شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۱۹ - Jun 11, 2005
نتايج تحقيقات اوليه آژانس بين المللي هسته اي نشان داد
منشاء آلودگي سانتريفيوژهاي ايران
قطعات وارداتي بوده است
فارس: يك ديپلمات معتبر در آژانس بين المللي انرژي اتمي  اعلام كرد: نتايج اوليه تحقيقات و بررسي هاي صورت گرفته نشان مي دهد اظهارات جمهوري اسلامي  ايران مبني بر اين كه منشاء آلودگي سانتريفيوژ هاي آن از قطعات وارداتي بوده، درست است.
به گزارش خبرگزاري آسوشيتدپرس، اين ديپلمات گفت: به نظر مي رسد آثار آلودگي در قطعات دستگاه سانتريفيوژ ارائه شده از سوي پاكستان با آثار آلودگي دستگاه هاي سانتريفيوژ خريداري شده توسط ايران در بازار سياه مطابقت مي كند.
اظهارات اين ديپلمات اثباتي بر اظهارات مقامات ايراني است كه مي گويند منشاء آلودگي دستگاه هاي آنها از خارج كشور و به همراه قطعات وارداتي بوده است.
با اين حال يك مقام وزارت امور خارجه آمريكا از قضاوت درباره نتايج اوليه تحقيقات و بررسي ها اجتناب مي   كند و مي گويد: اصل كار اين است كه ما در انتظار گزارش نهايي مدير كل آژانس درباره وضعيت تحقيقات و بررسي هاي به عمل آمده هستيم.
اين گزارش به نقل از يكي ديگر از ديپلمات هاي نزديك به آژانس كه در جريان روند تحقيقات قرار دارد و نامش فاش نشده حاكي است اكنون براي رسيدن به قضاوت و نتيجه اي قطعي درباره منشاء آلودگي ها بسيار زود است.
بازرسان آژانس بين المللي انرژي اتمي دو سال پيش نشانه هايي از آلودگي در قطعات ايران يافتند و از آن زمان به بعد اين آژانس از پاكستان خواست كه قطعات سانتريفيوژ خود را براي تحقيقات درباره صحت اظهارات تهران مبني بر اين كه اين آلودگي از قطعات وارداتي از اين كشور بوده است، در اختيار آژانس قرار دهد كه اين كار ماه گذشته ميلادي از سوي اسلام آباد صورت گرفت.با اين حال يك ديپلمات ارشد تأكيد كرد، نتيجه نهايي بررسي ها در آزمايشگاه ها دو هفته ديگر به طول خواهد انجاميد.
اين در حالي است كه همان ديپلماتي كه خبرگزاري آسوشيتدپرس از وي به عنوان ديپلمات معتبر در آژانس نام مي برد خاطر نشان مي كند حتي تجزيه و تحليل هاي نهايي درباره قطعات ارائه شده از سوي پاكستان دليل قاطع بر منشاء آلودگي ها در خاك ايران نخواهد بود چرا كه تركيبات متفاوتي در كار دخيل بوده اند.

گزارشي از ستادهاي انتخاباتي نامزدها
ستادهاي انتخاباتي احزاب چند روزه
گروه سياسي:فعاليت  ستادهاي انتخاباتي هر يك از هشت نامزد انتخابات رياست جمهوري نهم اگر چه داراي ويژگيهاي مشترك فراواني هستند اما در برخي موارد نيز تفاوت هاي بنياديني با يكديگر دارند كه با كندو كاو در ساختار تشكيلاتي، مباحث مطرح در جلسات داخلي و شعارها و برنامه هاي هر يك از اين ستادها مي توان به ويژگيهاي مشترك و اختلافات موجود در آنها پي برد. بعضي از اين ستادها از مدتها قبل حتي پيش از زمان ثبت نام رسمي كانديداها به صورت غيررسمي فعاليت داشتند و با ايجاد ستادهاي حامي توجيهي براي گسترش دامنه فعاليت هاي تبليغاتي خود در محورهايي كه ايجاد شائبه مي نمود بوجود آوردند. بدين ترتيب فضاي تبليغاتي ستادهاي حامي به استفاده از شعارهاي جناح مقابل هم گسترش يافت. صفحات ۷ و ۸ به گزارش اين موضوع اختصاص دارد.

تماس آمريكا با گروه هاي مسلح عراقي
004365.jpg
004326.jpg
سفارت  آمريكا در عراق  از برقراري  تماسهاي  غيررسمي با گروههاي  مسلح غيرقانوني  در اين  كشور خبر داد.
به گزارش واحد مركزي خبر روزنامه  القدس  العربي  نوشت : يك  مسئول  سفارت  آمريكا كه  خواست  نامش  فاش  نشود با اعلام  اين  مطلب  گفت : اين تماس  ها از طريق  برخي  عراقي  هايي  كه  مي گويند با برخي  از اين  گروهها ارتباط دارند، برقرار شده  است . وي  افزود: همه  گروههاي  مسلح  غيرقانوني  به  گفتگو و مذاكره  علاقه  نشان نداده اند و صرفا برخي  از اين  گروهها از طريق  شيوخ  عشاير با آمريكايي  ها ارتباط برقرار كرده  اند.
از سوي  ديگر، يكي  از رهبران  گروههاي  مسلح  غيرقانوني  ملقب  به  ابودهام  گفت: مذاكرات  غيررسمي  با آمريكايي  ها حدود ۸ هفته  پيش  آغاز شد و اين  گروهها از طريق  واسطه ها خواستار آزادي  همه  زندانيان  و خودداري  از بازرسي  منازل  و عفو عمومي  همه  مخالفان  مسلح  شده اند.
هيأت اروپايي در عراق
هيأتي  بلند پايه  از اتحاديه  اروپا ازعراق  ديدن  و ابراز اميدواري كرد كه  مشاركت  جديدي  ميان  اين  اتحاديه  و عراق  به وجود آيد.به  گزارش  خبرگزاري  فرانسه  از بغداد، ديدار غيرمنتظره  هيأت  اروپايي  از عراق  با هدف  تدارك  مقدمات  كنفرانس  بازسازي  عراق  در بروكسل  در تاريخ  ۲۲ ژوئن  صورت  گرفت . در اين  كنفرانس  قرار است  نمايندگان  هشتاد و پنج  كشور شركت  كنند.
موافقت طالباني با خواسته سني ها
جلال  طالباني  رئيس  جمهور دولت  انتقالي  عراق  با درخواستهاي  اعراب  سني  براي  اختصاص  ۲۵ كرسي  كميته  مسئول  تدوين قانون  اساسي  عراق  به  آنها موافقت  كرد. ابراهيم  جعفري  نخست  وزير عراق  و همچنين  يك  عضو كميته تدوين  قانون  اساسي  با اين  درخواست  مخالفت  كرده اند.
ساير تحولات
* تشكيلات  القاعده  در عراق  روز پنجشنبه  بيانيه اي  را روي  شبكه  اينترنت پخش  كرد كه  در آن  اعلام  نمود، ۳۶ سرباز عراقي  را به  گروگان  گرفته  واز دولت عراق  خواسته  در مقابل  آزادي  آنها تمامي زندانيان  را زن  كه  در وزارت  كشور عراق بازداشت  هستند آزاد كند.
* شاهدان  در عراق  از كشف  اجساد ۱۶ عراقي  در غرب  عراق  خبر دادند. به  گزارش  خبرگزاري  رويتر از رمادي، پليس  عراق  هفته گذشته اعلام  كرده  بود كه  ۲۲ سرباز عراقي  عمدتا از بخش  شيعه  نشين  جنوب  اين كشور پس  از ترك  پايگاه  خود در جنوب  شهر قائم ، مركز شورشيان  سني  مذهب  ربوده  شدند.
* نيروهاي  پليس  و ارتش  عراق  بامداد ديروز به  منزل  يك  عضو هيأت  علماي  مسلمانان  عراق  در شهر بعقوبه  حمله  و وي  را بازداشت  كردند.
* پليس شهر بصره عراق اعلام كرد افراد مسلح يك سرهنگ پليس اين شهر را صبح ديروز با شليك گلوله كشتند. سرهنگ عبدالكريم الدراجي به همراه يك نفر ديگر هدف گلوله افراد مسلح قرار گرفت و كشته شد.
* مقر نيروهاي آمريكايي در منطقه صقلاويه در غرب بغداد صبح ديروز هدف حمله موشكي قرار گرفت و ستوني از دود از محل انفجار به هوا برخاست.
* يكي از بانفوذترين شخصيت هاي اسلامي جهان در اروپا ديروز خواستار آزادي بدون قيد و شرط خبرنگار فرانسوي شد كه از پنج ماه قبل در بغداد ربوده شده است.به گزارش خبرگزاري فرانسه از دوبلين، شيخ حسين حلاوه دبير شوراي اروپا در امور فتوا و تحقيق گفت آماده است در صورت نياز براي اطمينان يافتن از آزادي فلورانس اوبنا به عراق سفر كند.

ايران اولويت مذاكرات اروپايي ها در واشنگتن بود
مهر: آمريكا در كمتر از يك هفته پذيراي مقامات بلندپايه از دو كشور اروپايي و تركيه بود. بلر نخست وزير انگلستان، يوشكافيشر وزير امور خارجه آلمان و رجب طيب اردوغان نخست وزير تركيه سه مقامي بودند كه از آمريكا ديدار و پيرامون موضوعات مورد علاقه طرفين بحث و مذاكره كردند.
اگرچه محور گفتگوهاي طرفين به دليل نقش و جايگاه بين المللي شان با هم فرق مي كرد، اما مسائل خاورميانه تنها نكته مشترك ديداركنندگان از واشنگتن بود. سفر اخير بلر اولين گام در جهت هماهنگي سياستهاي طرفين در مرحله اي نوين از همكاري بين دو مقام مسئول آمريكا و انگليس محسوب مي شود.
بر خلاف مذاكرات بوش و بلر كه موضوع خاورميانه و ايران در آن برجسته نشد، در ديدار يوشكا فيشر وزير خارجه آلمان با كاندو ليزا رايس وزير خارجه آمريكا، برنامه هاي هسته اي ايران و روند مذاكرات اين كشور با اروپا از محورهاي اصلي گفتگو بود.
در حالي كه تا پايان ژوئيه طرح اروپاييان درمورد نحوه فعاليت هسته اي ارائه خواهد شد، تبادل نظر اروپاييان براي رسيدن به يك توافق واحد در قبال ايران تسريع پيدا كرده است. بي شك اروپائيان منتظر نتايج انتخاباتي ايران هستند تا موضع گيري نهايي خود را اعلام كنند. آنچه كه از مستندات برمي آيد اروپائيان سعي دارند با اعطاي امتيازات غيرمرتبط با فعاليت هاي هسته اي بخشي از فعاليت هاي هسته اي ايران را متوقف و يا از روند اصلي خود بازدارند.
با توجه به نياز جمهوري اسلامي ايران به سرمايه گذاري هاي خارجي و برنامه هايي كه براي آزادسازي اقتصادي خود دارد، اروپائيان براي ادامه چانه زني توجه خود را به اينگونه ترفندها منعطف ساخته اند. نقطه شروع اين سياست به مجاب كردن آمريكائيان در عدم مخالفت با عضويت ايران در سازمان تجارت جهاني برمي گردد.صرف نظر از اينكه عضويت در سازمان تجارت جهاني امتياز محسوب نمي شود، اما به دليل نياز اقتصادي ايران، تبديل به فرصتهاي چانه زني براي اروپائيان شده است و دولتمردان اروپايي و آمريكايي تلاش دارند از اين فرصت ها در آينده نيز بهره ببرند.

از امروز آغاز مي شود:
سفر خاتمي به استان هاي لرستان و خوزستان
ايسنا: حجت الاسلام و المسلمين سيد محمد خاتمي، امروز به استان لرستان مي رود تا با مردم آن منطقه ديدار و در اجتماع آنان به ايراد سخنراني بپردازد.
رئيس جمهور در جريان سفر يك روزه خود پس از ترك استان لرستان به استان خوزستان سفر مي كند و با حضور وي پنج طرح پتروشيمي در بندر ماهشهر مورد بهره برداري رسمي قرار مي گيرد.

دو توصيه خيلي جدي
علي اكبر اشعري
داوطلبان محترم انتخابات رياست جمهوري!
- به هر حال نهمين انتخابات رياست جمهوري هم انجام مي شود و يكي از شما بايد سكاندار كشتي جمهوري اسلامي ايران شويد. درياي مواج و متلاطم بين المللي شرايطي را به وجود آورده است كه شما ناگزيريد براي گذر از بحرانها و هدايت ميهن عزيزمان به ساحل نجات از همه ظرفيتهاي وحدت آفرين؛ از جمله ساير نامزدهايي كه رأي نياورده اند استفاده كنيد. پس چه بهتر كه در روزهاي باقيمانده تا رأي گيري، مردم دستان شما را در دست يكديگر ببينند و چهره هاتان را نسبت به يكديگر گشاده. خوبست همواره به ياد داشته باشيد كه دشمن از كوچك ترين نامهرباني شما نسبت به يكديگر به عنوان فرصتي مغتنم بهره برداري خواهد كرد.
- بين خود و خدايتان در تبليغات از وعده ها و برنامه هايي سخن به ميان بياوريد كه توانايي تحقق آن را داريد و از بيان طرح ها و برنامه هايي كه قانون اساسي به رئيس جمهور اجازه ورود به چنان عرصه هايي را نمي دهد و مطرح كردن آنها جز ايجاد تنش در جامعه و فرصت سوزي اثري ندارد، بپرهيزيد.

معاون امور بين الملل سازمان انرژي اتمي:
بازرسان امروز از سايت اصفهان بازديد مي كنند
معاون امور بين الملل سازمان انرژي اتمي كشورمان تأكيد كرد: بازرسان آژانس بين المللي انرژي اتمي در جريان بازديد اخيرشان از سايت هاي ايران با هيچ محدوديتي مواجه نبوده اند.
دكتر محمد سعيدي، معاون امور بين الملل سازمان انرژي اتمي كشورمان با اشاره به بازديد روز چهارشنبه و پنجشنبه بازرسان آژانس بين المللي انرژي اتمي از تاسيسات نطنز تصريح كرد: بازرسان براساس درخواستي كه آژانس ارايه كرده بود، بازديدشان را از نطنز به طور كامل انجام دادند.وي همچنين گفت كه اين بازرسان امروز از سايت اصفهان بازديد خواهند كرد.برخي منابع خبري غربي به نقل از ديپلمات ها ادعا كرده بودند كه اين بازرسان در جريان بازرسي از سايت هاي هسته اي ايران با موانعي مواجه بوده اند و از دسترسي آنها به برخي مكان ها جلوگيري به عمل آمده بوده است.

رئيس جمهور قانون دستيابي به فناوري
هسته اي صلح آميز را ابلاغ كرد
فارس: سيد محمد خاتمي رئيس جمهوري «قانون دستيابي به فناوري هسته اي صلح آميز» را ابلاغ كرد. خاتمي هفدهم خرداد ماه در ابلاغيه شماره ۱۴۲۳۱ خود به غلامرضا آقازاده رئيس سازمان انرژي اتمي ايران بر اجراي كامل «قانون دستيابي به فناوري هسته اي صلح آميز» تاكيد كرد.
قانون دستيابي به فناوري هسته اي صلح آميز در جلسه علني مورخ ۲۵ ارديبهشت سال جاري در مجلس تصويب و در تاريخ اول خرداد ماه به تأييد شوراي نگهبان رسيد. غلامعلي حداد عادل رئيس مجلس شوراي اسلامي در نامه شماره ۷۴۸۲۴/۲۱۷ مورخ هشتم خردادماه خود، تاييد اين قانون توسط شوراي نگهبان را به اطلاع رئيس جمهوري و رئيس شوراي عالي امنيت ملي رسانده بود.
بر اساس ماده واحده قانون دستيابي به فن آوري هسته اي صلح آميز «دولت جمهوري اسلامي ايران موظف است در چارچوب معاهده«T.P.N» و قوانين بين المللي با بهره گيري از انديشمندان، محققين و امكانات داخلي و بين المللي و همچنين پيگيري اجراي تعهدات آژانس بين المللي انرژي اتمي و كشورهاي برخوردار از اين فناوري در برابر كشورهاي عضو معاهده منع توليد و تكثير سلاحهاي هسته اي «T.P.N » نسبت به برخوردار نمودن كشور از فناوري هسته اي صلح آميز از جمله تأمين چرخه سوخت جهت بيست هزار مگاوات برق هسته اي اقدام نمايد.»
همچنين بر اساس اين قانون آئين نامه سياستگذاري و برنامه ريزي در مورد تربيت نيروي انساني متخصص در فناوري و تحقيقات هسته اي توسط وزارت علوم، تحقيقات و فناوري و سازمان انرژي اتمي تهيه و به تصويب هيأت وزيران خواهد رسيد.

جنتي: رييس جمهور آينده نبايد
وابستگي ها را جايگزين شايسته سالاري كند
فارس: احمد جنتي خطيب خطبه هاي نماز جمعه اين هفته تهران به رئيس جمهوري آينده توصيه كرد كه در واگذاري مناصب دولتي، وابستگي فاميلي و جناحي را جايگزين شايسته سالاري نكند.امام جمعه موقت تهران در خطبه هاي اين هفته با اشاره به اهميت حضور مردم در عرصه انتخابات و ترس آمريكا و اسرائيل از اين اعلام حضور مردم گفت: انتظار دارم كه مردم ايران با حضور گسترده در انتخابات يك مرگ  بر آمريكاي بزرگ را بر سر صندوقهاي راي سر دهند.
جنتي با انتقاد از حركاتي كه براي تخريب چهره هاي انتخاباتي صورت مي گيرد، تصريح كرد: انتقاد بايد سازنده باشد و ما نبايد بگذاريم كه حركات اين چنيني از حد خود تجاوز كند.وي از انجام فعاليتهاي خلاف قانون تبليغاتي خبر داد و افزود: انتظار نيست كساني كه هنوز به قدرت نرسيدند از روشهاي غير قانوني استفاده كنند و بايد نگران روزي بود كه آنها به قدرت برسند و در انتخابات پيروز شوند و آن وقت معلوم نيست كه چه اعمال غيرقانوني ديگري را انجام دهند. وي با بيان اينكه معيارها براي انتخاب اصلح مشخص است و مردم بايد با مطالعه كافي نامزد خود را برگزينند، بيان داشت: توجه به قانون اساسي و بازيچه قرار ندادن آن و داشتن توان كافي براي حل مشكلات اقتصادي و رفع بيكاري رنج آور جوانان تحصيلكرده از جمله اهداف رئيس جمهور آينده بايد باشد.امام جمعه موقت تهران با متذكر دادن اين موضوع كه رئيس جمهور آينده نبايد در قدم اول پاي خود را كج بنهد و براي دادن مناصب دولتي و مديريتي به جاي توجه به شايسته سالاري روابط فاميلي و باندي و جناحي را مورد توجه قرار دهد .دبير شوراي نگهبان تصريح كرد كه اين نهاد برا ي نظارت بر انتخابات و تامين سلامت آراي مردم از آمادگي كامل برخوردار است.خطيب نماز جمعه تهران در خطبه  اول به توصيه نمازگزاران به تقوا و پرهيزكاري به تبيين سوره هاي ضحي و شرح در قرآن كريم پرداخت.

با تصويب هيأت دولت
خبرگزاريهاي غيردولتي از صدا و تصوير
در فعاليتهاي خود استفاده مي كنند
فارس: با ابلاغ آيين نامه مصوب هيات دولت درباره فعاليت خبرگزاريهاي غيردولتي، جمع آوري، پردازش و انتشار خبر، تحليل، مصاحبه و گزارش در قالب نوشتار، صدا و تصوير در حوزه هاي داخلي و خارجي از سوي خبرگزاريهاي غيردولتي مجاز اعلام شد.
بر اساس اين آئين نامه كه شانزدهم خرداد ماه از سوي معاون اول رئيس جمهوري به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي ابلاغ شده است، خبرگزاريهاي غيردولتي در كشور به منظور كمك به توسعه دسترسي همگاني به اطلاعات، روشن ساختن افكار عمومي، ارتقاي سطح معلومات و دانش مردم تأسيس مي گردند.
بر اساس ماده۲ اين آئين نامه خبرگزاري هاي غير دولتي مي توانند در زمينه هاي سياسي، اجتماعي، فرهنگي و اقتصادي نسبت به جمع آوري، پردازش و انتشار خبر، تحليل، مصاحبه و گزارش در قالب نوشتار، صدا و تصوير در حوزه هاي داخلي و خارجي فعاليت كنند.
اين خبرگزاريها در انتشار اخبار و اطلاعات به جز در مواردي چون اشاعه فحشا و منكرات از طريق ارايه تصاوير يا مطالب ضد اخلاقي و مستهجن، ترويج و اشاعه مطالب و موضوعات كفرآميز و الحادي، توهين به مقدسات، اصول و مباني دين اسلام و ساير اديان، هرگونه توهين و افترا به اشخاص حقيقي و حقوقي، ايجاد اختلاف ميان اقشار جامعه به ويژه از طريق مسائل و اختلافات مذهبي، نژادي و قومي، اطلاعات مربوط به حريم خصوصي افراد، ترغيب و تشويق به اقدام عليه امنيت ملي شامل دعوت به شورش و آشوب عليه نظام و تجزيه كشور و دعوت به فعاليتهاي تروريستي و افشاي اسناد و اطلاعات طبقه بندي شده رسمي كشور آزاد هستند و در صورت تخلف از موازين يادشده موارد توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي كتباً به هيات  نظارت بر خبرگزاريهاي غير دولتي اعلام و در صورت تشخيص هيات، پرونده به مرجع قضايي ارجاع مي شود.
اين هيات در صورت لزوم مي تواند نسبت به توقف فعاليت خبرگزاري تا صدور تصميم دادگاه اقدام نمايد.
هيات  نظارت همچنين مي تواند فعاليتهاي خبرگزاري را حداكثر تا سه روز متوقف نمايد.
بر اساس ماده ۷ آيين نامه نيز واگذاري امتياز خبرگزاري به غير، مگر با اجازه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي ممنوع است.
بر اساس ماده ۱۵ آيين نامه فعاليت خبرگزاريهاي غيردولتي صاحب امتياز خبرگزاري موظف است حداكثر ظرف يك سال پس از اخذ مجوز فعاليت خود را آغاز كند، درغير اين صورت مجوز صادره لغو خواهد شد.

رئيس جمهور يمن در ديدار روحاني:
كشورهاي منطقه از فعاليت هاي
صلح آميز هسته اي ايران نگراني ندارند
ايسنا: دبير شوراي عالي امنيت ملي كشورمان در ديدار با رييس جمهور يمن ترتيبات امنيتي منطقه، وضع سلاح هاي كشتار جمعي، خطر رژيم صهيونيستي و روابط دوجانبه به ويژه روابط امنيتي را مورد بحث و گفت وگو قرار داد.
دكتر حسن روحاني، دبير شوراي عالي امنيت ملي كشورمان در اين گفت وگوها با تشريح تهديدات امنيتي منطقه  خليج فارس، همكاري مشترك كشورهاي منطقه براي تامين ثبات و امنيت و صلح در منطقه را ضروري خواند و آن را براي توسعه و رونق اقتصادي كشورهاي عضو اساسي دانست.
وي با اعلام آمادگي تهران جهت تقويت همكاري هاي دوجانبه و منطقه اي تهران - صنعا گفت: تهران امنيت كشورهاي منطقه  خليج فارس و ساير همسايگان را امنيت خود تلقي نموده و براي حداكثر همكاري و مشاركت با كشورهاي منطقه آمادگي كامل دارد. وي فعاليتهاي هسته  اي ايران را كاملا صلح آميز و در چارچوب مقررات بين المللي توصيف نموده و تصريح كرد كه ايران براي شفاف سازي در فعاليت هاي هسته اي، همكاري با آژانس بين المللي انرژي اتمي و اطمينان بخشي به جامعه  جهاني گام هاي بسيار بلندي برداشته و به اين سياست ها ادامه خواهد داد.
دكتر روحاني تلاش آمريكا و برخي از كشورهاي اروپايي را براي محروم نمودن كشورهاي اسلامي از فن آوري هاي پيشرفته با هدف وابستگي اين كشورها به غرب در زمينه سوخت هسته اي را استثماري جديد معرفي كرد و بر وحدت جهان اسلام در دفاع از حقوق حقه خود به عنوان يك ضرورت تاكيد نمود.
علي عبدالله صالح، رييس جمهور يمن در اين ديدار ملت و دولت يمن را دوستدار ملت و دولت ايران توصيف نموده و از تعميق روابط دو كشور در كليه زمينه ها حمايت نمود.
علي عبدالله صالح با حمايت از حق مشروع ايران جهت بهره مندي از فن آوري صلح آميز هسته اي گفت: ايران حق دارد در چارچوب مقررات بين المللي از چرخه سوخت بهره مند شود تا بتواند سوخت نيروگاه هاي خود را تامين كند.
وي گفت: كشورهاي منطقه به هيچ عنوان از فعاليت هاي صلح آميز هسته اي ايران نگراني ندارند. نگراني اصلي همه كشورهاي منطقه از زرادخانه هاي خطرناك اسرائيل است.
دبير شوراي عالي امنيت ملي كشورمان همچنين روز گذشته در ديدار وزير امور خارجه  يمن، روابط تاريخي دو ملت را اساس مهمي براي توسعه  روابط خوانده و تصريح كرد كه جمهوري اسلامي ايران خواستار وحدت، ثبات، امنيت و توسعه  كشور اسلامي يمن است.
به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، دكتر حسن روحاني، دبير شوراي عالي امنيت ملي كشورمان افراطي گري را عامل برخوردهاي خونين قبيله اي در بعضي از كشورهاي اسلامي دانسته و فرمايش حضرت امام خميني (ره) را يادآور شد كه چنانچه شيعه و يا سني عليه يكديگر اقدام كنند، آنها نه شيعه هستند و نه سني.
وي تاكيد كرد كه جمهوري اسلامي ايران قصد دخالت در امور داخلي ديگر كشورها را ندارد و ليكن نسبت به سرنوشت مسلمانان حساسيت دارد و احساس مسئوليت مي كند.

سياسي
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
داخلي
شهري
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |