يكشنبه ۶ شهريور ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۸۵ - Aug 28, 2005
رئيس جمهور :
سازمان مديريت و برنامه ريزي مهمترين
سازمان در ايجاد سلامت اداري است
000396.jpg
ايسنا: رئيس جمهور تأكيد كرد كه سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور مهمترين سازمان در ايجاد سلامت اداري است.
دكتر محمود احمدي نژاد، رئيس جمهور كشورمان، روز گذشته در مراسم توديع و معارفه رئيس سابق و جديد سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور بر چند اصل مهم در برنامه ريزي و نظارت بر تصميمات سازمان مديريت تأكيد كرد.
وي ضمن قدرداني از تلاش هاي دكتر حميدرضا برادران شركاء رئيس سابق سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور و معاونان وي براي آنها خدمت به اسلام را در هر پست و مقام و جايگاهي آرزو كرد.
او همچنين از كارشناسان، متخصصان و كارمندان سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور قدرداني و حضور خود را براي تأكيد بر نقش فزاينده آنها در كشورعنوان كرد.
احمدي نژاد با تأكيد بر محوريت عدالت در برنامه ريزي خاطرنشان كرد: عدالت در طول دوران برنامه ريزي تمام تلاش هاي برنامه ريزان را هدفمند و ارزشمند مي كند.
در عين حال اگر ۱۰۰ سال نيز براي توسعه كشور تلاش و سرمايه گذاري شود به طور حتم بدون عدالت به ثمر نمي رسد.
رئيس جمهور خودباوري را اساس تعالي جامعه خواند و افزود: ما ملتي هستيم با فرهنگ، تمدن ساز، داراي سابقه بسيار طولاني در توليد علم، فرهنگ، ادب، تمدن، پزشكي و نجوم و تمامي علومي كه بشريت مي تواند به آن افتخار كند.
بدون تكيه به خودباوري رسيدن به توانمندي هاي موجود امكان پذير نيست.
در عين حال با وجود خودباوري ديگر شاهد له شدن قشر عظيمي از مردم زير چرخ هاي توسعه، افزايش فاصله طبقاتي و عقب ماندگي جامعه نخواهيم بود.
در اين زمينه نقش سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور انكارناپذير است.
وي همچنين بر سلامت سيستم اداري تأكيد ورزيد و اظهار كرد: امروز ناسلامتي در سيستم اداري باعث هدر رفتن بخش عمده اي از منابع و استعدادهاي كشور شده است.
به همين دليل سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور مهمترين سازمان در ايجاد سلامت اداري است.
رئيس جمهور در ادامه سخنانش در اين مراسم نظارت بر اجراييات از سوي سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور را بسيار ضروري دانست و گفت: اين سازمان به عنوان چشم سيستم اداري كشور مسئوليت نظارت بهينه بر اجراييات را بر عهده دارد.
وي اصلاح روش هاي برنامه ريزي و اصلاح نظام بودجه ريزي كشور را از وظايف عمده سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور ذكر كرد و افزود: در اين راه تمام كارشناسان و متخصصان اين سازمان را به محضر عظيم فكري دعوت مي كنم؛ به طوري كه ظرفيت و توانمندي هاي خود را براي توليد فكر به كار بيندازند.
در اين مراسم دكتر فرهاد رهبر به عنوان رئيس جديد سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور معرفي شد.
اعضاي دولت يك هفته در ميان
به استان ها سفر مي كنند
اولين جلسه مشترك هيات دولت و استانداران و مسئولان استان هاي خراسان رضوي، جنوبي و شمالي پنج شنبه گذشته به رياست دكتر محمود احمدي نژاد رئيس جمهور و با حضور اعضاي كابينه، استانداران استانهاي ذكر شده و مجمع نمايندگان استان در جوار بارگاه امام رضا (ع) تشكيل شد.
دكتر احمدي نژاد با ابراز خشنودي از برگزاري اين جلسه در مشهد مقدس گفت: خداي بزرگ را سپاسگزارم كه توفيق داد اولين جلسه دولت جديد را در محضر امام رضا (ع) تشكيل دهيم.
هم چنين خدا را سپاسگزارم كه آغاز اين دولت را در ماه مبارك رجب قرار داد و خدا را سپاسگزارم كه همكاراني امين، دلسوز، متعهد و فداكار براي خدمتگزاري به مردم در كنار خود خواهم داشت.
رئيس جمهور در ادامه با اشاره به توصيه ها و جهت گيريهاي اصلي جديد در ارتباط با عدالت گستري، خدمت گزاري به مردم و دقت در بيت المال و رعايت موازين به مصوبات مطرح شده در اولين جلسه هيات دولت اشاره كرد و افزود: به بركت عنايت امام رضا(ع) مصوبه اول دولت جديد، سازماندهي ارتباط با مردم است كه يكي از محورهاي اصلي كار اين دولت است.
احمدي نژاد افزود: در اين مصوبه مقرر شد كه براي ارتباط مستمر، وزرا، معاونان و تمام دست اندركاران يك هفته در ميان، در تهران به ملاقات مردمي بروند و براي اين كار مسئولي نيز در نظر گرفته مي شود تا در اين خصوص مطالعه، كارشناسي و گزارش گيري كرده و همچنين مقدماتي را فراهم كند كه وزير و معاونانش در قالب چند كميسيون يك روز در هفته به صورت مستقيم به مردم پاسخ دهند.
رئيس جمهور با بيان اين كه مقرر شده در آينده نزديك، يك هفته در ميان اعضاي دولت براي رسيدگي به مسائل استان ها به يك استان سفر كنند افزود: منظور از اعضاي دولت يعني اعضاي موثر دولت كه حضورشان براي بررسي مشكلات استانها ضروري است، اما معمولا در اين سفرها كليت دولت حضور خواهد داشت.
دكتر احمدي نژاد با استناد به روايات درخصوص بركات فراوان ارتباط مستقيم مسئولان و مردم گفت: اين سفرها جهت گوناگوني دارد كه هم به مسائل و مشكلات استان رسيدگي مي شود و هم ملاقات هاي گسترده اي با آحاد مردم صورت خواهد گرفت.
رئيس جمهور با اشاره به شروع سفرهاي استاني هيات دولت بعد از ماه مبارك رمضان افزود: بر اساس برنامه ريزي هاي انجام شده، مقرر شده است تا پايان سال جاري به ۹ استان سفر كنيم و هيات دولت را در مراكز استان ها تشكيل دهيم.
احمدي نژاد با تأكيد بر استمرار بحث مهم و استراتژيك تمركززدايي در دولت جديد از افزايش اختيارات استان ها و سپردن بسياري از امور قابل واگذاري به مسئولان استاني كه بتوانند در بسياري از جهات خود تصميم بگيرند، خبر داد.
در ادامه اين جلسه رئيس جمهور به توضيح مصوبه دوم دولت جديد درخصوص تاسيس «صندوق مهررضا (ع)» پرداخت و افزود: با توجه به مشكلات جوانان درخصوص بحث هاي ازدواج، اشتغال و مسكن مقرر شد كه در هر استان صندوقي مستقل تاسيس شود كه شعباتي هم در شهرستان ها داشته باشد و تمام مسائل آن نيز در خود استان و شهرستان ها اداره شود.
احمدي نژاد درباره تامين منبع مالي اين صندوق گفت: علاوه بر اين كه مردم و مسئولين استان ها و شهرستان ها مي توانند منابعي را چه از طريق خيرين و چه از طريق صرفه جويي ها براي اين امر فراهم كنند، به نسبت جمعيت و محروميت از خزانه عمومي نيز بر اساس مقرراتي كه وضع خواهد شد اعتباراتي را در اختيار اين صندوق ها قرار مي دهيم كه در همان استان استفاده خواهد شد.
رئيس جمهور در پايان اين جلسه از ارتباط مستمر نمايندگان مجلس با دولت در جهت حل مشكلات مردم ابراز خرسندي كرد و افزود: نمايندگان بيش از ما تحت فشار مشكلات مردم هستند و سعي و تلاش دولت جديد نيز نهادينه كردن ارتباط مستمر مسئولان با مردم براي كاهش اين مشكلات خواهد بود.
در اين جلسه استانداران، مجمع نمايندگان سه استان و مسئولان محلي نيز در گزارش هاي جداگانه اي ديدگاه ها و مشكلات مربوط به حوزه هاي فعاليت خود را به اطلاع رئيس جمهور رساندند.

پيام تسليت مقام معظم رهبري
به مناسبت درگذشت سيدرضا زواره اي
گروه سياسي :حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي در پيامي درگذشت آقاي سيدرضا زواره اي را تسليت گفتند.
متن پيام مقام معظم رهبري به اين شرح است: بسم الله الرحمن الرحيم، درگذشت تأثرانگيز مرحوم مغفور آقاي سيدرضا زواره اي را به خانواده محترم و همسر و فرزندان داغدار ايشان تسليت مي گويم. ايشان از ياران ديرين انقلاب بود و سال هاي طولاني از عمر خود را در خدمت به نظام مقدس جمهوري اسلامي در سنگرهاي مختلف گذرانيد و در مسئوليت هاي مختلف اداي وظيفه كرد.
خداوند متعال ايشان را مشمول غفران و رضوان خود قرار داده و خصوصاًِ در اين ايام و ليالي مبارك رحمت واسعه ي خود را شامل حال ايشان گردانيده و به اصحاب مصيبت و به بازماندگان ايشان صبر و اجر وافر عنايت فرمايد.
سيدعلي خامنه اي-۵ شهريور۱۳۸۴
پيكر سيدرضا زواره اي امروز ساعت ۳۰/۸ از ميدان تجريش خيابان آيت الله ملكي (سعدآباد سابق) بعد از دژباني حسينيه ثارالله تشييع و سپس در آرامگاه حضرت عبدالعظيم به خاك سپرده خواهد شد.مراسم بزرگداشت اين مرحوم نيز از ساعت ۱۱ تا ۳۰/۱۲ روز دوشنبه اين هفته در مسجد نور واقع در ميدان فاطمي برگزار مي شود.

انتصاب سرپرست وزارتخانه هاي تعاون
و رفاه از سوي رئيس جمهور
ايسنا: دكتر محمود احمدي نژاد رئيس جمهور طي حكمي مهندس محمد ناظمي اردكاني را به عنوان سرپرست وزارت تعاون منصوب كرد. در حكم رئيس جمهور آمده است:
جناب آقاي مهندس محمد ناظمي اردكاني
به استناد اصل يكصد و سي و پنجم قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران و با عنايت به تعهد، شايستگي و سوابق مفيد شما به موجب اين حكم، جناب عالي به سمت «سرپرست وزارت تعاون» منصوب مي شويد.
اميد فراوان دارم كه در عين همكاري با هيات وزيران و انجام وظايف قانوني خويش، در تحقق كامل برنامه هاي چهارگانه دولت شامل: عدالت گستري، مهرورزي، خدمت به بندگان خدا و پيشرفت و تعالي مادي و معنوي كشور توفيق يابيد.همچنين در حكمي ديگر دكتر محمود احمدي نژاد رييس جمهور، مهندس داوود مددي را به عنوان سرپرست وزارت رفاه و تأمين اجتماعي منصوب كرد.

محسني اژه اي: استقلال وزارت اطلاعات
مهمترين برنامه من خواهد بود
فارس: وزير اطلاعات گفت: در راستاي توجه به قانون گرايي، استقلال، قدرت و سلامت وزارت اطلاعات مهمترين برنامه من خواهد بود.
غلامحسين محسني اژه اي وزير اطلاعات درخصوص رويكرد وزارت اطلاعات در دوره جديد گفت: مبناي ما رعايت قانون در جهت استقلال، قدرت و سلامت وزارت اطلاعات خواهد بود.
وزير اطلاعات درخصوص فرآيند اطلاع رساني در دنياي بدون مرز امروز و برنامه هاي اين وزارتخانه براي مديريت هدفمند آن گفت: شرايط جديدي در دنيا حاكم است و ما بايد در ارتباط با اين شرايط برنامه منظمي داشته باشيم.
وي گفت: ما به كمك خبرنگاران رسانه ها براي جهت دهي مناسب مديريت اطلاعات و اخبار به شدت نيازمنديم.
وي درخصوص تداوم رويكرد پاسخگو بودن وزارت اطلاعات نسبت به رسانه ها مانند دوره قبل گفت: اميدوارم در حد مقدورات و در حد فرصت بتوانيم در اختيار رسانه ها بوده و پاسخگوي سؤالات جامعه باشيم.
محسني اژه اي درخصوص برخي اظهار نظرهاي نمايندگان هنگام بررسي صلاحيت وزير كشور درخصوص وزارت اطلاعات گفت: مجلس از حقوقي برخوردار است و نمايندگان نيز مي توانند آزادانه نقطه نظرات خود را بيان كنند.

لاريجاني:
البرادعي از پيشنهاد احمدي نژاد استقبال كرد
ايسنا: دبير شوراي عالي امنيت ملي كشورمان با تأكيد بر اين كه چرخه  سوخت هسته اي به آرماني ملي در ايران تبديل شده است، تصريح كرد كه تهران از هر گونه مذاكره با كشورهاي ديگر كه بتوانند نقش كاتاليزور را براي حل مساله  هسته اي كشورمان داشته باشند، استقبال مي كند.
دكتر علي لاريجاني، دبير شوراي عالي امنيت ملي كشورمان بامداد ديروز پس از سفر دو روزه اش به آژانس بين المللي انرژي اتمي مستقر در وين، با اشاره به دليل ديدار و گفت و گو ي خود با محمد البرادعي، مديركل اين آژانس، در فرودگاه مهرآباد تهران در جمع خبرنگاران گفت: در شرايطي كه كار ما بر همكاري با آژانس تمركز دارد و از سويي ايران عملا فعاليت هاي فرآوري اورانيوم تاسيسات اصفهان را آغاز كرده است، تصميم گرفتيم مذاكراتي با مديركل آژانس داشته باشيم.
وي با بيان خرسندي از ديدار و گفت وگو با مديركل آژانس افزود: در موضوعاتي با يكديگر تفاهم داشتيم كه مي تواند مسير كار آينده را قدري روشن تر كند.
دبير شوراي عالي امنيت ملي كشورمان افزود: براي ما مهم مقررات آژانس است و نه چيزي بيشتر. بنابراين گذر از مقررات آژانس با ضوابط و مقرراتي فراتر از چارچوب آژانس، براي ما محترم نيست، آن هم در درازمدت.
وي با بيان اينكه در ديدگاه مديركل همراهي خوبي ديدم افزود: با توجه به اين كه رئيس جمهور ايران براي حل مساله  هسته اي كشورمان ابتكار جديدي را در نظر دارد، بايد صبر مي كرديم تا كابينه  دولت شكل گيرد، چرا كه رئيس جمهور اميدوار است عده اي از وزيراني كه مربوط به اين بحث مي شوند، در جايگاه خود با شوراي امنيت همكاري كنند تا بر روي اين ابتكار كار شده و در آينده عرضه شود.
وي تصريح كرد: مديركل آژانس استقبال خوبي را از پيشنهاد رئيس جمهور ايران داشت كه اميدوارم اين پيشنهاد در پروسه  آينده مفيد واقع شود.
وي در پاسخ به اين سئوال كه آيا در مذاكراتش با مديركل آژانس به نحوه  فعاليت تاسيسات نطنز و چگونگي ادامه  فعاليت هاي UCF اصفهان اشاره شده است؟ گفت: درباره  شرايط فعلي فعاليت هاي هسته اي در ايران بحث شد و اين كه ايران آمادگي دارد چه درمورد نطنز و ساير پروسه ها تضمين عيني منطقي لازم را فراهم كند.
وي در پاسخ به اين كه آيا سياست هاي تيم مذاكره كننده هسته اي كشورمان همانند قبل خواهد بود؟ گفت: حتما متناسب با شرايط امروز از نظر سياست هايي كه بر نحوه مذاكره حاكم است و همچنين از نظر روشي كه بايد در اين مسير دنبال شود، تغييراتي به وجود خواهد آمد.

وزير كشور: گرايش غالب براي انتخاب
استانداران سازندگي و عمران خواهد بود
فارس: وزير كشور با اشاره به استعفا و بازنشستگي بخشي از استانداران و با بيان اينكه در راستاي تسري حلقه جديد مديريت كشور به استانها از اولين روزهاي اين هفته انتخاب استانداران آغاز مي شود، گفت: در دولت جديد گرايش غالب براي انتخاب استانداران، گرايش سازندگي، عمراني و اقتصادي خواهد بود.
مصطفي پورمحمدي درخصوص تشكيل كميته هاي استاني براي بررسي و انتخاب استانداران گفت: هيچ موضوعي كه مربوط به دولت باشد و در آن براي تعيين استانداران در مناطقي از كشور رايزني شده باشد، وجود ندارد. وزير كشور با تأكيد بر اين كه هنوز هيچ رايزني در سطح رياست جمهوري و وزارت كشور براي تعيين استانداران انجام نگرفته است، افزود: البته افراد و گروه هايي تلاش مي كنند تا با هماهنگي يكديگر ليست هايي را تهيه كنند تا پيشنهاد دهند و وزارت كشور هم چون معتقد به انتخاب بهترين ها براي تصدي استانداري هاست به اين پيشنهادات توجه مي كند تا اگر افراد شايسته اي وجود داشت، مورد استفاده قرار گيرند.
پورمحمدي در پاسخ به اين سؤال كه آيا شاخصه سياسي بودن و يا اجرايي بودن در اين دوره، ملاك عمل انتخاب استانداران خواهد بود، گفت: استانداران بايد با مسائل سياسي آشنا باشند و از مديريت عالي اجرايي نيز برخوردار باشند. وي افزود: وزارت كشور براي خدمت رساني و توسعه متعادل تمام كشور به ويژه مناطق محروم نيازمند مديراني تحول گرا است.

سياسي
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
داخلي
شهري
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |