دوشنبه ۱۴ شهريور ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۹۲ - Sep 5, 2005
مديركل دفتر استانداردسازي و توسعه تربيت بدني مدارس:
درس تربيت بدني در پايه هاي سوم
تا پنجم ابتدايي سراسري مي شود
گروه علمي _ فرهنگي: مديركل دفتر استانداردسازي و توسعه تربيت بدني مدارس با اعلام افزايش ساعات درس تربيت بدني به ۳ ساعت در برنامه چهارم توسعه خبر داد.وي گفت: برنامه درسي تربيت بدني سال تحصيلي آينده در پايه هاي سوم، چهارم و پنجم ابتدايي براي اولين بار سراسري مي شود.
دكتر عليرضا رمضاني در گفت وگو با ايسنا، با اعلام اجراي آزمايشي برنامه درس تربيت بدني در دوره راهنمايي و متوسطه در سال تحصيلي آينده تصريح كرد: بر اين اساس ۴۰ معلم درس تربيت بدني از ۸ استان كشور براي اجراي آزمايشي طرح در ۴۰ مدرسه دخترانه و پسرانه راهنمايي و متوسطه در ۸ رشته ورزشي آموزش مي بينند.
وي با اشاره به اين كه هم اكنون قريب به ۱۰۰ هزار معلم دوره ابتدايي براي اجراي سراسري طرح آموزش ديده اند، خاطرنشان كرد: پيش بيني شده است تا اين طرح طي ۴ سال اجراي آزمايشي شود و با توجه به اين كه به طور طبيعي اجراي آن براي ۱۱ پايه ۳۳ سال طول خواهد كشيد، اين امر انقلابي در تهيه، تدوين و اجراي برنامه درسي خواهد بود.
به گفته رمضاني بر اين اساس پيش بيني شده است تا هر مدرسه كه با ظرفيت بالاي ۱۰ كلاس ساخته مي شود، به يك سالن ورزشي مجهز شده و در مدارس كمتر از ۱۰ كلاس نيز بايد فضاي لازم براي درس تربيت بدني جدا از حياط مدرسه پيش بيني شود كه در اين زمينه در ۳۱ استان حدود ۵۰۰ سالن ورزشي ساخته شده و پيش بيني مي شود طي ۲ سال تعداد زيادي از آنها بهره برداري شود.
وي با اشاره به تغيير كاربري فضاهاي موجود در مدارس به ايسنا گفت: هم اكنون براي تغيير كاربري۶۰ سالن در ۱۲ استان كشور اعلام آمادگي و ابلاغ اعتبار شده است.
مديركل دفتر استانداردسازي و توسعه تربيت بدني مدارس با اعلام تجهيز فضاي ۳۵ مدرسه به كف پوش هاي ويژه ادامه داد: ۷۰ مدرسه ، هر استان ۲ مدرسه نيز به لحاظ تربيت بدني و برنامه، فضا، تجهيزات و نيروي انساني به عنوان مدارس الگو تجهيز شده اند.
وي با بيان ارسال ۱۵ هزار بسته آموزشي شامل ۷۲ قلم وسايل ورزشي به استانها، اذعان داشت: امسال نيز براي دوره هاي ابتدايي، راهنمايي و متوسطه حدود ۲۰ تا ۳۰ هزار بسته تجهيزات تربيت بدني ارسال خواهد شد.
به گفته رمضاني سرانه ورزش دانش آموزي نيز با توجه به اجراي اين برنامه از ۵۰۰ ريال به ۵ هزار ريال افزايش يافته است و هر استان بر اساس نياز خود مي تواند اين رقم را افزايش دهد، در اين راستا سالانه ۸ ميليارد تومان بهره وري وارد سيستم مي شود.
وي با اشاره به آموزش ۱۰۰ هزار معلم تربيت بدني براي اجراي طرح خاطرنشان كرد: بر اين اساس با واحدهاي دانشگاهي هماهنگ شده است تا در صورت تمايل معلم ابتدايي به تدريس اين درس در دوره دانشگاهي آموزش واحدهاي درس تربيت بدني را نيز ببينند.
مديركل دفتر استانداردسازي و توسعه تربيت بدني مدارس با اشاره به هماهنگي با مراكز تربيت معلم تربيت بدني براي آموزش معلمان به ايسنا گفت: بعلاوه حدود ۳ هزار معلم نيز چهارم و پنجم ابتدايي آموزش مي بينند.
به گفته وي هم اكنون فارغ التحصيلان ۲۰۳ رشته مختلف در حال تدريس درس تربيت بدني هستند كه اين امر مطلوب نيست.
رمضاني نياز برنامه چهارم را ۳۱ هزار و ۴۹۲ نيروي متخصص خواند و ادامه داد: در هر سال از برنامه در بخش مردان بايد ۱۷ درصد و زنان ۲۴ درصد نيروهاي موجود اضافه شود.

عمليات گسترده تخليه بازماندگان كاترينا
001047.jpg
001050.jpg
گروه اجتماعي: بازماندگان توفان كاترينا در جنوب آمريكا در آنچه بزرگترين عمليات تخليه هوايي در اين كشور خوانده شده، از مناطق توفان زده به نقاط امن انتقال مي يابند.
به گزارش سايت فارسي بي.بي.سي نورمن مينتا، وزير حمل و نقل آمريكا گفت هواپيماها و هلي كوپترها ۲۴ ساعته در حال كار هستند و تا كنون بيش از ۱۰ هزار نفر را از مناطقي در نيواورلئان كه بيشترين آسيب را ديده اند، تخليه
كرده اند.
اتوبوس ها نيز به بيرون بردن مردم از شهر ادامه مي دهند و اولين قطار شهر را ترك كرده است.
مقامات نظامي مي گويند تاكنون چندين هزار نفر از توفان زدگان اين شهر ويران نجات يافته اند. با اين اوصاف، خبرنگاران بي بي سي در نيو اورلئان مي گويند اوضاع براي هزاران نفر از مردم سرگردان، مصيبت بار است.
افرادي كه از توفان جان بدر برده اند، اكنون آخرين محل پناه خود يعني استاديوم ورزشي سوپردوم و يك مركز اجتماعات در شهر را ترك كرده اند. طي روزهاي اخير، اين دو محل، صحنه جناياتي چون قتل و تجاوز بوده و خشونت، هرج ومرج، آلودگي و ناپاكي در آنها جريان داشته است.
يكي از خبرنگاران بي بي سي در نيواورلئان مي گويد شهر اكنون به يك منطقه جنگي شباهت دارد.
به گفته خبرنگار بي بي سي، عمليات گسترده نجات بالاخره به اجرا در آمده اما پيش از اجراي اين عمليات، بازماندگان توفان پنج روز وحشتناك را سپري كردند و دير رسيدن كمك ها و ناتواني مقامات در اداره بحران، يك حس ملي شرمساري و سرافكندگي در آمريكا ايجاد كرد.
در حالي كه اعتراض ها نسبت به واكنش كند دولت آمريكا به فاجعه توفان در جنوب اين كشور ادامه دارد، برخي از اعضاي دولت جورج بوش روز يكشنبه چهارم سپتامبر، از مناطق توفان زده ديدن مي كنند.
نامه مايكل مور به بوش
از سوي ديگر مايكل مور در نامه اي سرگشاده كه بر روي وب سايت خود منتشر كرده خطاب به جورج بوش گفته است، علت تاخير در روند كمك به فاجعه ديدگان نيواورلئان، نژاد (سياه پوست) و طبقه  مردم اين شهر بوده است.
به گزارش ايسنا به نقل از سايت اينترنتي سي ان اس نيوز، مايكل مور، فيلم ساز آزادي خواه و فعال ضد جنگ آمريكايي در ادامه اين نامه به طعنه نوشته است: اينكه ۳۰ درصد از مردم نيواورلئان در فقر زندگي مي كنند يا اينكه ده ها هزار تن از اين مردم هيچ وسيله  نقليه براي خروج از شهر خود ندارند، به عهده شما نيست و اين گناه شما نيست.بله، آنها سياه پوست هستند!...آيا حتي در ذهنتان مي گنجد كه مردم سفيد پوست براي مدت پنج روز بر روي سقف خانه هايشان رها شوند و كسي براي كمك به آنها اقدام نكند؟ وي در اين نامه با تأكيد بر اينكه بوش براي نجات مردم در اين شهر با تمام توان و سرعت خود وارد عمل نشده، خطاب به بوش نوشته است: در روز سوم حادثه، زماني كه شما بالاخره ويلاي ويژه  گذراندن تعطيلات تان را ترك كرديد، بايد بگويم، از اينكه شما چگونه به خلبان هواپيماي اختصاصي خودتان گفتيد از ميان ابرها پايين بيايد تا بتوانيد نگاهي سطحي به اين فاجعه داشته باشيد، شوكه شدم! در پي پخش گزارشات مربوط به توفان كاترينا بوش تعطيلات پنج هفته اي اش را رها كرد و به واشنگتن دي سي بازگشت تا از اقدامات مربوط به عمليات نجات اطلاع يابد.
مور در اين نامه نوشته است، امكانات زيادي صرف جنگ در عراق شده است، افرادي كه مي توانستند به حادثه ديدگان توفان كاترينا ياري رسانند، اكنون خودشان در توفان جنگ به سر مي برند.
وي افزوده است:   در روز پنجم اين حادثه هنوز هزاران تن در نيواورلئان سرگردان باقي مانده اند.نيروي دريايي بايد به كمك آنها بشتابد.
مور در ادامه پرسيده است: آيا بوش مي داند تمام سربازان گارد ملي ما كجا هستند؟ ما اكنون به كمك آنها براي انجام كارهايي كه آنها به آن متعهد هستند، نياز داريم.
مور معتقد است گرم شدن هوا در جهان عامل اين توفان است.
وي تأكيد كرد، بوش سعي نمي كند گفته  دانشمندان را مبني بر اينكه يك چنين حوادثي به دليل گرم شدن آب و هواي زمين است، باور كند.
آمريكا از مخالفان معاهده  كيوتو درباره  كنترل گازهاي گلخانه اي است.

حجت الاسلام علي اكبري:
برنامه سازمان ملي جوانان براساس
نيازهاي جوانان تدوين مي شود
معاون  رئيس  جمهوري  و رئيس  جديد سازمان  ملي  جوانان  گفت : براساس  شرايط و خواسته هاي  جوانان  برنامه هاي  مربوط به  آنان  را طراحي  و ارايه  خواهيم  كرد.
به گزارش ايرنا حجت الاسلام  محمدجواد علي اكبري  ديروز در مراسم  گشايش  همايش انديشه  مطهر، كوثر فكري  جنبش  دانش  آموزي  در ساري  افزود: از تمام  امكانات و ظرفيت  دستگاهها براي  برآورده  كردن  خواسته هاي  به  حق  جوانان  استفاده خواهد شد.
وي  دنياي  وب  سايت ها را بسيار خطرناك  و مخرب  خواند و تصريح  كرد: در روزگاري  هستيم  كه  به  عصرزندگي  مجازي  معروف  شده  است  كه  بايد مطالعه  و تحقيق  زيادي  از اين  نوع  زندگي  صورت  گيرد.
وي  تنها راه  نجات  بشريت  را نگاه  عميق  و همه  جانبه  در دين  دانست  و گفت : امروز بيشتر از روزهاي  ديگر، دنيا به  دين  نياز دارد.
علي اكبري  با اشاره  به  استفاده  دشمنان  از دنياي  مجازي  براي  برآورده  كردن خواسته هاي  پليد خودشان  گفت : شهوت  و شهرت  دو حربه  اساسي  شياطين  امروز دنياست .
وي  تصريح  كرد: دشمنان  فرهنگي  با استفاده  از دنياي  مجازي  و وب سايت ها، انسان  را از محيط واقعي  و شخصي  خود دور كرده  و در محيط مجازي  بر آنها سلطه  مي يابند.
رئيس  سازمان  ملي  جوانان  نياز جدي  انسان  براي  رهايي  از حربه هاي  شيطان  را نگاه  عميق  و همه  جانبه  به  خويشتن  و جهان  دانست .
وي  حريم  شكني ، بي حيايي  و از بين  رفتن  عواطف  را از ويژگي هاي  حربه هاي  شيطان  ذكر كرد.
رئيس  سازمان ملي  جوانان  كشور گفت : امروز بسياري  از افراد در دنيا در محيط مجازي  قرار گرفته اند و اين  روند روز به  روز درحال  گسترش  است .
وي  افزود: انسان  عصر مجازي  موقعي  كه  با سطحي  نگري  به  سراغ  دين  مي رود، دچار تحجر شده  و محصول  آن جمود، تحجر و تفكر سنگواره اي  است .

خبرگزاري ريانووستي:
روسيه مي تواند به عنوان همپيمان قوي
براي ايران باقي بماند
مهر: خبرگزاري ريا نووستي در تحليلي پيرامون موضوع هسته اي ايران و موضع گيري روسيه نوشت: مسكو به عنوان شريك اصلي برنامه هاي هسته اي ايران هم مي تواند به عنوان همپيماني قوي براي جمهوري اسلامي باقي بماند و هم مي تواند ناظري غير رسمي براي ايران تلقي شود.بلافاصله بعد از انتشار گزارش محمد البرادعي مدير كل آژانس بين المللي انرژي اتمي سازمان ملل، گمانه زني ها پيرامون موضوع هسته اي ايران و يا اينكه آيا اين موضوع به شوراي امنيت ارجاع خواهد شد يا خير بيشتر شد.
در همين رابطه يك ديپلمات آمريكايي اعلام كرد كه كشورش خواهان ارجاع موضوع ايران به شوراي امنيت است و اين بدان سبب است كه بعد از ۲ سال و نيم رسيدگي و بازرسي، آژانس بين المللي انرژي اتمي هنوز قادر نيست بگويد ايران برنامه ها و فعاليت هاي مخفي هسته اي نداشته است.

تحليل لس آنجلس تايمز از گزارش جديد البرادعي
مهر: روزنامه لس آنجلس تايمز درباره گزارش جديد البرادعي از موضوع هسته اي ايران نوشت: اين گزارش فضايي براي آمريكا و اروپا فراهم كرد تا بر ضد ايران مانور دهند و تهديدهاي خود براي ارجاع پرونده اين كشور به شوراي امنيت را افزايش دهند.
روزنامه لس آنجلس تايمز درباره گزارش اخير البرادعي ادعا كرد: ايران نتوانست اطلاعات لازم را در اختيار آژانس بين المللي انرژي اتمي قرار دهد و برنامه هاي هسته اي خود را كه در گفتگوها با اروپايي ها تعليق كرده بود، از سر گرفت.
اين روزنامه افزود: در اين گزارش اگر چه هيچ اتهام جديدي به ايران وارد نشده است، اما باز هم اعلام شده است كه اين كشور قصد ندارد برنامه هاي هسته اي خود را به طور كامل براي آژانس توضيح دهد.
اين گزارش كه ميان اعضاي شوراي حكام منتشر شده است فضا را براي آمريكا و اروپا باز كرده است تا درباره ارجاع پرونده ايران به شوراي امنيت مانور دهند.شوراي حكام در ۲۷ شهريور تشكيل جلسه مي دهد و ديپلمات هاي اروپايي اعلام كردند چنانچه ايران برنامه هاي هسته اي خود را متوقف نكند، انتخاب هاي محدودي خواهند داشت و ممكن است موضوع ايران را به شوراي امنيت ارجاع دهند.
لس آنجلس تايمز با نقل برخي از بخش هاي گزارش البرادعي نوشت: در هر حال آژانس از ايران مي خواهد كه بازهم آماده ارائه اطلاعات جديد باشد.اين روزنامه آمريكايي در پايان ادعا كرد: اگر ايران تا جلسه بعدي شوراي حكام كه ۱۳ روز ديگر برگزار مي شود، فعاليت هاي هسته اي خود را متوقف نكند، اين موضوع به شوراي امنيت مي رود.

آمادگي خانه احزاب جهت تعامل با دولت
در چارچوب قانون اساسي
ايسنا: موسوي تبريزي رئيس شوراي مركزي خانه احزاب ايران در نامه هاي جداگانه اي خطاب به رئيس جمهور و وزير كشور آمادگي خود جهت ارتقاء سطح تعامل ميان احزاب و دولت در چارچوب قانون اساسي را اعلام كرد.
در بخشي از نامه موسوي تبريزي خطاب به رئيس جمهور آمده است: ضمن تبريك به مناسبت انتصاب جنابعالي به رياست جمهوري اسلامي و فراهم آمدن امكان خدمتگزاري بيشتر به مردم شريف ايران، خانه احزاب، به عنوان تنها نهاد صنفي احزاب پروانه دار آمادگي دارد نسبت به ارتقاء سطح تعامل ميان گروه هاي سياسي و دولت محترم از همه توان خود بهره گيرد. خانه احزاب به اولويت هاي اعلام شده از سوي جنابعالي معتقد است.
اميدواريم افقي كه اين روزها به بركت حضور پرشور مردم در پاي صندوق هاي راي و برنامه هاي اعلام شده از سوي شما روشن شده با تلاش دولت محترم و ياري آحاد جامعه نوراني تر گردد، كه خانه احزاب به سهم خود آماده هرگونه همراهي در اين راه است.

عدم حضور در قدرت فرصتي براي
حزب مشاركت جهت سازماندهي است
فارس: عضو شوراي مركزي حزب مشاركت گفت: عدم حضور در قدرت، فرصت بسيار مناسبي براي حزب مشاركت در جهت سازماندهي و افزايش ارتباط با بدنه اجتماعي خواهد بود.
مصطفي درايتي در واكنش به اظهارات مشاور عالي حزب همبستگي كه گفته بود، «براي اين كه اثبات كنم عامل شكست اصلاحات در كشور اعضاي حزب مشاركت و سازمان مجاهدين انقلاب هستند حاضرم با نمايندگان اين احزاب مناظره كنم» گفت: اين ادعا زماني درست است كه مشاركت، همه اصلاحات باشد در حالي كه اصلاحات در مشاركت خلاصه نمي شود و ديگران هم چنين ادعايي نمي كنند.
وي، با بيان اين كه قاعده اين نيست كه احزاب مشاور عالي داشته باشند، گفت:  من، فومني را كه خود را مشاور عالي اعلام كرده است نمي شناسم.عضو شوراي مركزي حزب مشاركت، با اعتقاد به اين كه نقد كار گذشته عمل مثبت و ضرورت يك حركت سياسي است، گفت:  اگر انسان اين انتقادها را ناديده بگيرد ممكن است تكرار خطاها به كار سياسي لطمه بزند.
درايتي تأكيد كرد: حزب مشاركت همواره بعد از هر مرحله شكست و پيروزي از همه شخصيت هاي موافق و مخالف دعوت مي كند كه عملكرد گذشته اش را نقد كنند و تلاش مي كند با تشريح روش هاي گذشته روش هاي صحيح تر را برگزيند و طبيعتاً ما از هر كسي كه انتقاداتي را از مشاركت داشته باشند استقبال مي كنيم.

معاون دفتر امور زنان و خانواده بهزيستي خبر داد :
۲۰۰ ميليارد ريال وام اشتغال
به خانوارهاي محروم اختصاص يافت
مهر: معاون دفتر امور زنان و خانواده سازمان بهزيستي گفت: هم اكنون حدود ۸۰۰ كلينيك تخصصي مشاوره غير دولتي با بهزيستي همكاري مي كنند كه ۸۰ درصد اين مراكز به خانوادههاي تحت پوشش خدمات ارايه مي دهند .
پرويز زارعي در جمع خبرنگاران افزود : براساس تحقيقات انجام شده مشخص شد كه زنان سرپرست خانوار از مراجعه و ارايه خدمات مراكز غير دولتي رضايتمندي كمتري دارند به همين دليل كلينيك هاي خصوصي را طراحي كرديم تا خدماتي كه در اين بخش ارايه مي شود تخصصي وزير نظر كارشناسان باشد .
وي توسعه خدمات در بخش غير دولتي ، كاهش تصديگري دولت و افزايش مشاركتهاي مردمي را از جمله اهداف تاسيس كلينيكهاي خصوصي دانست و گفت : فعاليت اين مراكز بيش از يك سال است آغاز شده و در اين مدت حدود سه هزار خانوار تحت پوشش در اين كلينيكها آموزش ديده اند و در حال حاضر ۶۰ كلينيك مددكاري اجتماعي نيز در كل كشور وجود دارد .
معاون دفتر امور زنان و خانواده بهزيستي از اختصاص ۶۰ ميليارد ريال اعتبار براي توانمندي سازي خانواده هاي زن سرپرست از طريق ايجاد مراكز مشاوره تحت پوشش از سوي وزارت رفاه خبر داد و گفت: اين مبلغ در ۴ استان محروم كرمان ، سيستان و بلوچستان ، هرمزگان و خراسان جنوبي با ۱۲ هزار نفر جمعيت تحت پوشش بهزيستي ، هزينه مي شود بطوريكه تا كنون ۱۵ كلينيك در اين استانها تاسيس شده است.
زارعي افزود : به طور متوسط ، بهزيستي به هر كلينيك يك ميليون تومان يارانه و ماهيانه نيز ۴ هزار تومان براي هر پرونده مي پردازد، همچنين در تهران ۱۳ كلينيك تخصصي مشاوره وجود دارد كه به هر كلينيك ۵۰ پرونده واگذار مي شود و در سال گذشته ۳۰ هزار خانواده تحت پوشش از خدمات ارايه شده از سوي اين مراكز استفاده كردند.
وي از اختصاص ۲۰۰ ميليارد ريال وام اشتغال براي خانواده هاي تحت پوشش در سال جاري خبر داد و گفت: علاوه بر اين اعتبار از طريق صندوق فرصتهاي شغلي وزارت كار نيز به افراد تحت پوشش و روستاييان وام اشتغال داده مي شود .
وي به كمبود اعتبارات بهزيستي براي ارايه خدمات مطلوب به خانواده هاي تحت پوشش اشاره كرد و افزود : هم اكنون ۷ درصد مردم جامعه تحت پوشش نهادهاي حمايتي مانند بهزيستي ، امداد و ... قرار دارند اما تنها كمتر از نيم درصد بودجه كشور به خانواده هاي تحت پوشش اختصاص پيدا مي كند .
معاون دفتر امور زنان و خانواده بهزيستي با اشاره به اينكه هم اكنون ۱۴۰ هزار خانواده زن سرپرست تحت پوشش اين سازمان هستند، تاكيد كرد: چنانچه بودجه بيشتري به بهزيستي اختصاص پيدا كند در اين صورت مي توانيم افراد بيشتري را تحت پوشش قرار داده و ساماندهي كنيم.
زارعي گفت : در حال حاضر يك ميليون و ۲۰۰ هزار زن سرپرست خانوار در كشور وجود دارد كه نيمي از آنها تحت پوشش سازمانهاي حمايتي قرار دارد و در تهران نيز يك هزار و ۵۰۰ خانوار زن سرپرست تحت حمايت بهزيستي هستند.
وي كمترين خانوار تحت پوشش را در استان قزوين و بيشترين را در استان خوزستان دانست .

محققان ايراني با كاهش تشعشعات
از پسماندهاي هسته اي ،بتن سبك توليد كردند
فارس: محققان و پژوهشگران ايراني موفق شدند با كاهش تشعشعات پسماندهاي هسته اي بتن سبك توليد كنند.
حميد رضا وثوقي فر عضو هيئت علمي دانشگاه و عضو انجمن مهندسان عمران آمريكا و دبيرعلمي اولين همايش زلزله و سبك سازي ساختمان با بيان اين مطلب گفت: با توجه به حركت كشورهاي جهان براي دستيابي به تكنولوژي صلح آميز هسته اي براي توليد انرژي مفيد، پسماندهاي هسته اي حاصل از فعاليت هسته اي نيز افزايش مي يابد كه وجود تشعشعات اين مواد معضلي است كه مي تواند منطقه وسيعي از محيط زيست را آلوده به تشعشعات هسته اي كند و سلامت افراد را در معرض تهديد قرار دهد.
وي گفت: محققان و پژوهشگران ايراني تحقيقات خودشان را روي كاهش اثرات منفي پساماندهاي هسته اي متمركز كرده و موفق شدند بتن هاي سبك را از پسمانده هاي هسته اي توليد كنند.وي افزود: گروه محققان ايراني با كاربرد پسماندهاي هسته اي در ساخت بتن خاص با مقاومت هاي مناسب، دريافتند تركيبات هيدراتاسيون و ساير واكنش هاي شيميايي بتن تا حدود قابل توجهي از تشعشعات اين مواد مي كاهد و راهكار بسيار مناسبي براي استفاده مجدد از پسماندهاي هسته اي است.وي افزود: اين نوع بتن در كارگاه تخصصي اولين همايش زلزله و سبك سازي ساختمان و با حضور متخصصان ايراني و خارجي توليد مي شود. اين همايش در ۶ و ۷ مهر ماه جاري به مدت دو روز در دانشگاه قم برگزار خواهد شد.

انبار پارچه غرب تهران در آتش سوخت
يك  انبار پارچه  در محدوده  غرب  تهران  واقع  در كيلومتر ۱۷ جاده  مخصوص  كرج  در آتش  سوخت .
به  گزارش   روابط عمومي  سازمان  آتش نشاني  و خدمات  ايمني  تهران ، اين  حادثه  بامداد امروز رخ داد و صدها ميليون  ريال  خسارت  مادي  برجاي  گذاشت .
بر پايه  اين  گزارش ، با توجه  به  گسترده  بودن  آتش سوزي  در اين  انبار و احتمال  سرايت  به  سوله هاي  مجاور بلافاصله  نيروهاي  چندين  ايستگاه  به  همراه دو دستگاه  تريلر منبع  دار حامل  آب به  محل  حادثه  اعزام  شدند.
مدير عمليات  منطقه  ۴ آتش  نشاني  در خصوص  وقوع  اين  آتش سوزي  گفت : آتش  سوزي  در انبار يك  شركت  پوشاك  مملو از پارچه هاي  آماده  رنگ  آميزي  رخ  داد و زماني كه  نيروهاي  آتش  نشاني  به  محل  حادثه  رسيدند، تقريبا كل  انبار دو طبقه  غرق  در آتش  بود و شعله هاي  آتش  از در و پنجره  انبار به بيرون  زبانه  مي كشيد.
فتح الله  تيموري ، كه  در نخستين  لحظات  وقوع  اين  آتش  سوزي  در محل  حضور يافته  و فرماندهي  نيروهاي  عملياتي  را برعهده  داشت ، تصريح  كرد: به  لطف  خدا در همان  لحظات  اوليه  با تلاش  امدادگران  آتش  نشاني  اين  آتش  مهار و اطفا شد.
وي  خاطر نشان  كرد كه  هم  اكنون  دو ايستگاه  امداد و نجات  ۴۴ و ۸ همچنان در محل  بمنظور جلوگيري  از آتش  سوزي  مجدد و جابجايي  توپ هاي  پارچه  و پاشيدن  آب  و عمليات  لكه گيري  در محل  مستقر هستند.
تيموري  يادآور شد كه  پس از بررسي هاي  اوليه  مشخص  شد كه  اين  انبار و اماكن  مجاور آن فاقد امكانات  اوليه  ايمني  بوده  و قطعا در صورت بروز كوچكترين  خطر، بدليل  همين  فقدان  امكانات  مي تواند باعث  يك  حريق  گسترده  ديگر شود.
وي ، علت  اصلي  وقوع  اين  حريق  را نامشخص  و در دست  بررسي  كارشناسان  ايمني  خواند.
تيموري  به  صاحبان  انبارها واحدهاي  توليدي  و صنعتي  هشدار داد كه  جدا در مورد تامين  امكانات  ايمني  در اينگونه  اماكن  اقدام  كنند.

داخلي
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
شهري
علمي فرهنگي
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |