پنجشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۸۴ - - ۳۷۷۱
شب 21 و 22 مرداد آسمان ايران شهاب باران خواهد شد
ضيافت شهاب ها
003981.jpg
سعيده امين
امسال در 21 و 22 مرداد ماه، جشن ويژه شهاب ها با گذر دنباله دار سويف تاتل سي 109 آغاز مي شود. اين يكي از داغ ترين رويدادهاي سالانه نجومي است و در جريان آن هزاران شهاب در ساعت در آسمان شب زبانه مي كشند


امشب (پنج شنبه شب) و فردا شب مي توانيد به پشت بام خانه هايتان برويد و از ساعت 23 به بعد پديده بارش شهابي را تماشا كنيد، چون تحت تاثير پديده برساووشي آسمان زمين شهاب باران خواهد شد. ضيافت شبانه  شهاب ها سالي 2 بار در ماه هاي مرداد و آبان ماه برگزار مي شود.
دنباله دار سويف تاتل سي 109
امسال در 21 و 22 مرداد ماه، جشن ويژه شهاب ها با گذر دنباله دار سويف تاتل سي 109 آغاز مي شود. اين يكي از داغ ترين رويدادهاي سالانه نجومي است و در جريان آن هزاران شهاب در ساعت در آسمان شب زبانه مي كشند.
اگر شب پنجشنبه و جمعه از شهر بيرون رفته و از آلودگي نوري شهري فاصله بگيريد، حتما زبانه شهاب هاي ريز و درشت را در آسمان رصد خواهيد كرد، چون متاسفانه اين پديده در شهرها به دليل همان آلودگي نوري كه گفته شد، چندان جلوه اي ندارد و بايد براي رصد آن، منطقه اي كاملا تاريك و بدون روشنايي شهري پيدا كنيد. بارش برساووشي يكي از بارش هاي پر بار در سال است و چون كانون ورود آن صور فلكي برساووش است به آن پديده بارش برساووشي مي گويند. دكتر اسد ا... قمري نژاد، عضو هيات موسس شاخه آماتوري انجمن نجوم ايران مي گويد: بارش هاي شهابي زماني اتفاق مي افتد كه زمين در حركت انتقالي خود، مداري را قطع مي كند كه يك ستاره دنباله دار از آن رد شده است. دنباله دارها داراي مدار مشخصي هستند. آنها دو كانون دارند كه يكي از آنها خورشيد و ديگري صور فلكي است. وقتي دنباله دارها در مدار خود حركت مي كنند، به دليل سرعت زياد، ذراتي را از خود به جاي مي گذارند. اين ذرات نيز با سرعت بسيار زيادتر (چند ده كيلومتر در ثانيه) به جو زمين برخورد كرده و نوري را از خود به جاي مي گذارند كه ما به آنها شهاب سنگ مي گوييم.
اولين رصد
ضيافت برساووشي اولين بار در سال 1863 ميلادي به وسيله چند رصد گر آماتور در آمريكا و اروپا كشف شد. آنها مشاهده كردند كه شهاب ها از مكاني در صورت فلكي برساووش سرچشمه مي گيرند. منشا بارش برساووش دنباله داري است به نام سويف تاتل ‎/۱۰۹ كه هر 130 سال يك بار به ملاقات خورشيد مي آيد. اين بارش، بسياري از منجمان را به ميهماني خود دعوت مي كند. بارش ذكر شده در سالهاي 1991 تا 1995 بسيار پربارتر بوده و در اين سالها ZHR بارش گاهي به 400 افزايش مي يافت.
پديده پربارش امسال
طبق پيش بيني هاي صورت گرفته، بارش برساووشي در 21 و 22 مرداد ماه 84 ساعت 23 به وقت ايران فعال خواهد شد. در اين زمان، ماه در حالت تربيع خواهد بود كه در افق غربي مزاحم رصد و عكاسي مي شود. اگرچه از بارش و ماه در كنار هم يك رويداد بسيار جذاب خواهد بود. وقتي ماه به مرور زمان به افق نزديكتر مي شود، از آنطرف صورت فلكي برساووش در حال طلوع از افق شمال شرقي خواهد بود و با ارتفاع گرفتن از مركز بارش، فعاليت آن بيشتر به چشم خواهد آمد.
رصد بارش  شهابي
رصد بارش هاي شهابي داراي لذت خاصي است. براي ثبت آن بهترين روش، كار- سرگرمي است، در اين روش بايد هر شخص مسئوليتي را در گروه به عهده بگيرد؛ يك نفر نويسنده، رصد كنندگان و افرادي براي خواندن زمان.
۱ - افراد رصد كننده: بارش هاي شهابي از مبدا خاصي سرچشمه مي گيرند، اما از كانون بارش شهاب ها شروع نمي شوند، بلكه در فاصله دوري از مركز بارش رويت خواهند شد. (سعي كنيد به مركز بارش خيره نشويد، چون سودي براي شما در بر ندارد.)
۲ - افراد ثبت كننده: اين افراد به دو دسته تقسيم مي شوند. يك دسته به ثبت رد و مسير حركت شهاب ها روي نقشه و بعضي ديگر به نوشتن تعداد و زمان شهاب ها مشغول مي شوند.
۳ - سعي كنيد تعداد شهاب هاي رصد شده و زمان آنها در يك ساعت و ديگر اطلاعات را به طور دقيق به دست آوريد و در آخر، جمع بندي كلي از رصد خود داشته باشيد.
عكاسي از شهاب
عكاسي از شهاب ها از حساسيت خاصي برخوردار است. براي اين منظور، دوربين شما مي بايست از آن عبور كند و اين البته به شانس و اقبال شما بستگي دارد. شهاب ها در عبور خود، براي مدت كوتاهي نوراني مي شوند و سريع نيز از بين مي روند. براي اين منظور بهتر است از فيلم هايي با حساسيت (ASA) مانند 400 و 800 و بالاتر استفاده كنيد.
البته دوري از نور شهر بسيار مهم است. يكي از روش هاي متداول در عكاسي از شهاب ها، استفاده از چندين دوربين است. با تحت پوشش قرار دادن قسمت هاي بيشتري از آسمان، شانس خود را براي ثبت شهاب ها بالاتر ببريد.
لنزهاي وايد، مانند 37، 28 ميليمتري و 8 (چشم ماهي) با ديد بازتري به آسمان مي نگرد و ممكن است در آنها شهاب هاي بيشتري ثبت شود.
كارگاه هاي رصد
شاخه آماتوري انجمن نجوم ايران، سومين كارگاه ملي نجوم آماتوري را در روزهاي 21 و 22 مرداد ماه برگزار مي كند كه محل آن در اطراف تهران خواهد بود. عكسبرداري و رصد، از برنامه هاي اين كارگاه است. اعضاي كارگاه به گفته قمري نژاد منتخب كشوري هستند كه بعد از ثبت نام از 300 نفر و گزينش 120 نفر از ميان آنها، دوره اول و مقدماتي رشته آماتوري نجوم گذرانده شده است.
اعضاي اين كارگاه براي رصد بارش شهابي به اطراف فيروزكوه رفته و كار رصد را انجام خواهند داد.
آلودگي نوري
يكي از پيامدهاي صنعتي شدن شهرها، پديده آلودگي نوري است كه طي يكصد سال گذشته به تدريج زيبايي هاي آسمان شب را از ساكنان شهرها و مناطق پرجمعيت ربوده است. به همين دليل به علاقه مندان توصيه مي شود براي ديدن هر چه زيباتر بارش شهابي به خارج از شهر سري زده تا بتوانندبا چشم غيرمسلح بارش را رصد كنند، چون شهاب هاي كم نور در آسمان تهران ديده نمي شوند. به عبارتي آنهايي كه روشنايي بيشتري دارند، به اصطلاح داراي قدر پايين تري هستند كه در تهران ديده مي شوند و آنهايي كه روشنايي كمتري دارند داراي قدر بالايي هستند كه در تهران ديده نمي شوند.

ستاره ارباب حلقه ها در قرن بيست و يكم
ارلاندو بلوم از اينكه سرانجام پس از مدت ها شمشير خود را زمين گذاشت تا نقش نخستين شخصيت امروزي خود را در فيلم كمرون كرو ايفا كند بسيار خشنود است. ستاره جوان بريتانيايي هاليوود كه در سه گانه بسيار موفق ارباب حلقه ها حضوري خيره كننده داشت، در فيلم هاي حماسي تاريخي تروا و قلمرو آسمان هم در نقش جنگجوي شمشير به دست ظاهر شد، اما در اليزابت تاون كرو نقش نجيب زاده اي جوان از اهالي كنتاكي را ايفا كرده است.او درباره حضورش در اين فيلم گفت : مهمترين و اولين نكته درباره اليزابت تاون اين است كه بازي در نقشي بدون اسب و شمشير و زره واقعا فوق العاده بود. من آرزو داشتم در فيلمي با داستان امروزي بازي كنم .بلوم 28 ساله كه در كنفرانسي خبري در توكيو شركت كرده بود، در ادامه افزود: به نظرم كرو يكي از اصيل ترين فيلمسازان حال حاضر امريكاست. دست كمرون همواره روي قلبش و انگشت او روي نبض مردم ايالات متحده است و داستاني سرزنده و واقعا پر از احساس را روايت مي كند . بلوم در اليزابت تاون كه خيلي ها آن را به نوعي زندگينامه كمرون كرو مي دانند، با كرستن دانست همبازي است. او كه براي اولين بار نقش يك آمريكايي را ايفا كرده، براي اداي درست گويش اهالي كنتاكي از راهنمايي يك مربي گويش هم بهره برده است.فيلم درباره جواني است كه شناختن خانواده خود را پس از مرگ پدرش و تنها با كمك هاي يك ميهماندار جسور هواپيما آغاز مي كند.

در فرهنگسراها
نويسندگان نسل چهارم
مجموعه چهار جلدي آثار نويسندگان نسل چهارم به كوشش فتح الله بي نياز، سيامك گلشيري،  هادي تقي زاده و سروش مظفر مقدم در حال گردآوري و انتشار است.
هادي تقي زاده گفت: مجموعه چهار جلدي نويسندگان نسل چهارم دربرگيرنده آثار نويسندگاني است كه در محدوده سني 18 الي 30 سالگي قرار دارند و از زمان عملي كردن اين تصميم تا امروز، بارها در مطبوعات اعلام عمومي كرديم تا علاقه مندان بتوانند آثار خود را براي اين مجموعه ارسال كنند كه تا امروز آثار بسياري به دست ما رسيده و اين داستان ها در حال حاضر در مرحله بازبيني هستند.
وي در ادامه تصريح كرد: سه جلد اول اين مجموعه چهار جلدي دربرگيرنده داستان هاي نويسندگان نسل چهارم است و جلد چهارم آن اختصاص به نقدها و بررسي هاي اين آثار دارد كه در اين جلد به طور حتم از استاداني چون مشيت علايي و عنايت سميعي سود خواهيم جست.
نويسنده مجموعه داستان شكار فرشتگان در ادامه ياد آور شد: نوع نگاه و قلم نويسندگان نسل چهارم با نسل هاي پيش بسيار متفاوت است، در آثار اين نويسندگان، تنوع سبك و موضوع بخوبي به چشم مي خورد كه اين امر بسيار قابل تامل است.
صنايع دستي در جهان
چاپ دوم كتاب صنايع دستي در جهان نوشته ژ حسين ياوري و فروهر نورماه، كاري از پژوهشگاه فرهنگ و هنر اسلامي، توسط انتشارات سوره مهر منتشر شد.
كتاب صنايع دستي در جهان شامل كلياتي درباره ژ صنايع دستي و وضعيت كنوني آن، موقعيت صنايع ژدستي در كشورهاي مختلف جهان، سخني پيرامون سازمان ژهاي داخلي مرتبط با صنايع دستي و ضرورت هماهنگي ميان آنها، سازمان ژهاي بين ژالمللي مرتبط با صنايع دستي و آشنايي با صنايع دستي برخي از كشورهاي جهان است.
در مقدمه ژ كتاب مي ژخوانيم: امروزه صنايع دستي مي ژتواند به عنوان ميراث مشترك بشري در سطح بين ژالمللي عاملي موثر براي نزديكي و همكاري تلقي شود و تجربياتي كه هر يك از كشورها در زمينه ژاي خاص به آن دست يافته ژاند، پشتوانه ژهاي اين همكاري و درك متقابل خواهد بود... شرط استمرار و ادامه ژ حيات صنايع ژدستي در وضعيت كنوني، توان پاسخگويي آن به نيازهاي امروزي جوامع انساني و توسعه ژ آن به صورت خودجوش است ...
در جاي ديگر آمده است: به شهادت تاريخ و آثار به جاي مانده از ادوار پيشين، هسته ژ اصلي اغلب صنايع پيشرفته و مدرن امروزي صنايع دستي بوده است و در صورتي كه تاريخچه ژ صنايع گوناگون را در كشورمان و ديگر نقاط جهان بررسي كنيم، مشخص مي شود كه انواع منسوجات، فرآورده ژهاي فلزي، محصولات سراميكي و ...در گذشته به وسيله ژ دستگاه ژهايي كاملا ساده و ابتدايي و به صورت دستي توليد و عرضه مي ژشده است.
همچنين در باب تحول صنايع دستي مي ژخوانيم: در نتيجه ژ اختراع بعضي ابزارها و وسايل جديد، قسمت ژهايي از مراحل آماده كردن مواد اوليه، ساخت يا تكميل محصولات دستي بتدريج از صورت دستي خارج شده، توسط دستگاه ژها يا ماشين ژهاي مختلف انجام مي ژگيرد. البته اين تا آنجا قابل قبول است كه موجب تغيير ماهيت محصولات دستي و تبديل آن به يك كالاي ماشيني نشود و اينجاست كه بحث فن آوري قابل انطباق با صنايع دستي مطرح مي ژشود.
در جاي ديگر كتاب به موانع مهم توسعه و گسترش صنايع دستي در ممالك جهان سوم و ضرورت آموزش براي تربيت و تامين نيروي انساني مورد نياز صنايع دستي اشاره نشده و مي آيد: متاسفانه در كشور ما هنوز حلقه ژ ارتباطي ميان موزه ژها (به عنوان موسسه هايي كه رابطه ژ نزديكي با صنايع دستي دارند)، موسسه هاي آموزشي و دستگاه ژهاي اجرايي مسئول صنايع دستي كشور برقرار نشده است.
در بخش ديگر كتاب به نقش سازمان هاي بين المللي از جمله يونسكو و شوراي جهاني صنايع دستي در امر حفظ و توسعه صنايع دستي اشاره ژشده و در بخش آخر كتاب وضعيت صنايع دستي 29 كشور (همراه با تصاويري از صنايع دستي اين كشورها) مورد بررسي قرار مي گيرد كه از اين جمله ژاند: هند، چين، سوريه، اندونزي ...(آسيا)، سنگال، مصر، اتيوپي، مغرب و كامرون (آفريقا)، اسپانيا، تركيه، آلمان و ...(اروپا)، استراليا و از آمريكاي لاتين، مكزيك و كلمبيا.
كتاب صنايع دستي در جهان در 187صفحه و به شمارگان 2200 نسخه، در قطع وزيري و با قيمت 2 هزار تومان به بازار كتاب عرضه شده است.
آموزش مردمي و دموكراسي در سوئد
آموزش مردمي و دموكراسي در سوئد، نوشته استفان لارسن با ترجمه و تاليف منوچهر حقيقي راد، منتشر شد.
آموزش مردمي و دموكراسي در سوئد، با هدف آشناسازي مقدماتي خواننده ايراني با نهاد آموزش مردمي در سوئد نگاشته شده است. آموزش مردمي به مثابه ژ پديده ژاي اجتماعي و نهادين، تنها در كشورهاي شمالي اروپا دريافت مي ژشود و طبيعي است كه مضمون و شيوه كار آن براي خواننده ايراني كاملا تازگي داشته باشد. با توجه به اين امر و اينكه مقاله اصلي اين كتاب (محفل ژهاي مطالعه و دموكراسي در سوئد)، براي خواننده ايراني كاملا تازگي دارد، شركت كنندگان موضوع و محتواي مطالعه و نيز شيوه هاي آموزش را آزادانه برگزيده، يا به بيان ديگر خود در باب اهميت، موضوعيت و سودمندي دانش كسب شده بايد تصميم بگيرند.
آموزش مردمي و دموكراسي در سوئد در 115 صفحه با تيراژ يكهزار نسخه و با قيمت 900 تومان توسط نشر چشمه روانه بازار كتاب شد.

بيلي باب تورنتون در مدرسه نامردها
003984.jpg
بيلي باب تورنتون و جان هدر در فيلم مدرسه نامردها با يكديگر همبازي مي شوند.
كارگرداني اين اثر برعهده تاد فيليپز است كه درگذشته فيلم استارسكي وهاچ را ارائه داد. اين فيلم درحقيقت بازسازي يك فيلم كمدي انگليسي محصول سال 1960 است كه نام اسكات آرمسترانگ نويسنده نامي را در مقام فيلمنامه نويس داشت.
جان هدر در اين اثر، نقش يك پسر درسخوان را بازي مي كند كه براي مطرح كردن پيشنهاد ازدواج با دخترمورد علاقه اش دركلاس هاي ايجاد اعتمادبه نفس و خود باوري ثبت نام مي كند، اما زماني كه در مي يابد معلم اين كلاس نيزخواستگارهمان دختر است مشكلات بسياري برايش به وجود مي آيد .
بيلي باب تورنتون، بازيگر فيلم هايي چون راهزنان و ضيافت هيولاها است .فيلمبرداري مدرسه نامردها از ماه اكتبر در لس آنجلس و نيويورك آغاز مي شود و فيلم به احتمال بسيار، در بهار آينده، به نمايش عمومي درمي آيد.

ساموئل ال جكسون، يك آفريقايي سامورايي
003942.jpg
ساموئل ال جكسون، هنرپيشه سياه پوست سينما بزودي براي حضور در پروژه جديد خود در برابر دوربين قرار مي گيرد.
اين اثر كه برداشتي از يك كتاب كميك ژاپني به نام آفريقايي سامورايي است، از حضور ال جكسون به عنوان هنرپيشه و تهيه كننده سود مي جويد.
اين اثر بر اساس كتاب تاكاشي اوكازاكي كليد مي خورد و شرح حال كهنه سربازي را روايت مي كند كه در ژاپن فئودال زندگي مي كند و پس از شنيدن خبرقتل پدرش، درصدد انتقام ازقاتلان وي برمي آيد. درحقيقت او براي دست يافتن به هدف خود بايد از سد سه مرد بگذرد.
توليد اين اثر از سال 2006 آغازمي شود و اگرهمه چيز مطابق با برنامه ها پيش برود، فيلم در سال 2007 روانه سالن هاي سينما مي شود.
ازديگر پروژه هاي ساموئل ال جكسون مي توان به فيلم سرزمين آزادي اشاره كرد. اين اثر كه براساس كتاب پرفروش ريچارد پرايس جلو دوربين مي رود، از حضور جوروث در مقام كارگردان و تهيه كننده سود مي جويد .
سرزمين آزادي عواقب يك خودرو دزدي را ترسيم مي كند كه به موضوعي نژاد پرستانه تبديل شده و در كانون توجه رسانه ها قرار مي گيرد.

ريچارد گر در جمعيت انبوه
003939.jpg
ريچارد گر قرارداد بازي در فيلم جمعيت انبوه را امضا كرد.
اين اثر شاهد همكاري گر با كارگردان هنگ كنگي، اندرولائو است كه فيلم روابط جهنمي را در كارنامه هنري اش ثبت كرده است .
اندرولائو با اين پروژه نخستين تجربه اش درزمينه ساخت فيلم هاي غير وطني را پشت سرمي گذارد و در حال حاضر بودجه اي بالغ بر 35 ميليون دلار در اختيارش قرار گرفته است.
هنرپيشه فيلم هاي شيكاگو ، عروس فراري و ترس اوليه در اين اثر، نقش مامورفدرال را بازي مي كند كه بايد پرونده اي را كه مربوط به يك دختر گمشده است، دنبال كند . اين درحالي است كه او گمان مي كند اين پرونده در ارتباط نزديك با پرونده قتل هاي زنجيره اي است كه او مدت ها پيش روي آن كاركرده است. مشكلات اين مامور زماني افزايش مي يابد كه متوجه مي شود همكار وي در اين ماموريت زني است كه هنوز كارآموز است و اطلاعات چنداني پيرامون دنياي جرم وجنايت ندارد. هنوز هنرپيشه اي كه نقش مقابل ريچارد گر را در اين اثر بازي مي كند، مشخص نشده است.

ذهن زيبا
جهان مانند آيينه است ، آيينه هميشه انعكاس
صورت خود انسان را نشان مي دهد.
مهاتما گاندي
غير ممكن است دو بار پاي خود را در آب روان فروبريم.
هراكليتوس
اگر مي خواهي قيمت پول را بداني ، قرض كن.
فرانكلين
آنقدر برمال دنيا حريص مباش كه از مفقود شدنش اندوهناك شوي .
سقراط

شبكه
امشب فيلم سينمايي متولد چهارم ژوئيه ساخته اليور استون از برنامه سينما يك پخش خواهد شد. نمايش اين فيلم، آخرين قسمت سري برنامه هاي بررسي سينماي جنگ ويتنام در سينما يك خواهد بود.
تام كروز، بازيگر اصلي متولد چهارم ژوئيه است و فيلم، ماجراي تاثيرات جنگ ويتنام روي افراد را به تصوير خواهد كشيد. اما فردا شب در برنامه سينما چهار، فيلم سينمايي ترافيك يا همان قاچاق ساخته استيون سودربرگ پخش خواهد شد.
ترافيك يكي از بهترين فيلم هاي استيون سودربرگ است كه آن را در سال 2000 كارگرداني كرد. فيلمنامه فيلم را استفن گاهان براساس قصه فيلمنامه يك مجموعه 4 قسمتي تلويزيوني به همين نام (كه كار سايمن مور بود) نوشت. قاچاق يك درام دلهره آور جنايتكارانه است كه با شعار هيچ كس تميز و بيگناه نيست روي پرده سينماها رفت. فيلم كه چند قصه مجزا (اما مرتبط به هم) را تعريف مي كند، از وجود بازيگران مطرحي مثل مايكل داگلاس، كاترين زتاجونز، بنيسيو دل تورو و دان چيدل بهره گرفته است. زمان فيلم از حد معمول فيلم هاي سينمايي بيشتر است.مضمون اصلي فيلم درباره مبارزه با مواد مخدر است. يك قاضي عالي رتبه دادگاه اوهايو به نام رابرت ويكفيلد (مايكل) مامور تهيه يك گزارش جامع درباره مواد مخدر و ميزان نفوذ آن در بين مردم عادي شده است. او در حالي كه در پست جديد، مشغول كار است متوجه مي شود كه دختر نوجوان خودش هم در دام اعتياد افتاده است. در همين ايام، 2 مامور پليس (دل تورو و چيدل) در حين انجام ماموريت خود، هلنا آيالا (زتا جونز) همسر يك سلطان زنداني مواد مخدر را تحت نظر دارند. هلنا تلاش دارد در غيبت همسرش كسب و كار او را تحت كنترل بگيرد؛ كسب و كاري كه مرد از زن خود پنهان كرده بود. كمي آنطرف تر از مرز كشور آمريكا، جنگ مواد مخدر به شكل ديگري ادامه دارد. اين جنگ و مبارزه به داخل خاك آمريكاهم كشيده مي شود. ترافيك نگاهي تازه و صادقانه به جنگ مواد مخدر در آمريكا دارد و شبيه يك كار مستند به نظر مي رسد. اين فيلم، جمعه ساعت 21 در برنامه سينما 4 از شبكه 4 سيما پخش مي شود.
اما فردا شب در برنامه صد فيلم برتر تاريخ سينما كه از شبكه 3 پخش مي شود، فيلم قطار افسارگسيخته ساخته آندره كونچالفسكي روي آنتن خواهد رفت.
اسكار ماني مانهيم (با بازي جان وويت) رئيس گروهي از زندانيان محكوم در يك زندان در آلاسكاست. از اين زندان بشدت مراقبت مي شود تا كسي نتواند از آنجا فرار كند. رنكن، مسئول زندان، آدمي خونسرد و بي رحم است كه قصد كشتن اسكار را دارد. همين موضوع باعث مي شود تا اسكار با كمك باك (اريك رابرتز) يكي از زندانيان جوان زندان، از اين محل فرار كند. در حقيقت او مجبور مي شود باك را نيز با خود ببرد، زيرا باك او را طي اين مدت زيرنظر داشته و از نقشه فرار اومطلع بوده است. دو زنداني، خود را به مسير راه آهن مي رسانند و سوار قطاري مي شوند كه تقريبا اسقاطي است و مورد استفاده قرار نمي گيرد (به قول اهالي راه آهن از خط خارج شده است). قطار به راه مي افتد، اما مشكل اين است كه مهندس قطار، مرده وخود قطار كاملا از كنترل خارج شده است. هيچ چيزي نمي تواند باعث توقف قطار شود. اسكار و باك از زندان گريخته اند، ولي حالا در دام زندان متحرك كوچكي گير افتاده اندكه زندگي و مرگ آنها را در دست دارد و معلوم نيست كه چه سرنوشتي خواهند داشت.
قطار افسارگسيخته در شرايط بسيار سختي توليد شد و تمام عوامل آن سختي زيادي در طول توليد فيلم كشيدند. از جمله ريچارد هالي خلبان هليكوپتر كه گروه فيلمبرداري را براي ضبط صحنه ها كمك مي كرد، در طول فيلمبرداري سقوط كرد و كشته شد. گروه سازنده فيلم به احترام وي، فيلم را به او و خاطره اش تقديم كردند.
از سوي ديگر، فيلم سينمايي ئي تي نيز فردا حدود ساعت 18:30 از شبكه 2 پخش خواهد شد. اين فيلم را اسپيلبرگ در سال 1978 كارگرداني كرد. ئي تي ماجراي ورود يك موجود فضائي به زمين و ارتباط عاطفي اش با يك پسربچه را به تصوير مي كشد.

شنيدني ها
موسيقي ايراني
كنسرت موسيقي ايراني گروه تذرو، به سرپرستي سرور زره گر، 20 و 21 مرداد ماه، در سالن رودكي برگزار مي ژشود.در اين اجرا، گروه تذرو به خوانندگي علي مينوسپهر، آثاري از استاد علي تجويدي را روي صحنه مي ژبرد.گروه موسيقي تذرو ساعت 19 روزهاي فوق در سالن رودكي به اجراي برنامه مي ژپردازد.
موسيقي تلفيقي
فرهنگسراي بانو، كنسرت موسيقي تلفيقي گروه اپرين را به سرپرستي سيد مرتضي الهي نيا طي روزهاي 20 و 21 مرداد، ساعت 19 اجرا مي كند.
اركستر سنتي اپرين با همراهي سازهايي چون سنتور، تنبك، سه تار، كمانچه، تنبور به اجراي برنامه مي پردازد. علاقه مندان جهت رزرو مي توانند به نشاني خيابان وليعصر(عج)، ضلع شمالي پارك ساعي، كوي ساعي، فرهنگسراي بانو مراجعه كنند يا جهت كسب اطلاعات بيشتر با شماره تلفن هاي 8 88786275 تماس حاصل كنند.

خبرسازان
ايرانشهر
تهرانشهر
جهانشهر
شهر آرا
|  ايرانشهر  |  تهرانشهر  |  جهانشهر  |  خبرسازان   |  شهر آرا  |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |