دوشنبه ۱۴ شهريور ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۹۲ - Sep 5, 2005
جنايت خانوادگي مقابل دادسراي يافت آباد
000996.jpg
گروه حوادث: تحقيقات از مرد جواني كه مرتكب قتل پدر زنش شده بود در اداره دهم آگاهي تهران زير نظر بازپرس اصغرزاده ادامه دارد.
به گزارش خبرنگار ما، صبح روز شنبه قاسم ۲۷ ساله از خانه خارج شد تا به دادسراي يافت آباد برود. برادرش و عروسشان با يكديگر برسر پرداخت مهريه مشكل پيدا كرده بودند و درگيري آنان به دادسرا كشيده شده بود.
قاسم به دادسرا كه رسيد متوجه شد پدر زن و عموي عروسشان نيز در محل حاضر هستند.
قاسم به قصد ميانجيگري بين اختلاف برادرش كه باجناق او نيز مي شد به آن محل رفته بود ولي پدر زن و عموي همسرش به محض اينكه متوجه دخالت او در اين موضوع شدند با وي درگير شدند.
قاسم پس از دستگيري در خصوص چگونگي وقوع حادثه به پليس آگاهي گفت: «پدر زنم كه رجب نام دارد با ديدن من مقابل دادسرا ناگهان عصباني شد و با زنجير قفل فرمان به سويم آمد. اين موضوع موجب درگيري ما دو نفر شد در اين ميان عموي همسرم كه همسر برادرم نيز مي شد با چاقو به من حمله كرد نمي دانم چه شد كه چاقو را از دست عموي همسرم گرفته و به سمت پدر زنم حمله كردم و دو ضربه چاقو به شكم او زدم كه موجب مجروحيت شديد او شد. رجب را به بيمارستان انتقال دادند ولي پزشكان موفق به نجات وي نشده و پدر زنم جان سپرد.»
قاسم كه در همان صحنه جنايت دستگير شده بود اكنون در اداره دهم آگاهي تحت بازجويي قرار دارد اين متهم در ادامه اظهارات خود مدعي شد:« دو سال قبل همسرم به عقد من درآمد ولي از آن زمان تاكنون پدر زنم به عناوين مختلف مانع ازدواج ما مي شد به همين دليل زمان حادثه اين موضوع بر شدت عصبانيت من افزوده بود.»
بررسي هاي بيشتر در اين خصوص در اداره دهم آگاهي دادسراي امور جنايي تهران ادامه خواهد يافت.

محاكمه مردي كه رقيب عشقي خود را كشت
000990.jpg
گروه حوادث: پسر جواني كه به خاطر علاقه به دختري، رقيب عشقي خود را به قتل رسانده بود، به زودي در شعبه ۷۱ دادگاه كيفري استان محاكمه خواهد شد.
به گزارش خبرنگار ما، شروع اين حادثه در پي  آشنايي يك دختر و پسر به نام هاي شيما و مهران اتفاق افتاد. اين آشنايي از اوايل تيرماه سال گذشته شروع شد. مهران زماني كه براي تفريح به يكي از پارك هاي جنوب تهران رفته بود، با شيما آشنا شد. اين دوستي آن قدر پيش رفت كه اين دختر و پسر به شدت به يكديگر علاقمند شده بودند. تا اينكه در يك مهماني پسر جواني كه از دوستان مهران بود، شيما را ملاقات كرد. و از او خوشش آمد. در شهريور ماه سال گذشته زماني كه پسرجوان به دعوت مهران به خانه اي در رباط كريم رفته بود، يك بار ديگر شيما را در آن جا ديد. اما وقتي مهران متوجه علاقمندي دوستش شد، با او درگير شد و او را با ضربات متعدد چاقو به قتل رساند.
اين گزارش حاكي است با كشف جسد پسرجوان و بازجويي مقدماتي از خانواده وي، مشخص شد كه روز حادثه مقتول با مهران قرار ملاقات داشته است. بنابراين مهران شناسايي و در يك عمليات ضربتي دستگير شد و به قتل دوستش اعتراف كرد.
با دستور بازپرس ويژه قتل، متهم با قرار بازداشت روانه زندان شد و پس از صدور كيفرخواست از سوي دادسراي رباط كريم، صبح ديروز پرونده براي برگزاري جلسه محاكمه به شعبه ۷۱ دادگاه كيفري استان ارجاع شد. با تعيين وقت رسيدگي متهم به قتل رقيب عشقي در مقابل پنج قاضي دادگاه به دفاع از خود مي پردازد.

گذشت اولياء دم از قصاص نفس
گروه حوادث: مردي كه يكي از دوستانش را به قتل رسانده بود، با رضايت اولياي دم از اعدام نجات يافت.
به گزارش خبرنگار ما، ۱۶ خرداد ماه سال ۸۱ وقوع يك جنايت خونين در خيابان نبرد به كلانتري ۱۳۲ اطلاع داده شد.
مأموران به سرعت در صحنه جنايت حاضر شدند و با جسد خون آلود فردي به نام عبدالله روبرو شدند كه توسط فردي به نام يارمحمد با ضربات چاقو از پا درآمده بود.
متهم بلافاصله توسط مأموران بازداشت و به قتل اعتراف كرد.
خبر اين قتل به سرعت توسط كلانتري ۱۳۲ نبرد به قاضي كشيك (اسماعيلي) اطلاع داده شد.
هنگامي كه متهم در شعبه ۱۶۰۲ دادسراي امور جنايي محاكمه شد، با اعتراف به قتل عمد، علت آن را درگيري بر سر يك دوربين عنوان كرد.
پس از اعترافات متهم، قاضي اسماعيلي وي را به دليل ارتكاب قتل عمد به قصاص نفس (اعدام) محكوم كرد و پرونده براي تأييد به ديوان عالي كشور فرستاده شد. ديوان عالي نيز پس از تأييد حكم، آن را به اجراي احكام فرستاد.
اما ۱۲ شهريور امسال، اجراي احكام از رضايت اولياي دم مقتول خبر داد و پرونده اين قتل مختومه اعلام شد.

اعتراف پسر ۱۶ ساله به قتل در پمپ بنزين
گروه حوادث: پسر ۱۶ ساله اي كه در يك نزاع دسته جمعي در پمپ بنزين، جواني را به قتل رسانده بود، پس از يك هفته بازجويي لب به اعتراف گشود.
به گزارش خبرنگار، اين حادثه در پمپ بنزين خيابان سليمانيه تهران اتفاق افتاد. در تاريخ ۸ شهريور ماه امسال وقوع يك درگيري منجر به قتل از طريق صاحب يك پمپ بنزين به اطلاع پليس داده شد. پس از حضور مأموران و بازپرس ويژه قتل در صحنه حادثه، مشخص شد كه جسد متعلق به پسر ۱۷ ساله اي به نام عليرضا است كه توسط فرهاد(۱۶ ساله) در يك نزاع دسته جمعي با دو ضربه چاقو به كتف و صورتش به قتل رسيده است.
فرهاد كه توسط شاهدان حادثه در محل دستگير شده بود، تحويل مراجع قضايي و انتظامي شد تا تحقيقات مقدماتي در خصوص انگيزه اصلي قتل، آغاز شود. همچنين جسد پسر جوان براي بررسي علت اصلي مرگ به پزشكي قانوني انتقال يافت.
فرهاد كه براي بازجويي به دايره ۱۰ اداره آگاهي تهران انتقال يافته بود، در ابتدا منكر هرگونه جنايتي شد اما به شركت در نزاع دسته جمعي اعتراف كرد.
كارآگاهان در ادامه بررسي ها متوجه يك اختلاف قديمي بين متهم و عموي مقتول شدند به اين ترتيب، مجدداً وي را تحت بازجويي قرار دادند تا اين كه عصر روز شنبه فرهاد لب به اعتراف گشود.
وي گفت: روز حادثه، من و عليرضا، بر سر اين جريان درگيري پيدا كرديم و من كه به شدت عصباني شده بودم، با چاقو به او حمله ور شدم و چند ضربه به او وارد كردم.
بر پايه اين گزارش، هم اكنون متهم با قرار بازداشت روانه زندان شده است تا با صدور كيفرخواست محاكمه شود.

اعدام براي قاتل جوان
گروه حوادث: پسري ۲۳ ساله كه يكي از دوستان خود را با ضربات چاقو به قتل رسانده بود، از سوي شعبه ۷۱ دادگاه كيفري به اعدام محكوم شد.
به گزارش خبرنگار ما، اوايل ارديبهشت ماه سال جاري سه دوست كه اهل اهواز بودند، اين شهر را به قصد تفريح به سمت تهران ترك كردند. در طول مسير، آنها تصميم گرفتند در محلي توقف و كمي استراحت كنند. در زمان استراحت، نادر ۲۲ ساله كه اتومبيل متعلق به او بود، به دوستانش گفت كه بايد تمام هزينه سفر و پول بنزين را به من بپردازيد. همين حرف باعث آغاز جروبحث ها بين اين سه دوست شد.
پس از گذشت چند ساعت، نادر براي پر كردن باك بنزين، در يك پمپ بنزين توقف كرد. يكي از دوستان او به نام محمدرضا ۲۳ ساله براي كمك از اتومبيل پياده شد كه پس از دقايقي درگيري لفظي بين آنها به وجود آمد. ناگهان محمدرضا چاقويي را از جيبش درآورد و نادر را با وارد كردن ضربات چاقو به قتل رساند.
۱۲ شهريور امسال محمدرضا به اتهام قتل عمدي در شعبه ۷۱ دادگاه كيفري استان و در حالي كه اولياي دم از قاضي درخواست قصاص نفس (اعدام) كردند محاكمه شد.
صبح يكشنبه ۱۳ شهريورماه متهم از سوي قاضي عزيزمحمدي و چهار قاضي مستشارش به قصاص نفس (اعدام) محكوم شد و براي تأييد به ديوان عالي كشور فرستاده شد.

سرپرست دادسراي جنايي تهران:
هيچ فردي دستگير نشده است
فارس: درحالي كه سخنگوي قوه قضائيه خبر از دستگيري يك مظنون در ترور قاضي آقازاده را داده است، سرپرست دادسراي جنايي تهران مي گويد: هنوز مظنوني در رابطه با پرونده ترور قاضي آقازاده دستگير نشده است.
فخر الدين جعفرزاده گفت: در اين رابطه از چند نفر تحقيق شده است ولي هيچيك از آنها از سوي بازپرس بازداشت نشده اند.
وي در ادامه درباره وضعيت عمومي قاضي آقازاده گفت: وي در وضعيت جسماني خوبي بسر مي برد ولي هنوز گلوله از چشم بيمار خارج نشده است.
جعفرزاده در ادامه از ارسال پرونده ترور قاضي آقازاده به شعبه چهارم بازپرسي دادسراي جنايي تهران خبر داد و گفت:  بهروز هنرمند بازپرس پرونده ترور شهيد مقدس است كه پرونده قاضي آقازاده نيز صبح پنج شنبه براي رسيدگي به دو پرونده در كنار هم به اين شعبه فرستاده شد.

چاقوكشي يك جوان را به كام مرگ كشاند
گروه حوادث: جواني ديروز در تهران بزرگ بر اثر ضربات چاقوي دوستش فوت كرد.
ماموران كلانتري ۱۵۳ «تهران بزرگ» ديروز مطلع شدند شخص ۲۳ ساله اي با دوستش در «شهرك وليعصر» درگير شده و با چاقو به او حمله كرده است.
ماموران با حضور در محل حادثه، مجروح را بلافاصله به بيمارستان منتقل كردند ولي او بر اثر شدت جراحات وارده در ناحيه شكم فوت كرد.پليس ضارب را دستگير و روانه زندان كرد.

مرد پس از ديدن دختر ۱۷ ساله اش در
دادگاه گرفتن حضانت او را درخواست كرد
ايسنا: زني پس از ۱۵ سال، از همسر سابقش شكايت كرد و دريافت نفقه خود و دخترش را خواستار شد.
اين زن پس از ۱۵ سال، همسر سابقش را كه در خارج از كشور به سر مي برد، پيدا كرد و براي گرفتن نفقه  حال و نفقه  معوقه  فرزندش از او شكايت كرد.
دختر اين زن و مرد كه حالا ۱۷ ساله شده وقتي در شعبه ۲۶۶ دادگاه خانواده، پدرش را پس از گذشت اين همه سال ديد،  از هيجان، بي هوش شد.
پدر نيز كه مدت زيادي خارج از كشور به سر مي برد و فرزندش را نديده بود،  با ديدن دختر، درخواست گرفتن حضانت وي را داد.
اين پرونده براي بررسي درخواست نفقه زن و حضانت مرد در دست رسيدگي است.

سرقت مسلحانه از بانك و ربودن ۲۴۰ ميليون تومان
پليس: دو سارق مسلح ديروز به بانكي در شهرستان شوشتر استان خوزستان حمله كرده و مبلغ ۲۴۰ ميليون تومان چك مسافرتي و مبلغ يك ميليون و سيصد هزار تومان وجه نقد را به سرقت بردند.
سارقان حرفه اي مبلغ ۲۴۰ ميليون تومان چك مسافرتي و مبلغ يك ميليون و سيصدهزار تومان وجه نقد را از اين بانك به سرقت بردند.
متهمان با يك دستگاه خودروي پژو ۴۰۵ به همراه وجه نقد مسروقه از محل سرقت متواري شدند كه به محض وصول خبر، طرح مهار در فرماندهي انتظامي شهرستان شوشتر و شهرستانهاي مجاور به اجرا درآمد.
پليس با سرنخ هاي موجود در صدد دستگيري سارقان است.

تسويه حساب خونين
فارس: ردپاي يك مجرم سابقه دار معروف به حسن خوفناك در تسويه حساب خونين چند قاچاقچي مواد مخدر شناسايي شد.
ساعت يك بامداد روز جمعه در شهرك فرهنگيان واقع در منطقه غرب تهران ساكنان يك مجتمع مسكوني با شنيدن صداي شليك چندين گلوله، پليس را در جريان قرار دادند.
دقايقي بعد وقتي مأموران در محل حادثه حضور يافتند، متوجه شدند كه مرد جواني به نام شاهرخ در طبقه چهارم اين خانه با اصابت ضربه هاي چاقو از پاي درآمده است. بررسي ها نشان مي داد كه درگيري شديدي بين قرباني حادثه و مهاجمان صورت گرفته و چند گلوله شليك شده است.
در ادامه بررسي ها مشخص شد كه ۲ جوان ديگر نيز با اصابت ضربات كارد مجروح و به بيمارستان انتقال داده شده اند.
بر اساس اظهارات شاهدان عيني حادثه، لحظاتي پس از شنيده شدن صداي گلوله ها، ۲ مرد مجروح و دو مرد ديگر سوار بر يك خودروي سمند نوك مدادي از محل درگيري متواري شده اند.
از آنجايي كه شماره پلاك خودروي مورد نظر از سوي شاهدان ماجرا در اختيار پليس قرار گرفته بود، پس از استعلام مشخص شد پلاك مورد نظر سرقتي بوده و متعلق به يك خودروي پيكان است.
در بازجويي از مجروحان حادثه، به نام حسن خوفناك اشاره شد كه خود از مدتها قبل به دليل جرائم گوناگون تحت تعقيب بوده است.
به گفته بهروز هنرمند بازپرس اين پرونده،حسن خوفناك از مجرمان سابقه دار است كه به گفته شاهدان در زمان قتل در محل حضور داشته است و پس از اين درگيري كه منجر به قتل يك نفر و مجروح شدن دو نفر ديگر شده است از محل فرار كرده است.
تاكنون چهار متهم كه تعدادي از آنها از اعضاي خانواده مقتول هستند به عنوان مظنون دستگير شده اند. مجروحان حادثه در بازجويي ها اختلافات ۱۵ ميليون توماني مقتول و عاملان جنايت را انگيزه اين درگيري خونين اعلام كردند.
باشناسايي ردپاي اين مجرم سابقه دار، معروف به حسن خوفناك تحقيقات براي دستگيري او آغاز شد.

وقت رسيدگي به پرونده دانشگاه هاوايي تجديد شد
گروه حوادث: سرپرست مجتمع قضايي وليعصر اعلام كرد؛زمان رسيدگي به پرونده دانشگاه هاوايي به سبب حجيم بودن آن تجديد شد.
به نقل از اداره كل روابط عمومي و اطلاع رساني قوه قضائيه، يوسف زحمتكش گفت:پرونده متهم دانشگاه هاوايي كمتر از يك ماه است كه جهت رسيدگي به اين مجتمع ارسال شده است و از همان روز جهت پيگيري،به شعبه ۱۰۰۹ كه يكي از مهمترين شعبه هاي اين مجتمع است،ارجاع شد. وي گفت:پرونده در خصوص يك دانشگاه خارجي است كه رابطه آن در داخل كشور فعاليت داشته و متهم پرونده رئيس دانشگاه هاوايي است.
سرپرست مجتمع قضايي وليعصر افزود: پرونده در مرحله كيفرخواست است. زحمتكش تصريح كرد: شيرخان قاضي پرونده با نظر رياست كل دادگاه هاي عمومي تهران مسئول اجراي احكام مدني در مجتمع قضايي شهيد بهشتي شد اما اين جابجايي سبب وقفه در انجام كار نشده است. وي گفت:وقت دادرسي به اين پرونده به قاضي لهراسبي دادرس شعبه ۱۰۰۶ ارجاع شد و ايشان هم به دليل حجيم بودن پرونده وقت دادرسي را تجديد كرد. سرپرست مجتمع قضايي وليعصر اعلام كرد:پرونده دانشگاه هاوايي از اهميت چنداني برخوردار نيست و اين گونه فرافكني افكار عمومي را مورد هجمه قرار مي دهد.
موسسه هاوايي با ادعاي نمايندگي دانشگاه هاوائي آمريكا به افراد مختلف در كشور از جمله چند تن از مسئولان مدرك تحصيلي مي فروخت.

مرد ۶۰ ساله به خاطر شوخي به قتل رسيد
فارس: عامل قتل مرد ۶۰ ساله اي كه به خاطر شوخي كردن با دختربچه ها به قتل رسيده بود از سوي ماموران دايره ۱۰ آگاهي تهران دستگير شد.
۱۷ مردادماه سال جاري مرد ۶۰ ساله اي توسط اورژانس به بيمارستان لقمان منتقل شد كه به علت وخامت حالش جان سپرد. پس از مردن مرد ۶۰ ساله فرزندان وي به اداره آگاهي مراجعه كردند و گفتند: پدر ما پيش از مرگش گفته بود پسري به نام اصغر با لگد به شكم او ضربه اي زده بود كه اين ضربه باعث بد شدن حال پدرمان و انتقال او به بيمارستان شد.
با شكايت اولياي دم مقتول ماموران دايره ۱۰ آگاهي تحقيقات خود را آغاز كردند تا اينكه موفق به شناسايي و دستگيري متهم به قتل كه اصغر نام دارد، شدند. اصغر در بازجويي ها گفت: روز حادثه با يكي از دختربچه ها كه يكي از بستگان من بود در حال شوخي كردن بود كه من از اين كار عصباني شدم و با لگد به شكم او زدم كه حالش بد شد، اورژانس خبر كردم كه او را به بيمارستان لقمان بردند.
اصغر پس از بازجويي به اتهام قتل عمد بازداشت و روانه زندان شد.

دستگيري سارق ۸۰ ساله حرفه اي در اصفهان
000993.jpg
گروه حوادث: ماموران انتظامي شهرستان «نجف آباد» در استان اصفهان سارق ۸۰ ساله دخل مغازه ها را شناسايي و دستگير كردند.
گروه سارقان حرفه اي متشكل از يك پيرمرد ۸۰ ساله به نام «حسن» و دو مرد ۵۰ و ۳۰ ساله كه در «نجف آباد» اقدام به سرقت دخل مغازه ها مي كردند، پس از ۲۰ فقره سرقت در شهرهاي نجف آباد، خميني شهر و اصفهان دستگير شدند.
يكي از سارقان اين گروه پس از دستگيري اعتراف كرد كه با كمك دو نفر ديگر اقدام به سرقت دخل مغازه ها مي كردند. «حسن» پيرمرد ۸۰ ساله براي خريد به داخل مغازه مي رفت و پس از انجام خريد خود، از صاحب مغازه مي خواست تا به علت كهولت سن به او كمك كند تا اجناس خريداري شده را تا محل خودروي او حمل كند. هنگامي كه صاحب مغازه خارج مي شد يكي ديگر از سارقان اين گروه كه در نزديكي مغازه كمين كرده بود در فرصت مناسب داخل مغازه شده و دخل مغازه را سرقت مي كرد. صاحبان مغازه ها اكثر اوقات در لحظه سرقت متوجه آن نمي شدند و زماني متوجه مي شدند كه ديگر سارقان از محل دور شده بودند.
اما در يكي از سرقت ها مغازه دار متوجه سرقت شده و مانع فرار سارق شد و در نهايت با كمك ماموران انتظامي همه سارقان اين گروه دستگير شدند.
آنها اعتراف كردند كه چند سال است با كمك پيرمرد ۸۰ ساله اقدام به سرقت دخل مغازه ها مي كنند.
«حسن» پيرمرد ۸۰ ساله، همچنين اعتراف كرده كه در كشورهايي مانند عراق، سوريه و عربستان سرقت هايي را انجام داده است.
عكس اين سه نفر سال گذشته به عنوان سارق در روزنامه ها چاپ و منتشر شده اما اين تيم سه نفره همچنان به سرقت هاي خود در اين مدت ادامه داده اند.

با تلاش مأموران دايره ششم اداره آگاهي شهرستان كرج
اعضاي باند «مارمولكها» در دام پليس گرفتار شدند
گروه حوادث: اعضاي باند سرقت لوازم داخل خودرو موسوم به «باند مارمولكها» با بيش از ۱۳۰ فقره سرقت، با تلاش ماموران دايره ششم اداره آگاهي شهرستان كرج شناسايي و دستگير شدند.
در پي وقوع چندين فقره سرقت لوازم ضبط و پخش خودرو در مناطقي از كرج همچون عظيميه، حسن آباد، اسلام آباد، هفت تير و ... اكيپي از ماموران دايره ششم اداره آگاهي شهرستان كرج، جهت شناسايي متهم يا متهمان سرقت هاي مذكور تشكيل شد.
با آغاز تحقيقات پليسي، رد پاي دو تن از سارقان حرفه اي اين باند به نامهاي «محسن- ن» ۲۰ ساله سركرده باند مارمولكها و «رحيم- ق» ۲۳ ساله در يكي از پاركهاي كرج شناسايي شد.
بدين ترتيب ماموران در يك عمليات غافلگيرانه موفق به دستگيري اين دو تن كه به دليل مصرف مشروبات الكلي در حالت مستي و خواب آلودگي بودند، در پارك شدند.
«محسن» ۲۰ ساله سركرده «باند مارمولكها» در بازجويي ها اذعان كرد كه با همدستي «رحيم- ق» ۲۳ ساله و «ميلاد- ب» ۱۸ساله كه هر دو داراي سابقه كيفري نيز هستند، اقدام به سرقت لوازم داخل خودرو مي كرد.
وي گفت:  از ۲ سال پيش در حالي كه هر سه نفر ما بيكار بوديم، به اتفاق تصميم به تشكيل «باند مارمولكها» گرفتيم و بدين ترتيب از همان زمان سرقت لوازم داخل خودرو را آغاز كرديم.
سركرده ۲۰ ساله باند مارمولكها همچنين با اعتراف به ۱۳۰ فقره سرقت لوازم داخل خودرو طي اين مدت، توضيح داد: نيمه هاي شب براي انجام سرقت به خيابانهاي خلوت كرج مي رفتيم و در حالي كه «رحيم» سر كوچه، نگهباني مي داد، من و «ميلاد» در كمتر از ۳ دقيقه سرقت لوازم داخل خودرو را انجام داده و هر ضبط را ۵ تا ۱۰ هزار تومان به مالخران مي فروختيم.
با اعترافات اين متهمان «ميلاد» ۱۸ ساله، عضو ديگر اين باند و ۳ تن از مالخران به نامهاي «صابر» ، «مرتضي» و «محمدرضا» نيز دستگير شدند.
سرهنگ كسروي بهروز، فرمانده انتظامي شهرستان كرج در اين رابطه از شهروندان كرجي خواست در صورتي كه ضبط و پخش خودروي آنها در محل هاي ياد شده (عظيميه، اسلام آباد، حسن آباد، ۷ تير) مورد سرقت قرار گرفته است، مراتب را به شعبه ششم اداره آگاهي كرج اعلام كنند تا مورد پيگيري ماموران جهت تكميل پرونده متهمان قرار گيرد.

رئيس بزرگترين بانك چين محكوم به مرگ شد
شين هوا: طبق آمار رسمي از سوي سازمان مالي چين، در نيمه اول سال جاري يك هزار و ۶۹۷ كارمند در اين كشور به جرم ارتكاب جرايم اقتصادي دستگير و پاي ميز محاكمه رفته اند.بنابراين گزارش، در اين ميان ۵۷۰ كارمند از رده هاي بالا و با سابقه بانك هاي چين بودند كه به گفته مقامات مسئول چيني امري نگران كننده و بحث برانگيز است.

دوازده كشته در آتش سوزي پاريس
آسوشيتدپرس: آتش سوزي در يك مجتمع آپارتماني در جنوب پاريس ، ۱۲ كشته و ۱۶ زخمي بر جاي گذاشت. پليس در حال بررسي علت اين آتش سوزي است.
اين آتش سوزي كه از ابتداي ماه آوريل تا كنون چهارمين آتش سوزي است كه در مناطق مختلف پاريس رخ داده است، ابتدا از يك اتاق كوچك آغاز شده و به راهروي ورودي سرايت كرد.
به گفته پليس، آتش سوزي ابتدا از طبقه شانزدهم آغاز شده و به ساير نقاط سرايت كرد. پس از گزارش اين آتش سوزي ، بيش از ۲۰ آتش نشان در محل حاضر و به امداد رساني به آسيب ديدگان پرداختند . بر اثر اين آتش سوزي و به اين دليل كه امداد رساني به قربانياني كه در طبقات بالايي بودند بسيار كند انجام گرفت، وضعيت جسماني بيست نفر بسيار وخيم اعلام شده است.
بازپرس تحقيق پرونده در اين خصوص مي گويد: اين ساختمان كه ساخت آن به سال ۱۹۷۰ باز مي گردد اخيراً در دست تعمير بود. البته تحقيقات در اين زمينه همچنان ادامه دارد.

كشف دو جسد
آسوشيتدپرس: پليس لاوال اجساد دو مرد را كه از دو هفته پيش مفقود شده بودند، در حاشيه شهر پيدا كرد. پليس در حال تحقيق بر روي اين مسأله است كه آيا طرفين خود يكديگر را به قتل رسانده اند و يا شخص سومي در كار است.
پليس اجساد استيو رايت ۲۰ ساله و مارك كرانيك ۲۳ ساله را در نزديكي يك كلوب شبانه پيدا كرد.
پليس براي اطمينان از هويت مقتولان از خانواده هاي آنها درخواست كرد تا براي احراز هويت به پزشكي قانوني مراجعه كنند . پدر يكي از مقتولان از پليس درخواست كرده است كه براي درك علت فوت پسرش ، جنازه وي را كالبد شكافي كنند.
خانواده قربانيان آخرين بار ده روز پيش، آنها را در حالي كه مشغول صحبت با يكديگر بودند ، ديده و پس از آن از آنها هيچ خبري نشده بود.
پليس تحقيقات گسترده اي را در خصوص اين پرونده آغاز كرده است.

عامل بمب گذاري سال ۲۰۰۲ «پرو»
به ۳۰ سال حبس محكوم شد
نيوز دي: عامل اصلي بمب گذاري در مقابل سفارت آمريكا در پرو كه منجر به كشته شدن ۱۰ نفر شده بود، به ۳۰ سال حبس محكوم شد.
يكي از اعضاي گروه «شاينينگ پس» در پرو به اتهام بمب گذاري در مقابل سفارت آمريكا، ديروز به ۳۰ سال حبس محكوم شد.
براساس اين گزارش، اين بمب گذاري تنها ۳ روز پس از مسافرت بوش در سال ۲۰۰۲ به پرو اتفاق افتاد. اين متهم كه ويلبرت الكويي نام دارد، ديروز از سوي دادگاه به ۳۰ سال حبس متهم شد.اين بمب گذاري در تاريخ ۲۰ مارس ۲۰۰۲ روي داد. اين بمب در داخل اتومبيلي كه مقابل پاساژ روبه رويي سفارت آمريكا ، پارك شده بود ، منفجر شد. بر اثر اين بمب گذاري ۱۰ تن جان باخته و ۳۰ تن ديگر زخمي شدند.
البته در اين ميان ، «ويلبرت» تنها يكي از ۸ متهمي بود كه قصد انجام اين عمليات را داشتند.در پي دادگاه اين متهم ، ۳ زن ديگر كه دو تن از آنها به ۲۰ سال و نفر سوم به ۲۵ سال حبس محكوم شد، راهي زندان شدند. اين در حالي است كه ۴ متهم ديگر، از هرگونه اتهامي مبرا شدند.
شايان ذكر است، در پي عملياتهاي بمب گذاري اين گروه ، از سال ۱۹۸۰ به بعد تا به حال ۷۰ نفر جان باخته اند.

حوادث
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
علمي فرهنگي
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |