يكشنبه ۱۲ تير ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۳۸ - Jul 3, 2005
حضرت اميرالمؤمنين علي(ع): با مردم درباره ريز امور حسابگري نكنيد، و بر ارزش خود با چشم پوشي از چيزهاي پست بيفزاييد.
تحف العقول / ۱۶۱
امروز با حافظ
از آن گناه كه نفعي رسد به غير چه باك
اگر شراب خوري جرعه اي فشان بر خاك
كه بي دريغ زند روزگار تيغ هلاك
برو به هرچه تو داري بخور دريغ مخور
برگزيدگان جشنواره بين المللي فيلم سبز معرفي شدند
چهارمين  جشنواره  بين  المللي  فيلم  سبز با معرفي  آثار برتر ديشب  به كار خود پايان  داد.
معصومه  ابتكار رئيس  سازمان حفاظت  محيط زيست  در مراسم  اختتاميه  چهارمين  جشنواره  فيلم  سبزدر بوستان  پرديسان  تهران  گفت:  هنرمندان  بايد در حفظ منابع  طبيعي براي  نسلهاي  آينده  مشاركت  جدي  داشته  باشند.
وي  رشد كمي و كيفي  فيلمهاي  دريافتي ، افزايش  مشاركت  كشورهاي  مختلف جهان  در جشنواره ، تغيير نگرش  آثار ارسالي  و تاثير آن در تغييررفتار انسانها براي  حفظ محيط زيست ، فراگير شدن  جشنواره  در سراسركشور و روستاها، تنوع  در جذب  مخاطب  و دسترسي  بيشتر گروههاي  مختلف به  آثار را از جمله  دستاوردهاي  جشنواره  چهارم  فيلم  سبز در مقايسه  با دوره  هاي  گذشته  برشمرد.
همچنين  حسن  صدوق  معاون  آموزش  و برنامه  ريزي  سازمان  حفاظت  محيط زيست نيز در اين  مراسم  طي سخناني  گفت : حضور هنرمندان  سبب  شد فرهنگ  زيست محيطي  و ضرورت  ترويج  آن با ابزار هنر و آموزش  نهادينه  شود.
به گزارش خبرنگار ما در اين مراسم فيلم  ستاره دريايي  خاردار به  كارگرداني  لاري  زتلين  از استراليا، فيلم  منطقه حفاظت  شده  نايبند از سيد حسين  صافي  و فيلم  زارچ  به  كارگرداني  مسعود اميني  تيراني  به  ترتيب  مقام  هاي  اول  تا سوم  را به  خود اختصاص  دادند.
همچنين  به  پاس  زحمات  و اقدامات  زيست  محيطي  خانواده  مرحوم  محمدرضاسرهنگي  تهيه  كننده  فيلم  هاي  مستند به  اين  خانواده  لوح  بزرگداشت جشنواره اهدا شد  و از هنرمندان  پوران  درخشنده ، كارگردان  و تهيه كننده  و محمداينانلو كارگردان  با اهداي  لوح ، تقدير به عمل آمد.
بنا بر اين  گزارش  به بهرام  عظيمي به  عنوان  تهيه كننده  و كارگردان  آثار برتر انيميشن  و بزرگمهر صفورا كارگردان  ۱۰ ساله  به  عنوان  جوان  ترين هنرمند، لوح  تقدير و تنديس  جشنواره  اعطا شد و محمد حسام  پور از تامين  برنامه  مستند شبكه  پنج  سيما نيز لوح  تقدير دريافت  كرد.
در بخش  استاني  نيز كاظم  سپهرفر مديركل  سازمان  حفاظت  محيط زيست  استان  خوزستان  به  عنوان  مديركل  برتر، مژگان  سخايي ، اكبردهقاني  و عليرضا محمدي  به  ترتيب  از استان  هاي  خوزستان ، آذربايجان  غربي  و ايلام  مقام  هاي  اول  تا سوم  كارشناسان  آموزش  زيست  محيطي  را كسب  كردند و به  سيروس  كهوري نژاد و علي  احمد زرين  طبري  ازكارگردانان  آثار زيست  محيطي  لوح  تقدير اهدا شد.

رحماندوست ۳۷۲ ضرب المثل براي كودكان مي نويسد
ميراث خبر: مصطفي رحماندوست سه جلد تازه از مجموعه ۱۲ جلدي «قصه هاي ضرب المثل ها» را تاليف كرده و براي تصوير گري به تصويرگر سپرده است.
هر كدام از مجلدات اين مجموعه كه تا به حال ۳ جلد آن توسط نشر محراب قلم به انتشار رسيده، در برگيرنده ۳۱ قصه ۳۱ ضرب المثل هستند. به گفته رحماندوست ۶ جلد ديگر مجموعه ياد شده در دست تدوين و تاليف است و به تدريج منتشر خواهد شد. تصويرگري اين كتاب ها را رودابه خائف عهده دار بوده است. رحماندوست همچنين گفت: «۵ جلد پاياني كتاب بازي با انگشت ها را هم به دست نقاش آن سپرده ام كه توسط انتشارات پيدايش منتشر مي شود.»«بازي با انگشت ها» مجموعه اي ۷ جلدي است كه دو جلد اول آن به ترتيب توسط انتشاراتي هاي كانون پرورش فكري و مدرسه به بازار كتاب راه پيدا كرده بود.
رحماندوست اين مجموعه را همزمان به ناشران سوئدي و ايراني سپرده بود كه سوئدي ها گوي سبقت از همتايان ايراني شان ربودند و دو سال پيش به طور كامل آن را چاپ كردند. اين شاعر نام آشنا دو عنوان كتاب را نيز براي كودكان پيش دبستاني در دست تاليف دارد.
«ترانه هاي نوازش» نام يكي از اين كتاب هاست و ديگري مجموعه اي ۱۰ جلدي با نام «من كي ام، من چي ام» است كه به گفته رحماندوست توسط انتشاراتي هاي كانون، محراب قلم و پيدايش به بازار كتاب هاي كودكان راه پيدا مي كند.

چهارمين دوسالانه مجسمه سازي تهران
امروز گشايش مي يابد
ايسنا: امروز چهارمين دوسالانه مجسمه سازي تهران گشايش مي يابد و با برپايي نمايشگاه هاي حاشيه و نشست هاي نقد و بررسي و سخنراني تا بيستم مرداد ماه ادامه دارد.
قرار است كتاب دوسالانه تا پيش از پايان نمايشگاه منتشر شود و سه جايزه با تم خيال ايراني و افق جهاني، و سه جايزه آزاد و يك جايزه به هنرمند زير ۳۵ سال دارد.
برپايي بزرگداشت استاد علي اكبر صنعتي عضو پيوسته فرهنگستان هنر نيز در راستاي برپايي بزرگداشت ها و تجليل هاي اين مركز از اساتيد و پيشكسوتان با مروري بر آثار آنها برگزار مي شود.

تازه  هاي دنياي رسانه ها
دكتر احمدي نژاد از نگاه نيويورك تايمز
«نيويورك تايمز» در شماره اول ژوئيه اش گزارش مفصل «مايكل سلكمن» ، خبرنگار خود از تهران را منتشر ساخته بود كه مفاد آن تا حدودي تأثير مطالب منفي تبليغات بر ضد دكتر احمدي نژاد، رئيس جمهور منتخب را در جامعه آمريكا از بين خواهد برد. اين گزارش، طبق قرارداد «نيويورك تايمز» با روزنامه هاي ديگر، درشماره هاي دوم ژوئيه بيشتر روزنامه هاي محلي آمريكا با ذكر مأخذ نقل شده بود. توصيف «سلكمن» از فروتن بودن احمدي نژاد و رفتار ساده و خاكي او، به گفته چند تن از خوانندگان اين روزنامه ، آنان را تحت تأثير قرار داده است. «سلكمن» پس از توصيف خانه و كوچه و اتومبيل پژوي ساخت ۱۹۷۷ احمدي نژاد و علاقه همسايگان به او و اشتياق مردم معمولي تهران به ديدارش نوشته است: در نزديكي خانه سه اطاق خوابه رئيس جمهور منتخب، در يك خيابان كوچه مانند، وقتي اتومبيل احمدي نژاد به مردمي كه براي ديدنش آمده بودند رسيد متوقف شد. احمدي نژاد لبخند برلب داشت، پنجره اتومبيل پايين بود. وي مأموران پليس را كه در صدد ممانعت مردم از نزديك شدن به او بودند متوقف ساخت. مردم به پنجره اتومبيل نزديك شدند، حرف زدند، نامه دادند و دستخط گرفتند. يك مأمور پليس نامه هاي مردم را كه در طول روز به آنجا آمده و به او سپرده بودند، از پنجره اتومبيل به احمدي نژاد داد. من (سلكمن) از اين فرصت استفاده كردم به پنجره اتومبيل كه همچنان پايين بود نزديك شدم و از طريق مترجم خود خواستم كه درباره ادعاي تني چند از گروگان هاي سابق كه گفته اند در جريان گروگانگيري چهارم نوامبر سال ۱۹۷۹ شركت داشته اظهار نظر كند. راننده وقتي پرسش مترجم را شنيد خواست اتومبيل را به حركت درآورد كه احمدي نژاد كه همچنان لبخند خود را حفظ كرده بود مانع شد و در جواب پرسش من گفت: حقيقت ندارد، اينها فقط شايعات است. سلكمن دنباله گزارش خود را به صحبت همسايگان و آشنايان احمدي نژاد اختصاص داده و نوشته است: همسايگان و كساني كه احمدي نژاد را مي شناسند گفتند كه او مردي فروتن، خاكي و مردم يار است، گذشته اش را از ياد نبرده، او در خانه سه اطاق خوابه اش با دو پسر و يك دخترش زندگي مي كند كه يكي از آنان دبيرستان را به پايان رسانده و دو تاي ديگر در دانشگاه تحصيل مي كنند. او هنوز پژوي ساخت سال ۱۹۷۷ (۲۸ ساله) خود را مي راند كه داراي كولر نيست و آن را در كوچه پارك مي كند. در خانه اش مختصر اثاثه اي دارد و فرش اطاق هايش ارزان قيمت و ماشيني اند، نه دستباف. او مي كوشد نسبت به هركس ملاطفت و محبت كند و مشكل او را برطرف سازد. سلكمن نوشته است: همسايگان و آشنايان احمدي نژاد داوطلبانه و با اشتياق آماده اند درباره او بگويند. در ساختمان شهرداري گفتند كه احمدي نژاد ناهارش را از خانه مي آورد تا تحميل بر بيت المال نشود. احمد اسماعيلي كه در ساختمان شهرداري براي كارمندان چاي مي برد گفت كه احمدي نژاد خود را بالاتر از همكاران نمي دانست و چاي اختصاصي در كار نبود. ناصر  هاديان جازي استاد دانشگاه كه احمدي نژاد را از كودكي مي شناسد و در يك محله شرق تهران با هم بزرگ شده اند به من (سلكمن) گفت كه احمدي نژاد در جريان گروگانگيري آمريكايي ها شركت نداشته است. وي افزود كه احمدي نژاد يك فرد مذهبي و انديشمند است، حرف ها را به دقت گوش و درك مي كند، فردي است كه اعتماد به نفس دارد و از فساد اداري و آلودگي دور است. او از كودكي درس خوان و فكور و روشن بود.
اخطار مؤكد وزارت امور خارجه آمريكا به شهروندان اين كشور
رسانه هاي آمريكا پريروز عموماً تأكيديه وزارت امور خارجه اين كشور را به اتباع آمريكا و به ويژه ايراني تبارهاي آمريكايي منتشر كرده بودند كه در آن اخطار شده است اگر ضرورت ايجاب نمي كند از سفر به ايران خودداري ورزند زيرا احتمال ربوده شدن و يا ارعاب آنان وجود دارد! قبلاً همچنين اخطاري داده شده بود ولي تأكيدي در رعايت آن دركار نبود. برخي از روزنامه هاي آمريكا در سابقه اين خبر به ايجاد زحمت در فرودگاه مهرآباد براي «نيكلاس كريستف» ، روزنامه نگار معروف آمريكايي در سفر گذشته خود به ايران و نيز براي يك بانوي ايراني تبار عضو پارلمان يك كشور اروپايي و... اشاره كرده و نوشته بودند كه بيشتر اين موارد بدون اطلاع مقامات ارشد دولتي و به دليل تعدد سازمان هاي مسئول صورت مي گيرد كه مقامات بالاي دولتي پس از آگاه شدن از قضيه، مسئله را حل كرده اند. اين امور در ساير كشورها به تصميم مقامات ارشد دولت و پس از بررسي جامع و جلب نظر قاضي محل انجام مي شود.
از رده خارج شدن رزمناو «وينسنس»
در آستانه سالگرد ساقط كردن ارباس ايراني

به گزارش روزنامه هاي آمريكا، ۲۵ ژوئن و يك هفته مانده به سالگرد ساقط شدن يك ارباس شركت هواپيمايي ملي ايران در آسمان خليج فارس توسط رزمناو آمريكايي «وينسنس» كه در سوم ژوئيه ۱۹۸۸ در جريان جنگ عراق و ايران اتفاق افتاد، نيروي دريايي آمريكا اين ناو ۲۰ ساله را از رده خارج و بازنشسته كرد. بر اثر ساقط شدن ارباس ايران (پرواز ۶۵۵) كه عازم امارات بود ۲۹۰ تن جان باختند. بعداً دولت آمريكا پذيرفت كه خون بها بدهد ولي به مراتب كمتر از مبلغ استاندارد.«وينسنس» كه در سال ۱۹۸۵ كار خود را شروع كرده بود وابسته به ناوگان آمريكا در اقيانوس آرام بود كه در دوران جنگ ايران و عراق و حركت نفتكش هاي كويت با پرچم آمريكا، از مسير آنها در خليج فارس محافظت مي كرد.
اين ناو در سن ديگو (كاليفرنيا) بازنشسته شده و با يدك كش به ايالت واشنگتن و محل نگهداري ناوهاي خارج از رده منتقل خواهد شد.

رضا كرم رضايي در بيمارستان بستري شد
به گزارش روابط عمومي خانه پيشكسوتان هنر، رضا كرم رضايي هنرمند پيشكسوت سينما وتئاتر و مترجم شاخص آثار برجسته هنري به دليل عارضه قلبي در بيمارستان قلب دكتر شريعتي بستري شد.
به گزارش گروه فرهنگ وهنرمهر پزشكان معالج وضعيت وي را بحراني توصيف كرده اند.كرم رضايي از برجسته ترين مترجمان متون هنري وادبي زبان آلماني است.وي همچنين با كارگرداني و بازي در نمايشها و فيلم هاي سينماي ايران، آثار ارزشمندي از خود برجاي گذاشته است.
به گزارش مهر مراسم بزرگداشت رضا كرم رضايي كه قرار است در روز چهاردهم تيرماه و به مناسبت روز قلم در خانه پيشكسوتان هنر برگزار شود به دليل بيماري وي به زمان ديگري موكول شد.

نخستين دوسالانه بين المللي قرآن پژوهشي دانشجويان
گروه ادب و هنر: نخستين دوسالانه بين المللي قرآن پژوهي دانشجويان با حضور اساتيد و قرآن پژوهان نام آور داخلي و خارجي در سه بخش مسابقه، ويژه و جنبي، ۲۵ تا ۲۸ مرداد در تهران برگزار مي شود.
به گزارش همشهري دانشجويان قرآن پژوه مي توانند آ ثار خود را در چهار شاخه پژوهش، مقالات تحليلي يا مطالعات موردي، ترجمه و معرفي و نقد و بررسي متون به دبيرخانه اثر واقع در دانشگاه اميركبير ارسال كنند.براساس اين گزارش پيش برنامه و كارگاه آموزشي با حضور اساتيد و قرآن پژوهان شاخص از ۲۰ تير تا ۱۷ مرداد در دانشگاه صنعتي اميركبير برگزار مي شود.
علاقه مندان براي كسب اطلاعات بيشتر با تلفن هاي ۱۱ و ۶۴۵۴۳۱۱۰ تماس بگيرند.

در گراميداشت آثار و خدمات اهالي ادبيات دفاع مقدس
همايش «روايت حماسه» برگزار مي شود
مهر: روايت حماسه عنوان همايشي در جهت گراميداشت اهل قلم و بررسي ادبيات دفاع مقدس است كه در فرهنگسراي بهمن برگزار خواهد شد.
اين همايش روز چهارشنبه ۱۵ تيرماه ساعت ۱۷ در يكي از تالارهاي اين فرهنگسرا برگزار خواهد شد و جمعي از شاعران، نويسندگان و نوقلمان در آن شركت مي كنند. فيروز زنوزي جلالي _ نويسنده _ و پرويز بيگي حبيب آبادي _ شاعر و عضو شوراي شعر سازمان صدا و سيما _ ازجمله ميهمانان اين برنامه مي باشند.

پاسخ به پرسش پزشكي
كمبود ويتامين ب  ۲
از دكتر روزنفلد سئوال شده است كه كمبود ويتامين ب ۲ چه عوارضي در بدن به وجود مي آورد و او گفته است: ترك خوردن لب ها، پريدگي رنگ، زخم شدن و سوزش زبان و... انواع ويتامين «ب» قابل حل شدن در آب هستند، لذا مصرف اضافه بر نياز نمي تواند در بدن ذخيره شود. ويتامين «ب» از مهمترين ويتامين هاي مورد نياز بدن است.

بهارستان
با خود حساب مي كني و پيروز مي  آيي؟ باش تا محك عدل بيارند كه خلق جمله در شب اند.
رساله عرفاني _ احمد غزالي

برگي از تاريخ
روميان ،ايرانيها را دست كم گرفتند و
شكست هاي متعدد خوردند
در سال ۱۶۰۸ شهر كوبك در كانادا توسط ساموئل دو شامپلين تأسيس شد. در سال ۱۸۶۶ در جريان جنگ بر سر رهبري ژرمن ها، در نبرد كونيگراس در نزديكي «سادوا» ، ارتش آلمان كه به تفنگ «ته پر» و فشنگ مجهز شده بود ارتش اتريش را كه هنوز از تفنگ «سر پر و سنبه اي» استفاده مي كرد شكست داد و برتري خود را در ميان آلماني نژادها مسلم ساخت. تفنگ فشنگي توسط مهندش «يوهان نيكلاس فون دريسه» اختراع و براي ارتش آلمان (پروس) ساخته شده بود. در سال ۱۹۳۵ آندره سيتروئن (يك مهندس يهودي فرانسوي) مخترع و سازنده اتومبيل هاي سيتروئن در ۵۷ سالگي از بيماري سرطان درگذشت. در سال ۱۹۴۴ ارتش شوروي شهر «مينسك» را از ارتش آلمان پس گرفت و بيش از يكصد هزار نظامي آلماني را اسير كرد. در سال ۱۹۶۲ الجزاير پس از ۱۳۲ سال به طور كامل از استعمار فرانسه خلاص شد. در سال ۱۹۶۴ با قانون شدن لايحه تعميم حقوق مدني در آمريكا، جداكردن سياهان از سفيدها در اماكن عمومي اين كشور ممنوع شد.
و اينك برگي امروز: سوم ژوئيه (روزي چون امروز) در سال ۳۲۴ ميلادي، كنستانتين امپراتور مقتدر روم تصميم گرفت در بيزانتيوم و نه چندان دور از محل «تروا» شهري بسازد تا پايتخت دوم روم و به امپراتوري ايران نزديك باشد و اخبار مربوط به تحركات ساسانيان را سريع تر دريافت كند و تصميمات مربوط به خنثي كردن اين تحركات در شهر تازه ساز گرفته شود. اين شهر (استانبول) در ماه مه سال ۳۳۰ ميلادي آماده بهره برداري شد. «تاريخ» نشان داد كه اقدام كنستانتين به ساختن اين شهر باعث تشديد معارضات دو ابرقدرت زمان (ايران و روم) شد كه تا سال ۶۲۸ ميلادي ادامه يافت و سرانجام هر دو امپراتوري را تضعيف و به عمرشان پايان داد. «نورويچ» در تأليف خود «بيزانتيوم» در اين زمينه نوشته است: در طول هشت قرن (دوران اشكانيان و ساسانيان)، امپراتوري غول آساي ايران تهديدي عمده براي امپراتوري روم بود.
ايران از گرجستان تا غرب فرات و شرق رود سند تا فلات پامير (مرز شرقي تاجيكستان امروز) وسعت داشت و اين دو امپراتوري بدون وقفه بر سر سوريه و فلسطين و شمال غربي آسياي صغير و گهگاه ارمنستان در حال جنگ و جدال بودند و در اين جنگ ها، جز در دو مورد، پيروزي با ايرانيان بود كه ناسيوناليسم ايراني به دولت ساسانيان نيرو و اقتدار ويژه داده بود. روميان در آغاز ظهور اين ناسيوناليسم، آن را دست كم گرفته بودند كه شكست هاي نظامي شان از اردشير بابكان و پسرش شاپور و نيز شاپور دوم (ذوالاكتاف) آنان را متوجه واقعيت امر كرد.
www.iranianshistoryonthisday.com

شناسنامه
روزنامه صبح ايران: اجتماعي ـ فرهنگي ـ اقتصادي
صاحب امتياز: شهرداري تهران
مدير مسئول : محمود احمدي نژاد
چاپخانه هاي: افست و ايرانچاپ
نشاني و تلفن هاي همشهري
دفتر مركزي: تهران ـ خيابان آفريقا ـ كوچه تنديس ـ شماره ۱۰
كد پستي: ۱۹۱۵۶۵۶۳۵۳ ـ صندوق پستي: ۵۴۴۶/۱۹۳۹۵

نشاني اينترنت: http://www.Hamshahri.org
نشاني پست الكترونيكي: Editorial@Hamshahri.org


سازمان آگهي ها: خيابان مطهري ـ چهارراه سهروردي ـ شماره ۹۱
تلفن: ۸۶۰۶۶۰۴ ـ ۸۶۰۶۶۲۲ ـ ۸۶۰۶۵۹۸ ـ ۸۶۰۶۵۹۱ ـ ۸۴۲۳۳۶۲ ـ ۸۶۰۶۶۰۴
نمابر: ۸۶۰۶۶۵۴ ـ ۸۴۰۸۳۱۶ ـ ۸۴۰۶۱۳۲


دفتر مركزي راهنماي همشهري (نيازمنديهاي صبح تهران):
خيابان كريمخان زند ـ خيابان حافظ ـ كوچه امير رضايي ـ شماره ۲۱۴
تلفن: ۶۴۹۸۳۸۱


داستانك
راننده
ماشين  مسافركش مسيرش را با دود سياهي در پشت سر مشخص مي كرد. افسر جوان به راننده دستور توقف داد. برگه جريمه و اعزام به تعميرگاه در دست افسر جوان بود. سرش را كه پايين آورد تا برگه ها را به راننده بدهد، خشكش زد.
پيرمرد، ناظم سال هاي نه چندان دور مدرسه اش بود.
رضا ايزي

گشتي در دنياي خبرها
كارمند شجاع
زاگرب: كارمند يك فروشگاه در پايتخت كشور كرواسي با استفاده از يك جفت قيچي و يك ليوان قهوه از سرقت جلوگيري كرد.
هنگامي كه اين كارمند در فروشگاه مشغول كار بود ناگهان يك مرد موتورسوار كه مسلح بود وارد فروشگاه شد و از او خواست، كليه پول هاي موجود در صندوق را در اختيارش قرار دهد.اما اين خانم شجاع به جاي اين كه داد و فرياد راه اندازد، يك قيچي تيز به سوي سارق نشانه گرفت و با دست ديگر خود ليوان حاوي قهوه داغ را روي صورت وي خالي كرد. به همين دليل، سارق با صورت سوخته پا به فرار گذاشت.
تنبيه زندانيان متخلف
كاليفرنيا: از اين پس زندانيان زندان «كاري» كه به پرتاب كردن غذاي روزانه خود بپردازند به گونه عجيبي تنبيه و جريمه خواهند شد.
زندانياني كه سيني غذا را به سوي هم پرتاب كنند از روز بعد تنها يك قرص نان دريافت خواهند كرد. البته ارزش غذايي اين نان دقيقا برابر با ارزش غذاي معمولي ارائه شده به زندانيان است، اما تمام اجزاي آن در قالب يك قرص نان جمع آوري شده است.
استعفا به دليل دروغگويي
نيويورك: يك معلم در آمريكا به دليل اين كه دروغ گفته بود از سمت خود كناره گيري كرد. چندي پيش وي اعلام كرد بايد به نگهداري از خواهر بيمار خود بپردازد به همين دليل مرخصي گرفت.
او پس از بازگشت از اين مرخصي، خود را بيمار معرفي كرد و با ارائه گواهي پزشك به مرخصي استعلاجي رفت.اما در طول اين دو مرخصي، در وبلاگ اين معلم در اينترنت، تصاوير حضور وي در رقابت هاي كشتي منتشر شد كه بعدا مشخص گرديد كه وي در اين صورت در حال يادگيري فنون كشتي بوده است. در پي فاش شدن اين راز، وي از سمت خود در دبيرستان كناره گيري كرد.
دستگيري سارق با دسته جارو
نيكوزيا: يك پيك نامه رسان در قبرس با استفاده از دسته جارو يك سارق بانك را دستگير كرد. اين سارق با استفاده از يك كلت اسباب بازي، مبلغ ۴۲۱۵ دلار از يك بانك در شهر نيكوزيا به سرقت برد. اما هنگام خروج او از بانك، يك پيك ۱۹ ساله متوجه ماجراي سرقت شد، با خودرواش مقابل سارق فراري پيچيد، با دسته جارو او را كتك زد و تحويل پليس داد.
عاقبت زندگي در فرودگاه
نايروبي: يك مرد ۴۳ ساله كه به مدت يك سال در سالن ترانزيت فرودگاه نايروبي كنيا زندگي كرده بود سرانجام صاحب تابعيت كشور انگليس شد.
باتوجه به اين كه زمان تولد وي همزمان با زمان مستعمره بودن كنيا بود، وي گذرنامه انگليسي دريافت كرد اما يك سال قبل به دليل اين كه بدون بليت برگشت و يا پول كافي به انگليس سفر كرده بود، اجازه ورود براي وي به خاك اين كشور صادر نشد. به همين دليل او مجبور شد به كنيا بازگردد. اما چون حاضر نبود گذرنامه كنيايي دريافت كند تصميم گرفت براي نشان دادن اعتراض خود نسبت به رفتار مقامات انگليسي در فرودگاه نايروبي اقامت كند. وي در اين فرودگاه به خوردن غذاهاي حاضري از رستوران هاي فرودگاه مي پرداخت و روي صندلي هاي پلاستيك مي خوابيد. سرانجام مقامات انگليسي حاضر شدند براي وي مجوز اقامت دائم در اين كشور صادر كنند.
حبس ميلياردر
اسلو: دادگاهي در نروژ يكي از ميلياردرهاي اين كشور را به جرم پرداخت رشوه و هدايت يك قايق تفريحي بدون گواهينامه، محكوم به يك ماه حبس كرد.
اين تاجر ميلياردر در سال ۲۰۰۱ با پرداخت رشوه بدون اين كه در آزمون قايقراني شركت كند گواهينامه دريافت كرد و در همان سال بدون گواهينامه به قايقراني پرداخت به همين دليل در دادگاه محاكمه و محكوم به تحمل ۳۰ روز حبس گرديد.

ساعات شرعي
اذان ظهر امروز:ساعت ۱۳و ۸ دقيقه
اذان مغرب امروز:ساعت ۲۰ و۴۵ دقيقه
اذان صبح فردا:ساعت ۴ و ۸ دقيقه
طلوع آفتاب فردا:ساعت ۵ و ۵۳ دقيقه

گل و گياه
اريترونيوم
001326.jpg
نام علمي: Erythronium شPagoda
خانواده: LILIACEAE
گياهي دائمي پيازي به بلندي ۳۵-۱۵ و گستردگي ۱۰ سانتي متر است داراي برگهاي سبز بيضي شكل با خالهاي برنزي بوده و گلهاي زرد آن در بهار ظاهر مي شوند.
نيازها: به مكان نيمه سايه، خاك غني از هوموس و داراي زهكشي خوب نياز دارد. آب و هواي خنك را بيشتر مي پسندد. حداقل دماي قابل تحمل آن ۱۵- درجه سانتي گراد مي باشد. بايد پيازها در طول دوره استراحت كمي رطوبت داشته باشند.
ازدياد: از طريق تقسيم گياه پس از اتمام گلدهي امكان پذير است.
سازمان پارك ها و فضاي سبز شهر تهران
www.tehranparks.org
tehranparks@tehranparks.org

صفحه آخر
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
يادداشت
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
شناسنامه
داستانك
دنياي خبرها
ساعات شرعي
گل و گياه
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |