چهارشنبه ۸ تير ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۳۵ - Jun 29, 2005
قهرمان جام هفتم كنفدراسيون ها
تقابل ساحران ميدان توپ گرد
بوسه بر دستهاي ساحراني كه در آن سوي جهان با فوتبال افسانه مي سازند. مرداني چون رونالدينيو در قاره خود درخشيدند و به ميدانهاي بزرگ رسيدند. حالا اين افسونگران توپ گرد به يكديگر رسيده اند. زيبايي سرشار از خلاقيت و ابتكار را امشب مي توان در ساقهاي بدعت گذار برزيلي ها و آرژانتيني ها تماشا كرد. امشب هنر فوتبال در منظومه جام كنفدراسيونها متبلور مي شود.
000987.jpg
000996.jpg
حسن حيدري: فوتبال لاتين را همگان دوست دارند؛ فوتبالي متكي به حركات انفرادي كه گاه به شعبده بازي و جادوگري مي زند. در برزيل اين اعتقاد وجود دارد كه بخشي از مسائل روحي و رواني فوتبال به سنت ها و آداب ماوراءالطبيعه برمي گردد. در آمريكاي جنوبي فوتبال بخشي از زندگي است، بخشي از جريان اصلي زيستن و زنده ماندن فوتبال نوعي وسيله است براي احياي روحيات و خواسته هاي نسلي كه با سياست و اقتصاد به جايي نرسيده اند. به وسيله فوتبال است كه مردم برزيل به يكپارچگي و هماهنگي اجتماعي مي رسند و با فوتبال است كه آرژانتين تمام تحقيرهاي قدرت هاي سلطه گر را به يك پيروزي جنگي تبديل مي كند. امشب آرژانتين، برزيل در جام كنفدراسيون ها به ديدار يكديگر مي روند. برزيل افسانه اي و آرژانتين كه قدرت مافوق برزيل در فوتبال لقب گرفته است. هركدام با تاريخي مشابه افسانه، با ستاره هايي كه فراتر از واقعيت رفته اند. با اسطوره هايي كه گاه احساس مي شود از كتاب هاي اساطيري بيرون آمده اند. برزيل با «پله» و آرژانتين با «مارادونا» . يكي محبوب دولتمردان سياست و فوتبال و يكي عشق مردم آمريكاي لاتين و قهرماني دست نيافتني.
امشب ستاره هاي اين دو رنگ قهرماني در مقابل يكديگر چه مي كنند. همين ماه پيش آرژانتين در بازي هاي مقدماتي جام جهاني برزيل را شكست داد و دو ماه قبل ترش برزيل با همان نتيجه بر آرژانتين پيروز شد.
در دو سوي اين ميدان دو كهنه كار به هدايت تيم هايشان مي پردازند. كارلوس آلبرتو تئوريسين بزرگ فوتبال جهان و پكرمن، متفكري كه فوتبال را در ذهنيت بازيكنانش پياده مي كند. كدام يك قادرند براي دومين بار قهرمان جام كنفدراسيون ها شوند. برزيل يك بار در سال ۱۹۹۷ اين جام را به برزيل برد و آرژانتين در سال ،۱۹۹۲ آنها مِي خواهند به ركورد فرانسه دست يابند.
حالا هفتمين دوره جام كنفدراسيون ها به نقطه پاياني خود رسيده است. امشب در ورزشگاه كومرزبانك آلمان آرنا تيم هاي برزيل و آرژانتين برگزاركننده فينال اين بازي ها خواهند بود. فرانكفورت امروز حال و هواي جام جهاني دارد و به ياد بازي هاي گذشته اين دو تيم هواداران به سوي ورزشگاه هجوم مي آورند.
تيم هاي برزيل و آرژانتين از سال ۷۴ تاكنون ۹ بار با يكديگر ديدار كردند كه حاصل آن ۵ پيروزي براي برزيل، سه برد براي آرژانتين و يك مساوي براي دو تيم است.
آخرين باري كه برزيل و آرژانتين در رقابت هاي نهايي جام جهاني ديدار كردند به سال ۹۰ برمي گردد كه آرژانتين با تنها گل كانيگيا برزيل را در مرحله يك چهارم نهايي از دور رقابت ها حذف كرد.
تنها نگراني برزيل آسيب ديدگي آدريانو بود كه در تمرين روز دوشنبه غايب بود اما با يك روز استراحت او به فينال خواهد رسيد.
رونالدينيو مرد سال فوتبال جهان درباره فينال گفت: تلاش مي كنيم اين فصل را با قهرماني در جام كنفدراسيون ها به پايان ببريم. وي افزود: اين بازي بامعنايي براي تيم هاي برزيل و آرژانتين خواهد بود. وي در پايان گفت: هميشه وقتي به فينال مي رسيم انگيزه ما چند برابر مي شود و خستگي را فراموش مي كنيم.
در آن سوي ميدان آرژانتين كه در بازي نيمه نهايي مكزيك را شكست داده بود به دليل اخراج ساويولا در اين بازي او را به همراه ندارد.
برزيل در اين بازي با سيستم ۲-۴-۴ به ميدان خواهد آمد و با آرايش ديدا درون دروازه، سيسينهو، لوسيو، روكو جونيور، گيلبرتو، كاكا، امرسون، زي روبرتو، رونالدينهو، آدريانو و روبينهو به ميدان مي رود. تيم آرژانتين نيز كه با فوژه پكرمن به انسجام تيمي رسيده و به عنوان يكي از تيم هاي حاضر در جام جهاني صعودش را قطعي كند نيز با همان شيوه حريف به ميدان مي آيد.
در اين تيم لوكس درون دروازه قراردارد. زانتي، كلوچيني، ساموئل، هاينتز، كامبياسو، سانتانا، ريكلمه، سورين، توزو فيگورا به مصاف برزيلي ها مي رود.
داوري اين ديدار برعهده ميشل لوبوس از كشور اسلواكي است. پيش از اين ديدار فينال در ساعت ۳۰/۲۰ دقيقه به وقت تهران تيم هاي آلمان و مكزيك نيز ديدار رده بندي را در شهر لايپزيك برگزار مي كنند.

فوتبال جهاني معلولين
گروه ورزشي: تيم فوتبال جانبازان و معلولين كشورمان در اولين ديدار مسابقات جهاني در آمريكا، مقابل آرژانتين قرار مي گيرد.به گزارش ايسنا، تيم فوتبال CP جانبازان و معلولين كشورمان صبح روز گذشته جهت شركت در مسابقات جهاني عازم كشور آمريكا شد.اين مسابقات در چهار گروه برگزار مي شود كه در گروه يك اوكراين، آمريكا، در گروه دو برزيل و ايرلند، در گروه سه روسيه و هلند و در گروه چهار آرژانتين و ايران با توجه به مقام هاي به دست آمده در مسابقات پارالمپيك ۲۰۰۴ آتن قرار گرفته اند.سرنوشت تيم هاي ديگر پس از قرعه كشي كه در روز هشتم تير ماه در محل برگزاري مسابقات انجام مي شود، مشخص خواهد شد.در اين دوره از مسابقات چهارده تيم هلند، آرژانتين، برزيل، انگليس، روسيه، اوكراين، اسپانيا، ايرلند، آمريكا، ژاپن، كانادا، استراليا، آفريقاي جنوبي، جمهوري اسلامي ايران حضور دارند.

آغاز بسكتبال غرب آسيا
امشب ايران _ اردن
خبرنگار همشهري: پيكارهاي بسكتبال غرب آسيا (انتخابي جام ملت هاي آسيا) امروز در شهر بيروت لبنان آغاز مي شود. در روز نخست اين بازي ها تيم ملي بسكتبال ايران (قهرمان دوره قبل) در نبردي سنگين به مصاف رقيب آشنايش اردن مي رود. اردن يكي از تيم هاي مدعي اين دوره است كه در جمع مربع مدعيان با تيم هاي ايران، سوريه و لبنان رقابت نزديكي دارد. البته اگر غيبت سوريه به دليل مسايل امنيتي رنگ واقعيت به خود بگيرد آنگاه تيم هاي ايران، لبنان و اردن را مي توان پيشاپيش در زمره سه تيم صعودكننده به مرحله نهايي جام ملت هاي آسيا دانست. دو تيم عراق و يمن هم در شرايطي نيستند كه تهديدي براي مدعيان بسكتبال غرب آسيا به شمار بروند.

مشكل رواديد حل شد
جوانان كشتي ايران جمعه عازم ليتواني مي شوند
محمدرضا منصوريان: خيلي حيف بود اگر تيم كشتي آزاد جوانان كه اخيرا به مقام قهرماني آسيا رسيده است نمي توانست به شكلي كامل در مسابقه هاي جهاني ليتواني حاضر شود كه خوشبختانه ديروز مشكل رواديد ۴ نفر از اعضاي اين تيم حل شد و طبق برنامه تيم كشتي آزاد جوانان ايران روز جمعه هفته جاري با تركيبي كامل از طريق آلمان عازم ليتواني مي شود، آن هم با پرواز لوفت هانزا. پيش از اين گفته مي شد كه اعضاي اين تيم با پرواز ايرفلوت از طريق روسيه به ليتواني مي روند كه ظاهرا اين اتفاق نيفتاده است، دليل آن را هم ما نمي دانيم. در ارتباط با مشكل ويزاي ليتواني بايد به اين نكته اشاره كنيم به دليل آنكه كشور ليتواني در ايران سفارتخانه اي ندارد، يكي از كاركنان فدراسيون كشتي با سفر به كشور تركيه از طريق اين كشور ويزاي ليتواني را اخذ كرده است.
خوشبختانه خبرهاي دريافتي از اردوي تيم كشتي جوانان حاكي از آن است كه تمامي نفرات تيم در آمادگي كامل به سر مي برند و آماده شركت در مسابقه هاي جهاني هستند. مسابقاتي كه هر دو سال يكبار برگزار مي شود و از اهميت خاصي نيز برخوردار است. دو سال قبل در مسابقه هاي جهاني جوانان در تركيه تيم ايران تنها با اختلاف ۲ امتياز بعد از تيم روسيه به عنوان نايب قهرماني دست يافت.

۵ مدال طلاي تكواندو دانشجويان
000984.jpg
گروه ورزشي : تيم تكواندو دانشگاه آزاد اسلامي ايران عنوان قهرماني هفدهمين دوره رقابت هاي بين المللي ۲۰۰۵ تكواندو «جام فجر» را از آن خود كرد.
به گزارش روابط عمومي اداره كل تربيت بدني دانشگاه آزاد اسلامي در اين رقابت ها كه در سطح بسيار بالا و مطلوبي از سوي فدراسيون تكواندو كشورمان طي روزهاي ۴ و ۵ تير ماه با حضور ۱۰۵ تكواندوكار در غالب ۹ تيم خارجي و ۵ تيم داخلي در خانه تكواندو قيطريه تهران برگزار شد، دانشگاه آزاد اسلامي كشورمان با اقتدار جام قهرماني را با كسب ۳ نشان طلا و ۳ مدال نقره بالاي سر برد و تيم هاي فرانسه و جمهوري آذربايجان دوم و سوم شدند.
همچنين در پيكارهاي انفرادي اوزان مختلف مدال آوران دانشگاه آزاد بدين شرح معرفي شدند:
در وزن دوم بهزاد خداداد از دانشگاه آزاد تهران مركز در فينال با غلبه بر حريف آذربايجاني مدال طلا گرفت.
در وزن سوم محمدباقر معتمد از دانشگاه آزاد اسلامشهر، محمدرضا بابادي از تيم كيش را در ديدار پاياني مغلوب كرد و به نشان طلا دست يافت.
در وزن پنجم مهدي بي باك تكواندوكار دانشگاه آزاد در آخرين ديدار خود نماينده ارمنستاني را شكست داده و گردن آويز طلا را به چنگ آورد.
در وزن ششم وحيد عبدالهي از دانشگاه آزاد كرج در ديدار نهايي برابر حريف آذربايجاني تن به شكست داد و نقره گرفت.
و بالاخره در اوزان هفتم و هشتم نيز در فينال حامد خمسه و مرتضي رستمي تكواندوكاران دانشگاه آزاد كرج برابر نمايندگان قدرتمندي از فرانسه مغلوب شده و به مدال نقره بسنده كردند.

سرپرست فدراسيون آمادگي جسماني منصوب شد
خبرنگار همشهري: طي حكمي از سوي مهندس محسن مهرعليزاده معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان تربيت بدني خانم فاطمه ابوالقاسمي به عنوان سرپرست فدراسيون تازه  تأسيس آمادگي جسماني منصوب شد.
به گزارش روابط عمومي مركز توسعه ورزشهاي همگاني و تفريحي، در قسمتي از حكم سرپرست فدراسيون تازه تأسيس آمادگي جسماني آمده است: لازم است ضمن تشكيل هيأت هاي استاني و تاريخ تشكيل مجمع هرچه سريعتر نسبت به برگزاري انتخابات اقدام كنيد.
شايان ذكر است كه فاطمه ابوالقاسمي كارشناس ارشد سازمان تربيت بدني و مشاور مركز توسعه ورزش بانوان مي باشد. نامبرده سابقه ورزشي در رشته هاي هندبال و بسكتبال دارد و مدت ۲۰ سال است كه در بخش هاي مختلف سازمان تربيت بدني فعاليت دارد.
همايش بزرگ ورزش هاي همگاني در پارك انديشه
خبرنگار همشهري: همايش بزرگ ورزش هاي همگاني صبح امروز در پارك انديشه تهران برگزار خواهد شد.
به گزارش روابط عمومي فدراسيون ورزشهاي همگاني، همايش ورزش هاي همگاني به مناسبت هاي مختلف در طول سال در پارك هاي مختلف تهران برگزار مي شود. اين بار نيز به مناسبت گراميداشت ياد و خاطره شهداي هفتم تير و شهيد مظلوم بهشتي در پارك انديشه برگزار خواهد شد.
در اين همايش كه از ساعت ۷ تا ۱۰ صبح ادامه پيدا مي كند انجمن هاي مختلف فدراسيون ورزشهاي همگاني به انجام نمايش هاي ويژه خود مي پردازند تا به توسعه فرهنگ ورزش همگاني كمك كنند.

دومين دوره مديريت استراتژيك در ورزش برگزار شد
گروه ورزشي : دومين دوره مديريت استراتژيك در ورزش پيش از ظهر ديروز در محل مركز ملي مديريت و توسعه ورزش كشور برگزار شد.
به گزارش ايسنا، اين دوره آموزشي كه از سلسله برنامه هاي مركز ملي مديريت و توسعه ورزش كشور براي اجرايي كردن طرح جامع ورزش طراحي شده است مديران ستادي سازمان تربيت بدني را با آخرين دستاوردهاي علمي و يافته هاي پژوهشي مديريت استراتژيك در ورزش آشنا مي سازد.دومين دوره مديريت استراتژيك در ورزش با شركت مديران كل ستادي سازمان تربيت بدني صبح ديروز در مجموعه ورزشي انقلاب برپا شد.

مسابقات دووميداني دانش آموزان جهان - پرتغال
يك نقره، يك برنز سهم ايران در روز نخست
ايسنا: نهمين دوره  مسابقات دووميداني دانش آموزان جهان روز دوشنبه در شهر «ويارئال» پرتغال آغاز شد و طي آن ورزشكاران كشورمان به يك مدال نقره و يك مدال برنز دست پيدا كردند.محمود صميمي، پرتابگر ديسك كشورمان در پرتغال با ركورد  ۵۵/۴۹ متر در مكان دوم دانش آموزان جهان قرار گرفت. شهرام زيركي نيز در ماده هشتگانه مدال برنز را به خود اختصاص داد.رضا بياني، مربي تيم دووميداني دانش آموزان در گفت وگو با خبرنگار ورزشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار كرد: اين مسابقات از روز گذشته با حضور ورزشكاران  ۲۵ كشور آغاز شده و در روز نخست توانستيم به يك مدال نقره و يك مدال برنز با ارزش دست پيدا كنيم.
وي ادامه داد: اميدوار به كسب مدال هاي متعدد در روز دوم مسابقات هستيم.اين در حالي است كه در روز نخست اين مسابقات تعداد كمي از ورزشكاران ايراني به رقابت با حريفان پرداختند.
بياني در پايان يادآور شد: همه دووميداني كاران كشورمان در سلامت كامل قرار دارند و هيچ كدام از آنان از مصدوميت خاصي رنج نمي برند.
گفتني است دووميداني كاران دانش آموزان ايران در قالب دو تيم منتخب و مدرسه اي در نهمين دوره مسابقات دووميداني دانش آموزان جهان شركت كرده اند.
تيم ايران در دور قبلي مسابقات در تركيه عنوان پنجمي را به خود اختصاص داده بود.

هندبال نوجوانان آسيا
امروز ايران _ بحرين در راه فينال
خبرنگار همشهري: تيم هندبال نوجوانان ايران براي راهيابي به فينال نخستين دوره مسابقات نوجوانان آسيا امروز به مصاف بحرين مي رود. تيم ايران ديروز در آخرين بازي دور مقدماتي با نتيجه پرگل ۵۷ بر ۱۵ ماكائو را شكست داد. بوريس چيزوف در بازي با ماكائو از بازيكنان ذخيره استفاده كرد. بحرين حريف امروز در گروه خود پس از ژاپن در جاي دوم ايستاده است. بازي ايران و بحرين در ساعت ۱۵ به وقت تهران انجام مي شود. ديگر بازي مرحله نيمه نهايي بين تيمهاي ژاپن و كره جنوبي خواهد بود. بدين ترتيب در فينال اين دوره از مسابقات غرب و شرق آسيا هر كدام يك نماينده خواهند داشت.دو تيم برتر اين بازيها به مسابقات نوجوانان جهان كه اوايل مردادماه در دوحه قطر برگزار مي شود راه مي يابند. تيم ايران در دور مقدماتي با شكست دادن هر سه حريف همگروهش كره، تايلند و ماكائو در صدر جدول گروه يك قرار گرفت.

قهرمان واليبال كارگران
رقابت هاي واليبال تيم هاي دسته اول كارگران تهران با قهرماني تيم اتوبوسراني اسلامشهر به پايان رسيد.در اين مسابقات كه ده تيم تحت عنوان جام شهداي راه آهن پيكار كرده بودند، اسلامشهر در فينال دو بر يك از سد البرز تاير گذشت.در بازي رده بندي راه آهن در دو گيم پياپي با مغلوب كردن دخانيات در جاي سوم ايستاد. مسابقات پاياني با حضور حميدي مديركل تربيت بدني كارگران، بيگدل لو رييس هيات واليبال كارگران، انجام شد. سرپرستي مسابقات اين دوره با حميد حق بين بود.

معاون فرهنگي باشگاه استقلال:
بدون قريب، ماندن در استقلال معنا ندارد
000990.jpg
معاون فرهنگي باشگاه استقلال تهران گفت: استعفاي قريب از سمت مديرعاملي باشگاه در شرايطي صورت گرفت كه اين استعفا مي تواند به منزله بن بست كاري و اجرايي به شمار آيد.اوليايي افزود: مدير عاملي كه عضو هيات مديره نباشد، پنجاه درصد اختيارات خود را از دست مي دهد؛ لذا نبايد توقع داشت اين مدير عامل بتواند عملكرد موفق تري را نسبت به گذشته ارايه كند.وي افزود: استعفا به معناي بن بست كاري است و اگر قريب در شرايط كنوني باشگاه از سمت مديرعاملي استعفا مي كند، مي تواند به معناي از دست دادن قدرت هاي اجرايي براي انجام يك كار موفق باشد.
وي خاطر نشان كرد: تا زماني كه استعفاي قريب مورد تأييد هيات مديره قرار نگرفته باشد، ساير اركان هاي مديريتي زيرمجموعه مدير عامل به فعاليت هاي خود ادامه خواهند داد.اما، در صورت پذيرش استعفا، ماندن اين زيرمجموعه ها در باشگاه معنايي نخواهد داشت، چرا كه كليه معاونين باشگاه تنها مورد تأييد قريب بوده اند.

پارك كي ون: دوست دارم در پكن
از واليبال ايران خداحافظي كنم
000993.jpg
گروه ورزشي -علي شاكري: درست در روزهايي كه گفته مي شود ژاپني ها براي به خدمت گرفتن «پارك كي ون» تلاش خود را درپي ناكامي در ليگ جهاني شانزدهم بيشتر كرده اند، سرمربي كره اي تيم ملي ايران همچنان برسر عهد و پيمان خود با فدراسيون واليبال ايستاده است. او ديروز در تازه ترين گفت وگوي تلويزيوني خود دراين باره گفت: اگرچه قراردادم با واليبال ايران تا سال ۲۰۰۷ است، اما دوست دارم با گرفتن بليت بازي هاي المپيك ۲۰۰۸ پكن با تيم ملي ايران خداحافظي كنم. وي درباره كندي روند جوانگرايي در تيم ملي گفت: واليبال ايران جوان هاي خوبي دارد، اما براي باتجربه شدن نياز به تماس هاي بين المللي زيادي است كه متاسفانه در اين زمينه بايد فضاي بيشتري مهيا كرد. سرمربي تيم ملي درمورد حضور موفق بازار گرد به عنوان جانشين محمودي گفت: اين بازيكن اگر چه خوش درخشيد ولي هنوز به لحاظ تكنيكي و تجربه تا رسيدن به بهنام محمودي به زمان بيشتري نياز دارد.«پارك كي ون» در جواب اين سوال كه چه تداركي براي مسابقات قهرماني جهان ديديد گفت: ما تدارك وسيعي همچون ديدار با تيم هاي باكلاسي چون آرژانتين، صربستان و مونته نگرو، لهستان و بلغارستان را ديده ايم، اما تا زماني كه بودجه اين كار را نداشته باشيم هيچ قدمي نمي توان برداشت.

ملي پوشان واليبال ميهمان رييس سازمان صداوسيما
درپي صعود تيم ملي واليبال ايران به مسابقات قهرماني جهان، رييس فدراسيون واليبال به همراه بازيكنان و كادر فني به ميهماني رييس سازمان صداوسيما دعوت شدند.مهندس ضرغامي ضمن تبريك پيروزي هاي تيم ملي واليبال به يزداني خرم كه موجب شادي و خرسندي مردم ايران شد، از او خواست تا به همراه ملي پوشان ميهمان صداوسيما باشند.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |