دوشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۸۰ - Aug 22, 2005
برانكو در نشست مطبوعاتي:
بازيكنان ليگ هاي خارجي ايران صاحب سبك هستند
انتقاد به تيم ملي ادامه دارد،چرا؟
000279.jpg
عكس: مجتبي جانبخش
خبرنگار همشهري: تبعات شكست از ژاپن در يك بازي تقريباً تشريفاتي تمام شدني نيست. بحث اول اكثر روزنامه هاي ورزشي، تيم ملي و برانكوست و موج انتقادات به فدراسيون و تيم ملي همچنان ادامه دارد. تيم ملي ايران بدون پنج بازيكن برجسته و باتجربه خود به مصاف ژاپن رفت و نتيجه همان بود كه ژاپن در تهران به دست آورده بود. موج حملات به فدراسيون مي توانست با نشست مطبوعاتي و راديو و تلويزيوني برانكو سرمربي تيم ملي فروكش كند.
حضور همايون شاهرخي در اين نشست تا حدودي مؤثر واقع شد، او خيلي خونسرد و آرام نارضايتي كادر خود را از انعكاس مطالب انتقادي مطبوعات بيان داشت. برانكو ايوانكوويچ هم همان مسير را دنبال كرد و با شهامت اعلام كرد، ديدار ژاپن و ايران يكي از بزرگترين بازيهاي قاره آسيا بود. او صعود به جام جهاني را يك موفقيت بزرگ دانست و با اميدواري از بهترشدن شرايط تيم ملي تا بازيهاي جام جهاني سخن گفت. برانكو با تأكيد دوباره، ميرزاپور را بهترين دروازه بان ايران دانست و گفت: او در تمام مسابقات جزو بهترين هاي ميدان بود و من هيچ مشكلي با او ندارم. او طي چهار سال گذشته بهترين عملكرد را داشته است و در بازي با ژاپن چندين موقعيت گل را از حريف گرفت. او در مسابقات ليگ بر تجربيات خود خواهد افزود. براي آماده شدن بازيكنان مسابقات ليگ بسيار مهم است. ژاپني ها در بازيهاي نيم فصل خود هستند و بديهي است كه در آمادگي كامل تري باشند. ما نيز به اين شرايط خواهيم رسيد. اكنون تفاوت بين بازيكنان لژيونر ما با بقيه در همين بازيهاي باشگاهي است. آنها بازيكنان صاحب سبك هستند و بايد در تيم ملي ثابت باشند. ما تا جام جهاني فرصت زيادي نداريم و بازيكنان بايد در چند دقيقه كه به ميدان مي روند خود را نشان دهند. چهار سالي است كه مبعلي، نيك بخت و كاظميان با تيم ملي هستند و بايد شرايط خود را تغيير بدهند و براي خود موقعيت ايجاد كنند. بازي با ژاپن در شرايط سختي برگزار شد. آن همه جمعيت و فشاري كه روي تيم ما بود، كار را دشوارتر كرده بود. شماها (مطبوعات) انتظار داشتيد با اختلاف پنج و يا شش گل ژاپن را شكست بدهيم! اين همه انتقاد از كجا مي آيد، در سر تمرين تيم ملي دو خبرنگار بيشتر حضور نداشتند. اما حجم انتقادات بسيار زياد بود و اين انتقادها دائماً ادامه دارد. البته من خيلي كم روزنامه مي خوانم. نظرهاي مثبت روزنامه هاي خارجي را مي خوانم، كه معتقدند ايران جدا از نتيجه از نظر كيفي نيز در حال رشد است. من از بازيكنان خود پس از بازي با ژاپن تمجيد كردم، ژاپن تيم بزرگي است، آنها مي توانستند برزيل را شكست دهند. ما در لحظاتي از بازي ضعيف بوديم، در كل هم از نتيجه و بازي راضي نيستم!! ما از هشت بازيكن جديد در مقابل ژاپن استفاده كرديم، چرا به اين مسئله توجه نمي كنيد. ما بدنبال بازيكنان با كيفيتي هستيم و آنها را مورد بررسي قرار مي دهيم. يازده ماه فرصت داريم، بازيهاي دوستانه بسياري داريم و ده روز مانده به جام جهاني فهرست نهايي را اعلام خواهيم كرد. ما در جام جهاني به روشهاي پيشرفته تري نياز داريم و سعي خواهيم كرد تا در مقابل بزرگترين تيمها نيز به قصد پيروزي به ميدان برويم. اما بايد بپذيريم كه در فوتبال شكست هم وجود دارد. در پي آن انتقادات نيز سرازير خواهد شد و پس از ژاپن نيز ما در مسير اين انتقادات قرار گرفتيم.

سومين روز مسابقات شناي رده هاي سني آسيا-تايلند
دو مدال برنز در كرال و شيرجه
در ادامه سومين روز مسابقات شناي قهرماني رده هاي سني آسيا در تايلند، شاهين برادران به مدال برنز دست يافت.به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، مسابقات شناي قهرماني رده هاي سني آسيا بعد از ظهر ديروز در رشته ۵۰ متر كرال پشت رده سني عموم ادامه يافت كه طي آن شاهين برادران نماينده ايران در مسابقات جهاني مونترال كانادا با ثبت زمان ۲۸ ثانيه و ۱۱ صدم ثانيه برنز اين ماده را به گردن آويخت.برادران صبح ديروز با ثبت زمان ۲۸ ثانيه و ۵۲ صدم ثانيه ركورد پيشين خود را ۳۲ صدم ثانيه ارتقا داده بود و عصر ديروز بار ديگر ركورد خود را ۴۱ صدم ثانيه بهبود بخشيد. پيش از اين در رقابت هاي ديروز، شهباز شهنازي به مدال برنز شيرجه از سكوي ۱۰ متر جوانان دست يافته بود.
مدال نقره در شيرجه آسيا
000276.jpg
سعيد طاق بستاني به مدال نقره شيرجه قهرماني رده هاي سني آسيا دست يافت.
در ادامه مسابقات شناي قهرماني رده هاي سني آسيا در تايلند، سعيد طاق بستاني به مدال نقره، شيرجه از سكوي ده متر رده سني عموم دست يافت.در اين ماده شيرجه روهاي تايلندي و هندي مقام هاي اول و سوم را كسب كردند.پيش از اين در رقابت هاي ديروز شهباز شهنازي به مدال برنز شيرجه از سكوي ۱۰ متر جوانان دست يافته بود و شاهين برادران صاحب مدال برنز ۵۰ متر كرال پشت رده سني عموم شد.

قراخانلو: حمايت مسئولان كشور
از بازي هاي زنان اسلامي ضروري است
رئيس  كميته  ملي  المپيك  بر لزوم  حمايت  همه جانبه  مسئولان ، سازمان ها و نهادهاي  مختلف  كشور از بازي هاي  ورزشي  زنان  اسلامي تأكيد كرد.
به گزارش  روز يكشنبه  ستاد خبري  چهارمين  دوره  بازي هاي  زنان  اسلامي ، دكتررضا قراخانلو گفت : ابعاد فرهنگي  و ورزشي  بازي هاي  زنان  اسلامي مي تواند به گونه اي  باشد كه  مسئولان  دولت  جديد و مديريت  كلان  كشور هم  به اين  نتيجه  برسند كه  تداوم  و حمايت  از اين  بازي ها الزامي است .
وي  ضمن  تأكيد بر اهميت  و حساسيت  اين  بازيها افزود: به صراحت  مي گويم  كه  ابعاد سياسي  و بين المللي  بازيهاي  زنان  اسلامي  در مجامع  جهاني  زير ذره بين  است ، به خصوص  با توجه  به  تبليغات  مرسوم  درمورد حقوق  زنان  درايران  انجام  شايسته  چنين  بازي هايي  آن هم  باحضور ورزشكاران  زبده  از ده ها كشور اسلامي و غير اسلامي مي تواند پاسخ  مناسبي  در مردودساختن  چنين  جوسازي هايي  باشد.

رضا عموزاده  خليلي :
ورزش  مكمل  تعليم  و تربيت  است
000282.jpg
رئيس  فدراسيون  ورزش  مدارس  درخصوص  رسالت  ورزش  و تربيت  بدني  دربين دانش  آموزان  گفت : رسالت  و هدف  اصلي  و مهم  تربيت  بدني  و ورزش  تكامل  ابعادجسماني ، مهارتي ، علمي، اجتماعي  و شناختي  دانش  آموزان  درمدارس  است . رضا عموزاده  خليلي  در برشمردن  وظايف  تربيت  بدني  مدارس  در قبال دانش  آموزان  افزود: توجه  به  توسعه  و ايجاد محيطي  سالم  جهت  تعليم  و تربيت و پيش بيني  همه جانبه  براي  حفظ تامين  و ارتقاي  سطح  سلامت  جسمي - رواني  و اجتماعي  دانش  آموزان  از وظايف  تربيت  بدني  مدارس  است .به  گزارش  روز يكشنبه  روابط عمومي فدراسيون  ورزش  مدارس  كشور، عموزاده به  نقش  ارزنده  ورزش  و تربيت  بدني  در تكامل  فرايند تعليم  و تربيت  اشاره  كردوگفت : تربيت  بدني  و ورزش  به  عنوان  يكي  ازعناصر فرهنگ ساز، شاخه  مهمي ازتعليم  وتربيت  محسوب  مي شود كه  با فرهنگ  جامعه  رابطه اي  تعاملي  و دوسويه دارد و رشد ورزش  يعني  رسيدن  به  اهداف  والاي  تعليم  و تربيت  و بي شك  بدون  رشد اين  زيرشاخه  مهم ، فرآيند تعليم  و تربيت  به  طور كامل  انجام  نخواهد پذيرفت .رئيس  فدراسيون  ورزش  مدارس  كشور، مسابقات  را عرصه  مناسبي  براي  رقابت و رفاقت  ذكر كرد وگفت : تجربه  و چشيدن  لذت  پيروزي ، رقابت  درعين  رفاقت و رفاقت  همراه  با رقابت ، ايجاد ظرفيت  پيروزي ، پذيرفتن  شكست  و پشتوانه سازي  آن براي  پيروزي هاي  بعدي ، نظم  و انضباط شخصي  و گروهي ، تقويت  روحيه جوانمردي ، تلاش  براي  رسيدن  به  هدف  و... از اهداف  اخلاقي  و فرهنگي  درمسابقات  قهرماني  مدارس  كشور است .

ليگ برتر فوتبال انگليس
پيروزي دوباره چلسي بر آرسنال در استمفوردبريج
000285.jpg
خبرنگار همشهري: ديدار حساس آرسنال و چلسي در هفته دوم ليگ برتر باشگاه هاي انگليس با يك گل به سود تيم مدافع عنوان قهرماني چلسي به پايان رسيد. اين بازي در ورزشگاه «استمفوردبريج» برگزار شد كه دو تيم پس از يك نيمه بدون گل در نيمه دوم با انديشه كسب پيروزي به ميدان رفته بودند. چلسي كه دو هفته پيش در جام خيريه ۲ بر يك ليورپول را مغلوب كرده بود، اين بار به نوعي ديگر در ليگ برتر حريف جدي خود را متوقف ساخت. هر دو تيم نسبت به فصل قبل چند تغيير داشتند كه در تيم آرسنال رفتن «ويرا» كاپيتان فرانسوي اين تيم و غيبت آن در ميانه ميدان كاملا محسوس بود.
در دقيقه ۷۲ بازي روي يك ضربه ايستگاهي پاس لمپارد با برخورد با پاي «دروگبا» و اشتباه محض «ينس لمن» كه تا قبل از دريافت گل خوش درخشيده بود باعث به ثمر رسيدن گل برتري ميزبان چلسي شد. آرسنال در هفته اول با دو گل موفق به شكست نيوكاسل شده بود. برخورد چلسي قهرمان و آرسنال نايب قهرمان دوره پيش ليگ برتر مهم ترين بازي هفته در جزيره محسوب مي شد.

هندبال ليگ برتر باشگاه هاي ايران
پيروزي باارزش نماينده بهبهان بر سبزوار
خبرنگار همشهري: هفته دوم رقابت هاي ليگ برتر هندبال باشگاه هاي ايران با حذف استقلال ثامن مشهد و ۹ تيمي شدن با انجام چهار بازي در شهرهاي مختلف پيگيري شد.از نتايج مهم بازيهاي اين هفته بايد به پيروزي نماينده بهبهان مقابل تيم پرسابقه شهر سبزوار (كابل خودرو) اشاره كرد. در غياب تيم فولاد مباركه سپاهان با قرعه ناخواسته مواجه شد، دانشگاه آزاد اسلامي در تهران از سد نيروي زميني گذشت و ديدار نماينده كرمان و تبريز به تساوي انجاميد.
نتايج بازيهاي هفته دوم
* هپكو اراك ۳۱- شهيد قندي يزد ۱۶
* تربيت بدني بهبهان ۳۲- كابل خودرو سبزوار ۳۰
* شهرداري كرمان ۲۵- شهرداري تبريز ۲۶
* نيروي زميني ۲۰- دانشگاه آزاد ۲۸
كلاهدوزان و كرباسچي در قطر
براي قضاوت مسابقات باشگاه هاي آسيا در اردن كه شهريورماه انجام خواهد شد دو داور از ايران دعوت شدند. اينكه آيا كلاهدوزان و كرباسچي از سوي كميته داوران كنفدراسيون آسيا انتخاب شدند يا اينكه كميته داوران فدراسيون هندبال آنان را براي قضاوت در اين رويداد برگزيد بي خبريم، اما اين نكته را يادآور مي شويم كه بايد به داوران جوان ديگر هم دور داد؟ داوران يادشده در چند ماه اخير در اكثر رويدادهاي بين المللي هندبال حاضر بودند.

انتخاب رئيس  فدراسيون  ورزشهاي  روستايي  و عشايري
نخستين  مجمع  فدراسيون  ورزش هاي  روستايي  و عشايري  به  رياست  محمد علي پور رئيس  مركز توسعه  ورزشهاي  همگاني  و تفريحي  برگزار شد و اعضا غلامرضا جعفري  را به  عنوان  نخستين  رئيس  اين  فدراسيون  برگزيدند.
اين  مجمع  صبح  ديروز با حضور ۲۴ تن  از اعضا در سالن  همايش هاي آكادمي ملي  المپيك  و پارالمپيك  تشكيل  شد و اعضاي آن به  تنها كانديداي  احراز تصدي اين  پست  با اكثريت  آرا اعتماد دادند.اعضاي  مجمع  براي  انتخاب  ساير اعضاي  كادر اجرايي  اين  فدراسيون  همچون نايب  رئيس ، دبير، كارشناس  خبره  و خزانه  دار به  رئيس  منتخب  تفويض  اختياركردند.
غلامرضاپارسا نيز از جانب  رئيس  مجمع  به  عنوان  بازرس  اين  فدراسيون معرفي  و از جانب  مجمع  انتخاب  شد.

مقام هجدهم جهان براي بسكتبال ايران
خبرنگار همشهري: تيم بسكتبال دانشجويان ايران با شكست مقابل اسلواكي به مقام هجدهم بازيهاي جهاني دانشجويان بسنده كرد. تيم ايران با نتيجه ۶۱ بر ۵۶ بازي را به حريف واگذار كرده و در ميان سه رشته گروهي اعزامي كشورمان بدترين نتيجه را گرفت. در بازي با اسلواكي آيدين نيكخواه بهرامي با كسب ۱۳ امتياز بهترين بازيكن تيم ايران بود.

فوتبال  جام  صلح  و دوستي
استقلال و پاس امروز به ميدان مي روند
مسابقات  فوتبال  جام  صلح  و دوستي  با شركت  سه  تيم  تهراني  و يك  تيم  از يزد امروز آغاز مي شود.با توافقات  به عمل  آمده  اين  مسابقات  با شركت  تيم هاي  پاس  ، پرسپوليس  و استقلال  تهران  و شهيد قندي  يزد برگزار خواهد شد.
پيش  از اين  اعلام  شده  بود كه  يكي  از تيم هاي  خارجي  از لبنان  و يا عراق  در اين  مسابقات  شركت  خواهد كرد.گفته  مي شود از سال  آينده  ، اين  مسابقات  با شركت  بهترين  تيم هاي  داخلي از جمله  قهرمان  ليگ  برتر باشگاه هاي  ايران ، جام  حذفي ، ليگ  آزادگان  و قهرمان  تهران  با نام  «رقابتهاي  جامداران » در زماني  مناسب  برگزار خواهد شد.
اين  دوره  از مسابقات  به گونه اي  برنامه ريزي  شده  است  كه  تيم هاي  استقلال  و پرسپوليس  تهران  با يكديگر بازي  نكنند.
برنامه  اين  پيكارها به  شرح  زير است  :
دوشنبه  ۳۱/ ۰۵/ ۸۴
ساعت  ۲۰/ ۱۶پرسپوليس   - قندي 
ساعت  ۱۸ استقلال  - پاس 
چهارشنبه  ۰۲/ ۰۶/ ۸۴
ساعت  ۲۰/ ۱۶ استقلال  - قندي 
ساعت  ۱۸ پرسپوليس   - پاس

اسامي ملي پوشان واليبال امروز يا فردا منتشر مي شود
گروه ورزشي _ علي شاكري: اسامي ملي پوشان دعوت شده به تيم ملي بزرگسالان ايران براي مسابقات آسيايي تايلند ظرف امروز و فردا منتشر مي شود. البته اسامي ۱۸ بازيكن چند هفته پيش به كميته برگزاري مسابقات قهرماني آسيا در تايلند اعلام شد ولي در داخل كسي خبري از پرونده بازيكنان دعوت شده ندارد.
گفته مي شود در ليست بسته شده از قبل پارك كي ون جاي يك الي دو بازيكن شاخص خالي است.
ست كوويچ و كركوويچ در برق
با وجود مخالفت فدراسيون واليبال با پيوستن مربيان خارجي تيم ملي در تيمهاي باشگاهي، برقي ها موفق شدند نظر فدراسيون را تغيير دهند و همانند سال پيش «ست كوويچ» را به عنوان سرمربي به خدمت بگيرند. البته اين بار به جاي ايوانف كه بدنساز تيم ملي روسيه شده است، كركوويچ مربي فصل پيش آذرپيام نقش دستيار و تحليل گر را براي ست كوويچ بازي مي كند.دكتر نفرزاده سرپرست و مدير فني تيم برق در مورد آغاز تمرينات اين تيم گفت: با بازگشت ملي پوشان جوان چهارشنبه هفته جاري تمرينات اين تيم با ظرفيت كامل شروع مي شود.

پيكارهاي كشتي فرنگي جام پيت لازينسكي - لهستان
عليرضا غريبي طلاي سنگين وزن را به گردن انداخت
000273.jpg
محمدرضا منصوريان: بعد از درخشش مهدي شربياني كه در پيكارهاي كشتي فرنگي دانشجويان جهان در شهر ازمير تركيه در وزن ۱۲۰ كيلوگرم به مدال برنز دست يافت سنگين وزن ديگري از كشورمان در همين وزن در رقابت هاي جام پيت لازينسكي لهستان درخشش ديگري خلق كرد.
عليرضا غريبي دلاور ايلامي تيم ملي كشتي فرنگي ايران در جريان اين مبارزه ها پس از پيروزي برابر رقيب لهستاني خود به فينال اين وزن راه يافت تا براي كسب مدال طلا با حريف فنلاندي مبارزه كند. غريبي در فينال نيز كشتي جانانه اي با حريف فنلاندي خود گرفت و با كسب پيروزي مقابل وي صاحب گردن آويز طلا شد. در اين ميان كسب دو مدال برنز توسط كشتي گيران اعزامي ايران به لهستان در اولين روز مي تواند قابل توجه باشد. داود عابدين زاده و قاسم رضايي در اوزان ۷۴ و ۸۴ كيلوگرم در جام پيت لازينسكي آن هم در ميداني كه نزديك به ۳۰ قهرمان جهان و المپيك حضور داشته اند، صاحب مدال برنز شده اند. ضمن آن كه پيروزي قاسم رضايي برابر برادورينگ ملي پوش تيم آمريكا بسيار باارزش بود.
ايوب شاه كرمي، حميد سوريان، حميد باوفا و رضا زيدوند ديگر نمايندگان كشتي فرنگي ايران در اين جام در اوزان ،۵۵ ۶۰ و ۹۶ كيلوگرم با قبول شكست مقابل حريفان شانس خود براي حضور در ديدار پاياني را از دست دادند. از جمع نفرات يادشده تنها سوريان و زيدوند در جدول بازنده ها باقي مانده و به ديدار رده بندي رسيدندكه فقط سوريان با پيروزي برابر حريف خود در اين مرحله صاحب مدال برنز شد. در پايان اين مسابقه ها تيم ايران با يك مدال طلا و ۳ برنز در مكان سوم تيمي ايستاد.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |