سه شنبه ۱۶ فروردين ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره - ۳۶۶۶
موزه، پس از ابقاي رئيس
031794.jpg
عكس : ساتيار
تشكيل تشكلي براي هنرمندان تجسمي، شبيه به آنچه در خانه سينما اتفاق افتاده از فعاليت هاي چهره هاي مطرح اين حوزه است كه در سال جديد دنبال خواهد شد
عارفه رياحي - دغدغه تحول در موزه هنرهاي معاصر تهران با ابقاي عليرضا سميع آذر تبديل به آرامش رخوتناكي شد. سميع آذر در سال جديد و پس از هفت سال، همچنان سكان دار بااهميت ترين نهاد رسمي هنر در ايران خواهد بود.
موزه اي كه در سال گذشته كار خود را در نخستين فصل با نمايش آثاري از هنرمند مشهور و معاصر آلماني، گرهارد ريشتر در كنار آثار يكي از پيشكسوتان نقاشي معاصر ايران، محسن وزيري مقدم آغاز كرد. ديدن آثار هنرمندان بزرگ معاصر، كساني كه نامشان در كتاب هاي تاريخ هنر و جزوه هاي دانشكده ثبت شده است، براي دانش آموخته هنر يك رويا بود. اما موزه هنرهاي معاصر تهران اين امكان را براي همگان فراهم آورد تا از نزديك به ديدن برخي از اين آثار بروند.
معرفي هنرمندان پيشكسوت ايراني از برنامه هاي مهم موزه در چند سال اخير بوده است كه در سال گذشته علا وه بر وزيري در بهار با نمايش آثار دو هنرمند زن، منصوره حسيني و بهجت صدر در تابستان، تحت عنوان پيشگامان هنر معاصر ايران ادامه يافت.
باغ ايراني: حكمت كهن، منظر جديد اولين نمايشگاهي بود كه در آن از هنرمندان ايراني دعوت شد تا تحت يك موضوع واحد، يعني باغ در زيبايي شناسي ايراني، آثاري را براي اين نمايشگاه به وجود آورند. در كنار ارائه آثار هنرمندان معاصر، اين نمايشگاه پاييزه 23( شهريور تا 13 آبان) به مطالعه علمي و بررسي تاريخي هفده باغ در نقاط مختلف ايران (و نمايش باغ در آثار و اشياي تاريخي ايران) پرداخت كه به اهميت مفهومي اين نمايشگاه افزود.
يكي ديگر از رويدادهاي سال گذشته نمايشگاه بزرگ آثار هنري تهران يا اكسپوي تهران بود كه با حمايت موزه و مركز هنرهاي تجسمي در تالا ر وحدت برگزار شد و بالا ترين رقم فروش آثار هنري را به خود اختصاص داد. سميع آذر اين نمايشگاه را نقطه آغازي بر شكل گيري مقوله اقتصاد هنر مي نامد كه ضرورت فعاليت بيشتر را به ما ياد آوري مي كند. اما آنچه فروش بالا ي آثار هنري در اكسپوي تهران را موجب شد، تخصيص بودجه به وزارتخانه ها و دستگاه هاي دولتي بود براي خريد اين آثار. اكسپو نمايشگاهي به نظر مي رسيد كه تنها به منظور فروش برگزار شده است و به همين دليل مديران هنري و مجموعه داران نيز تاكيد به نمايش آثاري داشتند كه از ديد آنها بازار بهتر داشته باشد.
در آخرين روزهاي سال و همزمان با خبر استعفاي سميع آذر، نمايشگاه شاهكارهاي نگارگري ايران در موزه افتتاح شد. به گفته سميع آذر، اين نمايشگاه رويدادي بي سابقه در تاريخ هنر اين مملكت است و بيشتر آثار به نمايش درآمده پس از سالها براي اولين بار به معرض نمايش گذاشته شده اند و من اميدوارم كه برگزاري اين نمايشگاه حركتي موِثر و نقطه آغازي باشد بر پايان دوره بسيار طولا ني انبارداري آثار هنري در ايران.
جمع بندي سميع آذر از فعاليت هاي سال گذشته موزه كاملا ً مثبت است و اميدوار است اين روند در سال جديد نيز ادامه پيدا كند. با توجه به تلا شي كه هنرمندان براي دريافت بودجه (تنظيم درخواست به وزيرو ارجاع پرونده به وزير دارايي) كرده اند...گرچه هنوز خبرتازه اي نيست. او با كنايه مي گويد: دلا يل اين استعفا يك سوي منفي داشت. عدم همكاري كافي و كاهش مساعدت مالي از طرف مقامات دولتي محدوديتهايي است كه به اين مجموعه تحميل مي شود. اما از سوي ديگر، افزايش اميدها و متعاقب آن افزايش توقعات و خواسته هاي جامعه هنري نيز براي من نگران كننده است. جامعه هنرمندان ايران هم از نظر كمي و هم از نظر كيفي رو به گسترش است در حاليكه شرايط و امكانات هيچ تغييري نكرده است. روزي قايقي حركت كرد كه مسافران كمي بر آن سوار بودند و اين قايق توانست از فراز و نشيبهاي اوليه و امواجي كه بر سر راهش بود با موفقيت نسبي عبور كند، حال آنكه امروز هدايت اين اجتماع بزرگ، كه هر يك خواسته ها و اهداف گسترده و متنوعي دارند، نيازمند يك كشتي عظيم است و در قايق كوچكي كه من در اختيار دارم توان چنين كاري را نمي ديدم.
اينكه سياست هاي موزه چگونه خواهد بود يك سوال جدي است.
بديهي است كه من به عنوان رئيس موزه نمي توانستم قوانيني را براي بهبود شرايط موزه و به طور كلي هنرهاي تجسمي، به تصويب برسانم و از اين طريق آنها را نهادينه كنم، اما يك كار مهم در اين زمينه انجام دادم و آن هم اين بود كه هر چه بيشتر تلا ش كردم تا هنرمندان متشكل شوند و اين تشكل ها يك نيروي فرهنگي به وجود آورده كه داراي ماهيت سياسي و اجتماعي نيز هست. امروز، بر خلا ف هفت سال پيش، كه حتي نغمه اي به عنوان اعتراض از سوي جمعيت پراكنده هنرمندان شنيده نمي شد، آنها مي توانند از طريق اين تشكل ها صداي خود را به گوش مسئولين، دولتمردان و مردم برسانند و درجهت سلا مت و رونق جامعه هنري تلا ش كنند. همچنين با مسئول كردن تشكلهاي هنري در اموري مهم همچون برگزاري دوسالا نه سعي كردم تا قابليتهاي اين گروه ها را به خودشان و سايرين باز شناسانم. اين تشكلها ثابت كردند كه كفايت انجام و برگزاري رويدادهاي بسيار مهم فرهنگي و هنري را دارند.
سميع آذر همچنين به موفقيت هاي چشمگير موزه در سطح بين المللي اشاره كرد، امروز كمتر كشوري در جهان مي توان يافت كه موزه هنرهاي معاصر تهران را نشناسد و با شمه اي از فعاليتهاي آن آشنا نشده باشد. و به همين خاطر موزه اكنون داراي وجهه اي است كه در آينده به آن اجازه خواهد داد هنرمندان فراواني را به خود جلب كند.
وي در پايان صحبتهاي خود تاكيد كرد كه در جامعه كنوني ما هنر هر روز بيشتر و بيشتر به درون زندگي مردم راه مي يابد و تفكر شهروند ما به شكل فزاينده اي از هنر تاثير مي گيرد. براي كمك به رشد اين تحول مهم بايد شرايط و امكانات پيشبرد هنر نيز افزايش پيدا كند، در غير اين صورت، از منظر درك هنر و جايگاه رشد دهنده آن، جامعه در آينده نزديك دچار بحران هاي بزرگ هويتي و حتي اجتماعي و سياسي خواهد شد.
تشكيل تشكلي براي هنرمندان تجسمي شبيه به آنچه در خانه سينما اتفاق افتاده از فعاليت هاي چهره هاي مطرح اين حوزه كه در موزه اسكان دارند، است كه در سال جديد دنبال خواهد شد.
حسين خسروجردي، گرافيست مشهور كه فعاليت بسياري براي ابقاي سميع آذر كرد، مي گويد:
با توجه به شخصيت سميع  آذر در مقايسه با مديران موزه و مركز هنرهاي تجسمي بايد گفت او با اشراف بيشتري به كار مشغول بود و ارتباط او با جماعت هنرمند بسيار پررنگ تر شد. مي شود گفت از شاخص هاي هنرهاي تجسمي و پيشكوست ها و هنرمنداني كه به دلا يلي مهجور مانده بودند حمايت مي شد و آهسته آهسته فضاي رفاقت و همدلي حرفه اي خوبي به وجود آمد. البته طبيعي است هر آدمي در طول اين مدت از ديد برخي مرتكب خطاهايي هم شده باشد، اما نهايتا با توجه به تلا شي كه كرد، نمره او بسيار بالا تر است، با توجه به بودجه نه چندان مناسب موزه هنرهاي معاصر و مشكلا تي كه هست.

و حالا  تهران نوردي ...
بعد از اينكه به گفته طراح و مجري برگزاري تورهاي تهرانگردي، استقبال شديد اللحني  از اين تورها صورت گرفت، اين تورها يكروزه و دايمي مي شوند تا معرفت مردم تهران و اقصي نقاط كشور نسبت به شهرشان افزايش يابد.
فضل الله باني، معاون گردشگري استان تهران با اعلا م آمادگي چند موسسه خصوصي براي پشتيباني از اين طرح از اينكه بسياري از مردم تهران از جاذبه هاي تاريخي شهرستان اطلا عات دقيق ندارند، ابراز تاسف كرد.
نكته مهم تور گردي در تهران اين است كه كار احتياج به ابزار ويژه اي دارد كه شامل چند اتوبوس ويژه و چند تورليدر مهربان است. اتوبوس هايي كه براي تهرانگردي اختصاص مي يابد بايد از ساختمان فيزيكي ويژه اي برخوردار باشند تا كساني كه از آنها استفاده مي كنند، امكان ديدن مناظر بيروني را داشته باشند.
در اين باره تدابيري انديشيده شده تا ايستگاه هايي براي سوار كردن اين مسافران اختصاص يابد. در طول مسير نيز براي بازديدكنندگان از سوي راهنمايان توضيحات لا زم در خصوص نقاط ديدني ارايه مي شود تا آنها ضمن گل گفتن و گل شنفتن به آثار باستاني شهري كه مدت زيادي از تشكيل و توسعه آن نمي گذرد، بنگرند و از اينكه چگونه در اين مدت از تهران شناسي غافل بوده اند، تعجب كنند!
باني با اشاره به اينكه طرح تورهاي تهرانگردي به صورت آزمايشي به مدت 5 روز در ايام نوروز به اجرا درآمد، گفت: مردم استقبال چشمگيري از اين طرح داشتند، به گونه اي كه حدود 20 هزار نفر از طريق تورها از جاذبه ها و نقاط ديدني استان تهران از جمله موزه ملي ايران باستان، كاخ سعدآباد، كاخ نياوران و امامزاده صالح، موزه آبگينه، مجموعه بازار، دارالفنون و مدرسه شهيد مطهري ديدن كردند. يك كارشناس توريسم مي گويد: طرح تهرانگردي قرار بود به عنوان الگوي مطالعاتي طرح جامع توريست انبوه شهري اجرا شود كه به دلا يلي طرح از مسير اصلي عقب افتاد و تبديل به طرحي معمولي شد كه عملا  در جلب توجه مردم ناموفق بود. اميدواريم اين شيوه گذران اوقات فراغت اين بار طوري به مردم عرضه شود كه همه تهراني ها را تهرانگرد كند!

دوباره ترافيك
رفت و آمد سريع در خيابان هاي تهران، صبح بعد از تعطيلا ت لذتبخش و باور نكردني بود. وقتي عقربه كيلومتر شمار،  در ساعت هايي كه بايد اوج ترافيك مي بود به حوالي اعداد سه رقمي چسبيد و مسافر و راننده با هم حظ مي كردند...
يك مسوول سازمان ترافيك مي گويد: هنوز خيلي ها از مسافرت برنگشته اند، مدارس هم منظم نيستند، بنابراين سبكي ترافيك روز چهاردهم را به حساب بقيه سال نگذاريد. و اين اظهارنظر به معني بيداري از خواب خوشي است كه فقط نيمي از ماه طول كشيد. استاد، چشم ها را باز كن!
همانطور كه خبر داريد روزانه يكهزار و 400 اتومبيل در تهران شماره مي شود و خب، مسلم است معابر به اين ميزان افزايش نمي يابند. در شرايطي كه حجم فضاي خالي خيابان ها به واسطه سيل اتومبيل صفر كيلومتر و كار كرده محدود و محدودتر مي شود، سازمان ترافيك تهران اميدوار است ترافيك در حد سال گذشته حفظ شود؛ اتفاقي كه در صورت رخ دادن، يك پيروزي بزرگ تلقي مي شود!
نكته مهم در 6 ماهه اول سال، تعطيلي مدارس در تابستان است كه 25 درصد از حجم ترافيك مي كاهد، البته وقتي اين كاهش در مقابل آثار شماره گذاري قرار مي گيرد، ظاهرا هر خلا ئي پرشدني است!
خبر ديگري كه شايد اطلا ع از آن كاربردي باشد، افتتاح تونل رسالت در اوايل تابستان است كه بخشي از بار ترافيكي اتوبان همت را خواهد گرفت. اين اتفاق در شهري كه ديگر پيك ترافيك ندارد و جز چند ساعت پاياني شب و ابتداي روز اوضاع بر يك منوال است، از آنجا قابل توجه است كه ممكن است وقت كمتري پشت چراغ هاي قرمز ترمز اتومبيل جلويي كشته شود!

ستون شما
۱۰ تومان اضافي؟ چرا؟
سوال: آقا، تك شماره 500 ريال؟ مگر قرار نبود امسال هيچي گران نشود؟
جواب: اعتراض به افزايش قيمت همشهري قسمت قابل ملا حظه اي از تماس ها را تشكيل مي داد. ضمن احترام به نظر خوانندگان به نظر مي رسد،  ۱۰ تومان اضافه اي كه بابت همشهري پرداخت مي شود آنقدر نيست كه به جايي بربخورد، ضمن اينكه همين قيمت با بهاي اصلي همشهري با اين تعداد صفحه و اين كيفيت چاپ و كاغذ تفاوت بسياري دارد، تفاوتي كه از محل آگهي هاي همشهري تامين مي شود تا فشار بيشتري بر مخاطب همراه همشهري نيايد.

كجا بوديد؟
اينكه چرا در نوروز نبوديم، سوال ديگري بود. بخشي از پاسخ اين سوال را مي شود به تعطيلي كلي در سيستم چاپ و توزيع مرتبط دانست و بخش ديگر را به نياز استراحت روزنامه نگاران كه در تمام سال تعطيلي ندارند. به هر حال شرمنده.

به كي بگوييم؟
آقا سر بازي ايران و ژاپن كلي كتك خورديم و رفتار بدي با ما داشتند، چرا؟
نكته: ايشان را راهنمايي كرديم به مراجع مسوول زنگ بزنند، البته توضيح داديم كه نامه نگاري و تنظيم وقت و هزار دنگ و فنگ ديگر دارد. ظاهرا پشيمان شدند!

بينندگان عزيز
تعداد خوانندگاني كه در تمام نوروز به بيننده تغيير شكل داده بودند، كم نبود. اين را از تعدد تماس هايي كه مي خواستند نظرشان را درباره عملكرد تلويزيون در نوروز بگويند فهميديم.

پرتيراژترين
در مسابقه سيمرغ از شركت كننده سوال شده، پرتيراژترين روزنامه ايران كدام است؟ شركت كننده پاسخ داد همشهري، اما مجري گفت خير و روزنامه ديگري را به جاي همشهري معرفي كرد. آيا اين كار درستي است؟
نكته: جواب داديم خدا خيرشان بدهد!

كوتاه
با توجه به اينكه امسال، سال مشاركت عمومي و همبستگي ملي است، اميدواريم در انتخابات آتي حداقل بازي جوانمردانه باشد.
چرا خبر مرگ پاپ را نداشتيد؟ جا داشت كه چاپ دوم برويد.
تلفن ستون شما مرتب اشغال است. چقدر پرحرفي؟!
مطلب چهارشنبه سوري را پسنديدم، اما 14فروردين كمي براي چاپ اين مطلب دير بود.
درباره آشفته بازار پوشاك ايران مطلب بنويسيد. به سختي مي شود جنس اصل و غير اصل را تشخيص داد.
چرا داور سوري پنالتي كره اي ها را نگرفت؟

خوش به حال شما
از كرج تماس گرفتند و از بدقولي هاي مكرر كارخانه ايران خودرو در تحويل ماشين گله داشتند. پرسيديم: قضيه از چه قرار است؟ گفتند: دو ماه از موعد تحويل پژوي GLX شان گذشته اما هنوز...
خدا را شكر كنيد كه براي GLX  ثبت نام تان كرده اند. اين روزها ايران خودرو فقط GLI ثبت نام مي كند...

كتابخانه
اشعار ايراني در اپسالا 
همزمان با فرا رسيدن سال نو ايراني، دانشگاه اپسالا  در سوئد كتابي از اشعار كهن پارسي را منتشر كرده است كه قدمتي۳۰۰ تا۷۰۰ ساله دارند. علي محدث دبير مسوول تنظيم اين منظومه در بخش ستون دستنويس وموسيقي كتابخانه دانشگاه اپسالا  معتقد است اين اشعار تاكنون ناشناخته بوده و به زبان فارسي و عربي سروده شده و موضوع و محتواي آن عرفان، عشق و ادب نفس انساني است. او اين مجموعه را از كاوش ميان متون، كتب ودستنوشته ها يافته است. قبل از هر شعر معرفي نامه اي به فارسي و در ابتداي منظومه، خلا صه اي ازمعرفي نامه ها به زبان انگليسي نوشته شده است. هدف از انتشار اين منظومه آشناسازي و ايجاد امكان دسترسي عموم با بخشي از گنجينه فرهنگي كتابخانه عظيم كارولينا رديويوا است. كتابخانه دانشگاه اپسالا  قديمي ترين كتابخانه دانشگاهي در سوئد محسوب مي شود. اين كتاب همزمان با آغاز سال نو ايرانيان منتشر شد و از آنجايي كه ايرانيان زيادي در اپسالا  زندگي مي كنند نشان دادن اينكه كتابخانه كارولينا رديويوا در ميراث فرهنگي آنان سهم مهمي دارد براي مسوولا ن دانشگاه از اهميت بالا يي برخوردار بود.
نام اين مجموعه كه به صورت كتاب چاپ شده منظومه 15 شعرادبي، عرفاني فارسي عربي است.

شاتر
باچوخه در شمال شرق
031791.jpg
عكس: ساتيار
آئين محلي كشتي باچوخه خراسان، براساس سنتي ديرينه، بلا فاصله پس از تعطيلا ت با شركت كشتي گيران برتر استان هاي خراسان شمالي، رضوي و مازندران و حضور بيش از 70 هزار تماشاچي در شهرستان اسفراين آغاز شد.
در اين آئين كه همه ساله در روز چهاردهم فروردين و با نواختن موسيقي خاص اين كشتي برگزار مي شود، ورزشكاران باچوخه سراسر كشور در گود سنتي چشمه زينل خان اسفراين با يكديگر به رقابت مي پردازند.

امروز
بهانه هايي براي فرار از بوي تكرار
031797.jpg
امروز ماه اول سال از نيمه گذشت. يك بيست وچهارم سال 84 به همين راحتي گذشت و اين تنها يك هشدار است براي آنهايي كه گذراندن روزهاي شبيه به هم را از برند.
تا زماني كه تعطيلا ت يكه تازي مي كرد، خواب و حالا  هم كه تعطيلا ت پريده كار روزمره و هميشگي. پشت ميز اداره، در لا به لا ي آهن هاي يك ساختمان نيمه ساز، پشت فرمان اتومبيل و خلا صه روي تخت بيمارستان. گذراندن روزها اگر در فرمول روز را به شب دوختن قرار گيرد خيلي ساده مي شود، اما در اين بين هميشه جاي خالي چند واژه لمس مي شود.
حركت، تكاپو و پيشرفت واژه  هايي هستند كه اگر ملكه ذهن نباشند بوي گند تكرار همه چيز را جهنم مي كند. زمان مي گذرد و روزها از بين مي روند و جنازه هايشان با شب ها عوض مي شود.
لحظه اي كه سال نو شد را به خاطر آوردن بهانه  اي بهتر از زندگي روزمره مي خواهد و اين بهانه ها همان هايي است كه در يك ثانيه جلوي چشم رژه مي روند و حتي زمان به نعش كشي سال مرده مي رود. امروز 16 فروردين است. مي ماند چند روز تا ...

جعبه
يووه - ليورپول بعد از 20 سال
همسفران، احتمالا  آغا زگر برنامه  هاي امروز خواهد بود. البته برنامه هاي پزشكي و صبحگاهي تلويزيون را هم فراموش نكنيد. سريال همسفران ساعت 13:40 از شبكه سوم پخش مي شود. برنامه به خانه برمي گرديم را مي توانيد ساعت 16:45 تماشا كنيد از شبكه تهران. علا قه مندان به فوتبال امشب بي صبرانه منتظرند تا پس از چند هفته تعطيلي يك فوتبال ناب اروپايي را تماشا كنند. امشب ليگ قهرمانان اروپا در مرحله يك چهارم نهايي دنبال مي شود. ساعت 23:15 در ورزشگاه آنفيلد شهر ليورپول، يوونتوس - كه حالا  يكي از مدعي هاي اصلي فتح جام است - به مصاف اين تيم خواهد رفت. خدا را شكر كه ليورپول به اندازه رئال هوادار در ايران ندارد، چون احتمالا  آنها هم امشب بي خواب مي شدند. اين 2 تيم پس از 20 سال و پس از آن فاجعه تلخ در استاديوم هيسل به مصاف هم مي روند. پس از پايان اين بازي هم مي توانيد ديدار ليون و آيندهون را تماشا كنيد. حول و حوش ساعت 1:15 بامداد منتظر اين فوتبال باشيد. در ضمن مطمئن باشيد گزارشگر بازي يووه - ليورپول، نه مزدك ميرزايي است، نه عادل فردوسي پور، شايد علا قه به اين تيم ها برايشان دردسرساز شود. ساعت 21 معمولا  شبكه دوم فيلم سينمايي پخش مي كند. حالا  با اين همه فيلمي كه عيد پخش شد معلوم نيست چه فيلمي براي امشب در نظر گرفته اند.

ويدئو
كلا ه قرمزي، دوباره!
پروانه نمايش برنامه هاي ويدئويي، مجوز ورود 18 عنوان فيلم جديد را به شبكه نمايش خانگي صادر كرد كه البته هيچ فيلم شاخصي در ميان آنها به چشم نمي خورد.
كلا ه قرمزي و سروناز ، دستمزد ، افسانه آه ، مردي از جنس بلور ، قاتل روح ، 13 تبهكار ، مرد شيميايي ، پسران بد ،۱ فرشته عاشق ، شن هاي روان ، ضد تراست ، خداحافظ تگزاس و بي تو تنهايم عناوين آثار جديد سينمايي شبكه ويدئويي است. عكس يادگاري ، اكس پارتي ، معجزه سيب ، آرزوهاي طلا يي و غوغاي زندگي از جمله آثار داستاني و تله تئاتر شبكه نمايش خانگي است. نكته: كلا ه قرمزي و سروناز پيش از صدور مجوز در دسترس بود!

پرده
برويد باشگاه موزه
باغ فردوس براي علا قه مندان به سينما در تهران پر از خاطره است. زماني كلا س هاي فيلمنامه نويسي در اين محل شده بود كانون پرورش فيلمنامه نويسان جوان و هنگامي كه رئيس جمهوري موزه سينما را افتتاح كرد، اين ساختمان زيبا شد محل نگهداري جوايز رنگارنگ سينماي ايران و ردپاي تاريخ اين هنر صد ساله در ايران.
در ايام دهه فجر باشگاه فيلم موزه سينما افتتاح شد و اين روزها باشگاه فيلم موزه از علا قه مندان ثبت نام مي كند. قرار است در اين باشگاه فيلم هاي تاريخ سينما به همراه فيلم هاي روز سينماي ايران و جهان به نمايش درآيند و جلسات نقد و بررسي برگزار شود. انتشار كتاب و جشن هاي سينمايي از ديگر فعاليت هاي اين باشگاه است كه به زودي آغاز به كار خواهد كرد.
اگر دوست داريد كه نسخه هاي اصلي فيلم هاي قديمي تاريخ سينما را ببينيد و دامنه ديدن فيلم هاي ناياب را در ذهنتان گسترش دهيد سري به دفتر باشگاه فيلم در موزه سينما بزنيد.

صحنه
جشن تئاتر عقب افتاد
برگزاري جشن تئاتر بنا به تصميم هيات مديره خانه تئاتر به تعويق افتاد. اين جشن كه با همكاري خانه تئاترو خانه هنرمندان برگزار مي شود، به جاي 29 فروردين ماه درنيمه اول ارديبهشت ماه برگزار خواهد شد.
اصغر همت سخنگوي هيات مديره خانه تئاتر مي گويد: نيمه اول فروردين ماه همزمان با تعطيلا ت نوروز فرصت برنامه ريزي مناسب را از برگزاركنندگان گرفت و به همين دليل و براي برنامه ريزي مناسبتر جشن را به تعويق انداختيم. جشن تئاتر ايران به كارگرداني بهروز غريب پور در فضاي داخلي خانه هنرمندان و باغ هنر برگزار خواهد شد و تمام صنوف خانه تئاتر در اين هفته برنامه هاي خود مانند برگزاري بزرگداشت براي هنرمندان، اجراي نمايش هاي صحنه اي، عروسكي و خياباني، غرفه هاي فروش كتاب هاي تئاتري، نمايشنامه خواني، برگزاري غرفه هاي فروش عروسك، برگزاري نمايشگاه هاي گريم و ماسك و... را اجرا خواهند كرد. سال گذشته نيز جشن تئاتر در خانه هنرمندان برگزار شد.

هوا
هواي موذي
از قديم هم مي گفتند هواي بهار موذي است. چند روز هوا خوب است و شما تصميم مي گيريد لباس سبك بپوشيد و اين در حالي است كه دقيقا آن روز هوا سرد شده. خلا صه يك ژاكت يا يك لباس گرم توي كيف يا احيانا ماشين يا در محل كارتان بگذاريد كه اگر با اين وضع مواجه شديد، مجبور نشويد چند روزي را با بيماري سپري كنيد. به هر حال مراقب خودتان باشيد. ظرف امروز و فردا هم هواي سرد از تهران عبور خواهد كرد. براي فردا كارشناسان هوايي نيمه ابري پيش بيني كرده اند كه در آن، دما بين 15 و 5 درجه سانتيگراد نوسان خواهد داشت.

ذهن زيبا
زشت ترين بي وفايي فاش كردن راز است.
امام علي (ع)

اندازه گيري هر موفقيت آسان است؛ مقياس تعالي، حد بين كار معمولي و كار با نتيجه درخشان است.
مايكل كرادا

از شخصي كه در زندگي به موفقيت هاي بزرگي نايل شده بود پرسيدند: چه عاملي به موفقيت شخص كمك مي كند؟ پاسخ داد: داشتن يك هدف و پرتاب تير درست به سوي آن هدف.
هربرت كاسون

تهرانشهر
ايرانشهر
خبرسازان
دخل و خرج
در شهر
طهرانشهر
محيط زيست
شهر آرا
|  ايرانشهر  |  تهرانشهر  |  خبرسازان   |  دخل و خرج  |  در شهر  |  طهرانشهر  |  محيط زيست  |  شهر آرا  |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |