چهارشنبه ۹ شهريور ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۸۸ - Aug 31, 2005
جلسات روزانه شوراي شهر براي گزينش شهردار جديد تهران
چمران: براي انتخاب شهردار دقت
را فداي تعجيل نمي كنيم
گروه شهري: معرفي منتخب جلسه روز يكشنبه شوراي شهر به عنوان شهردار تهران به دليل عدم موافقت مسئولان ذيربط و فراهم نشدن مقدمات اوليه منتفي شد.
به گزارش خبرنگار ما، مهندس مهدي چمران در حاشيه يكصد و هفتاد و يكمين جلسه علني و بدون حضور مستقيم شوراي شهر بي آنكه نامي از حسين دهقان معاون رئيس جمهور و رئيس بنياد شهيد انقلاب اسلامي به عنوان منتخب جلسه روز يكشنبه شوراي شهر براي تصدي شهرداري تهران بياورد خاطرنشان كرد كه با توجه به منتفي شدن گزينه روز يكشنبه در حال بررسي ساير كانديداها هستيم.
رئيس شوراي شهر افزود: از آنجا كه وي در جاي ديگري مسئوليت مهمي را بر عهده داشته و در آنجا برنامه ريزي هايي انجام داده كه با آمدن به شهرداري ناتمام مي ماند و مسئولان مافوق نيز آمدن او را صلاح نمي دانستند، تصدي وي براي شهرداري تهران منتفي شد.
چمران همچنين با بيان اين كه شوراي شهر جزيره اي نمي باشد، گفت: ما نمي خواهيم كه فقط شهر آباد ولي جاهاي ديگر خراب شود بلكه اگر جاي ديگر هم آباد شود شهر آباد مي شود.
وي با اين حال گفت: شوراي شهر با جديت به رايزني و مشورت هاي خود براي انتخاب شهردار تهران ادامه مي دهد.
چمران افزود: انتخاب شهردار اصلي ترين و مهمترين وظيفه شوراي شهر است و اگر شوراي شهر يك شهردار خوب انتخاب كند نه تنها تا پايان اين دوره شوراي شهر، بلكه تا ساليان متمادي نتايج خوبي را در پي خواهد داشت.
وي گفت: در حال حاضر، افراد مختلفي براي تصدي شهرداري مطرح هستند؛ ولي گزينه جديدي از طرف شوراي شهر مورد بررسي قرار نخواهد گرفت.
چمران افزود: به دنبال بررسي گزينه جديدي نيستيم و تقريباً قرار نيست گزينه جديدي را بپذيريم. از اين رو، بررسي ها بر روي گزينه هاي قبلي در حال انجام است چون نمي خواهيم فرصت را از دست بدهيم. بنا بر اين ساير گزينه ها و نامزدهايي كه قبلاً براي تصدي شهرداري مطرح بوده اند دوباره مورد بررسي قرار خواهند گرفت.
چمران زمان دقيقي را براي معرفي و انتخاب شهردار تهران اعلام نكرد ولي گفت: شوراي شهر جلسات فوق العاده خود را براي بررسي اين موضوع طي فردا و پس فردا و در صورت نياز روز شنبه و يكشنبه آينده نيز ادامه خواهد داد.
وي در پاسخ به اين سئوال كه در صورت به نتيجه نرسيدن جلسات و پايان مهلت قانوني براي انتخاب و معرفي شهردار جديد تكليف چيست، گفت: در اين صورت دوباره براي شهرداري سرپرست معرفي خواهد شد گرچه اميدواريم در مدت باقيمانده شهردار معرفي شود.
رئيس شوراي شهر از ايجاد «فضاي تعجيل آميز» براي انتخاب شهردار انتقاد كرد و گفت: شوراي شهر برحسب وظيفه انتخاب شهردار را به صورت جدي بررسي مي كند و در تلاش براي معرفي فردي شايسته است.
وي افزود: مطبوعات به ويژه صدا و سيما در اين مدت فضاي فشاري را روي شورا ايجاد كردند كه شايد هم به خاطر مسئوليت شان باشد.
به گفته وي، صحبت هايي كه در عرصه رسانه ها در زمينه انتخاب شهردار مطرح مي شود در ميان مردم از اين فضاسازي ها خبري نيست، از اين رو اجازه دهند كه شورا كار خود را با دقت انجام دهد.
چمران در عين حال تأكيد كرد كه شوراي شهر علي رغم تمام فشارها در اين زمينه، فرصت و دقت را فداي تعجيل نخواهد كرد و به وظيفه خود كه انتخاب شهردار است عمل مي كند.
رئيس شوراي شهر افزود: معلوم نيست غيرطبيعي جلوه دادن فضاي انتخاب شهردار كه روندي طبيعي است چه نفعي دارد كه برخي رسانه ها شرايط را به فضاي شب عيد كه همه منتظر فرا رسيدن چهارشنبه سوري و عيد هستند تبديل كرده اند.
چمران گفت: اجازه دهيد مسئله انتخاب شهردار روال طبيعي خود را طي كند.
رئيس شوراي شهر در عين حال هرگونه خلل در امر خدمات رساني شهرداري را رد كرد و گفت: سرپرست شهرداري با داشتن قدرت و اختيارات كافي به كار خود ادامه مي دهد.

با اختصاص ۶۰۰ ميليارد تومان
مركز ارتباطات بين المللي تهران ايجاد مي شود
000576.jpg
مشاور سازمان سرمايه گذاري و مشاركت هاي مردمي شهر تهران گفت: قرارداد پروژه هاي مشاركتي مجموعه يادمان (مركز ارتباطات بين المللي تهران) مشتمل بر آورده شهرداري و شريك سرمايه گذار با ارزش ۶ هزارميليارد ريال منعقد مي شود.
مهندس منصور عظيم زاده گفت: در اين قرارداد تمام هزينه هاي ساخت و طراحي اين پروژه برعهده بخش خصوصي بوده و شهرداري تهران نيز امتيازاتي چون زمين، تراكم، كاربري و غيره براي احداث اين پروژه ملي اعطا مي كند.
وي افزود: براساس وظايف، اساسنامه و مصوبات هيأت مديره، اين سازمان به نمايندگي از شهرداري تهران مسئوليت روند مذاكرات، گزينش و عقد قرارداد مشاركتي با سرمايه گذاران را در پروژه هاي مشاركتي مجموعه يادمان (مركز ارتباطات بين المللي تهران) برعهده دارد و در طول يك سال گذشته پس از جلسات متعدد كارشناسي كليه مراحل اجرايي عقد قرارداد مشاركتي مجموعه يادمان را به تصويب رسانده است.
وي به سطح و سطوح اين پروژه اشاره كرد و گفت: در اين پروژه مشاركتي احداث يك مركز خريد با زيربناي ۶۱ هزار متر مربع، هتل پنج ستاره بين المللي در ۵/۱۷ طبقه با زيربناي بيش از ۹۷ هزار مترمربع و دو ساختمان اداري هريك در هفت طبقه با مجموع زيربناي ۱۸۲ هزار مترمربع در نظر گرفته شده است و پيش بيني مي شود مدت زمان اجراي كل اين پروژه هاي مشاركتي بين ۳۰ تا ۳۶ ماه باشد.عظيم زاده افزود: همچنين علاوه بر اين سه پروژه مشاركتي، دو پروژه برج مخابراتي تلويزيوني ميلاد و مركز همايش هاي آن، توسط شهرداري تهران تأمين منابع مالي شده و در اين مجموعه در حال ساخت است و اين پروژه را به يك مركز بي نظير خدماتي و گردشگري تبديل مي كند.

تعمير و بازسازي مسجد ارك
000579.jpg
به گزارش روابط عمومي شهرداري منطقه ۱۲ تهران، در راستاي تعميرات و جبران خسارت مسجد ارك تهران كه در حادثه آتش سوزي بهمن سال ۸۳ آسيب ديده بود و با توجه به نزديك بودن ماه مبارك رمضان و برنامه هاي ويژه اين ايام در مسجد ارك، احداث و اجراي سقف صحن اين مسجد از آغاز ماه جاري با كارفرمايي شهرداري منطقه ۱۲ تهران و كارگزاري شركت بازسازي ناصرخسرو آغاز شده و در نيمه دوم مهرماه به پايان خواهد رسيد.شهرداري تلاش مي كند مسجد ارك را كه از اماكن مذهبي قديمي و معتبر تهران به شمار مي رود و در سال گذشته دچار آتش سوزي شده بود، با استفاده از تكنولوژي مدرن، نوسازي و هويت آن را حفظ كند.

آموزش پيشگيري از وبا براي كارگران
فضاي سبز و خدمات شهري
000588.jpg
شهرداري منطقه ۱۳ با همكاري ستاد شهر سالم شهرداري تهران اقدام به برگزاري كلاسهاي آموزشي پيشگيري از بيماري وبا و راهكارهاي مبارزه با آن براي كارگران فضاي سبز و خدمات شهري اين منطقه در محل بوستان وحدت كرده است. اين كلاس هاي آموزشي در روزهاي شنبه و يكشنبه آينده در محل بوستان وحدت واقع در انتهاي خيابان پنجم نيروي هوايي مركز آموزش گل و گياه منطقه ۱۳ برگزار مي شود.در اين كلاس هاي آموزشي، كارشناس مركز بهداشت شهر تهران با ارائه آموزش هاي لازم درخصوص پيشگيري از بيماري وبا، راه هاي انتقال و... اطلاعات لازم را به شركت كنندگان
مي دهد.

توقف ۵۶۸ مورد ساخت و ساز غيرمجاز
000585.jpg
شهرداري هاي مناطق ۲۲ گانه تهران با همكاري واحد اجرائيات اين سازمان در مردادماه امسال موفق به توقف ۵۶۸ مورد ساخت و ساز غيرمجاز شده اند.به گزارش روابط عمومي شهرداري تهران، بيشترين موارد تخلف در مناطق ،۸ ۱۹ ، ۱۷ و ،۳ به ترتيب با ۵۸ ، ۴۶ و ۴۴ مورد بوده است و كمترين تخلفات نيز در مناطق ۱۱ و يك صورت گرفته بود.بنابر اين گزارش در مردادماه امسال عوامل اجرائيات از تردد ۱۴ كاميون كه قصد حمل نخاله و خاك در سطح شهر داشتند جلوگيري كرده و همچنين در اين مدت ۸۹۶۴ مورد رفع سد معبر و جمع آوري سد معبر در سطح معابر صورت گرفته كه به ترتيب بيشترين و كمترين سد معبر ها مربوط به مناطق ۱۸ و ۴ بوده است.

«طرح مهر» همزمان با شروع سال
تحصيلي جديد و بازگشايي مدارس
000582.jpg
همزمان با آغاز سال تحصيلي جديد و به منظور خدمت رساني بهينه به شهروندان و رفاه حال دانش آموزان و همزماني با جشن هاي اعياد خجسته شعبانيه، شهرداري منطقه ۴ تهران با تشكيل ستاد ويژه با عنوان «طرح مهر» با شست و شوي عناصر شهري، رفع انواع سد معبر، بهسازي و مناسب سازي محل عبور عابرين و شناسايي نواقص خدماتي احتمالي سطح منطقه، به استقبال «ماه مهر» مي رود.
به گزارش خبرگزاري مهر، مهندس وحيد زارع شهردار منطقه ،۴ با اشاره به اينكه ترغيب شهروندان به همكاري و هماهنگي با مديريت شهري در حفظ نظافت شهر و پاك سازي محيط شهري از مهمترين اهداف شهرداري است، افزود: شهرداري تهران همه ساله در آستانه سال تحصيلي جديد و بازگشايي مدارس و مؤسسات آموزشي ، برنامه هاي ويژه اي را پيش بيني و به مورد اجرا درآورده است.
وي گفت: از مهمترين اهداف اين طرح ، نظارت و آراستگي و تزيين نماها و محيط هاي شهري، سرعت بخشيدن به فعاليت هاي عمراني معابر و تعطيلي حفاري هاي سطح شهر، همكاري و هماهنگي با مساجد و حسينيه هاي سطح شهر در برگزاري هر چه با شكوه تر جشن هاي اعياد خجسته شعبانيه، بهسازي، بازپيرايي چراغ هاي راهنمايي، تقاطع هاي هوشمند و كاشت گل هاي فصلي در سطح منطقه مي باشد.
زارع افزود: زمان اجراي طرح مهر از ۱۵ شهريور آغاز مي شود و به مدت ۲۲ روز در سطح منطقه چهار به اجرا در مي آيد و در ۵ مهر ماه به پايان خواهد رسيد.

قطع آب در بخشي از شمال تهران
به  علت  تعويض  چهار دستگاه  شير خط بر روي  خطوط مخزن  ،۲۶ آب بخشي  از منطقه  شمال  تهران  به  مدت  ۱۰ ساعت  قطع  خواهد شد.
به  گزارش  روابط عمومي شركت  آب و فاضلاب  تهران ، آب مناطق  زعفرانيه ، جعفرآباد، نخجوان  و مژده  از روز چهارشنبه  نهم  شهريور ماه  از ساعت  ۲۲ تا هشت  صبح  روز پنجشنبه  دهم  شهريورماه  قطع  خواهد شد.
بنابراين  گزارش ، محدوده هاي  قطع  آب از شمال  خيابان هاي  مرجان، امامزاده  قاسم ، جعفرآباد، آصف ، شهيد اكبري ، نارنجستان  هفت  تا ياسمن  هفت ، جنوب ، خيابانهاي  شهيد باهنر حدفاصل  ميدان  تجريش  - خيابان  ياسر، خيابان  وليعصر  حدفاصل  ميدان  تجريش  - مقدس  اردبيلي، خيابان  مقدس  اردبيلي  و خيابان  رشيدالدين  فضل الله  مي باشد.از شرق  خيابان  آيت الله  محمودي  و از غرب ، بلوار دانش آموز و دانشگاه  شهيد بهشتي  محدوده هايي  است  كه  آب آنها قطع  خواهد شد. تانكرهاي  آب در ساعات  قطع  آب در منطقه  مستقر هستند.

ساماندهي ۳ ميليون موتور سيكلت در تهران
واحد مركزي خبر:معاون  حمل  و نقل  و ترافيك  شهرداري  تهران  گفت: روزانه  ۷ تا ۱۴ تصادف  موتورسيكلت  در بزرگراه هاي  تهران   رخ  مي دهد كه  در اغلب  آنها موتورسواران  دچار شكستگي  دست  و پا و جمجمه  مي شوند.
بهبهاني  افزود: در هيچ  كشوري  عبور و مرور موتورسيكلت  در بزرگراهها مجاز نيست  و اين  در حاليست  كه  بسياري  از موتورسواران  در كشور ما براي  در امان  ماندن  از ديد پليس  از مسير تندروي  بزرگراه ها استفاده  مي كنند.
وي  با اشاره  به  اينكه  هم  اكنون  حدود سه  ميليون  موتورسيكلت  در تهران  رفت  و آمد مي كنند گفت: بسياري  از موتورسواران  در تهران  تابع  قوانين  راهنمايي  و رانندگي  نيستند.
بهبهاني  اضافه  كرد: تصادفات  موتورسواران  موجب  بسته  شدن  بزرگراه ها و ترافيك  مي شود. وي  گفت: براي  مقابله  با تخلفات  موتورسواران  با كمبود قانون  مواجهيم .
معاون  حمل  و نقل  و ترافيك  شهرداري  تهران  با اشاره  به  كمتر شدن  مدت  توقف  موتورسيكلت  ها در توقفگاه ها از سه  ماه  به  يك  ماه  و پرشدن  توقفگاه هاي  حاشيه  اي  شهر تهران ، تنها روش  مناسب  مقابله  با تخلفات  موتورسيكلت سواران  را جريمه  نقدي  دانست .
بهبهاني  افزود: بسياري  از موتورسواران  بدليل  بالا رفتن  هزينه  هاي  توقفگاه  اقدام  به  دريافت  موتور خود نمي كنند كه  اين  براي  ما مشكل ساز شده  است .

حسن آباد شهرري درست است
درپي درج خبري تحت عنوان «زندان قصر موزه مي شود» در صفحه ۳ همشهري مورخ پنجشنبه ۲۰ مرداد ماه ،۸۴ آقاي احمد قدرتي رئيس شوراي شهر حسن آباد مركز بخش فشافويه از توابع شهرستان ري توضيح داده است: جايي كه سخن از مكان احداث زندان قصر به ميان آمده در حسن آباد شهرري واقع شده است نه حسن آباد استان قم كه سهواً در خبر قيد شده بود.

شهري
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
علمي فرهنگي
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |