پنجشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۷۷ - Aug 18, 2005
ژاپن، عربستان، ايران و كره جنوبي در جام جهاني
ژاپن در يوكوهاما تلافي كرد
موقعيت تيمهاي آسيايي با تغيير چند بازيكن عوض مي شود. ژاپن، كره، ايران و عربستان، چهار تيم برتر قاره فاصله خود را با بقيه تيمها بيشتر مي كنند. در غياب ستاره هاي حرفه اي فوتبال ما، ژاپن به پيروزي رسيد، اما نه با اختلاف و فاصله بسيار، پيروزي ايران در تهران با همين نتيجه شكل گرفت و نبرد داخل ميدان هم چندان برتري كاملي به ژاپن نداد. يحيي گل محمدي توان، نيرو و تجربه خود را به كار برد تا از شكست ايران جلوگيري كند كه چنين اتفاقي روي نداد. بازي تشريفاتي و احساسي ايران و ژاپن به پايان رسيد.
005190.jpg
ژاپن ۲-ايران يك
گلها: آكايرا كاجي (۲۸) و آلكس (۷۶) براي ژاپن
علي دايي (۷۹) پنالتي براي ايران
داور: قاسم شعبان (كويت)
اخطار: يحيي گل محمدي و جواد نكونام از ايران
كاجي و ناكازاوا از ژاپن
ايران: ابراهيم ميرزاپور، محمد نصرتي، جلال كاملي مفرد، يحيي گل محمدي، حسين كعبي، سيد محمد علوي، جواد نكونام، مجتبي جباري (ايمان مبعلي)، عليرضا نيكبخت واحدي (ميثم منيعي)، آرش برهاني(جواد كاظميان) و علي دايي (كاپيتان)
جهانگير كوثري: شكست در مقابل ژاپن قابل  پيش بيني بود. برداشتن چند ستون اصلي باعث ريزش شد. هر كدام از غايبان بزرگ اين ديدار در سطح آسيا براي خود جايگاهي دارند و فوتبال ملي ما وابسته و قائم به اين نفرات است. در واقع اعتباري كه تيم اصلي ما به دست آورده مديون مهره هايي چون رحمان رضايي، علي كريمي، وحيد هاشميان، فريدون زندي و مهدي مهدوي كياست. ما با آنها تيم هستيم. علي دايي تنها محور بازمانده از آن گروه بود كه بهترين ميدان لقب گرفت و او در نهايت نتيجه دو ديدار رفت و برگشت را برابر كرد. زيكو با تيمي باتجربه و كامل به ميدان آمد، او خوب مي دانست، تيم ايران از كدام نقاط قابل عبور است. ژاپني ها بازي را سريع آغاز كردند. در واقع بيست دقيقه توفاني باعث شد تا تيم ايران عقب بكشد.
جباري، نكونام و علوي به ناچار به دفاع چسبيدند و نيكبخت و نيز با كاجي مدافع راست ژاپن به خط دفاعي آمد تا از خوردن گل زود هنگام جلوگيري كند. «اوگورو» بهترين بازيكن ژاپن بايد در دقيقه يازدهم دروازه ايران را باز مي كرد كه ابراهيم ميرزا پور ضربه او را به كرنر فرستاد. خط دفاعي ايران با آشفتگي و دفع هاي ناقص، اجازه حضور پرتعداد ژاپن را باعث شد. جواد نكونام سعي كرد تا با حفظ توپ و نظم دادن به سه خط دفاع، مياني و حمله بازي را در دست بگيرد، اما ژاپني ها از جناح راست و چپ و قلب دفاع ايران اين فرصت را از نكونام گرفتند. «تامارا» نيز دو بار بخت خود را آزمود كه باز ميرزاپور اجازه نداد. در حملات پيوسته ژاپن، تيم ايران در دقيقه ۲۷ بازي با ضربه جباري و ضربه سر نصرتي ژاپن را تكان داد و كاواگوچي توپ را به كرنر فرستاد. ژاپني ها در دقيقه ۲۸ با فرار و ضربه خود روي دروازه ايران و تعلل نصرتي و ميرزاپور اين فرصت را به كاجي دادند تا گل اول ژاپن به ثمر برسد. اين گل آتش ژاپني ها را فرونشاند تا ايران نفسي تازه كند.
ضربه سرنكونام اولين نشانه آرامش تيم ايران بود. در دقايق پاياني نيمه اول بازي علي دايي با ضربه اي فني ديرك عمودي دروازه ژاپن را لرزاند و يك نيمه با برتري ژاپن به پايان رسيد. برانكو براي حفظ خط مياني و كمربند عرضي ميدان مجبور شد ايمان مبعلي را جانشين جباري و جواد كاظميان را به جاي آرش برهاني به ميدان آورد. ژاپن با دستور زيكو در نيمه دوم به حفظ توپ پرداخت، تيم ايران چند حمله پراكنده روي دروازه ژاپن انجام داد كه حاصل آن دو ضربه نكونام و دايي بود كه نتيجه نداد. آمدن منيعي در سمت چپ به جاي نيكبخت كمي تحرك اين سمت را بيشتر كرد. در دقيقه هفتاد و ششم ضربه كرنر آلكس در چند رفت و برگشت از خط دروازه ايران گذشت و داور كويتي آنرا گل اعلام و نتيجه دو بر صفر به سود ژاپن شد. ژاپن زماني كه پيروزي خود را مسجل ديد بازي را از سرعت انداخت تا با حفظ نتيجه به عنوان سرگروه دوم به جام جهاني برود. در دقيقه هشتاد و يك پاس زيباي مبعلي با حركت و كنترل دايي توأم شد و به ناچار ناكازاوا مجبور به خطا شد و قاسم شعبان نقطه پنالتي را نشان داد و علي دايي با استادي تمام آن را به گل ايران تبديل كرد تا خود با هشت گل زده به عنوان بهترين گلزن دور مقدماتي برگزيده شود.
با انجام اين بازي تيم ژاپن با پانزده امتياز و ايران با سيزده امتياز به جام جهاني راه يافتند. عربستان و كره جنوبي هم تيم هاي اول و دوم گروه A در جام جهاني حضور خواهند يافت.

تركيب تيم ملي كشتي آزاد اعلام شد
اشكاني قهرمان كشتي دانشجويان جهان شد
005271.jpg
005187.jpg
خبرنگار همشهري: شب گذشته در سالن كشتي شهر ازمير تركيه براي بار دوم به پاس اقتدار و دلاوري يك كشتي گير ايراني سرود پرافتخار جمهوري اسلامي ايران طنين انداز شد. علي اشكاني فرنگي كار تيم دانشجويان ايران در آخرين شب برگزاري پيكارهاي كشتي فرنگي دانشجويان جهان در ديدار نهايي برابر كيم چون كشتي گير پرقدرت كره جنوبي قرار گرفت كه موفق شد با پيروزي مقتدرانه خود برابر اين كشتي گير صاحب  گردن آويز طلاي وزن ۶۰ كيلوگرم شود. حريف كره اي اشكاني كه با پيروزي مقابل روبرتو مونزون كشتي گير صاحب نام كوبايي به ديدار نهايي رسيده بود، در مسابقه با حريف ايراني خود كاملاً تسليم بود و تمامي حملات وي بخوبي توسط اشكاني خنثي شد.
كارنامه تيم كشتي  فرنگي ايران در اين رقابت ها مدال طلاي علي اشكاني، مدال نقره حسن رنگرز و مدال برنز مهدي شربياني بود. پيش از اين در مبارزه هاي كشتي آزاد نيز تيم دانشجويان ايران يك مدال طلا، يك نقره و يك برنز به دست آورده بود.
محمدرضا منصوريان: در ادامه مسابقه هاي كشتي فرنگي دانشجويان جهان در شهر ازمير تركيه روز گذشته فرنگي كاران كشورمان در ۳ وزن ۶۰ ، ۷۴ و ۹۶ كيلوگرم به ميدان آمدند كه از جمع آنان تنها علي اشكاني نماينده ۶۰ كيلويي تيم ايران شانس حضور در ديدار نهايي را پيدا كرد. اشكاني براي رسيدن به كشتي پاياني طي چهار دور حريفان خود را از كشورهاي آمريكا، ارمنستان، تركيه و قزاقستان شكست داد. اين كشتي گير براي كسب مدال طلاي اين وزن به ديدار كيم چون از كره جنوبي رفت. حريف اشكاني در فينال كه قبل از ديدار نهايي روبرتو مونزون كشتي گير قلدر كوبايي را برده بود با روحيه اي بسيار خوب مقابل اشكاني قرار گرفت، اما درنهايت مقهور قدرت و صلابت دلاور كشتي فرنگي كشورمان شد و با قبول شكست مدال طلاي اين وزن را به علي اشكاني هديه كرد. اشكاني در ديدار فينال بسيار استادانه و كم اشتباه كشتي گرفت و با شايستگي صاحب گردن آويز طلا شد.
محسن پودنكي در وزن ۷۴ كيلوگرم در همان دور اول برابر حريف فنلاندي خود شكست خورد و از جدول مسابقات حذف شد. در وزن ۹۶ كيلوگرم نيز رضا فرضي زاده ابتدا حريف لهستاني خود را برد، اما در دور بعد مقابل كشتي گير ارمنستاني متوقف شد و از دور رقابت ها كنار رفت.
به اين ترتيب تيم كشتي فرنگي ايران در پايان اين پيكارها همچون كشتي آزاد با يك مدال طلا، يك نقره و يك برنز به كار خود پايان داد. مدال هاي نقره و برنز تيم ايران در ۴ وزن اول توسط حسن رنگرز و مهدي شربياني در اوزان ۵۵ و۱۲۰ كيلوگرم به دست آمده بود.

رده بندي بهترين تيم هاي ملي فوتبال جهان
ايران بهترين تيم آسيا
005196.jpg
گروه ورزشي: براساس  جديدترين  فهرست  رده بندي  تيم هاي  ملي  فوتبال  برتر جهان  كه  روزچهارشنبه  از سوي  فدراسيون  بين المللي  فوتبال ، فيفا، منتشر شد، تيم  ملي فوتبال  ايران  با ۷۰۸ امتياز همانند ماه  قبل  در مكان  پانزدهم  رده بندي جهاني  قرار دارد.
جالب  اينكه  تيم  ژاپن  كه  ماه  قبل  در مكان  سيزدهم  قرار داشت  اكنون  با ۴ پله  سقوط  پايين تر از ايران  و در رده  هفدهم  قرار گرفته  است  و كره  جنوبي  نيز با دو پله  سقوط  تيم  سوم  آسياست  و در مكان  بيست  و سوم  جهان  قرار دارد.
رده بندي  تيم هاي  ملي  فوتبال  جهان  تا روز ۵ اوت  محاسبه  شده  است .
رده بندي  ده  تيم  آسيايي  در جدول  رده بندي  فيفا به  اين  شرح  است :

براي حضور در مسابقه هاي جهاني مجارستان
تركيب تيم ملي كشتي آزاد ايران اعلام شد
005184.jpg
كادر فني تيم ملي كشتي آزاد ظهر ديروز با حضور محمدرضا طالقاني رئيس فدراسيون كشتي در محل اين فدراسيون تشكيل جلسه داد كه در اين جلسه ضمن بررسي نتايج مسابقات كشتي آزاد يونيورسياد و تورنمنت زيلكوفسكي لهستان، اسامي نهايي تيم ملي كشتي آزاد اعزامي به رقابت هاي جهاني بوداپست مجارستان را انتخاب كرد.
مسعود واحدي، فريدون قنبري، امير مرادي گنجي و فردين معصومي به عنوان ملي پوشان چهار وزن باقي مانده معرفي شدند.
همچنين هادي حبيبي و جواد دماوندي به عنوان ذخيره به مسابقات جهاني اعزام مي شوند. به اين ترتيب تركيب تيم ايران در رقابت هاي جهاني مجارستان به شرح زير است:
۵۵ كيلوگرم: تقي داداشي
۶۰ كيلوگرم: مراد محمدي
۶۶ كيلوگرم: مسعود واحدي
۷۴ كيلوگرم : مهدي حاجي زاده
۸۴ كيلوگرم: فريدون قنبري
۹۶ كيلوگرم: امير مرادي گنجي
۱۲۰ كيلوگرم فردين معصومي

دو و ميداني جانبازان و معلولان ايران
رقابت هاي  دو و ميداني  جانبازان  و معلولان  قهرماني  ايران   به  ميزباني  مشهد آغاز شد.
در اين  مسابقات  كه  در دو گروه  سني  زير ۲۳ سال  و بزرگسال  برگزار مي شود، ۴۰۰ ورزشكار حضور دارند.
رقابت هاي  دو و ميداني  جانبازان  و معلولان  در ۱۲ ماده  شامل  ۱۰۰ متر، ۲۰۰متر، ۴۰۰ متر، ۸۰۰ متر، ۱۵۰۰ متر، ۵ هزار متر، پرتاب  ديسك ، پرتاب  وزنه، پرتاب  نيزه، پرش  طول ، پرش  ارتفاع  و پرش  سه  گام  (كلاپ ) در حال  انجام  است .
اين  رقابت ها از ديروز به  مدت ۳ روز در مجموعه  ورزشي  تختي  مشهد و تالار ورزشي  طرقبه  برگزار مي شود.
اين  دوره  از مسابقات  بيست  و يكمين  دوره  رقابت هاي  دو و ميداني  جانبازان  و معلولان  بزرگسال  و هفتمين  دوره  رقابت هاي  زير ۲۳ سال  است .

مصري ها به تيم جودو ايران ويزا نمي دهند
گروه ورزشي: تيم ملي جودو مشغول آماده سازي خود براي حضور در مسابقات جهاني مصر است. اين رقابت ها شهريورماه در قاهره برگزار مي شود.
اين در حالي است كه اعزام تيم ايران به اين رقابت ها با توجه به عدم صدور ويزا ازسوي كشور ميزبان در هاله اي از ابهام قرار دارد.
دبير فدراسيون جودو در  اين رابطه گفت: تا اين لحظه همكاري لازم ازسوي سفارتخانه كشور ميزبان انجام نشده است.
محمدعلي رستگار اظهار داشت: فدراسيون پيش بيني مراحل سخت گرفتن ويزا از سفارتخانه مصر را داشت؛ به همين دليل ۲ ماه پيش از آغاز رقابت ها فعاليت خود را آغاز كرد.
اسامي  اوليه ملي پوشان را براي كميته برگزاري مسابقات  ارسال و منتظر دعوتنامه شديم كه هنوز كار خاصي انجام نشده است.

ديدار خيرخواهانه و مراسم گلريزان براي پارسا
گروه ورزشي: سازمان قهرمانان ملي ورزش در اقدامي خير خواهانه و به منظور حمايت از خانواده  محمد پارسا ورزشكار مصدوم فوتبال كشورمان، همايشي را برگزار مي كند.
سازمان قهرمانان ملي ورزش ايران تصميم دارد تا در روز پنج شنبه ۳ شهريور ماه سال جاري همايش را تحت عنوان «پارسا به پا خيز» در سالن سرپوشيده فدراسيون هندبال برگزار كند. در جريان اين همايش، ديدار دوستانه  فوتسال ميان ستاره هاي نام آشناي ليگ برتر فوتبال ايران تحت عنوان تيم مرحوم رسول مدد نوعي پدر فوتبال پايه  ايران و تيم ستاره هاي قهرمانان ملي ورزش ايران با نام تيم مرحوم پروفسور امير حميدي برگزار مي شود.
مسؤولان برگزاري اين جشن در نظر دارند تا در ميان دو نيمه  اين ديدار خيرخواهانه مراسم گلريزان را توسط عده اي از بزرگان ورزش باستاني كشور در ميان تماشاگران به نفع محمد پارسا انجام دهند. تماشاي اين ديدار خيرخواهانه براي عموم رايگان است و كليه  عوايد آن شامل گلريزان و هدايا به خانواده  پارسا اهدا مي شود.

برانكو ايوانكوويچ:
چه آسان باختيم
سرمربي تيم ملي فوتبال كشورمان پس از شكست برابر ژاپن، گفت: با توجه به شرايط آب و هوايي شكايت چنداني از بازيكنانم ندارم.
برانكو ايوانكوويچ پس از بازي در جمع خبرنگاران اظهار كرد: هم تيم ما و هم تيم ژاپن در شرايط آب و هوايي دشواري بازي مي كردند و من به هر دو تيم به خاطر بازي در چنين شرايط دشواري تبريك مي گويم.
وي افزود: از بازيكنان تيمم شكايتي ندارم؛ چرا كه آنها در اين شرايط جوي نامساعد هرچه در توان داشتند ارائه دادند و ما بايد در نظر داشته باشيم كه تيم مان تا دقيقه ۹۳ تمام تلاش خود را براي به تساوي كشاندن بازي انجام داد. برانكو تأكيد كرد: فراموش نكنيم كه ما با قهرمان آسيا در زمين اين تيم بازي مي كرديم و بازيكنان ما تمام تلاش خود را انجام دادند.
وي افزود: اين مسابقه خوش بيني هاي زيادي به من داد تا نسبت به موفقيت ايران در جام جهاني اميدوار باشم؛ چرا كه در اين ديدار، ما تا آخرين لحظه شانه به شانه با تيم قدرتمند ژاپن پيش رفتيم.
سرمربي تيم ملي فوتبال كشورمان درمورد گل هايي كه توسط تيم ايران دريافت شد، اظهار كرد: گل هايي كه خورديم بسيار ساده بود و چندان پيچيده به نظر نمي رسيد. تيم ايران به غير از ۲۰ دقيقه اول كه ژاپني ها سعي مي كردند، ريتم بازي خود را به ما تحميل كنند، اجازه اين كار را تا پايان بازي به آنها نداد.
چه آسان باختيم نبايد اينگونه مي شد.
در نيمه دوم بازي ما شانه به شانه با ژاپني ها پيش رفتيم و مي توانستيم كار را به تساوي بكشانيم.

تيم هاي  شنا، شيرجه  و واترپلو ايران  عازم  تايلند شدند
گروه ورزشي:تيم هاي  شنا، شيرجه  و واترپلو ايران  براي  شركت  در چهارمين  دوره  مسابقات  رده هاي  سني  قهرماني  آسيا در تايلند صبح  ديروز عازم  بانكوك  شدند.
مسابقات  قهرماني  رده هاي  سني  آسيا از روز جمعه  ۲۸ مردادماه  به  مدت  ۷ روز در بانكوك  برگزار مي شود. اسامي تيم هاي  اعزامي به  شرح  زير است :
شنا
حميد رضا مبرز، محمد عليرضايي ، شاهين  برادران ، سهيل  آشتياني  در رده  سني  عموم .
پاشا وحدتي، محمد بيداريان ، هومن  رياحي، محمد دلجو، سعيد آشتياني،  اميد صادقي  و رضا انصاري  در رده  سني  ۱۵ - ۱۷ سال .
 در سومين  دوره  اين  مسابقات  محمد عليرضايي  مدال  نقره  ۵۰ متر قورباغه  را در رده  سني  عموم  به  گردن  آويخت .
واترپلو
اميد لطف پور، امير بيات ، آرامه  آقازاريان ، محسن  جليلي ، امير كوهرفي ، علي  پيروزخواه ، سهيل  خادم  پير، عليرضا افشين زر، امير حسين خاني ، عطا گلشني ، سيد محمدرضا عامل ، كامبيز افشار و مهدي  عماد
 تيم  واترپلو جوانان  ايران  در دوره  گذشته  اين  مسابقات  پس  از چين  دوم  شد.
شيرجه 
سعيد طاقبستاني  و قائم  ميرابيان  در رده  سني  عموم
 شهنام  نظرپور و مجتبي  ولي  پور در رده  سني  زير ۱۴ سال .
شهباز شهنازي  در رده  سني  زير ۱۸ سال .

دومين قرباني دوپينگ در كشتي
دومين كشتي گير دوپينگي ايران شناخته شد. روز گذشته اعلام شد كه عليرضا رباط مرادي نفر اول پيكارهاي انتخابي تيم ملي كشتي آزاد و عضو تيم دانشجويان در بازي هاي دانشجويان جهان در وزن ۹۶ كيلوگرم از سوي ستاد مبارزه با دوپينگ مورد آزمايش قرار گرفته و دوپينگ وي محرز شده است.
محمدرضا طالقاني رئيس فدارسيون كشتي ديروز اعلام كرد: مثبت بودن آزمايش دوپينگ رباط مرادي به فدراسيون كشتي اعلام شده است. سه روز قبل نيز ستاد مبارزه با دوپينگ با اعلام دوپينگ مهدي شيرازي ديگر كشتي گير تيم ايران در وزن ۶۶ كيلوگرم وي را به مدت ۲ سال از شركت در كليه مسابقات محروم كرده بود.

روبينهو: په له قابل مقايسه نيست
005193.jpg
گروه ورزشي: روبينهو مهاجم  برزيلي  باشگاه  رئال  مادريد اسپانيا با وجود خوشحالي از اينكه  وي  را با په له  مقايسه  مي كنند، اظهارداشت : اسطوره  فوتبال  برزيل با هيچكس  قابل  قياس  نيست .
با اين  وصف  روبينهو مصمم  است  از قهرمان  اسطوره اي  و الگوي  خود پيروي  كرده  و حتي  برخي  افتخاراتي  كه  په له  در هنگام  بازيگري كسب  كرده ، در كارنامه  خود ثبت  كند.
وي  در گفت  وگو با شبكه  تلويزيوني  اختصاصي  رئال  مادريد گفت : په له  با هيچكس  قابل  قياس  نيست .
برخي  افراد من  و او را به  خاطر بازي  در باشگاه  سانتوز و سياه  پوست  بودن  با هم  مقايسه  مي كنند اما به  اعتقاد من  په له  را نمي توان  با هيچكس  قياس  كرد.
مهاجم  سابق  باشگاه  سانتوز سپس  افزود: مي دانم  كه  دستيابي  به  همه  افتخاراتي  كه  په له  كسب  كرده ، بسيار دشوار است  اما اميدوارم  حداقل  برخي عناويني  را كه  او همراه  با تيم  برزيل  بدست  آورد، من  هم  تجربه  كنم .
روبينهو بعد از انجام  آخرين  بازي   براي  تيم  سانتوز و حضور در ديدار دوستانه  برزيل  - كرواسي ، رسماً پيراهن  تيم  رئال  را بر تن  خواهد كرد.
بوفون و مصدوميت طولاني
جيانلوييجي  بوفون  دروازه بان  ملي پوش  تيم  فوتبال  يوونتوس ، قهرمان  باشگاه هاي  ايتاليا قادر به  همراهي  اين  تيم  در مسابقات  سه  ماه  نخست  فصل  جاري  نخواهد بود. وي  پس  از برخورد با كاكا  هافبك  برزيلي  آ.ث . ميلان  در جريان  ديدار دوستانه  دو تيم  كه  روز يكشنبه  برگزار شد، از ناحيه  شانه  راست  دچار آسيب ديدگي  شده است .
آزمايشهايي كه  روز گذشته  از وي  به عمل  آمد مصدوميت  جدي  بوفون  را تأييدكرد و باشگاه  يوونتوس  از تحت  عمل  جراحي  قرار گرفتن  وي  خبر داد.
يوونتوس  در بيانيه اي  اعلام  كرد: اعلام  زمان  بهبودي  وي  پس  از انجام  عمل جراحي  امكان  پذير خواهد بود اما به  نظر مي رسد به  مدت  سه  ماه  قادر به  حضوردر مسابقات  نباشد.
بر همين  اساس  بوفون  در مسابقات  نخست  يوونتوس  در جام  قهرمانان  باشگاه هاي  اروپا و همچنين  مقدماتي  جام  جهاني  ايتاليا برابر اسكاتلند و بلاروس  در ماه  سپتامبر و اسلوني  و مولدووا در ماه  اكتبر غايب  خواهد بود.
غيبت  بوفون ، گرانترين  دروازه بان  جهان  كه  در سال  ۲۰۰۱ در ازاي
۹/ ۴۵ميليون  دلار از پارما به  يوونتوس  پيوست ، اين  فرصت  را به  آنتونيو چيمنتي ، دروازه بان  ذخيره  اين  تيم  مي دهد تا شانس  خود را امتحان  كند.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
شهري
علمي فرهنگي
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |  
|  علمي فرهنگي   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |