سه شنبه ۴ مرداد ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۵۷ - Jul 26, 2005
خواهر قاتل بازداشت شد
گروه حوادث: دختر جواني كه در پي اختلافات خانوادگي برادرش را به قتل رسانده بود، با صدور قرار بازداشت روانه زندان شد.
به گزارش خبرنگار ما، ساعت ۳۰/۱۳ بيست و يكم تير ماه زني با مركز فوريت هاي پليس ۱۱۰ تماس گرفت و اعلام كرد طي يك درگيري كه اتفاق افتاده جوان ۲۵ ساله اي در اثر خودزني جان باخته است.
بلافاصله مأموران كلانتري ۳۶ اصفهان در محل حادثه حضور يافتند و پس از بررسي هاي مقدماتي، با حضور بازپرس ويژه قتل مشخص شد كه هيچ مدركي دلالت بر خودزني وجود ندارد.
از طرفي نحوه مضروب شدن پسر جوان كه ابراهيم نام داشت بيشتر شباهت به قتل داشت. پزشكي قانوني پس از معاينه جسد در محل حادثه اعلام كرد كه چاقو با ضربه شديد در پهلوي سمت چپ وارد شده و منجر به پارگي ريه و قلب شده است و فرضيه وقوع قتل از اهميت بيشتري برخوردار است.
با اعلام اين نظريه جسد براي بررسي علت اصلي مرگ به پزشكي قانوني انتقال يافت و تيمي از كارآگاهان جنايي اصفهان مأمور تحقيق بر روي پرونده شدند.
آنان در ابتدا خواهر و مادر ابراهيم را كه تنها مرتبطين با وي بودند شناسايي و بازداشت كردند. مادر و خواهر ابراهيم در نخستين بازجويي ها، منكر هرگونه اطلاع از قتل ابراهيم شدند. اما كارآگاهان در بررسي هاي خود متوجه تناقض گويي ها به خصوص در اظهارات خواهر ابراهيم شدند.
پس از بازجويي هاي مكرر از سميه بالاخره وي به قتل اعتراف كرد و گفت: روز حادثه مادرم ساعت ۱۲ ظهر به خاطر اين كه ابراهيم بيكار بود و دنبال كار نمي رفت با او درگيري لفظي پيدا كرد طوري كه ابراهيم را تهديد كرد به خاطر بهانه جويي هايش به پليس زنگ خواهد زد تا او را دستگير كنند. ابراهيم بي تفاوت نسبت به حرف مادرم به اتاقش رفت. دقايقي بعد وقتي برگشت مادرم تلفن را برداشت و شماره پليس ۱۱۰ را گرفت.
ابراهيم به محض اين كه متوجه شد، به طرف مادرم آمد و با قطع تلفن مجدداً  با او درگير شد. همين امر باعث شد تا عصباني شوم. داخل آشپزخانه رفتم و در حالي كه مادر و برادرم بر سر كار كردن جر و بحث مي كردند، با يك كارد كه زير پيراهنم مخفي كرده بودم بيرون آمدم. مشاجره لفظي آنها ادامه داشت تا اين كه من با چاقو ضربه اي را به پهلوي برادرم زدم.
سميه در ادامه گفت: برادرم از ترس فرار كرد و به خانه دوستش كه در همسايگي ما بود رفت. مادرم هم كه تصور نمي كرد زخم آنقدر كاري باشد كه ابراهيم به قتل برسد براي جلوگيري از ادامه دعوا، چاقو را زير كابينت پنهان كرد.
سپس هر دو از خانه خارج شديم. پس از شنيدن خبر قتل برادرم، من سريع به خانه برگشتم و لكه هاي خون را پاك كرده و لباس هاي برادرم را مخفي كردم. در ابتدا ما عنوان كرديم كه ابراهيم خودزني كرده است اما ظاهراً  يكي از همسايه ها متوجه قتل شد و پليس را خبر كرد.
بر پايه اين گزارش، با دستور اسدي- بازپرس شعبه دوم دادسراي عمومي و انقلاب اصفهان- سميه با قرار بازداشت روانه زندان و مادرش نيز با قرار كفالت آزاد شد.رسيدگي به اين پرونده همچنان ادامه دارد.

بازمانده خودكشي دسته جمعي سكته كرد
003117.jpg
گروه حوادث: مرد جواني كه پس از خودكشي دسته جمعي خانواده اش، نجات يافته بود، شامگاه دوم مرداد ماه، در بازداشتگاه اداره آگاهي تهران در اثر سكته قلبي جان باخت.
به گزارش خبرنگار ما، داود پدر خانواده اي بود كه عصر روز پنج شنبه دوم تير ماه از خودكشي دسته جمعي اعضاي خانواده اش جان سالم به در برد.
اين جنايت در طبقه سوم يك آپارتمان مسكوني واقع در خيابان درختي رخ داده بود. قربانيان حادثه سكينه (۳۷ ساله) ندا (۱۷ ساله) و محمد (۱۱ ساله) نام داشتند. راز اين خودكشي خانوادگي زماني آشكار شد كه برادر داود كه چند روزي از وي اطلاعي نداشت به خانه داود رفت، اما وقتي با در بسته روبه رو شد زنگ خانه يكي از همسايه ها را زد و جوياي احوال خانواده برادرش شد. مرد همسايه با كمال تعجب گفت ديروز داود كليد در خانه اش را به من داد و گفت چند روز ديگر سري به خانه اش بزنم. همين موضوع باعث نگراني آنها شد و وقتي در خانه را باز كردند با كمال ناباوري با اجساد اعضاي خانواده كه آثار بريدگي بر روي دست هايشان مشهود بود و با شليك گلوله هاي ساچمه اي مجروح شده بودند، رو به رو شدند و بلافاصله داود به بيمارستان انتقال يافت. پزشكان تمام سعي خود را براي نجات وي انجام دادند و وي تنها عضو اين خانواده بود كه جان سالم به در برد.
داود وقتي از لحاظ جسمي و روحي از وضعيت مناسبي برخوردار شد به دايره ۱۰ اداره آگاهي تهران انتقال يافت و تحت بازجويي قرار گرفت. او گفت: ۴۰ ساله هستم و با مرگ پدرم در تعميرگاه موتورسيكلت سازي او مشغول كار شدم تا خرج زندگي خواهر و برادرانم را تأمين كنم. اما روزگار با من كنار نيامد. مقداري پس انداز كرده بودم كه يك طلا فروش از من كلاهبرداري كرد. بنابراين تصميم به مسافركشي گرفتم، اما فايده اي نداشت. گذران زندگي آنقدر سخت شده بود كه يك روز همگي تصميم گرفتيم دست به خودكشي دست جمعي بزنيم. اين بود كه تمام اسناد و مداركمان را به خانه مادرزنم بردم و به بهانه اينكه مسافرت مي رويم به خانه بازگشتيم و... اين مرد در تمام مراحل بازجويي به جزئيات دقيق خودكشي خانوادگي اشاره كرد.
بر پايه اين گزارش، زماني كه كارآگاهان در حال بررسي به روي پرونده بودند تا مشخص كنند ادعاي داود در خصوص خودكشي خانوادگي صحت دارد يا خير، شامگاه يكشنبه به بازپرس ويژه قتل تهران اطلاع داده شد كه داود در بازداشتگاه انتظامي جان باخته است. آخرين اخبار حاكي از آن است كه ظاهرا داود در اثر سكته قلبي جان باخته است.

نقص فني در پرواز حجاج بيت الله الحرام
گروه حوادث: هواپيماي مسافربري حامل زائران بيت الله الحرام در فرودگاه اصفهان دچار نقص فني شد.
به گزارش خبرنگار ما، ۲ مردادماه سال جاري حدود ساعت ۶ بعدازظهر يك فروند هواپيماي مسافربري خطوط هوايي عربستان، حامل زائران ايراني بيت الله الحرام كه از فرودگاه شهيد بهشتي اصفهان عازم مدينه بود دچار نقص فني شد.
خلبان اين هواپيما كه حامل ۶۰۰ مسافر بود قبل از اين كه از باند بلند شود، به برج مراقبت گزارش داد كه هواپيما دچار نقص فني كوچكي شده است.
مأموران فرودگاه بلافاصله مسافران را از هواپيما خارج و به داخل سالن پرواز منتقل كردند.
پس از گذشت ۲ ساعت، با برطرف شدن نقص فني هواپيما مسافران مجدداً سوار هواپيما شدند و بعد از چند دقيقه هواپيما باند فرودگاه اصفهان را به طرف شهر مدينه ترك كرد.
خوشبختانه در اين حادثه، به هيچ يك از مسافران آسيبي وارد نشد.

اعدام براي قاتل مست
گروه حوادث: مرد جواني كه در حالت مستي مرتكب قتل دوستش شده بود پايان مردادماه اعدام خواهد شد.
به گزارش خبرنگار ما، بيست و هشتم بهمن ماه سال ۷۹ خبر درگيري منجر به قتل به اطلاع مأموران كلانتري ۱۱۴ قياسي رسيد. وقوع حادثه در خانه اي واقع در خيابان شيرازي بود. مقتول مصطفي نام داشت و عامل جنايت مهدي يكي از دوستان وي بود.
در اين حادثه مهدي بعد از مصرف مشروب الكلي دچار عدم تعادل دررفتار خود شد و با حبيب يكي ديگر از دوستانش و مصطفي بر سر اين موضوع كه چرا بلند صحبت مي كنند درگير شد. مهدي در ابتدا حبيب را مجروح كرد و سپس با ضربات چاقو مصطفي را از پاي در آورد.
بدن نيمه جان دو مجروح به بيمارستان انتقال يافت. حبيب از مرگ نجات يافت ولي مصطفي كشته شد.
پليس آگاهي بعد از اطلاع از ماجرا جستجوي پليسي خود براي دستگيري عامل جنايت را  آغاز كرد و در نهايت متهم بازداشت شد.
مهدي به ارتكاب قتل عمدي مصطفي اعتراف كرد. پرونده وي در شعبه ۱۶۰۲ دادگاه امور جنايي تهران زير نظر قاضي جواد اسماعيلي مورد دادرسي قرار گرفت و در پايان آخرين جلسه حكم قصاص نفس صادر شد.
حكم از سوي شعبه ۱۳ ديوان عالي كشور تأييد شد و به اجراي احكام ارجاع داده شد. تلاش مسئولين اجراي احكام براي ايجاد صلح و سازش نيز بي ثمر باقي ماند و پرونده وارد مرحله استيذان شد.
به گفته قريشي- رئيس اجراي احكام دادسراي امور جنايي تهران- هم اكنون نام مهدي در ليست اعدامي هاي ماه جاري قرار دارد.

مرگ متهم به قتل پس از ۲۰ سال تحمل زندان
گروه حوادث: پرونده مردي كه متهم به قتل بود پس از ۲۰ سال با مرگ وي در زندان مختومه شد.
به گزارش خبرنگار ما، رسيدگي به اين پرونده از تاريخ ۱۴ ارديبهشت ماه سال ۶۴ در دستور كار مقام قضايي و انتظامي قرار گرفت.
در اين پرونده فردي به نام علي متهم بود در يك درگيري كه در خيابان صبا بين وي و اعضاي خانواده همسرش اتفاق افتاده بود، يكي از بستگان همسرش به نام سيد حسين را با ضربات چاقو به قتل رسانده است.
متهم پرونده كه از مدت ها قبل با همسرش اختلافات خانوادگي داشت زماني كه روز حادثه متوجه مي شود همسر و فرزندش به خانه پدرزنش در خيابان صبا رفته اند براي بازگرداندن آنها به منزل پدرزنش مي رود.
اما وقتي با مقاومت پدر زن و عموي همسرش روبه رو مي شود با آنها درگير شده كه در اين درگيري سيدحسين (عموي زنش) با ضربات چاقو به قتل مي رسد.
علي كه در محل حادثه توسط مأموران انتظامي دستگير شده بود وقتي تحت بازجويي قرار گرفت به قتل اعتراف كرد و سرانجام از سوي شعبه ۱۴۰ دادگاه كيفري شماره يك تهران به قصاص نفس (اعدام) محكوم شد.
حكم صادره در ۲۷ بهمن ماه سال ۷۳ از سوي ديوان عالي كشور مورد تأييد قرار گرفت اما چون متهم داراي فرزند صغير بود اولياي  دم مي بايستي حق صغير را پرداخت مي كردند.
پيگيري پرونده ادامه داشت تا اين كه حق صغير تبديل به قرار وثيقه شد اما متهم توان پرداخت اين حق را نداشت تا اين كه وي در تاريخ ۲ تيرماه امسال در زندان جان باخت.
به گفته قريشي- رئيس اجراي احكام دادسراي امور جنايي تهران- پرونده اين متهم ۲۰ ساله با مرگ وي مختومه شد.

رفيق انتقام جو خواهر دوستش را با سنگ كشت
گروه حوادث: قاتلي كه با كشتن دختر بچه ۹ ساله اي قصد داشت از برادرش انتقام بگيرد، شناسايي و دستگير شد.
ماموران انتظامي شهرستان كازرون در فارس با دريافت گزارشي از وجود جسد يك دختر بچه ۹ساله در روستاي چاه كور مطلع شدند.
با دريافت اين خبر، پليس عازم محل حادثه شد و در بررسي ازجسد دريافت كه او به علت اصابت سنگ به سرش جان باخته است.
ماموران جسد دختر بچه رابه سردخانه منتقل كردند و با آغاز تحقيقات از خانواده متوفي به فردي به نام علي اكبر مظنون شده و او را به كلانتري منتقل كردند.
متهم در ابتدا منكر هرگونه جرمي شد اما در مواجهه با ادله قانوني پليس لب به اعتراف گشود و به قتل دختر بچه ۹ ساله اعتراف كرد. او انگيزه اصلي خود را از اين كار گرفتن انتقام از برادر متوفي به خاطر كينه و اختلافات قديمي عنوان كرد.
متهم با تشكيل پرونده تحويل مقامات قضايي شد.

نوجوان آفريقايي دو همكلاسي اش را با ضربات چاقو كشت
اي او ال : يك نوجوان ۱۶ ساله آفريقايي كه دو همكلاسي خود را با ضربات چاقو به قتل رسانده بود دستگير شد.
بنابراين گزارش، سه پسر نوجوان ۱۶تا ۱۸ ساله از اعضاي باند وايكينگ از ابتداي سال جاري با دو نفر از همكلاسي هايشان اختلاف داشتند ساعت ۳ و ۳۰ دقيقه يكشنبه به وقت محلي بعد از تعطيلي مدرسه آنها را در مكاني خلوت به دام انداخته و با آنها درگير شدند.
در اين درگيري نوجوان ۱۱ ساله به نام گريد با ضربات چاقو به قتل رسيد و دوست ۱۷ ساله وي به نام چسلين هنگامي كه خواست به وي كمك كند توسط دو نوجوان ۱۸ ساله گرفتار شده و به وسيله نوجوان ۱۶ ساله با پنج ضربه چاقو به سر و گردنش به شدت مجروح شد.
چسلين پس از انتقال به بيمارستان بر روي دستان مادرش جان باخت. اين سه نوجوان به اتهام قتل دستگير شده و در انتظار محاكمه هستند.

دختر ۱۶ساله اي كه پدربزرگش را كشت
آسوشيتدپرس : پليس تگزاس دختر ۱۶ساله اي را به اتهام قتل پدربزرگش بازداشت كرد. اين متهم جوان درست يك روز پيش از اين حادثه از دارالتأديب آزاد شده بود.
به گفته بازپرس تحقيق پرونده مقتول ديويد اندروود ۶۴ ساله با ۲۱ ضربه چاقو به قتل رسيده است.
همسر مقتول روز حادثه ناگهان با صداي فريادهاي همسرش از طبقه بالا به پايين آمده و با جنازه غرق در خون همسرش روبه رو مي شود.
پليس تگزاس به دليل سن پايين متهم از افشاي نام وي خودداري كرده است. وي پس از حضور در اولين جلسه تفهيم اتهامات به دارالتأديبي كه پيش از اين حادثه در آن بود منتقل شد.
به گزارش پليس تگزاس وي دو هفته پيش از اين ماجرا نيز به اتهام ضرب و جرح يكي از دوستانش بازداشت شده بود.
در حال حاضر دادستان پرونده در حال بررسي اين اتهامات و تعيين قرار موقت براي بازداشت وي است.

حمله ماهي غول پيكر به مرد آمريكايي
آسوشيتدپرس: يك مرد ۱۹ ساله آمريكايي كه در سواحل ميلي لاي از ترس بيهوش شده بود به بيمارستان انتقال يافت. او پس از اين كه به حالت عادي برگشت و در حالي كه هنوز رنگ و رويي به چهره نداشت اظهار مي كرد به وسيله نوعي ماهي به نام باراكودا مورد حمله قرار گرفته است.
اين مرد كه لومولي نام دارد گفته است اين ماهي حدود ۳ متر طول داشته كه به او حمله كرده است. بر اثر حمله اين ماهي ،زخمي به طول ۱۲ سانتيمتر و يك دندان اين جانور در بدن او باقي مانده است.
لومولي به وسيله يك ماهيگير به دست ماموران سپرده شد تا به بيمارستان انتقال يابد. يكي از كارشناسان در اين باره گفت: بعيد است ماهي باراكودا به شناگران حمله كند.
او مي گويد: احتمالاً لومولي از حمله يك ماهي ديگر دچار اين وحشت و هراس شده است.
ماهيگيري كه لومولي را نجات داده نيز ادعا كرده اين ماهي را ديده است. به هر حال انجام آزمايشات روي دندان به جا مانده از حيوان حقايق را روشن خواهد كرد.
گفتني است، لومولي از ناحيه كبد به شدت دچار آسيب شده و همچنان در بيمارستان بستري است و طي نامه اي به خانواده اش گفته است كه ديگر شنا كردن را كنار مي گذارد.

حوادث
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
علمي فرهنگي
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |