دوشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۸۴ - - ۳۶۷۶
زشت و زيباي پايتخت در 40 فريم
آينه اي برابر صورت تهران
۳۴۰ اثر آنقدر از فيلتر گذشته كه به 40 عكس رسيده و از ميان اين 40 عكس، 28 فريم با تصوير زشتي هاي پايتخت قاب شده اند و زيباترين زشتي تهران هم يكي از همين تابلوهاست
032826.jpg
عكس : مريم بخشي
مسعود مير
پايتخت مدت هاست كه رنگ تغيير را نديده است. تصويرهاي تكراري پايتخت آنقدر عاصي كننده بود كه زماني فضاهاي سبز اطراف بزرگراه ها، اتوبوس هاي رنگارنگ و حتي لباس هاي متفاوت تصوير شهر را تغيير داد، اما باز هم تكرار، گردش را روي شهر پاشيد و همه چيز دوباره عادي شد.
مدت هاست كه تهران از جمعيت زياد مي نالد، اتومبيل ها مانند گلوله هاي چربي رگ هاي شهر را مسدود كرده اند و هواي پر از آلا ينده شده جزو جدا ناپذير استنشاق تهراني ها. بهار كه مي شود به بهانه تخليه اجباري شهر، خوشحالي، چند روزي ساكنان باقيمانده در كلا نشهر را قلقلك مي دهد و بعد از تعطيلا ت دوباره همه چيز عادي مي شود. تابستان گرم سالهاست كه خيابان هاي تهران را به جهنمي بدون راه فرار تبديل مي كند و پاييز هم مدت هاست كه آلودگي هواي تهران را به تلفات جاني شهروندان وصل مي كند و زمستان پربرف يكي دو سالي رسم بد قلقي را به ياد شهر مي آورد. شايد براي آنهايي كه اين سطور را مي خوانند تصوري پيش آيد مبني بر منفي بافي در مورد پايتخت ايران و ... ، اما وقتي شما هم مي خواستيد در مسابقه اي شركت كنيد كه در آن بدترين تصوير پايتخت جايزه باران مي شد، موضع ديگري اتخاذ مي كرديد. اين طور نيست؟
خردادماه سال گذشته صفحات آگهي روزنامه ها با فراخواني پر شده بود كه در آن از عكاسان و علا قه مندان به عكاسي درخواست شده بود كه زيبايي ها و نازيبايي هاي شهر تهران را از نگاه خودشان به تصوير بكشند.
باني اين مسابقه عكاسي، كميته فرهنگ شهري ستاد شهر سالم تهران بود كه با 340 اثر ارسالي از 90 هنرمند تهراني و شهرستاني انتخاب بهترين ها و بدترين هاي تصوير شهر را آغاز كرد.
پايتخت هنوز هم تكراري بود. شاتر دوربين ها تصاويري شكار كرده بود از سقوط يك چنار قديمي در بزرگترين خيابان شهر كه كسي نفهميد، باد آن را به مرگ نزديك كرده يا انتقام از ماشين هاي پر از دود به سقوط روي چند ماشين وادارش كرده است. از ساختمان ويران شده اي كه با پس زمينه اي از ساختمان مخابرات، هراس تخريب را تزريق مي كرد، از كودكاني كه در شهرك فرهنگيان، فاصله عبور يك فرغون براي حمل مصالح ساخت۲ آپارتمان را با فريادهاي شادي توپ و تور پر كرده بودند،از درختي با يك برگ سبز و نقاشي ديواري كه پسركي را به رخ مي كشيد با يك پرنده در دست، از صورت مجسمه اي كه براي تزئين محوطه يك فرهنگسرا نصب شده بود، اما فريادش چشم را به خيابان پر از ماشين سوق مي داد، از پايه هاي سياه و كهنه پل سيدخندان كه آسايشگاه متكديان سيار تهران شده، از عابراني كه در يك قدمي پل عابر پياده ترجيح مي دهند از نرده هاي وسط بزرگراه رد شوند، از پسركي كه در محوطه تئاتر شهر با دست و پايش پل زده و روي قفسه سينه اش وزن آنهايي را تحمل مي كند كه شايد هنگام تقسيم كردن سكه ها او را دور بزنند و از تمام آنچه كه به نظر زشت مي آيند .... عكس برگزيده هم از همين عكس ها انتخاب شده است. 340 اثر آنقدر از فيلتر گذشته كه به 40 عكس رسيده و از ميان اين 40 عكس، 28 فريم با تصوير زشتي هاي پايتخت قاب شده اند و زيباترين زشتي تهران هم يكي از همين تابلوهاست.
مريم بخشي عكسي انداخته كه واقعا زشت است. يك مرد ميانسال با لباس هاي مرتب و يك كيف دستي در حال عبور از پياده رويي است كه در خيابانش يك ماشين آخرين مدل با برق رنگ متاليكش، تصوير شاخ و برگ هاي درخت بالا ي سرش را منعكس مي كند. تا اينجاي قضيه همه چيز روبه راه است، اما فاصله مرد و ماشين با جوي آبي مشخص مي شود كه محتوياتش، سكه هاي جايزه را براي خانم بخشي به ارمغان آورده است؛ يك جوي آب كه با لجن و قوطي پلا ستيكي پرشده است و تاب ديدن عكس را از هر بيننده اي مي دزدد. شهرنشين هاي پايتخت حتي قدم زدنشان را هم به روز كرده اند و بسان ستاره هاي سينما گام بر مي دارند، اما وقتي كه ظرف نوشابه شان خالي مي شود، جوي آب را جست وجو مي كنند. اين رفتار را در گوشه گوشه شهر ديده ايم. نانوا، ميوه فروش، كله پز، كارمند و ... هيچ فرقي نمي كند. مهم اخلا ق شهروندي را با فراموشي عوض كردن است. شايد هم افرادي كه چنين رفتاري بروز مي  دهند به فكر عكاساني هستند كه به دنبال سوژه هاي بيات نشده مي گردند، اما نمي توان همه چيز را سياه و سفيد ديد. در نمايشگاه عكس و البته پيش از آن در ذهن عكاسان تصاويري هم وجود دارد از زيبايي ها. تهران گاهي ساكنانش را مي برد به اوج لذت از زمان و عكس هاي عكاسان گواهي است بر اين موضوع. بام تهران و گره ساختمان ها از آن ارتفاع، آسمان آبي تهران و كوه پر برف شمال شهر، خانه هاي قديمي دركه، رفتگران خندان (كه تصور عجيبي است)، پسرك نوازنده كه آكاردئونش را براي عابران شمال شهري باد مي كند، ايستگاه اتوبوسي كه مسافران منتظرش به تعداد انگشتان يك دست هم نيست و ... تصاويري است كه تهران را دوست داشتني مي كند. در اين ميان عكس هايي هم وجود دارد كه تشخيص زشت يا زيبا بودنش كار هر كسي نيست.
دخترهايي كه با ماشين چند ميليوني شان يك سگ را به توچال مي برند يا كارگرهايي كه با فرغون يك كارگاه ساختماني، ماشين بازي مي كنند يا مانكني كه با لباس هاي مارك دار و يك دستمال بسته به سر در غوغاي نئون ها، قامت راست كرده، زشتند يا زيبا؟
اگر بخواهيم با يك آمار مختصر گزارش زشت و زيباي پايتخت را به پايان برسانيم نوبت مي رسد به اماكني كه عكاسان آنها را بيش از هر جاي ديگر تهران براي عكاسي انتخاب كرده اند. وليعصر(عج)، انقلا ب، آزادي، شهرري، امام حسين(ع)، دربند، توپخانه، تجريش، بازار و دركه، كانون توجه عكاسان بود ه است. اگر شما مي خواستيد عكس هاي زشت و زيباي تهران را شكار كنيد كجا مي رفتيد؟ قبل از اينكه تصميم بگيريد، سري به فرهنگسراي سالمند بزنيد كه آخرين ميزبان عكس هاي زشت و زيباي پايتخت است.

ارديبهشت، ماه مستندسازان
ارديبهشت، ماه محبوب مستندسازان است. حداقل روي سايت هاي خبري كه اينطور به نظر مي رسيد. از امروز، 2 روز كه بگذرد، مستندسازان مي توانند براي نشستن در كلا س هاي مستندسازي آماده شوند.
از ايده تا بازاريابي عنوان كارگاهي است كه علا قه مندان به مستندسازي حتما قبل از پايان سال 83 با آن آشنا شده اند. اين كارگاه كه توسط انجمن مستندسازان برگزار مي شد، اول شلوغ بود، بعد برف آمد و سرد شد و بالا خره در هياهوي فرا رسيدن عيد، تعطيل شد. حالا  بهانه نوشتن اين خبر، حرف هاي عليرضا كتال مسوول روابط عمومي انجمن مستندسازان درباره كارگاه هاي از ايده تا بازاريابي است. ما دنبال برپايي و ادامه اين كارگاه ها هستيم. يا كارگاه ها را ادامه مي دهيم يا از ابتدا برگزار مي كنيم. پس از پايان فروردين ماه در هيات مديره درباره برگزاري اين كارگاه ها گفت وگو مي كنيم.
مساله مخالفت هيات مديره انجمن مستندسازان با ادامه برگزاري كارگاه هاي از ايده تا بازاريابي زماني آغاز شد كه استقبال مستندسازان جوان از اين كارگاه ها به صفر رسيد. با اين حال در آخرين جلسه هيات مديره قرار شد اين كارگاه ها بعد از عيد و در ساعت جديد برگزار شود. كارگاه از ايده تا بازاريابي قبل از عيد روزهاي يكشنبه از ساعت۱۰ تا۱۳ برگزار مي شد.
گذشته از اين خبر جذاب براي مستندسازان جوان، از انجمن، خبرهاي خوب ديگري هم به گوش مي رسد. مثلا  برپايي كارگاه  هاي مستندسازي با حضور عباس كيارستمي.
با بازگشت عباس كيارستمي اين كارگاه ها دوباره برگزار مي شوند. در اين كارگاه ها قرار است مستندسازان شركت كننده براساس موضوعي واحد به ساخت فيلم مستند اقدام كنند. البته نمايش آثار ساخته شده نياز به تصميم گيري جمعي دارد كه به صاحبان اثر، تهيه كنندگان و كارگردانان آن برمي گردد.
انجمن مستندسازان خانه سينما هر ماه فيلم هاي مستند خارجي يا ايراني را نمايش مي دهد، اما قضيه شكل اول، شكل دوم فيلمي بود كه خبر نمايش آن در روزنامه ها چاپ شد و با اين حال به نمايش در نيامد. اگر اين موضوع باعث دلسردي شما شده، برايتان مي نويسيم كه به نمايش در نيامدن اين فيلم تنها به دليل مخالفت كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان - تهيه كننده فيلم– بود. بنابراين پيگيري برنامه هاي انجمن فراموش نشود.

ايران از نگاه چشم هاي تنگ
اينكه ديگران درباره ما چه مي گويند، موضوع كم اهميتي نيست. بدون طولا ني كردن مقدمه برايتان مي نويسيم كه ايران و من ، عنوان كتابي است كه اجازه مي دهد خودمان را از نگاه يك جفت چشم تنگ ببينيم
ئه ايجي اينووه يك ژاپني بود كه 21 سال در ايران زندگي كرده. كتاب ايران و من حاصل اين 21 سال و حدود 60سال مراوده ئه  ايجي اينووه با زبان فارسي است. اين كتاب را ماسايوكي اينووه گردآوري كرده و با ترجمه هاشم رجب زاده به كمك توشيمي ايتو به بازار كتاب ايران رسيده.
كتاب ايران و من از 4بخش تشكيل شده است. بخش اول با عنوان يادها و يادگارها از زماني آغاز مي شود كه او در سال 1943 ميلا دي از سوي وزارت خارجه ژاپن، براي آموختن زبان فارسي به ايران آمده است. اين بخش، شامل گشت و گذارها و ديدارهايي است كه اينووه در ايران داشته است.
بخش دوم، ايران، گذشته و حال نام دارد و شامل يادداشت هاي سفر اينووه به ايران پس از انقلا ب اسلا مي، در ماه دسامبر۱۹۸۲ و در ماه فوريه 1984 است.
سومين بخش كتاب به مباحث تحقيقي و نظري اختصاص دارد. دراين بخش، تاريخ و فرهنگ ايراني، بررسي وتبيين شده است.
بخش پاياني كتاب درباره روابط ايران و ژاپن در عصر ميجي 1867( تا)۱۹۱۲ است.
گردآورنده كتاب كه فرزند اينووه است، پيوستي را به اين شرح، به كتاب ايران و من افزوده است: ياد و يادگار پدرم، نگاهي كوتاه به تاريخ ايران(از آغاز تا دهه 1360 ش)، زندگينامه اي كوتاه از ئه ايجي اينووه و تصاوير متعددي از او. كتاب ايران و من خاطره ها و يادداشت هاي ئه ايجي اينووه ژاپني توسط دفتر پژوهش هاي فرهنگي، با همكاري مركز بين المللي گفت وگوي تمدن ها منتشر شده است. براي خريد اين كتاب بايد 3هزار و۹۰۰ تومان در جيبتان بگذاريد و همين امروز به بازار كتاب برويد تا ببينيد ايران از زاويه ديد يك جفت چشم تنگ چه شكلي است.

ستون شما
تيتر خوب
در مورد مطالب اسب ها مي دوند، آدم ها مي برند تماس گرفتم.
امرتان را بفرماييد.
بسيار تيتر زيبايي داشت. فوق العاده بود.
خود مطلب چطور؟ نظرتان راجع به خود مطلب چيست؟
راستش هنوز فرصت نكردم بخوانم، ولي قرار است كه بخوانم.
ايرانشهر در جام جم
روز پنج شنبه دو تا از مطلب هاي ايرانشهر را در شبكه جام جم مي ديدم كه خواندند. مي خواستم به شما اطلا ع بدهم.
خيلي ممنون. شما چطور ديديد؟
من خانه يكي از دوستان بودم كه ديدم در حال پخش شدن است.
باز هم ميوه
سلا م
-سلا م بفرماييد
اين همه از قيمت ميوه نوشتيد، تلويزيون نشان داد، مجلس توضيح خواست و هزار كار ديگر. تنها اثري كه نداشت اين بود كه قيمت ميوه كاهش نيافت. اين حرف ها و اينها كه براي ما پرتقال نمي شود.
حق با شماست. چه عرض كنيم.
تماس مشكوك
الو
بفرماييد
روزنامه همشهري؟
بفرماييد
قسمت ستون شما؟
بله قربان بفرماييد، درست تماس گرفتيد.
ممنونم خداحافظ
استعفا
زنگ زدم بپرسم ماجراي ورزشگاه آزادي به كجا رسيد و چرا به مساله اي با اين اهميت آنقدر كه لا زم است پرداخته نمي شود؟ اگر جايي غير از ايران بود ... فقط يادآوري كنم بعد از مسابقه ليورپول، ناتينگهام فارست كه در سال 1989 در ميدلز بورو برگزار شد و به دليل هجوم جمعيت 40 كشته روي دست فوتبال انگليس گذاشت، مربي ليورپول استعفا داد و اتفاقات ديگري افتاد كه همه آنها از آثار فشار مطبوعات روي مسوولا ن بود، در حالي كه آنجا هم يك سهل انگاري باعث اتفاق شده بود...
نكته: اول فكر كرديم احتمالا  ايشان از برانكو دل خوشي ندارند و دنبال استعفاي او هستند )!( اما لحن اين خواننده جدي تر از اين حرف ها بود. در اين باره گزارشي تهيه شده كه ... فردا انشاءالله.
پيشنهاد
بسيار مهم است كه پيگيري خبر مي كنيد. پيشنهاد من اين است كه برگرديد به گزارش هاي چند ماه گذشته تان و ببينيد چند درصد از وعده ها، انجام شده و كدام كارتان به نتيجه رسيده.
پيشنهاد حرفه اي و درجه يكي بود، چشم!

پرده
فيلمنامه نويسي
خبر جالبي بخوانيد از خانه سينما. اولين كارگاه تخصصي فيلمنامه نويسي با حضور شارل استون سردبير سابق مجله سينمايي كايد و سينما و از صاحبنظران رشته فيلمنامه نويسي جهان درخانه سينما برگزار مي شود. اين كارگاه با همكاري آموزشگاه سيمين و از تاريخ پنجم تا دهم ارديبهشت در محل خانه سينما برپا خواهد شد. اين برنامه از مهمترين جلساتي است كه تاكنون درخانه سينما برگزار شده است. تمامي فيلمنامه نويسان مي  توانند در اين كارگاه آموزشي شركت كنند، اما به علت محدوديت و دستيابي به تعداد شركت كنندگان، خانه سينما مهلتي را براي ثبت نام تا 29فروردين تعيين كرده است كه علا قه مندان مي  توانند ظرف اين مدت ثبت نام كنند.
خبر ديگر ستون پرده اختصاص به نمايش فيلم ازدواج صورتي دارد در فرهنگسراي دختران. بازديدكنندگان از اين فرهنگسرا عصر هر روز مي توانند ازدواج صورتي را ببينند. خسروشكيبايي و فاطمه گودرزي به همراه بهرام رادان در اين فيلم ايفاي نقش مي كنند. سانس هاي اكران در فرهنگسراي دختران ساعت 14، 16 و 19 است. فلكه دوم صادقيه، بلوار فردوس، بعد از چهارراه مخابرات، محل فرهنگسراي دختران است.
خبر آخر هم اينكه فيلم سينمايي عروس فراري به كارگرداني بهرام كاظمي تابستان اكران خواهد شد. اين فيلم درباره مسايل و مشكلا ت جوانان است و بازيگراني چون امين حيايي و پرستو گلستاني در آن ايفاي نقش مي كند.

شاتر
032820.jpg
عكس :رضا محدث
هميشه منتظر فرصتي بوديم تا از مردي كه از پل آويزان شده، عكاسي كنيم. اصلا  اين آرزوي تمام عكاسان جهان است. البته اين آويزان شدن با آن آويزان شدن جنجالي تفاوت دارد. اينجا تنها بحث تازه كردن شهر مطرح است، نه تازه كردن هيچ چيز ديگر!

امروز
براي لحظه هاي استراحت
032823.jpg
وسط اين همه گرفتاري كه ما و شما داريم، ارايه پيشنهاد باور كنيد كه يكي از سخت ترين كارهاي دنياست. چه پيشنهادي مي شود روي كاغذ ريخت كه به كسي برنخورد؟ مثلا  اگر بگوييم يك جلد كتاب بخوانيد، احتمالا  بعضي ها مي گويند، چه كسي حوصله اش را دارد. اگر بگوييم به سينما برويد، از دل خوش حرف مي زنند،  اگر بنويسيم در فصل بهار نوبرانه اي به نام چغاله بادام را از دست ندهيد، نيشخند مي زنند و مي گويند سيري چند است؟!
حالا  مانده ايم چه بنويسيم كه به كسي برنخورد. گرچه مي گويند راضي نگه داشتن همه غيرممكن است، اما ما سعي خودمان را مي كنيم.
پيشنهاد امروز براي لحظه هايي است كه شما ديگر هيچ مشغله اي نداريد. زماني كه به خانه مي رسيد و دنبال سرگرمي مي گرديد تا خستگي يك روز كاري را از تن به در كنيد و آماده پا گذاشتن به روز سخت ديگري شويد. امروز وقت قدم زدن در شهر براي رسيدن به كارهايتان، چشم هايتان را به تابلوي ويدئو كلوپ حساس كنيد. اوايل چنين مغازه هايي در سطح شهر زياد نبودند، اما حالا  چند سالي مي شود كه در هر خيابان اصلي يا حتي كوچه هاي فرعي، ويدئو كلوپ پيدا مي شود. امروز اگر چند دقيقه براي ورود به يكي از اين مغازه ها و مرور ليست مهم فيلم ها وقت بگذاريد، براي لحظه هاي استراحت سرگرمي خوبي پيدا مي كنيد. دوباره حرف از همان مشغله هاي هميشگي است. همان ها كه نمي گذارند به خودمان برسيم، چغاله بادام بخوريم و البته به سينما برويم. خيلي ها در اين مسير سخت، حسرت ديدن فيلم هاي جذابي را كه تا چند وقت پيش روي پرده بودند، به دل دارند. ويدئو كلوپ ها فرصت از بين بردن اين حسرت را برايمان فراهم مي  كنند. پيشنهاد امروز تهيه فيلم هايي است كه ديدنشان علا وه بر سرگرمي، ويژگي هاي ديگري هم دارد. امروز در مسير كار چشم هايتان را به تابلوي ويدئو كلوپ حساس كنيد. يك سرگرمي جذاب در راه است.

جعبه
۲ سريال آماده پخش
سيروس مقدم كارگردان پر كار تلويزيون، در حال حاضر مجموعه تلويزيوني مزرعه كوچك را آماده پخش از شبكه اول سيما دارد. اين مجموعه، داستان زوج جواني است كه به دليل فشارهاي ناشي از زندگي شهري تصميم مي گيرند به شمال كشور سفر كنند، اما در راه تصادف شديدي مي كنند. كيهان ملكي، پونه حاج محمدي، كيومرث ملك مطيعي و ... بازيگران اين مجموعه تلويزيوني هستند.
علا وه بر مجموعه فوق، سريالي با عنوان ريحانه هم براي پخش از شبكه سوم آماده است. اين مجموعه كه از توليدات شبكه سوم سيما است، روايتگر زندگي دختر جواني به نام ريحانه است كه بر اثر اتفاقي متوجه مي شود كه هويت واقعي او و گذشته اش چيزي غير از آن است كه به او گفته شده و تصور مي كرده است. زيبا بروفه در اين مجموعه ايفاگر نقش  ريحانه است و رويا تيموريان، ايرج نوذري، افسر اسدي، حسن پور شيرازي،  مرجان محتشم، حسين سحر خيز، عنايت بخشي، نگار فروزنده، صالح ميرزا آقايي، زهره فكور صبور و نيكو خردمند ديگر بازيگران آن هستند كه در 26 قسمت 45 دقيقه اي تهيه شده است. نگاهي كوتاه به برنامه هاي امروز نشان مي دهد كه امروز روز فوتبالي ها نيست. كهنه سوار۱۳:40 شبكه سوم و سوار بي اسب 15:10 شبكه اول، برنامه هاي تكراري شب قبل هستند كه پخش خواهند شد. هشدار براي كبري 11 ساعت 19 روي آنتن شبكه تهران خواهد رفت. همسفران ساعت 20:15 از شبكه سوم پخش خواهد شد. برنامه زنده عصر ايمان ساعت 23 از شبكه اول پخش مي شود و آخرين پيشنهاد امروز هم مانند هر دوشنبه تماشاي برنامه 90 است كه ساعت 23:30 پخش مي شود.

   نمايشگاه
نقاشي و طراحي
از 27فروردين ماه نمايشگاه طراحي و نقاشي احسان ارجمند در نگارخانه لا له داير شده است. در اين نمايشگاه 35اثر از اين هنرمند با تكنيك آكريليك و رنگ روغن به چشم مي خورد. تابلوهاي طراحي و نقاشي تا اول ارديبهشت روي ديوارهاي اين نگارخانه قرار دارد. علا قه مندان مي توانند همه روزه از ساعت 9 تا۱۳ و 16 تا۲۰ به مكان نگارخانه لا له واقع در ضلع شمالي پارك لا له مراجعه كنند.
نمايشگاه مروري بر آثار پريوش گنجي از 26 فروردين در گالري الهه آغاز به كاركرده است. اين نمايشگاه شامل 9 دوره كاري است كه از تابلوي درخت شروع مي شود و به پنجره مي رسد. اين نمايشگاه هم تا اول ارديبهشت در محل گالري الهه واقع در خيابان آفريقا، خيابان گلفام برپاست و علا قه مندان مي توانند از ساعت 4 تا۸ بعدازظهر هر روز از اين نمايشگاه ديدن كنند.

صحنه
بانوي خيال
نمايش نقل زنان سنگي به نوشته چيستايثربي و به كارگرداني شيوا بلوريان از ديروز در تالا ر نو مجموعه تئاترشهر روي صحنه رفته است. داستان اين نمايش روايتي از زندگي دو نقال زن است كه در ميدانگاه شهر با هم به رجزخواني مي پردازند. شيوا بلوريان پيش از اين نمايشنامه هاي شهر سوخته و روزهاي بلوط را كارگرداني كرده است. اين نمايش همه روزه ساعت۱۹:30 روي صحنه مي رود. از روز دهم ارديبهشت ماه هم نمايش بانوي خيال به كارگرداني پرويزي روي صحنه خواهد رفت. هم اكنون غزل كفر به كارگرداني حسين مسافر آستانه روي صحنه تالا ر وحدت است و با پايان يافتن اين نمايش روي صحنه مي رود. غزل كفر نمايشي است تركيبي كه هم در ريخت شناسي و هم در طرح داستاني و ارايه محتوا و مضمون با تركيبي چندگونه مواجه است.

فرهنگ
يادواره سعدي
همزمان با اول ارديبهشت ماه، روز يادواره سعدي، شاعران سالمند در فرهنگسراي سالمند گرد هم مي آيند. در اين گردهمايي كه در قالب كانون ادبي سالمندان با حضور يك كارشناس ادبي برگزار مي شود، زندگاني سعدي و آثار وي بررسي خواهد شد. در اين برنامه به نكاتي از زندگي سعدي، اشاره مي شود. غزلياتي از اين شاعر خوانده خواهد شد و همچنين به طور مفصل كتاب گلستان و بوستان سعدي مورد نقد و بررسي قرار مي گيرد. امروز دوشنبه زمان برگزاري اين برنامه است در فرهنگسراي سالمند، همچنين واحدآموزشي اين فرهنگسرا اقدام به برگزاري دوره هاي آموزش كاريكاتور كرده است. در اين دوره آموزشي هنرجويان با مباني و اصول اوليه كاريكاتور آشنا مي شوند .

هوا
عجله اي نيست
هوا نسبت به اوايل هفته كمي گرمتر شده، اما ما هيچ عجله اي نداريم كه هوا گرم و گرمتر شود، چون اين هواي مطبوع بهاري اگرچه كمي گرم به نظر مي رسد، اما حسابي لذتبخش است. هيچ عجله اي نمي كنيم، چون مي دانيم روزهاي گرم 40 درجه اي در راهند و تا چند وقت ديگر بايد آنها را سپري كنيم. هواي فردا آفتابي است، دماي هواهم نسبت به امروز 3 درجه گرمتر مي شود و تا 26 درجه بالا  خواهد رفت. خنكترين ساعات امروز هوا هم 14 درجه بالا ي صفر خواهد بود.

ذهن زيبا
با بي توجهي به امور پست، بر ارزش خود بيفزاييد.
امام علي(ع)

آنكه پرنده نيست، نبايد بر پرتگاه ها آشيان سازد.
نيچه

گذشت زمان آدمي را پير نمي سازد، بلكه ترك  آرمان ها و كمال مطلوب هاست كه ما را فرتوت و افتاده مي كند.
ژنرال دوگلا س مك آرتور

زيانبارتر از تمام عيب ها، عيبي است كه نزد صاحبش پوشيده باشد.
جالينوس

وقتي با مشكلي روبه رو مي شويد و مي ترسيد، نصف قدرت خود را از دست مي دهيد.
مارك تواين

تهرانشهر
ايرانشهر
خبرسازان
دخل و خرج
در شهر
درمانگاه
طهرانشهر
شهر آرا
|  ايرانشهر  |  تهرانشهر  |  خبرسازان   |  دخل و خرج  |  در شهر  |  درمانگاه  |  طهرانشهر  |  شهر آرا  |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |