شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۶۶ - Aug 6, 2005
اعترافات تكان دهنده عاملان قتل يك مادر و پسر اصفهاني
004095.jpg
گروه حوادث: دو مرد افغاني كه به انگيزه سرقت ،مادر و پسري را به قتل رسانده بودند با هوشياري بازپرس ويژه قتل اصفهان به دام افتادند.
به گزارش خبرنگار ما، رسيدگي به اين پرونده زماني در دستور كار پليس آگاهي اصفهان قرار گرفت كه عصر روز چهارشنبه پنجم مرداد ماه يكي از ساكنان خيابان كاوه در حالي كه بسيار وحشت زده بود با مركز فوريتهاي  پليس ۱۱۰ تماس گرفت و از وقوع قتل يك مادر و پسر خبر داد.
پس از حضور ماموران در صحنه حادثه، بازپرس ويژه قتل (حجت الله اسدي) به بررسي صحنه قتل پرداخت. در نخستين بازرسي ها مشخص شد كه اجساد متعلق به يك مادر و پسر است كه ژيلا (۲۴ ساله) و محمود (۳ساله) نام دارند. در تحقيق از همسايگان آنها مدعي شدند كه حدود ساعت ۹ صبح صداي فريادهاي يك زن را شنيديم اما زماني كه بيرون آمديم سكوت همه جا را فرا گرفته بود و تنها متوجه شديم دو جوان سوار يك خودرو پژوي مشكي رنگ شده و از محل دور شدند. به اين ترتيب، تمام فرضيه ها به دو جوان معطوف گرديد و با توجه به اينكه زوج جوان هيچ مشكلي با آشنايان و بستگان خود نداشتند شك به اين دو جوان قوت بيشتري گرفت .تا اينكه حجت الله اسدي پس از بررسي چندين باره پرونده و مرور تلفني آن با افسر تجسس آگاهي، ناگهان متوجه حضور نگهبان افغاني ساختمان شد و دستور بازداشت وي را صادر كرد.
پس از صدور بازداشت و ارائه دو شاهد از طرف متهم مبني بر اينكه زمان وقوع قتل وي در حال تعمير برق يكي از آپارتمان ها بوده سوء ظن به وي كمرنگ شد تا اينكه قاضي پرونده با هوشياري مانع از آزادي اين مرد افغاني به نام محمد (۲۴ ساله) شد و همين امر باعث شد تا وي در بازجويي هاي مكرر متوجه حضور برادر مرد افغاني در روز حادثه در آپارتمان شود.
اكيپي از كارآگاهان نسبت به دستگيري حسن اقدام كرده و او را در حالي كه يك دستگاه ويدئو سي دي خريداري كرده بود دستگير كردند. وي مورد بازجويي قرار گرفت و پس از ۲ ساعت تناقض گويي بالاخره به قتل اعتراف كرده و پرده از راز جنايت برداشت حسن كه از سه روز قبل نقشه سرقت از خانه ژيلا را كشيده بود در اظهاراتش گفت: حدود ساعت ۵/۸ صبح به آپارتماني كه برادرم نگهبان آن بود رفتم.
هيچ كس از ورود من به آپارتمان اطلاعي نداشت .قبل از آن يك چاقوي دوكي شكل با كلاه بافتني تهيه كرده بودم. به در خانه ژيلا رفتم. كلاه را به سرم كشيدم و همزمان با ورود من دو نفر از اهالي ساختمان به دنبال محمد (برادرم) آمدند و وي را براي تعمير اتاقك برق ساختمان به آن جا بردند. همين بهترين دليل بود براي اينكه محمد در صحنه قتل حضور نداشته باشد. سپس به بهانه گرفتن يك ليوان آب در خانه را زدم و به زور وارد خانه شدم. ژيلا وحشتزده به من نگاه مي كرد.
در ابتدا يك ضربه چاقو به سينه اش وارد كردم و در حالي كه او كودك سه ساله اش را پشت خود مخفي مي كرد به زمين افتاد و از زير در فريادي كشيد. همسايه ها متوجه شدند و بلافاصله من ضربات پي درپي را به زن جوان وارد كردم و او بدون صدا جان باخت.
محمود پسر سه ساله اش از ديدن اين صحنه بي حال بر روي جسد مادرش افتاد.
در اين حال بود كه محمد برادرم كه از نقشه شوم من اطلاع داشت به درخانه آمد و با زدن ضربات رمزي در را برايش باز كردم. او وارد شد و پس از گشتن خانه و سرقت دو عدد كيف سامسونيت و زنانه ، طلا و جواهرات و مبلغ ۸۰ هزار تومان در حال خارج شدن از خانه بوديم كه ناگهان محمود سه ساله توجهمان را جلب كرد.
من و برادرم به هم نگاهي كرديم. محمد با سنگدلي تمام كابل آنتن تلويزيون را كشيد و دور گردن محمود پيچاند.طوري كه كودك سه ساله كبود شد.
سپس محمد از در آپارتمان خارج شد و من كه در بالكن مخفي شده بودم با علامتهاي برادرم از آپارتمان خارج شدم و هر دو به ميدان قيام اصفهان رفتيم.
از پول دزدي ويدئوسي دي خريداري كرديم و طلاها را به نگهبان يك ساختمان امانت داديم تا برايمان بفروشد.
برپايه اين گزارش، دو متهم با دستور بازپرس اسدي دربازداشت به سر مي برند تا تحقيقات تكميلي در خصوص پرونده صورت گيرد.

سردار تقي زاده :
تشكيل دو تيم از كارآگاهان
براي شناسايي ضارب قاضي مقدس
004089.jpg
گروه حوادث: سردار تقي زاده گفت: دو تيم از كارآگاهان پليس آگاهي تهران مسئول پيگيري پرونده ترور قاضي مقدس هستند.
سردار تقي زاده رئيس پليس آگاهي تهران بزرگ اظهار داشت:در جهت شناسايي و دستگيري عوامل يا عامل ترور قاضي مقدس، دوتيم از كارآگاهان برجسته آگاهي تهران مسئول پيگيري موضوع هستند.
تقي زاده همچنين عنوان كرد اين دو تيم با جمع آوري مدارك و شواهد موجود به صورت شبانه روزي جهت شناسايي عوامل يا عامل ترور قاضي مقدس فعاليت مي كنند تا بتوانند اين افراد را تحويل مقامات قضايي دهند و به مردم معرفي كنند.
همچنين مديركل سياسي انتظامي استانداري تهران در ارتباط با فعاليتهاي اين مجموعه در شناسايي ضاربان قاضي مقدس اظهار داشت: فعلا در حال بررسي هستيم و اگر به نتيجه  مشخصي برسيم آن را اعلام مي كنيم.
احمدوند با بيان اين كه در حال پيگري اين قضيه هستيم، اظهار داشت:از همه امكاناتي كه در دسترس داشته باشيم براي شناسايي ضارب استفاده خواهيم كرد و تمام امكانات در اين راستا بسيج شده اند.قاضي مقدس، سه شنبه گذشته در زمان ترك محل كارش به وسيله يك فرد ناشناس مورد اصابت گلوله قرار گرفت و به شهادت رسيد.

دو نفر از رابطان شركت گلدكوئيست دستگير شدند
پليس: دو نفر از رابطان و بازاريابهاي شركت گلدكوئيست در يكي از رستورانهاي مشهد دستگير شدند.
به گزارش مركز اطلاع رساني فرماندهي انتظامي خراسان رضوي به دنبال دريافت اخباري مبني بر فعاليت دو نفر در راستاي تبليغ شركت غير قانوني گلدكوئيست در يكي از رستوران ها، ماموران حوزه غرب فرماندهي انتظامي مشهد مقدس پس از هماهنگي هاي قضايي به محل مراجعه و متهمان را در حالي كه مشغول تبليغ شركت فوق بودند دستگير و به كلانتري انتقال دادند.
از متهمان فرم هاي مخصوص خريد سهام شركت و كاتالوگ آن كشف شد. اين افراد از اين شركت خريد نموده و اقدام به بازاريابي براي آن نموده اند. پرونده متهمان به مقام قضايي ارسال گرديد. مركز اطلاع رساني فرماندهي انتظامي خراسان رضوي با اشاره به غيرقانوني بودن فعاليت اين شركت ها از شهروندان خواست گول وعده هاي آنها را نخورند.

قاتل افغاني دستگير شد
004092.jpg
گروه حوادث: قاتل زني كه جسدش در پارك جنگلي طالقاني كشف شده بود، دستگير و به ارتكاب قتل اعتراف كرد.
ساعت ۸ و ۳۰ دقيقه روز ۲۹ تيرماه، جسد زني ۵۰ ساله در پارك جنگلي طالقاني توسط كارگران پارك پيدا شد و به اطلاع ماموران كلانتري ۱۰۳ گاندي رسيد.ماموران آگاهي با حضور در صحنه مشاهده كردند كه وضعيت مقتول نامناسب و به درخت بسته شده است.در بررسي هاي پليس، با تطبيق دادن مشخصات جسد با افراد فقداني، هويت مقتول مشخص شد.اين خانم مطلقه بود و به تنهايي زندگي مي كرد.پس از بررسي ارتباطات مقتول و تماس هاي تلفني كه با منزل وي برقرار شده بود، شخص ۳۷ ساله افغاني به نام امان الله شناسايي و دستگير شد.اين فرد طي بازجويي ها به ارتكاب قتل اعتراف كرد و گفت كه از يك سال قبل با مقتول ارتباط داشت و آخرين بار بر سر مسائل مالي با او مشاجره كرده و او را به قتل رسانده است.

سارقان باندي منازل تهراني ها دستگير شدند
گروه حوادث: چند سارق كه اقدام به سرقت منازل كرده و چكهاي مسروقه را خرج مي نمودند با تلاش پليس آگاهي تهران بزرگ دستگير شدند.
شهريور ماه سال گذشته شخصي به كلانتري ۱۲۷ نارمك مراجعه كرد و اظهار داشت: منزلم واقع در نظام آباد شمالي مورد دستبرد واقع شده و اموالي شامل دوربين فيلمبرداري و مقداري طلاجات، يك جلد دسته چك و ... به سرقت رفته است.با اعلام پليس به بانكهاي مربوطه درخصوص چك، دي ماه سال گذشته يكي از شعب بانك تجارت به ماموران اطلاع داد كه شخصي به هويت عليرضا ۴۲ ساله قصد وصول يكي از چكهاي مسروقه را دارد.
در تحقيق ازوي معلوم شد كه چكها را از فردي به نام ابراهيم بابت طلب خود دريافت كرده است.
با تلاش شبانه روزي كارآگاهان پايگاه چهارم پليس آگاهي تهران بزرگ، ابراهيم نيز به طور غافلگيرانه اي دستگير شد.در بازجويي ها مشخص گرديد كه ابراهيم اين چكها را از فرد ديگري به نام فرزاد كه از سارقان حرفه اي منزل است و به تازگي با دونفر از دوستانش شروع به سرقت از منازل شهروندان كرده ،گرفته است.اين گزارش حاكيست، مخفيگاه فرزاد و هر دو همدستش به نام هاي يوسف و جواد شناسايي و همگي دستگير شدند و به ۱۳ فقره سرقت منزل اعتراف كردند. لازم به ذكر است ۵ نفر از خريداران اموال مسروقه نيز بازداشت شدند.
مركز اطلاع رساني فرماندهي انتظامي تهران بزرگ به همه شهروندان توصيه كرد كه منزل خود را هنگام مسافرت به افراد مطمئن يا پليس بسپارند.

جنايت در خيابان مولوي
گروه حوادث: اختلاف باجناق درنهايت منجر به قتل يكي از آنان شد.
به گزارش خبرنگار ما، عصر روز پنجشنبه خبر وقوع يك جنايت به مأموران كلانتري ۱۱۶ خيابان مولوي اطلاع داده شد. مقتول مردي ميانسال به نام داوود بود. مراتب به اطلاع بازپرس اصغرزاده رسيد. پليس آگاهي تهران در محل حاضر شد.
بعد از پايان بررسي ها از صحنه جنايت، جسد به پزشكي قانوني انتقال يافت. پليس در ادامه تحقيقات خود متوجه شد كه درگيري بين داوود و باجناقش منجر به وقوع اين جنايت شده است.
بررسي هاي بيشتر در اين خصوص در دايره ۱۰ آگاهي مركز ادامه خواهد يافت.

زنداني با اتهام قتل عمد روبه رو شد
آسوشيتد پرس:پليس نيومكزيكو مردي را كه در حال حاضر به اتهام آدم ربايي و تجاوز در زندان به سر مي برد، با اتهام قتل يك دانشجو در سال گذشته روبه رو كرد.
جوئل كورتني ۳۹ ساله در حال حاضر با اتهام قتل بروك ويلبرگ روبه رو شده است.بروك در سال ۲۰۰۴ ناگهان ناپديد شد. مامور تحقيق پرونده در حال حاضر از بيان اين مطلب كه چه چيز باعث مقصر دانستن جوئل در اين جنايت شده ، خودداري كرد.جوئل در حال حاضر با اتهام ربودن و تجاوز به يك دانشجوي خارجي روبه رو است. اين اتفاق شش ماه پس از مفقود شدن بروك رخ داده بود. در آن زمان بروك كه تنها ۱۹ سال سن داشت دانشجوي سال اول دانشگاه نيومكزيكو بود. قرار است دادگاه رسيدگي به اتهامات جوئل هفته آينده تشكيل شود.

متهم به قتل در دادگاه ازدواج كرد
آسوشيتد پرس: جوشوآ مارتين تنها چند دقيقه پس از گناهكار شناخته شدن در دادگاه به اتهام قتل عمد ، در صحن دادگاه با نامزد خود ازدواج كرد.
مارتين ۲۶ ساله كه در حال حاضر احتمالا با محكوميت حبس ابد و يا اعدام مواجه خواهد شد، در صحن علني دادگاه با نامزد ۲۱ ساله خود ازدواج كرد.وكيل مدافع متهم در دادگاه در اين خصوص گفت: هر دو نفر بسيار به هم وابسته هستند و به همين دليل تصميم گرفتند اكنون كه حكم دادگاه آنها را از هم جدا كرده است در كنار هم باشند.مارتين در ابتداي جلسه صراحتا به گناه خود اعتراف كرد و بدين ترتيب امكان توافق با دادستان درخصوص حكم صادره را از خود گرفت.

پرونده سرقت ۳۸۶ ميليون توماني
گروه حوادث: پس از ۶ ماه تلاش شبانه روزي پليس آگاهي تهران، پرونده سرقت مسلحانه ۳۸۶ ميليون توماني از بانك صادرات شعبه «خرمدشت» بومهن با دستگيري سارقان بسته شد.
سردار مرتضي طلايي ، فرمانده پليس تهران بزرگ در تشريح روند دستگيري سارقان و عمليات پليس آگاهي طي اين مدت گفت: ساعت ۱۵ و ۳۰ دقيقه ۸ آذر ماه سال ۸۳ در پي دستبرد سارقان مسلح به نام هاي «فرزان .ف» و «فرزام .ف» و «مهدي .الف» هر سه ۲۵ ساله به بانك مذكور، مبلغ ۳۸۰ ميليون تومان تراول چك و ۶ ميليون و ۲۰۰ هزار تومان وجه نقد سرقت شد.
وي با اشاره به بررسي هاي بيشتر بر روي اين پرونده در خصوص روش سرقت سارقان از اين بانك گفت: سارقان با استفاده از يك قبضه اسلحه قلابي و يك كپسول گاز تحت عنوان شيء انفجاري كه از آن براي ايجاد رعب و وحشت استفاده كردند،  توانستند در سرقت از اين بانك كه فاقد سيستم ايمني مناسب و مانيتورينگ و حتي نگهبان بود، موفق عمل كنند. سردار طلايي با اشاره به اقدامات صورت گرفته پس از اخذ دستور قضايي در خصوص اعلام به بانكهاي سراسر كشور براي عدم پرداخت چك هاي مسافرتي سرقتي ، تصريح كرد: از سوي ديگر با توجه به كيف به جا مانده از سارقان و اظهارات شهود، اقدامات چهره نگاري انجام گرفت.
وي گفت: با انجام چهره نگاري و ادامه پيگيري ها براي دستگيري عوامل سرقت از بانك صادرات بومهن، سرانجام تيم ويژه  پليس آگاهي تهران بزرگ از طريق معرفي يكي از بانكها، موفق به دستگيري فردي شد كه قصد وصول ۱۸ فقره از تراول چكهاي سرقتي را داشت.
فرمانده پليس تهران بزرگ گفت: در بازجويي به عمل آمده از اين فرد مشخص شد كه تراول چكها با واسطه در اختيار اين فرد قرار گرفته است.
فرمانده پليس تهران بزرگ اعلام كرد: پليس سرانجام روز چهارشنبه ۱۲ مرداد ماه با شناسايي محل اختفاي سارقان در منطقه «گيلاوند» دماوند طي دو مرحله عمليات پليسي كه چندين ساعت به طول انجاميد، اقدام به دستگيري اين سه تن كرد. فرمانده پليس تهران بزرگ افزود: در بازرسي از محل سكونت سارقان مسلح، مبلغ ۳۷۲ ميليون و ۶۶۰ هزار تومان از تراول چكهاي سرقتي ، به همراه تعدادي مهر جعلي، كارتهاي شناسايي جعلي و همچنين يك قبضه اسلحه فندكي، دو قبضه چاقو، دستگاههاي ساخت مهرهاي ژلاتيني و ابزارآلات جعل كشف و ضبط شد.

حوادث
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |