چهارشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۸۴ - - ۳۷۱۳
دخل و خرج
Front Page

رنگ، جنس، قيمت،مساله اين است
003894.jpg
عكس:علي اكبر شير ژيان
با توجه به نزديكي جنس پارچه هاي كشورهاي مختلف و نوع دوخت و همينطور تقلب در مارك پيراهن ها، تشخيص كشور توليدكننده كار بسيار مشكلي است اما آنچه مسلم است اينكه لمس جنس پارچه مي تواند به تشخيص شما كمك كند
فصل جديد، سال نو، ميهماني، عروسي، مدرسه، دانشگاه، محل كار و... بهانه هاي خريد را فراهم مي آورند. اما نوع خريد پيراهن براي هر منظوري در نظر گرفته شود متفاوت است. گذشته از مورد استفاده، گرم يا سرد بودن هوا نيز در انتخاب پيراهن مناسب تاثيرگذار است. افراد خوش سليقه عقيده دارند رنگ پيراهن بايد متناسب با رنگ پوست، چشم و مو باشد. هر رنگ لباس در شخصيت و نوع عملكرد تاثير خاص خود را دارد.
خريد مناسب
براي خريد پيراهني كه از نظر روحي و سليقه باب ميلتان باشدو  علاوه بر اين جنس و فرم موردنظرتان را نيز داشته باشد، مي توانيد به يكي از مراكز عمده فروش پيراهن مردانه در بازار بزرگ تهران،  خيابان جمهوري يا خيابان وليعصر مراجعه كنيد.
در تمامي اين مراكز لباس هاي متنوع و رنگارنگي وجود دارد. بيشتر پيراهن هاي موجود در بازار توليد كشورهاي ايران، تركيه، كره و چين است.
قيمت اين توليدات با توجه به كيفيت پارچه و دوخت از 5 تا 24هزار تومان متفاوت است.
در بازار تهران پيراهن هاي توليد كشورهاي ايتاليا، آلمان، فرانسه و انگليس را نيز مي توان يافت. اما شمار اندكي از مغازه ها چنين پيراهن هايي دارند كه با قيمت 12 تا 80 هزار تومان عرضه مي كنند. البته خريد در هر يك از اين مراكز ممكن است با تفاوت قيمت و تفاوت جنس همراه باشد.
به طور تقريبي 25 درصد پيراهن هاي موجوددر بازار بزرگ تهران، توليد كشور تركيه و حدود 50 درصد اجناس مغازه هاي خيابان جمهوري، توليد كشور خودمان هستند اما در خيابان وليعصرشمالي از توليدات درجه سه كشور چين گرفته تا توليدات درجه يك كشور ايتاليا عرضه مي شود.
از ميان محصولات موجود در بازار توليدات كشور ايتاليا در رده اول،  كشور آلمان در رده دوم، كشور تركيه در رده سوم، ايران در رده چهارم و در انتها توليدات كشورهاي كره و چين است.
با توجه به نزديكي جنس پارچه هاي كشورهاي مختلف و نوع دوخت و همينطور تقلب در مارك پيراهن ها، تشخيص كشور توليدكننده كار بسيار مشكلي است. اما آنچه مسلم است اينكه لمس جنس پارچه مي تواند به تشخيص شما كمك كند. لطافت و ضخامت كم پارچه همينطور نوع بافت، گوياي كيفيت پارچه است. نوع مناسب دوخت نيز مي تواند شما را براي خريد بهتر ياري دهد.
با توجه به نزديكي فصل گرما اگر مي خواهيد جنس پيراهنتان شما را اذيت نكند، مي توانيد از جنس هاي رايان، كتان يا نخ استفاده كنيد. ميزان كم نايلون در اين پارچه ها باعث مي شود تا تابستان راحت تري را پشت سر بگذاريد.
خريد پيراهن و فروشنده آزاري!
هنگام خريد يك سو خريدار ايستاده و يك سوي ديگر فروشنده، اما گاهي اوقات حق با مشتري نيست. «هزار رنگ متفاوت از روشن تا تيره را امتحان مي كنند، جنس هاي مختلف از تترون تا پشمي را به روي ميز مي ريزند، از پيراهن ساده تا راه راه و چهارخانه را به تن مي كنند. گاه از آيينه اتاق پرو، گاه از آيينه بيرون و گاهي هم در نور خيابان به خود نگاه مي كنند. برخي هم براي تشخيص آبرفتگي و رنگ دهي، نيمي از پيراهن را خيس مي كنند! سرانجام يا از يقه پيراهن خوششان نمي آيد يا از دكمه، شايد هم نوع دوخت را مناسب ندانند و يا رنگ دلخواهشان را نمي يابند، اگر هم هيچكدام نباشد، از تنوع پيراهن هايي كه پوشيده اند خسته مي شوند و نمي توانند انتخاب كنند. ما مي مانيم و يك مغازه به هم ريخته. فقط كافي است روزي دو تا از اين مشتري ها داشته باشيم؛ تمام روزمان به چيدن دوباره پيراهن ها مي گذرد و با عصبانيت به وجود آمده كل روز را با ابروهاي درهم رفته پشت دخل مي نشينيم.» درد دل فروشنده ها شنيدني است.
بعضي از افراد درانتخاب و خريد بسختي تصميم مي گيرند. در صورت انجام خريد هم احتمال پس آوردن و يا تعويض پيراهن در روزهاي بعد زياد است. اگر پيش از پوشيدن پيراهن به طرح پارچه، نوع برش، دوخت و جنس توجه شود،  زحمت هزار بار پوشيدن براي خريدار و زحمت مرتب كردن آشفتگي مغازه براي فروشنده كمتر مي شود.
اگر تصميم قطعي براي انتخاب خود نگرفته ايد، سعي كنيد خريد را انجام ندهيد چون پس از رسيدن به منزل يا از ديدن خود در آيينه با پيراهن جديد ناراحت مي شويد و آن را در گوشه كنار مخفي مي كنيد و يا روز بعد براي پس دادن يا تعويض، راهي مغازه مي شويد و فروشنده با اوقات تلخ يا جنس را پس نمي گيرد و يا با غرولند حاضر به پس گرفتن يا تعويض مي شود.
اگر به راحتي نمي توانيد تصميم بگيريد بهتر است براي اطمينان از خريد مناسب و مطمئن به فروشنده اعتماد كنيد.
از آنجا كه تشخيص جنس خوب براي مشتري سخت است، فروشنده مي تواند جنس خوب را معرفي و تضمين كند. در ضمن راهنمايي فروشنده در مورد تناسب رنگ و فرم لباس با پوست و اندام شما مي تواند انتخاب تان را ساده تر كند.
رنگ لباس و تاثير رواني
انتخاب رنگ لباس به ميزان قابل توجهي در شخصيت و كنش تاثير مي گذارد و رنگهاي روشن القا كننده آرامش، سكون، شادي و نشاط هستند. رنگهاي تيره، دلتنگي و در طولاني مدت افسردگي ايجاد مي كنند. رنگهاي تند و گرم در ايجاد تنش موثر هستند؛ البته اين طور گفته مي شود.
براي مثال بر مبناي روانشناسي رنگها، پوشيدن لباس ليمويي مي تواند توانايي و پيگير بودن را افزايش دهد و به مصرف كننده امكان مي دهد كه بفهمد براي پيشرفت خود به چه چيزي نياز دارد.
رنگ سبز كمك مي كند احساس نزديكي بيشتري با طبيعت داشته باشيد همينطور باعث مي شود به ديگران احساس راحتي و آرامش بيشتري ببخشيد. طبيعت ذاتي اين رنگ كه نوعي توازن و تعادل را در خود دارد، شما را تشويق مي كند به نجواي درون خود گوش داده، بفهميد براي احساس راحتي بيشتر به چه چيزي نياز داريد.
لباس آبي، شمارا بيشتر رويايي مي كند و الهامات شما را افزايش مي دهد. اين رنگ بسيار آرامش  بخش بوده و باعث متمركز شدن افكارتان مي شود. آرامش بخشي اين رنگ باعث مي شود برنامه ها و افكار مغشوش از ذهنتان خارج شوند و روياها و اهدافتان نظم و ترتيب بيشتري بگيرند.
لباس بنفش شما را خيالپردازتر مي كند و كمك مي كند تا قدرت و اختيار بيشتري در خود احساس كنيد. اين رنگ عمق احساسات شما را تقويت كرده و شما را صاحب اراده اي مصمم تر مي كند. همينطور توانايي تان را در ارائه راهبردهاي جديد در زندگي افزايش مي دهد.
بنفش تيره اشتياق و خوش بيني را به شما القا مي كند. اين رنگ به شما الهام مي كند بايد كاري جديد را آغاز كنيد. بدگماني شما را كاهش داده و فرصت هاي جديدي را برايتان مي گشايد.
پيراهن قرمز شما را بيشتر اهل عمل مي كند و پرمايه و متكبر مي سازد. استفاده از قرمز آتشين به شما علم و قدرت اين را مي دهد تا حرف دلتان را براحتي زده و آنچه را دوست داريد به دنيا بگوييد.
نارنجي پررنگ كمك مي كند تا به شخصيت خود احترام بيشتري بگذاريد. شما را تشويق مي كند تا خودتان را قبول داشته و آنهايي را كه دوستشان داريد، تحسين كنيد.
پيراهن نارنجي احساس شهامت و بي باكي مي دهد. اين رنگ كه كمترين رنگ اتمسفر است، نظم و ترتيبي را كه نياز داريد تا انتظارات غيرواقعي را از خود دور كنيد، به شما مي بخشد.
رنگ طلايي باعث مي شود احساسات و سرزندگي شما بيدار شود. استفاده از اين رنگ به شما نيرويي مي بخشد تا آن چيزي را كه باعث خرسندي و رضايت خاطرتان مي شود،  پيدا كنيد.
پيراهن زرد، ذهن شما را بيشتر باز مي كند. رنگ زرد كه روشن ترين رنگ در طيف است، ذهني سيال تر و بازتر براي شما خلق مي كند، سبب مي شود نقطه نظرات ديگران را بهتر بفهميد و سياست بيشتري در زندگي خود اعمال كنيد.
رنگ سياه توانايي در تمركز را بالا مي برد. رنگ مشكي، يعني غيبت نور، ناشناخته ها را به شما نشان مي دهد. در تاريكي، افكار شما باطني و دروني شده و بهتر مي توانيد به روان و احساسات درست خود تمركز كنيد.
پيراهن قهوه اي آگاهي و هوشياري را افزايش مي دهد. اين رنگ به شما كمك مي كند تا واقعيت و موقعيت را بهتر دريابيد و بدانيد چه چيزي براي شما بهترين خواهد بود.
و رنگ سفيد ميزان تحليل شما را افزايش مي دهد. رنگ سفيد كه اصل همه رنگهاست، به شما احساس آزادي و رهايي بيشتري مي بخشد. اين رنگ هر موقعيت يا ارتباطي را كه باعث حل مشكلات تان مي شود، برايتان روشن مي كند.

وسيله اي جديد براي رفاه زنان خانه دار
دم كردن و نوشيدن همزمان
003852.jpg
مراسم چاي و گل آرايي ژاپني ها لزوما نبايد ذهن ها را به سمت اوشين بكشاند. چندي پيش عده اي از ژاپني ها به همت فرهنگسراي هنر، اين مراسم را در فرهنگسراي نياوران برگزار كردند. اين گروه ژاپني كه از شاهزادگان بودند طي مراسمي آداب چاي و گل آرايي را براي ايرانيان علاقه مند اجرا كردند.
خانم مسني كيمونوپوش دوزانو روي زيرانداز حصيري اش نشسته بود. چاي سبز او در ظرفي قابلمه شكل و چوبي درحال دم شدن بود و پس از طي مراحلي، اين چاي را با وسيله اي ملاقه شكل از ظرف برداشته و در كاسه هاي كوچك مي ريخت.حركات و آداب او، چاي خوردن را كاري سخت جلوه مي داد، به طوري كه لحظه اي لم دادن روبه روي تلويزيون و نوشيدن چاي، كاري دور از دسترس به نظر مي رسيد.چاي تنها مخصوص چشم تنگ ها نيست. وقتي چاي با عصاي كاشف السلطنه به ايران آمد، زودتر از آنچه كه به نظر مي رسيد با آداب و رسوم ايرانيان همراه شد و دم كردن آن به نوعي هنر تبديل شد تا جايي كه نشانه كارداني نوعروسان به شمار مي رفت.
پس از چندي دم كردن چاي روي اجاق هاي چوبي، جاي خود را به سماورهاي روسي زغالي داد و كم كم سماورها گازي شد. روزگاري هم چاي توسط كتري ها روي والرها دم مي شد. سماورهاي قديمي هم جاي خود را به سماورهاي گازي داد تا جايي كه امروز روند تهيه چاي آنقدر اهميت يافته كه وسيله اي كه بتواند سريع تر مصرف كننده ها را به مقصود برساند، محبوب تر مي شود. كار از سماور برقي هم كه در مدت زمان يك ربع چاي را آماده مي كند، گذشته است. عده اي معتقدند درست كردن چاي توسط وسايل چاي ساز برقي جديد، لطف قديم را ندارد. چاي مزه سابق را ندارد و برق زيادي مصرف مي كند.
عده اي در مقابل، اين وسيله جديد را راهي براي كم كردن زمان هاي تلف شده مي دانند، البته اكثر قريب به اتفاق اين عده، افراد پرمشغله اي هستند كه زمان كافي براي صرف كارهاي گوناگون در اختيار ندارند.
چاي سازهاي جديد پس از وارد شدن به بازار، پس از مدت زمان اندكي به جمع كالاهاي ضروري منزل پيوست. عده زيادي كتري ها و سماورها را كنار گذاشتند و به چاي سازها رو آوردند.
اكنون انواع و اقسام چاي سازها در طرح ها و رنگ هاي مختلف در بازار عرضه مي شوند.
اكثر اين چاي سازها ساخت كشور اصلي نبوده و بازار مشترك هستند. گروهي نيز توسط اين كشورها سفارش داده شده و در كشوري چون مالزي، اندونزي و چين با كارگراني ارزان تر، مونتاژ مي شوند. البته اين ترفند، كالاهاي اروپايي را از گزند دور نگه نداشته است.
نوعي چاي ساز طي ماه هاي اخير به بازار آمد كه ظاهري كاملا شبيه به نوع اصل اروپايي دارد و اگر به نام كالا دقت نشود، نمي توان كالاي كپي شده را تشخيص داد. عده اي معتقدند اين كالا تفاوت چنداني با نوع اصلي ندارد و تنها تفاوت آنها در محل ساخت و قيمت نزديك به يك چهارم آن است.نوعي چاي ساز هم به بازار آمده است كه ظاهري شبيه به كتري قوري هاي گذشته داشته و از هيتري برخوردار است كه مي توان با كمك آن حتي غذاي داخل ظرف فلزي را گرم نگه داشت. اين دسته از چاي سازها زمان بيشتري را براي گرم كردن چاي صرف مي كنند، اما به صورت اتوماتيك آب را گرم نگه مي دارند. اما در نوع اول پس از صرف 2 يا 3 دقيقه، درجه آب را بالا برده و براي دم شدن آماده مي كند. به هر حال بايد وسيله اي اينچنين كه بتازگي به جمع وسايل خانگي پيوسته است، امتحان خود را پس دهد تا يا ماندگار شود يا جاي خود را به وسيله بعدي بسپارد.
اكنون ديگر وسايل قديمي تر چون سماورهاي طلايي و نقره اي تنها در قهوه خانه هاي سنتي يا در ويترين برخي خانه ها يافت مي شوند.
اين به سليقه مصرف كننده بستگي دارد كه چاي زغالي را انتخاب كند يا چاي در كتري برقي و چاي ساز!

حجره
003939.jpg
آيا توپ تنيس ارزان مي شود؟
وقتي تعرفه گمركي يك كالا كاهش مي يابد بايد انتظار داشت كه قيمت آن جنس در بازار ارزانتر شود. واردات توپ هاي تنيس مشمول تعرفه جديدي شده است. روابط عمومي گمرك اعلام كرد: براساس استعلام از دبيرخانه سازمان جهاني گمرك، درباره اختلافات مربوط به طبقه بندي توپ هاي تنيس كه علاوه بر روي چمن در زمين هاي نرم و داخل سالن هم استفاده مي شود، تعرفه جديدي اعلام شده است. بر اين اساس تمام توپ هاي تنيس وارداتي معادل۴ درصد حقوق ورودي از آنها دريافت مي شود. بدين ترتيب به جاي 66 درصد حقوق ورودي توپ هاي تنيس، تنها 4درصد محاسبه و دريافت خواهد شد.
اختصاص زمين به تعاوني هاي مسكن
قرار است وزارت مسكن و شهرسازي در سال جاري در 256 شهر به تعاوني هاي مسكن زمين بدهد. مديركل تعاوني هاي عمران ومسكن وزارت تعاون به واحد مركزي خبر گفت: تعداد 8 هزار و 500 تعاوني مسكن در كشور وجوددارد كه بيش از 270هزار واحد مسكوني را در دست احداث دارند و 40 تا۵۰ هزار واحدمسكوني را در سال تكميل مي كنند. رضوي افزود: يك ميليون و هشت هزار نفر عضو تعاوني هاي مسكن هستند.
003825.jpg
واگذاري 300 هزار SMS
تا پايان خرداد ماه 300 هزار SMS جديد توسط يك شركت چيني، واگذار خواهد شد. مهندس خليلي، كارشــناس موبايل ماهوار ه ژاي شركت ارتباطات سيار درگفت و گو با خبرنگار ايلنا، اظهار داشت: يك شركت چيني اعلام كرده 300 هزار SMS جديد را تا پايان خرداد ماه واگذار خواهد كرد.
وي با اشاره به اين مطلب كه تعداد متقاضيان SMS، بيش از اين است، گفت ژ: درحال حاضر واقعا ظرفيت واگذاري SMS در شبكه وجود ندارد، به همين جهت علاوه بر واگذاري ژهايي كه شركت ارتباطات سيار انجام مي ژدهد، اين شركت چيني نيز SMS واگذار خواهد كرد.مهندس خليلي در خصوص تعرفه SMS اعلام كرد: با وجود تعداد كم SMS و متقاضيان زياد، نرخ فعال شدن SMS تغييري نداشته و همان 20 هزار ريال خواهد بود، همچنين تعرفه هر SMS ، به نرخ قبلي يعني يكصد و سي ريال محاسبه خواهد شد.
رشد كشاورزي و دامپروري
رئيس اداره جهاد كشاورزي شهرستان اسلامشهر از توليد روزانه 70 تن تخم مرغ و 400 تن شير در اين شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران، «ابوالقاسم احمدي» گفت: «سالانه شش هزار و 600 تن گوشت قرمز، چهار هزار و 600 تن گوشت سفيد و 50 تن ماهي قزل آلا در اين شهرستان توليد مي شود.»
احمدي با بيان اينكه 96 خانوار عشاير داراي 20 هزار راس دام هستند، افزود: «به منظور حفظ و جلوگيري از نابودي درختان با همكاري اداره حفاظت محيط زيست، درختان اين شهرستان شناسايي و شناسنامه دار مي شوند.» به گفته وي، در سال زراعي كنوني چهار هزار هكتار زمين زير كشت جو، دو هزار و 950 هكتار زمين زير كشت گندم، يك هزار و 500 هكتار زير كشت صيفي جات و سه هكتار زير كشت زعفران رفته است. احمدي با اشاره به اينكه امسال 20 هكتار كشت ذرت دانه اي و 35 هكتار كلزا زير كشت در سطح شهرستان رفته است، ادامه داد: «ماهانه بيش از 300 پرونده با موضوع تغيير كاربري در دادسراي عمومي انقلاب اسلامي شهر اسلامشهر و چهاردانگه مورد پيگيري قرار مي گيرد.» رييس اداره جهاد كشاورزي اين شهرستان به 15 واحد پرواربندي در اين شهرستان فعال اشاره كرد و گفت: «بزودي نهال پسته در سه هكتار از اراضي اسلامشهر كاشته خواهد شد.» احمدي با اشاره به آبياري صيفي جات از آب چاه افزود: «بانوان روستايي توسط اداره ترويج از آموزش هاي پرورش قارچ، گلابگيري، كشت زعفران، پرورش طيور بومي و نگهداري فرآورده هاي دامي بهره مند شده اند.»
003945.jpg
عدم منفعت WTO براي كارگران ايران
«پيوستن به سازمان تجارت جهاني (WTO) نيازمند نوعي زمينه سازي است كه تنها در كشورهاي صنعتي مهيا شده است.» به گزارش به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران، محمد حمزه اي، مسئول امور بين الملل خانه كارگر با طرح اين ديدگاه افزود: «پيوستن ايران به WTO نفعي براي ايران بويژه جامعه كارگري و فقير جامعه ندارد و در اين صورت باعث مي شود در ايران فقرا فقيرتر و اغنيا غني تر شوند.» وي خاطرنشان كرد: «با وجود درهاي بسته تجارت در شرايط قبل از پيوستن به WTO ايران به دليل وجود قاچاق توان رقابت با كشورهاي ديگر نداشته و متاسفانه در حال حاضر با وجود درهاي باز تجارت ايران بيشتر از گذشته فلج مي شود.» وي تصريح كرد:«با توجه به دلايل ذكر شده، جامعه كارگري از ابتدا به دليل نبود نفعي براي جامعه فقير مخالف پيوستن ايران به WTO بوده است.»

زاويه ديگر
صرفه جويي در هزينه هاي زندگي
003912.jpg
در دنياي امروز كه جنگ اصلي روي ذخاير انرژي است، صرف انرژي اهميت ويژه اي مي يابد.
به همين دليل دانستن اينكه هريك از وسايل و لوازم خانگي چه مقدار انرژي مصرف مي كنند، اهميت دوچنداني مي يابد. به همين دليل تهيه بهترين وسيله براي استفاده روزمره كه بتواند با صرف انرژي كمتر، بهره وري بيشتري داشته باشد، اهميت ويژه اي دارد. به نظر مي رسد انتخاب، خريد وسايل برقي، اطمينان از ايمني، كيفيت و كميت در بازدهي و ميزان مصرف انرژي با توجه به خدماتي كه وسيله موردنظر به مصرف كنندگان ارائه مي دهد، بايد از عوامل موردتوجه مصرف كنندگان امروز باشد.
بنابراين شكل ظاهري، مدل كالا، كارخانه سازنده، ساخت، نشان استاندارد و برچسب انرژي، هركدام در كالاهاي امروز موثرند.
علائم برچسب انرژي و استاندارد مي تواند ايمني و بازدهي وسايل برقي را در حد زيادي روشن سازد.
امروزه باتوجه به معيارهاي مختلف تعيين شده از سوي موسسه استاندارد و تحقيقات صنعتي ايران، بيش از 6 نوع آرم استاندارد نشان دهنده كيفيت، سلامت و ايمني محصولات عرضه شده در بازار تعيين شده است.
نشان استاندارد روي وسايل برقي، بيانگر بازدهي و ميزان مصرف انرژي در آنها نيست، بلكه فقط نشان دهنده ايمني و عملكرد خوب دستگاه موردنظر است و اطمينان از ايمني و عملكرد يك دستگاه لزوما ضامن كارايي و پايين بودن ميزان مصرف انرژي در آن وسيله نيست.
برچسب انرژي امروزه در بيشتر كشورهاي جهان، مصرف كننده را با ميزان كارايي هريك از وسايل انرژي بر خانگي آشنا مي كند.
اين برچسب مي تواند اطلاعات مشترك در همه وسايل و اطلاعات اختصاصي مربوط به هر وسيله انرژي بر را دراختيار مصرف كنندگان قرار دهد.
اين برچسب، قسمت هاي مختلفي دارد كه هريك از آنها نمايانگر اطلاعاتي است كه به طور مثال خريداران يخچال باتوجه به آن، هنگام خريد، دستگاهي را انتخاب كنند كه در مقايسه با ساير مدل هاي مشابه داراي كارايي و بازدهي بيشتري باشد.
۱۷۴ اوليه برچسب كه در تمامي وسايل انرژي بر خانگي مشترك است، به ترتيب نمايانگر علامت تجاري و نام شركت سازنده و مدل دستگاه است. بخش چهارم برچسب انرژي به وسيله 7 حرف لاتين از A تا G درجه بندي شده است كه هريك از حروف، معرف درجه اي از كارايي دستگاه است. حرف A نشانگر بيشترين بازدهي دستگاه و حرف G نشانگر كمترين بازدهي دستگاه است. بنابراين هرچه رتبه دستگاه بيشتر باشد، كارايي آن نسبت به ميزان انرژي كه مصرف مي كند، بيشتر است. مصرف كنندگان مي توانند در هنگام خريد وسايل برقي خانگي با دقت و توجه به حرف لاتين درج شده در اين قسمت، از ميزان كارايي و بازدهي دستگاه اطلاع يابند.
بخش پنجم، نمايانگر مصرف انرژي دستگاه براساس استاندارد ملي تدوين شده و در بخش آزمون استاندارد است و ساير بخش ها بيانگر اطلاعات اختصاصي در مورد هريك از وسايل است. به طور مثال بخش هاي ششم و هفتم در ماشين لباسشويي نشانگر ميزان قدرت پاك كنندگي و قدرت خشك كن دستگاه است و آخرين بخش نيز آرم موسسه استاندارد را نشان مي دهد.در حال حاضر 100 درصد از خانواده هاي شهري و 90 درصد از خانواده هاي روستايي از خدمات شبكه برق در كشور استفاده مي كنند.
البته عدم توجه مصرف كنندگان به چگونگي مصرف برق تنها حدود 37 درصد از كل انرژي نهايي كشور را تشكيل مي دهد كه با صرف دقيق انرژي، كاهش قابل توجهي در اين عدد ايجاد خواهد شد.

قيمت مايكروفر و انواع كتري برقي
003948.jpg
003951.jpg

|  ايرانشهر  |   خبرسازان   |   دخل و خرج  |   درمانگاه  |   سفر و طبيعت  |   طهرانشهر  |
|  علمي  |   شهر آرا  |

|   صفحه اول   |   آرشيو   |   بازگشت   |