پنجشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۷۷ - Aug 18, 2005
اولين مواضع رسمي وزيران پيشنهادي كابينه
ايسنا: روز گذشته تعدادي از وزراي پيشنهادي رئيس جمهور به مجلس شوراي اسلامي رفتند تا در جلسات كميسيون هاي تخصصي و فراكسيون هاي مختلف شركت كرده و با طرح برنامه ها و ديدگاه هاي خود نسبت به مسائل كشور، با نمايندگان به گفت وگو بپردازند.تعدادي از اين وزرا در جمع خبرنگاران نيز حاضر شده و به پرسش هاي آنها پاسخ دادند.
اطلاعات
وزير پيشنهادي اطلاعات درباره واكنش انگليس به موضوع دست داشتن آن كشور در حوادث خوزستان، گفت: وقتي مداركش در اختيار رسانه ها قرار گرفت، مي فهميد كه حقيقت داشته است.«محسني اژه اي» ، وزير پيشنهادي وزارت اطلاعات در جمع خبرنگاران گفت: اميدواريم وزارت اطلاعات بتواند به كل نظام و مردم كمك كند.وي درباره عملكرد يونسي وزير اطلاعات دولت خاتمي، گفت: همه زحمت كشيده اند و در شرايط سختي كه ايشان داشتند، خوب وزرات را اداره كردند.
محسني اژه اي گفت: سعي مي كنيم در وزارت اطلاعات بر اساس نظم و قانون عمل كنيم.وي در پاسخ به اينكه رويه اين وزارتخانه چه تغييراتي خواهد داشت؟ گفت: ما بر اساس قانون عمل مي كنيم، اما اگر نواقصي وجود داشته باشد آن را رفع مي كنيم.وزير پيشنهادي اطلاعات در پاسخ به اينكه «شما در مصاحبه اي از برخورد آقاي خاتمي درمورد پرونده قتل هاي زنجيره اي انتقاد كرديد، اگر اين پرونده در زمان شما اتفاق بيافتد چه اقدامي مي كنيد؟» گفت: سعي مي كنيم چنين حوادثي اتفاق نيفتد.محسني اژه اي راي ندادن نمايندگان به وزرا را نيز حق آنها دانست.
آموزش و پرورش
وزير پيشنهادي آموزش و پرورش نيز در پاسخ به اينكه آيا شما بازنشسته آموزش و پرورش هستيد؟ گفت: البته دعوت به كار شده ام.
«علي اكبر اشعري» در جمع خبرنگاران پارلماني درباره اينكه برخي نمايندگان از معرفي وي ابراز نارضايتي كرده اند، گفت: هر چه نمايندگان بگويند درست است، ولي گمان مي كنم راي اعتماد خوبي كسب كنم.وي در پاسخ به اينكه گفته مي شود شما سال ها در وزارت آموزش و پرورش فعاليت نداشته ايد، گفت: اين طور نيست من تا سال ۸۰ در دبيرستان هاي تهران تدريس مي كردم، البته اينكه در پانزده سال اخير در آموزش و پرورش مديريت نكرده ام، صحيح است.
اشعري در پاسخ به اينكه در كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس شوراي اسلامي، گفته ايد ۲۰ درصد هزينه هاي آموزش و پرورش را كاهش مي دهيد، حال با توجه به اينكه ۹۰ درصد هزينه هاي آموزش و پرورش صرف حقوق معلمان و هزينه هاي جاري ضروري مي شود، چگونه اين امر ممكن است؟ گفت: چه كسي گفته؟ اين طور نبوده، موضوع چيز ديگري بود.
دادگستري
همچنين وزير پيشنهادي وزارت دادگستري گفت: در صورت رأي اعتماد نمايندگان، همچنان سخنگوي قوه قضاييه نيز باقي مي مانم.
«جمال كريمي راد» در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشي درباره معرفي جمشيدي از معاونان قوه قضاييه و سپس معرفي ايشان، گفت: از سوي قوه قضاييه سه نفر به رئيس جمهور معرفي شده بود كه علاوه بر جمشيدي، من و دوست ديگري نيز بود كه من سرانجام از سوي رئيس جمهور معرفي شدم.
وي گفت: عضو شوراي عالي قضايي هستم و در آينده سخنگوي قوه قضاييه باقي مي مانم.
نفت
وزير پيشنهادي وزارت نفت نيز در جمع خبرنگاران درباره ارائه برنامه هايش گفت: در نظام جمهوري اسلامي هم برنامه چشم انداز ۲۰ ساله مشخص شده و هم سياست هاي اجرايي ابلاغ شده و بر اساس آن در برنامه هاي اجرايي چهار ساله برنامه هاي وزارت نفت مشخص شده است و برنامه هاي سالانه هم وجود دارد.اختلافات در اولويت بندي ها، راهكارها و روش ها و منش اداره مجموعه فعاليت ها در وزارت نفت است.«سعيدلو» در پاسخ به خبرنگاري كه اظهار داشت «اين انتقاد بر شما وارد است كه سابقه مديريتي در وزارت نفت نداشته ايد و در كميسيون هم اين مطلب به شما اعلام شده است» ، گفت: در كميسيون تنها چيزي كه مطرح نشد، همين يك مورد بود.وي افزود: در يك مجموعه بزرگ مثل وزارت نفت، صنايع و كشاورزي و مجموعه وزارتخانه ها كسي عهده دار مسؤوليت مي شود كه ابتدا بتواند مجموعه ها را مديريت كند و نيز سابقه وارد شدن در اين عرصه را داشته باشد و قدري هم در بخشي از محدوده كار حداقل تخصص داشته باشد.وي در پاسخ به اينكه علت به نتيجه نرسيدن كميسيون انرژي درباره وزارتش چيست؟ گفت: ان شاءالله كه به نتيجه برسند، قرار نبود كميسيون به نتيجه برسد.وي در پاسخ به اينكه آيا با حقوق ميليوني در وزارت نفت برخورد مي كنيد؟ گفت: حقو ق ها را بر اساس ضوابط قانوني رعايت مي كنيم.آنچه مطرح است اين كه تلاش كنيم كسي افزون طلبي نكند، آنچه قانون مصوب كرده و براي خدمتگزاران تعيين كرده را ما نمي توانيم مانع شويم.
سعيدلو درباره مخالفت بعضي از نمايندگان با صادرات گاز و راهكار وي در اين مورد، گفت: طبيعتا در بحث هاي كارشناسي اينگونه است كه همه بايد بتوانند بر اساس يافته شان اظهارنظر كنند.آنچه كه مسلم است نفت و گاز براي ما يك ثروت ملي و يك فرصت ملي است.
صنايع
همچنين وزير پيشنهادي وزارت صنايع گفت: با برنامه هايي كه دارم و با عنايت ويژه به بخش صنايع چهار ميليون فرصت اشتغال ايجاد مي كنم.«عليرضا طهماسبي» ، در جمع خبرنگاران گفت: سعي مي كنم فراتر از اهداف برنامه چهارم عمل كنم و در بخش صنعت به جهش برسيم.طهماسبي افزود: در زمينه پروژه هاي ترك سل، تاو و بهره مالكانه اصلاحيه دادم و چند طرح و پروژه مطالعاتي كلان را با بيش از چهار هزار نيرو و صد ميليارد تومان بودجه در دست داشتيم.وي درباره اولويت هايش گفت: يك اولويت كلان در بخش صنعت، توجه به سند چشم انداز و اهداف برنامه چهارم و اهدافي براي تبديل به يك كشور صنعتي است.
طهماسبي با تأكيد بر اينكه بايد سهم بخش صنعت و معدن را افزايش دهيم، افزود: بخش هايي از وزارت صنايع در دوره هاي پيش مغفول مانده و بيشتر به بحث خودرو توجه شده است، در حالي كه كل صنعت مملكت پتانسيل استفاده دارد.
تعاون
وزير پيشنهادي تعاون نيز گفت: با توجه به سياست هاي اصل ۴۴ قانون اساسي، تحولات جدي و اساسي بخش تعاون در دولت احمدي نژاد به وقوع خواهد پيوست و جايگاه اين بخش ارتقاء خواهد يافت.«عليرضا علي احمدي» در جمع خبرنگاران پارلماني گفت: در دولت آينده وزارت تعاون بازوي قوه مجريه براي تحقق چشم انداز بيست ساله خواهد بود.وي ادامه داد: از همه قابليت هاي موجود در بخش تعاون حداكثر استفاده را خواهيم كرد و براي دستيابي به اهداف مان كميته شايسته سالاري را براي گزينش مديران تشكيل خواهيم داد.
بهداشت و درمان
همچنين وزير پيشنهادي وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشكي اعلام كرد: ارتقاي سطح كيفي بهداشت، عملي كردن بيمه هاي روستايي و نظام مند كردن تعرفه پزشكي را از اولويت هاي برنامه كاري خود قرار خواهم داد.
«كامران باقري لنكراني» در جمع خبرنگاران گفت: تمام سعي كابينه دولت احمدي نژاد بر اين است كه چهار اصل مهرورزي، عدالت گستري، تعهد و ساده زيستي را در وزارتخانه ها و بعد از آن در جامعه به مرحله ظهور برسانند.
لنكراني همچنين حل مشكلات درماني و تامين منابع مالي در اين باره را از اولويت هاي برنامه خود خواند.
امورخارجه
وزير پيشنهادي امورخارجه نيز گفت: اقدام احمدي نژاد در باز كردن دروازه ها براي گردش نخبگان و به كارگيري نيرو هايي كه شايد كمتر در معرض مراجعه بودند، اصلي نوين و مبارك است و بديهي است كه در آغاز راه با مشكل مواجه خواهيم بود اما نتيجه كار به نفع مردم و كشور خواهد شد.
«منوچهر متكي» ، وزير پيشنهادي وزارت امور خارجه در جمع خبرنگاران گفت: معتقدم بايد تلاقي سه حوزه روابط خارجي كشور يعني حوزه هاي اقتصادي، سياسي و فرهنگي تعريف شود و تاثير گذاري هر بخشي از روابط در بخش هاي ديگر مورد توجه قرار گيرد.به اعتقادي وي وزارت خارجه بايد با ارائه سرويس ها و خدمات لازم به دستگاه هاي اقتصادي، زمينه تعامل را به عنوان متصدي روابط خارجي ايجاد كند، كه با چنين نگاهي شاهد تحول در زمينه به هم پيوستگي همه ابعاد در روابط خارجي خواهيم بود.
متكي نگاه به شرق را از ديگر اولويت هاي كاري اش عنوان كرد و گفت: يكي از برنامه هاي ما متوازن كردن روابط خارجي با مناطق مختلف جغرافيايي است كه مي طلبد وزارت خارجه به دليل برخوردار بودن از ظرفيت خوب كارشناسي براي اين فرآيند تصميم سازي كند.وي افزود: ما در تلاقي مديران و كارشناسان مي توانيم بهترين برنامه ها را طراحي كنيم.
متكي انتخاب چهره هاي جديد از سوي احمد نژاد را از كارهاي مبتكرانه و ضروري احمدي نژاد دانست و گفت: اعتماد جدي احمدي نژاد به گردش نخبگان بود كه به سراغ چهره هايي رفت كه شايد اگر به سراغ آنها نمي رفت هيچ گاه آنها خودشان را متقاضي نمي كردند، بايد اين را به فال نيك بگيريم.
متكي درباره پرونده هسته اي گفت: اين موضوع از بحث هاي مهمي است كه موضوع ملي ماست و در صورت تصميم نمايندگان، در شروع به كار، آخرين وضعيت برنامه هسته اي را به طور دقيق تر اعلام مي كنم.

در جلسه علني روز گذشته مجلس صورت گرفت:
تصويب سه ماده ديگر از لايحه الحاق موادي
به قانون تنظيم بخشي از مقررات مالي دولت
گروه سياسي: محمدحسن ابوترابي نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي در آغاز جلسه علني ديروز با گراميداشت ۲۶ مردادماه سالروز ورود آزادگان سرافراز به ميهن اسلامي گفت: بايد توجه بيشتر به گسترش فرهنگ ايثار و شهادت و حل مشكلات آزادگان كرد. آزادگان گرانقدر ايران اسلامي با تكيه بر ايمان و هويت ديني، ملي و انقلابي خويش دشمن را اسير عزم و اراده پولادين خود ساختند و همه تهديدهاي شكننده را به بهترين فرصت براي تعالي و قرب به خدا تبديل كردند و همه رنج و شكنجه ها و ملامت جسمي و روحي را براي رضاي خدا تحمل نمودند.وي افزود: با همت والاي اين آزادگان سرافراز اردوگاه هاي سياسي و تاريك عراق به دانشگاهي تبديل شد كه هر اسير ايراني همه توان و هنر خود را براي ارتقاي ديگر ياران بكار گرفت و با تشكيل كلاسهاي زبان، حفظ قرآن، انواع هنر و ورزش تحول عظيم و ارزشمندي در روح و روان آزادگان به وجود آمد.
مصوبات مجلس
در ادامه جلسه روز گذشته مجلس، به منظور تحقق اهداف برنامه چهارم توسعه، دولت مكلف شد در اماكن تاريخي و ميراث فرهنگي كه امكان استفاده از كمك هاي مالي سازمانهاي فرهنگي بين المللي و خارجي وجود دارد، شرايط لازم را براي حضور و همكاري آنها فراهم نمايد.در ادامه رسيدگي به لايحه الحاق موادي به قانون تنظيم بخشي از مقررات مالي دولت چهار ماده ديگر از آن را بررسي و سه ماده به تصويب رسيد. براساس ماده ۲۶ اين لايحه به منظور حمايت از طرحهاي مشترك توسعه فناوري اطلاعات و ارتباطات توسط شركتهاي ايراني يا شركاي خارجي و يا شركتهاي ايراني، به شركتهاي دولتي اجازه داده مي شود از محل منابع داخلي خود براي پرداخت تسهيلات و همچنين قراردادهاي مربوط به خود اقدام نمايد. آيين نامه اجرايي اين قانون با پيشنهاد مشترك وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات و سازمان مديريت و برنامه ريزي و بانك مركزي به تصويب هيات وزيران خواهد رسيد. طبق ماده ۲۷ اين مصوبه نيز وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات و شركت مادر تخصصي مخابرات ايران و شركتهاي سهامي مخابرات استانها موظف اند با رعايت مصوبات شوراي عالي انقلاب فرهنگي با ايجاد زيرساخت هاي لازم با همكاري دستگاه هاي اجرايي (از جمله وزارت راه و ترابري و غيره) امكان اتصال ادارات آموزش و پرورش كشور، مراكز فني و حرفه اي، مدارس دوره آموزش ابتدايي و راهنمايي و متوسطه، مراكز علمي، آموزشي پژوهشي، ورزشي، مجتمع هاي فرهنگي و هنري و كتابخانه هاي عمومي را به شبكه اطلاع رساني و شبكه جهاني اينترنت با پهناي باند مناسب براي كاربرهاي علمي و آموزشي بدون پرداخت وجوه اوليه (شامل وديعه و هزينه نصب) فراهم آورند. سرمايه گذاران و بهره برداران متعهد به رعايت كليه ضوابط و الزامات قانوني مربوط مي باشند.
در حاشيه
* عماد افروغ رئيس كميسيون فرهنگي مجلس، حسين صفار هرندي را گزينه مناسبي براي تصدي پست وزارت ارشاد اسلامي خواند و تاكيد كرد: وزير پيشنهادي رئيس جمهور در خصوص وزارت ارشاد به مسائل و دغدغه هاي اين وزارتخانه آگاه است و تلاش دارد تا اين دغدغه ها را از بين ببرد. وي گفت: پس از جلسه ديروز با صفار هرندي، تمام اعضاي كميسيون بر اين اعتقاد بودند كه به وي راي اعتماد بدهند.
* مخبر كميسيون انرژي مجلس گفت: اين كميسيون هنوز در مورد سعيدلو، به نتيجه نرسيده است.
*نماينده مردم مباركه در تذكر آيين نامه اي خود نسبت به تذكرات خارج از موضوع نمايندگان در جلسه علني و تبديل آن به تريبون تبليغاتي و تخريبي تذكر داد.
*ايرج نديمي هم در تذكر خود درخصوص غيبت طولاني مدت برخي از نمايندگان مجلس تذكر داد.

كارشناسان اروپايي با روند مبارزه
با قاچاق موادمخدر در ايران آشنا شدند
ايرنا: كارشناسان  و بازرسان  مبارزه  با موادمخدر سازمان  ملل  و افسران  رابط ۱۵كشور اروپايي  با روند مبارزه  با قاچاق  موادمخدر در تايباد آشنا شدند.
اين  گروه  از حوزه  استحفاظي  هنگ  مرزي  تايباد و برنامه هاي  انسداد مرز درزمينه  مبارزه  با قاچاقچيان  در اين  شهرستان  شرقي  استان  خراسان  رضوي  ديدن كردند.
فرمانده  هنگ  مرزي  تايباد ديروز  به  خبرگزاري  جمهوري  اسلامي گفت : اعضاي  اين  هيات  پس  از ديدار از منطقه  و اقدامات  انجام  شده ، خدمات نظام  جمهوري  اسلامي ايران  را در مبارزه  با مواد مخدر قابل  توجه  دانستند.
سرهنگ  محمدرضا گنجعلي  افزود: آنها همچنين  مراتب  تقدير خود را ازفعاليتهاي  ايران  در اين  زمينه  اعلام  كردند.
وي  همچنين  گفت : طي  پنج  ماه  گذشته  ۳۲۰۰ كيلوگرم  انواع  مواد مخدر كه  به قصد كشورهاي  اروپايي  از طريق  تايباد ترانزيت  مي شد كشف  و ۷۵ قاچاقچي  درهمين  ارتباط دستگير شدند.

رئيس جمهور در دومين اجلاس سراسري نماز:
نماز،عاملي براي از بين رفتن
ظلم و تبعيض  در جوامع بشري است
فارس: رئيس جمهور تأكيد كرد: اقامه نماز عاملي براي از بين رفتن ظلمها و تبعيض هاي موجود در ميان جوامع بشري است.
محمود احمدي نژاد رئيس جمهوري اسلامي  ايران روز گذشته در دومين اجلاس سراسري نماز نيروهاي مسلح كه در سالن مجتمع فرهنگي الغدير نيروي زميني سپاه برگزار شد، اقامه نماز را عاملي براي از بين رفتن ظلمها و تبعيض هاي موجود در ميان جوامع بشري دانست.
احمدي نژاد خاطرنشان كرد: در جامعه اي كه مردمش نمازگزار و از آمرين به امر نماز باشند، احساس مسئوليت در تك تك افراد جامعه وجود دارد و همگي براي حركت به سمت كمال گام بر مي دارند.
وي عدالت گستري و مهرورزي را از آرمان هاي جمهوري اسلامي  ايران ارزيابي كرد و گفت: پيشرفت مادي و معنوي و خدمت به بندگان در همه جوانب كشور، از آرمان هاي نظام جمهوري اسلامي است، كه با اجراي صحيح دستورات اسلامي محقق مي شود.
رئيس جمهور، با بيان اين كه هيچ معرفتي بدون نماز حاصل نمي شود، افزود: معرفت نور و ظرف آن قلب است، نور در قلب تيره، بازتابي ندارد.
احمدي نژاد از نماز به عنوان هم تعليم و هم تزكيه ياد كرد و اظهار داشت: نماز يعني خدا را از همه چيز بزرگتر ديدن، يعني حمد را به محضر خدا دانستن، يعني توحيد و اقرار به وحدانيت خدا .
وي با ابراز خرسندي از حضور در جمع نيروهاي مسلح گفت: شما جان خود را براي دفاع از حيثيت، شرف و آرمان هاي بزرگ جمهوري اسلامي در دست گرفتيد.
بسياري از آسيب هاي اجتماعي
محصول بي عدالتي است
رئيس جمهور همچنين در پيامي به همايش مددكاران خاطرنشان كرد كه اين دولت چهار اصل را حاكم بر فعاليت هاي خود قرار داده است؛ عدالت گستري، مهرورزي، خدمت به بندگان خدا و تعالي و پيشرفت مادي و معنوي كشور.
متن كامل پيام دكتر محمود احمدي نژاد به همايش مددكاران به اين شرح است: سلام عليكم
مددكاران عزيز ابتدا ولادت حضرت امير(ع) معلم انسانيت در طول اعصار و عالي ترين جلوه ي اخلاق الهي را تبريك و تهنيت مي گويم.
ما مفتخريم كه چنين رهبري داريم. رهبري كه اميد محرومين و يتيمان و از كارافتادگان بوده است.
امامي  كه انبان غذا بر دوش مي كشد و شبانه به سراغ محرومين مي رود و كمك هاي خود را بدون آن كه او را بشناسند عرضه مي كند، مبادا كرامت انساني آنان مخدوش شود و از كمك مولا خجالت بكشند.
دولت شما با تأسي از چنين امامي چهار اصل را حاكم بر فعاليت هاي خود قرار داده است؛ عدالت گستري، مهرورزي، خدمت به بندگان خدا و تعالي و پيشرفت مادي و معنوي كشور.
بسياري از آسيب هاي اجتماعي محصول بي عدالتي و تبعيض است. با تامين عدالت جلوي بسياري از آنها گرفته مي شود. بسياري ديگر ناشي از كينه ها و نفرت هاست.اگر همه از كانون هاي محبت و عاطفه كه مهم ترين آنها خانواده است محافظت كنيم و مهرورزي را توسعه دهيم، اگر مردم يكديگر را دوست داشته باشند در خيابان، بازار، مدرسه و دانشگاه برخورد توام با محبت داشته باشند و از خطاهاي يكديگر صرف نظر كنند در شادي و غم هم شريك باشند، بي ترديد بخش مهمي از آسيب هاي اجتماعي به وجود نمي آيد.
با اين همه خواه يا ناخواه با كساني مواجه هستيم كه به كمك ديگران نيازمندند. آسيب ديدگان جزو لاينفك جامعه بشري هستند. دريافت خدمات حق آنان و ارايه ي خدمات وظيفه ي دولت و مردم است. چه بسا كمك رساني به موقع جلوي آسيب ها را بگيرد و يا موجب رفع آسيب ها شود.
بهره گرفتن از آخرين دستاوردهاي علمي و فني در ارايه ي خدمات يك امر اجتناب ناپذير است.
اميدوارم دوستان حاضر در اين جمع، مددكاران عزيز كه ارزشمندترين خدمات را به بهترين بندگان خدا ارايه مي دهند، قدر اين خدمت عظيم را بدانند و در ارتقاي كيفيت و تعالي آن بكوشند و اگر پيشنهادهايي دارند ارايه فرمايند.
اينجانب ضمن تشكر از خدمات بي بديل شما، توفيق همه  عزيزان و برگزاركنندگان اين نشست را از خداوند متعال خواستارم.

نماز جمعه اين هفته تهران
به امامت رهبر معظم انقلاب اسلامي برگزار مي شود
ايسنا: نماز جمعه اين هفته تهران، ۲۸ مردادماه به امامت رهبر معظم انقلاب اسلامي، حضرت آيت الله خامنه اي (مدظله العالي) اقامه مي شود.
اين مراسم ساعت ۱۱و ۵۵ با تلاوت آياتي از كلام الله مجيد در دانشگاه تهران آغاز مي شود و سپس يكي از مداحان اهل بيت عصمت و طهارت به مناسبت ميلاد باسعادت حضرت علي (ع) به مولودي خواني مي پردازد.

وضعيت جسماني آيت الله مهدوي كني رو به بهبودي است
005274.jpg
گروه سياسي: آيت الله محمدرضا مهدوي كني دبير جامعه روحانيت مبارز تهران به دليل عارضه قلبي در بيمارستان بستري شد. يكي از نزديكان به خبرنگار ما گفت :آيت الله مهدوي كني يكشنبه شب دچار حمله قلبي شد كه بلافاصله به بيمارستان منتقل گرديد و تحت درمان قرار گرفت و هم اكنون وضعيت جسمي ايشان بهتر است.
درپي بيماري آيت الله مهدوي كني محمود احمدي نژاد، رئيس جمهور ضمن تماس تلفني جوياي احوال وي شد و براي سلامت آيت الله مهدوي كني دعا كرد. برخي ديگر از مقامات كشورمان ازجمله رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام و رئيس دفتر مقام معظم رهبري هم از آيت الله مهدوي كني عيادت كردند.
هاشمي رفسنجاني در اين ملاقات كه صبح ديروز انجام گرفت، ضمن گفت وگو با پزشكان معالج ،بهبودي هرچه سريع تر آيت الله مهدوي كني را از خداوند مسألت نمود.
يكي از مسئولان بيمارستان محل مداواي آيت الله مهدوي كني هم در گفت وگو با خبرنگار ما ضمن تشريح روند مداواي وي گفت: وضعيت جسمي آيت الله مهدوي رو به بهبودي است و خطر رفع شده است و به زودي به بخش عمومي منتقل مي شود.
آيت الله مهدوي كني روحاني پرسابقه تهراني هم اكنون رياست دانشگاه امام صادق(ع) را برعهده دارد. وي وزير كشور دولت شهيدان رجايي و باهنر بود كه پس از واقعه هشت شهريور مسئوليت نخست وزيري را برعهده گرفت.

رئيس جمهور فرارسيدن روز ملي هند را تبريك گفت
مهر: دكتر محمود احمدي نژاد رييس جمهوري در پيامي به ابوالفاخر زين العابدين عبدالكلام رييس جمهور هند، فرارسيدن روز ملي اين كشور را به وي، دولت و ملت هند تبريك گفت.
وي در بخشي از اين پيام با تاكيد بر اينكه مناسبات دوستانه دو كشور كه از اشتراكات تاريخي و فرهنگي ديرينه نشات مي گيرد، چشم انداز روشني را براي آينده دو ملت رقم خواهد زد، اظهار اميدواري كرد كه با اهتمام و تلاش هاي بي دريغ مسئولان دو كشور بيش از پيش شاهد تداوم توسعه روابط حسنه فيمابين باشيم.

ائمه جمعه چند شهرستان منصوب شدند
فارس: طي احكامي از سوي شوراي سياستگذاري ائمه جمعه سراسر كشور، ائمه جمعه شهرستان هاي رامهرمز خوزستان، شهرستان قصر شيرين از توابع كرمانشاه و بخش زنگي آباد كرمان به مدت سه سال منصوب شدند.
بر اساس مصوبه شورا و طي احكام جداگانه اي كه از سوي سيد رضا تقوي، رئيس شوراي سياستگذاري ائمه جمعه سراسر كشور صادر شد، سيد نبي موسوي فرد، حسين ابراهيمي و علي عبدالرشيدي از طرف مقام معظم رهبري حضرت آيه الله خامنه اي به امامت جمعه شهرستان رامهرمز( خوزستان)، شهرستان قصرشيرين(كرمانشاه) و بخش زنگي آباد (كرمان) به مدت سه سال منصوب شدند.

توضيحات سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري:
لغو قرارداد ۵۰ ميليارد توماني سازمان ميراث فرهنگي
«يك موضوع ساده اداري» است
فارس: در پي درج خبري مبني بر لغو شدن قراردادي مربوط به سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري از سوي رئيس جمهوري، اين سازمان با ارسال توضيحاتي، لغو قرارداد ۵۰ ميليارد توماني اين سازمان را «يك موضوع ساده اداري» عنوان كرد.
لازم به ذكر است روزنامه همشهري اين خبر را عيناً از خبرگزاري فارس نقل كرده بود.

سياسي
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
شهري
علمي فرهنگي
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |  
|  علمي فرهنگي   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |