يك ايستگاه ديگر مترو
ايستگاه متروي چيتگر با حضور رئيس و چندنفر از اعضاي شوراي اسلامي شهر، يازدهم خردادماه جاري به طور رسمي افتتاح مي شود. افتتاح ايستگاه چيتگر به دنبال راه اندازي ايستگاه هاي ايران خودرو و گلشهر كه اسفندماه سال گذشته مورد بهره برداري قرار گرفتند، صورت مي گيرد. براساس آمار روزانه، با استقبال مسافران از ايستگاه هاي گلشهر و ايران خودرو، تعداد مسافران متروي تهران - گلشهر با 30 درصد افزايش به حدود 110 هزار نفر رسيده است. در حال حاضر در مسير متروي تهران - گلشهر، ايستگاه هاي وردآورد، ايران خودرو، كرج و گلشهر فعال است كه با افتتاح ايستگاه چيتگر - حدفاصل ايستگاه صادقيه و ايران خودرو، امكان استفاده ساكنان اين منطقه از مسير تهران - كرج از خدمات مترو و نيز دسترسي به پارك جنگلي چيتگر براحتي فراهم مي شود. مساحت ايستگاه چيتگر و محوطه آن 40 هزار متر مربع است كه حدود هفت هزار متر از اين فضا به پاركينگ اختصاص يافته است.
مطالعه در مورد ترافيك كرج
چندي است كه كرج هم به جمع كلانشهرهاي ايران پيوسته و طبيعي است كه مسئولان روستايي كه در كمتر از 500 سال به يك كلانشهر تبديل شده، به فكر سامان دادن وضعيت مشكلات كلان آن باشند، چنان كه شاهد به وجود آمدن تهراني ديگر چسبيده به پايتخت نباشند. دو روز پيش شوراي شهر كرج با اختصاص بودجه اي 800 ميليون توماني، لايحه عقد قرارداد مشاوره اي با دانشگاه صنعتي شريف جهت مطالعات طرح جامع حمل و نقل و ترافيك را تصويب كرد. معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري كرج گفت كه چنين تحقيقاتي در زمينه ترافيك بايد به وسيله مراكز علمي قوي اهل تحقيق انجام شود و دانشگاه شريف هم اين مشخصه را دارد. ضمن اينكه وجود استادان با سابقه بين المللي و دانشجويان دكترا و كارشناسي ارشد در اين زمينه تحقيقاتي و سابقه اقدامات نتيجه بخش اين مركز براي چهار كلانشهر كشور از جمله مشهد، اصفهان، شيراز و قم هم از دلايل ديگر انتخاب دانشگاه شريف براي اين تحقيقات است. با توجه به رشد روزافزون جمعيت، تردد گسترده خودروها در سطح شهر و ايجاد ترافيك شهري، معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري شهرستان كرج قصد اجراي طرح هايي براي رفع معضل ترافيك اين شهر دارد.
|
|
هنوز تاكسي پرطرفدارتر از اتوبوس است
تاكسي ها همچنان از اتوبوس هاي واحد پرطرفدارترند. اين خبر خوبي براي متوليان امر ترافيك نيست و نشان مي دهد كه تهران نيازمند توجه بيشتر به گسترش كمي و كيفي اتوبوسراني است. سال گذشته بيش از يك ميليارد و 600 ميليون سفر درون شهري با اتوبوس در پايتخت انجام شده كه در مقايسه با سفرهاي انجام شده به وسيله تاكسي ناچيز است. بررسي هاي انجام شده توسط شوراي عالي ترافيك شهرهاي كشور نشان مي دهد كه در همين دوره زماني، 2 ميليارد و 800 ميليون سفر با استفاده از تاكسي صورت گرفته است. در صورتي كه قيمت هر بليت اتوبوس شهري 20 تومان در نظر گرفته شود، شركت واحد اتوبوسراني در سال 83 ، 32 ميليارد و 640 ميليون تومان بابت فروش بليت درآمد كسب كرده است. اين در حالي است كه هزينه جا به جايي هر مسافر با اتوبوس واحد 150 تومان است. اما رقم جالب توجه ديگري هم منتشر شده و آن مربوط به مصرف روزانه بنزين در كشور است. طي هفته گذشته به طور متوسط روزانه 8/66 ميليون ليتر بنزين در كشور مصرف شده، اين در حالي است كه متوسط مصرف بنزين در سال گذشته روزانه 61/60 ميليون ليتر بوده است. با توجه به ثابت ماندن قيمت بنزين در سال 84 و شروع سفرهاي تابستاني، پيش بيني مي شود كه مصرف بنزين در ماه هاي تير، مرداد و شهريور بشدت افزايش پيدا كند.
ارتقاي تحصيلات رانندگان اتوبوس
مديرعامل شركت اتوبوسراني تهران و حومه از برنامه ريزي هاي در دست اجراي اين شركت در قالب ارائه سيستم هاي آموزشي و تلاش براي ارتقاي سطح سواد رانندگان اتوبوس در سال جاري خبرداد .
به گزارش روابط عمومي شهرداري تهران، مهندس مصطفي نوريان با اشاره به ارتقاي ميانگين سطح سواد رانندگان اتوبوس از ابتدايي به راهنمايي ، به برنامه ريزي هاي انجام شده در سال جاري به منظور ارتقاي سطح فرهنگ رانندگان شركت واحد اشاره كرد و اظهار داشت : در همين راستا امسال در پي ارائه سيستم آموزشي مناسبي براي پرسنل شركت و بويژه رانندگان هستيم و قصد داريم ارتقاي سطح تحصيلي را از مقطع ابتدايي به راهنمايي ، راهنمايي به ديپلم و مقاطع بالاتر براي پرسنل و حتي رانندگان شركت واحد محقق كنيم.
وي با تاكيد بر اينكه كميته انضباطي اين شركت به تمام شكايات و انتقادات شهروندان از پرسنل و رانندگان اتوبوس رسيدگي مي كند ، نوع و شدت برخورد با رانندگان خاطي را با توجه به تخلفي كه مرتكب شده اند عنوان كرد و افزود: اين برخوردها حتي به اخراج راننده از سازمان نيز منجر مي شود و در اين بين هيچگونه مسامحه و كوتاهي از طرف كميته انضباطي صورت نخواهد گرفت.