يكشنبه ۶ شهريور ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۸۵ - Aug 28, 2005
جزئيات سند ملي توسعه تهران اعلام شد
گروه اجتماعي: بر اساس سند ملي توسعه استان تهران دخالت مديريت كلان كشور در مديريت اين استان و نبود مديريت واحد شهري مناسب از اصلي ترين مشكلات پايتخت است.
به گزارش ايسنا، بر اساس اين سند تمركز شديد فعاليتهاي اداري، بازرگاني، خدماتي و نظامي با عملكرد ملي در كلانشهرهاي تهران، كرج، مهاجرت، بي رويه به استان ، تمركز شديد جمعيت و توسعه شهري و روستايي متمركز، مهارنشدن و وجود پديده حاشيه نشيني ،
كمبود امكانات به لحاظ سرانه آموزشي، ورزشي، فرهنگي و تاسيسات و تسهيلات شهري به ويژه تسهيلات جمع آوري و تصفيه فاضلاب شهري، گسترش روز افزون تغيير كاربري اراضي زراعي، باغات و تصرف حريم رودخانه ها، بهره برداري نامناسب از منابع آبهاي سطحي و زيرزميني، استقرار مراكز جمعيتي بر روي گسل هاي زلزله و مسيل ها از عمده ترين مشكلات و مسايل استان تهران است.
همچنين استقرار خطوط انتقال انرژي آب و انبارهاي ذخيره سوخت در مراكز تجمع جمعيت و فعاليت، استقرار زاغه هاي مهمات، صنايع دفاعي و پادگانهاي نظامي در مراكز تجمع جمعيت و فعاليت، بحراني بودن شرايط زيست محيطي (آب، خاك، هوا و...) در كلانشهرهاي استان و آلودگي شديد محيط زيست در ساير نقاط آن، عدم كشش شبكه حمل و نقل درون شهري و برون شهري استان، كمبود و نارسايي در تامين امنيت اجتماعي، بيكاري بالاي جوانان و فارغ التحصيلان دانشگاهي، پايين بودن بهره وري نيروي كار و سرمايه، فقدان نظام شناسايي استعدادهاي ورزشي از ديگر مسايل و چالش هاي استان تهران است.
به گزارش ايسنا، بر اساس سند ملي توسعه استان تهران محدوديت منابع آب هاي سطحي و زيرزميني، محدوديت اراضي براي توسعه شهرهاي موجود، زلزله خيزي و وجود گسل هاي فعال، ضعف پوشش گياهي و كافي نبودن عمليات آبخيزداري، شوري و تخريب خاك، پديده وارونگي هوا در شهرهاي تهران و كرج و وابستگي شديد منابع مالي بخش ورزش به درآمدهاي عمومي از عمده ترين تنگناها و محدوديت هاي توسعه عنوان شده است.
علاوه بر محدوديت ها، تنگناها و مشكلات استان تهران بر اساس سند ملي توسعه از قابليت هاي توسعه همچون مركزيت سياسي، قضايي، اقتصادي، مديريتي، استقرار حدود يك سوم انواع صنايع بزرگ كشور و صنايع بزرگ تبديلي و دسته بندي محصولات كشاورزي، استقرار در مسير كريدورهاي بين المللي حمل و نقل و وجود شبكه مناسب ارتباطي زميني، هوايي، و با وجود فرودگاه بين المللي امام خميني(ره) به عنوان HUB هوايي بين المللي و ريلي به كليه نقاط كشور و جهان، وجود يك سوم شبكه هاي ارتباطي مخابراتي كشور و فرودگاه پيام به عنوان HUB پستي منطقه، توان تامين انرژي براي انواع فعاليت ها برخوردار است.
به گزارش ايسنا، بر اساس سند ملي توسعه استان تهران ايجاد مديريت واحد شهري در شهرهاي بزرگ، سالم سازي محيط زيست، دستيابي به تعادل فضايي و مهار و كنترل رشد جمعيتي و كالبدي مجموعه شهري تهران، اعتلاي معرفت ديني، ارزش هاي فرهنگي و ويژگي هاي هويتي استان و ساماندهي فعاليت هاي فرهنگي، اجتماعي، ورزشي و توزيع متعادل امكانات در سطح استان، حفظ، احياء و بهره برداري مناسب از منابع پايه و طبيعي، حفظ، احياء و بهره برداري مناسب از منابع آب محدود، ارتقاي امنيت نقاط شهري و روستايي در برابر حوادث طبيعي و غيرمترقبه، ساماندهي ترافيك در ترددهاي شهري و بين شهري، ساماندهي بازارهاي كالا، ساماندهي فعاليت هاي صنعتي از جمله اهداف بلندمدت استان در مفهوم عام آن است.
به گزارش ايسنا، اهداف استان به لحاظ استقرار مركزيت كشور در آن شامل اصلاح در ساختار مديريت توسعه اي شهر تهران و هويت بخشي به مديريت استاني در آن متناسب با جايگاه مركزيت آن و در مقايسه با كلانشهرهاي مشابه در دنيا، تقويت نقش بين المللي كلانشهر تهران در زمينه فعاليت هاي آموزشي و پژوهشي سطح بالاي تخصصي و خدمات برتر، مقابله با بحران آلودگي هواي كلانشهر تهران، ساماندهي ترافيك در ترددهاي شهري و مبادي ورودي و خروجي كلان شهر تهران متناسب با جايگاه مركزيت كشور مي شود.
راهبردهاي بلند مدت توسعه استان نيز شامل دو بخش راهبردهاي استان در مفهوم عام آن و راهبردهاي استان به لحاظ استقرار مركزيت كشور در آن مي شود.
فراهم كردن زمينه هاي لازم براي افزايش مشاركت هاي مردمي در مديريت و خدمات شهري و واگذاري فعاليت ها به بخش هاي عمومي غيردولتي (به ويژه شوراها) خصوصي، تعاوني و سازمان هاي غيردولتي در قالب مديريت واحد شهري، ايجاد شرايط ويژه در مجموعه شهري تهران براي معكوس كردن روند مهاجرت، تقويت الگوي چند مركزي ساختار فضايي استان، توسعه شهري بر اساس موازين شهر سالم و رعايت ضوابط زيست محيطي، بسترسازي براي ايجاب توسعه اجتماعي، فرهنگي، ورزشي براي ساكنان استان با تأكيد بر تقويت زمينه هاي گذران اوقات فراغت، اصلاح و تغيير الگوي توزيع و مصرف آب و انرژي، تامين امنيت سازه هاي موجود در حال ساخت در برابر حوادث طبيعي و غيرمترقبه، تقويت امر پيشگيري و مديريت بحران و بازسازي در برابر حوادث غيرمترقبه، ساماندهي خطوط انتقال انرژي و آب و انبارهاي ذخيره سوخت در جهت ارتقاي امنيت نقاط تجمع جمعيت و فعاليت در برابر حوادث مربوط، ساماندهي استقرار امكانات و تجهيزات دفاعي، امنيتي در سطح استان در جهت ارتقاي امنيت نقاط تجمع جمعيت و فعاليت در برابر حوادث مربوط از راهبردهاي بلند مدت توسعه استان در مفهوم عام آن به شمار مي روند.
به گزارش ايسنا، راهبردهاي استان به لحاظ استقرار مركزيت كشور در آن عبارتند از اعمال مديريت توسعه اي يكپارچه در كلان شهر تهران در ارتباط با ساير نقاط استان، محدودكردن نقش دستگاه هاي ستادي دولت مستقر در تهران به تصميم گيري راهبردي و سياستگذاري دولت در سطح ملي و فراملي، گسترش تكنولوژي ارتباطات و اطلاعات در مجموعه شهر تهران، توسعه فعاليت هاي آموزشي و پژوهشي سطح بالاي تخصصي و خدمات برتر در مجموعه شهري تهران با عملكرد بين المللي، كاهش نقش ميزان آلاينده هاي هواي تهران و تقويت و تجهيز شبكه هاي حمل و نقل در مجموعه شهري تهران است.

پرداخت مطالبات بازنشستگان مشمول
طرح همسان سازي تا پايان شهريور
ايسنا: مديرعامل سازمان تامين اجتماعي اعلام كرد:كليه بازنشستگان مستمري بگير مشمول طرح همسان سازي سازمان تامين اجتماعي ، مطالبات خود را تا پايان شهريور امسال دريافت مي كنند.
دكتر سليماني در گفت وگو با خبرنگار اجتماعي ايسنا با بيان اين كه مستمري كليه بازنشستگان تامين اجتماعي هر ساله طبق افزايش مصوب، محاسبه مي شود، گفت: سال گذشته با اعلام طرح همسان سازي، تعداد زيادي از مستمري بگيران مشمول طرح شدند و هم اكنون پرداخت مطالبات اين افراد از محل اجراي طرح رو به اتمام است.
وي گفت: تمام پرونده ها در سطح شعب تامين اجتماعي بررسي و محاسبه و عمده مطالبات پرداخت شده است و افرادي كه هنوز مطالبات خود را نگرفته اند، تا پايان شهريور آن را دريافت خواهند كرد؛ بدين ترتيب سازمان تامين اجتماعي هيچ بدهي به مستمري بگيران درخصوص طرح همسان سازي نخواهد داشت.به گزارش ايسنا حدود ۴۰ درصد مستمري بگيراني كه مستمري آنان قبل از سال ۷۹ برقرار شده بود، مشمول ضوابط مصوب طرح دو مرحله اي همسان سازي حقوق مستمري بگيران سازمان تأمين اجتماعي شده اند.
اين طرح به منظور ترميم حقوق و ارتقاي سطح معيشتي مستمري بگيران تحت  پوشش تامين اجتماعي از سال ۸۲ به اجرا درآمده و تا پايان شهريور ۸۴ به پايان مي رسد.

كالابرگ هاي مددجويان كميته امداد
و بهزيستي تمديد اعتبار شد
امور اجرايي  ستاد بسيج  اقتصادي  وزارت  بازرگاني ، اعتبار چهار شماره  كالابرگ مربوط به  كميته  امداد امام  خميني  (ره ) و سازمان  بهزيستي  كشور را تمديدكرد. بر اساس  اين  گزارش : كالابرگهاي  شماره  ۱۲ و ۱۳ ، ۱۸ و ۲۵ ويژه  مددجويان كميته  امداد و سازمان  بهزيستي  تا ۱۴ مهر ماه  سال  جاري  اعتبار دارند.

معمار و سازنده مسجد معروف گوهرشاد
صاحب آرامگاه مي شود
گروه علمي فرهنگي: توسط معاونت حفظ و احياء آثار تاريخي كشور، ساخت آرامگاه قوام الدين شيرازي، سازنده مشهور مسجد جامع گوهرشاد مشهد، به زودي طراحي و اجرا مي شود.
رئيس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري خراسان رضوي با اشاره به ارزش هاي ديني، هنري و شخصيتي اين هنرمند گرانقدر كشورمان گفت: با هماهنگي هاي انجام شده، آرامگاه اين معمار بزرگ دوره تيموري در محل مزار فعلي وي در خرگرد خواف بنا خواهد شد.
ابوالفضل مكرمي فر افزود: طرح مقدماتي ساخت اين آرامگاه با رعايت حريم و فضاي حدفاصل مزار فعلي اين هنرمند با مدرسه غياثيه، تهيه و اجرا مي شود.
بناي تاريخي مدرسه غياثيه خرگرد به عنوان آخرين اثر به جاي مانده از اين معمار شهير دوره تيموري از جمله آثار ملي و تاريخي اين منطقه به شمار مي رود كه ساخت آن اندكي پس از درگذشت وي به اتمام رسيد.
مهم ترين اثر و شاهكار قوام الدين شيرازي مسجد گوهرشاد مشهد است كه نام وي را مي توان در زيرخط بايسنقر ميرزا، برپايه ايوان مقصوره اين مسجد مشاهده نمود كه نوشته شده است: «عمل العبد الضعيف الفقير المحتاج بعنايت الملك الحرمين قوام الدين بن زين الدين شيرازي الطيان»
قوام الدين شيرازي در شعبان سال ۸۴۲ هجري قمري وفات يافته و مزار وي هم اكنون در دامنه تپه اي واقع در شرق خرگرد، مورد احترام و زيارت خاص و عام است كه آرامگاه خالق اثر جاويدان مسجد جامع گوهرشاد، به عنوان يكي از سمبل هاي هنر ملي كشورمان در خرگرد خواف طراحي و بنا خواهد شد.

با حضور دريابان شمخاني و ساير مسئولان وزارت دفاع؛
سردار نجار فعاليت خود را در وزارت دفاع آغاز كرد
مهر: مراسم استقبال رسمي و آغاز به كار وزير جديد دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح، سردار سرتيپ پاسدار مصطفي محمد نجار برگزار شد.
در اين مراسم كه با حضور اميردريابان علي شمخاني، مسئولان سازمان هاي عقيدتي سياسي و حفاظت اطلاعات، معاونين و روساي سازمان ها، موسسات و شركت هاي تابعه وزارت دفاع برگزار شد، سردار نجار طي سخناني مبناي فعاليت خود در وزارت دفاع را وفاق، همدلي و براي نيل به پيشرفت در همه سطوح ذكر كرد.
وزير دفاع با تاكيد بر اصول چهارگانه و محوري دولت احمدي نژاد شامل عدالت، مهرورزي، خدمات رساني و پيشرفت و توسعه اظهار اميدواري كرد: با همكاري مديران و كاركنان وزارت دفاع و با اتخاذ راهبردهاي بن بست شكن، اين مسئوليت خطير به منزل مقصود برسد.
وي اجراي عدالت در همه سطوح، شايسته سالاري، توسعه خدمات رساني، ارتقا و بالندگي صنعت دفاعي، صرفه جويي در انجام امور و جلوگيري از مخارج زايد، برون سپاري، تمركز زدايي، ارتباط مستمر و منظم با مردم و كاركنان و حل مشكلات نيروهاي مسلح در بخش هاي خدماتي و رفاهي را از اولويت هاي برنامه خود ذكر كرد.سردار نجار با قدرداني از خدمات امير دريابان شمخاني در طول تصدي مسئوليت وزارت دفاع و مديران، متخصصان و كاركنان وزارت دفاع تاكيد كرد: امور و ماموريت هاي وزارت دفاع بايد با همان قوت و صلابت ادامه داشته باشد و لحظه اي نبايد در انجام امور وقفه ايجاد شود.
وي همچنين با اشاره به جايگاه و نقش وزارت دفاع در پشتيباني از نيروهاي مسلح، خاطر نشان ساخت: رويكرد وزارت دفاع و صنعت دفاعي بايد تامين نيازمندي هاي نيروهاي مسلح به شكل كاملا حرفه اي و مطلوب باشد.
در ادامه اين مراسم، امير دريابان شمخاني با تبريك انتخاب سردار نجار به عنوان وزير دفاع اظهار داشت: سردار نجار اولين وزير دفاعي است كه از درون وزارت دفاع و آن هم از صنعت دفاعي انتخاب مي شود و اين افتخاري براي وزارتخانه به شمار مي آيد.
دريابان شمخاني همچنين اظهار داشت: براي پيشبرد و توسعه كشور بايد به جاي درگيرشدن با خود، با كار و تلاش درگير شد و با تعامل مثبت، همگرايي و وفاق، هويت وزارت دفاع را به عنوان وزارتخانه اي تعيين كننده و اثر بخش حفظ كرد.

دستيابي به اهداف دولت نهم بدون
استفاده از جوانان غيرممكن است
فارس: مسئول شاخه جوانان جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي در ديدار رئيس گروه مشاوران جوان رئيس جمهور گفت: دستيابي به اهداف دولت نهم در سند چشم انداز بيست ساله نظام بدون بهره گيري از جوانان پرشور، متخصص و متعهد تقريباً غيرممكن است.در ديدار اعضاي شوراي مركزي شاخه جوانان جمعيت ايثارگران با رئيس گروه مشاورين جوان رياست جمهوري كه با هدف دعوت به همكاري از جوانان اصولگرا جهت پيشبرد اهداف دولت نهم و هم انديشي پيرامون چگونگي عملكرد مشاورين جوان وزارتخانه ها در محل دفتر رئيس مشاوران جوان رئيس جمهور برگزار شد، طرفين به بحث و تبادل نظر پرداختند.
در ابتداي اين نشست ، عليرضا سائلي مسئول شاخه جوانان جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي به نمايندگي از جمع حاضر در سخناني ضمن بيان اهميت و ضرورت تشكيل شوراي مشاورين جوان، به ترسيم دورنماي اين حركت پرداخت.
وي افزود: دستيابي به اهداف دولت نهم در سند چشم انداز بيست ساله نظام بدون بهره گيري از جوانان پرشور، متخصص و متعهد تقريبا غيرممكن است و شاخه جوانان جمعيت ايثارگران كمك به دولت نهم را در راستاي وظيفه شرعي خود مي داند.
در اين ديدار، اعضاي شوراي مركزي شاخه جوانان جمعيت ايثارگران به ارائه نظرات و پيشنهادات خود در حوزه هاي مختلف تخصصي پرداختند.
بر پايه اين گزارش، مهرداد بذرپاش رئيس گروه مشاوران جوان رئيس جمهور نيز، ضمن استقبال از نظرات ارائه شده بر ادامه تبادل نظر پيرامون مباحث تأكيد كرد.
وي بيان داشت: به طور مسلم شوراي مشاورين جوان با همفكري و همكاري و استفاده از تمام ظرفيت هاي موجود سعي خواهد كرد با تحول در نظام مديريتي كشور ،خدمتگزار صادقي براي مردم باشد و در صحنه اجرايي كشور نشاط عمومي ايجاد كند.
به گزارش سايت خدمت هم چنين بذرپاش گفت كه تمام سازمانها و ادارات دولتي مشاوران جوان خواهند داشت.وي اعلام كرد كه گروه مشاوران جوان با توجه به وسعت هر وزارتخانه سه تا پنج عضو دارد.بذرپاش اظهار اميدواري كرد كه تا پايان اين هفته روساي گروه مشاوران جوان هر وزارتخانه معرفي شود.

علي اكبر ولايتي:
پيوستن به باشگاه كشورهاي هسته اي جهان
هزينه هايي دارد كه بايد پرداخت
ايسنا: دكترعلي اكبر ولايتي، وزير اسبق امور خارجه و مشاور فعلي مقام معظم رهبري دراموربين ا لملل، كه چندي پيش از حضور در رقابت هاي انتخابات رياست جمهوري انصراف داد، با رد برخي گمانه زني ها درباره حضورش در دولت احمدي نژاد، گفت: «هنوز هيچ صحبتي در اين خصوص با من صورت نگرفته است.»
وزير اسبق امور خارجه هم چنين تصريح كرد: «بنده مشاور مقام معظم رهبري هستم و هيچ شغلي را به اين سمت ترجيح نمي دهم.»
ولايتي در پاسخ به سوالي مبني براقدامات شوراي عالي امنيت ملي در زمينه پرونده هسته اي گفت: «شوراي عالي امنيت ملي احتمالاتي را در اين خصوص مدنظر قرار داده و تلاش را براي كاهش فشارهاي بين المللي آغاز كرده است، اما بايد توجه داشت پيوستن به باشگاه كشورهاي هسته اي جهان هزينه هايي دارد كه بايد پرداخت.»
وي درباره احتمال وتوي قطعنامه شوراي امنيت سازمان ملل توسط چين يا روسيه در صورت ارجاع پرونده ايران به اين شورا گفت: «مناسبات ما با چين و روسيه در حد وتوي قطعنامه نيست و نفعي كه اين كشورها از آمريكا و كشورهاي اروپايي مي برند، به مراتب از منافعشان در مناسبات با ايران بيشتر است، اما اين دو كشور مي توانند تاثير به سزايي در تعديل تصميم شوراي امنيت در صورت ارجاع پرونده  به اين شورا داشته باشند.»

محتشمي پور:
درباره دبيركلي مجمع روحانيون مبارز
رسماً با من صحبت نشده است
حجت الاسلام والمسلمين علي اكبر محتشمي پور كه اعضاي مجمع روحانيون مبارز او را يكي از افراد پيشنهادي براي دبيركلي مجمع روحانيون مبارز مطرح كرده اند، خود مي گويد كه طرح چنين پيشنهادي را تنها از طريق اخبار منتشر شده شنيده و تاكنون به طور رسمي با وي صحبتي دراين باره نشده است.
اين عضو ارشد مجمع روحانيون مبارز، خاطرنشان كرد كه احتمالا در جلسه آتي مجمع انتخاب دبيركل مورد بحث و بررسي قرار مي گيرد. اين در حالي است كه مي گويد درباره پذيرش چنين پيشنهادي هنوز فكر خاصي نكرده  است. در پي خروج مهدي كروبي از مجمع روحانيون مبارز، اين تشكل چندين جلسه تشكيل داد اما براي انتخاب جانشين كروبي به نتيجه اي نرسيد و پس از آن اعضا در جلسه اي در خانه خاتمي تصميم گرفتند سيدمحمد خاتمي را تا انتخاب دبير كل براي رياست شوراي مركزي انتخاب كنند. خاتمي در بيان دلايل رد دبيركلي، مشغله فراوان در حوزه تاسيس مجمع جهاني گفت وگوي تمدن ها را مهم ترين علت اين امر عنوان كرده بود. اين در حاليست كه اعضاي مجمع همچنان براي انتخاب دبيركل جلسه برگزار مي كنند.

گمانه زني درمورد مقامات جديد قضايي
ايسنا: علي يونسي وزير سابق اطلاعات احتمالا به عنوان دادستان انتظامي قضات در دستگاه قضايي آغاز به كار مي كند.
به دنبال انتخاب دادستان انتظامي قضات به عنوان وزير دادگستري، ظاهرا قرار است از اين پس علي يونسي وزير سابق اطلاعات، دادستاني انتظامي قضات را عهده دار شود. پس از استعفاي اميرعباس سهرابيگ از سمت معاونت اجرايي قوه قضاييه، حجت الاسلام رئيسي با حفظ سمت، سرپرست حوزه معاونت اجرايي دستگاه قضايي را عهده دار شد و تاكنون هيچ فردي به عنوان معاون اجرايي دستگاه قضايي، انتخاب نشده است. بر اساس شنيده ها بناست كه اختيارات معاون اجرايي دستگاه قضايي به وزير دادگستري داده و اين معاونت به زير مجموعه وزارت دادگستري منتقل شود.
بر اساس اين گزارش، قرار است از اين پس اختيار استخدام قضات به معاونت اول قوه قضاييه و با تشكيل معاونت مالي-اداري اختيار استخدام غيرقضات به اين معاونت سپرده شود كه شنيده شده است اسماعيل شوشتري وزير سابق دادگستري به عنوان معاون مالي اداري قوه قضاييه معرفي خواهد شد.

دو روزنامه جديد حزبي
ايسنا: روزنامه هاي «اعتماد ملي» و «كارگزاران» قرار است به عنوان ارگان رسمي دو حزب اعتماد ملي و كارگزاران به زودي منتشر شوند.سردبيري روزنامه اعتماد ملي به «محمد جواد حق شناس» ، معاون پارلماني وزارت كشور دولت خاتمي و از اعضاي هيأت مؤسس اين حزب سپرده شده است.احتمال دارد اين دو روزنامه تا اوايل پاييز منتشر شوند.

افروغ:بايد به آرمان ها و ارزش هاي
انقلاب اسلامي بازگرديم
ايسنا: دكتر عماد افروغ رئيس كميسيون فرهنگي مجلس گفت: جوانان اميد اصلي احياي تمدن اسلامي، فرهنگ و ارزش هاي ديني هستند و پاكسازي جريانات تهاجم فرهنگي به دست آنهاست.نماينده تهران در سخنراني پرسش و پاسخ انديشه جوان در همدان با اشاره به اين كه انقلاب اسلامي از دل شعارهاي ارزشي به پيروزي رسيد، افزود: به دليل جهان شمول بودن شعارهاي مطرح شده در انقلاب و انساني بودن آنها نهضت انقلاب اسلامي در ايران محدود نشد و كليه جهان اسلام را فرا گرفت.
وي تصريح كرد: ما بايد به آرمان ها و ارزش هايي بازگرديم كه انقلاب اسلامي از آنها به وجود آمده است و نسل جوان نزديك ترين رابطه را با اين قضيه دارد؛ چرا كه نسل گذشته به تعبير مقام معظم رهبري هرچه در توانش بوده انجام داده است و هم چنان كه در عرصه حكومت مجريان جوان رياست اجرايي كشور را در دست گرفتند در عرصه اجتماع هم جوانان بايد اداره فرهنگ خود را در دست بگيرند.افروغ تصريح كرد: نماز جمعه پايگاه سياسي و مركز ارايه تئوري هاي روزآمد به جامعه و مسئولين است و تريبون نماز جمعه بايد در اختيار روشنفكران باشد تا صاحبان انديشه هاي ناب در نماز جمعه به روشنگري بپردازند.كساني كه رسالت الهي را با همه هستي شان احساس كنند و روحانيت ايران تنها روحانيتي است كه اين فرصت را دارد.نماينده مردم تهران در خانه ملت ادامه داد: متاسفانه در جامعه ما كساني به عنوان روشنفكر ترويج مي شوند كه ميمون وار مقلد غربي ها باشند در صورتي كه روشنفكري، دلسوزي براي جامعه، آينده نگري براي رشد و دل نگراني براي انديشه ها و آرمان هاي اسلام و نظام اسلامي است و روشنفكران بااصالت و نجابت ما مي توانند منجي بشريت باشند.

مجلس شوراي اسلامي بررسي مي كند؛
تقاضاي استعفاي موسوي ولايحه الحاق موادي
به قانون تأسيس وزارت اطلاعات
ايسنا: در جلسه علني اين هفته مجلس شوراي اسلامي تقاضاي استعفاي سيد احمد موسوي نماينده اهواز بررسي مي شود.هم چنين بررسي لايحه الحاق موادي به قانون تنظيم بخشي از مقررات مالي دولت ادامه مي يابد.
لايحه نحوه رسيدگي به موارد تخلف در آزمون هاي ورودي دانشگاه ها و موسسات آموزش عالي كشور، طرح دسترسي آزاد به شبكه حمل و نقل ريلي، طرح ساماندهي و مبادلات مرزي و از بين بردن زمينه هاي قاچاق كالا، تقاضاي تحقيق و تفحص عده اي از نمايندگان از شركت دخانيات، لايحه قلع و قمع واحدهاي آموزشي و پرورشي تابع وزارت آموزش و پرورش، طرح تسهيلات ازدواج جوانان، بررسي گزارش لايحه مديريت خدمات كشوري، لايحه ديوان عدالت اداري در دستور كار اين هفته مجلس شوراي اسلامي قرار دارد.
هم چنين گزارش شور اول كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در مواد لايحه الحاق موادي به قانون تاسيس وزارت اطلاعات جمهوري اسلامي ايران و رد لايحه تعيين مرجع تهيه و تصويب مقررات مربوط به تخلفات از نظامات راجع به امور شهري و آمد و شد ،چگونگي اجراي آن اين هفته در مجلس شوراي اسلامي بررسي خواهد شد.

داخلي
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
شهري
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |