يكشنبه ۱۲ تير ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۳۸ - Jul 3, 2005
معاون وزير آموزش و پرورش اعلام كرد:
برنامه هاي تابستاني ويژه دانش آموزان دوره متوسطه
گروه علمي فرهنگي: معاون نظري و مهارتي آموزش و پرورش خبر داد: برنامه هاي اوقات فراغت تابستان ۸۴ دانش آموزان در ۹ محور و ۳۳ برنامه شامل جشنواره ها، مسابقات، همايشها و المپيادهاي علمي، عملي، فرهنگي، هنري و ورزشي اجرا مي شود.
به گزارش ايسنا علي اصغر فاني روزگذشته با اشاره به برگزاري جشنواره هنرهاي دستي و تجسمي ، مسابقات علمي - كاربردي، مسابقات آزمايشگاهي و رايانه اي و جشنواره الگوي تدريس به عنوان برنامه هاي فراغتي سال جاري اين معاونت تصريح كرد: مسابقات فرهنگي - هنري و ورزشي دانشجويان با هدف تقويت تفكر، توسعه و بينش سياسي و فرهنگي و اجتماعي، پرورش روحيه توجه به ورزش و بهداشت جسمي و رواني ، توسعه و تعميم فعاليتهاي ورزشي و تربيت بدني از ديگر برنامه هاي فراغتي تابستان ۸۴ است.
وي با اشاره به برگزاري همايش شوراهاي دانش آموزي ، جشنواره هنرهاي آوايي و نمايشي و شعر و قصه توسعه آموزشهاي كاردانش در شهركهاي صنعتي و مسابقات اذان، احكام و نماز و قرآن و نهج البلاغه ادامه داد: هم اكنون بيش از ۲۵۰ رشته در شاخه كاردانش وجود دارد كه هر كدام به طور متوسط با ۲ مهارت آموزش داده مي شود.
معاون نظري و مهارتي آموزش و پرورش گفت: بيش از ۲۵ درصد دانش آموزان كاردانش در بيرون از آموزش و پرورش مهارت مي بينند و در اين زمينه دستگاههاي دولتي، خصوصي، و تعاوني ، شهركهاي فني و حرفه اي، وزارت دفاع و ... نيز همكاري دارند.
وي عدم استفاده از آزمايشگاهها را از جمله مشكلات اخير آموزش و پرورش بيان كرد و اظهار داشت در اين زمينه ۶ هزار دبيرستان طي ۳ سال گذشته به كارگاه رايانه مجهز شده اند و در ارتباط با آموزش زبان نيز مذاكراتي با بعضي موسسات قوي شروع شده تا در آينده نزديك به طور آزمايشي كلاسهاي زبان در كنار كلاسهاي مدارس برگزار شود.
فاني با اشاره به احداث ۱۵۰ پژوهش سراي دانش آموزي در كشور اظهار كرد: مقرر شده است تا در هر منطقه آموزشي حداقل يك پژوهش سرا ايجاد شود و در اين زمينه ۲ميليارد تومان اعتبار جهت احداث پژوهش سراها در سال جاري اختصاص يافته است.
وي با اشاره به برگزاري جشنواره  الگوهاي تدريس با هدف تبديل روش تدريس كنوني به روشي فعال خاطرنشان ساخت: هر اندازه از ابتدايي به دانشگاه نزديكتر شويم نقش روش تدريس كمرنگ تر و سواد معلم پررنگ تر مي شود و با برگزاري اين جشنواره اميدواريم تا ۱۰ سال آينده تحول عظيمي در روش تدريس معلمان ايجاد شده و انعكاف در تدريس به عنوان لازمه معلم خوب بودن به رفتار تبديل شود.
معاون نظري و مهارتي آموزش و پرورش با اشاره به آموزش سالانه ۱۵۰هزار دانشجو در سطح فوق ديپلم گفت: استفاده از توان شهركهاي صنعتي نيز از ديگر برنامه هاي آموزش و پرورش بوده و در اين زمينه طي ۲ سال گذشته قراردادي به امضاء رسيده كه بر مبناي آن در بيشتر شهركهاي صنعتي دفتر كاردانش ايجاد و آموزشهاي لازم ارائه شده كه بدنبال آن نيروهاي آموزش ديده به كار گرفته و استخدام شده اند. به گفته وي از اين طريق بخشي از پشت كنكوري ها كه حدود ۴۷ هزار نفر مي باشند با آموزشهاي فني و حرفه اي و كاردانش كاسته شده و اميدواريم درصد پذيرش دانش آموزان در اين رشته ها تا پايان برنامه چهارم توسعه از ۳۷ به ۴۲ درصد افزايش يابد.

خاتمي در پاسخ به نامه دبير كل سازمان ملل:
سازمان ملل بايد مشوق رفتار هاي عادلانه تر در
روابط بين المللي و در جهاني امن تر باشد
ايسنا: حجت الاسلام  والمسلمين سيدمحمد خاتمي، رئيس جمهوري در پيامي به كوفي عنان، دبيركل سازمان ملل متحد، ديدگاههاي جمهوري اسلامي ايران را پيرامون طرح اصلاح ساختار سازمان ملل متحد اعلام كرد.
كوفي عنان پيشتر طي نامه اي از رياست جمهوري پيرامون طرح مذكور درخواست اعلام نظر كرده بود.
متن پيام رئيس جمهور به نامه دبيركل سازمان ملل متحد بدين شرح است:
بسم الله الرحمن الرحيم
جناب آقاي كوفي عنان
دبيركل محترم سازمان ملل متحد
با سلام و احترام
از دريافت نامه شما درباره اعلام نظر پيرامون طرح اصلاح ساختار سازمان ملل متحد خوشحالم. ضمن آنكه ابتكارات و تلاش هاي جنابعالي را براي اصلاح ساختار سازمان ملل به گونه اي كه بتواند با چالش هاي نوين عصر ما مقابله نمايد، ارج مي نهم و اميدوارم اين تلاش ها با اجماع نظر اعضاي سازمان، منافع جمعي را تأمين و دغدغه هاي مشترك آنان را رفع نمايد، مايلم بر اين نكته تأكيد كنم كه جهان امروز بيش از هر زمان ديگر نيازمند فهمي عادلانه و عزمي مشترك براي رفع تهديدهاي پيش روي همه كشورهاست. نقش مؤثر نهادهاي بين المللي نظير سازمان ملل متحد نيز در اين است كه مشوق رفتارهاي عادلانه تر در روابط بين المللي و جهاني امن تر باشد. حقيقت آن است كه اگر به جهان بهتر مي انديشيم بايد به صلح بينديشيم و اگر صلح پايدار مي خواهيم، بايد آن را بر پايه عدالت استوار كنيم. عدالت در سايه زندگي جوامع و انسان هاي صاحب حق و حرمت و برخوردار از مواهب طبيعي ميسر است.
از بررسي هاي اوليه گزارش جنابعالي چنين مستفاد مي شود كه متأسفانه انديشه فوق نتوانسته است در بخش ها و اجزاي مختلف گزارش رسوخ يابد. مرور اجمالي برخي از مفاهيم جديد ارائه شده در اين گزارش مؤيد اين مدعاست:
۱- در گزارش پيشنهادي آمده است: امروز، بيش از هر زمان ديگر، تهديدها با هم مرتبط اند، تهديد عليه يكي، تهديد عليه همه است و آسيب پذيري متقابل ضعيف و قوي هرگز تا به اين حد واضح نبوده است. با اين وجود متأسفانه گزارش نتوانسته است به تهديد واقعي در جهان معاصر كه گرايش به استفاده از زور و خشونت توسط بازيگران دولتي و غيردولتي است، عملا توجه كند.
۲- گزارش بر تفسير پردامنه از ماده ۵۱ منشور ملل متحد مبتني است؛ اين تفسير اساسا با منافع كشورهاي در حال توسعه و نهايتا صلح عادلانه، امنيت بين المللي و توسعه پايدار سازگار نيست. نتيجه زودهنگام اين تفسير وسوسه قدرت هاي مسلط به استفاده از زور و انجام اقدامات پيش دستانه و يكجانبه و نتيجه ديرهنگام آن چيرگي منطق قدرت در سراسر جهان خواهد بود.
۳- آنچه در اين گزارش تا حد زيادي مورد غفلت قرار گرفته، تهديدي است كه زرادخانه هاي انباشته از سلاح هاي كشتار جمعي در برخي از كشورهاي قدرتمند عليه جامعه جهاني به وجود آورده اند.
۴- تروريسم يكي از زشت ترين و زيان بارترين جلوه هاي توسل به زور و خشونت است و مبارزه با آن بايد اصولي، ريشه اي و همه جانبه باشد. نه مي توان تعريفي ناقص و يك بعدي از پديده شوم تروريسم ارائه كرد و نه بايد دستاويزهايي به ظاهر قانوني به قدرتمندان داد تا به بهانه مبارزه با تروريسم، مبارزات آزادي بخش ملت هاي تحت اشغال بيگانه و مخالفت هاي حق طلبانه سركوب شوند. متأسفانه اين تمايز و تفاوت در متن گزارش مورد توجه نبوده است.
۵- مفاهيم كلي نظير ايده مسؤوليت براي حفاظت در گزارش، از جمله مفاهيمي هستند كه تنها براي برخي كشورهاي قدرتمند و سلطه گر جهاني امكان اقدام و پيگيري سياسي را فراهم مي كنند.
جناب آقاي دبيركل!
بدون ترديد جنابعالي دريافته ايد كه اين گزارش نگراني هاي عمده مشتركي را در بين كشورهاي در حال توسعه ايجاد مي كند. بيم آن مي رود كه اگر گزارش پيشنهادي با همين تركيب براي ساختار جديد سازمان ملل مبنا قرار گيرد، اميدي كه هنوز به سازمان هاي بين المللي و انديشه همكاري هاي جمعي در دفاع از انسان و عدالت و صلح وجود دارد، به يأس تبديل گردد. متأسفانه در چنين موقعيتي راه تأمين منافع قدرت هاي بزرگ در تضاد با منافع ديگر ملت ها، به ويژه آنهايي كه عزم گام نهادن در وادي استقلال، دموكراسي و پيشرفت دارند، هموار مي گردد. اگر در شرايط جديد، زمينه به گونه اي فراهم شود كه فزون طلبي، جنگ افروزي، مداخله و سركوب و اشغال با تفسير و عبارات و مفاهيم تازه اي مشروعيت يابد، آيا نبايد بيش از امروز براي فردا نگران شد؟ من به سائقه مودت و با اعتراف به خيرخواهي جنابعالي به عنوان يك دوست كه دغدغه سرنوشت بشر و افتخار انتساب به جهان رنج كشيده از استعمار و سلطه طلبي و تحقير و بردگي قديم و نوين را دارد، پيشنهاد مي كنم كه با كمال شجاعت گام هاي مؤثري براي رفع اين نگراني ها برداريد، تا به عنوان چهره اي شجاع كه مدافع انسان و مقاوم در برابر زور و خشونت است، در تاريخ ماندگار شويد.
آنچه مسأله امروز همه اعضاي خانواده جهاني است سازوكاري براي عادلانه تر شدن ساختار و كاركرد سازمان ملل است، نه برداشتن گام هايي كه باعث گرفتاري اين سازمان در چنبره قدرت هايي خاص و نهايتا تضعيف منزلت جهاني آن گردد.
اميدوارم جنابعالي بتوانيد در اين موقعيت حساس سازمان ملل را از چالش خطرناكي كه در پيش روي آن است نجات دهيد. در اين راه يقينا دولت ها و ملت هاي عدالت طلب و آزادي خواه جهان در كنار شما خواهند بود تا عدالت و انصاف و اخلاق و برابري و حرمت انساني مبنا و مدار همه مناسبات بين المللي باشد.
از خداوند بزرگ توفيق شما را در اين تلاش مسألت دارم.

رئيس سازمان بازرسي در نشست مطبوعاتي:
مجلس با فوريت، قوانين مربوط به اراضي و
منابع ملي را باز نگري كند
ايسنا: رئيس سازمان بازرسي كل كشور، ميزان تخلفات در اين دوره از انتخابات را در مقايسه با ساير انتخابات كمتر دانست و گفت: «نهمين دوره انتخابات رياست جمهوري يكي از سالم ترين انتخابات در مقايسه با گذشته بوده است.»
حجت الاسلام  والمسلمين محمد نيازي، در نشست مطبوعاتي ديروز درباره  نحوه  رسيدگي اين سازمان به تخلفات انتخاباتي گفت: «اين سازمان با تشكيل ستادي ويژه از زمان شروع تبليغات، اجراي ماده  ۶۸ قانون انتخابات را مورد توجه قرار داد كه بر اساس آن هيچ كس حق استفاده از اموال دولتي را ندارد، بيش از ۳۰۰ گزارش در زمينه  تخلف انتخاباتي به ما ارسال شد كه ۱۳۳ مورد بعد از بررسي هاي لازم به مراجع ذي ربط ارسال شد و منتظر برخورد قاطع و سريع هستيم.»
خبرنگاري از نيازي پرسيد كه آيا از نيروهاي مسلح نيز گزارشي مبني بر استفاده از امكانات عمومي بوده است؟ كه وي گفت: «درمورد نيروهاي مسلح و نظامي و انتظامي گزارش هايي بوده است كه بررسي شده و مواردي كه تخلف شده بود به مراجع ذي ربط ارسال شده است.»
وي در پاسخ به اين سئوال كه از تعداد كل پرونده ها، چند مورد مربوط به نيروهاي مسلح بوده است؟ اظهار داشت: «موارد محدودي مربوط به اين نيروها بوده كه كمتر از ۱۵ فقره است.»
نيازي، با تبريك به احمدي نژاد رئيس جمهور منتخب، درباره  تعامل سازمان بازرسي با دولت آينده، تصريح كرد: «تعامل ما با دولت آينده، مانند تعامل با دولت فعلي است.
هر دولتي كه با راي ملت بالا مي آيد با آن تعامل داريم.
نظارت را بدون اغماض انجام مي دهيم.البته شرايط دولت را درك كرده و نظارت ها را هم در نظر مي گيريم، بنابراين همان تعاملي را كه با دولت خاتمي داشتيم با احمدي نژاد هم خواهيم داشت.»
خبرنگاري از نيازي سئوال كرد كه بيشترين ميزان تخلف، مربوط به چه نهادي است؟ وي پاسخ داد: «قوه  مجريه به دليل اينكه مديريتي در حجم بالا دارد، بخش عمده  تخلفات به اين قوه بر مي گردد.»
وي درباره تخلفات زمين خواري تصريح كرد: «زمين خواري از مصاديق روشن فساد است. پرونده هاي مختلفي در اين زمينه داشته ايم و اقدامات موثري انجام شده است كه از جمله  آن به واگذاري غيرقانوني اراضي در لواسانات، كرج و دماوند مي توان اشاره كرد. در دماوند وزير سابق جهاد سازندگي متهم اصلي پرونده بوده و مشخص شده صدها هكتار از اراضي خوب دماوند را به افرادي واگذار كرده اند.
نيازي از مجلس خواست كه با فوريت قوانين مربوط به اراضي و منابع ملي را بازنگري كنند زيرا عده اي از اين ابهامات سوءاستفاده مي كنند.
رئيس سازمان بازرسي كل كشور تصريح كرد:« در كرج ۱۴ هكتار زمين در اختيار فردي براي طرح گردوكاري قرار گرفته بود كه نه تنها اين كار صورت نگرفته بلكه ويلا سازي صورت گرفته است كه پيگيري شده و ابطال كرديم و ۲۰ هكتار اراضي ملي در كرج مورد سوءاستفاده قرار گرفته كه متهم آن يك نماينده  سابق مجلس است.»
وي به موضوع گراني ميوه در شب عيد اشاره كرد و افزود:«كار كارشناسي دقيقي صورت گرفت و گزارشي آماده و براي رئيس جمهور، رئيس قوه قضاييه و مجلس ارسال شد.
در اين گزارش وزراي بازرگاني و جهاد كشاورزي و بانك مركزي و برخي از مديران مياني اين وزارتخانه ها قصور داشتند و از رئيس جمهوري خواستم كه با وزرا برخورد شود و مديران مياني تعويض شوند.»
رئيس سازمان بازرسي در پاسخ به اين سئوال خبرنگار حقوقي ايسنا كه آيا در زمينه مفاسد اداري هم گزارشي تهيه شده است؟ اظهار داشت: يكي از مهم ترين مفاسد اداري رشوه است كه يكي از پديده هاي شومي است كه وجود دارد، مشكل در معاملات دولتي و سوءاستفاده از عناوين شغلي از جمله مسايل مطروحه در اين زمينه است. وي ادامه داد: در بحث مفاسد اداري، در سال ۸۳ خوشبختانه نسبت به سال ،۸۲ ۶/۲ درصد كاهش داشتيم. تخلفاتي كه كاهش داشته «عدم رعايت ضوابط خارج از مشمول» ، «اعمال تبعيض» ، «افتتاح حساب شخصي» ، «اخذ پورسانت و هديه» ، «استفاده غيرمجاز از خودروهاي دولتي» و «اعمال خلاف شئون اداري» بوده است، اما تخلفاتي كه افزايش داشته «گردهمايي هاي پر هزينه و بي حساب» و «اختلاس» است.
نيازي در پاسخ به سئوالي درباره  افزايش يا كاهش رشوه نسبت به گذشته گفت: «رتبه رشوه فرق نكرده است، گر چه اقدامات بازدارنده انجام شده است.»

يك مقام بلندپايه فرانسه:
پاريس درباره پرونده هسته اي ايران موضعي
به مراتب سخت تر از موضع آمريكا دارد
فارس: يك مقام بلندپايه فرانسه اعلام كرد پاريس در قبال پرونده هسته اي ايران موضعي به مراتب سخت تر از موضع آمريكا دارد و براي اين پرونده خطوطي قرمز تعيين كرده كه هرگز نخواهد پذيرفت تهران اين خطوط را زير پا گذارد.
روزنامه فرامنطقه اي «الشرق الاوسط» در شماره ديروز خود به نقل از اين منبع بلندپايه فرانسوي كه نام يا مقام وي را فاش نكرد، مدعي شد: «مسئولان فرانسوي رسيدگي به پرونده هسته اي ايران، اطلاعاتي دريافت كرده اند كه نشان مي دهد تهران با وجود اعلام پايبندي به توقف روند غني سازي اورانيوم به فعاليتهاي هسته اي خود ادامه مي دهد.»
به گفته  اين منبع، اطلاعات رسيده درباره ادامه فعاليتهاي هسته اي ايران، پاريس، لندن و برلين را كه به نمايندگي از اتحاديه اروپا و با هماهنگي آمريكا، پرونده هسته اي ايران را بررسي مي كنند نگران كرده و آنان را واداشته با احتياط هرچه بيشتر و در قالب گفت وگوهايي جدي، بررسي اين پرونده را دنبال كنند و از تهران ضمانتهايي را درباره برنامه هاي هسته ايش بخواهند.
اين منبع افزود: «پاريس براي پرونده هسته اي ايران خطوطي قرمز تعيين كرده و هرگز نخواهد پذيرفت تهران از اين خطوط تجاوز كند.»
به نوشته الشرق الاوسط كشورهاي اروپايي قصد دارند در پايان ماه ژوئيه پيشنهادهايي را به مذاكره كنندگان ايراني ارائه دهند كه در برگيرنده پرونده هسته اي، سياسي و همكاري اقتصادي اين كشور است.

از سوي مركز پژوهش ها
بررسي «لايحه مديريت خدمات كشوري» آغاز شد
مهر: دفتر مطالعات اجتماعي مركز پژوهشهاي مجلس شوراي اسلامي با برگزاري سلسله نشست هاي تخصصي، كار بررسي جامع و كامل لايحه مديريت خدمات كشوري را آغاز كرد.اولين نشست مركز پژوهش ها پيرامون بررسي لايحه مديريت كشوري با حضور تعدادي از مديران و كارشناسان سازمان مديريت و برنامه ريزي، اساتيد، دانشگاهها، كارشناسان دستگاه هاي داراي مقررات خاص و صاحب نظران مركز با موضوع بحث و بررسي كليات لايحه برگزار گرديد.
شركت كنندگان در نشست ياد شده در راستاي ارزيابي و بررسي كليات لايحه مديريت كشوري به انطباق اين لايحه با الگوها و مدل هاي نظام مديريتي نوين دولتي پرداختند.معاون پژوهشي مركز پژوهش هاي مجلس شوراي اسلامي با جمع بندي نظرات و ديدگاههاي ارايه شده درخصوص لايحه مديريت خدمات كشوري گفت: مركز پژوهش ها پيش از اين نيز درخصوص اين لايحه اظهارنظر كرده است كه مي توان آن را تنها يك نظر اوليه كه در زمان محدود و قبل از ارايه لايحه نهايي تهيه شده است، قلمداد كرد.بررسي جامع و علمي لايحه مديريت خدمات كشوري مستلزم برگزاري جلسات و نشست هاي تخصصي بيشتر با حضور صاحب نظران بخش هاي مختلف مي باشد.

فائو پيش بيني كرد:
توليد گندم در ايران امسال به ۵/۱۴ ميليون
تن افزايش مي يابد
فارس: سازمان جهاني خوار و بار و كشاورزي (فائو) پيش بيني كرد: توليد گندم در ايران امسال با ۵۰۰ هزار تن افزايش به ۵/۱۴ ميليون تن خواهد رسيد و ايران كه زماني بزرگترين واردكننده گندم در جهان بود، فاصله كمي تا تبديل شدن به كشور صادركننده گندم دارد.فائو در اين گزارش تصريح كرد: ايران در سال جاري براي تضمين مصرف داخلي خود تنها به ۲۰۰ هزار تن گندم وارداتي نياز دارد.بنابراين گزارش، توليد جهاني گندم در سال جاري با ۱۶ ميليون تن كاهش به ۶۱۱ ميليون تن خواهد رسيد و چين با توليد ۹۲ ميليون تن گندم در سال جاري بزرگترين توليد كننده گندم در جهان خواهد بود.
اين گزارش افزود: كشورهاي آسيايي با توليد ۲۶۰ ميليون تن گندم در سال جاري بيشترين سهم را در توليد جهاني گندم خواهند داشت و كشورهاي اروپايي نيز ۲۰۴ ميليون تن گندم در سال جاري توليد مي كنند و در رده دوم قرار مي گيرند.فائو پيش بيني كرد: هند و آمريكا در سال جاري ميلادي هر كدام به ترتيب با توليد ۷۲ ميليون تن و ۵۸ ميليون تن گندم پس از چين در رده هاي دوم و سوم قرار خواهند گرفت.

وزير بهداشت و درمان:
۱۴ هزار پزشك جديد استخدام مي شوند
گروه اجتماعي:وزير بهداشت ، درمان  و آموزش  پزشكي  از استخدام  ۱۴ هزار نيروي  جديد پزشك  عمومي  در بيمارستانها و دانشگاهها خبر داد.
دكترمسعود پزشكيان  ديروزدر نخستين  نشست  شوراي  آموزش  پزشكي  بااعلام  اين  خبر افزود: هم اكنون  براي  اجراي  طرح  پزشك  خانواده  نياز بيشتري به  پزشكان  عمومي داريم  و اين  تعداد استخدام  علاوه  بر نيازهاي  بخش  خصوصي  وتامين  اجتماعي ، به  پزشك  است .
وي  با اشاره  به  اينكه  ۱۵ هزار نيروي  گروه  پزشكي  نيز به  سيستم  بهداشت و درمان  اضافه  خواهند شد، اظهارداشت : تمام  دغدغه هاي  فارغ التحصيلان  گروه پزشكي ، اشتغال  است  كه  با اجراي  طرح  پزشك  خانواده  علاوه  بر بكارگيري پزشكان  عمومي ، به  دفعات  مي توان  از به  خدمت گيري  پرستار، داروساز، دندانپزشك  و غيره  استفاده  كرد.
پزشكيان  ادامه  داد: هم اكنون  براي  اجراي  طرح  پزشك  خانواده  بعضي  ازاستانهاي  كشور با كمبود پزشك  عمومي مواجه  هستند كه  بر اين  اساس  ما در پي افزايش  تعداد دانشجويان  پزشكي  هستيم .
به  گفته  وي ، دراين  طرح  هر دو هزار و ۵۰۰ نفر جمعيت ، يك  پزشك  خانواده دارند.وزير بهداشت  و درمان  افزود: پزشكان  عمومي كه  در اين  طرح  فعاليت  كنندمبلغي  تا سقف  ۱۲ ميليون  ريال  دستمزد دريافت  خواهند كرد.
پزشكيان ، طرح  پزشك  خانواده  كه  هم اكنون  در برخي  ازاستانها اجرا مي شودرا بهترين  سيستم  در پيشگيري  از بيماريهاي  غيرواگير ذكر كرد و اظهار داشت : بر اساس  اين  طرح ، بيمار از نظر آموزش ، مسائل  تغذيه اي  و رفتاري  و غيره تحت  نظر پزشك  عمومي خواهد بود.وي  ادامه  داد: اين  طرح  باعث  ايجاد تحول  جديدي  در سيستم  سلامت  كشور مي شود و در واقع  كمك  به  اقشار آسيب  پذير جامعه  است .
وزير بهداشت  و درمان  يادآور شد: دارو و تجهيزات  پزشكي  نيز در طرح پزشك  خانواده  در اختيار افراد قرار مي گيرد.
پزشكيان  در ادامه  با بيان  اينكه  سالانه  دو هزار و ۵۰۰ دانشجوي  پزشك عمومي در دانشگاههاي  دولتي  و آزاد تحصيل  مي كنند، گفت : درحال  حاضر با رشدجمعيت  مواجه  هستيم  و طي  ۲۰ سال  آينده  جمعيت  كشور ۹۰ ميليون  نفر خواهد شدبنابراين  بايد حداقل  در سال  سه  هزار و ۵۰۰ پزشك  عمومي تربيت  كنيم .

وزارت رفاه مسئول پرداخت يارانه دارو پس از توزيع است
قائم مقام وزير رفاه در امور خيريه در خصوص مشكل بيماران هموفيلي براي تامين فرآورده هاي خوني گفت: وزارت رفاه مسئول پرداخت يارانه دارو بعد از ورود بوده و وزارت بهداشت بايد زمان، نحوه و ميزان واردات دارو به كشور را تعيين كند.
دكتر خيرآبادي در گفت وگو با خبرنگار «اجتماعي» خبرگزاري دانشجويان ايران گفت: فاكتور ۸ براي بيماران هموفيلي تنها توسط شركت داروپخش توزيع مي شود كه وزارت رفاه در حال پرداخت يارانه به آن شركت است.
وي خاطرنشان كرد: براي ورود فاكتور ۸ با ۳ شركت قرارداد منعقد شده كه به مجرد توزيع ظرف ۱۰ روز، مبلغ مورد نيازشان را دريافت مي كنند.

تحويل كارت هوشمند به بيماران خاص طي چند روز آينده
مهر: معاون بيمه و درمان سازمان خدمات درماني از ارائه كارت هوشمند طي چند روز آينده به بيماران خاص خبر داد. دكتر محمد باقر هوشنگي با بيان اين مطلب افزود : ارائه كارت هوشمند به بيماران خاص به صورت آزمايشي در استان سمنان آغاز مي شود و بيماران خاص اين استان كارت هوشمند خود را دريافت مي كنند.
وي افزود : با توجه به اينكه اجرايي شدن اين امر در سراسر كشور نيازمند امكانات و تجهيزات لازم است بنابراين ارائه كارت هوشمند به بيماران خاص در تمامي استانهاي كشور بستگي به تجهيز شدن داروخانه ها به دستگاههاي كارت خوان دارد.
هوشنگي در ادامه گفت: در حال حاضر در كشور ۲۰۰ داروخانه در حال تجهيز شدن به دستگاهها و تجهيزات لازم هستند كه در صورت اجراي اين امر شاهد ارائه كارت هوشمند به تمامي بيماران خاص در كشور خواهيم بود.
وي تصريح كرد : تحت پوشش قرار دادن بيماران خاص از طريق كارت هوشمند با توجه به حائز اهميت بودن بحث ساماندهي بيماران خاص سراسر كشور و همچنين در جهت بهينه سازي هزينه هاي درماني اين قبيل از بيماران صورت گرفته است.

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام:
۹ بخش از سياست هاي كلي بخش كشاورزي
به تصويب رسيد
ايسنا: محسن رضايي دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام پس از جلسه  ديروز مجمع تشخيص مصلحت نظام در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگاري درمورد همكاري با دولت آينده افزود: ما در جلسه اي كه با احمدي نژاد داشتيم، اعلام كرديم كه حاضريم همه نوع همكاري با ايشان داشته باشيم.
وي درباره  جلسه  كانديداهاي انتخابات رياست جمهوري با احمدي نژاد گفت: در آن جلسه نامزدهاي انتخاباتي به ايشان اعلام همكاري كردند كه قرار شد ايشان نيز فكر كرده و ميزان همكاري خود با آقايان را مشخص كند.رضايي هم چنين درمورد جلسه امروز مجمع تشخيص مصلحت نظام اظهار داشت: امروز سياست هاي كلي بخش كشاورزي پس از شش جلسه بررسي به پايان رسيد و در نه بخش تصويب شد.وي گفت: براي تدوين اين سياست ها جلساتي در كميسيون امور زيربنايي و توليدي به رياست هاشمي رفسنجاني با حضور مجموعه اي از وزارت كشاورزي، كميسيون كشاورزي مجلس و كارشناسان دولت برگزار شد.وي سياست ها را بدين ترتيب عنوان كرد: اول؛ توسعه  پايدار كشاورزي و توجه به حفاظت از منابع طبيعي كشور و صيانت و توانمندسازي نيروي انساني در بخش كشاورزي، دوم؛ تامين امنيت غذايي كه خودكفايي در محصولات اساسي و تخصيص يارانه ها در چند توليد هدفمند است، سوم؛ سازماندهي نظام بهره برداري در كشاورزي از نظر الگوي كشت و رعايت اندازه هاي فني در كشت، چهارم؛ نوين سازي نظام توليد كشاورزي به شكل مكانيزاسيون و بومي كردن فناوري و آموزش و ترويج آن، پنجم؛ ارتقاي ضريب بهره وري آب با توجه به كمبود آب در ايران، ششم؛ گسترش زيرساخت هاي كشاورزي و ايجاد انگيزه براي جذب سرمايه گذاري، پوشش بيمه و كاهش احتمال ريسك، هفتم؛ افزايش بهره وري و بهبود كيفيت كالاهاي كشاورزي، هشتم؛ گسترش و تخصيص يارانه هاي كشاورزي و در نهايت؛ ارتقاي سطح درآمد و زندگي روستاييان و عشاير كه در مجمع تشخيص مصلحت نظام به عنوان سياست هاي كلي كشاورزي تدوين شد.دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: اين سياست ها مي تواند تمام مشكلات متصور در بخش كشاورزي را از بين ببرد.

سخنگوي شوراي نگهبان:
چرا كساني كه مدعي تخلف در انتخابات  هستند
شكايتي ارائه نكردند
فارس: سخنگوي شوراي نگهبان گفت: چرا كساني كه ادعا مي كنند در انتخابات تخلفاتي صورت گرفته است در موعد مقرر به طرح شكايت درباره آن اقدام نكردند.
غلامحسين الهام ديروز شنبه در نشست هفتگي خود با خبرنگاران در خصوص شايعاتي مبني بر ورود ۳ ميليون جلد شناسنامه پاكستاني در جريان راي گيري انتخابات رياست جمهوري، گفت: صحت چنين شايعه اي آن هم به اين گستردگي ممكن نيست، چرا كه اعضاي ناظر شوراي نگهبان در اين دور از انتخابات به نحو احسن شناسنامه ها را بررسي و در صورت مشكوك شدن به شناسنامه اي تا رفع شبهه اجازه راي دادن را به كسي نمي دادند.
سخنگوي شوراي نگهبان با اشاره به اين كه انتخابات نهم رياست جمهوري يكي از سالم ترين انتخابات بوده است، اظهار داشت: اين كه برخي ادعا مي كنند در انتخابات تخلفاتي صورت گرفته است به قبل از انتخابات مربوط مي شود و اگر كسي چنين ادعايي داشت چرا در موعد مقرر به طرح شكايت درباره آن اقدام نكرد.به گفته الهام، به اذعان وزارت كشور، شوراي نگهبان در اين انتخابات همكاري برجسته و بي نظيري با وزارت كشور از خود بروز داده است.الهام در پاسخ به سؤالي مبني بر اين كه رئيس شوراي شهر تهران گفته است، امكان دارد برخي اعضاي شوراي شهر با حفظ سمت در كابينه دولت آينده حضور داشته باشند، آيا چنين امري قانوني است، گفت: شوراي نگهبان تاكنون درباره اين قبيل مسايل اظهارنظري نكرده است و اين موضوع به اصل ۱۴۱ قانون اساسي ارتباط دارد، بنابراين براي روشن شدن بحث بايد به قانون شوراي شهر رجوع كرد.عضو حقوقدان شوراي نگهبان در ارزيابي خود از نحوه همكاري وزارت كشور با شوراي نگهبان در امر برگزاري انتخابات،  گفت: اختلاف ديدگاه و چالش هاي بين وزارت كشور و شوراي نگهبان كه همواره بوده، به نوعي تضمين كننده سلامت انتخابات بوده است.الهام همچنين با اعلام اين كه شوراي نگهبان صحت نهايي نهمين دوره انتخابات رياست جمهوري و مياندوره اي مجلس به غير از حوزه انتخابيه بم را تأييد كرده است، خاطرنشان كرد: بدنبال شكاياتي كه در خصوص انتخابات مياندوره اي بم به شوراي نگهبان واصل شد، شوراي نگهبان تصميم گرفت در جلسه چهارشنبه هفته جاري موضوع را بررسي و سپس اعلام نظر كند.

وزير كشور در واكنش به اظهارات سخنگوي شوراي نگهبان:
بايد منتظر برخورد قوه قضائيه
با متخلفين انتخاباتي باشيم
ايسنا: وزير كشور در پاسخ به اظهارات ديروز سخنگوي شوراي نگهبان، درباره اينكه قبل از برگزاري انتخابات، هيچ كس اظهارنظري مبني بر مناسب نبودن فضاي انتخابات مطرح نمي كرد، گفت: احتمالا آقاي الهام قبل از اين گوششان شنوا نبوده است؛ وگرنه اين حرف ها مربوط به يك ماه پيش مي شود و مال الآن نيست.
موسوي لاري تصريح كرد: مواردي هم كه وزارت اطلاعات شناسايي كرده است در اختيار دستگاه قضايي است و اين دستگاه حتما برخورد خواهد كرد.
وزير كشور در پاسخ به اين سؤال كه با توجه به اظهارات سخنگوي شوراي نگهبان، چه مقدار اميدواري به برخوردها وجود دارد؟ گفت: موضوع الآن ديگر ربطي به شوراي نگهبان پيدا نمي كند و به دستگاه قضايي مربوط مي شود.بايد منتظر بود كه دستگاه قضايي چه برخوردي مي كند.موسوي لاري در پاسخ به سؤال ديگري مبني بر اينكه آيا شما يك ماه پيش در جلسات خصوصي اين موارد را بيان كرده ايد؟ تصريح كرد: خير.
در جلسات عمومي مي گفتم و شما هم حتما آن را منتشر كرده ايد.اين بحث ها، بحث هاي تازه اي نبوده كه ما تازه آن را مطرح كنيم.آقاي يونسي گفتند، بنده هم گفتم و بحث امروز هم نيست.موضوعش هم برمي گردد به وزارت اطلاعات و كار تحقيقاتي آ نها.آنها مواردي را قبل از مرحله دوم انتخابات شناسايي و برخورد كردند، پرونده هايشان هم تشكيل شده و الان هم در دستگاه قضايي است.

داخلي
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
شهري
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |