چهارشنبه ۹ شهريور ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۸۸ - Aug 31, 2005
محاكمه زن و مرد متهم به قتل
000621.jpg
گروه حوادث: زني كه به انگيزه انتقامجويي، با همدستي مردي همسرش را به قتل رسانده بود، صبح ديروز در حالي محاكمه شد كه نماينده دادستان براي متهمان پرونده خواستار اشد مجازات شد.
به گزارش خبرنگارما، در اين پرونده سه نفر به نام هاي عليرضا، صغري و مختار به ترتيب متهم هستند كه با مشاركت و معاونت با يكديگر مرد جواني را در خانه اش با ۲۵ ضربه چاقو به قتل رسانده اند.
صبح ديروز متهمان اين پرونده با حضور در شعبه ۷۱ دادگاه كيفري استان به دفاع از خود پرداختند.
در ابتداي جلسه محاكمه رضوانفر به عنوان نماينده دادستان به قرائت كيفرخواست پرداخت. وي با اشاره به جزئيات حادثه، گفت: در اين جنايت مخوف كه در تاريخ ۹ بهمن ماه سال ۸۲ در جواد آباد شهرستان ورامين اتفاق افتاد و زني به نام صغري با همدستي يكي از دوستان همسرش به نام عليرضا دست به اين جنايت زده اند. روز حادثه متهم رديف اول و دوم با طرح نقشه قبلي عبدالله را در خانه اش به قتل رسانده اند.
آنها پس از وقوع حادثه پسر ۱۷ ساله مقتول را به عنوان تنها شاهد حادثه با ضربه چاقو به گردنش زخمي كردند. متهمان سپس با همكاري مختار به ترمينال انتقال داده شده و به شهر اصفهان فرار كردند.
رضوانفر در ادامه افزود: متهمان ۱۰ روز پس از وقوع حادثه در اين شهر شناسايي و دستگير شدند. آنها بلافاصله به قتل اعتراف كردند. عليرضا پس از دستگيري در نخستين بازجويي ها تنها انگيزه خود را انتقامجويي از مقتول عنوان كرد. بنابراين از آن جايي كه اولياي دم مقتول افغاني هستند، در ايران حضور دارند، به عنوان مدعي العموم براي عاملان اين حادثه دلخراش درخواست اشد مجازات را دارم.
سپس عليرضا به اتهام مشاركت در قتل عمدي در جايگاه قرار گرفت و به دفاع از خود پرداخت. وي گفت:  من و مقتول از دوران كودكي با هم بزرگ شده بوديم. تا اينكه تصميم گرفتيم از افغانستان به ايران بياييم. عبدالله سه ماه بعد با صغري ازدواج كرد. بعد از يك سال وي به افغانستان بازگشت و از من خواست تا در ايران مراقب فرزند و همسرش باشم.
عبدالله پس از بازگشت مرا به ارتباط با همسرش متهم كرد. همين موضوع باعث درگيري هايي بين ما شد تا اينكه يك روز در جرو بحثي كه با هم داشتيم با چوب ضربه اي را به سرم وارد كرد. همين امر باعث شد من تصميم به انتقام بگيرم.
عصر روز حادثه به خانه اش رفتم و با او درگير شدم. او را با ضربات چاقو به قتل رساندم. صغري در آن لحظه قصد داشت جيغ و داد كند اما من او را تهديد به مرگ كردم. بعد از حادثه مختار مقابل درخانه با ماشيني منتظر ما بود.
او من و صغري را به ترمينال برد و ما به اصفهان رفتيم.
وي در پاسخ به اينكه مختار در قتل نقشي داشته است يا نه، گفت: او در جريان قتل نبود. من از او خواسته بودم ما را به ترمينال ببرد. به همين دليل مقابل خانه منتظر ما بود. اما او از پشت شيشه ما را ديد كه با چاقو به جان عبدالله افتاده بوديم.
در ادامه صغري كه اتهام معاونت در قتل را داشت به دفاع از خود پرداخت و گفت: من يك ايراني هستم. مادر و پدرم مرا به زور به عقد عبدالله درآوردند. آنها مرا كتك مي زدند تا با مقتول ازدواج كنم. ما هميشه با هم اختلاف داشتيم. سه ماه پس از ازدواج متوجه شدم باردار هستم. اما تولد فرزندم هيچ تغييري در استحكام زندگيم نداشت. شوهرم كار نمي كرد. من از دست او خسته شده بودم.
سپس مختار كه وي نيز به اتهام معاونت در قتل عمدي در جايگاه قرار گرفت، بيان داشت: روز حادثه عليرضا از من خواست تا بعد از ظهر به خانه صغري بروم و او را به ترمينال انتقال دهم. وقتي به آن جا رسيدم ماجراي قتل را متوجه شدم و خيلي ترسيدم.
برپايه اين گزارش پس از دفاع وكلاي مدافع قاضي عزيز محمدي ختم جلسه محاكمه را اعلام كرد و قرار است حكم پرونده ظرف ۱۰ روز آينده صادر شود.

قتل۳ جوان در مدت ۶ ساعت
گروه حوادث: در فاصله ميان شامگاه دو شب پيش تا بامداد ديروز سه پسر جوان با ضربات چاقو در سه نقطه پايتخت به قتل رسيدند. انگيزه عامل يا عاملان اين سه جنايت هنوز مشخص نشده است.
اين ۳ قتل در مدت ۶ ساعت از ۲۱ و ۱۰ دقيقه شب گذشته تا ساعت ۳ و ۲۳ دقيقه بامداد ديروز رخ داد كه در آنها به ترتيب سه پسر جوان به نام هاي عليرضا، احمد و رحيم به قتل رسيدند.
در نخستين قتل كه در ساعت ۲۱ و۱۰ دقيقه شب گذشته در حوزه استحفاظي كلانتري ۱۸۰ شهدا رخ داد، نوجوان ۱۷ ساله اي به نام عليرضا با ضربه هاي چاقو به قتل رسيد.
در قتل دوم كه در ساعت ۲ و۲۰ دقيقه بامداد ديروز در حوالي كلانتري ۱۱۸ اتفاق افتاد، جوان ديگري به نام احمد به قتل رسيد و سرانجام در قتل ديگري كه يك ساعت پس از آن در حوالي كلانتري ۱۲۸ رخ داد، جوان ۱۹ ساله اي به نام رحيم، جان خود  را ا ز دست داد كه البته در رابطه با قتل رحيم دو نفر مظنون به قتل دستگير شده اند كه تاكنون به قتل اعتراف نكرده اند. بازپرس شعبه هفتم دادسراي امور جنايي تهران در پايان از ادامه تحقيقات ماموران براي دستگيري عاملان اين سه قتل خبر داد.

دردسرهاي تشابه اسمي يك مدرس كنكور
گروه حوادث: تشابه اسم يك مدرس كلاس هاي كنكور باعث شد تا وي از دادگاه كمك بطلبد.
به گزارش خبرنگار ما، اين مدرس كلاس هاي فيزيك  كنكور كه بابك آراسته نام دارد، چندي قبل با مراجعه به شعبه ۱۰۰۸ دادگاه عمومي تهران از قاضي پرونده افشاي سؤالات كنكور درخواست كمك كرد.
وي خطاب به قاضي گفت: آقاي قاضي به خاطر تشابه اسمي من با يكي از متهمان پرونده افشاي سؤالات كنكور مشكلات زيادي برايم پيش آمده است.
وي درباره مشكلاتش گفت: بعد از برگزاري محاكمه، تعداد كلاسهايم به شدت كاهش يافته است. از طرفي، وقتي به هر مؤسسه براي گرفتن كلاس مراجعه مي كنم هيچ كس باور نمي كند كه من متهم آن پرونده به اسم بابك.الف نيستم. در آن پرونده بابك كه از متهمان اصلي پرونده بود، در شهرستان كوهدشت فعاليت مي كرد در صورتي كه من از زمان تدريس در تهران بوده ام اما آقاي قاضي هيچ كس حرف هاي مرا باور نمي كند.حتي خانواده ام بر سر اين موضوع چندين مرتبه به من شك كرده است.بر پايه اين گزارش، قاضي شعبه ۱۰۰۸ دادگاه عمومي تهران با صدور نامه اي عنوان كرد كه وي جزو متهمان پرونده نبوده است تا او بتواند به راحتي به فعاليت تدريس خود در مؤسسات آموزشي بپردازد.

نماينده شركت گلد كوئيست در ايران
با دريافت  خسارت مالباختگان متواري شد
فارس: برخي اخبار تأييد نشده حاكي است نماينده شركت گلد كوئيست كه جهت پرداخت خسارات وارده به مالباختگان در ايران فعاليت مي كرد بعد از دريافت مبلغ ۱۵۰ هزار دلار از شركت گلد كوئيست جهت پرداخت به مالباختگان ايراني متواري شده است.
اين فرد كه براي دريافت خسارت ۱۵۰ هزار دلاري ارسالي شركت گلد كوئيست به شاكيان ايراني به دوبي رفته بود بعد از دريافت پول به كشور باز نگشته و متواري شده است. برخي اخبار حاكي از فرار اين فرد به كشور فيليپين است.
بر پايه همين گزارش اين فرد بعد از فرار از طريق رابط  هاي خود به شركت گلدكوئيست اعلام كرده كه وي توسط دستگاه قضايي ايران بازداشت است كه در اين راستا شركت گلد كوئيست نيز اقدام به گرفتن ۲ وكيل براي وي مي كند كه در بررسي وكلا مشخص مي شود كه وي اقدام به فريبكاري نموده و با دريافت خسارات مالباختگان ايراني متواري شده است.
پيشتر، منظري معاون اول دادستان كل كشور اعلام كرده بود كه در صورتي كه وي به كشور مراجعه نكند حكم جلب وي را صادر و از طريق مراجع بين المللي جهت دستگيري وي اقدام مي كنيم.

تأييد حكم قصاص نفس عامل قتل در يافت آباد
گروه حوادث: حكم قصاص نفس مرد جواني كه در نزاعي در يافت آباد يكي از بستگان خود را به قتل رسانده بود، از سوي قضات ديوان عالي كشور تأييد شد.
به گزارش خبرنگار ما، ۲۶ اسفند ماه سال ۸۲ ماموران كلانتري ۱۵۱ يافت آباد در جريان نزاع منجر به قتلي در مقابل دادسراي يافت آباد قرار گرفتند كه با حضور در محل حادثه با جسد غرق در خون مرد جواني كه با ضربه هاي چاقو به قتل رسيده بود، رو به رو شدند.
با كمك شاهدان حادثه و طرفين نزاع ماموران متوجه شدند مقتول بهروز نام داشته كه با ضربه هاي چاقوي علي به قتل رسيده است.
علي كه متهم به قتل پرونده بود در بازجويي ها به قتل عمدي بهروز اعتراف كرد و گفت: خانواده من و بهروز به خاطر اختلافات خانوادگي كه داشتيم به دادسرا رفته بودند. وقتي در حال خروج از دادسرا بوديم، بهروز با پدر من درگير شد كه با مشت به سر او زد. من هم در دفاع از پدرم با او درگير شدم كه ناگهان عصباني شدم و با چاقويم به او ضربه زدم.
سرانجام علي با حكم ۵ قاضي شعبه ۷۱ دادگاه كيفري استان تهران پس از محاكمه به قصاص نفس محكوم شد كه حكم صادره را قضات شعبه ۳۹ ديوان عالي كشور نيز تأييد كردند.

سرقت مسلحانه از يك شعبه بانك در داورآباد گرمسار
پليس: دو سارق مسلح با ورود به بانك كشاورزي شعبه داور آباد بخش آرادان گرمسار، ضمن تيراندازي و ايجاد رعب و وحشت، حدود هفت ميليون ريال وجه نقد و چك پول را سرقت نموده و يك نفر از كاركنان بانك را مجروح كردند.
روز پنج شنبه در پي به صدا در آمدن آژير خطر بانك كشاورزي شعبه داور آباد، مأموران كلانتري آرادان از طريق تلفن ۱۱۰ كه به بانك مذكور متصل بود از وقوع حادثه سرقت در بانك مطلع شدند.در بررسي ها و تحقيقات صورت گرفته از رئيس شعبه و كاركنان بانك مشخص گرديد در ساعت حدود ۷ و ۴۵ دقيقه روز پنج شنبه دو نفر سارق مسلح به سلاح كلت در حالي كه چهره خود را با كلاه پوشانده بودند وارد بانك شده و پس از ايجاد رعب و وحشت و تيراندازي، حدود هفت ميليون ريال وجه نقد و چك پول را از محل باجه بانك سرقت نموده و در جريان تيراندازي يك نفر از كاركنان بانك را از ناحيه زانو مجروح كرده اند.
از آنجا كه كارمندان بانك با هوشياري و مقاومت، تسليم خواسته هاي سارقان براي تحويل كليد خزانه بانك نشده و در فرصت مناسبي ( يعني حدود ۵ تا ۸ دقيقه پس ازورود سارقان) موفق شده بودند آژير خطر بانك را به صدا در آورند، لذا سارقان براي ادامه سرقت خود، كه از محل خزانه بانك بوده، ناكام مانده و مجبور به ترك بانك شدند. با حضور مأموران آگاهي و تشخيص هويت در محل حادثه، آثار و مدارك جرم از صحنه سرقت جمع آوري شد و اقدامات همه جانبه براي شناسايي و دستگيري سارقان انجام گرفت . در حال حاضر سرنخهايي از هويت دو نفر از سارقان به دست آمده و با انجام چهره نگاري، عمليات شناسايي ادامه دارد.

دستگير ي يكي از عوامل آزار و اذيت دختر ۱۶ ساله
گروه حوادث: مردي كه حدود دو ماه پيش دختر ۱۶ ساله اي را كه چند مرد افغاني ربوده بودند، از تهران به ويلايي در فشم انتقال داده بود، توسط پليس آگاهي تهران دستگير شد. به گزارش خبرنگار ما، علي - ز ۳۲ ساله كه در جريان ربودن زهراي ۱۶ ساله  و آزار و اذيت وي در ويلايي در فشم دست داشته است، پس از تحقيقات گسترده  ماموران اداره يازدهم آگاهي تهران به دام افتاد. داديار شعبه  چهارم دادسراي جنايي تهران در اين رابطه اعلام كرد: اين متهم در حال حاضر به اتهام ارتباط نامشروع و استعمال ترياك در بازداشت به سر مي برد. سبحاني فر با ذكر اينكه وي هنگام دستگيري پزشكي كه صاحب ويلا بوده، بازداشت شده است، اظهار داشت: تحقيقات از اين متهم در مراحل اوليه است كه با نبود مدارك و شواهد و دليل موجه دال بر متهم بودن وي نتوانستيم او را در بازداشت نگه داريم، اما پس از اين كه چند نفر از اين افغان ها شماره خودروي او را به ماموران تحويل دادند و او را در جريان جرم خود شريك دانستند، وي بار ديگر دستگير شد و در حال حاضر در بازداشت به سر مي برد. بر اساس اين گزارش تحقيقات در اين زمينه در دادسراي امور جنايي تهران ادامه دارد.

اين متهم به قتل را شناسايي كنيد
000618.jpg
گروه حوادث:مركز اطلاعات جنايي معاونت آگاهي ناجا با انتشار عكس زير كه متعلق به يك متهم به قتل است ، از مردم خواست در صورت مشاهده يا كسب اطلاعاتي درباره وي ، با پليس تماس بگيرند. مركز اطلاعات جنايي معاونت آگاهي ناجا با انتشار عكس «مجتبي قلي زاده» كه به اتهام قتل تحت تعقيب است، اعلام كرد: اين فرد از سوي معاونت آگاهي فرماندهي انتظامي استان همدان به اتهام قتل در شهرستان «بهار» تحت تعقيب قرار دارد. بنابراين ، شهروندان در صورت شناسايي وي ، موضوع را به معاونت آگاهي و استان مذكور اطلاع دهند.

آتش نشانان جوان ۱۹ ساله اي را از خودكشي نجات دادند
گروه حوادث: در ۲۴ ساعت گذشته ۳۸۳ مأمور آتش نشاني با استفاده از ۱۵۳ دستگاه خودروي ايمني و آتش نشاني به مدت ۳۶ ساعت عمليات امدادي و اطفايي انجام دادند.
امدادگران آتش نشاني همچنين مرد جواني را كه قصد خودكشي داشت، از مرگ حتمي نجات دادند. غروب روز گذشته در پي تماس هاي تلفني اهالي با سازمان آتش نشاني در خصوص اقدام به خودكشي يك پسر جوان بلافاصله نيروهاي امداد و نجات ۳ و ايستگاه ۵۵ آتش نشاني و نيز يك دستگاه خودروي نردبان دار به محل حادثه واقع در پونك، باغ فيض، اعزام شدند. در محل حادثه مشاهده شد كه پسر جواني به نام «ايمان» ۱۹ ساله در كنار پنجره طبقه پنجم يك ساختمان نشسته و قصد دارد خود را به پايين پرتاب كند. امدادگران به سرعت خود را به نزديكي وي رسانده و در يك لحظه اين جوان را به داخل ساختمان كشيده و او را از مرگ حتمي نجات دادند. نامبرده جهت تحقيقات بيشتر تحويل نيروي انتظامي شد.

جنايت براي محافظت از خود
گروه حوادث: مرد افغاني كه با لوله آهني هموطنش را كشته بود، پس از دستگيري در اعترافاتش انگيزه قتل را حفظ خود اعلام كرد.
به گزارش خبرنگار ما، ماموران كلانتري ۱۵ ملارد شهريار در ساعت يك بامداد ۵ شهريور ماه در پي كسب گزارشي مبني بر وقوع يك فقره قتل در روستاي «صالح آباد» بلافاصله به محل مورد نظر اعزام و بررسي هاي خود را  آغاز كردند. در تحقيقات اوليه ماموران، مشخص شد كه شخصي به نام «حكمت .الف» ۲۰ ساله تبعه افغانستان فردي به نام «داود» ۲۷ ساله را با وارد كردن ۵ ضربه لوله آهني به سرش به قتل رسانده است. «حكمت» پس از دستگيري در بازجويي هاي ماموران اداره آگاهي گفت: من به همراه يك افغاني به نام «بسير» در كوره آجرپزي، كارگري و شبها را نيز در همان جا سپري مي كرديم. او افزود: «داوود» از روز جمعه به ما اضافه شد و همان شب در حاليكه در اتاق خوابيده بوديم ، قصد آزار و اذيت مرا داشت كه اجازه ندادم. متهم به قتل اذعان كرد: بدين ترتيب به بهانه دستشويي رفتن در حالي كه از اتاق خارج شده بودم، با يك لوله آهني برگشته و بلافاصله ۵ ضربه به سر و صورت «داوود» وارد كردم كه سبب شد وي در دم جان بسپارد. او اعتراف كرد: در حاليكه پس از ارتكاب به اين جنايت، قصد فرار داشتم «بسير» مانع شد و با اطلاع دادن به ذبيح الله (سركارگرمان)، پليس در جريان قرار گرفت و بدين ترتيب دستگير شدم. با روشن شدن موضوع ، پرونده اين جنايت به دادسرا ارجاع و با دستور مقام قضايي، متهم روانه زندان شد.

پليس «خليج» تهران را پاكسازي كرد
000615.jpg
گروه حوادث: فرمانده نيروي انتظامي تهران بزرگ طرح پاكسازي و سالم سازي مناطق آلوده در سطح شهر تهران را يكي از برنامه هاي در اولويت پليس در سال جاري ذكر كرد و افزود: بر اين اساس، محيط اجتماعي پيراموني كه شهروندان در آن با آسايش و آرامش زندگي كنند، بايد از هرگونه آلودگي اجتماعي پاكسازي و سالم سازي شود.
سردار مرتضي طلايي عصر دوشنبه پس از اتمام عمليات پاكسازي منطقه «خليج» تهران از معتادان، توزيع كنندگان مواد مخدر، اراذل و اوباش و ... ، يكي از دلايل حضور خود در اين منطقه را ارسال نامه اي از سوي يك نوجوان در اين منطقه ذكر كرد و افزود: چند ماه پيش نامه جانسوز اين نوجوان را كه ظاهراً اعتياد پدرش باعث از هم پاشيدگي خانواده آنها شده بود، در خصوص منطقه خليج خواندم و اكنون جهت ارزيابي عمليات پاكسازي به اين منطقه آمده ام.
وي افزود: بر اين اساس با بسيج مأموران، در طول چندين ماه گذشته به دليل حجم آلودگي هاي منطقه خليج، فعاليت گسترده اي را در ارتباط با شناسايي علل وضع موجود در اين منطقه آغاز و راهكارهاي قابل استفاده را بررسي كرديم.
سردار طلايي با اشاره به تعامل شهردار منطقه ۱۸ در خصوص پاكسازي منطقه «خليج» تهران گفت: اين تعامل موجب شد امكان حل بخشي از معضل موجود فراهم شده و بالغ بر ۱۱۰فرد بساط گستر را كه در خيابان حسيني منطقه خليج فعاليت داشتند، با آماده سازي زمين توسط شهرداري، توانستيم پس از چهار ماه، به قسمت ديگري انتقال دهيم.
وي تأكيد كرد: حضور اين بساط گستران عملاً موجب شده بود بستر و زمينه هاي توزيع مواد مخدر و ساير بزهكاري ها در منطقه خليج فراهم شود.
وي تعداد دستگيرشدگان طي عمليات پاكسازي منطقه خليج فارس را ۲۰ تن ذكر كرد و افزود: منطقه خليج يكي از آلوده ترين مناطق تهران از لحاظ توزيع مواد مخدر است كه اميدواريم با استمرار برنامه هاي پيش بيني شده به وضعيت قبلي برنگردد.
سردار طلايي در ادامه با بيان اين كه مأموريت هاي پليس ۱۱۰ به سمت اقدامات اورژانسي پيش مي رود، اظهار كرد: موضوع مواد مخدر از آنجا كه نيازمند كارهاي اطلاعاتي و گسترده است از طريق ۱۱۰ نمي توان عمليات اورژانسي بر روي آن انجام داد؛ اين در حالي است كه شهروندان تهراني مي توانند اطلاعات مورد نظر را از طريق مركز فوريت هاي پليسي ۱۱۰ ، كلانتري محل و يا تماس با شماره تلفن ۲۲۲۶۴۲۴۲ پيام گير مستقيم دفتر فرماندهي در اختيار پليس قرار دهند.
وي شرط تداوم و موفقيت قطعي پليس را در انجام مأموريت ها پشتيباني مردم دانست و اعلام كرد: از آنجا كه وجود بساط گستران در منطقه خليج حاشيه اي را براي فعاليت توزيع كنندگان مواد مخدر ايجاد كرده بود، علاوه بر انتقال آنها به محيطي محدود، اقدام به استقرار پليس استيشن نيز كرديم كه اميدواريم با حضور مستمر پليس در اين محل ديگر شاهد وضعيت نابسامان قبلي نباشيم.
فرمانده نيروي انتظامي تهران بزرگ در پايان با اشاره به اجراي مرحله اول عمليات پاكسازي در منطقه فرحزاد اعلام كرد: در روزهاي آتي، مرحله دوم جمع آوري حاشيه هاي آلوده كننده تهران همچون آلونك ها اجرا مي شود.

بازداشت دختر ۱۵ ساله قاتل
آسوشيتدپرس: پليس ايالت جورجيا روز گذشته دختري را كه به همراه دو مرد به يك متل در حاشيه شهر رفته و سپس هر دو نفر را به كمك دوستش به قتل رسانده، بازداشت كرد.
بازپرس تحقيق پرونده با اشاره به اين كه هر دو متهم تنها ۱۴ و پانزده سال سن دارند اعلام كرد كه اين جنايت از پيش به شكل بسيار زيركانه اي برنامه ريزي شده و در حقيقت دو دختر فوق از ابتدا قصد به قتل رساندن قربانيان را داشته اند. پليس اجساد فردريك ويليام ۲۵ ساله و رنتي استانلي ۲۶ ساله را ساعاتي پس از به قتل رسيدن آنها در متل فوق پيدا كرد. دو دختر فوق پس از به قتل رساندن مقتولان، مبلغ ۲۰۰ دلار از آنها ربوده بودند.
به گفته بازپرس تحقيق پرونده، در طول مسير متل، دو دختر فوق در چندين محل توقف كرده و يكي از اين محل ها منزل يكي از اين دختران بود. وي در اين توقف به اتاق خواب خود رفته و اسلحه اي را كه از پيش در آن پنهان كرده بود برداشته و در زير پيراهنش مخفي مي كند.به گفته مسئول متل، زماني كه چهار نفر به متل مي رسند هركدام از قربانيان اطاق جداگانه اي را براي خود گرفته و پس از مدتي دختر فوق به هر كدام از اطاق ها رفته و هر دوي آنها را به قتل مي رساند.
دختر ۱۵ ساله كه متهم رديف اول اين پرونده است لاكيشا ديويس نام دارد كه در حال حاضر با دو مورد اتهام قتل عمد روبه رو است. پليس از افشاي نام متهم رديف دوم به دليل عدم مشخص بودن اتهامات وي خودداري كرده است.دادستان پرونده هنوز تصميم نگرفته است كه درخواست چه حكمي را تسليم دادگاه كند.

قاتلي كه هنوز مظنون است
آسوشيتدپرس: دادگاه عالي ايالت كنزاس در حالي قاتل زنجيره اي معروف به بي تي كي را به اعدام محكوم كرد كه هنوز تعداد واقعي قربانيان وي مشخص نيست. دادستان پرونده در حال تلاش براي يافتن اين مسئله است كه آيا دنيس مي تواند در پرونده قتل هايي كه پيش از سال ۱۹۹۴ نيز واقع شده مقصر باشد يا خير .
دادستان پرونده روز گذشته و پس از گذشت يك هفته حكم نهايي دنيس را اعلام كرد كه با وجود آن كه هنوز مشخص نيست كه آيا دنيس در پرونده هاي ديگري نيز مقصر باشد يا خير، اعلام كرد كه در حال حاضر به دليل نبود مدارك كافي و سرسختي دنيس در اعتراف به جرم هاي بيشتر، وي فعلاً به ده مورد اتهام محكوم شده و حكم دريافتي نيز متناسب با اين اتهامات است.
پليس زماني كه بي تي كي را بازداشت كرد تنها وي را با دو مورد اتهام قتل عمد روبه رو كرده بود. اعترافات شخصي وي، به ده مورد قتل عمد؛ پليس را شوكه كرد.
پليس اميدوار است كه نوارهايي كه دنيس در منزل طي اين سالها پس از هر مورد قتل عمد ثبت كرده است بتواند مدارك بيشتري را در اختيار پليس قرار دهد.
رئيس زندان پس از تعيين حكم نهايي دنيس، وي را به بخش فوق امنيتي زندان منتقل كرد.دادگاه به اين دليل كه در زمان ارتكاب قتل ها حكم اعدام وجود نداشته است، متهم را به ده بار حبس ابد محكوم كرد.

مرد تگزاسي پس از كشتن ۴ نفر خودكشي كرد
آسوشيتدپرس: يك مرد مسلح آمريكايي در ايالت «تگزاس» دو خدمه يك كليسا و دو زن سرنشين خودرويي كه نزديك يكي از خيابان هاي كليسا در حال حركت بود را كشته و سپس با شليك گلوله به زندگي خود خاتمه داد.
يك مرد ۵۴ ساله به نام «فردي ال كران شاو» كه نزديك كليسايي واقع در منطقه «ساش» ايالت تگزاس زندگي مي كرد با خدمه و كشيش كليسا درگيري لفظي پيدا مي كند.
كشيش از او درخواست مي كند كه كليسا را ترك كند. «كران شاو» كه به شدت عصباني شده بود به خانه رفته و با اسلحه برمي گردد و كشيش و يكي از خدمه را به ضرب گلوله مي كشد.
سپس با خودروي خود قصد دور شدن از منطقه را داشت كه با خودرويي مقابل خود مواجه مي شود. سرنشينان اين خودرو دو زن بودند كه برحسب اتفاق در آن موقع در جهت نادرست حركت مي كردند. «كران شاو» آنان را نيز با شليك گلوله به قتل مي رساند و سپس به خانه خود رفته و در آن پناه مي گيرد.پليس براي دستگيري او اقدام مي كند ولي هربار كه مي خواهد وارد خانه شود با تهديد «كران شاو» مواجه مي گردد.درنهايت پليس پس از ۹ ساعت با انداختن گاز اشك آور وارد خانه مي شود و «كران شاو» را مرده روي تخت پيدا مي كند.
«كران شاو» با شليك گلوله به زندگي خود خاتمه داده بود.

حوادث
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
علمي فرهنگي
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |