پنجشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۸۴ - - ۳۶۷۳
هزينه هاي يك اسباب كشي ساده
از 45 هزار تومان بالا نمي زند!
032502.jpg
شايد شما از جمله شهرونداني باشيد كه طي روزهاي آينده قصد اسباب كشي دارد. براي اينكه قيمت اتوبار دستتان بيايدگزارش را بخوانيد
امير موسي كاظمي
اسباب و اثاثيه هايت را بسته اي و دورخود چيده اي .كاسه و بشقاب هاي شكستني درون كارتن هاي موز و لحاف و تشك هاي اضافي لا ي ملحفه هاي گل گلي. فرش ها لوله شده كنار هم دراز كشيده اند و مبل ها سر به هوا روي هم قطار شده اند.
منتظري كه زنگ خانه به صدا درآيد و گروه باربري، توشه ات را بر دوش گيرند و به سرنوشتي جديد پيوند زنند. توخانه به دوشي و اگر هر سال نباشد، دو سال يكبار ميهمان دست هاي امانتدار آنهايي.
زنگ مي خورد و آماده هجرت مي شوي، اما نمي داني اين بار به سلا مت بار خود بر زمين مي گذاري يا نه؟
حكايت اسباب كشي و جابه جايي، حكايت خاطره اي است تلخ و ملا ل آور كه در طول زندگي هر شهروندي به كرات تكرار مي شود. براي مستاجران بيشتر و براي صاحبخانه ها كمتر و وجه اشتراك همه آنها وسيله نقليه اي است كه كار حمل ونقل وسايل را برعهده دارد. خودرويي مثل خاور، نيسان، وانت و حتي موتور 3 چرخ!
قديمترها فقط كافي بود بسته به حجم وسايل و بعد مسافت يكي از اين خودروها را انتخاب و چند نفري از اهل فاميل را هم خبر كنيد تا دست تنها نمانيد. راننده هم روي بار ماشينش مي ايستاد و از آن بالا  كار را هدايت مي كرد. اگر هم خيلي لطف داشت، دستي به سر و گوش چند وسيله بزرگ و كوچك مي كشيد، اما با گذشت زمان و افزايش حجم نقل و انتقالا ت در شهرهاي بزرگ و همچنين گرفتاري هاي بي شمار مردم، نياز به افرادي كه به عنوان كمك رسان، مسير سخت اسباب كشي را هموار كنند بيشتر احساس شد.
در چنين شرايطي بود كه مراكز حمل ونقل كالا  در كنار سرويس دهي به امر جابه جايي وسايل، با به كارگيري نيروهاي فعال و مطمئن و با شعار جابه جايي كالا  بدون متحمل شدن خسارت اقدام به بسته بندي و حمل ونقل دستي اسباب و اثاثيه از منزل يا محل كار مبدا به درون ماشين و سپس تخليه آنها از ماشين به درون ساختمان مقصد پرداختند.
حالا  ديگر كار اتوبار ها به عنوان متخصصان بسته بندي و حمل و نقل صحيح مبلمان و اثاثيه گرفته بود و مانند هر شغل نوپاي ديگر، روز به روز بر تعداد آنها افزوده مي شد.
032418.jpg
الو... اتوبار...
كافي است نگاهي به قسمت خدمات حمل ونقل راهنماي همشهري بيندازيد و يكي از اتوبارهاي نزديك محل خود را پيدا كنيد. با رد و بدل شدن چند ديالوگ كوتاه و يك حساب سرانگشتي از ميزان هزينه اي كه بايد براي اسباب كشي خود پرداخت كنيد مطلع مي شويد.
البته اين مبلغ به شدت تحت تاثير حجم وسايل و موقعيت مكاني ساختمان مبدا و مقصد است. مثلا  ميزان بار شما تعيين كننده تعداد سرويس هايي است كه مي بايست استفاده كنيد. همچنين فاصله زماني مبدا و مقصد در محدوده شهر و موقعيت مكاني ساختمان از اين نظر كه طبقه چندم به چندم است در افزايش يا كاهش قيمت تاثير دارد.
صبوري، مسوول يكي از مراكز حمل و نقل كالا  در اين باره مي گويد: مبناي تعرفه حمل و نقل، سرويس هاي 3 ساعته است. يعني هر سرويس 3 ساعته با كانتينر مسقف در محدوده شهر تهران حدود 25 هزار تومان محاسبه شده، اما اين قيمت در فصل ركود با كاهش روبه رو مي شود.
البته هرگز تصور نكنيد كه با 25 هزار تومان همه چيز تمام مي شود. اين فقط قيمت خودرو باركش است. حق الزحمه كارگرها جدا محاسبه مي شود. ترابي كه مسوول يكي از اتوبارهاي بالا ي شهر است مي گويد: حق الزحمه كارگر ساعتي يكهزار و 500 تومان محاسبه مي شود، يعني براي يك سرويس 3 ساعته نفري 4 هزار و 500 تومان. وي هزينه هر ساعت اضافي ماشين را 8 هزار تومان و كارگر را يكهزار و۵۰۰ تومان عنوان مي كند و مي گويد: با اين شرايط شما بگوييد ما ضرر نمي دهيم؟
چانه زني
مرحله بعد از تعيين تعرفه حمل ونقل، چانه زني بر سر تعداد كارگرها است. طبق يك قانون نانوشته براي جابه جايي كالا  از طبقه همكف به همكف حداقل 3 كارگر نياز است.
براي طبقه هاي دوم و سوم 4 كارگر و طبقه هاي چهارم و پنجم 5 كارگر توصيه مي شود. اما در هر صورت حق با مشتري است كه تعداد آنها را تعيين كند. هرچند شايد اصرار شما به تعداد كارگر كمتر موجب كند شدن كار و در نتيجه افزايش ساعات به بيش از 3 ساعت مقرر منجر شود.
با اين حساب اگر شانس بياوريد و وسايل تان به اندازه يك سرويس باشد و  با استفاده از 4 كارگر در زمان مقرر موفق به جابه جايي و تخليه بار شويد، حسابتان از 45هزار تومان بالا  نمي زند.
جبران خسارت
شايد كمتر اسباب كشي را سراغ داشته باشيد كه بدون بر جاي ماندن هيچ خسارتي به پايان رسيده باشد. به هر حال هيچ كاري نيست كه خطري در كمين آن نباشد. يكي ديگر از اتوبارداران تهران در اين باره مي گويد: كار حمل و نقل كالا  تضمين شده است و در صورتي كه اتفاقي رخ دهد و شركت مقصر باشد خسارت وارده را جبران مي كند. ضمن اينكه بيشتر مراكز اتوبار تحت پوشش بيمه هستند و مشكلي از اين بابت ندارند.
قيمت ها فعلا  ثابت است
يكي از اصنافي كه در سال جديد قيمت هاي خود را افزايش نداده و با همان تعرفه سال گذشته خدمات ارايه مي دهد، همين صنف باركش هاي شهري است. البته نبايد تصور كنيد كه گران نشدن بنزين عامل ثابت ماندن نرخ اتوبارها است، بلكه به گفته رئيس اتحاديه باركش هاي شهري حتي افزايش قيمت بنزين هم نمي تواند تعرفه خدمات اصناف اين اتحاديه را افزايش دهد. زندي مي گويد: تعرفه هاي فعلي را در سال 82 براي تصويب شوراي عالي نظارت به وزارت بازرگاني ارسال كرديم و تا وقتي اين شورا موافقت نكند قيمت ها افزايش نمي يابد.
وي در مورد تعريف اتحاديه از محدوده شهر و استان مي گويد: ملا ك ما براي شهر تهران، محدوده اي است كه طبق عرف داخل شهر به حساب مي آيد و اين محدوده شامل سرويس هاي 3ساعته مراكز حمل و نقل مي شود، اما شهرهاي كرج، ورامين، شهريار و اسلا مشهر جزو محدوده استان تهران در نظر گرفته شده اند كه تعرفه آنها طبق توافق تعيين مي شود.
زندي حمل و نقل بار به خارج از استان تهران توسط باركش هاي شهري را غيرقانوني مي داند: واحدهاي صنفي تحت پوشش اتحاديه باركش هاي شهري مجاز به حمل و نقل بار در مسيرهاي بين شهري نيستند و اين كار تحت نظر اتحاديه باركش هاي بين شهري و با تعرفه آنها انجام مي شود.
فصل خوب گرما
اتوبارها هم مثل خيلي از مشاغل ديگر، روزهاي كساد و بي فروغ فعلي را به اميد رسيدن تابستان و ايام پررونق جابه جايي ها مي گذرانند. روزهايي كه ديگر نه مي توان از آنها تخفيف گرفت و نه معطل شان كرد. فقط يادتان باشد قبل از تصميم گيري و عقد قرارداد، يك بار ديگر جدول قيمت هاي مصوب اتحاديه باركش هاي شهري در اين گزارش را مرور كنيد.
مهاجران
هرچه تا به حال نوشتيم و خوانديد مربوط به اسباب كشي در محدوده تهران بود، اما بسيارند افرادي كه از شهرهاي مختلف كشور هوس پايتخت نشيني كرده و راهي تهران مي شوند. در برابر اين هجوم مهاجران، عده قليلي هم عطاي زندگي دودي را به لقايش مي بخشند و بار و بنه را به قصد زندگي آرامتر مي بندند. اينگونه افراد نيز از مشتريان اتوبارها به شمار مي روند، با اين تفاوت كه سر و كارشان با موسسات حمل ونقل بين شهري است. به گفته رئيس انجمن صنفي موسسات و شركت هاي حمل ونقل برون شهري تهران، نرخ تعرفه حمل و نقل بين شهري در بخش بار توافقي بوده و با ميزان عرضه و تقاضا ارتباط مستقيم دارد.
احمدي زاده، شرايط مختلف را در تعيين اين نرخ دخيل مي داند: مبدا بارگيري، زمان حمل ونقل، حجم كالا  و مقصد مورد نظر از جمله عواملي است كه در نرخ هاي برون شهري تاثيرگذار است.
در هر حال فراموش نكنيد همين توافق نيز براساس يك عرف صورت مي گيرد، عرفي كه مي توانيد با استعلا م از مراكز مختلف به حدود آن پي ببريد.

گرانتر از موز
رازهاي سر به فلك كشيدن قيمت گوجه فرنگي
صنم بياناتي
سردي هوا، سيل، دلا لا ن و تاخير در برداشت محصول، همه و همه باعث شد كه قيمت ها حداقل در مورد محصولا ت ميوه و تره بار به تثبيت نرسد. افزايش قيمت ميوه و تره بار به حدي بود كه جمعي از نمايندگان مجلس را بر آن داشت تا خواستار حضور وزير جهادكشاورزي و وزير بازرگاني در مجلس شوند. در ميان ميوه ها و محصولا ت جاليزي گوجه فرنگي بيشترين رقم افزايش قيمت را از آن خود كرد. گوجه فرنگي به عنوان محصولي كه هميشه سر سفره هاي مردم به راحتي پيدا مي شد و شايد يكي از اصلي ترين دلا يلش قيمت مناسب آن نسبت به ديگر محصولا ت بود، اين روزها رقمي بالا تر از قيمت موز دارد! مطمئن باشيد در حال حاضرشما نمي توانيد اين محصول جاليزي را با قيمتي كمتر از يكهزار تومان تهيه كنيد كه البته اين رقم حداقل رقم موجود است. 1100، 1150، 1200 تا 1600 و حتي در برخي از مناطق و شهرستان ها تا 2هزار تومان رقمي است كه بايد براي خريد يك كيلو گوجه فرنگي بپردازيد. در پي گراني اخير اين محصول، اظهار نظرهاي متعدد و متفاوتي شده كه بسياري از آنها مبني بر كاهش قيمت گوجه فرنگي و به طور كلي ميوه جات بوده، اما متاسفانه تا به امروز هيچ افت قيمتي در اين خصوص رخ نداده است، از جمله اين اظهار نظرها مربوط به مدير كل دفتر سبزي و صيفي وزارت جهاد كشاورزي است. وي چندي پيش اعلا م كرد: گوجه فرنگي ارزان مي شود و دليل گراني گوجه فرنگي سردي هوا و تاخير در برداشت محصول است و به دليل برودت، برداشت اين محصول از 20 فروردين يعني با 20 روز تاخير شروع شده است. محمدصادق مشايخ، رئيس كميسيون اقتصادي مجمع امور صنفي توزيعي تهران نيز دلا لا ن را اصلي ترين عامل گراني هاي اخير برشمرده و مي گويد: باغداران، انبارداران و توزيع كنندگان بزرگ هستند كه هميشه به عنوان دلا ل شناخته مي شوند.
يك مصاحبه قابل توجه...!
حسين بلخاري، معاون اتحاديه فروشندگان ميوه و تره بار نيز نظر خود را در رابطه با گراني گوجه در مقابل سوالا ت ما اينگونه عنوان مي كند.
آقاي بلخاري دليل افزايش بيش از حد قيمت گوجه را در چه مي بينيد؟
سيل آمده.
بيشتر توضيح مي دهيد؟
سيل آمده در بندر عباس و دزفول و محصول را از بين برده است.
قضيه احتكار و دلا لا ن چطور؟ آيا به اين مساله هم مربوط مي شود؟
خير.
لطفا توضيح دهيد!
احتكار نكرده اند.
يعني فقط سيل عامل گراني ميوه به خصوص گوجه فرنگي است؟
بله، چرا همه توقع دارند ميوه گران نشود. چه تضميني در اين خصوص وجود دارد. خيلي چيزها در گراني گوجه دخيل است. وضعيت هوا هم در اين قضيه دخيل است. هرچي گران مي شود، هيچ سروصدايي نيست، ولي وقتي ميوه گران مي شود اين همه سروصدا مي كنند. كيلويي 300 يا 400 تومان فقط خرج هاي متفرقه براي ميوه و تره بار وجود دارد.
احتكاري نيست!
در كنار صبحت هاي نه چندان مفصل بلخاري، نورايي ، نايب رئيس اتحاديه صادركنندگان ميوه و تره بار احتمال احتكار و حضور واسطه ها را در اين ميان مردود مي داند. وي مي گويد: اصلا  گوجه فرنگي را نمي توان احتكار كرد. متاسفانه اين اقلا مي كه فعلا  دچار كمبود شده از جمله گوجه فرنگي بر اثر سيل و بارندگي در بهمن و اسفند گذشته كه در جيرفت و بوشهر آمده اين محصول و محصولا ت ديگر را از بين برده است. گوجه فرنگي بايد مجددا كاشته شود و در نتيجه 20 تا 30 روز تاخير در توليد خواهيم داشتكه صددرصد با طي شدن اين مدت زمان قيمت ها شكسته مي شود. به طور كلي اگر توليد در اين محصول بالا  باشد قيمت ها شكسته مي شود.
نورايي از بوروكراسي اداري وزارت جهاد كشاورزي گله مي كند و مي گويد: مخالفت جهاد كشاورزي مبني بر واردات در اين زمينه نيز مشكل ساز شده است. وقتي ما در بخش گوجه فرنگي كمبود داريم قيمت ها بالا  مي رود. ما براي جبران اين كمبود بايد واردات داشته باشيم. با وجود اينكه وزارت بازرگاني هم معتقد است كه در زمان كمبود بايد با واردات، كاستي ها را جبران كنيم، اما وزارت جهاد مخالفت مي كند. بنا بر اين وضعيت بايد توليد گوجه فرنگي را به انبوه برسانيم تا به خودكفايي برسيم و در نهايت با شكسته شدن قيمت ها روبه رو شويم.
به هر حال گوجه فرنگي دردسري شده و با وجود وعده هاي متعدد و متفاوت از سوي مسوولا ن هنوز هيچ توفيري در وضعيت قيمت اين محصول نشده است.
زماني كه براي خريد به بازارهاي روز ميوه و تره بار مراجعه مي كنيد هر چه مي گرديد گوجه فرنگي پيدا نمي كنيد. قيمت بالا ي اين محصول براي مراكزي كه با قيمت مصوب اقدام به فروش مي كنند موجب شده در اين بازارها با كمبود گوجه فرنگي روبه رو شويد و به ناچار بايد گوجه فرنگي را از فروشگاه هاي آزاد با قيمت هاي جديدش تهيه كنيد.
در اين بين مسعود درويش رئيس اتحاديه صادركنندگان ميوه  و تره  بار گفته است: قيمتي كه در حال حاضر براي ميوه و تره بار در ميادين ميوه تعيين شده همان قيمت واقعي آنها است. وي معتقد است. با احتساب هزينه حمل و نقل، كارگر، سردخانه و ميزان ضايعات، قيمت عرضه شده نه تنها گران نيست، بلكه سود كمي هم از اين بابت به كشاورز مي رسد. ضمن اينكه در جايي ديگر گفته است: براي جلوگيري از افزايش قيمت ميوه و تره بار بايد ميدان هاي ميوه و مغازه داران فاكتور ارايه دهند.
به هر حال ما هم مثل شما نمي دانيم حكايت گراني محصولا ت كشاورزي مخصوصا گوجه فرنگي با وجود اين همه نظر موافق و مخالف چه زماني حل و فصل مي شود تا آشناي قديمي سفره هاي ايراني دوباره به سر جاي خود بازگردد.

فروشگاه
قيمت مرغ در استان هاي كشور
032421.jpg
032424.jpg

كوتاه
وقتي جواب نمي دهند!
خبرنگاران پارلماني روز دوشنبه حدود 3ساعت منتظر پايان يافتن جلسه مجلس با 2 وزير فرا خوانده شده بودند و قصد مصاحبه با وزراي بازرگاني و جهاد كشاورزي را داشتند، اما آنها موفق نشدند چيز زيادي از زير زبان وزرا بكشند بيرون! مطالعه بفرماييد:
وزير كشاورزي هنگامي كه متوجه شد خبرنگاران به سوي او مي روند به سرعت از پله ها به سمت در خروجي حركت كرده و راه زيرزمين را در پيش گرفت.
وزير بازرگاني نيز پس از مواجهه با خبرنگاران گفت: من نمي توانم ايستاده هم اكنون توضيح دهم، بايد بنشينم و رسما صحبت كنم.
خبرنگار صدا و سيما به وي گفت: شما بايد مشكل مردم را حل كنيد و 22 روز كه مردم منتظرند مسوولا ن درباره اين گراني توضيح دهند، هيچكس تاكنون حاضر به پاسخگويي در اين زمينه نشده است.
وزير بازرگاني گفت: بعد از نماز در خدمت شما خواهم بود.
اما خبرنگاران سماجت كرده و خواستار توضيح وي شدند كه در اين هنگام خبرنگار صدا و سيما سوال ديگري مطرح كرد و گفت: شما در هفته دوم عيد 6 روز در ژاپن به سر مي برديد، در حالي كه مردم در داخل ميوه گران مي خريدند، چه پاسخي داريد؟
شريعتمداري گفت: شما خودتان پاسخ را داديد، وي سپس با عصبانيت جمع خبرنگاران را بي هيچ توضيحي ترك كرد.
032496.jpg
كاميون هاي 50 ميليوني
يك عضو كميسيون عمران از ورود كاميون هاي 50ميليون توماني توسط شركت سايپا ديزل خبر داد.
به گفته اسماعيل زاده ، سايپا ديزل تعهد كرده كه سالا نه 15 هزار دستگاه انواع كاميون را توليد كند. علا وه بر توليد كاميون سايپا ديزل موظف شده است تا واردات كاميون را نيز برعهده بگيرد.
اسماعيل زاده تعداد كاميون هاي وارداتي توسط سايپا ديزل را 6هزار دستگاه ذكر كرد و گفت: حداكثر قيمت اين كاميون ها كه هر يك قابليت حمل 22 تن بار را دارند، 50ميليون تومان خواهد بود كه تحول عظيمي در حمل و نقل بار كشور به وجود خواهد آورد.
آخرين دليل گراني ميوه
به گفته نايب رئيس كميسيون اقتصادي مجلس گراني ميوه طي ماه هاي گذشته يك شيطنت سياسي بوده است.
محمد خوش چهره مي گويد: برخي از نمايندگان مجلس از كميسيون هاي مختلف تاكنون جلساتي با وزراي بازرگاني و جهاد كشاورزي در خصوص گراني ميوه برگزار كرده اند كه دلا يل وزراي بازرگاني و جهاد كشاورزي چندان مورد قبول نمايندگان مجلس قرار نگرفت، چرا كه ما معتقديم توليد ميوه در سطح مطلوبي صورت گرفته است.
نمايندگان مجلس در جلسه ياد شده به اين اجماع رسيدند كه افزايش قيمت ميوه به دليل اختلا ل در توزيع بوده است.
وي با اشاره به اينكه وزير بازرگاني با موضوع توزيع نامناسب ميوه مخالفت كرد، گفت: وزير جهاد كشاورزي تا حدودي با گراني ميوه به دليل توزيع نامناسب ميوه موافقت و آن را تاييد كرد.
032499.jpg
اول پرتقال، بعد نارنگي
هر سال حدود 57 كيلوگرم مركبات براي هر ايراني توليد مي شود كه اين ميزان حدود 3/5 برابر توليد جهاني است به طوري كه در جهان ميزان توليد كل سرانه 16/5 كيلوگرم براي هر نفر در سال است.
طبق آخرين آمار و ارقام حدود 4 ميليون تن مركبات در سال گذشته در كشور توليد شد كه از اين ميزان۹۸ درصد به مصرف داخلي رسيد و حدود يك درصد به كشورهاي حاشيه خليج فارس، آسياي ميانه و كشورهاي اروپايي كه از كشورهاي مقصد مركبات ايران محسوب مي شوند، صادر شد.
همچنين ميزان مصرف سرانه پرتقال به عنوان پرمصرف ترين عضو خانواده مركبات پس از كسر 27درصد ضايعات و يك درصد صادرات، 21 كيلوگرم در سال است. نارنگي با مصرف 5/5 كيلوگرم و ليموشيرين با مصرف 7/7 كيلوگرم در سال از ديگر محصولا ت پرمصرف مركبات در ايران محسوب مي شود.
۷ ميليارد دلا ر بنزين سوزي!
خودروهاي ايراني در سال گذشته 7 ميليارد دلا ر بنزين مصرف كردند. محصولا ت كارخانه هاي ايران خودرو در سال 83، رقمي بالغ بر 4/1 ميليارد دلا ر بنزين مصرف كردند و ميزان بنزين مصرفي محصولا ت كارخانه هاي سايپا در همين سال رقمي معادل 0/9 ميليارد دلا ر اعلا م شده است. همچنين ارزش بنزين مصرفي محصولا ت كارخانه زامياد در سال 83، رقمي در حدود 0/5 ميليارد دلا ر و ساير كارخانه هاي توليد خودرو 1/5 ميليارد دلا ر بوده است.
گفتني است متوسط مصرف روزانه بنزين در سال 83 رقمي معادل 63 ميليون ليتر بوده است كه با احتساب متوسط ارزش بنزين 0/3 دلا ر در هر ليتر، ارزش كل مصرف بنزين در اين سال رقمي بالغ بر 7 ميليارد دلا ر برآورد شد كه 3ميليارد دلا ر از اين مقدار بنزين وارداتي بوده است.
با توجه به يارانه هاي سنگيني كه دولت به بنزين پرداخت مي كند و با توجه به افزايش روزافزون توليد خودرو و تثبيت قيمت ها، پيش بيني مي شود در سال 84 افزايش مصرف بنزين روندي رو به رشد داشته باشد.

درددل
با ما تماس بگيريد 2052627
شنبه تا چهارشنبه (از ساعت 14 الي )۱۵
انتقال پاركينگ
تكليف انتقال پاركينگ شركت واحد در خيابان هنگام كه با بيش از 600 اتوبوس هواي منطقه را آلوده مي كند، چيست؟
جاهديان
كاربران فارغ التحصيل
از مسوولا ن تقاضا داريم به فكر كار براي كساني كه از دبيرستان ها و دانشگاه ها فارغ التحصيل مي شوند، باشند.
اميري
فيش تلفن ثابت
ما در منطقه حيدر آباد كرج زندگي مي كنيم براي تلفن ثابت ثبت نام كرده ايم. كابل كشي هم شده، اما نمي دانيم چرا تلفن ها را به ما واگذار نمي كنند.
رئيسي
فقط 27 هزار تومان
مستمري كميته امداد 27 هزار تومان است. چطور ممكن است كسي با اين درآمد بتواند زندگي كند؟
زندي
درخواست از شهردار
از آقاي دكتر احمدي نژاد، شهردار محترم تهران استدعا داريم دستور فرماييد مهندسان از تغييرات داخلي ساختمان ها اشكال تراشي نكنند.
با تشكر مرتضي احمدي، شهروند منطقه۱۰
عدم خدمات شهري
انتهاي اقدسيه، بلوار بوشان، خيابان جنت بيمارستان محك فاقد آسفالت مناسب و جدول است. به طور كلي خدمات شهري در اين منطقه ضعيف است، حتي كسي نيست كه به نظافت اين منطقه رسيدگي كند.
نصيري
۵۰تومان افزايش كرايه
قرار بود كرايه تاكسي ها اضافه نشود، اما در محدوده 20 متري افسريه تا سر بلوار ابوذر كرايه ها 50تومان اضافه شده. راننده ها دليلش را وجود دور برگردان در اين منطقه و طولا ني شدن مسير عنوان مي كنند.
نوروز
معابر خراب ملا ير
معابر عمومي خيابان هاي شهر ملا ير بسيار خراب است. بوي فاضلا ب از سر چهارراه سعدي تا خيابان خيام وحشتناك است. در صورتي كه ساختمان شهرداري اين شهر بسيار زيبا و مجهز است. لطفا به شهر هم همينطور رسيدگي كنيد.
زريني
آزمون اعزام
آزمون اعزام پزشكان و دندانپزشكان به خارج از كشور چه زماني برگزار مي شود كه ما از آن اطلا عي نداريم؟ در ضمن چرا تعرفه هاي دندانپزشكي در كشور ما اينقدر پايين است؟
يك دندانپزشك
منطقه مخروب
در خيابان شوش، ضلع شمالي حد فاصل ميدان راه آهن و وحدت اسلا مي براي تعريض خيابان تخريبي صورت گرفته كه به همان شكل نيز رها شده است. اين محل تخريب شده تبديل به مخروبه اي براي رفت و آمد افراد دزد و معتاد شده. لطفا در اين خصوص رسيدگي كنيد.
افسري
تغيير شكل شهر
از خانم ابتكار به عنوان متولي سازمان حفاظت از محيط زيست، تقاضا داريم سفري به شهرهاي شمالي داشته باشند تا ببينند شهرها و جنگل ها از صورت اصلي خارج شده و به كارخانه و ويلا  تبديل شده است.
فلسفي
اجراي قوانين
با وجود اينكه راهنمايي و رانندگي مدام از اجراي قوانين سخن مي گويد، ولي اين قوانين درست اجرا نمي شوند.
فلسفي
همترازي حقوق بازنشستگان
من بازنشسته آموزش و پرورش هستم. ماهي يكصدهزار تومان حقوق مي گيرم. با وجود اينكه قرار بود همطرازي حقوق بين بازنشستگان سازمان هاي مختلف باشد، ولي اينگونه نشد. چرا؟
مسعودي

دخل و خرج
ايرانشهر
تهرانشهر
خبرسازان
در شهر
طهرانشهر
محيط زيست
|  ايرانشهر  |  تهرانشهر  |  خبرسازان   |  دخل و خرج  |  در شهر  |  طهرانشهر  |  محيط زيست  |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |