پنجشنبه ۳۰ تير ۱۳۸۴ - - ۳۷۵۳
در صورت عدم جلوگيري ازخشونت هاي نژادي، جامعه انگليس با بحران سخت دروني مواجه مي شود
آرامش پيش از وقوع توفان
002748.jpg
آرش نهاوندي
پس از حادثه يازده سپتامبر 2001 و مورد اتهام واقع شدن گروه القاعده، تعداد زيادي از مدارس متعلق به اقليت ها در بريتانيا از ترس مورد حمله قرار گرفتن از سوي گروه هاي نژادپرست و قوم گرا تعطيل شدند
تروريست ها بريتانيايي بوده اند. اين خبري بود كه تنها چند روز پس از وقوع انفجارهاي مرگبار لندن تيتر اول اخبار رسانه هاي جهان را به خود اختصاص داد.
پس از انتشار اين خبر، رعب و وحشت غريبي مردم بريتانيا را در برگرفت، اين امر سبب شد تا كارشناسان به بررسي چگونگي رويكرد و واكنش مردم نسبت به اين خبر بپردازد.
براستي كودكان مدارس پس از دانستن اين مسئله كه يكي از بمب گذاران از همسن و سالان آنها بوده است، چه واكنشي از خود نشان خواهند داد؟
با توجه به فرا رسيدن پايان سال تحصيلي، به نظر نمي رسد، فرصت چنداني براي تنش زايي ميان دانش آموزان باقيمانده باشد، البته اين خطر همچنان وجود دارد كه اين مسئله تاثير مخربي بر رفتار كودكان مقطع تحصيلي ابتدايي در سطح جامعه بگذارد.
مسئله خشونت هاي نژادپرستانه و قوم گرايانه كه پس از وقوع انفجارهاي لندن، ابعاد بي سابقه و گسترده اي در جامعه انگليس يافته، نگراني هاي زيادي را در ميان اعضاي انجمن معلمان بريتانيا برانگيخته است، از همين رو است كه اين انجمن، درصدد برآمده آموزش هاي نويني را درباره مسائل نژادي و قومي و ضرورت حفظ آرامش در جامعه به دانش آموزان مدارس ارائه دهد.
با نگاهي به گذشته درمي يابيم كه اين تصميم از سوي انجمن معلمان بريتانيا با دورانديشي خاصي گرفته شده است، زيرا پس از حادثه يازده سپتامبر 2001 و مورد اتهام واقع شدن گروه القاعده، تعداد زيادي از مدارس متعلق به اقليت ها در بريتانيا از ترس مورد حمله قرار گرفتن از سوي گروه هاي نژادپرست و قوم گرا، تعطيل شدند.
طي دوران جنگ آمريكا عليه عراق كه به سرنگوني صدام حسين، رئيس جمهور مخلوع عراق منجر شد نيز وقايعي از اين دست به وقوع پيوست.
وقوع اين قبيل حوادث در جوامع غربي بيشتر به دليل عدم درك درست مردم اين جوامع از مسائلي نظير همزيستي با ساير فرهنگ ها صورت مي پذيرد.
انجمن ملي معلمان بريتانيا (NUT) نيز به منظور جلوگيري از وقوع حوادث مشابه، راهكارهايي را در نظر گرفته است.
اين انجمن در تلاش است تا مسائلي نظير خشم دانش آموزان، خطراتي كه گروه هاي قومي و اقليت را در بر مي گيرد و تهديدات عليه معلمان مسلمان را به گونه اي كاملا مسالمت آميز و بدون استفاده از مجاري قانوني حل و فصل كند.
اين تدابير از سوي معلمان انگليسي از اين رو به اجرا گذاشته مي شوند كه مدارس خود بسان جوامعي هستند كه اكثر قوميت ها و نژادهاي حاضر در جامعه انگليس را در خود جاي داده اند، وسعت كم مدرسه و ارتباطات دوستانه اي كه در زمان هاي زنگ تفريح ميان دانش آموزان ايجاد مي شود، سبب شده است تا انجمن ملي معلمان توجه ويژه اي به اين مراكز نشان دهد. انجمن NUT همچنين درخواست هايي را از دولت به منظور حمايت و حفاظت از دانش آموزاني كه احتمال دارد به نوعي با بمب گذاران در ارتباط بوده باشند، كرده است. اين انجمن طي درخواست هاي خود، توجه ويژه اي را به دانش آموزاني كه تحت تاثير انفجارها به استرس و اضطراب دچار شده اند، نيز كرده است.
پيشينه
براي بررسي بهتر اين مسئله و پي بردن به دلايل حضور گروه هاي متعدد قوميتي در بريتانيا و ضرورت همزيستي مسالمت آميز ميان اين گروه ها و ساكنان بومي جزيره بايد به گذشته هاي دور رجوع كرد و چند قرني زمان را به عقب بازگرداند.
زماني امپراتوري بريتانيا با استفاده از قدرت دريايي خود سيطره خويش را در قالب استعمار كهن بر تمامي آبهاي آزاد جهان بسط و گسترش داده بود، در اين زمان و پس از به ضعف گراييدن امپراتوري مغولان در هند، بريتانيا يي ها و پرتغالي ها همزمان از موقعيت استفاده كردند و انگليسي  ها شمال و پرتغالي ها جنوب هند را تحت الحمايه خويش قرار دادند، به مرور زمان و پس از انقراض سلسله مغولان، انگليسي ها به تدريج موقعيت خود بر هند را در قالب يك قدرت استعماري تثبيت كردند. حاكميت پرتغالي ها در جنوب نيز ديري نپاييد و چرخ دوار روزگار اين قدرت استعماري را نيز با ضعف و فتور مواجه كرد. بدين ترتيب قدرت بريتانيا در سراسر شبه قاره بسط پيدا كرد.
حضور استعمارگران انگليس در هند يا سرزمين 72 ملت، ساير قدرت هاي استعماري را نيز متوجه اين كشور آسيايي كرده كه به تبع آن ايران نيز به عنوان پل ارتباطي هند با اروپا صحنه اصلي نبرد قدرت ميان فرانسه و بريتانيا - كه در آن زمان دو قدرت اصلي اروپا محسوب مي شدند -  شد و جهان با چالش هاي نويني در عرصه روابط بين الملل مواجه شد. حضور نيروهاي انگليسي در هند به رغم آنكه جهان را دچار تحولات كرد، بريتانيا را نيز با تغييراتي در ساختار جامعه رو به رو ساخت. بسياري از هندي ها – از قوميت ها و اقوام مختلف شبه قاره – به انگلستان جهت تحصيل در دانشگاه ها يا زندگي در اين كشور مهاجرت كردند، اين مهاجرت ها كه در قرن بيستم نيز با سير صعودي ادامه يافت، سبب ايجاد جوامعي تحت عنوان اقليت هاي قومي در بريتانيا شد. با گذشت زمان فرزنداني كه از بطن اين اقليت ها زاده شدند، تابعيت بريتانيايي گرفتند و در واقع بخشي از جامعه انگليس محسوب شدند. اين به آن معني است كه به موجب قوانين جديد ديگر آن مهاجران ياد شده، اقليت نبودند و جزئي از جامعه بريتانيا به شمار مي رفتند، فارغ از اينكه نقش اين گروه اخير در وقوع انفجارهاي لندن چقدر تاثير گذار بوده است. بايد به اين نكته اشاره كرد كه تنها بخش كوچكي از بريتانيايي هايي كه اصالتي خارجي دارند، در انفجارهاي لندن دست داشته اند و در حال حاضر انديشيدن درباره تدابيري كه به احياي همزيستي مسالمت آميز ميان اقوام ساكن بريتانيا بينجامد، از اهميت بسزايي برخوردار است. براي بازگرداندن شرايط عادي به جامعه ساكن جزيره، گزينه هايي چند را بايد مد نظر قرار داد.
نخست آنكه رسانه ها مي توانند، ايفا گر نقشي كليدي در اين ميان باشند، در واقع راديو و تلويزيون مي توانند با افزايش كاركرد اجتماعي خود،  ميزگردهايي را درباره علل و عوامل اصلي انفجارهاي لندن، به منظور ارائه آموزه هاي جامعه شناختي و روانكاوانه از زاويه اي ديگر به مردم برگزار كنند.
مطبوعات انگليس نيز مي توانند بخشي از صفحات خود را به بررسي پيامدهاي اجتماعي حادثه لندن اختصاص دهند.
در اين ميان انجمن ملي معلمان بريتانيا نيز بايد از حمايت تمامي رسانه ها، به منظور جلوگيري از خشونت هاي فزاينده قوميتي برخوردار باشد. در واقع شرايطي بايد فراهم آيد تا استادان دانشگاه و معلمان مدارس از رسانه ها به عنوان يك تريبون بزرگ جهت ارائه توصيه هاي لازم براي بازگرداندن آرامش به بطن جامعه چند قوميتي و فرهنگي بريتانيا، اقدام كنند.
البته نقش دولت بريتانيا به عنوان حامي اصلي اين جريان هاي اجتماعي غير قابل انكار است، ضروري است كه دولتمردان انگليسي به حاشيه راندن مسائل سياسي مفاهيم اجتماعي را براي پايان دادن به خشونت هاي نژادي در بريتانيا، سرلوحه كار خويش قرار دهند.
دولت كارگري بريتانيا همچنين مي تواند، با بازگرداندن نيروهاي خود از عراق و اعلام انصراف از اعزام نيرو به افغانستان از بعد سياسي نيز بحران هاي كنوني را مهار كند. در كل مي توان گفت همكاري و هماهنگي ميان تمامي نهادها و سازمان هاي دولتي و غير دولتي براي پايان دادن به اين وضعيت ناگوار در بريتانيا بيش از گذشته ضروري به نظر مي رسد.

ازدواج هاي اجباري و كلك هاي پيش از ازدواج در عربستان
آزاده بابائي نژاد- آزمايشگاه هاي ويژه انجام آزمايش هاي پيش از ازدواج در عربستان هر روز شاهد اتفاقات عجيب و غريب و گاهي هم خنده دار هستند. اخيرا در يكي از اين آزمايشگاه ها، جواني به دليل عدم دلبستگي به دختري كه خانواده اش براي او انتخاب كرده بودند و به خاطر ميل به ازدواج با يك زن ميانسال، قصد داشت نتيجه مثبت آزمايشش را تغيير دهد.
در همين حال دكتر يوسف خضري رئيس آزمايشگاه بيمارستان النور شهر مكه، ضمن تاكيد بر وقوع اتفاقات عجيب و غريب براي انجام آزمايش هاي پيش از ازدواج، عنوان كرد، چندي پيش پيرمرد 90 ساله اي كه قصد داشت با دختر 18 ساله اي ازدواج كند، به همراه او به اين مركز مراجعه كرد و وقتي از او خواسته شد تا آزمايش هاي لازم را انجام دهد، با رد اين خواسته گفت: من تنها مي خواهم از سلامتي همسرم اطمينان يابم.دكتر خضري در ادامه مي گويد: روزي پسر جواني به همراه نامزدش براي دريافت نتيجه آزمايشش به اين آزمايشگاه مراجعه كرد، اگرچه نتيجه آزمايش آن دو مثبت بود، اما گفت اين نتيجه چندان فرقي نمي كند، زيرا اگر دختر مورد علاقه من به جنون گاوي هم مبتلا باشد، باز هم با او ازدواج خواهم كرد. روزي نيز پسري براي گرفتن نتيجه آزمايش پدر ومادرش به اين مركز مراجعه كرد. اين پدر و مادر با وجود داشتن چندين فرزند علت اصلي اين اقدام خود را اطمينان از سلامت خودشان و فرزندانشان عنوان كردند. جالب است بدانيد كوچكترين پسر و دختري كه براي انجام معاينات پزشكي پيش از ازدواج به مركز النور مراجعه كرده اند، 15 و 13 ساله بوده اند.مقام هاي دولت عربستان اگرچه بر ضرورت انجام آزمايش هاي پيش از ازدواج به دليل جلوگيري از انتشار بيماري هاي وراثتي تاكيد دارند، اما بخوبي مي دانند كه هيچ چيز از جمله منفي بودن نتيجه آزمايش نمي تواند مانعي براي ازدواج در اين كشور باشد و ازدواج هاي اجباري در عربستان بسيار مرسوم است.
اخيرا مفتي بزرگ اين كشور كه بالاترين مقام مذهبي عربستان است، مخالفت شديد خود را با ازدواج اجباري زنان عربستاني اعلام كرد و خواستار زنداني شدن خاطيان شد. اين درخواست، واكنش مثبت زنان عربستاني را درپي داشته است.
جالب است بدانيد، براساس تازه ترين تحقيقات انجام شده، بيش از 97 درصد مردان عربستاني تمايل دارند با زن هاي كارمند ازدواج كنند كه اين مسئله باعث كاهش مشكلات مالي خانواده خواهد شد.
در اين تحقيقات آمده است، مردان عربستاني علاقه مندند با زن هاي معلم ازدواج كنند و بشدت از ازدواج با زن هاي پزشك، پرستار و روزنامه نگار بيزارند، زيرا اين زنان به خاطرداشتن ارتباط هاي خارج از منزل، داراي شخصيت هاي قوي هستند و براي همين به هيچ وجه حاضر نيستند حرف گوش كن و مطيع بمانند.

جوابيه
نظر به اينكه در روزنامه مورخ 29/3/84 صفحه۲۲ مطلبي تحت عنوان خاطرات آشويتس به چاپ رسيده كه فتوكپي آن نيز پيوست مي باشد توجه جنابعالي را به موارد ذيل جلب مي نماييم:
۱ - موضوع هولوكاست و افسانه پردازي هاي پيرامون آن از جمله انگاره هاي صهيونيستي است كه متاسفانه به دليل بي توجهي در ايران هر از چندگاهي در نشريات به آن پرداخته شده است.
۲ - شخصيت هاي برجسته اي مانند روژه گارودي، روبرت فوريسون، يورگن گراف، مارك وبر، فردريك توبن و... كه همگي از محققان و انديشمندان اين حوزه هستند و مستمرا از سوي محافل صهيونيستي مورد محاكمه و حتي زندان قرار گرفته اند، بارها و بارها در كتب، نشريات و سايت هاي اينترنتي و با دلايل مستند علمي، دروغ پردازي صهيونيست ها و افسانه بودن آن را به اثبات رسانيده اند.
۳ - برخي شخصيت هاي يهودي مانند نورمن فينكل اشتاين( نويسنده كتاب صنعت هولوكاست كه به فارسي نيز ترجمه شده است) نيز در اين مورد مفصلا به بررسي و تحقيق پرداخته اند و اغراق آميز بودن موضوع و سوء استفاده از  آن را مطرح نموده اند.
۴ - موضوع اتاق هاي گاز، كوره هاي آدم سوزي و افسانه كشتار 6 ميليون يهودي، طي سالهاي اخير مورد بررسي و ارزيابي محققان ايراني و خارجي قرار گرفته و كاملا محل ترديد مي باشد.
۶ - مطالب سايت BBC كه در صفحه 22 همشهري 29/3/84 به چاپ رسيده نيز حاوي تناقضات مختلفي است كه نمونه هايي از آن مورد اشاره قرار مي گيرد.
سطور 12۱۳، و۱۴ ستون اول، با سطر 20 اختلاف آمار دارد. سطور 33 و 34 ستون اول با سطور 10 و 11 ستون دوم اختلاف فاحش آماري دارد. پاراگراف دوم ستون دوم صحيح نيست زيرا آشويتس در مرز لهستان با آلمان مرز خاكي دارد و نيازي به ارسال با كشتي وجود ندارد.
۷ - در زمينه محتويات مطالب منتشر شده كه از نظر علمي محل ترديد است نيز مطلب فراوان است كه در صورت تمايل، موسسه آمادگي ارائه مطلب در اين زمينه را حداقل براي 5 شماره در همان اندازه مطلب منتشر شده دارد. در پايان توجه شما را به اين نكته جلب مي نماييم كه موضوع هولوكاست و افسانه پردازي هاي صهيونيست ها در اين زمينه همواره به عنوان دستاويزي براي سركوب انديشه و انديشه پردازان آزاديخواه در جهان بوده و مطبوعات و نشريات در جمهوري اسلامي ايران بايد توجه داشته باشند كه ناآگاهانه مورد سوء استفاده قرار نگيرند.در روزنامه همشهري روز يكشنبه 29/3/84 در صفحه 22، مقاله اي تحت عنوان خاطرات آشويتس چاپ گرديده است، در اين باره چند نكته قابل ذكر است.
۱ - چرا از سرويس خبري بي. بي. سي اين چنين مقاله اي ترجمه و چاپ مي شود؟
۲ - دليل چاپ اين مقاله خاص در اين زمان چيست و بنا به كدام اولويت اين عمل صورت مي گيرد؟
۳ - موضوع آدم سوزي در كوره هاي آشويتس و واقعيت آن همچنان محل بحث است و به نظر مي رسد بيشتر از اصل ماجرا، حربه اي تبليغاتي به نفع صهيونيست ها در زمان هاي مختلف مي باشد.
۴ - موضوع يهودي سوزي در بازداشتگاه هاي آشويتس خط قرمز تبليغاتي اروپا و عوامل صهيونيستي آن قاره است، به گونه اي كه اگر كسي در اصل موضوع شك كند و حتي با مدارك تاريخي نقض ادعاهاي مطرح شده را ثابت كند تنها دادگاه و زندان در انتظار اوست چنانكه انديشمندان بزرگي چون روژه گارودي و ديگر آزادانديشان اروپايي به خاطر اثبات واهي بودن ادعاي سوزانده شدن چند ميليون يهودي در آلمان نازي به دادگاه كشيده شده و محكوم به چند سال زندان شدند. به جرم اينكه ثابت مي كردند حداكثر تا 100هزار نفر نيز كشته نشدند. تازه اين تعداد هم به خاطر تباني هيتلر و سران نازي با سردمداران صهيونيست ها بود تا بتوانند براي قوم سرگردان و بي وطن يهود سرزميني را در قلب جهان اسلام به آنها واگذار كنند و اين فتنه بيش از 50 سال است كه دامن مسلمانان و جهان اسلام را گرفته است.
۵ - جاي بسي تعجب است كه در شرايطي كه مردم مسلمان كشورمان حماسه اي ديگر خلق كرده اند تا به تحكيم نظام اسلامي در ايران بپردازند در روزنامه وزين و معتبر همشهري بدون مقدمه و بدون دليل اين مقاله موهن به طرفداري از صهيونيسم چاپ مي شود و واقعا چه انگيزه اي بر آن مترتب است. به نظر مي رسد در شرايط حساس كنوني نياز به دقت و تامل هرچه بيشتر مي باشد تا ما با تعيين اولويت هاي فرهنگي براي اين روزنامه به لحاظ كردن درايت فرهنگي در انتخاب و چاپ مطالب بپردازيم.
موسسه تحقيقات و پژوهش هاي سياسي - علمي
احمدسروش نژاد ،مدير مسئول فصلنامه مطالعات فلسطين

پيشخوان
002721.jpg
عرب نيوز
روزنامه عرب نيوز عنوان كشته شدن تعداد زيادي از نيروهاي پليس عراق توسط مردان مسلح را براي تيتر اول خود برگزيده است. در جريان تيراندازي مردان مسلح، 29 نفر از سربازان و كارمندان دولت در مناطق مركزي و شمالي عراق كشته شدند. اين روزنامه همچنين خبر سوم خود را به بيانيه هاي جنبش حماس و جهاد اسلامي درباره تداوم آتش بس اختصاص داده است.
002730.jpg
ال موندو
روزنامه ال موندو خبر اول خود را به انتقاد شديد مردم اسپانيا از مسئولان جنگلداري اين كشور اختصاص داده است.روز دوشنبه طي يك آتش سوزي گسترده 12هزار هكتار از جنگل هاي كاستيالامانچا- يكي از ايالات شمالي اسپانيا- طعمه حريق شد.در جريان اين آتش سوزي چند نفر از امدادگران نيز كشته شدند. مردم در اين ارتباط معتقدند در صورت وجود لوازم اطفاي حريق چنين فاجعه اي رخ نمي داد.
002751.jpg
لس آنجلس تايمز
روزنامه لس آنجلس تايمز خبر اول خود را به آغاز دور جديدي از روابط ميان آمريكا و جمهوري خلق چين اختصاص داده است. اين روزنامه نوشته است: دولت آمريكا به منظور جلوگيري از تقابل جدي ميان اين دو قدرت جهاني، دست به ايجاد جبهه جديد ديپلماتيك در روابط خود با چين زده است. اين روزنامه همچنين خشونت  هاي اخير در عراق را به عنوان موضوع عكس اول خود برگزيده است.
002745.jpg
ليبراسيون
روزنامه ليبراسيون عكس كاور اصلي روزنامه خود را به وقايع جاري در سرزمين هاي اشغالي و دوگانگي در سياست هاي رژيم صهيونيستي اختصاص داده است. رژيم صهيونيستي از يك طرف با اجراي طرح تخليه شهرك هاي واقع در نوارغزه خشم شهرك  نشينان صهيونيست را برانگيخته و از سويي ديگر با حمله به مناطق مسكوني در نوار غزه واكنش شديد فلسطينيان عليه خود را موجب شده است.

ذهن زيبا
براي اينكه دوست پيدا كني، بايد خود را لايق و آماده دوستي بار بياوري.
آندره موروا

دنياازآن كساني است كه براي تصاحب آن با خوش خلقي و ثبات قدم گام بر مي دارند.
چارلز ديكنز

اقبال به سراغ كسي مي رود كه به كارعقيده دارد نه به اقبال.
آلفونس دو مارتين

شبكه
امشب فيلم سينمايي بي خوابي ساخته كريستوفر نولان از شبكه اول و در قالب برنامه سينما يك پخش خواهد شد.
اين فيلم داستان دو افسر تجسس لس آنجلسي است كه به يك شهر شمالي فرستاده مي شوند تا درباره يك جنايت محلي تحقيق كنند و قاتل را بيابند. نكته اصلي درباره شهر اين است كه آفتاب در 6 ماه اول سال هيچ وقت غروب نمي كند و شب در اين مكان بي معني است. اما حتي در اين شهر آفتاب زده پيدا كردن حقيقت مشكل است و انگار كه حقيقت پشت تاريكي كه در هيچ جا حضور ندارد خود را پنهان كرده است.
الي پر يك مامور پليس محلي و از هواداران ويل دومر است كه در اين ماموريت معاون اوست. وي بتدريج متوجه حركات غيرعادي دومر مي شود و در نهايت اصل ماجرا را كشف مي كند، اما زماني كه او مي خواهد مدرك اصلي جرم را به نفع دومر از ميان ببرد، با مخالفت او مواجه مي شود. دومر از الي مي خواهد هميشه صداقت و درستي را سرلوحه كارش قرار دهد تا موفق شود.
آل پاچينو، رابي ويليامز و هيلاري سوانك بازيگران اين فيلم شاخص تاريخ سينما را تشكيل مي دهند.
اما فردا شب فيلم سينمايي دار و دسته هاي نيويوركي ساخته مارتين اسكورسيزي از شبكه دوم پخش خواهد شد.
اين فيلم كه در آن لئوناردودي كاپريو و دانيل دي لوئيس بازي مي كنند، داستانش در سال 1863 رخ مي دهد. والن كه در دوران كودكي شاهد قتل پدر كشيش خود توسط بيل قصاب بوده است، دوباره به منطقه فايو پوينت نيويورك برمي گردد. او آمده تا انتقام خون پدرش را از بيل قصاب بگيرد. بيل قصاب در آغاز نمي داند كه والن كيست. زماني كه وي متوجه هويت او مي شود، درگيري هاي دو طرف شكل مي گيرد. در اوج اين درگيري ها، اهالي شهر كه در دو گروه متحد شده اند، جنگ سختي را با يكديگر آغاز مي كنند.
اين فيلم فردا حدود ساعت۱۸:30 از شبكه دو پخش خواهدشد.
برنامه سينما 4 نيز به پخش فيلم كافكا اختصاص خواهد داشت.
فيلم در گرماي شب ساخته نورمن جيوسون نيز فردا شب در برنامه صد فيلم از شبكه 3 پخش خواهد شد.
سيدني پواتيه، رداستايگر و لي گرانت بازيگران اصلي اين فيلم هستند.
در اين فيلم از يك كارگاه آمريكايي آفريقايي تبار به نام ويرجيل تيبز خواسته مي شود تا كار تحقيق پيرامون يك جنايت در يك شهر جنوبي را برعهده بگيرد. خشونت نژادي پنهاني در اين شهر وجود دارد و نوعي جنگ اعلان نشده عليه اهالي رنگين پوست در جريان است. بيل گيلسپي نيز پليس سفيد پوستي است كه در اين شهر جنوبي زندگي مي كند و قرار است همكار ويرجيل باشد.
ويرجيل در جريان كارهايش با موانع متعددي روبه رو مي شود و احساس مي كند كه كسي حاضر نيست در ارتباط با اين ماجرا با وي همكاري كند.حتي برخي از مداركي كه به او تحويل داده مي شود جعلي است. با اين حال او با آگاهي از اين مسئله تصميم مي گيرد كه حق و عدالت را از دل تمام دروغ ها بيرون بكشد، اما مي داند كه اين كار به هيچ وجه آسان نيست.

خواندني ها
حادثه اي عجيب براي سگي در شب
رمان حادثه اي عجيب براي سگي در شب ويژه گروه سني كودك و نوجوان نوشته مارك هادون منتشر شد.
اين كتاب برنده جايزه كتاب سال وتيبرد، كتاب سال كودك و نوجوان گاردين و برنده بهترين كتاب كودك ونوجوان انگلستان شده است.
هادون با انتخاب كريستوفر به عنوان راوي، داستاني خلق كرده است كه محدود به ديدگاه و منطق عجيب قهرمان داستان است.
مارك هادون، نويسنده، تصويرگر و فيلمنامه نويسي است كه 15كتاب براي كودكان نوشته، به جوايز متعددي دست يافته و دوبار برنده جايزه بفتا شده است. هادون در آكسفورد انگلستان زندگي مي كند و از او تاكنون كتاب هاي توني و سوپ گوجه فرنگي در سال 1989، درياي آرامش(1996)، اوشن استار اكسپرس(2001) و 12 اثر ديگر به چاپ رسيده است.
موضوع اين كتاب درباره نوجواني به اسم كريستوفر است كه 15سال دارد و به نوعي بيماري اتيسم مبتلاست. او حافظه اي خارق العاده دارد، رياضيات را درك مي كند، علم را درك مي كند اما انسان را درك نمي كند.
وقتي مي فهمد ولينگتون، سگ همسايه، روي چمن همسايه مرده است تصميم مي گيرد دنبال قاتل بگردد و يك رمان جنايي درباره آن بنويسد. او در اين ماجرا اسرار ديگري را كشف مي كند كه دنياي اطرافش را بر سرش خراب مي كند و مفهوم تازه اي از انسان و زندگي به او مي بخشد و...

جهانشهر
آرمانشهر
ايرانشهر
دخل و خرج
در شهر
درمانگاه
محيط زيست
شهر آرا
|  آرمانشهر  |  ايرانشهر  |  جهانشهر  |  دخل و خرج  |  در شهر  |  درمانگاه  |  محيط زيست  |  شهر آرا  |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |