چهارشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۲۳ - Jun 15, 2005
درخواست اولياي دم دختر ايراني از پليس اينترپل
عامل قتل دخترمان را به ايران تحويل دهيد
004704.jpg
گروه حوادث: خانواده يك دختر ايراني كه در شهر والزبورك آلمان توسط همسرش به طرز فجيعي به قتل رسيده از پليس اينترپل خواستند تا عامل قتل را براي برگزاري جلسه محاكمه به ايران تحويل دهند.
گزارش قتل به پليس محلي والزبورك
به گزارش خبرنگار ما، شامگاه ۱۳ دي ماه سال ۸۳ زن جواني با پليس محلي والزبورك تماس گرفت و وقوع قتل همسر برادرش را به پليس اطلاع داد و مدعي شد قتل توسط برادرش به نام علي صورت گرفته است.
بلافاصله مأموران پليس در محل حادثه حضور يافتند و پس از بررسي هاي مقدماتي و حفظ محيط حادثه، خواهر شوهر جوان را تحت بازجويي قرار دادند. وي كه از اين اتفاق كاملاً وحشتزده بود گفت دقايقي قبل برادرم به من تلفن كرد و گفت در درگيري با بيتا او را به قتل رسانده و هم اكنون با دختر ۷ ساله اش در حال فرار از شهر است.
پليس آلمان با داشتن نخستين اظهارات، عامل جنايت را تحت تعقيب ويژه قرار دادند و توانستند او را تنها يك ساعت پس از حادثه در بين دو شهر دستگير كنند. علي پس از دستگيري، بلافاصله به قتل همسرش اعتراف كرد و مدعي شد كه علت اصلي از وقوع حادثه، اختلافات قبلي بوده است.
اولياي دم بيتا در دادسراي امور جنايي
اين گزارش حاكي است، پس از اين حادثه، پرونده اي در اين زمينه در دستگاه قضايي آلمان تشكيل شده و علي هم اكنون در بازداشت به سر مي برد. اما صبح ديروز خانواده بيتا با مراجعه به شعبه يكم دادسراي امورجنايي خواستار انتقال متهم پرونده به ايران شدند.
مادر بيتا درباره نحوه آشنايي و رفتن دخترش به آلمان به خبرنگار ما گفت: ۸ سال قبل دخترم از طريق مكالمات تلفني با علي آشنا شد. پس از مدتي آشنايي از طريق تلفن آنها به عقد يكديگر درآمدند و پس از يك ماه، بيتا به آلمان رفت. يك سال از ازدواجشان مي گذشت كه صاحب يك دختر به نام درسا شدند كه هم اكنون ۷ ساله است. اوايل رفتن بيتا بود كه متوجه شديم با علي اختلافات خانوادگي دارد. چندين مرتبه، دخترم به دادگاه آلمان شكايت كرده بود تا اينكه مدتي قبل دادگاه آلمان علي را به خاطر آزار و اذيت و كتك زدن به ۲ماه زندان و ۶ ماه زندگي دور از خانواده محكوم كرد. علي اين دوران را پشت سر گذاشت تا اينكه ظاهراً شب حادثه حدود ساعت ۷ با بيتا ملاقاتي داشته و با التماس و درخواست مبني بر اينكه پشيمان است و مي خواهد با دخترش زندگي كند دوباره به خانه اش باز مي گردد.
مادر بيتا در ادامه افزود: ساعت ۱۰ شب آنها با يكديگر شام خورده اند و پس از اينكه علي مطمئن مي شود درسا به خواب رفته، مجدداً به خاطر اختلافات قبلي با بيتا درگير شده و با چاقو چند ضربه به گردنش وارد مي كند. ساعت ۵/۱ بامداد در حالي كه دخترش را در بغل گرفته بود به خواهرش تلفن كرده و جريان قتل را تعريف مي كند.
وي خطاب به بازپرس حسيني گفت: علي در آلمان فرش فروش و يكي از اقوام نزديك من بود. هم اكنون نيز وي در زندان آلمان بلاتكليف است. به همين خاطر از پليس اينترپل مي خواهم تا نوه ام درسا را كه در بهزيستي آلمان نگهداري مي شود به ايران بازگرداند. همچنين مي خواهيم علي براي محاكمه به تهران انتقال يابد و در اين كشور محاكمه شود.
با طرح شكايت اولياي دم بيتا، قاضي دستور داد تا پرونده اي در اين زمينه در دايره ۱۰ اداره آگاهي تهران تشكيل شود و علي براي بازپرسي تكميلي و برگزاري جلسه محاكمه به ايران انتقال يابد.

متهم در دادگاه:
به خاطر قتل دوستم عذاب وجدان دارم
گروه حوادث: جواني كه به خاطر يك زن صيغه اي دوستش را به قتل رسانده بود، صبح ديروز در حالي محاكمه شد كه مدعي بود باعث اين حادثه زن صيغه اي بوده است.
به گزارش خبرنگار ما، جريان اين حادثه زماني آغاز شد كه قربانعلي (۳۴ساله) زماني كه شامگاه ۷ فروردين ماه سال ۸۳ براي ملاقات با همسر صيغه ايش به خانه وي در پاكدشت رفت، متوجه شد كه يكي از دوستان صميمي اش با اين زن كه گلرخ نام داشت رابطه دارد. همان لحظه درگيري شديدي بين آنها اتفاق افتاد . در حالي كه قربانعلي توسط مهدي (دوستش) به طرف آشپزخانه پرتاب شد. قربانعلي كه بسيار عصباني بود در همان لحظات متوجه شد كه گلرخ به صيغه مهدي نيز درآمده است. بنابراين با چاقويي كه روي ميز آشپزخانه بود به طرف مهدي حمله ور شد و يك ضربه چاقو به او زد. پس از اين حادثه، قربانعلي دوستش را كه سال ها او را مي شناخت به بيمارستان رساند. اما يك شب بعد در اثر شدت خونريزي وي در بيمارستان زعيم جان باخت.
دلداري كه صبح ديروز در جلسه محاكمه به قرائت كيفرخواست پرداخته بود در ادامه گفت: متهم پس از چند روز توسط مأموران شناسايي و دستگير شد. وي به قتل دوستش اعتراف كرد و با بازسازي صحنه به جزئيات حادثه پرداخته است. هم اكنون با توجه به اظهارات وي در جلسات بازپرسي و درخواست اولياي دم، تقاضاي صدور حكم قانوني دارم.
قاضي پرونده _ عزيزمحمدي- و چهار قاضي مستشار پس از شنيدن اظهارات نماينده دادستان، با تفهيم اتهام از قربانعلي كه متأهل و داراي دو فرزند است خواستند تا به دفاع از خود بپردازد.
قربانعلي با حضور در جايگاه ضمن قبول اتهام قتل عمدي گفت: من و مهدي دوستان صميمي و خوبي بوديم. من اصلاً قصد كشتن مهدي را نداشتم و الان عذاب وجدان دارم. ما در قيام دشت زندگي مي كرديم تا اينكه يك روز زماني كه در حال عبور از خيابان بودم متوجه شدم چند نفر به گلرخ متلك مي گويند. او از اين حركت بسيار ناراحت شد و از آن جايي كه مي دانستم طلاق گرفته است، او را به خانه اش رساندم. همان روز از من خواست تا با تنظيم صيغه نامه اي صوري، او را به عقد خودم درآورم تا مردان جوان كمتر او را مورد آزار و اذيت قرار دهند.قربانعلي در ادامه افزود: من هم اين كار را كردم. اما تا شب حادثه به خانه اش نرفته بودم. در چندين جلسه ملاقات وي از من خواست تا به خانه اش بروم اما قبول نكردم فقط هر از چندگاهي به آن جا سرمي زدم.
قاضي از او خواست تا به تشريح جزئيات شب حادثه بپردازد. متهم گفت: شب حادثه مادر زنم خانه ما بود بعد از شب نشيني او را به خانه اش بردم. در حال برگشت بودم كه متوجه شدم چراغ اتاق گلرخ هنوز روشن است تصميم گرفتم سري به او بزنم وقتي به در خانه اش رفتم مادر پيرش در را باز كرد و با ديدن من كمي مضطرب شد و به من اجازه ورود نداد. من به زور وارد شدم و گلرخ و مهدي را ديدم .همان لحظه گلرخ با وضع نامرتب جلوي من آمد و گفت من زن صيغه اي مهدي هستم و من از اين جريان بهت زده شده بودم، ناگهان مهدي جلو آمد و به صورتم مشتي كوبيد و من به طرف ميز آشپزخانه پرتاب شدم و با چاقويي كه از روي اپن برداشتم يك ضربه به دوستم زدم.
آقاي قاضي باعث تمام اين بدبختي ها آن زن صيغه اي بود. او دوستي بين من و مهدي را بر هم زد و باعث اين اتفاق تلخ شد.
قاضي عزيز محمدي با اشاره به اينكه اين زن زمان دستگيري به ۹ ماه حبس و تحمل ۱۰۰ ضربه شلاق محكوم شده و دوران محكوميت خود را گذرانده است، از متهم خواست تنها به دفاع از خود بپردازد.
بر پايه اين گزارش در ادامه جلسه دادگاه، وكيل متهم به دفاع از وي پرداخت و قاضي پس از اعلام ختم جلسه دادگاه، قرار شد حكم در خصوص پرونده را ظرف مدت ۱۰ روز صادر كند.

كودك آزار شهرك غرب به صورت ويژه محاكمه خواهد شد
گروه حوادث: پسري به اتهام تجاوز به عنف و عمل لواط در شعبه ۸۰دادگاه كيفري استان ظرف ۱۰ روز آينده به صورت ويژه محاكمه خواهد شد.
اين متهم كه سجاد نام دارد از سوي يكي از محاكم دادگستري با قرار وثيقه ي۱۰ ميليون توماني آزاد شده بود. وكيل تسخيري اين متهم به خبرنگار ما گفت: سجاد كه هم اكنون ۱۹ساله است داراي ۹ شاكي است. اين پسر داراي اختلالات رفتاري شديد بوده و تحت نظر پزشك است.وي در ادامه گفت: متهم پرونده در چهار شعبه ديگر دادگاههاي عمومي و كيفري داراي پرونده است. اتهامات ديگر وي آزار و اذيت، ضرب و جرح، سرقت و عمل لواط است. در اين پرونده تاكنون پزشكي قانوني، چهار تن از شاكيان را مورد معاينه قرار داده و تنها در يك مورد تأييد كرده كه عمل نامشروع با وي صورت گرفته است.
سجاد هفته قبل با مراجعه به يكي از مجتمع هاي قضايي خود را به بازپرس معرفي كرد و بلافاصله توسط ماموران بازداشت شد.برپايه آخرين اخبار، اين كودك آزار شهرك غربي با دستور ويژه قاضي صولتي ظرف ۱۰ روز آينده در وقت فوق العاده محاكمه خواهد شد و ظاهرا با تدابير انتظامي به دادگاه كيفري استان انتقال خواهد يافت.

محكوميت برادر شوهر قاتل به قصاص و زندان
گروه حوادث: مردي كه در پي رابطه پنهاني همسر برادرش وي را به قتل رسانده بود، از سوي شعبه ۷۴ دادگاه كيفري استان به قصاص و تحمل ۷ سال حبس محكوم شد..
به گزارش خبرنگار ما، عصر روز ۲۹ فروردين ماه سال ۸۳ جسد زني به نام ليلا (۲۴ ساله) توسط اعضاي خانواده اش در داخل خانه اش واقع در خيابان مولوي پيدا شد. پيكر خونين اين زن كه با ضربات متعدد چاقو به قتل رسيده بود، توسط مأموران انتظامي به پزشكي قانوني انتقال يافت و تحقيقات مقدماتي درباره شناسايي عامل يا عاملان جنايت آغاز شد تا اين كه پس از يازده روز رمضان در مسافرخانه اي حوالي ميدان راه آهن تهران پيدا شد. بنابراين مأموران با تعقيب، مراقبت و شناسايي رمضان وي را در يك عمليات ضربتي دستگير كردند.
رمضان پس از دستگيري بلافاصله به قتل همسر برادرش اعتراف كرد و تنها انگيزه خود از اين كار را رابطه پنهاني وي با چند مرد جوان عنوان كرد.
اين مرد در شعبه ۷۴ دادگاه كيفري استان با حضور قاضي حجت الاسلام حسيني كوه كمره اي و چهار قاضي مستشارش محاكمه شد.
بر پايه اين گزارش، قاضي كوه كمره اي و چهار قاضي ديگر متهم را به خاطر قتل عمدي به قصاص و به خاطر اخلال در نظم عمومي و فرار به تحمل ۷ سال زندان محكوم كردند.

حادثه در جهان
سومين زمين لرزه  بزرگ جهان در شيلي به وقوع پيوست
004635.jpg
گروه حوادث: زمين لرز ه اي به بزرگي ۹/۷ ريشتر در عمق ۱۱۰ كيلومتري زمين، ساعت ۳:۱۴:۳۳ بامداد ديروز به وقت تهران، مناطقي از شيلي واقع در شمال كوه هاي آند در نزديكي مرز بوليوي را لرزاند و علاوه بر وارد آوردن خسارات گسترده به چندين دهكده  كوهستاني، تا كنون ۹ كشته به جاي گذاشته است. «خورخه كورا» ، وزير كشور شيلي در اين باره گفت: اين زمين لرزه در مناطق دور افتاده مطمئناً قربانيان بيشتري بر جاي گذارده، اما به دليل ارتباطات ضعيف با مناطق ياد شده هنوز جزييات اين صدمات دريافت نشده است.
بر اساس گزارش مركز لرزه نگاري آمريكا و شيلي، اين زمين لرزه بعد از زمين لرزه ماه دسامبر كه منجر به حادثه تسونامي در كشورهاي آسيايي شد، سومين زمين لرزه  بزرگ جهان به شمار مي رود. وزير كشور شيلي گفت:  در اين زلزله يك سنگ آب سوده در بندر «ايكويكه» واقع در ۱۲۰۰ مايلي شمال سانتياگو پايتخت شيلي، بر روي يك خودرو افتاد و تمام پنج سرنشين آن را كشت. دو كودك نيز در بين اين سرنشينان مشاهده شدند.
ساير قربانيان سه مرد مسن بودند كه در دو دهكده  متفاوت در كوه هاي آند كشته شدند. يكي از اين قربانيان يك پيرمرد ۸۰ ساله  ناتوان بود كه در اثر سقوط ديوار خانه اش جان سپرد.
مايكل جكسون تبرئه شد
سي.ان.ان: تمامي رسانه  هاي سراسر جهان، سايت هاي خبري و بسياري از وب لاگ هاي شخصي طرفدار ان مايكل جكسون، تيتر يك خود را به خبر تبرئه شدن مايكل جكسون از تمامي اتهامات وارده اختصاص دادند. مايكل جكسون ستاره آمريكايي كه از چند ماه پيش ماجراي دادگاه وي جنجال فراواني را در رسانه هاي جهاني به راه انداخته است، سرانجام پس از جدال رودرروي با آبروي از دست رفته تبرئه شد.
روز گذشته مايكل جكسون پس از شنيدن رأي نهايي از دهان سخنگوي هيأت منصفه، به همراه اعضاي خانواده خود و اعضاي هيأت منصفه از دادگاه خارج شد. اعضاي هيأت منصفه با رأي قاطع اعلام كردند كه نتوانسته اند بر اساس اين مدارك گناه مايكل را به اثبات برسانند.
مايكل جكسون پس از خروج از دادگاه، تنها براي هواداران خود دست تكان  داده و بي هيچ صحبت خاصي، محوطه را ترك كرد.
برادر مايكل جكسون در مصاحبه اي با سي.ان.ان، اعلام كرد كه خانواده اش از رأي صادره بسيار بسيار خوشحال هستند.
در اين دادگاه، دادستان محلي دادگاه سانتاماريا مايكل را متهم به سوءاستفاده جنسي از يك نوجوان ۱۳ ساله در سال ۲۰۰۳ كرده بود.دادستان پرونده كه در طول جلسات دادگاه سرسختانه با وكيل مدافع مايكل جنگيده بود، اعلام كرد كه حكم دادگاه را پذيرفته و قبول دارد.
توماس اسندن در اين خصوص به خبرنگار سي.ان.ان گفت: در طول ۳۷ سال كار در دادستاني تاكنون به حكم صادره از جانب هيأت منصفه اعتراض نكرده و نخواهم كرد.
زماني كه خبرنگار سي.ان.ان از وي پرسيد: آيا تصور مي كنيد هيأت منصفه يك كودك  آزار را تبرئه كرده است؟ سدن پس از لحظاتي سكوت گفت: در اين خصوص نظر خاصي ندارم.

دستگيري يك زنداني فراري
گروه حوادث: يك زنداني كه چند ماه قبل موفق به فرار شده بود توسط پليس دستگير شد.
به گزارش خبرنگار ما، عصر روز چهاردهم خرداد ماه مأموران گشت نيروي انتظامي در حين انجام وظيفه در منطقه شهرك اكباتان به سرنشينان يك دستگاه خودرو پرايد مظنون شدند. دستور توقف صادر شد ولي سرنشينان خودرو پرايد به دستور پليس توجه نكردند، بدين ترتيب عمليات تعقيب و گريز آغاز شد. بعد از چند دقيقه مأموران موفق شدند سرنشينان خودرو پرايد را دستگير كنند.در بررسي  از خودرو پرايد مذكور كه در استعلام صورت گرفته توسط پليس معلوم شده خودرو، مسروقه است ۹ شاه كليد كشف شد.در تحقيقات بعدي پليس متوجه شد يكي از سرنشينان خودرو مسروقه بهروز نام دارد كه از متهمان فراري است.پرونده قضايي اين دو متهم در دادسراي امور جنايي تهران زير نظر بازرس قيصري تحت بررسي قرار گرفت.
پرونده بهروز در دستگيري قبلي زير نظر قاضي جعفرزاده تحت بررسي قرار گرفت كه از سوي جعفرزاده به ۷ سال حبس محكوم شده بود كه اجراي اين حكم به قطعيت نرسيده است. در ضمن اين متهم داراي حكم ۵ سال حبس از سوي دادگاه كاركنان دولت نيز هست كه اين حكم نيز به قطعيت رسيده است.بهروز در جريان بازجويي ها روز گذشته به بازپرس پرونده گفت: «مي تواند محل ۸ خودرو مسروقه را كه توسط او و همدستانش ربوده شده اند به پليس معرفي كند.» و وي در ادامه افزود كه خودرو پرايد مذكور را از يك سارق ديگر گرفته است كه اكنون فراري است بررسي هاي بيشتر در مورد اين پرونده در دادسراي امور جنايي تهران زير نظر بازپرس قيصري ادامه خواهد يافت.

حوادث
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |