چهارشنبه ۸ تير ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۳۵ - Jun 29, 2005
سردار زارعي اعلام كرد:
متهم به ۱۴ فقره قتل در چنگال عدالت
000960.jpg
گروه حوادث: عامل شهادت افسر نيروي انتظامي در اسلامشهر از سارقان حرفه اي و بسيار خطرناك است كه در سال ۸۳ كه ظاهراً پس از دستگيري در نخستين بازجويي ها به ۱۴ فقره قتل در شهرهاي مختلف اعتراف كرده است.
به گزارش خبرنگار ما، سردار زارعي
- فرمانده انتظامي استان تهران- ضمن اعلام اين خبر در يك نشست مطبوعاتي گفت: متهم اين پرونده كه اكبر
(۲۸ ساله) نام دارد از افراد شرور و سابقه دار است. به طوري كه از ۱۵ سالگي سابقه زندان، شرارت و پرونده هاي متعدد در زمينه مجرميت وي وجود دارد. به طور مثال، اكبر در تاريخ ۳ فروردين ماه سال ۸۳ به اتفاق چند نفر ديگر از عناصر متخلف در شهر همدان با پليس به خاطر سرقت بنز الگانس درگيري مسلحانه پيدا كرده و پس از شليك ۲۶ تير به سمت مأموران بنز را از اختيار پليس خارج و از صحنه درگيري فرار كردند.
سردار زارعي در ادامه افزود: پس از اين سرقت، بلافاصله وي توسط مأموران دستگير و از سوي دستگاه قضايي به ۱۶ سال زندان محكوم شد. وي در زندان دوران محكوميت خود را مي گذارند تا اينكه در كردستان سارقي دستگير و در اعترافاتش بيان مي كند كه در سرقت ها شخصي به نام اكبر دست داشته، به اين ترتيب قاضي پرونده با دادن نيابت قضايي دستور انتقال متهم را به كردستان مي دهد كه وي پس از انتقال به زندان سنندج با همدستي چند تن از زندانيان با خوردن خاك اره در مواد غذايي در زمان انتقال به بيمارستان اقدام به فرار از زندان مي كند.
فرمانده انتظامي استان تهران ادامه داد: پس از هشت ماه، با رديابي هاي ويژه، رد پاي اكبر در اسلامشهر شناسايي شد و در جريان دستگيري وي بود كه ماجراي گروگانگيري اسلامشهر مطرح و با شهادت افسر نيروي انتظامي خاتمه يافت. اين مرد كه اكنون به دهها فقره سرقت خودرو، زورگيري، سرقت مسلحانه و قتل اعتراف كرده كه گستره جغرافيايي آن تهران، اصفهان، كردستان و كرمانشاه بوده است. اين مرد، فردي بسيار خطرناك است به طوري كه وي در سرقت هاي مسلحانه اش با پليس چهار مورد مقابله مسلحانه داشته است. در مورد قتل هايي كه وي اعتراف به آنها كرده است، در حال تحقيق و بررسي هستيم. اين متهم مدعي است تعدادي از اين قتل ها را در حوزه تهران بزرگ، همدان، اصفهان و كرمانشاه انجام داده است. اما هنوز هيچ يك از آنها محرز نشده و يا مشخصاتي از وقوع قتل، به مأموران ارائه نكرده است.
سردار زارعي در ادامه با اشاره به سهل انگاري مأموران زندان درباره فرار اين زنداني گفت: هر يك از عواملي كه باعث سهل انگاري در فرار متهم شده است هم اكنون با شديد ترين تنبيهات مواجه خواهد بود.
وي در ادامه با ارائه آماري در خصوص مواد مخدر گفت: در طول سه ماه اول سال كمتر از۹۰۰ كيلوگرم مواد مخدر در اين منطقه كشف شده است كه بيشترين فراواني آن ۲۰۰ كيلو مرفين بوده است. تعداد ۹ باند منهدم شده كه ۵۰۰ نفر قاچاقچي و بيش از ۶ هزار و ۶۰۰ معتاد در اين زمينه دستگير شده اند.
وي درباره عملكرد نيروي انتظامي استان در خرداد ماه امسال گفت: در اين مدت ۸۴۹ فقره سرقت صورت گرفته كه در زمينه سرقت منزل، مغازه، موتور و احشام كاهش آمار و در خصوص سرقت اماكن، خودرو، جيب بري افزايش داشته ايم در خصوص دو جرمي كه هميشه مورد انتقاد ما بود از جمله كلاهبرداري ۸۵ درصد و جعل و جرايم به عنف ۵ درصد كاهش داشته ايم.
سردار زارعي تصريح كرد: در اين مدت ۱۵۸۴ نفر به جرم سرقت، ۳۵۷ نفر در خصوص جرايم اقتصادي، ۱۷۰ نفر شرارت، ۴۲۹۶ نفر مفاسد اجتماعي، ۱۷۲ نفر قاچاق كالا، ۹۹۹۵ مورد جرايم متعدد ديگر دستگير شده اند كه عمدتاً آنها داراي سابقه كيفري هستند.
وي درباره حاشيه نشيني در اطراف تهران هشدار داد و افزود: با توجه به همايشي كه در قوه قضائيه صورت گرفته، مشخص است كه بحث مهاجرت و حاشيه نشيني از اهميت ويژه اي برخوردار است. بايد هشدار داد كه بحث حاشيه نشيني در استان تهران جدي است و مسئولان بايد در كنترل اين شرايط تلاش بيشتري كنند.

تقاضاي قصاص براي قاتل جوان
گروه حوادث: دادستان دلداري براي پسري كه مادر خود را با ضربات ميله آهني به قتل رساند، تقاضاي قصاص كرد.
به گزارش خبرنگار ما، سام . ن ۲۶ ساله در ۱۷ فروردين ماه سال ۸۳ حدود ساعت ۲ بعد از نيمه شب، مادر خود مليحه .ج ۴۴ ساله را با وارد كردن دو ضربه توسط ميله آهني به سرش به قتل رسانده، سپس جسد او را داخل پتويي پيچيده و به حمام منتقل كرد.
وي براي اينكه قتل را ناشي از سرقت جلوه دهد، وسائل خود را به بيرون از خانه منتقل و آلت قتاله را كه يك ميله آهني بوده است در ميان بوته هايي واقع در خيابان ميرزاي شيرازي مخفي كرد.
متهم پس از دستگيري با اعتراف به قتل مادر خود و نشان دادن محل اختفاي آلت قتاله به مأموران دليل اين عمل خود را جنون آني عنوان كرد.
ماجرا از آن جايي آغاز شد كه متهم در محل كار خود با دختري آشنا مي شود و تصميم مي گيرد با او ازدواج كند اما وقتي اين موضوع را با مادر خود در ميان مي گذارد، با مخالفت شديد وي مواجه مي شود و از اين زمان درگيري هاي لفظي شروع مي شود. در شب حادثه بعد از بالا گرفتن مشاجرات بين مادر و پسر، متهم كنترل خود را از دست داده، با زدن ميله آهني به سر مقتوله او را از پاي در مي آورد.
به دليل اينكه متهم ادعا نموده بود كه به هنگام قتل دچار جنون آني شده است، بازپرس قيصري پرونده وي را به پزشكي قانوني فرستاد و تيمي از كارشناسان پزشكي قانوني پس از بررسي  اين پرونده اعلام نمودند كه نامبرده جنون و اختلال حواس ندارد و در سلامتي كامل به سر مي برد.
در پايان جلسه ديروز محاكمه كه در شعبه ۷۱ دادگاه كيفري استان تهران و به رياست قاضي عزيزمحمدي و چهار قاضي مستشارش تشكيل شد، دلداري نماينده دادستان با ايراد كيفرخواست تقاضاي قصاص متهم و همچنين اولياي دم (مادر و سه فرزند مقتوله) نيز قصاص وي را خواستار شدند.
با اعلام ختم دادرسي از سوي قاضي عزيزمحمدي، حكم قانوني ظرف مدت ۱۰ روز صادر خواهد شد.

فرار دختر همراه ناپدري اش
گروه حوادث: پليس دختر جوان و ناپدري اش را كه با يكديگر از خانه فرار كرده بودند در منطقه فشم بازداشت كرد.
به گزارش خبرنگار ما، اوايل هفته جاري خانواده اي به دادسراي امور جنايي تهران مراجعه كردند و خبر از فقدان يك دختر جوان و ناپدري اش دادند. پرونده زير نظر داديار سليماني تحت بررسي ويژه قرار گرفت. بعد از گذشت سه روز پليس ردي از مفقودشدگان در منطقه فشم پيدا كرد. عمليات پليسي آغاز شد. دختر و مرد مذكور در منطقه فشم بازداشت شدند.
آن دو در جريان تحقيقات در خصوص علت فرار خود با يكديگر مدعي شدند كه مدتي بود مادر و دختر مذكور به عناوين مختلف به پوشش دختر در منزل و در برابر ديدگان همسرش متذكر مي شد و اين تذكرها اعصاب دختر و ناپدري اش را به هم ريخته بود تا اين كه در نهايت به دليل حسادت هاي نابه جاي مادر دختر، آن دو خانه را ترك كردند. ادامه رسيدگي بر روي اين پرونده در دادسراي مفاسد اجتماعي ادامه خواهد يافت.

قتل به خاطر اختلاف حساب ۶۰ ميليون توماني
گروه حوادث: ماموران انتظامي اصفهان قاتل فراري كه دو برادر شهرياري را به علت اختلاف حساب ۶۰ ميليون توماني به قتل رسانده بود، دستگير كردند.
فردي در اوايل سال جاري دو برادر به نامهاي «محمد» و «بهزاد» را در شهريار استان تهران با شليك گلوله به قتل رساند و از صحنه متواري شد.
پليس۱۱۰ شهريار بلافاصله اقدامات خود را به منظور دستگيري قاتل آغاز و مشخصات تقريبي وي را به مأموران انتظامي سراسر كشور اعلام كرد.
سرانجام هفته گذشته قاتل كه در يكي از شهرهاي اطراف اصفهان ساكن شده بود توسط ماموران انتظامي كلانتري ۲۲ بهارستان شناسايي و دستگير شد.
در تحقيقاتي كه پس از دستگيري از قاتل به نام «محمود - ك» به عمل آمد، وي گفت: با مقتولان اختلاف حساب ۶۰ ميليون توماني داشتم. روز حادثه به منظور دريافت پول به درب منزلشان رفتم. پس از درگيري با آنها به وسيله يك قبضه سلاح كمري كه همراه داشتم به آن دو نفر شليك كرده و از محل متواري شدم.وي افزود: پس از حادثه نيز به خاطر اين كه دستگير نشوم خانه و زندگي ام را از محل اوليه به حومه شهر اصفهان منتقل كردم.

قاضي مظفري:
به خاطر حيثيت خود از شكايت صرفنظر نكنيد
پليس:قاضي صارمي و قاضي مظفري با اشاره به مواد قانوني مجازات جرايم عليه اطفال، از مردم خواستند براي پيش گيري از احتمال تعرض برخي افراد شرور به كودكانشان، سعي كنند فرزندان را در خارج از منزل و محيط شهر بيشتر تحت كنترل قرار دهند .
قاضي صارمي رييس شعبه ۷۶ دادگاه كيفري استان، «تعرض به كودكان» را مبتلابه خانواده هايي مي داند كه فرزندانشان تحت نظارت و سرپرستي مناسبي قرار ندارند. او مي گويد: كودكان مورد آزار و اذيت معمولاً بيشتر ساعات روز را بيرون از منزل و محيط خانوادگي به سر مي برند.
اين حقوقدان و قاضي دادگستري درباره نحوه پيگيري اين حوادث تلخ از سوي خانواده ها عنوان مي كند: بسياري از افرادي كه مورد تعرض قرار گرفته اند قادر به اثبات ادعاي خود نيستند، زيرا اين نوع آزارها معمولاً با فريب، اغفال و يا ارعاب كودكان صورت مي گيرد و شاهدي در محل حاضر نيست. از سوي ديگر افرادي كه عامل اين جنايات عليه اطفال هستند، معمولاً در دادگاه به اعمال زشت خود اعتراف نمي كنند.
بنابراين تهيه برنامه  حمايتي- قانوني، جهت اثبات اين جرايم بايستي به عنوان يك اولويت مهم از سوي مراجع قانونگذاري مورد توجه قرار گيرد؛ تا آنجا كه افرادي آگاه به مسائل حقوقي به كمك خانواده ها بشتابند.
وي با تاكيد بر ضرورت توجه بيشتر پليس به وقوع اين نوع تعرضات به كودكان بيان مي كند: در اين گونه جرايم، گذشت زمان بايد به شدت مورد توجه قرار گيرد چون نمونه برداري و آزمايش از آثار موجود آزار و اذيت، در زمان مناسب و ممكن بدون فوت وقت مي تواند به كشف حقيقت كمك بزرگي بكند و حقوق كودك مظلوم را تاحدي اعاده كند.
صارمي با تأكيد بر اين كه پيگيري جرايمي مانند تعرض به كودكان در دادگاه ها، تبعات منفي حيثيتي براي خانواده قربانيان نخواهد داشت مي افزايد: بروز چنين حوادثي در سرنوشت كودك اثرات بسيار عميقي خواهد گذاشت، بنابراين مسئله حيثيت نبايد باعث  شود خانواده ها از شكايت قضايي و تعقيب مجرم منصرف شوند.
به گفته اين قاضي دادگاه كيفري تهران، در رسيدگي به پرونده هاي تعرض به كودكان بايد ترتيبي اتخاذ شود تا جلسات محاكمه بدون حضور فيزيكي كودك برگزار شود و اظهارات اين شاكي كوچك با بهره گيري از امكانات تصويري از مكان ديگري به دادگاه منتقل شود.
وي مي گويد: حتي بايد از افشاي نام شهود، موضوع شكايت و طرفين دعوا پس از صدور حكم جلوگيري شود؛ هرچند اين گونه تدابير در قانون ما پيش بيني نشده اند.
قاضي صارمي همچنين در ارزيابي قوانين مجازات اسلامي در مقابل مجرمان عليه اطفال به قانوني اشاره مي كند كه بر اساس آن قاضي مي تواند طبق علم خود مبادرت به صدور حكم كند يا آن كه بر اثر شهادت شاهدان ماجرا حكم صادر كند.
وي مي گويد: در رسيدگي به پرونده هاي آزار و اذيت كودكان كمتر توانسته ايم از آنچه كه به علم قاضي تعبير مي شود استفاده كنيم. چون در بسياري از پرونده هاي اين تعرضات، نه اقرار صورت مي گيرد و نه مدارك كافي در دسترس است.
رييس شعبه ۷۶ دادگاه كيفري با تاكيد بر ضرورت اصلاح قوانين كيفري، مجازات هاي پليسي را تنها روش مسكن براي اين معضل دانسته و در عين حال تأكيد مي كند: درمان اين جرم نياز به كار فرهنگي و پيش گيرانه دارد. ارتقاي سطح آگاهي، بهره گيري از الگوهاي صحيح و تشويق و ترغيب افراد به الگوهاي مثبت و تشويق جوانان به گسترش اعتقادات ديني اين رفتارهاي ضداخلاقي را كاهش مي دهند.
احمد مظفري قاضي دادگستري و قاضي سابق دادگاه اطفال نيز در ارزيابي قانوني اين جرم مي گويد: در قانون جزاي فعلي اقرار متهم به تعرض، در دادگاه با استماع قاضي موضوعيت دارد. چنانكه در مواد جرايم منافي عفت آمده است كه ۴ بار اقرار متهم شامل حد مي شود، در غير اين صورت جرم او شامل تعزير است.
وي با اشاره به مواد ۱۱۸ و ۱۲۰ قانون مجازات اسلامي شهادت شهود و علم قاضي را نيز از جمله موارد قانوني ديگر مي خواند كه مي تواند منجر به صدور حكم حد شود. البته اين در حالي است كه بايد بر اساس قراين و شواهد و نظريه پزشكي قانوني علم حسي براي قاضي ايجاد شود تا بتواند از ماده ۱۲۰ اين قانون مبني بر علم قاضي استفاده كند.به گفته مظفري هرگاه شواهد، مدارك و اقرار متهم موجب صدور جزاي حد نشود، اين جرم ضداخلاقي شامل جزاي تعزيري مي شود كه بر اساس ماده ۱۶ قانون مجازات اسلامي نوعش تأديبي است؛ از قبيل حبس، جزاي نقدي و شلاق كه بايستي از مقدار حد كمتر باشد.

۱۰ سال حبس به خاطر قتل همسر
گروه حوادث: حكم مردي كه مرتكب قتل همسرش شده بود و قضات شعبه ۷۴ كيفري استان وي را به ۱۰ سال حبس و پرداخت ديه محكوم كرده بودند از سوي ديوان عالي كشور تأييد شد.
به گزارش خبرنگار ما، سي ام تير ماه سال ۸۲ يك جنايت در شهرستان ورامين به وقوع پيوست.
مقتوله با ضربات چاقو جان سپرده و عامل جنايت همسر وي بود. زمان جنايت ساعت ۴ و ۳۰ دقيقه بامداد بود. مقتوله و مرتضي پسر ۱۸ ساله اي كه مدتي بود مستأجر آنها شده بود، در حال گفت وگو بودند كه پسر زن آنها را مشاهده مي كند. صحبت مادرش با پسر جوان همسايه، در آن ساعت روز آن قدر عجيب به نظر مي رسيد كه پسر جوان پدرش كه داود ۵۴ ساله راننده كاميون بود را از خواب بيدار كرد. داود به محض مشاهده همسرش كه در حال گفت وگو با مرتضي بود به سوي آنها حمله ور شده مرتضي فرار كرد و همسر داود به دست شوهرش كشته شد.رسيدگي پليس بر روي اين پرونده جنايي آغاز شد. جسد مقتوله به پزشكي قانوني انتقال يافت. داود در همان صحنه جنايت دستگير شد و پليس فرداي روز حادثه موفق به دستگيري مرتضي نيز شد.داود در جريان بازجويي ها مدعي شد كه همسرش را به دليل رابطه نامشروع با پسر همسايه به قتل رسانده است.
پرونده به كيفري استان ارسال شد و در شعبه ۷۴ مورد رسيدگي قرار گرفت و در نهايت ادعاي داود ۵۴ ساله مورد تأييد قضات قرار گرفت و اين متهم ۱۰ سال حبس و ديه قتل در دفاع از ناموس خود محكوم شد. مرتضي نيز به ۹۹ ضربه شلاق محكوم شد. احكام صادره از سوي ديوان عالي كشور تأييد شده و به اجراي احكام ارسال شده است.

تقاضاي ۸۰ ميليون ريالي يك فالگير كلاهبردار
براي يافتن كودك ربوده شده
ايسنا : يك فالگير كلاهبردار براي شناسايي و پيدا كردن كودك ربوده شده اي، ۸۰ ميليون ريال تقاضا كرد.
«الهه» دختر ۹ ساله، ساكن اسلامشهر ساعت ۱۱ نهم خرداد ماه سال جاري براي خريد نان از منزل خارج شد اما هرگز به خانه بازنگشت.
در پي اين حادثه، تلاش مأموران انتظامي استان تهران براي پيدا كردن اين كودك همچنان ادامه دارد.
خانواده اين كودك اظهار داشتند: بعد از ربوده شدن «الهه» دو تماس در همان روز ربوده شدن كودكمان از سوي آدم ربايان گرفته شد ولي تاكنون هيچ تماسي مبني بر سلامت كودك يا دريافت وجه نقد گرفته نشده است.
آنها گفتند: پيشتر اعلام كرده بوديم به فردي كه خبر و اطلاعي از «الهه» به ما بدهد ۵ تا ۱۰ ميليون تومان مژدگاني خواهيم داد.
خانواده اين كودك تاكنون به دو نفر از آشنايان خود مشكوك شده اند كه قرار است در صورت پيدا نشدن الهه، آنها را به معاونت آگاهي استان معرفي كنند.
اين در حالي است كه به دنبال اعلام اين خانواده براي مژدگاني به فرد اطلاع دهنده يا يابنده «الهه» يك فالگير متقلب، طي تماسي با خانواده اين كودك، خود  را ۴۳ ساله و اهل تبريز معرفي كرده و درقبال پيدا كردن وي تقاضاي ۸۰ ميليون ريال وجه نقد كرده است.
به گفته احمد خان بيگي دادستان عمومي و انقلاب اسلامي شهرستان اسلامشهر تاكنون سر نخي از الهه به دست نيامده و خانواده اين كودك، با اطلاع آگاهي و براي دستگيري فالگير كلاهبردار، ۵۰ ميليون ريال به اين مرد پرداخت كرده اند و او نيز پس از دريافت پول به بهانه واهي از پيدا كردن الهه سر باز زد.
وي گفت: اين فرد با حضور به موقع ماموران انتظامي دستگير و روانه بازداشتگاه شد.
خان بيگي با تأكيد بر اين كه خانواده ها در اين گونه مواقع بايد با صبر و حوصله با نيروهاي قضايي و انتظامي همكاري و از پرداخت وجه نقد به افراد خودداري كنند، افزود: در ماه جاري و در موردي مشابه، كودك سه ساله اي به نام «سودا صمدي» اهل شهرك ميان آباد ربوده شد.
وي افزود: پس از مدتي ربايندگان «سودا» را در شهرك انديشه شهريار رها كرده و متواري شدند.
به گفته وي، تاكنون تعدادي متهم در اين ارتباط از طريق تماسهاي تلفني شناسايي و دستگير شده اند.

تهديد افراد مسن در «ايتاليا»
آسوشيتدپرس: موج گرما در «ايتاليا» روز گذشته دست كم هفت كشته بر جاي گذاشت و اين در حالي است كه افراد سالخورده اي كه تنها زندگي مي كنند بيشتر در معرض خطر مرگ قرار دارند.
وزارت بهداشت «ايتاليا» اعلام كرد به دنبال موج گرما در اين كشور تاكنون هفت نفر جان باخته اند.بنابراين گزارش، وزير بهداشت با اعلام اين مطلب افزود نمي خواهيم حادثه تابستان ۲۰۰۳ دوباره تكرار شود. هنگامي كه يك موج گرما از سوي اروپا فرا رسيد و جان هزاران ايتاليايي را گرفت. اغلب آنها نيز افراد مسن و سالخورده اي بودند كه تنها زندگي مي كردند.بر اساس اين گزارش، بر طبق آمار يك كلينيك بهداشت در «ايتاليا» هم اكنون بيش از يك ميليون فرد مسن بالاي ۸۰ سال در اين كشور زندگي مي كنند كه به شدت در خطر گرمازدگي و مرگ قرار دارند. همچنين افرادي كه چندين بار تحت مراقبت هاي پزشكي بوده و بستري شده اند نيز در معرض اين خطر جاني هستند.گفتني است، تابستان سال ۲۰۰۳ موج گرما به حدي بود كه آمار تلفات تا ۲۰ هزار نفر افزايش يافته بود.

مرد۵۱ساله سه افسر پليس را كشت
خبرگزاري فرانسه: يك مرد ايتاليايي پس از ورود ماموران اجراي قانون به خانه اش، سه نفر از آنان را كشت و هشت نفر ديگر را به شدت مصدوم كرد.
يك مرد ۵۱ ساله ايتاليايي كه به نام «ساكو»كه شكارچي ماهر و ساكن شهر «بوگوگنو» است، ديروز پس از مراجعه ماموران اجراي قانون به خانه اش با شليك گلوله سه نفر از آنها را كشت و هشت نفر را به شدت مصدوم كرد.
براساس اين گزارش، ماموران قانون كه براي جلب اين مرد و توقيف اموالش به خانه او آمده بودند با اعتراض او و سپس شليك گلوله هايش روبرو شدند. اين در حالي است كه اين مرد پس از كشته و مجروح كردن قربانيان به خانه مادرش پناه برد و تا صبح امروز عليرغم هشدارهاي پليس در همان محل ماند.شايان ذكر است، پليس درنهايت با كمك گاز اشك آور،«ساكو» را كه با خيال راحت در خانه استراحت مي كرد مجبور به تسليم كرد.

مرد سالخورده آمريكايي در يك درياچه كم عمق غرق شد
سايت خبري ديترويت: يك مرد سالخورده آمريكايي حين شنا در درياچه  اي كم عمق واقع در منطقه «مونروئه» غرق شد.
يك مرد ۵۵ ساله آمريكايي ديروز حين شنا در درياچه اي كم عمق واقع در يكي از پارك هاي منطقه دچار غرق شدگي شد و در دم جان باخت.به گفته پليس، اين مرد كه هنوز هويت او مشخص نيست ديروز به همراه يكي از دوستانش مشغول آب تني در درياچه شد كه به دلايل نامعلومي تعادل خود را از دست داد و در آب غرق شد. اين در حالي است كه پليس با يافتن جنازه اين مرد در نزديكي پارك سرگرم رسيدگي به اين موضوع است

يازدهمين مرد ثروتمند جهان كشته شد
سي ان ان: «جان  والتون » ميلياردر معروف  آمريكايي  و يازدهمين  مرد ثروتمند جهان  روز دوشنبه  در سن  ۵۸ سالگي  در جريان  يك  سانحه  هوايي  در غرب  آمريكا جان  خود را از دست  داد.
والتون  فرزند مؤسس  بزرگترين  فروشگاه  زنجيره اي  جهان  موسوم  به  «وال مارت » و يازدهمين  مرد ثروتمند جهان  بود كه  به  نوشته  برخي  از نشريات  آمريكايي  ارزش  دارايي هاي او فراتر از ۱۸ ميليارد دلار است . هواپيماي  والتون  كمي  پس  از پرواز از فرودگاه «جكسون  هول » به  علتي  نامشخص  سقوط  كرد.
فروشگاه هاي  زنجيره اي  وال  مارت  بزرگترين  توزيع كننده  كالا در جهان  به  شمار مي روند و فروش  سالانه  اين  گروه  از دويست  و پنجاه  ميليارد دلار نيز تجاوز مي كند.

حوادث
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |