبت  شده  ايران  از فهرست  يونسكو، حيثيت  ايران  را زير سئوال  مي برد. نمي خواهيم  نام  جمهوري  اسلامي  ايران  در كنار كساني  قرار گيرد كه  آثار فرهنگي  جهان  را تخريب كرده اند.

نخستين مانور مشاركت مردمي مديريت
بحران اسفندماه برگزار مي شود
ايلنا: نخستين مانور مشاركت مردمي مديريت بحران، در اماكن مهم شهر تهران در اسفندماه سال جاري در يكي از شهرك هاي بزرگ مسكوني برگزار مي شود.
اين مانور به منظور ارتقاي فرهنگ ايمني در جامعه، تحقق آمادگي شهروندان در برابر حوادث و بلايا، الگوسازي ايجاد ساختارهاي مردمي خودجوش امداد و نجات در اماكن عمومي، برگزار خواهد شد.
براساس اين گزارش، از ديگر اهداف برگزاري اين مانور، ايجاد ساختارهاي خودجوش امداد رساني در اماكن عمومي از جمله واحدهاي مسكوني، تجاري و صنعتي مي باشد.
ساماندهي تبليغات فرهنگي در سطح شهر
مدير عامل سازمان زيباسازي شهر تهران از ساماندهي نصب تبليغات فرهنگي در سطح شهر خبر داد و گفت: در اين راستا سازمان زيبا سازي نصب ۵۰۰ پايه فلزي در رنگهاي متنوع براي نصب تبليغات فرهنگي در سطح شهر را به منظور ساماندهي نصب تبليغات شهري در خيابانهاي شهر، در دستور كار دارد.
به گزارش روابط عمومي شهرداري تهران مهندس ابوالقاسم وحدتي اصل گفت: اخيراً تعدادي از اين پايه هاي فلزي در خيابانها و اطراف بزرگراههاي شهر نصب شده و بقيه نيز به زودي نصب خواهد شد.

كارگاه آموزشي مقابله با بحران در شهرك اميد
خبرگزاري مهر: جمعي از شهروندان ساكن شهرك اميد و آپادانا با شركت در كارگاه آموزشي مقابله با بحران، با شيوه هاي پيشگيري و آمادگي در برابر حوادث و بحران هاي ناشي از وقوع پديده هاي طبيعي، از جمله زلزله آشنا شدند.
طبق اعلام مركز پيشگيري و مديريت بحران شهر تهران ، اين كارگاه در مجموعه فرهنگي شهرك اميد برگزار شد و طي آن شركت كنندگان پس از مراسم افتتاحيه با حضور در چهار كارگاه آموزشي پيش بيني شده، ابتدا در قالب بحث هاي گروهي با مفاهيمي چون بحران ، عوامل بحران زا و عوامل بحران زدا آشنا شدند و سپس در بخش فعاليت ميداني با كمك كارشناسان مركز با گردش در محوطه شهرك اميد و با اتكا به مشاهدات محيطي به تهيه نقشه مديريت بحران بخشهايي از اين شهرك بزرگ مسكوني پرداختند و بدين ترتيب به صورت عملي آموزه هاي فراگرفته را به كار بستند و مخاطرات و نيز امكانات موجود در محيط زندگي خويش را شناسايي كردند.

همكاري براي آموزش شهروندي
ايسنا: با امضاي تفاهم نامه فيمابين جهاد دانشگاهي واحد علوم پزشكي تهران و مؤسسه آموزش شهر سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران، جهاد دانشگاهي آموزش هاي لازم جهت ارتقاي سطح زندگي به شهروندان تهراني را ارائه مي كند.
دكتر مسعود حبيبي، معاون آموزشي جهاد دانشگاهي واحد علوم پزشكي تهران با اشاره به اين كه شهروندي براي داشتن يك زندگي خوب نياز به يك سلسله آموزش هاي عمومي دارد، گفت: مقرر شده جهاد دانشگاهي واحد علوم پزشكي تهران در تعيين و نيازسنجي و اجراي اين نوع آموزش ها با مؤسسه آموزش شهر همكاري داشته باشد.

۸/۶ درصد جمعيت كشور را سالمندان تشكيل مي دهند
به گفته  مديركل  اداره  سالمندان  سازمان  بهزيستي  كشور، ۸/۶ درصد جمعيت  كشور را افراد بالاي  ۶۰ سال  تشكيل  مي دهند.
دكتر «محمود توكلي» ديروز   در كارگاه  آموزشي  دو روزه  «تربيت  رابطان سالمند» كه  در دانشگاه  علوم  پزشكي  قزوين  برگزار شد، افزود: جمعيت  سالمند دنيا رو به  افزايش  است  و اين  قشر در كشورمان  طي  دو دهه  گذشته  ۳ درصد افزايش  يافته  است .
وي  اقتصاد و بهداشت  و درمان  را از مهم ترين  نيازهاي  سالمندان  كشور برشمرد و اظهار كرد: رفاه  اين  قشر جز در سايه  هماهنگي  دستگاهها و بخشهاي  مختلف دولتي  و غيردولتي  مقدور نخواهد شد.
دكتر توكلي  از سالمندان  كشور به  عنوان  سرمايه هاي  عظيم  فرهنگي  ياد كرد و افزود: استفاده  نسل  جوان  از  اندوخته ها و تجارب  باارزش  سالمندان  در كاهش  بروز ناهنجاريها و معضلات  اجتماعي  موثر است .
وي  تصريح كرد: سالمندان  كشور بايد با رفاه  اجتماعي  كامل  و امنيت  رواني ، اين  برهه  از زندگي  را سپري  كنند و هرگز دغدغه  تامين  معاش  را نداشته باشند.
وي  اضافه كرد: خوشبختانه  امروز سالمند بي خانمان  در كشور نداريم  و هم اكنون ۱۲ هزار سالمند تحت  پوشش  بهزيستي  كشور قرار دارند.

شهري
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |