پنجشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۷۷ - Aug 18, 2005
فرمانده نيروي انتظامي تهران:
مددكاري كلانتري ها مانع ارجاع ۶۰ درصد
پرونده هاي حقوقي به مراجع قضايي است
005217.jpg
گروه اجتماعي: فرمانده نيروي انتظامي تهران بزرگ اعلام كرد: از ارجاع بالغ بر ۶۰ درصد پرونده هاي خانوادگي، حقوقي و محلي به مراجع قضايي، با استفاده از دفاتر مددكاري كلانتري ها جلوگيري شده است.
به گزارش ايسنا، سردار طلايي روز چهارشنبه در همايش روز مددكار افزود: در شرايطي كه كشورمان شاهد تحولات و تغييرات گسترده اجتماعي و پيچيدگي هاي بسيار است ضرورت آماده سازي و توانمندسازي جامعه براي رويارويي با پيامدهاي منفي اين تحولات و تغييرات ضرورتي اجتناب ناپذير است.
وي تصريح كرد: در اين رابطه با همكاري بين بخشي دستگاه هاي مختلف از جمله نيروي انتظامي، مددكاران اجتماعي و مراكز مشاوره جايگاه خود را پيدا مي كنند؛ هر چند تا رسيدن به سطح پاسخگويي كامل، فاصله زيادي را در پيش داريم.
سردار طلايي خاطرنشان كرد: نياز جامعه امروز به استفاده از ظرفيت هاي مددكاري و مشاوره براي بالا بردن سطح توان خود در تمام سنين و گروههاي گوناگون از گروه هاي مرجع تا عادي ترين سطوح مردم و نيز نحوه رويارويي با اثرات برجا مانده از پيامدهاي تحولات و تغييرات اجتماعي اهميت بسياري دارد. وي با اشاره به وجود واحدهاي مددكاري در تمامي كلانتري هاي و ۲۰ مركز مشاوره در شهر تهران افزود: انتظار ما از مجموعه دستگاه ها اقدام هماهنگ در امر مددرساني و مشاوره به جامعه است تا با برقراري ارتباط منطقي بين مصرف كنندگان و ارائه دهندگان اين خدمات، دوران گذار و پيامدهاي آن را به سلامت طي كنيم.
فرمانده نيروي انتظامي تهران بزرگ با بيان اين كه سطوح مختلف مديريتي ما از كوچكترين نهاد اجتماعي يعني خانواده تا بزرگترين آن توان، قابليت و كارآمدي لازم براي برقراري تعامل و گفت وگو با نسل جوان را ندارند، افزود: بايد از طريق افزايش توانمندي افراد در برقراري تعامل و ارتباط با محيط پيرامون، آنان را در برابر آسيب ها مقاوم كنيم.
وي با تاكيد بر لزوم درون زا كردن امنيت افزود: امنيت درون زا نيازمند امنيت اجتماعي و اين امنيت يك نياز اجتماعي است كه با نگاه به همه ابعاد با خلاء كنوني كه با آن مواجهيم حل مي شود.
همچنين معاون سياستگذاري و برنامه ريزي وزير رفاه در اين همايش گفت: مددكاري ارتباط تنگاتنگي با مهارت آموزي و ارتقاي آگاهي هاي انساني به عنوان مهمترين حق آنها و در نتيجه تحقق عدالت اجتماعي دارد.
دكتر محمد رضا واعظ مهدوي در روز مددكار با تاكيد بر اهميت عدل، به معناي پياده سازي حق گفت: بازشناسي حقوق براي شناسايي مبناي عدل اهميت بسياري دارد. وي تصريح كرد: امكانات رفاهي امروز جامعه و ثروت ثروتمندان منشايي جز ثروت هاي زيرزميني مانند نفت و انفال ندارند و اين حق همه مردم ايران است و آيا همه مردم ايران به يك ميزان از اين امكانات بهره مند مي شوند و يا برخي حق بيشتري دريافت مي كنند؟
واعظ مهدوي انگيزه حكومت امام علي (ع) را برقراري عدالت دانست و افزود: تلاش براي گسترش عدالت و زمينه دستيابي بهتر و بيشتر به حق نيازمند مديريت جدي تر و قوي تر در زمينه تخصيص منابع و ايجاد حقوق برابر است. وي مهمترين دليل اين كه افراد به حقشان نمي رسند را عدم آگاهي و فقدان مهارت هاي اجتماعي دانست و افزود: به فرض يك آسيب مانند اعتياد به دليل نداشتن قدرت تاب آوري و آگاهي و مهارت در برابر خواست دوستانشان رخ مي دهد و فرد معتاد نزول مي كند و از حق طبيعي خود محروم مي شود.
معاون وزير رفاه خاطرنشان كرد: فقرا با فرهنگ فقر خو كرده اند و بر اين باورند كه بايد فقير باقي بمانند و ايجاد اين باور كه شما نيز مي توانيد از مشكلات عبور كنيد، از مهمترين اقدامات پيش روي ماست كه اين مهم از طريق آموزش مهارت هاي زندگي، مشاوره هاي اجتماعي و مددكاري صورت مي گيرد.

وزارت بهداشت اعلام كرد
بسيج ملي براي مهار وبا در كشور
005280.jpg
گروه اجتماعي: وزارت بهداشت اعلام كرد با شيوع بيماري «وبا» در كشور، همه نيروها و امكانات بهداشت و درمان براي كنترل اين بيماري بسيج شده اند.
بنا به اين گزارش تاكنون ۱۳۰ ميليون تومان اعتبار براي پيشگيري و كنترل وبا اختصاص يافته است. از سوي ديگر با تشكيل ستاد اضطراري كنترل وبا كه از چندي پيش در وزارت بهداشت تشكيل شده است، برخورد با دستفروشان عرضه كننده مواد غذايي و فسادپذير تشديد شده است.
تاكنون تعداد ۵۶۰ نفر در كشور به بيماري وبا مبتلا شده اند و ۷ نفر از هموطنان جان خود را بر اثر اين بيماري از دست داده اند.
بر اساس اين گزارش «وبا» يك بيماري حاد اسهالي است كه ميكروب آن از طريق خوردن آب آلوده پس از عبور از معده در روده تكثير پيدا كرده و موجب ترشح سم توكسين و افزايش دفع آب و املاح از ديواره روده مي شود كه با علامت اسهال همراه است بنابراين ميكروب اين بيماري از طريق مدفوع در محيط پخش مي شود و آب و غذا را آلوده مي كند.
همچنين اسهال آبكي شديد با اجابت مزاج زياد، نداشتن دل درد و دل پيچه، استفراغ بدون حالت تهوع قبلي، گرفتگي عضلات پشت ساق پا، عطش فراوان، فقدان تب و فقدان خون در مدفوع از علايم بيماري وبا است.
اين گزارش مي افزايد به باور همه كارشناسان بهداشت و درمان با رعايت نكات ساده بهداشتي از قبيل شستشوي دست با آب و صابون قبل از غذا و بعد از اجابت مزاج، جوشانيدن يك دقيقه اي آبي كه از سلامت آن اطميناني نيست، خودداري از خريد هرگونه مواد غذايي و خوراكي از دست فروشان و ضد عفوني كردن صحيح سبزيجات و ميوه جات به راحتي مي توان از شيوع اين بيماري پيشگيري كرد.
شايان ذكر است، مسئولان وزارت بهداشت به مردم توصيه كرده اند، تا هنگام گذر از شرايط اضطراري حتي المقدور از خريد هرگونه سبزيجات خودداري كنند.
بر اساس اعلام وزارت بهداشت با توجه به اين كه بيماري وبا در كشورهاي همجوار از جمله پاكستان، افغانستان و تاجيكستان شيوع پيدا كرده است، خطر اين بيماري در مناطق و استانهاي مرزي كشور از جمله سيستان و بلوچستان، خراسان شمالي، جنوبي و رضوي جدي تر است.
شمار مبتلايان  به  وبا در تهران
  به  ۳۱ مورد افزايش  يافت
 از سوي ديگر رئيس  اداره  بيماريهاي  منتقله  از آب و غذاي  وزارت  بهداشت ، درمان  و آموزش پزشكي ، از افزايش  شمار مبتلايان  به  وبا در تهران  به  ۳۱ مورد خبر داد.
دكتر محمود سروش ، ديروز  در گفت وگو با خبرنگار اخبار اجتماعي  ايرنا افزود: بر اساس  گزارشهاي  دانشگاههاي  علوم  پزشكي  تهران ، شهيد بهشتي  و ايران ، ۱۶نفر در شرق ، پنج  نفر در جنوب  و ۱۰ نفر در غرب تهران  به  بيماري  وبا مبتلا شده اند كه  از اين  تعداد يك  نفر فوت  كرده  است.
وي ، با ابراز نگراني  از اينكه  تعداد مبتلايان  به  وبا در تهران  در حال افزايش  است ، اظهار داشت : روز گذشته  ۲۶ نفر در تهران  وبا گرفتند كه  ديروز پنج  نفر به  تعداد آنان  اضافه  شد.
دكتر سروش ، در زمينه  وضعيت  مبتلايان  به  وبا در سطح  كشور، گفت: بر اساس گزارشهاي  رسيده ، تاكنون  ۵۶۰ نفر در سطح  كشور گرفتار اين  بيماري  شده اند.
دكتر سروش ، با بيان  اينكه  از اين  تعداد مبتلايان ، هشت  نفر فوت  كردند، افزود: باتوجه  به  توصيه هاي  مكرر براي  پيشگيري  از بيماري  وبا، مردم  بهداشت فردي  را رعايت  نكرده  و در مصرف  آب آشاميدني  و سبزيجات  دقت  لازم  را ندارند؛ زيرا اگر اين  توصيه ها مورد توجه  قرار گيرد، مي توان  از شيوع  اين  بيماري به راحتي  پيشگيري  كرد.
بازرسي۱۰۰۰ كارخانه و كارگاه مواد غذايي
معاون  غذا و داروي  دانشگاه  علوم  پزشكي  مشهد گفت : طي  روزهاي  اخير براي پيشگيري  از شيوع  بيماري  وبا ۶۰۰ كارخانه  و ۴۰۰ كارگاه  تهيه  و توزيع  موادغذايي به  ويژه  آبميوه  و بستني  در مشهد مورد بازديد قرار گرفت .
دكتر حامدرضا بهشتي  ديروز در نشست  كميسيون  بهداشت و درمان  شهرستان مشهد افزود: همچنين  با توجه  به  فرآيند توليد يخ ، يخ  غيربهداشتي  بايد ازچرخه  مصرف  حذف  شده  و وسايل  نقليه  عمومي ملزم  به  استفاده  از آب بسته بندي شوند.وي  همچنين  از رسانه ها خواست  مردم  را از خوددرماني  به ويژه  در درمان  اسهال پرهيز دهند.مسئولان  بهداشت  حرفه اي  و محيط مراكز درماني  سه گانه  مشهد هم  در گزارشي  ازنحوه  عملكرد اين  مراكز در پيشگيري  از شيوع  وبا، بازديد و نمونه برداري  ازمراكز تهيه  و توزيع  مواد غذايي ، معدوم  كردن  مواد غذايي  آلوده ، پلمب  مراكزمتخلف ، معرفي  متخلفان  اصول  بهداشتي  به  مراجع  قضايي ، بازديد بيمارستانها ومراكز درماني ، آموزش  شهروندان ، مسئولان  مراكز درماني  و اصناف ، كلرزني ، كنترل  شبكه  آبي  و آزمايشهاي  ميكروبي  و شيميايي  را از جمله  اقدامات  اجراشده  و جاري  ذكر كردند.مديرعامل  شركت  آب و فاضلاب  مشهد نيز در اين  نشست  با هشدار نسبت  به  خطرات بهداشتي  انشعابهاي  غيرمجاز آب در حاشيه  شهر مشهد گفت : بايد آبياري  سبزيجات از طريق  فاضلاب  خام  نيز مورد توجه  ويژه  قرار گيرد.محمدرضا فخرايي  همچنين  افزودن  ميزان  كلر مازاد شبكه  آبرساني  را نخستين اقدام  صورت  گرفته  در راستاي  جلوگيري  از شيوع  بيماري  عنوان  كرد و گفت : هم اينك  به  جز شش  نقطه  كه  كلرزني  گازي  مي شود در ۱۸۴ نقطه  نيز كلرزني  به  صورت دستي  انجام  مي شود.
توصيه هاي مهم بهداشتي
براي كنترل وبا
اين روزها مهمترين مسئله بهداشتي كشور مربوط به شيوع بيماري وبا است.
متوليان و متخصصان بهداشتي نيز با اقدامات و توصيه هاي خود سعي دارند با افزايش آگاهي عمومي نسبت به راههاي انتقال اين بيماري، از گسترش آن جلوگيري كنند.
اما نكته ثابت در تمام توصيه ها و پيامهاي بهداشتي رعايت بهداشت شخصي و دقت در مصرف مواد غذايي است.
اميدواريم شما شهروند گرامي، با رعايت اين نكات، در راه سلامتي خود و خانواده تان قدم برداريد و از زندگي سالم، لذت ببريد.
خريد مواد غذايي
- تاريخ توليد و انقضاء را كنترل كنيد.
تاريخ توليد و انقضاء در روي بسته مواد غذايي فاسد شدني ذكر مي شود و مدت زماني را كه ماده غذايي، قابل خوردن است، مشخص مي كند.
- شما نمي توانيد از ظاهر يا بوي غذا به سالم بودن آن مطمئن شويد.
- بر چسب روي بسته بندي بعضي از مواد غذايي حاوي دستوراتي است كه اگر به آنها عمل نشود، نمي توان مواد غذايي را حتي از زمان تاريخ توليد تا انقضاء هم به خوبي محافظت كرد. فروش مواد غذايي پس از انقضاي تاريخ مصرف غير قانوني است.
- درمورد تخم مرغ بايد عبارت بهتر است تا قبل از تاريخ...مصرف شود روي بسته بندي آن ذكر شود.
- در خريد از فروشگاه هايي كه در آن ها بهداشت به طور كامل رعايت نمي شود، بيشتر دقت كنيد.
- درمورد غذاهايي كه در يخچال يا فريزر نگهداري مي شوند، بايد دقت كرد كه بيش از حد انباشته نشوند تا سرماي كافي به تمام بسته ها برسد.
- از خريد بسته هاي آسيب ديده اجتناب كنيد.
- از فروشگاه هايي كه گوشت خام و پخته را از هم جدا نگهداري نمي كنند، خريد نكنيد.
- فروشنده بايد پس از جابه جا كردن مواد غذايي خام، دست هاي خود را كاملا بشويد و سپس به غذاهاي پخته دست بزند.
- سعي كنيد غذاهاي سرد يا منجمد شده را آخر از همه خريداري كنيد.
حمل مواد غذايي به خانه
- تكه هاي مرغ و گوشت خام را به طور كامل و جداگانه بسته بندي كنيد، به ترتيبي كه نتوانند با مواد غذايي ديگر تماس داشته باشند.
- مواد غذايي خام را جدا از غذاهاي آماده مصرف، بسته بندي كنيد.
- مواد غذايي سرد يا منجمدشده را با هم و ترجيحا در يك محفظه خنك قرار دهيد و هر چه سريعتر آنها را به يخچال يا فريزر منتقل كنيد. قراردادن چنين موادي در محل كار يا اتومبيل گرم و يا حتي حمل آنها به مدت يك ساعت در طي خريد، مي تواند دماي آنها را افزايش دهد و باعث ازدياد تعداد باكتري ها شود.
- اگر مواد غذايي سردشده را نمي توانيد به سرعت به خانه منتقل كنيد، يك محفظه عايق ( يخدان) به شما كمك مي كند تا آن ها را در دماي مناسب نگهداري كنيد. اگر با اتومبيل خريد مي كنيد، كشيدن يك پتوي تميز روي بسته هاي مواد غذايي سرد يا منجمد شده به طور موقت به عايق كردن آنها كمك مي كند.
نگهداري مواد غذايي در خانه
- به منظور جلوگيري از تكثير باكتري هايي كه مسموميت غذايي ايجاد مي كنند، دماي سردترين قسمت يخچال را بين صفر تا پنج درجه سانتيگراد تنظيم كنيد. براي كنترل درجه حرارت از دماسنج يخچال استفاده كنيد. مواد غذايي سريع الفساد را در سردترين قسمت يخچال قرار دهيد.
- تكثير اغلب باكتري ها در يخچال، كند و در فريزر، متوقف مي شود.اما يخچال يا فريزر نمي تواند باكتري ها را نابود كند، بنابراين بايد از پخش و انتقال آنها از يك ماده غذايي ديگر جلوگيري كنيد. گوشت خام و غذاهايي را كه از حالت انجماد خارج مي شوند بايد در ظروف دردار نگه داري كنيد. با اين كار، تراوش حاصل از آنها باعث آلودگي ساير مواد غذايي نمي شود.
- اگر از گوشت خام يا غذايي كه از حالت انجماد درآمده، مايعي تراوش مي شود، آنها را در طبقه اي پايين تر از ماده غذايي پخته شده ( كه حتما درپوش محافظ دارد) نگهداري كنيد.
همچنين بايد از وارد شدن مايع تراوش شده به داخل سبزي و سالاد جلوگيري كرد.
- تخم مرغ را در يخچال نگه داري كنيد.
معمولا تخم مرغ از زمان توليد تا هنگام فروش در دماي ثابت و خارج از يخچال به نحو مطلوب نگهداري مي شود.
اما در خانه، تخم مرغ در معرض تغييرات درجه حرارت است و بهتر است كه در يخچال نگه داري شود( ترجيحا در بسته بندي اصلي تاريخ دار باشد ) تا از رشد باكتري ها جلوگيري بعمل آيد.
- بهتر است تخم مرغ هاي شكسته يا ترك دار را دور بريزيد.
- از شستشوي تخم مرغ قبل از نگهداري خودداري نماييد.
- مواد غذايي را به روش هاي مختلف بسته بندي مي كنند، مانند: كنسرو كردن، استفاده از پوشش هاي پلاستيكي، بسته بندي در اتمسفر تغيير يافته ( كه بسته به جاي هوا حاوي گازي ديگر مانند نيتروژن و يا دي اكسيد كربن هستند ) بسته بندي از هر نوع كه باشد بايد دستوراتي كه درمورد شرايط نگه داري در برچسب آن نوشته شده رعايت شود، به ويژه از زماني كه بسته باز مي شود.
- غذايي را كه تاريخ مصرف آن گذشته است، دور بريزيد.
پخت غذا
- غذا را به طور كامل بپزيد به طوري كه دماي مركز ماده غذايي حداقل به مدت دو دقيقه در دماي ۷۰ درجه سانتي گراد باقي بماند.
- مدت زماني را براي پخت غذا در بسته بندي آن و يا كتاب هاي آشپزي ذكر شده است، نبايد كم كرد.
- در صورت استفاده از فر يا گرم خانه بايد قبلا آن را به طور مقدماتي گرم كنيد، سپس با گذاشتن ماده غذايي در فر دماي آن را به تدريج به حد نهايي مورد نظر برسانيد.در غير اينصورت، مي تواند خطر آفرين باشد.
- براي اطمينان ازپخت مركز تكه هاي بزرگ گوشت يا مرغ كامل، بايد مراقبت هاي لازم به عمل آيد.
با دماسنج ويژه گوشت مي توانيد دما را در مركز آن كنترل كنيد.
- اگر مرغ و گوشت منجمد به طور كامل از حالت انجماد خارج نشوند، ممكن است حرارت براي پختن مركز آنها كافي نباشد.
بهترين راه براي رفع انجماد مواد غذايي قرار دادن آنها در يخچال يا استفاده از فر مايكروويو است.
- مرغ، گوشت و غذاهاي گوشتي ( مانند همبرگر ) را به طور كامل بپزيد، به طوري كه مايع تراوش شده از آن ها به رنگ قهوه اي يا خاكستري در آمده باشد ( رنگ صورتي مورد قبول نيست ).
اتاق گرم مي تواند رفع انجماد غذاهاي يخ زده را تسريع كند، ولي باعث تكثير باكتري ها هم مي شود.
- گاهي اوقات تخم مرغ خام داراي باكتري هاي ايجاد كننده مسموميت هاي غذايي مي شود.اين باكتري ها با پختن كامل تخم مرغ از بين مي روند.
از تهيه غذاهايي مانند سس مايونز، بعضي از دسرها و بستني كه حاوي تخم مرغ خام هستند، خودداري كنيد.
- تخم مرغ پاستوريزه بعلت از بين رفتن باكتريهاي مضر آن براي مصرف مناسب تر است.
- تخم مرغ سالم را پس از شكستن و خارج كردن از پوسته، مي بايست سريعا استفاده كرد و در غير اينصورت در ظروف دردار در يخچال نگهداري شود.
مسموميت غذايي
- علايم مسموميت غذايي معمولا در عرض يك ساعت تا حداكثر پنج روز بعد از مصرف غذاي آلوده ظاهر مي شوند.
شكم درد، استفراغ و اسهال، شايع ترين علايم هستند.
اگر درد يا علايم، ماندگار شد بايد به پزشك مراجعه كرد. به ويژه درمورد سالمندان، زنان باردار و كودكان.
- اگر شما يا پزشكتان فكر مي كنيد كه مسموميت مربوط به غذاي خاصي ازيك فروشگاه يا محل غذا خوري مشخصي است، با مسئولان مربوطه در ادارات و موسسات نظارتي تماس بگيريد.
گزارش مسموميت غذايي به مسئولان مي تواند از ابتلاي ديگران جلوگيري كند.
- اگر فقط بيماري خفيفي داريد، مقدار زيادي مايعات بنوشيد و استراحت كنيد تا زماني كه احساس كنيد دوباره مي توانيد غذاهاي جامد مصرف كنيد.
- تا زماني كه استفراغ و اسهال رفع نشده است از تهيه غذا براي ديگران خودداري كنيد.
اگر مجبور به اين كار هستند، در شستشوي دست ها بسيار دقت كنيد.
شستشوي سبزيجات
مهندس  فاطمه  فلكي  كارشناس  مركز بهداشت  محيط وزارت  بهداشت ، درمان  و آموزش  پزشكي  در زمينه  مراحل  مصرف  سبزيجات  سالم  به  خبرنگارايرنا گفت : افراد به  ويژه  زنان  خانه دار ابتدا سبزيجات  را به  خوبي  پاك  كرده  و شستشو دهند تا مواد زائد و گل  و لاي  آن برطرف  شود.
وي  افزود: سپس  آن را در يك  ظرف  پنج  ليتري  آب ريخته ، به  ازاي  هر ليترسه  تا پنج  قطره  مايع  ظرفشويي  معمولي  اضافه ، ظرف  را از آب پر كرده  و به قدري  به  هم  بزنند تا تمام  سبزي  در كفاب  بماند.
سپس  سبزي  را از روي  كفاب  جمع آوري  و كفاب  را تخليه  كرده  و ظرف  و سبزي را مجددا با آب سالم  شستشو دهيد تا تخم  انگل ها و باقيمانده  مايع  ظرفشويي از آنها جدا شود.
فلكي  اظهار داشت : براي  ضدعفوني  و از بين  بردن  ميكروبها يك  گرم  ( نصف قاشق  چايخوري ) پودر پركلرين  ۷۰ درصد را در ظرف  پنج  ليتري  پر از آب ريخته كاملا حل  كنيد تا محلول  ضدعفوني كننده  بدست  آيد.وي  ادامه  داد: سبزي  انگل زدايي  شده  را براي  مدت  پنج  دقيقه  در محلول ضدعفوني كننده  قرار بدهيد تا ميكروبهاي  آن كشته  شوند.
فلكي  تصريح  كرد: هموطنان ، سپس  سبزي  ضدعفوني  شده  را مجددا با آب سالم بشويند تا باقيمانده  كلر از آن جدا شود و بعد از انجام  اين  مراحل ، مي توان انواع  سبزي  را به  راحتي  بدون  داشتن  نگراني  از بروز بيماري  مصرف  كرد.

نحوه پذيرش مدت خدمت نظام وظيفه
يا حضور در جبهه مشمولان قانون كار اعلام شد
گروه اجتماعي: سازمان تأمين اجتماعي ضوابط مربوط به نحوه پذيرش مدت خدمت نظام وظيفه مشمولان قانون كار يا شركت داوطلبانه آنها در جبهه قبل يا حين اشتغال را اعلام كرد.
مدت خدمت نظام وظيفه بيمه شدگان شاغل مشمول قانون كار كه قبل از اشتغال(بيمه پردازي) خدمت نظام وظيفه خود را انجام داده اند و همچنين مدت حضور در جبهه بيمه شدگان شاغل در كارگاه هاي مشمول قانون كار كه قبل و يا حين اشتغال(بيمه پردازي)، داوطلبانه در جبهه ها حضور داشته اند، جزو سوابق بيمه آنها نزد سازمان تأمين اجتماعي محسوب مي شود. بر اساس اين گزارش، شرط لازم براي آن عده از بيمه شدگان كه متقاضي محاسبه دوران خدمت نظام وظيفه يا حضور در جبهه خود در سوابق حق بيمه هستند، آن است كه اولاً در زمان ارائه تقاضا مشمول قانون كار و بيمه پرداز باشند و ثانياً قبل از تقاضا حداقل دو سال سابقه پرداخت حق بيمه نزد سازمان تأمين اجتماعي را دارا باشند.بديهي است كه در مورد آن عده از بيمه شدگان كه قبل از خدمت نظام وظيفه در مؤسسات مشمول قانون تأمين اجتماعي اشتغال داشته و پس از انجام خدمت نظام وظيفه مجدداً در مؤسسات مشمول قانون تأمين اجتماعي شاغل شده و داراي سوابق پرداخت حق بيمه نزد اين سازمان مي باشند، مدت مزبور كماكان جزو سوابق پرداخت حق بيمه آنان نزد سازمان تأمين اجتماعي معتبر خواهد بود.
اين گزارش حاكي است بيمه شدگاني كه در جبهه هاي نبرد حق عليه باطل شركت داشته اند، بايد همراه با ارائه تقاضانامه به شعب مربوطه، گواهي مراجع اعزام كننده معتبر يعني نيروهاي مسلح، وزارت بهداشت، هلال احمر يا وزارت جهاد كشاورزي را نيز ارائه نمايند.
همچنين بيمه شدگاني كه در كارهاي سخت و زيان آور اشتغال دارند به شرط آن كه تمام يا قسمتي از خدمت نظام وظيفه خود را در جبهه هاي نبرد حق عليه باطل گذرانده يا حضور داوطلبانه در جبهه داشته باشند و موضوع طبق گواهي هاي مراجع معتبر احراز گردد، سوابق خدمتي آنها جزو سوابق اشتغال در مشاغل سخت و زيان آور محسوب مي شود.

شرايط و جزئيات پذيرش دانشجوي خارجي
دانشگاه هاي ايران تاكنون از ۷۰ كشور
جهان دانشجو پذيرفته اند
گروه علمي فرهنگي: شرايط و جزئيات پذيرش دانشجوي خارجي در دانشگاه هاي ايراني اعلام شد.
داشتن مدرك مورد تاييد در دوره تحصيلي قبل، حداقل معدل كل ديپلم ۱۲ از ۲۰ براي متقاضيان دوره كارشناسي و كارشناسي ارشد و ۱۴ از ۲۰ براي متقاضيان دوره دكتري، گذراندن دوره هاي زبان فارسي و دروس پيش دانشگاهي به تشخيص موسسه پذيرنده، برخي از شرايط علمي و تعهد براي پرداخت شهريه و سلامتي جسمي و روحي از جمله شرايط عمومي براي اخذ پذيرش از دانشگاه هاي كشور ايران است.
شيوه هاي درخواست پذيرش به صورت حضوري و از طريق پايگاه اطلاع رساني اينترنتي انجام مي شود.
بر اين اساس،  متقاضياني كه در كشور ايران اقامت دارند، مي توانند با مراجعه مستقيم به دانشگاه ها يا اداره دانشجويان غيرايراني واقع در ساختمان معاونت دانشجويي وزارت علوم درخواست پذيرش نمايند.
متقاضيان مي توانند از طريق مراجعه به سايت اداره دانشجويان غيرايراني وزارت علوم به آدرس www.iso-msrt.gov.ir و تكميل فرم الكترونيكي پذيرش، درخواست خود را اعلام كنند.
همچنين ارسال مدارك به طور مستقيم به آدرس تهران، صندوق پستي ۶۱۸۶-۱۵۸۷۵ نيز امكانپذير است.
برگ تكميل شده درخواست پذيرش، تصوير آخرين مدرك تحصيلي و ريزنمرات، صفحاتي از گذرنامه كه حاوي اطلاعات فردي متقاضي است و دو قطعه عكس ۶در۴ جديد ازجمله مدارك اوليه جهت درخواست پذيرش است.
براساس اين گزارش، ميزان شهريه در هر ترم بر اساس دانشگاه مورد درخواست در رشته هاي علوم انساني، علوم اجتماعي، اقتصاد و هنر در مقطع كارشناسي، كارشناسي ارشد و دكترا بين دو هزار تا چهار هزار دلار و در رشته هاي فني مهندسي، كشاورزي و علوم پايه در مقطع كارشناسي بين ۲۵۰۰ تا ۵۰۰۰ دلار و در مقطع كارشناسي ارشد بين ۲۵۰۰ تا ۵۳۰۰ دلار و در مقطع دكترا بين ۲۵۰۰ تا ۶۲۰۰ دلار است.
در حال حاضر ۵۳ دانشگاه و موسسه آموزشي وابسته به وزارت علوم و ۴۱ دانشگاه و موسسه آموزش عالي نيز وابسته به وزارت بهداشت در سراسر كشور وجود دارد.
به موازات اين دانشگاه ها ۱۰۷ آموزشكده، دو دانشكده و يك دانشگاه وابسته به وزارت آموزش و پرورش و ۹ دانشگاه، ۱۵ دانشكده و ۹ مركز آموزش عالي با كسب مجوز از وزارت علوم به ساير وزارتخانه هاي دولتي وابسته اند و به پذيرش دانشجو اقدام مي كنند.
همچنين دانشجويان خارجي به شرط اخذ پذيرش مي توانند در كليه دانشگاه هاي ايران در مقاطع مختلف تحصيل كنند.
مدرك تحصيلي دانشگاه هاي ايران به ويژه دانشگاه هاي دولتي از اعتبار بين المللي برخوردارند و دانش آموختگان براي يافتن شغل در كشورهاي خود و يا ادامه تحصيل در ساير دانشگاه ها مشكلي نخواهند داشت.

پاداش بازنشستگان تأمين اجتماعي
قبل از سال ۷۹ پرداخت مي شود
گروه اجتماعي: مدير كل دفتر سلامت و رفاه سازمان مديريت و برنامه ريزي از تصويب كليات پرداخت پاداش بازنشستگان تأمين اجتماعي قبل از سال ۷۹ در دولت خبر داد و گفت: با ابلاغ اين مصوبه در هفته آينده پاداش بازنشستگان از محل منابع شركت ها تأمين و پرداخت مي شود.
به گزارش فارس، مجيد يارمند افزود: در اين مصوبه محل پرداخت پاداش بازنشستگان، خود شركت هاي آنان اعلام شده است و اين شركت ها اجازه دارند از محل اعتبارات خودشان اين مبالغ را تأمين و پرداخت كنند. وي در ادامه در خصوص زمان اجراي اين مصوبه گفت: چون پول جداگانه اي براي اجراي اين طرح پيش بيني نشده زمان پرداخت آن به بودجه شركت ها بر مي گردد كه چون بعضي از شركت ها در بودجه امسالشان براي اين موضوع پيش  بيني نشده بود احتمالا به سال آينده موكول مي شود. مديركل دفتر سلامت و رفاه سازمان مديريت و برنامه ريزي درباره تعداد بازنشستگان مشمول اين طرح گفت: اين افراد حدود ۴۵ هزار نفر در سراسر كشور هستند كه كارفرماي آنان دولت بوده و در شركت هاي دولتي فعاليت مي كرده اند اما صندوق بازنشستگي آنان صندوق تأمين اجتماعي بوده است. يارمند بودجه اجراي اين طرح را بيش از ۴۵ ميليارد تومان اعلام كرد و اظهار داشت: متوسط پرداختي به هر بازنشسته حدود يك ميليون تومان مي شود كه اين رقم كاملاً در حد بودجه هاي شركت هاي دولتي است. وي ادامه داد: هيچ گونه نگراني به لحاظ تأمين منابع مالي پرداخت پاداش بازنشستگان قبل سال ۷۹ وجود ندارد و در واقع با اين مصوبه فقط مجوز پرداخت اين ارقام به شركت ها داده شده است.

ثبت نام آزمون كارشناسي ناپيوسته دانشگاه آزاد
تا سوم شهريور ادامه دارد
گروه علمي- فرهنگي:  ثبت نام آزمون كارشناسي ناپيوسته دانشگاه آزاد اسلامي تا پايان وقت اداري روز پنج شنبه سوم شهريور ماه ادامه دارد. به گزارش ايسنا، دكتر ناصر اقبالي، رييس مركز آزمون دانشگاه آزاد اسلامي، با اعلام اين خبر، گفت: ثبت نام آزمون كارشناسي ناپيوسته دانشگاه آزاد كه از روز شنبه بيست و دوم مردادماه آغاز شده، تا پايان وقت اداري روز پنج شنبه سوم شهريورماه در سراسر كشور ادامه خواهد داشت. وي تصريح كرد: اين آزمون در ۴۵ رشته امتحاني آذرماه سال جاري برگزار مي شود و داوطلبان مي توانند با مراجعه به دفاتر پستي سراسر كشور نسبت به دريافت مدارك و ثبت  نام در اين آزمون اقدام كنند.

ستاد امر به معروف و نهي از منكر كميته
امداد  امام خميني (ره) ستاد برتر كشور
گروه اجتماعي: دبير شوراي نگهبان و رئيس ستاد احياي امر به معروف و نهي از منكر در همايش تجليل از شوراي امر به معروف و نهي از منكر كميته امداد امام خميني به عنوان شوراي برتر كشور در سال ۸۴ با تقدير از عملكرد كميته امداد در بخش امر به معروف و نهي از منكر گفت: اسلام در آيات متعدد قرآن و در مباني خود به اقامه معروف و از بين بردن منكر در جامعه تأكيد كرده است.همچنين در اين مراسم سيدرضا نيري سرپرست كميته امداد در سخناني با اشاره به تأكيدات دين اسلام در خصوص امر به معروف و نهي از منكر به اقدامات اين نهاد در اين زمينه اشاره كرد و گفت، تأسيس شوراي امر به معروف و نهي از منكر در سطح ادارات اين نهاد در سطح كشور، گسترش فضاي معنوي در كميته امداد امام خميني و گسترش برگزاري نماز جماعت در ۴۳۵ شعبه اين نهاد، برگزاري مسابقات قرائت و حفظ قرآن كريم و اذان در ميان كاركنان و خانواده هاي اين نهاد، برگزاري مراسم مختلف مذهبي در ايام مختلف، توزيع جزوات و ماهنامه فرهنگي، اجتماعي و مذهبي در ميان كاركنان از اقدامات مؤثر اين نهاد در اين زمينه بوده است.

پرتقال و ليمو از آلزايمر مي كاهند
005214.jpg
ايلنا: به گفته محققان آمريكايي، مصرف زياد اسيد فوليك كه به وفور در پرتقال، ليمو و سبزيجات يافت مي شود، مي تواند خطر ابتلا به آلزايمر را به نصف كاهش دهد.محققان آمريكايي رژيم غذايي ۵۸۰ شخص بالاي ۶۰ سال را طي هفت سال زير نظر قرار دادند و دريافتند آنهايي كه روزا نه به اندازه كافي اسيد فوليك مصرف كرده اند، كمتر از ديگران در معرض ابتلا به آلزايمر هستند.به گفته محققان انگليسي، يافته جديد شواهد قبلي را تأييد مي كند كه ميزان زياد «فولات ها» در رژيم غذايي خطر ابتلا به آلزايمر را مي كاهد. نتايج تحقيقات فوق در ژرونال آلزايمر چاپ شده است.

سفر كودكان بمي به فرانسه
ايرنا: يك گروه ۳۰ نفره از كودكان بازمانده از زلزله هاي بم و زرند كرمان براي اقامتي دو هفته اي در فرانسه و حضور در اردوگاه هاي تابستاني دانش آموزان اين كشور روز سه شنبه وارد پاريس شدند.اين گروه از كودكان زلزله زده هنگام ورود به پاريس در فرودگاه شارل دو گل مورد استقبال اعضاي انجمن خيريه همياري هاي مردمي فرانسه قرار گرفتند.اين سفر به همت انجمن خيريه همياريهاي مردمي فرانسه و با همكاري و هماهنگي اداره كل بهزيستي كرمان صورت مي گيرد. مدير كل بهزيستي استان كرمان هم همراه كودكان به سفر فرانسه رفته است.

گزارش هاي مربوط به وبا بزرگنمايي نشده است
مهر: رئيس اداره بيماري هاي منتقله از آب و غذا در وزارت بهداشت با اشاره به شايعاتي مبني بر اينكه اعلام تعداد مبتلايان به بيماري وبا در كشور، واقعي نيست و در اين مورد بزرگ نمايي شده است گفت: اعلام تعداد مبتلايان به بيماري وبا در كشور به صورت قطعي و حتمي بوده و مورد تأييد وزارت بهداشت و درمان و آزمايشگاه رفرانس كشور است.دكتر محمود سروش افزود: تمامي افراد مشكوك به ابتلا به بيماري وبا در سراسر كشور در آزمايشگاه هاي موجود در نقاط مختلف كشور از طريق نمونه برداري، مورد آزمايش قرار مي گيرند.

سرايت بيماري آنفلوانزاي مرغي به ساحل خزر تكذيب شد
يك  مقام  مسئول  روس  خبر سرايت  بيماري  آنفولانزاي  مرغي  به  جمهوري خودمختار كالميكيا در ساحل  خزر را تكذيب  كرد.
برخي  رسانه ها پيش  از اين  از گسترش  اين  بيماري  تا غرب  روسيه  و حاشيه خزر خبر داده  بودند.
سرگي  دانكورت  رئيس  دايره  نظارت  كشاورزي  روسيه  روز چهارشنبه  به خبرگزاري  ايتارتاس  گفت : شش  منطقه  نووسيبيرسك ، اومسك ، چليابينسك ، كوگان ، تيومن  و آلتاي  كه  همه  در شرق  روسيه  هستند، مناطق  آلوده  به شمار مي روند.
گنادي  اونيشكو پزشك  مسئول  پيشگيري  از بيماريهاي  مسري ، چند روز پيش گفته  بود، پرندگان  وحشي  از مسير كشورهاي  ايران ، آذربايجان ، عراق ، اوكراين و مديترانه  مهاجرت  مي كنند و اين  موضوع  مي تواند سبب  آلودگي  اين  مناطق  به بيماري  آنفولانزاي  مرغي  شود.
شيوع  بيماري  آنفولانزاي  مرغي  در شرق  روسيه  از چند هفته  پيش  تا زمان حاضر سبب  معدوم  شدن  دهها هزار قطعه  از ماكيان  شده  است .

معاون دبيركل شوراي عالي آموزش و پرورش :
مهلت قبولي دانش آموزان و داوطلبان آزاد
مقطع پيش دانشگاهي يك ماه تمديد شد
گروه علمي فرهنگي:معاون دبير كل شوراي عالي آموزش و پرورش خبر داد: دانش آموزان يا داوطلبان آزاد مقطع پيش دانشگاهي كه تا پايان تير ماه موفق به قبولي در يك يا چند درس نشده اند، مجاز به شركت در امتحان نوبت شهريور شدند.
بطحائي در گفت وگو با ايسنا، با اعلام اينكه شوراي عالي آموزش و پرورش مجوز شركت مجدد دانش آموزان مقطع پيش دانشگاهي و داوطلبان آزاد در امتحانات شهريور ماه را صادر كرده است، افزود: براساس آيين نامه آموزشي دوره پيش دانشگاهي آخرين نوبت امتحاني دانش آموزان، اين دوره تير ماه بود، اما همواره طي سالهاي گذشته دانش آموزاني بوده اند كه به دلايل مختلف نتوانسته اند در يك يا تعدادي از دروس نمره قبولي كسب كنند، لذا مجبور شدند تا يك سال ديگر در اين دوره بمانند.
وي تصريح كرد: بر اين اساس شوراي عالي آموزش و پرورش براي رفع مشكلات اين دسته از دانش آموزان مصوب كرد تا اين عده بتوانند در نوبت امتحاني ديگري كه برنامه ها و سؤالات آن توسط آموزش و پرورش منطقه به صورت هماهنگ تهيه شده و از سوي مدرسه در دهه سوم شهريور ماه همان سال برگزار مي شود، شركت كنند.
بطحائي افزود: بنابراين، اين عده از دانش آموزان در صورت قطعيت قبولي، گواهينامه مقطع پيش دانشگاهي را در شهريور ماه اخذ خواهند كرد.
اين شورا در مصوبه سابق خود اجازه شركت مجدد دانش آموزان پيش دانشگاهي در امتحان دوم را فقط در تير ماه صادر كرده بود.

اصلاح طلبان با سياست سكوت به انزوا نمي روند
ايسنا: يك عضو شوراي مركزي جبهه مشاركت ايران اسلامي ،درپيشگيري سياست سكوت و نظاره  از سوي اصلاح طلبان را عين هوشياري دانست.
رجبعلي مزروعي اظهار داشت: ما در شرايط فعلي حرفي نمي زنيم، تا جناحي كه قدرت را به دست گرفته كار خود را انجام دهد. با اين اوضاع و احوال، آنها به دنبال جايي مي گردند كه اشكالاتشان را به آن نسبت دهند. اگر موفق شدند و يا اگر نتوانستند به وعده هايشان عمل كنند، مردم متوجه خواهند شد.
وي با تأكيد بر اين كه اصلاح طلبان با سياست سكوت به انزوا نمي روند، اظهار داشت: ما كار فكري و تشكيلاتي خود را ادامه خواهيم داد و هرگز آن را متوقف نمي كنيم.
عضو شوراي مركزي جبهه مشاركت ايران اسلامي با بيان اين كه اصلاح طلبان نقد قدرت را به عنوان يك وظيفه براي خود در نظر گرفته اند، تصريح كرد: نقد قدرت بستگي به شرايط زمان و مكان دارد و اكنون لزومي ندارد كه اين كار انجام شود.بايد منتظر باشيم تا دولت كار خود را آغاز كند و بعد از گذشت ۶ ماه تا يك سال بهتر مي توان به نقد قدرت پرداخت.

سكوت و نظاره  اصلاح طلبان طبيعي است
مدير مسئول روزنامه سياست روز گفت: از آنجا كه هنوز دولتي مستقر نشده، جناح هاي منتقد و مخالف دولت نمي توانند عكس العمل نشان دهند و منتظرند تا تركيب دولت و اقدامات آن را ببينند.
علي يوسف پور با بيان اينكه سياست سكوت و نظاره از سوي اصلاح طلبان طبيعي است، اظهار داشت: از آنجا كه دوران انتقال را طي مي كنيم و هنوز دولتي مستقر نشده و تنها شعار هايي داده شده و عملكردي اتفاق نيفتاده، جناح هاي منتقد و مخالف دولت نمي توانند عكس العملي نشان دهند و سياست صبر و انتظار را پيش گرفته اند.
وي افزود: اين گروه ها منتظر هستند تا تركيب دولت و اقدامات آن را ببينند و به محض اينكه اقدامات دولت شروع شود نقادي آنها هم آغاز خواهد شد.
مديرمسئول سياست روز با تأكيد بر اينكه احزاب ما هنوز قواعد بازي را ياد نگرفته اند، گفت: وقتي حزبي حاكم مي شود سعي مي كند اقليت را به مرحله حذف برساند و وقتي همان حزب در اقليت قرار مي گيرد به جاي آن كه به بازسازي و طراحي برنامه آينده خود بپردازد و سياست هاي اشتباه خود را ترميم كند، فقط به دنبال نقادي مي رود.وي گفت: اگر احزاب به طور طبيعي بخواهند كار كنند، بايد وقتي در اقليت هستند به بازسازي خود بپردازند و وقتي به حاكميت رسيدند ضمن عمل به شعارهاي خود حقوق اقليت را رعايت كنند.

اصلاح طلبان دلايل شكست اخيرشان را مطالعه مي كنند
ايسنا: عضو شوراي مركزي جامعه روحانيت مبارز گفت: در حال حاضر ما شاهد سكوت مطلق از سوي اصلاح طلبان نيستيم و شاهديم كه افرادي مانند تاج زاده، بهزاد نبوي و آرمين نظرات خود را درمورد مسائل مختلف بيان مي كنند و بايد توجه داشت كه آنها در حال مشاهده هستند.
حجت الاسلام سيدرضا اكرمي  اظهار داشت: در هر دوره وقتي كه قدرت از دست گروهي به دست گروهي ديگر منتقل مي شود طرفداران گروهي كه قدرت از دست آنها خارج شده دست به سكوت مي زنند و اين سكوت نيز طبيعي است. آنها قصد دارند كه مشاهده كنند رئيس جمهور جديد چه كاري انجام مي دهد و خط و مشي اش چگونه است.
وي با بيان اينكه اصلاح طلبان در سه انتخابات اخير شكست خورده اند، اظهار داشت: آنها در حال حاضر نشسته اند، فكر و مطالعه مي كنند كه چرا شكست خورده اند و علت شكست خود را بررسي مي كنند. شايد اين مطالعه و تفكر باعث شود كه آنها در عملكرد خود بازنگري كنند يا اينكه راه گذشته خود را ادامه دهند.

انگليس دخالت در ناآرامي هاي خوزستان را رد كرد
مهر:وزارت امور خارجه انگليس در بيانيه اي متهم شدن اين كشور به دخالت در ناآرامي اخير خوزستان را مهمل گويي توصيف كرد و اظهارات سخنگوي وزارت امورخارجه ايران مبني بر اينكه برخي عاملان اين ناآرامي را نيروهاي بريتانيايي آموزش داده بودند، نادرست خواند.
حميدرضا آصفي سخنگوي وزارت امور خارجه جمهوري اسلامي ايران روز يكشنبه از اعتراف برخي عناصر درگير در ناآرامي هاي خوزستان و اهواز به اينكه توسط نيروهاي انگليسي آموزش ديده اند خبرداد و خاطرنشان كرد: متاسفانه بر اساس مدارك به دست آمده، انگليسي ها در آشوب هاي خوزستان دخالت داشته اند.
وي همچنين افزود:ما از طرق مختلف و چندين بار به انگليسي ها اعتراض كرده ايم و نسبت به عواقب وخيم اين گونه دخالت ها به آنها هشدار داده ايم كه از اين گونه اقدامات شديدا پرهيز كنند.به گزارش بي.بي.سي، در بيانيه وزارت خارجه بريتانيا آمده است كه در مسائلي كه دولت ايران با بريتانيا مطرح كرده، اين اتهام كه نيروهاي بريتانيايي عاملان ناآرامي هاي خوزستان را آموزش داده باشند، مطرح نشده است. با اين حال، وزارت خارجه انگليس اعلام كرده است اين احتمال را كه عاملان ناآرامي هاي خوزستان در مناطق تحت كنترل انگليس در جنوب عراق بوده باشند، مورد بررسي قرار خواهد داد.
اين در حالي است كه مسئول امور مطبوعاتي سفارت انگليس در تهران ادعاي سايت بي بي سي مبني بر صدور بيانيه اي در تكذيب اتهام دخالت در آشوبهاي خوزستان را رد كرد.
ميترا بهنام مجتهدي مسئول امورمطبوعاتي سفارت انگليس در تهران گفت: وزارت امور خارجه انگليس در رابطه با اتهام وارد شده به اين كشور از سوي ايران هيچ گونه بيانيه اي صادر نكرده است و آنچه در اين سايت تحت عنوان بيانيه صادر شده است احتمالا گفتگوي خبرنگار سايت با يكي از كارشناسان وزارت امور خارجه بوده است.

راي نمايندگان به كابينه مورد احترام و قابل قبول است
محمد نبي حبيبي دبير كل حزب موتلفه اسلامي در نشست هفتگي توسعه اسلامي گفت: علي رغم ميل غرب، ايران دانش هسته اي صلح آميز خود را توسعه مي دهد.
محمد نبي حبيبي در پايان نشست شوراي دبيران اين حزب با اشاره به توطئه هاي مثلث شوم آمريكا، انگليس و اسرائيل عليه پيشرفت هاي ايران اظهار داشت: ملت ما با قدرت در برابر زياده خواهي هاي غرب خواهد ايستاد و برخوردهاي سياسي مجامع بين المللي نيز مانعي در راه استقلال علمي و سياسي و دفاعي ايران نمي تواند باشد.
وي تصريح كرد: اميدواريم با انتصاب آقاي دكتر علي لاريجاني فصل نويني در ديپلماسي خارجي جمهوري اسلامي درمورد چالشهاي هسته اي بوجود آيد.
وي در پاسخ به سئوالي درمورد وضعيت كابينه آينده و تركيب آن گفت: ما اميدواريم مجلس با دقت كار بررسي راي اعتماد را آغاز كند و ملاك بررسي، سازوكار هاي اصولگرايانه و روشهاي حق طلبانه باشد.
حبيبي افزود:معرفي وزرا حق قانوني رياست محترم جمهوري است و بررسي كامل و دقيق درمورد معرفي شدگان، طبق قانون اساسي حق ملت است كه از طريق نمايندگان برگزيده مردم اعمال مي شود. طبعا نمايندگان ضرورت ها و اقتضاي زمان و نوع تعامل مجلس و دولت و بخصوص شايستگي ها و كارآيي افراد معرفي شده را در بررسي در نظر خواهند داشت و بدون توجه به علائق گروهي و جناحي به دولتي راي مي دهند كه با لياقت، امانت و شجاعت پاسخگوي نيازهاي زمان و مطالبات حقه مردم و اعتلاي نظام اسلامي باشد.
دبير كل موتلفه گفت: در عين حال از نمايندگان محترم مجلس درخواست داريم كه با بررسي جامع، اين امانت هاي بزرگ را به امانت داران جامع الشرايط واگذار نمايند. اصولگرا بودن مديران كشور شرط لازم است ولي شرط كافي نيست. اگر اصولگرايي در عقيده و فكر همراه با كفايت و توان ممتاز مديريتي در اجرا نباشد به اصل جريان اصولگرايي هم لطمه وارد خواهد شد. البته ما خوشحال خواهيم بود كه افراد معرفي شده توسط رئيس جمهور محترم از طرف نمايندگان محترم مجلس هم واجد شرايط لازم و كافي تشخيص داده شوند، ولي در هر حال راي نمايندگان مردم در اين مورد احترام و قبول همه ماست.

ساده انگاري در برابر تهديدات ظلمي بزرگ
به كشور و ملت است
فارس: دادستان كل كشور با اشاره به شرايط جهاني و پيراموني ايران، ساده انگاري درخصوص تهديدات را ظلمي بزرگ به كشور و ملت دانست.
قربانعلي دري نجف آبادي عصر ديروز در اولين گردهمايي دفاتر و شعب سياسي ارتش با بيان شرايط حساس منطقه اي گفت: نمي شود با اين شرايط و تهديدات ساده انگارانه برخورد كرد و ساده انگاري در اين مسائل ظلم بزرگي به كشور، ملت و خون شهدا است.وي با تأكيد بر هوشياري ملت، مسئولان و نيروهاي مسلح گفت: سال ۷۹ ميزان كل اسلحه هاي مكشوفه ۴۹۰۰ قبضه بوده است و پارسال اين تعداد به ۲۷۳۰۰ قبضه رسيده است.دري نجف آبادي همچنين با اشاره به فعاليت هاي گروه ها و عناصر تجزيه طلب در مناطقي از ميهن اسلامي مان، ترور قاضي مقدس را يادآور شد و گفت: در اين ترور سازمان يافته و حساب شده مانند حوادث خوزستان و كردستان، انگليسي ها بي تاثير نيستند و در كردستان هم فرانسوي ها، انگليسي ها و اسرائيلي ها منافع دارند.
دري نجف آبادي تصريح كرد:ما با كسي دشمني نداريم و دشمنان با ما در جنگ هستند.وي با خاطرنشان ساختن جنجال هاي حول فعاليت هسته اي ايران و ساخت دستگاه سانتريفيوژ بدست نيروهاي داخلي گفت: در سال هاي اول جنگ پرتاب موشك تاو را هم بلد نبوديم اما حالا موشك شهاب سه با برد بيش از ۳ هزار كيلومتر مي سازيم؛ مهم اين است كه فرصت ها را بشناسيم آنوقت تهديدها رفع خواهد شد.

سيد محمد خاتمي فردا در جوار بارگاه
منور رضوي سخنراني مي كند
حجت الاسلام والمسلمين سيدمحمد خاتمي امروز به مشهد سفر مي كند.
اين سفر كه غير رسمي و زيارتي است به دعوت مشترك آستان قدس رضوي، استانداري خراسان رضوي و تشكل هاي غير دولتي صورت مي گيرد.سيد محمد خاتمي بعد از ظهر امروز در جوار بارگاه منور رضوي و در جمع مجاوران و زائران حرم رضوي سخنراني خواهد كرد.در جريان اين سفر چند روزه جلسات اختصاصي با حضور خاتمي در آستان قدس و تشكل هاي غيردولتي برگزار مي شود.

فرمانده «ناجا» :
مبارزه با مفاسد اخلاقي در اولويت است
ايرنا: فرمانده  نيروي  انتظامي  جمهوري  اسلامي (ناجا) گفت : مبارزه  با مفاسد اخلاقي  و آن  دسته  از جرايمي  كه  موجب  جريحه دارشدن  اجتماع  مي شود، در اولويت  فعاليت هاي  اين  نيرو قرار دارد.
سردار سرتيپ  پاسدار اسماعيل  احمدي مقدم  كه  براي  معرفي  فرمانده  جديد انتظامي  استان  هرمزگان  وارد بندرعباس  شده  است ، ديروز در گفت وگو با خبرنگار ايرنا در بندرعباس ، افزود: سياست  اصلي  نيروي  انتظامي  برخورد با جرايمي  است  كه  عفت  عمومي  را جريحه دار مي كند و مورد اعتراض  اقشار مختلف  مردم  نيز مي باشد.
وي  اظهار داشت : برخورد با باندهاي  فساد و فحشا و اراذل  و اوباش  و جرايم  سازمان  يافته  از اهداف  هميشگي  نيروي  انتظامي  است  كه  هيچگاه  دچار خلل  نخواهدشد.
وي  افزود: در زمينه  مبارزه  با مفاسد اخلاقي ، اولويت  با مطالبه  افكار عمومي است  و تنها در اين  صورت  است  كه  مي توان  با قاطعيت  و پشتيباني  مردم  عمل  كرد.
فرمانده  ناجا با اشاره  به مبارزه  با قاچاق  كالا، گفت : هدف  اصلي  اين  مبارزه  متوجه  سامان دهندگان  اصلي  و پشتيبانان  مالي  باندهاي  قاچاق  است .
سرتيپ  پاسدار احمدي  مقدم  اظهار داشت : مبارزه  با قاچاق  كالا بايد با رفع  موانع  قانوني ، انجام  شود و روند منطقي  پيدا كند.
وي  گفت : مبارزه  با قاچاق  كالا تنها در برخورد با عده اي  از مرزنشينان  و خرده فروشان  خلاصه  نمي شود بلكه  بايستي  با رسيدگي  به  وضعيت  معيشت  اين  عده ، راه حل هاي  مناسبي  براي  امرار معاش  آنان  پيشنهاد كرد.
وي  تأكيد كرد: نبايد فشارها بر دوش  اقشار آسيب  پذير و فقرا سنگيني  كند بلكه  بايد دانه  درشت ها، احساس  ناامني  كنند.

رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران كشور:
طرح پزشك سلامت جانبازان در كشور اجرا مي شود
005277.jpg
ايسنا: رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران كشور گفت: پزشك سلامت جانبازان با هدف ارتباط مستمر با جانبازان و رفع مشكلات درماني آنان در كشور اجرا مي شود.
دكتر دهقان، معاون رئيس جمهوري در حاشيه بازديد از مركز توانبخشي و درماني جانبازان در گفت وگو با خبرنگار ايسنا افزود: بزرگترين دغدغه جانبازان سلامت است و ما نبايد اجازه دهيم دردي بيشتر تحمل كنند و دغدغه ديگري در اين خصوص در زندگي فرديشان داشته باشند.
وي افزود: بر اين اساس با يك نگاه جامع تلاش كرديم كه جانباز و خانواده هاي آنان در يك مجموعه كامل در حوزه درمان باشند و شعارمان را حفظ و ارتقاي سلامت جانبازان قرار دهيم.
دهقان از راه اندازي مراكز تخصصي ويژه براي جانبازان خبر داد و به ايسنا گفت:   اين مراكز وظيفه دارند كه پايش سلامت جانبازان را دنبال كنند و با تشكيل پزشك سلامت بتوانند همواره ارتباط مستمر با جانباز در جهت رفع مشكلات درماني آنها برقرار كنند و درمورد تجهيزات پزشكي هم پيش بيني هاي لازم انجام شده است و اميدواريم با مشكلي در اين زمينه مواجه نشويم.
وي گفت: اين مراكز در تهران فعاليت خود را آغاز كرده و تا ۶ ماه آينده پيش بيني مي شود پوشش كامل در كل كشور فراهم شود و بايد بانكهاي اطلاعاتي و پرونده هاي پزشكي جانبازان در شهرستانها نيز ايجاد شود تا در شهرستانها اين مراكز راه اندازي شود.

اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
شهري
علمي فرهنگي
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |  
|  علمي فرهنگي   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |