يكشنبه ۱۲ تير ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۳۸ - Jul 3, 2005
هندبال قهرماني آسيا
ايران به جام جهاني رفت
گروه ورزشي: در فصل شكوفايي ورزش هاي گروهي ايران هندباليست هاي نوجوان ايران هم پس از سال ها از سكوي دوم آسيا بالا رفتند و جواز حضور در مسابقات جهاني قطر را گرفتند. در بانكوك نوجوانان ايران تنها يكبار و آنهم در مصاف دوباره با كره غافلگير شده و در بازي پاياني به مقام نيابت قهرماني بسنده كردند. پيكار ايران و كره جنوبي در بازي پاياني قهرماني آسيا مصاف سرعت و قدرت بود كه اين بار كره اي ها به مدد سرعت فوق العاده خود توانستند با مهار قدرت ايران باخت قبلي را جبران كنند. حتي شكست در بازي پاياني هم چيزي از ارزش هاي والاي نوجوانان ايران نكاست كه با دلاوري و قدرتمندانه به عنوان دومين نماينده قاره به مسابقات جهاني قطر راه پيدا كردند. تيم ايران در اين دوره از بازيها تيم هاي بحرين، كره،  تايلند و ماكائو را در مراحل قبل از فينال مغلوب كرد.
در هفته هاي اخير ايران در چند رشته ورزشي (رشته هاي گروهي)موفقيتهاي قابل توجهي كسب كرد كه نشان از ارتقاي فرهنگ كار گروهي در ميان ورزشكاران ايراني است.

هندبال نوجوانان آسيا فصل شكوفايي ورزش هاي گروهي ايران
ايران نايب قهرمان شد
001266.jpg
علي شاكري : سال ۸۴ نقطه عطفي براي ورزش هاي گروهي ايران بود. اين سال را مي توان فصل شكوفايي رشته هاي اجتماعي خواند. كافي است نگاهي به ماه تير و ماه هاي بهار بياندازيد تا متوجه شويد ورزش ايران چه دستاوردهاي باارزشي از خود در ميدان هاي قاره اي و جهاني بر جاي گذاشت. براي ورزشي كه هميشه چشم به مدال و عنوان در رشته هاي انفرادي چون كشتي، وزنه برداري، ورزش هاي رزمي داشت، توفيقات در رشته هاي فوتبال، واليبال، بسكتبال و كسب مقام در مسابقات قاره اي و راهيابي و صعود به مسابقات جهاني نشانه بيداري و از خواب سنگين برخاستن بود. البته هنوز ورزش هاي گروهي و اجتماعي كه بر پايه فرهنگ كارجمعي شكل مي گيرند تا رسيدن به جايگاه واقعي و مطرح شدن در جهان راه درازي در پيش دارند،  اما همين خيزش و حركت رو به جلو را بايد به فال نيك گرفت و بر تقويت ساختاري آن در تمامي زمينه ها كمك كرد.
المپيك آسيايي دوحه ۲۰۰۶ را مي توان خوان اول ورزش هاي گروهي ايران پس از فترتي طولاني خواند و انتظار داشت كه كاروان ورزشي ما به لطف مدال هاي رشته هايي چون فوتبال، واليبال، بسكتبال، هندبال، واترپلو و ... در كنار مدال هاي ورزش هاي انفرادي بتواند جايگاهي رفيع تر از دوره هاي پيش در المپيك آسيايي پيش رو براي خود دست و پا كند.
صعود فوتبال به مسابقات جام جهاني ۲۰۰۶ آلمان، راهيابي واليبال در سه رده سني به مسابقات قهرماني جهان، صعود تيم هندبال نوجوانان ايران به مسابقات جهاني قطر ازجمله موفقيت هاي ورزش هاي گروهي در چهار ماه نخست سال ۸۴ بود. اگر قهرماني جوانان و اميدهاي بسكتبال را هم در نيمه دوم سال گذشته به نتايج اخير اضافه كنيم بيشتر متوجه خيزش ارزشمند ورزش هاي اجتماعي خواهيم شد.
چيرگي سرعت بر قدرت
تيم هندبال نوجوانان ايران در پايان رقابت هاي آسيايي (انتخابي جهان) در بانكوك به مقام نيابت قهرماني بسنده كرد. تيم ايران در بازي پاياني ۳۷ بر ۳۱ مقابل كره اي شكست خورد كه يكبار در بازي مقدماتي اين تيم را ۳۴ بر ۳۳ برده بود. براي سرمربي اهل كرواسي تيم كره جنوبي اين قهرماني طعم و بوي ديگري داشت. كره اي ها كه فقط يكبار دچار لغزش و آن هم در بازي با تيم قدرتمند ايران شده بود، ساير رقبا را به راحتي در سايه سرعت انفرادي و تيمي شكست دادند. تيم ايران در بازي پاياني به دليل شناخت بيشتر حريف از نفرات تيم ما قادر به استفاده از بسياري خصوصيات بازيكنان بلندقامت خود نشده و برخلاف بازي قبلي در برگشت به دفاع اسير سرعت و ضدحملات بيشتر كره شد.
همانند بازي هاي قبلي محمدرضا رجبي، ميلاد مسايلي ،حسين خليقي ومصطفي رفيعي در اين بازي بهترين هاي تيم ايران بودند. تيم هاي كره جنوبي (قهرمان) و ايران (نايب قهرمان) در ميان ۸ تيم شركت كننده جواز صعود به مسابقات جهاني قطر را گرفتند. در بازي رده بندي نيز تيم بحرين با غلبه بر ژاپن در جاي سوم ايستاد.

سرپرستان فدراسيون هاي ژيمناستيك
و پرورش اندام تعيين شدند
گروه ورزشي: معاون  رئيس  جمهوري  و رئيس  سازمان  تربيت بدني  با صدور احكام  جداگانه اي  اكبر گهرخاني  و ناصر پورعلي فرد مديران كل  اسبق  و سابق  استان هاي  آذربايجان  شرقي  و كردستان  را به  عنوان  سرپرستان  فدراسيون هاي  ژيمناستيك  و بدنسازي  و پرورش اندام  منصوب  كرد.در بخشي  از حكم صادره  ازسوي  مهرعليزاده  به  سرپرست  فدراسيون  ژيمناستيك  آمده  است « با عنايت  به  ضرورت  تسريع  در تعيين  رئيس جديد فدراسيون ، مقتضي  است  با هماهنگي  مركز توسعه  ورزش  قهرماني ، در اسرع وقت  نسبت  به  تشكيل  مجمع  عمومي جهت  انجام  انتخابات  اقدام  فرماييد».

دوچرخه سواري بايد به يك ورزش همگاني تبديل شود
001263.jpg
خبرنگار همشهري: مهندس محمدرضا واعظي آشتياني سرپرست فدراسيون دوچرخه سواري در نشست خبري خود با خبرنگاران رسانه هاي گروهي به تشريح برنامه هايش براي هدايت اين فدراسيون پرداخت. واعظي آشتياني در ابتداي اين نشست به اهميت گسترش اين رشته جذاب و همگاني شدن آن در بين مردم اشاره وخاطرنشان كرد: با توجه به مشكلات فعلي اكثرشهرهاي پرجمعيت و كلان به واسطه درگيربودن با معضل ترافيك بدون شك گسترش وهمگاني شدن دوچرخه سواري كمك خواهد كرد تا با مديريت وتدبير درست بسياري ازاين مشكلات حل شود. وي درادامه به برنامه هاي خود براي حضوردراين فدراسيون اشاره كرد و اظهارداشت: راه اندازي كميته پيشكسوتان، پيگيري منابع پايدار درآمد، بازديد دوره اي از استانها، ساخت پيست هاي دوچرخه سواري دراستانها، استمراربرگزاري مسابقات باشگاهها، برگزاري مستمر كلاس مربيگري، جذب مربيان درجه اول جهت آموزش مربيان داخلي، راه اندازي كميته نوجوانان، جوانان وبزرگسالان، كميته همگاني وكميته برگزاري مسابقات ازجمله مهمترين برنامه هاي ما براي اجرا در فدراسيون دوچرخه سواري است .

بسكتبال غرب آسيا
قهرماني ايران تكرار شد
خبرنگار همشهري: تيم ملي بسكتبال ايران قهرماني بازيهاي غرب آسيا را اين بار با غلبه بر لبنان ميزبان رقابت ها تكرار كرد. در غياب سوريه يكي از مدعيان اصلي، رقابت بين سه تيم ايران، لبنان و اردن بود كه تيم ايران در سايه كار گروهي توانست در صدر بايستد. سخت ترين بازي تيم ايران در برابر لبنان بود كه با وجود سايه سنگين تبليغات صورت گرفته از سوي حريف، تيم ايران با بازي متهورانه و تاكتيكي اش آن را نقش بر آب كرد.
تيم ايران در شرايطي با برتري ۶۷ بر ۶۶ از سد لبنان گذشت كه تا دقايق پاياني (۱۵) امتياز از حرف پيش بود، اگرچه در لحظات پاياني اين اختلاف به يك امتياز رسيد. از اين بازيها سه تيم ايران، لبنان و اردن راهي مرحله نهايي مسابقات جام ملت هاي آسيا شدند.

تيم هاي واليبال جوانان روسيه و چين در راه تهران
گروه ورزشي: با هر چه نزديك شدن به آغاز مسابقات جهاني نوجوانان و جوانان حريفان تداركاتي تيم هاي ايران از هفته آينده وارد تهران خواهند شد. روسيه اولين حريف خارجي تيم هاي نوجوانان و جوانان ايران است كه روز ۲۱ تيرماه مي رسد. اين تيم قرار است در اقامت يك هفته اي خود سه بازي با تيم جوانان و دو بازي با تيم نوجوانان ايران برگزار كند. بعد از روسيه، چيني ها خواهند آمد. براي آنها هم درست برنامه اي مشابه با روس ها تنظيم شده است. صربستان و مونته نگرو و آلمان هم در راه تهران هستند، هر چند كه آنها هنوز زمان ورود خود را با وجود آمادگي قبلي به طور دقيق اعلام نكردند.

علي كريمي با بايرن مونيخ تمرين كرد
001260.jpg
گروه ورزشي: علي كريمي روز گذشته براي اولين بار با تيم بايرن مونيخ به تمرين پرداخت. فيليكس ماگات در حالي تيم خود را براي اين تمرين فرا خواند كه هوا به شدت باراني بود و عده زيادي از هواداران بايرن نيز براي ديدن اين تمرين گرد هم آمده بودند.در اين برنامه ماگات تنها توانست ۱۳ نفر از بازيكنان خود را در اختيار داشته باشد كه در بين آنها علي كريمي و والرين اسماعيل چهره هاي جديد اين تمرين بودند.تيم بايرن مونيخ روز گذشته در اولين ديدار تداركاتي خود در اين فصل به مصاف تيم مونيخ ۱۸۶۰ رفت.تيم بايرن از ديروز تا ۸ جولاي در زمين روتاخ _ اگرن به تمرينات خود ادامه مي دهد.بايرن مونيخ بعد از دو قهرماني در جام حذفي و بوندس ليگا در فصل آينده قصد دارد ليگ قهرمانان اروپا را نشانه بگيرد.
روتاخ _ اگرن: فيليكس ماگات سرمربي بايرن مونيخ قبل از آغاز تمرينات با علي كريمي در حال گفتگو است. كريمي در تمرين روز گذشته بايرن بسيار آماده و سرحال بود.

مجمع عمومي استعفاي دكتر قريب را نمي پذيرد
خبرنگار همشهري: استقلال تيمي كه با آرامش به سوي تشكيل يك تيم حرفه اي با زيربناي محكم حركت مي كرد ،در آ ستانه فصل جديد و زمان نقل و انتقالات مي رفت كه دچار بحران شود. اما حركت منسجم و جمعي هيات مديره _ علي آقامحمدي، جواد ايرواني _ ميرولد، تاجرنيا و قريب _ و پايه هاي محكم اين تيم باعث شد تا استقلال روي خط پيشرفت مسير خود را بدون دست انداز طي كند. مجمع عمومي باشگاه استقلال تهران به رياست رئيس سازمان تربيت بدني هفته آينده برگزار مي شود.در اين مجمع كه به رياست محسن مهر عليزاده معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان تربيت بدني برگزار مي شود، درمورد عدم پذيرش استعفاي دكتر حسين قريب مدير عامل و تغيير و تحولات هيات مديره باشگاه تصميم گيري مي شود.
تمديد قرارداد با مجيدي، قرباني، منصوريان، فكري و اكبرپور
باشگاه استقلال در فصل نقل و انتقالات ليگ برتر خواستار حفظ تركيب كنوني است و پس از صدور رضايت نامه داود حقدوست به دنبال جلب رضايت بازيكناني است كه قراردادشان با اين باشگاه به پايان رسيده است.فرزاد مجيدي، پيروز قرباني، عليرضا منصوريان، محمود فكري و عليرضا اكبرپور بازيكناني هستند كه پس از پايان مسابقات ليگ برتر قراردادشان با استقلال به پايان رسيده ولي باشگاه با انجام مذاكرات به دنبال تمديد قرارداد اين بازيكنان است.به گفته مسئولان باشگاه استقلال، مذاكرات اوليه با بازيكنان مذكور انجام شده و اين بازيكنان در استقلال خواهند ماند.همچنين رضايت نامه مجتبي جباري نيز كه از سوي باشگاه ابومسلم صادر شده بود به دفتر باشگاه استقلال رسيده و بر اين اساس حضور جباري براي فصل آينده در تركيب تيم استقلال قطعي شده است.

صعود لهستان، نخستين برد ژاپن
در هفته پاياني ليگ جهاني واليبال، لهستان با پيروزي بر آرژانتين در همان بازي اول صعود خود را به مرحله نهايي اين بازيها قطعي ساخت. لهستاني ها در خانه حريف سه بر صفر بردند. ژاپن هم پس از هفته ها شكست در يك بازي نزديك ۳ بر ۲ پرتغال را شكست داد.كوبا در جدال با فرانسه در سه «ست» پياپي پيروز شد تا حذف ايتاليا ركورددار قهرماني در ليگ جهاني رساتر به گوش برسد. روز پاياني دور مقدماتي در شرايطي امروز به پايان مي رسد كه صعود برزيل، لهستان و صربستان و مونته نگرو (ميزبان مرحله نهايي) مسجل شده است.

پرتابگران نوجوان ايران در راه قهرماني جهان
خبرنگار همشهري: چهارمين دوره مسابقات دووميداني قهرماني نوجوانان جهان از روز ۲۲ تير ماه جاري به مدت ۵ روز در مراكش برگزار مي شود و طي آن ۳ پرتابگر ايراني در آن حضور خواهند داشت.امسال براي نخستين بار ۲۳ دووميداني كار كشور توانسته اند ركورد ورودي به مسابقات جهاني را كسب كنند. طبق اعلام قبلي مسئولان فدراسيون دووميداني تنها ورزشكاراني به مسابقات جهاني اعزام مي شوند كه حداقل در بين ۶ نفر اول جهان باشند.
بدين ترتيب كميته فني فدراسيون دووميداني، سيدعلي شاهرخي در رشته پرتاب ديسك و محسن مقدم و رضا مقدم در رشته پرتاب چكش را براي حضور در اين مسابقات انتخاب كرده اند.طبق آخرين ارزيابي ها علي شاهرخي و محسن مقدم شانس بسيار بالايي را براي كسب مدال جهاني دارند.آخرين ركوردهاي اين سه پرتابگر نيز براي شاهرخي ۹۰/۵۹ متر، براي رضا مقدم ۴۷/۷۰ متر و براي محسن مقدم ۷۷ متر بوده است.
سرپرست اين تيم دكتر صادق داداشي دبير فدراسيون دووميداني است. محسن شاهرخي و سرگئي سوخونوسوف نيز دو مربي پرتاب ديسك و چكش خواهند بود كه همراه تيم هستند.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |