چهارشنبه ۸ تير ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۳۵ - Jun 29, 2005
مقام معظم رهبري:
حضور پرنشاط ملت در انتخابات
بر روي همه توطئه ها خط بطلان كشيد
تخريب شخصيت موجه، محترم و با سابقه اي مثل آقاي  هاشمي رفسنجاني از روي غفلت نبود ، مسئولان قضايي و ديگر دستگاه هاي ذيربط بايد عوامل اين كارها را پيدا كنند
001023.jpg
عكس: مسعود خامسي پور
001026.jpg
ايسنا: رهبر معظم انقلاب صبح ديروز در ديدار رئيس و مسئولان دستگاه قضايي، انتخابات اخير رياست جمهوري را حادثه اي بي نظير و حركتي بسيار عظيم برشمردند و افزودند: عزت، عظمت و منطق ملت ايران در اين انتخابات پرشكوه، شيرين و پرافتخار متجلي شد و مردم نشان دادند كه تشنه عدالت و حقيقت و دشمن فساد هستند و همه مسئولان بايد با درك خواست هاي ملت، در جهت تحقق آنها، گام بردارند.
حضرت آيت الله خامنه اي عبور سرافرازانه و مقتدرانه نظام از حوادث تلخ و انتخابات دشوار از جمله حوادث تروريستي هفتم تير و هشتم شهريور و نيز توطئه هاي سنگين سياسي، نظامي، اقتصادي و فرهنگي را نشان دهنده ريشه هاي سالم و عميق شجره طيبه انقلاب اسلامي برشمردند و افزودند: در آن حوادث تلخ، مدعيان امروزي مبارزه با تروريسم، با لبخند تمسخرآميز از نابود شدن ملت ايران سخن مي گفتند اما هر حركت تاريخي، در طول راه با ريزش ها و خزان هايي روبروست كه اگر ريشه ها و اصول اين حركت سالم باشد در كنار اين ريزش ها، رويش هاي پرطراوت نيز وجود خواهد داشت كه پيشرفت نظام اسلامي و از جمله حضور پربركت ملت در انتخابات اخير نشان مي دهد انقلاب به لطف پروردگار و همت مردم، هم چنان زنده و پرنشاط و پايدار، آرمان هاي والاي خود را دنبال مي كند.
رهبر معظم انقلاب با اشاره به خودداري دشمنان ملت ايران از اعتراف به عظمت حضور اين ملت در انتخابات رياست جمهوري افزودند: دشمنان شما در دل خود تحقير شدند اما در زبان حاضر نيستند شكست و حقارت خود رابپذيرند با اين همه، واقعيت اين است كه حضور پرنشاط ملت در انتخابات بر روي همه توطئه ها خط بطلان كشيد كه بعد از اين هم، اين حركت مقتدرانه ادامه خواهد يافت.
رهبر معظم انقلاب تقوا و پرهيز از غرور را شرط جلب رحمت الهي و استمرار توفيقات ملت ايران و نظام اسلامي دانستند و خاطرنشان كردند: هيچ ملتي بدون مجاهدت، تلاش، ابتكار و نوآوري بجايي نمي رسد و مردم و مسئولان ايران نيز بايد همواره اين موضوع را مدنظر داشته باشند.
حضرت آيت الله خامنه اي با تبريك مجدد به ملت ايران به تحليل هاي دشمنان نظام درمورد شركت حداكثر ۲۰ درصد مردم در انتخابات اشاره كردند و افزودند: حضور سي ميليوني ملت در ۲۷ خرداد و شركت حدود ۲۸ ميليون نفر در انتخابات سوم تير، نشان داد كه برخلاف تصور اينگونه سياستمداران و تحليل گران، ملت ايران زنده، مومن و پايبند به مباني انقلاب است و با همه وجود، عزت، عظمت و آرمان هاي خود را دنبال مي كند كه دنيا بايد اين منطق ملت ايران را بفهمد و با محاسبه اين واقعيات، با مردم ايران سخن بگويد.
رهبر معظم انقلاب در بخش ديگري از سخنانشان با انتقاد از برخي اقدامات تخريبي در دوران تبليغات انتخاباتي خاطرنشان كردند: بعضي نامزدها و طرفدارانشان با سياه نمايي، پيشرفت هاي نظام و اقدامات مثبت دولت ها را ناديده گرفتند كه اين تخريب ها، از سر بي توجهي صورت  مي گرفت اما برخي تخريب هاي غيرمنصفانه و ناجوانمردانه كه درمورد تعدادي از نامزدها صورت گرفت از جمله تخريب شخصيت موجه، محترم و با سابقه اي مثل آقاي  هاشمي رفسنجاني از روي غفلت نبود كه مسئولان قضايي و ديگر دستگاه هاي ذيربط بايد عوامل اين كارها را پيدا كنند.
ايشان در همين زمينه افزودند: بسياري از اين كارهاي تخريبي كار كساني بود كه به هيچ نامزدي علاقه نداشتند و براي فتنه انگيزي اين كارها را مي كردند كه مقصرين اصلي بايد مشخص شوند و آشكار شود كه دست دشمن مطمئنا در اين تخريب ها در كار بوده است.
رهبر معظم انقلاب اسلامي هم چنين با انتقاد از تخريب جوانان مومن بسيجي در بعضي سخنان افزودند: برخي اظهارات نيز، متاسفانه عزيزترين قشرهاي اين كشور يعني جوانان مومن و بسيجي را زير سوال برد كه اينگونه نيست و اين كارها نشان دهنده تلاش دشمن براي فتنه انگيزي است.
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به لزوم درك خواست هاي ملت كه در انتخابات رياست جمهوري نيز جلوه گر شد افزودند: دستگاه قضايي يكي از مراكزي است كه مردم براي تحقق عدالت، به شدت به آن چشم دوخته اند.
ايشان افزودند: قوه  قضاييه براي پاسخ به عدالت خواهي ملت، بايد به گونه اي عمل كند كه هر مظلوم و صاحب حقي مطمئن باشد با مراجعه به دستگاه قضايي، حقش را خواهد گرفت.
حضرت آيت الله خامنه اي، پرورش عناصر فعال و گسترش علم و آگاهي و دانش قضايي را در تمام سطوح قوه قضاييه ضروري خواندند و با اشاره به اقدامات و برنامه هاي ارزشمند دستگاه قضايي افزودند: نتيجه  اين برنامه ها، بايد در عمل در مردم احساس آرامش و امنيت ايجاد كند.
رهبر معظم انقلاب، رعايت كامل قوانين در دادرسي ها و نظارت بر قوه قضاييه را باعث مستحكم شدن دستگاه قضايي خواندند و با اشاره به لزوم استقبال دستگاه قضايي از نظارت، افزودند: هر قدر سازمانهاي بازرسي و نظارتي درون و بيرون دستگاه قضايي و صاحبنظران حوزه و دانشگاه و حقوقدانان كشور درمورد قوه قضاييه بيشتر پيشنهاد و نظر دهند و منصفانه انتقاد كنند، دستگاه قضايي تقويت مي شود.
ايشان، رئيس دستگاه قضايي را عالم، هوشمند و شخصيتي برجسته خواندند و با اشاره به حضور قضات شريف و پاك دامن در دستگاه قضايي افزودند: اركان و پايه هاي دستگاه قضايي، بسيار خوب و مستحكم است و هر قدر اين دستگاه در معرض چالش قانوني و نظارتي قرار بگيرد، ورزيده تر خواهد شد.
در آغاز اين ديدار كه خانواده هاي معظم شهداي ۷ تير نيز حضور داشتند رئيس قوه قضاييه در گزارشي از عملكرد و برنامه هاي دستگاه قضايي، تحولات ايجاد شده در اين قوه را برگرفته از رهنمود هاي رهبر معظم انقلاب خواند و با اشاره به لوايحي نظير احياي دادسراها، شوراهاي حل اختلاف، مجازاتهاي جايگزين حبس و پيشگيري از جرايم گفت: كاهش چشمگير پرونده هاي ورودي به دستگاه قضايي و سرعت يافتن روند بررسي پرونده ها از جمله نتايج برنامه هاي دستگاه قضايي است.
آيت الله  هاشمي  شاهرودي، الزامي شدن استفاده از وكيل در رسيدگي به پرونده ها، رسيدگي به حقوق زندانيان، صيانت از حقوق شهروندي، مبارزه با مفاسد اقتصادي، نهادينه كردن نظارت و ارزشيابي، تدوين دو برنامه پنج ساله، استفاده از تجربيات علمي روز، رويكرد نرم افزاري به مسايل قضايي، پاسخگو بودن در مقابل مردم، تعامل خوب با قواي مجريه و مقننه و گسترش ارتباط مستقيم مسئولان قضايي با مردم را از ديگر اقدامات دستگاه قضايي برشمرد.

نظرات رسمي رئيس جمهور منتخب صرفاً
از سوي ايشان و يا دفترشان منتشر مي شود
ايسنا: دفتر رييس جمهوري منتخب ملت ايران طي اطلاعيه اي با استقبال از تعاطي افكار و مطرح شدن ديدگاههاي مختلف در سطح جامعه و تقدير و تشكر از ابراز محبت و لطف تمامي صاحب نظران و كارشناسان علاقمند تصريح كرد كه نظرات رسمي رييس جمهوري منتخب صرفا از سوي ايشان يا اين دفتر منتشر مي شود.
اين اطلاعيه يادآور شده است كه هرگونه انتصابي از طرف رييس جمهور منتخب، از طريق وسايط ارتباط جمعي به اطلاع عموم خواهد رسيد.

ديروز در مجلس تصويب شد
كليات طرح نقل و انتقال و تغيير مالكيت انواع خودرو
گروه سياسي : محمدرضا باهنر نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي در آغاز جلسه علني ديروز با گراميداشت ياد و خاطره شهيد بهشتي و هفتاد و تن از ياران باوفاي انقلاب اسلامي گفت: هفتم تير ماه يكي از حلقه هاي زنجيره ترورها در سال هاي اول انقلاب بود و نماد درگيري عميق مخالفت تفكرات ليبراليستي در مقابل اصول گرايي و خط امام به شمار مي رفت.
نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: جمهوري اسلامي ايران با دو بال جمهوريت و اسلاميت خود مردم سالاري ديني را در پايان قرن بيستم نهادينه كرد و عمق كينه تئوري پردازان دموكراسي ليبرال از همين رو مي باشد.
باهنر ادامه داد: هنوز سردمداران كاخ سفيد، انتخابات در كشورها را به شرط دفاع از ليبراليست قبول دارند و به همين دليل با بسياري از حكومت هاي انتخابي دنيا مخالفت مي كنند و به مردم قهرمان ايران توصيه مي كنند در انتخابات شركت نكنند و بعد از حادثه شگفت انگيز ۲۷ خرداد و سوم تيرماه و صحنه هاي باشكوهي كه تبلور جمهوريت و اسلاميت نظام بود ضمن اقرار به تحليل هاي غلط، باز خود را از تب و تاب نمي اندازند و جمهوريت مردم مسلمان و انقلابي و حضور آنها در انتخابات را به دليل حاكم نبودن مكتب ليبراليسم محكوم مي كنند و مي گويند اين نوع جمهوريت را قبول ندارند.نايب رئيس مجلس اظهار داشت: آنها اگر از دموكراسي دفاع مي كنند منظورشان دموكراسي از نوع ليبراليسم است.
باهنر همچنين ششم تيرماه سالروز سوءقصد به رهبر معظم انقلاب اسلامي را نيز يادآور شد و گفت: بحمدالله مشيت الهي به اين تعلق گرفت كه وجود مبارك مقام معظم رهبري ذخيره اي براي ديروز، امروز و فرداي موفق تر، باآبروتر، مقتدرتر و توسعه يافته تر نظام جمهوري اسلامي ايران بماند.
نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در جلسه علني ديروز به كليات طرحي رأي مثبت دادند كه در صورت تصويب نهايي آن هرگونه نقل و انتقال و تغيير مالكيت انواع خودرو بايد به موجب سند رسمي و در دفاتر اسناد رسمي انجام پذيرد.
براساس ماده  واحده اين طرح عبارت «هرگونه نقل و انتقال و تغيير مالكيت انواع خودرو و ماشين آلات راه سازي و كشاورزي و معدني و موتورسيكلت بايد به موجب سند رسمي و در دفاتر اسناد رسمي پس از اخذ ماليات و حق الثبت و عوارض مربوطه انجام پذيرد» به ابتداي بند ص ماده ۵۱ قانون تنظيم بخشي از مقررات مالي دولت مصوب ۲۷ بهمن ۱۳۸۰ بايد اضافه شود.
همچنين بررسي جزئيات دسترسي آزاد به شبكه حمل و نقل ريلي در جلسه علني ديروز، آغاز شد و ۶ ماده از ۱۱ ماده طرح مذكور به تصويب رسيد و ۵ ماده باقي مانده در جلسه امروز بررسي مي شود.
حاشيه
* مهدي كوچك زاده نماينده تهران و نايب رئيس كميسيون اصل نود مجلس خواستار انتشار عملكرد بودجه ساليانه مجلس شوراي اسلامي شد.
* با پيشنهاد محمدرضا باهنر، نايب رئيس مجلس تعطيلات تابستاني مجلس در دو بخش متشخص شد كه با رأي نمايندگان به تصويب رسيد. به موجب اين مصوبه، بخش اول تعطيلات از ۲۶ تير تا ۸ مرداد ماه و بخش دوم تعطيلات مجلس نيز از ۲۰ شهريورماه تا سوم مهرماه خواهد بود.
* محمدرضا باهنر در پاسخ به تذكر چند تن از نمايندگان مبني بر تأخير در رسيدگي به سئوالاتشان از وزيران كابينه گفت: با توجه به پايان عمر دولت فعلي از نمايندگان مي خواهم به منظور تسريع در رسيدگي به تذكرات و سئوالاتشان از وزيران و مسئولان دستگاه هاي اجرايي آنها را اولويت بندي كنند.
* ۱۸۱ تن از نمايندگان در بيانيه اي از حضور آيت ا... هاشمي رفسنجاني در عرصه انتخابات تقدير و تشكر كردند.
* ۱۸۳ تن از نمايندگان در بيانيه اي خطاب به آقاي ضرغامي رياست سازمان صدا و سيما به دليل نقش مؤثر و مبتكرانه صدا و سيما براي فراهم كردن زمينه حضور مردم در عرصه انتخابات تقدير كردند.
* باهنر نايب  رئيس مجلس گفت: آئين تحليف احمدي نژاد رئيس جمهوري منتخب روز ۱۳ مرداد در مجلس شوراي اسلامي برگزار مي شود.

احمدي نژاد:
از افراد شايسته در كابينه ام استفاده خواهم كرد
گروه سياسي: محمود احمدي  نژاد رئيس  جمهوري  منتخب  با اشاره  به انتخابات  اخير، گفت  كه  امروز به  واسطه  خون  شهيدان ، مجددا انقلاب  اسلامي رخ  داده  است .
وي  در نخستين  ديدار عمومي خود پس  از انتخاب  شدن  به  عنوان  ششمين  رئيس جمهوري  ايران  با خانواده هاي  شهداي  هفتم  تير، در محل  سابق  مجلس  شوراي  اسلامي  گفت : انقلاب  اسلامي  در سال  ۸۴ به  وقوع  پيوسته  و انشاءالله  ريشه  بي عدالتي ها را در دنيا خواهد خشكاند.
رئيس  جمهوري  منتخب  گفت : نمي گذارم  خون  شهيدان  انقلاب  اسلامي پايمال  شود و امروز به  بركت  همين  خون  شهيدان ، انقلاب  اسلامي  جوان  شده  است .
رئيس جمهور منتخب همچنين در حاشيه اين مراسم و در جمع خبرنگاران خاطرنشان كرد كه در ارتباط با كابينه آينده خود مشغول بررسي است و در اين زمينه از نظرات نخبگان و افراد صاحب نظر استفاده خواهد كرد.
احمدي نژاد با بيان اين كه درمورد كابينه خود مشغول بررسي و مذاكره است و از قبل نيز بررسي هاي لازم را صورت داده بود، تأكيد كرد:  غير از من هيچ كس ديگر درمورد اعضاي كابينه اطلاعي ندارد و گمانه زني هايي كه صورت مي گيرد نظر شخصي افراد است.
وي در پاسخ به پرسش ديگري درمورد اين كه آيا نمايندگان مجلس در كابينه وي حضور خواهند داشت، گفت: همان طور كه تأكيد كردم من در حال بررسي هستم.
البته من دست تمام دوستان را براي همكاري مي فشارم و اجازه دهيد كه من در مهلت قانوني كه وجود دارد، اعضاي كابينه خود را تعيين و معرفي كنم.
رئيس جمهور منتخب در پاسخ به سئوال خبرنگاري مبني بر حضور دكتر عارف و وزراي فعلي در تركيب كابينه آينده وي گفت: همان طور كه قبلا تأكيد كردم، سعي مي كنم كه با تمام نخبگان و افراد صاحب نظر تعامل و همكاري داشته باشم و دست تمام دوستان را در اين زمينه مي فشارم و سعي خواهم كرد از افراد شايسته و توانمند در اين مسئوليت استفاده كنم و دكتر عارف نيز شخصيتي برجسته است.
وي اظهار داشت: فكر مي كنم كه مديراني شايسته در كشور وجود دارند و اكنون نيز وزرايي لايق مشغول به خدمت هستند و من از تمام اين ظرفيت ها استفاده خواهم كرد.
احمدي نژاد در پاسخ به سئوال خبرنگاري كه به اظهارات برخي از رسانه هاي خارجي مبني بر فردي فوق محافظه كار بودن وي اشاره دارند، اظهار داشت: لزومي ندارد كه من جواب تمام اين صحبت ها را بدهم و به آنها توجه كنم.
محمود احمدي نژاد فرزند اين ملت است و در جهت گسترش عدالت و دفاع از حقوق ملت تلاش خواهد كرد.
وي در پاسخ به سئوال خبرنگار ديگري درمورد چگونگي استفاده  از ذخيره ارزي اظهار داشت: در آينده اين امر را اعلام مي كنم.

رئيس جمهوري:
در حكومت مردمي ملاك فضيلت ، خادم مردم بودن است
ايسنا: اعضاي كميته علمي و شوراي سياستگذاري اولين همايش توسعه شايسته سالاري در سازمان ها امروز با سيدمحمد خاتمي، رئيس جمهور ديدار و گفت وگو كردند.خاتمي در اين ديدار با تقدير از عملكرد جهاد دانشگاهي در توجه به امور پژوهشي و تحقيقاتي در زمينه هاي اجتماعي، اقتصادي، صنعتي و علمي، برگزاري همايش توسعه شايسته سالاري را در شناخت فرهنگ شايسته سالاري مهم ارزيابي كرد.
رئيس جمهور شايستگي در دنياي امروز را متضمن توجه به فضيلت، اخلاق و تخصص دانست و اظهار داشت: شايستگي به نوع نگرش انسان به جامعه و به ويژه به مدار جامعه و حكومت ارتباطي مستقيم دارد.خاتمي معناي شايستگي در نوع حكومت و نظم جامعه را متفاوت دانست و گفت: در حكومت ديكتاتوري، فضيلت تنها با حكومت نسبت دارد و مردم در آن نقشي ندارند.رئيس جمهور افزود: در حكومت مردمي، ملاك عمده فضليت، باور داشتن مردم، خدمت به مردم و خود را خادم و نه مخدوم مردم دانستن است.
خاتمي با بيان اين كه قبل از شايسته سالاري بايد نسبت جامعه با مردم سالاري را معين كرد، اظهار داشت: امروز هيچ منشايي جز مردم، منبع قدرت نيست و اين افكار عمومي است كه حكومت را تعيين مي كند.رئيس جمهور توجه به مردم سالاري ديني و نيز رضايت مردم را از معيارهاي حكومت ديني دانست و گفت: اگر اصل رضايت مردم در حكومت پذيرفته شود، پايه مهم دموكراسي پذيرفته شده است.
خاتمي اظهار داشت: بايد اين حق و آزادي وجود داشته باشد تا عقايد خود را بيان كنيم و حذف مخالف به معناي حذف مردم سالاري است.

گفتگوي خاتمي با رئيس جمهوري ونزوئلا
ايسنا: حجت الاسلام والمسلمين سيد محمد خاتمي، رييس جمهور طي مكالمه تلفني با هوگو چاوز درباره روابط مستحكم دو كشور ابراز اطمينان كرد كه در دولت آينده جمهوري اسلامي ايران نيز هيچ گونه تغيير در علايق و روابط استراتژيك دو كشور به وجود نخواهد آمد.حجت الاسلام والمسلمين سيد محمد خاتمي ، رشد، شعور سياسي و اطمينان مردم ونزوئلا به هوگو چاوز، رييس جمهور ونزوئلا را موجب گسترش روابط دو كشور دانست و اظهار اميدواري كرد كه روابط استراتژيك دو جانبه كه رؤساي جمهوري دو كشور پايه گذار آن بوده اند، در آينده آثار مثبت خود را بروز دهد.
رييس جمهور ونزوئلا نيز در اين مكالمه تلفني ضمن ابراز خرسندي از حضور قوي و پرشور مردم ايران در انتخابات اخير رياست جمهوري خاطر نشان ساخت كه اين حركت متأثر از شناخت، وجدان و آگاهي بالاي مردم و تأكيدي بر تداوم حكومت انقلاب اسلامي ايران است.وي همچنين ضمن پذيرش دعوت خاتمي براي ديدار از جمهوري اسلامي ايران تأكيد كرد كه در فرصتي مناسب اين سفر انجام خواهد شد.

وزير خارجه هلند:
نتيجه انتخابات ايران مطمئناً تصميم خوبي بوده است
ايسنا: برنارد بوت وزير امور خارجه هلند اعلام كرد: تصميم مردم ايران در انتخاب محمود احمدي نژاد به عنوان رئيس جمهوري جديد، مطمئناً تصميم خوبي بوده است.
بوت در ديدار علاءالدين بروجردي رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: من مطمئنم كه مردم ايران تصميم خوبي اتخاذ كرده اند، چرا كه اكثريت مردم ايران ايشان (احمدي نژاد) را انتخاب كردند.وي ابراز اميدواري كرد، ايران و هلند بتوانند در آينده در زمينه گسترش روابط دوجانبه گام هاي جدي تر و مؤثرتري بردارند.
رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي ايران نيز در اين ديدار با اشاره به شركت گسترده مردم ايران در انتخابات رياست جمهوري و پيروزي احمدي نژاد، چشم انداز روابط با هلند و اتحاديه اروپا را مثبت خواند.
طرفين در اين ديدار كه در لاهه هلند انجام گرفت، همچنين درخصوص روابط دوجانبه، انتخابات نهم رياست جمهوري ايران، مذاكرات هسته اي ايران و اتحاديه اروپا، آخرين وضعيت عراق و تحولات منطقه به گفت و گو و تبادل نظر پرداختند.

خرازي براي شركت در اجلاس وزراي
خارجه كنفرانس اسلامي عازم صنعا شد
ايسنا: سيدكمال خرازي وزير امور خارجه كشورمان به منظور شركت در سي و دومين اجلاس وزراي خارجه سازمان كنفرانس اسلامي صبح ديروز در رأس هيأتي سياسي عازم صنعا شد.در اين اجلاس سه روزه قرار است مسايل مختلف سياسي و اقتصادي كشورهاي عضو كنفرانس شامل تجديد ساختار دبيرخانه، اداره، بودجه و پرسنل دبيرخانه، جوامع مسلمان، اقليتها، مسايل اقتصادي و فرهنگي، علوم و فناوري و همچنين مسايل منطقه اي از جمله تحولات عراق، فلسطين و مسايل بين المللي شامل اصلاح ساختار سازمان ملل و اجلاس آتي مجمع عمومي شهريورماه مورد بحث و تبادل نظر قرار گيرد.

آيت الله مكارم شيرازي:
پيام مردم در انتخابات رياست جمهوري آشكار است
ايرنا: حضرت آيت الله ناصر مكارم شيرازي از مراجع عظام تقليد گفت: مردم در انتخابات رياست جمهوري به مسئولان پيام آشكار دادند كه آنها دنبال چه مي باشند.وي ديروز در ديدار با مديرعامل شركت آب و فاضلاب استان قم خاطرنشان كرد: مردم دنبال كسي رفتند كه بتواند مشكلات معيشتي آنها را برطرف كند.وي اضافه كرد: مردم آزادي و آزادي خواهي را دوست دارند ولي مشكل اوليه آنها يعني معيشت در اولويت قرار دارد.آيت الله مكارم شيرازي اظهار داشت: گلوگاه حكومت در دست مردم است و آنها بيش از هر چيز دنبال كسي هستند كه با حفظ ارزشهاي اسلامي وضعيت معيشتي آنان را بهتر كند.

وزير امور خارجه  روسيه:
دليلي براي تغيير در همكاري با ايران وجود ندارد
ايسنا: وزير امور خارجه  روسيه ضمن اشاره به خواست كشورش براي تداوم همكاري هاي هسته اي كشورش با ايران بر صلح آميز بودن اين همكاري دوجانبه تأكيد كرد.
خبرگزاري نووستي روسيه با مخابره اين خبر افزود، سرگئي لاوروف، وزير امور خارجه  روسيه در كنفرانسي مطبوعاتي در هلند اظهار داشت: همكاري هاي هسته اي روسيه و ايران در چهارچوب توافقات به عمل آمده و با در نظر داشتن معاهده  منع توليد و گسترش سلاح هاي كشتار جمعي(NPT) ادامه خواهد يافت.
لاوروف هم چنين گفت: من دليلي براي تغيير در همكاري هاي مان با ايران در چارچوب استفاده  صلح آميز از انرژي هسته اي نمي بينم.وزير امور خارجه روسيه خاطر نشان كرد: بر اين اساس همكاري هاي ايران و روسيه در ساخت نيروگاه اتمي  بوشهر ادامه خواهد يافت.

سياسي
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
داخلي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |