دوشنبه ۱۴ شهريور ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۹۲ - Sep 5, 2005
وزارت بهداشت: تعداد مبتلايان وبا به ۱۰۳۹ نفر رسيد
گروه اجتماعي: وزارت  بهداشت ، درمان  و آموزش  پزشكي  اعلام  كرد: طبق  آخرين  گزارش  ازوضعيت  وبا، تعداد مبتلايان  اين  بيماري  در كشور به  يك  هزار و ۳۹ نفر رسيد.از اين  تعداد ۲۵ نفرغيرايراني  هستند و آمار فوت شدگان  همان  آمار قبلي  ( ۱۱ نفر) است .اين  گزارش  مي افزايد: در حالي  كه  مرگ  و مير ناشي  از وبا كنترل  شده  است اما تعداد مبتلايان  به  آن در حال  افزايش  است .
وزارت  بهداشت ، درمان  و آموزش  پزشكي  هموطنان  را به  تداوم  رعايت  مسايل  بهداشتي  توصيه  كرد.

تربيت نيروي متخصص براي مديريت زندانهاي كشور
گروه اجتماعي - زهرا رفيعي: طرح «پذيرش مديريت» از ابتداي مهرماه سال جاري در سازمان زندان ها و مراكز اقدامات تأميني به اجرا درخواهد آمد.
هدف از اين طرح تربيت نيروي متخصص در بخش مديريت زندانها، كانونهاي اصلاح و تربيت و اردوگاه هاي حرفه آموزي و اشتغال است.
مدير روابط عمومي سازمان زندانها در گفت وگو با همشهري گفت: طرح «پذيرش مديريت» براي تربيت نيروهاي جديد با ديدگاه هاي جديد و به روز تربيتي به اجرا درخواهد آمد و در مرحله اول اين طرح كه طي آن ۳۰ نفر آموزش داده مي شوند، افراد پس از گزينش علمي، تجربي، شخصيتي و جسماني وارد مرحله آموزش حضوري مي  شوند.
وي با اشاره به اين كه افراد از ميان كاركنان سازمان انتخاب مي شوند در مورد شرايط گزينش گفت: ابتداي سال جاري طي يك فراخوان ۸۰ نفر از كارمندان سازمان با داشتن ليسانس مرتبط (روانشناسي، مديريت علوم تربيتي و حقوق) و سابقه كاري ۳ تا ۸ سال براي گذراندن دوره آموزشي مراجعه كردند.
۳۰ نفر از آنها كه براي دوره ۶ ماهه مهرماه انتخاب شده اند آموزش هايي را با موضوعات حقوق، اجراي احكام، مسائل قضايي و آيين نامه سازمان زندانها مي بينند.همچنين روش هاي مدرن اصلاح رفتار كه شامل مباحث روانشناسي، علوم تربيتي و مذهبي است جزو سرفصل هاي آموزشي آنها قرار دارد.
مظفر الوندي با اشاره به برگزاري كارگاه ها و دوره هاي كارورزي براي افراد در طرح «پذيرش مديريت»   گفت: از نظر ما مديران آينده بايستي از جسمي ورزيده و سالم برخوردار باشند. مثلاً نبايد اين افراد سيگاري باشند تا بتوانند به عنوان الگوي سالم براي زندانيان باشند.
مظفر الوندي مدير روابط عمومي سازمان زندانها كه رئيس مركز آموزشي و پژوهشي سازمان زندانها نيز است گفت: اين طرح با هماهنگي سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور توسط سازمان زندانها اجرا مي شود و مديران تعليم ديده در استان هاي مختلف مورد استفاده قرار مي گيرند.
وي با اشاره به آموزش ضمن خدمت كارمندان در سازمان در مورد تربيت مدير گفت: بعد از گذشت ۲ سال از تأسيس سازمان زندانها براي اولين بار نيروي انساني براي مديريت زندانها و كانون هاي اصلاح و تربيت و اردوگاه هاي حرفه آموزي و اشتغال تربيت مي شوند. در حال حاضر بخشي از كارمندان سازمان به دليل شرايط موجود براي استخدام در ساليان قبل، با مدرك ديپلم مدير شده اند. در اين طرح كه ظرف برنامه ۵ساله ۲۵۰ مدير تربيت خواهد شد، حداقل مدرك داوطلبان ليسانس خواهد بود.

بهبود وضعيت اقتصاد و رفع آسيب هاي اجتماعي
ايلنا: ايجاد اشتغال، رفع مشكلات ازدواج، استحكام بنياد خانواده، كاهش آمار اعتياد، ازبين بردن فرار دختران و كودكان و نابودي فحشا از مطالبات اجتماعي اي هستند كه مردم از دولت جديد دارند.
دكتر امان الله قرائي  مقدم،  عضو هيأت علمي دانشگاه تربيت معلم،   افزود: از بين بردن تمام اين آسيب  هاي اجتماعي، ارتباط مستقيم با بهبود وضعيت اقتصادي و ايجاد اشتغال دارد. وي گفت:يكي از مهمترين كارهايي كه دولت بايد در اين راستا انجام دهد؛ توزيع عادلانه ثروت و گرفتن ماليات قانوني از ثروتمندان و گروه  هاي ذي  نفوذ است كه با وجود اليگاريشي (جرگه  سالاري) كه در كشور حاكم است؛ هرچند كه مجموعه دولت نيت خير در انجام امور دارند، به نظر كار غيرممكن مي  آيد.
وي گفت: با وجودي   كه ارزش  هاي ملي و سنتي و ديني در مردم هنوز پررنگ و قوي است؛ اما آسيب  هاي اجتماعي به صورت بالفعل در حال گسترش است و وجود ۴ ميليون معتاد و آمار بالاي دختران و پسران فراري و آمار ۷۰ درصدي معتادان در زندان  ها و طلاق  خيزترين كشور جهان بودن،همه تهديداتي است كه كشور با آن مواجه است و دولت در امتداد اصلاحات اجتماعي بايد نظارت اجتماعي در جامعه را دقيق  تر و موجزتر كند.
وي اضافه كرد: يكي از راهكارهاي كاهش آسيب  هاي اجتماعي، از بين بردن قطب  هاي صنعتي در شهرهاي بزرگ است، ايجاد قطب  هاي صنعتي در شهرهاي بزرگ، باعث افزايش مهاجرت مي  شود و مهاجرت باعث حاشيه  نشيني شده و حاشيه  نشيني نيز باعث افزايش آسيب  هاي اجتماعي مي  شود؛ در نتيجه قطب  هاي صنعتي بايد در كل كشور پخش شود و هر شهري بنا بر استعداد بومي و منطقه  اي كه دارد، مراكز صنعتي مناسب را در خود جاي دهد.

در آستانه ولادت باسعادت حضرت ولي عصر (عج) و بازگشايي مدارس؛
جشن عاطفه ها با شعار «در انتظار مهر» برگزار مي شود
000999.jpg
گروه اجتماعي: رئيس ستاد احسان و نيكوكاري كميته امداد امام خميني (ره) اعلام كرد: در سال همبستگي ملي و مشاركت عمومي و در آستانه بازگشايي مدارس و ميلاد يگانه منجي عالم بشريت حضرت ولي عصر (عج) جشن عاطفه ها با شعار «در انتظار مهر» روز پنجشنبه بيست و چهارم شهريورماه برگزار مي شود.
منصور قمشه با دعوت از نيكوكاران، مسئولان و دستگاههاي اجرايي براي مشاركت در اين امر خير و خداپسندانه اظهار اميدواري كرد تا در آستانه سال تحصيلي جديد و شروع بهار علم و دانش دانش آموزان محروم كشور و آينده سازان ايران اسلامي در كنار ساير همكلاسيهاي خود به تحصيل و علم آموزي مشغول شوند.
رئيس ستاد احسان و نيكوكاري كميته امداد امام خميني(ره) همچنين اعلام كرده است مردم سخاوتمند كشورمان مي توانند كمك نقدي خود را علاوه بر پايگاههاي كميته امداد امام خميني(ره) و نيروي مقاومت بسيج به حساب شماره ۳۳۳۳ كميته امداد امام خميني(ره) نزد بانك ملي ايران شعبه پيام انقلاب اسلامي واريز نمايند.
قمشه همچنين اعلام كرد :حاميان نيكوكار طرح اكرام ايتام نيز به منظور كمك به دانش آموزان يتيم تحت حمايت مي توانند بسته هاي پيك شادي حاوي لوازم التحرير و ديگر ملزومات مورد نياز يك سال تحصيلي دانش آموزان يتيم را به آنان هديه نمايند.
وي يادآور شد: جشن عاطفه ها در آستانه بازگشايي مدارس و به منظور كمك به دانش آموزان نيازمند با شعار در انتظار مهر با همت ستاد احسان و نيكوكاري كميته امداد امام خميني(ره) و با همكاري صميمانه صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران، نيروي مقاومت بسيج و همكاري ديگر دستگاهها و سازمانها برگزار مي شود.

اعمال مجازات سنگين براي قاچاقچيان مواد دخاني
فارس: عضو كميسيون بهداشت و درمان مجلس گفت بر اساس طرح جامع كنترل دخانيات كه شور دوم آن در كميسيونهاي مختلف مجلس تصويب شده است مجازاتهاي سنگيني براي قاچاقچيان و توزيع كنندگان غير مجاز مواد دخاني پيش بيني شده است.
حسينعلي شهرياري افزود: شور دوم طرح جامع كنترل دخانيات تقريبا در اكثر كميسيونهاي مجلس به تصويب رسيده و در نوبت طرح در صحن علني مجلس است و احتمالا تا يك ماه آينده پس از بررسي اصلاحات لايحه بودجه ،۸۴ قانون نظام پرداخت هماهنگ و چند طرح يك فوريتي ديگر به صحن علني مجلس مي رود.
وي ادامه داد:كليات طرح جامع كنترل دخانيات در مجلس تصويب شده است و در مورد جزئيات آن با بررسي كارشناسي در كميسيونهاي تخصصي مجلس و اعمال اصلاحاتي با همكاري دبير كل انجمن مبارزه با دخانيات و نيز افزايش مواردي مبني بر جرائم قضائي متخلفان آماده طرح در صحن علني مجلس است.
شهرياري افزود: در صورت تصويب قانون جديد، بار اصلي كنترل دخانيات در كشور در مرحله اول بر دوش نيروي انتظامي است و پس از آن وزارت بهداشت و درمان و قوه قضائيه در اين زمينه دخالت دارند.
وي گفت: در اين قانون مجازات سنگيني در حد حبس براي قاچاقچيان و توزيع كنندگان غير مجاز مواد دخاني پيش بيني شده اما تلاش شده اين قانون تا حد امكان سهل الاجرا و واقع بينانه باشد تا مسئولان اجرايي در مرحله عمل با كمترين مشكل مواجه شوند.

پرداخت ديه هموفيلي ها منوط به
تصويب بودجه سال آينده است
فارس: وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي گفت: اعتبار پرداخت ديه هموفيلي ها در بودجه امسال وزارت بهداشت ديده نشده، بنابراين پرداخت ديه هموفيلي منوط به تصويب بودجه سال ۸۵ و نظر مجلس است .
كامران باقري لنكراني افزود: وزارت بهداشت يك دستگاه دولتي است كه از بودجه دولت هزينه مي كند. در زمان حاضر بودجه وزارتخانه براي امسال نهايي شده و اعتبار ديه هموفيلي ها در آن لحاظ نشده است در حالي كه اعتبار آن بايد در بودجه ساليانه ديده شود. وي افزود: در لايحه بودجه سال ۸۵ ، پيشنهاد گنجاندن اين اعتبار را به صورت معقولانه اي مي دهيم كه تصويب آن بستگي به تصميم مجلس دارد. وي ادامه داد: براي پرداخت ديه هموفيلي ها در سال جاري بايد اعتبار آن در بودجه ساليانه وزارت بهداشت ديده مي شده كه نشده است، بنابراين پرداخت ديه هموفيلي ها به تصويب بودجه سال ۸۵ و نظر مجلس محترم شوراي اسلامي بستگي خواهد داشت زيرا عملا بودجه هاي وزارت بهداشت در اختيار ما نيست و مجلس تعيين مي كند.
وي در مورد بندهاي ديگر حكم دادگاه هموفيلي ها شامل پرداخت هزينه درمان بيماران هموفيلي كه بر اثر فرآورده هاي خوني آلوده به ايدز يا هپاتيت مبتلا شده اند و عذرخواهي رسمي وزارت بهداشت از اين بيماران گفت: عذرخواهي كه انجام شده و مسئولان وقت _ دكتر پزشكيان _ صحبت هايي در زمينه داشتند و پيگيري درمان هم با همكاري سازمان انتقال خون و كانون حمايت از بيماران در حال برنامه ريزي است. با اين وجود بايد مذاكرات حضوري با مسئولان كانون هموفيلي داشته باشيم تا آنچه مد نظر آنها هست به نحو معقول و علمي برآورده شود.

عملكرد غيرقابل دفاع سازمان ملي جوانان
مهر: عضو كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي گفت: بررسي هاي مجلس نشان مي دهد سازمان ملي جوانان در اجراي برنامه هاي اوقات فراغت جوانان با توجه به اعتبارات اختصاص يافته عملكرد مناسبي نداشته است.
ستار هدايت خواه با بيان اين مطلب افزود : بودجه سازمان ملي جوانان در سال ۸۴ ، بالغ بر ۱۲ ميليارد تومان بوده كه از اين ميزان مجلس شوراي اسلامي براي ۴ ميليارد تومان از اين اعتبار تعيين تكليف و برنامه هايي را در حوزه جوانان مشخص نمود.
وي افزود :مجلس يك ميليارد و ۲۰۰ ميليون تومان براي حمايت از فعاليت هاي قرآني ۲۵۰، ميليون تومان براي فعاليت هاي فرهنگي خواهران ، ۶۰۰ ميليون تومان براي تقويت بسيج و يك ميليارد و ۷۰۰ ميليون تومان براي تسهيل ازدواج جوانان اختصاص داد.
هدايت خواه با بيان اينكه ۲ ميليارد تومان به بخش آموزش فني و حرفه اي اختصاص يافته گفت : از بودجه تعيين شده براي سازمان ملي جوانان در سال ۸۴ ، ۶ ميليارد تومان باقي مانده كه در اختيار سازمان ملي جوانان گرفت تا در حوزه جوانان برنامه ريزي و هزينه شود.
عضو كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي ادعاي يكي از مسئولان سازمان ملي جوانان درباره اينكه بودجه مجلس تنها براي برنامه هاي قرآني در نظر گرفته شده بود را بي اساس و نادرست برشمرد وگفت: سازمان ملي جوانان مي توانست از بودجه بخش هاي مختلفي همچون بسيج براي برنامه هاي تفريحي جوانان استفاده كند و محدوديتي براي اين امر تعيين نشده بود، اما مهم اين است كه سازمان ملي جوانان در برنامه هاي خود با بودجه در اختيار موفق عمل نكرده است.

داوطلبان سهميه رزمندگان مي توانند دوباره انتخاب رشته  كنند
نتايج نهايي كنكور دهه سوم شهريوراعلام مي شود
بر اساس كارنامه جايابي، كد رشته محلهايي كه داوطلب حد نصاب قبولي در آنها را كسب كرده ولي در انتخاب رشته اوليه خود آنها را انتخاب نكرده است، مشخص مي شود و امكان انتخاب رشته مجدد براي داوطلب فراهم مي گردد
گروه علمي فرهنگي: داوطلبان داراي سهميه رزمندگان در كنكور سراسري مي توانند مجدداً انتخاب رشته كنند. سازمان سنجش كارنامه جايابي را براي آن دسته از داوطلبان داراي سهميه رزمندگان كه در انتخاب رشته اوليه خود در هيچ كد رشته اي پذيرفته نشده اند، صادر مي كند.
به گزارش ايسنا به نقل از روابط عمومي سازمان سنجش بر اساس اين كارنامه، كد رشته محلهايي را كه داوطلب حد نصاب قبولي در آنها را كسب كرده ولي در انتخاب رشته اوليه خود آنها را انتخاب نكرده است، مشخص مي شود و امكان انتخاب رشته مجدد براي داوطلب فراهم مي شود. كارنامه داوطلبان بر اساس وضعيت علمي و رتبه داوطلب تهيه مي شود و اين كارنامه هاي جايابي در حال حاضر در حال توزيع است و تا روز دوشنبه ۱۴ شهريورماه همراه با فرم انتخاب رشته مجدد داوطلب جمع آوري مي شود. نتايج نهايي اين انتخاب رشته همراه با اعلام نتايج نهايي كنكور در دهه سوم شهريور ماه اعلام مي شود.

افزايش كارآمدي نيروي پليس، در دستور كار قراردارد
مهر:مقدمات زمينه اعزام تعدادي از مأموران پليس براي ادامه تحصيل، مبادله دانش و تجربيات داخل و خارجي با كشورهاي معتبر ايجاد شده است. توسعه نيروي انساني ، افزايش توان و كارآمدي نيروهاي پليس در بخشهاي مختلف، توجه جدي به ارتقاي سطح بهداشت روان، فراهم كردن امكانات رفاهي و خدماتي ، اعطاي وام و ارتقاي ميزان تحصيلات نيروها و خانواده هايشان و به حداقل رساندن نيازهاي مادي مأموران پليس از مهمترين اولويت هاي كاري فرمانده جديد نيروي انتظامي است.
معاون آموزشي ناجا با اعلام اين مطلب گفت: تنوع و تعدد مأموريت هاي پليس، ضرورت تعاملات نزديك آنان با مردم، افزايش انتظارات مردم از ناجا، افزايش فشارهاي روحي، رواني و جسماني كه فرسايش روحي، رواني و جسماني آنان را به دنبال دارد ، فرماندهي ناجا را در دوره مديريت جديد بر آن داشته به منظور بازپروري نيروها و افزايش كارآمدي، اقدامات اساسي بلند مدت، ميان مدت و كوتاه مدت را در دستور كار قرار دهد.
سردار مهدي محمدي فرد در ادامه، شايسته سالاري در انتخاب فرماندهان و مديران لايق و كارآمد ، تفويض فرصت و اختيارات لازم به مديران و افزايش ميزان اعتماد به كارآمدي آنان و ايجاد فرصت و فضاي مناسب براي شكوفايي استعدادهاي مديران ناجا را از ديگر برنامه هاي آينده اين معاونت برشمرد و خاطرنشان كرد: پليس ايران در شرايط كنوني با توجه به توانايي هاي علمي، تخصصي و كارآمدي هاي مختلف، همواره مورد توجه كشورهاي دنيا و به ويژه همسايگان بوده است.به گفته سردار محمدي فرد هم اكنون تعاملات آموزشي و علمي ميان پليس ايران و تعدادي از كشورهاي منطقه از جمله عربستان، قطر، كويت، عراق ، افغانستان، تاجيكستان، آذربايجان ، ارمنستان و سودان وجود دارد. اين در حالي است كه پليس ايران در زمينه مقابله با مواد مخدر، جرايم سازمان يافته، مبارزه با عمليات هاي تروريستي، مرزباني، رهاسازي گروگان، راهنمايي، رانندگي و بخش هاي انتظامي از توانمندي هاي ويژه اي برخوردار است كه همواره مورد توجه ساير كشورهاي دنيا قرار دارد.

توزيع بيش از ۵ميليون دفترچه بيمه درمان روستاييان
ايسنا: معاون بيمه و درمان سازمان بيمه خدمات درماني از توزيع بيش از ۵ ميليون دفترچه بيمه درمان روستاييان خبر داد.
دكتر هوشنگي با اشاره به اين كه تا پايان سال بيش از ۲۰ ميليون دفترچه بيمه درمان ميان روستاييان سراسر كشور توزيع مي شود، افزود: توزيع دفترچه در تمامي روستاهاي كشور آغاز شده است، البته در برخي استان ها مانند آذربايجان شرقي، روند توزيع بسيار سريع بوده و در برخي استان ها مانند خراسان به كندي پيش مي رود.
هوشنگي همچنين خاطرنشان كرد: در شهرهاي زير ۲۰ هزار نفر جمعيت با بخش خصوصي مانند پزشكان آزمايشگاه ها، داروخانه ها و درمانگاه ها قرارداد منعقد شده است.چرا كه قانون اين اجازه را داده تا در صورت نياز و ناكافي بودن شبكه بهداشتي كشور براي پيشبرد نظام ارجاع، با پزشكان خصوصي قرارداد منعقد شود.

قانون نظام وظيفه اصلاح مي شود
واحد مركزي خبر: معاون ستاد كل نيروهاي مسلح اعلام كرد: تا دو هفته آينده لايحه اصلاح قانون نظام وظيفه تقديم دولت مي شود.
سردار افشار در اين باره توضيح داد: در اين لايحه مسايل مختلفي از جمله حقوق نيروهاي خدمت وظيفه مطرح شده است كه در صورت تصويب نهايي اين لايحه در مجلس، حقوق سربازان وظيفه اضافه خواهد شد.

مطالعه، آلزايمر را به تأخير مي اندازد
001002.jpg
ايرنا: مطالعه،حل جدول، ديدارها و مهماني هاي خانوادگي، حفظ كردن شعر و خواندن تابلوها امكان ابتلا به بيماري «آلزايمر» را به تأخير مي اندازد.«آلزايمر» ، شايع ترين علت زوال در كهنسالي است كه به مرور زمان فعاليت مغز، حافظه و فكر را تخريب و بر بخش هايي از مغز كه بر فكر، حافظه و تكلم كنترل دارد، تأثير مي گذارد و فرد مبتلا را دچار فراموشي مي كند.
دكتر «تقي قفقازي» با اشاره به اين كه هيچ درمان قطعي براي اين بيماري وجود ندارد افزود: فعاليت فكري، ذهني و ورزشي باعث فعال نگهداشتن سلول هاي مغز و مانع از تخريب آن مي شود.

مقايسه حقوق بازنشستگان با خط فقر
گروه اجتماعي:حقوق بازنشستگان از نصف حداقل خط فقر هم كمتر است!
رئيس كانون بازنشستگان كشوري ضمن اعتراض به پرداخت ۱۱۸ هزار تومان حقوق به بازنشستگان آن را در تضاد با رقم ۲۴۰ هزار تومان (خط فقر) اعلام كرد.
وي خواستار اصلاح قوانين از سوي مجلس به منظور ارتقاء حقوق بازنشستگان تا خط فقر شد.

۱۵ روز تا تغيير مديران وزارت بهداشت
ايلنا: وزير بهداشت جديد عنوان كرده است تا ۱۵ روز هيچ تغييري در كادر وزارت بهداشت بوجود نخواهد آمد.
براساس بخشنامه وزير جديد بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، تمامي معاونان و دست اندركاران وزارت بهداشت تا ۱۵ روز در سمت خود ابقا شده اند.
براساس اين گزارش تمامي تغييرات و عزل و نصب هاي وزير بهداشت جديد به ۱۵ روز ديگر موكول شده است.گفتني است، احتمال تغييرات در وزارت بهداشت بسيار زياد است و وزير بهداشت در حال بررسي هاي اوليه براي اين موضوع است.

هشدار نسبت به شيوع آنفلوانزاي مرغي
مهر: مدير كل دامپزشكي استان قم نسبت به شيوع بيماري آنفلوانزاي مرغي هشدار داد.
دكتر محمد سبحاني مطلق گفت: طبق گزارش هاي اخير سازمان بهداشت جهاني، آنفلوانزاي فوق سبب مرگ و مير و آلودگي طيور صنعتي، بومي و پرندگان وحشي و مهاجر در كشورهاي روسيه و قزاقستان شده است.
مدير كل دامپزشكي استان قم به كليه مرغداران استان توصيه كرد تا علاوه بر بيمه كردن واحد مرغداري خود، در صورت مشاهده تلفات غير متعارف در مرغداري، مراتب را به اراده كل دامپزشكي استان گزارش كنند.

تأسيس مراكز مشاوره براي ايثارگران
گروه اجتماعي: ۷۵ مركز مشاوره بنياد شهيد و امور ايثارگران، براساس ساماندهي مراكز مشاوره شاهد و ايثارگر، در خدمت تمامي ايثارگران نيازمند خدمات مشاوره قرار خواهد گرفت.
حجت الاسلام مازني، مدير كل امور اجتماعي و مددكاري بنياد شهيد و امور ايثارگران، با بيان مطلب فوق اظهار داشت: در مناطق فاقد مراكز مشاوره، با استقرار كارشناس مربوطه در محل بنياد، ايثارگران مي توانند از توانمندي ها و امكانات مراكز عمومي مجاز مشاوره استفاده كنند. به گزارش روابط عمومي اين بنياد، وي از زمان اجراي اين طرح سخني به ميان نياورد.

شهريه پيش دبستاني هاي تهران تعيين  شد
گروه علمي فرهنگي: معاون آموزش عمومي سازمان آموزش و پرورش شهرستانهاي استان تهران گفت: ميزان شهريه پيش دبستاني در شوراي آموزش و پرورش استان تصويب شد و دانش آموزان بر حسب منطقه زندگي، مبلغي را پرداخت مي كنند.
حميد نظرلي در گفت وگو با خبرگزاري فارس افزود:ميزان شهريه نوآموزان پيش دبستاني در مناطق برخوردار براي يك سال ۶۰ الي۷۰ هزار تومان، در مناطق نيمه برخوردار ۴۰ الي ۵۰ هزار تومان و در مناطقي با سطح برخورداري پايين ۲۰ الي ۳۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است.
وي اضافه كرد: بنا بر تشخيص مسئول ثبت نام نوآموزان پيش دبستاني در هر منطقه، تعدادي از نوآموزان رايگان و نيمه رايگان ثبت نام مي شوند.
نظرلي اظهار داشت: سال گذشته حدود ۴۲ هزار نوآموز در دوره هاي پيش دبستاني ثبت نام كردند.
وي ادامه داد: فعلاً نوآموزان ۵ساله در دوره پيش دبستاني ثبت نام مي كنند زيرا با مشكل فضا مواجه هستيم البته در مناطقي كه مشكل فضا وجود ندارد نوآموزان ۴ ساله نيز ثبت نام مي شوند.

اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
علمي فرهنگي
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |