دوشنبه ۱۴ شهريور ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۹۲ - Sep 5, 2005
كنفدراسيون آسيا هشدار داد
هجوم ملخ ها
001038.jpg
خبرنگار همشهري: قاره پهناور آسيا با نيروي نهفته اي كه دارد، قادر است در تمام زمينه هاي اجتماعي به دستاوردهاي تازه اي برسد.
فاكتورهاي موجود در اقتصاد، فرهنگ، صنعت و مهم تر از همه جمعيت كمك خواهد كرد تا سازمان ها، كميته ها و كنفدراسيون هاي مختلف بتوانند با استفاده از نيروهاي بالقوه، موقعيت بهتري را براي كشورهاي آسيايي فراهم نمايند.
در زمينه هاي فوتبال ،آسيا گام هاي بلندي برداشته است .ميزباني مسابقات جام جهاني در سال ۲۰۰۲ و انجام آن به بهترين شكل باعث شد تا توجه تيم هاي بزرگ اروپايي به اين قاره معطوف شود.
خريدهاي ارزان از تيم هاي درحال رشد و اعزام تيم هاي بزرگ اروپايي به قاره آسيا علاوه بر سودآوري كلان به آنها موقعيت بهتري داده است.
در واقع اروپايي ها از اين فرصت سوءاستفاده كرده و با كمترين بودجه بهترين راندمان را براي آمادگي تيم هاي خود به دست آورده اند.
كنفدراسيون فوتبال آسيا در برهه اي از تاريخ با اقدامي انقلابي نسبت به اين سوءاستفاده ها اعتراض نمود.
كنفدراسيون فوتبال آسيا به باشگاههاي اروپايي هشدار داد كه به فكر سوء استفاده بيشتر از بازار فوتبال آسيا نباشند.
در همين حال AFC قصد دارد امور مربوط به برگزاري مسابقات تداركاتي تيم هاي بزرگ اروپايي در اين قاره را بر عهده بگيرد و آن را از اختيار فدراسيون هاي فوتبال كشورها و دلال ها خارج كنند.
محمد بن همام، رئيس كنفدراسيون فوتبال آسيا در اين باره مي گويد: «ما از بابت حضور پياپي اروپايي ها در فوتبال آسيا و سود كلاني كه از حضور كوتاه مدت شان در اين قاره به دست مي آورند نگرانيم.برپايي چنين تورهاي پر سر و صدايي براي فدراسيون هاي فوتبال هيچ منفعتي ندارد.همچنين هيچ ميراثي نيز پس از بازگشتن آنها به جاي نمي ماند.قصد ما اين است كه از اين پس تورهاي تيم هاي اروپايي در آسيا از طريق AFC صورت بگيرد» .آخرين تيم هايي كه از اروپا به شرق دور سفر كردند و چندين تور پر منفعت در اين منطقه بر پا كردند، رئال مادريد و منچستر بودند كه اردوي آنها به ماه جولاي بر مي گشت.
در اين ميان مسابقات رئال مادريد سر و صداي زيادي به راه انداخت.
اين تيم چندين بازي دوستانه در كشورهاي چين، ژاپن و تايلند برگزار كرد و نزديك ۲۵ ميليون دلار به حساب خود واريز كرد.
پيش از انجام اين ديدارها، رئال مادريد به شيكاگو و لوس آنجلس سفر كرده بود و به همين دليل بازيكنان اين تيم به هنگام بازي با تيم هاي آسيايي خسته و ناتوان نشان مي دادند.
اين مساله خشم كارشناسان فوتبال خاور دور را موجب شد و حتي يكي از روزنامه هاي چيني انجام اين بازيها و بي فايده بودن آنها را به «هجوم ملخ ها» تشبيه كرد.به همين دليل بن همام به كمك اورس لينسي، دبير كل فيفا، در نظر دارد از تاثير مخرب چنين مسابقاتي بر فوتبال آسيا جلوگيري كند: «ما با تيم هاي انگليسي و اروپايي مشكلي نداريم و فقط مي خواهيم آمدن و رفتن آنها سودي به حال فوتبال آسيا داشته باشد.ستاره هايي كه اينجا مي آيند بايد از هر نظر مقيد به اصولي باشند تا به هر گونه كه تمايل دارند در تورهاي آسيايي حاضر نشوند» .

دو و ميداني قهرماني آسيا
ايران با يك طلا و دو برنز دهم شد
001035.jpg
در پايان شانزدهمين دوره  مسابقات دووميداني قهرماني آسيا در كشور كره  جنوبي، تيم ايران با كسب يك مدال طلا و دو مدال برنز به عنوان دهم دست يافت.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در آخرين روز از مسابقات دووميداني قهرماني آسيا پس از كسب مدال برنز و ركوردشكني سجاد مرادي در دوي  ۸۰۰ متر، تيم  ۴ در ۴۰۰ متر ايران متشكل از رضا بوعذار، محمد عاكفيان، احسان مهاجرشجاعي و سجاد مرادي با كسب زمان  ۳ دقيقه و ۸ ثانيه و  ۷۵ صدم ثانيه ركورد ايران را به ميزان ۵۶ صدم ثانيه بهبود بخشيدند و در مكان پنجم آسيا قرار گرفتند.امين نيك فر در رقابت هاي پرتاب وزنه با ركورد۲۷/۱۷ متر دوازدهم شد و هادي سپهرزاد در پايان ماده  دهگانه با  ۶۸۸۶ امتياز هفتم شد.در پايان اين دوره از مسابقات تيم چين با كسب ۱۵ مدال طلا،  ۷ مدال نقره و  ۱۰ مدال برنز در مكان نخست ايستاد.تيم ژاپن با كسب  ۲۳ مدال در مكان دوم قرار گرفت، تيم قطر با كسب  ۱۲ مدال سوم شد و تيم هاي هندوستان، عربستان، سريلانكا، كره جنوبي، ازبكستان، تايلند و ايران در مكان هاي بعدي قرار گرفتند.

براي حضور در رقابت هاي قهرماني آسيا
تيم ملي بسكتبال امروز عازم دوحه مي شود
تيم ملي بسكتبال بزرگسالان كشورمان به منظور شركت در رقابت  هاي قهرماني آسيا امروز راهي قطر مي شود.تيم ملي بسكتبال كشورمان با تركيب سعيد تابش نيا، امير اميني، پويا تاجيك، مهدي كامراني، صمد نيكخواه بهرامي، محمد شاهسوند، حامد حدادي، جابر روز بهاني، ايمان زندي، حامد سهراب نژاد، حامد آفاق ،راهي رقابت  هاي قهرماني مردان آسيا مي شود تا به مصاف حريفاني به نام هاي چين، تايوان و ازبكستان از مرحله مقدماتي برود.
براساس اين گزارش، مسابقات از روز پنج شنبه هفدهم شهريور ماه در دوحه قطر برگزار خواهد شد و ۱۶ تيم برتر آسيا در قالب ۴ گروه به مصاف هم مي روند.
گروه اول: كره جنوبي - مالزي - عربستان - كويت
گروه دوم: چين، تايوان، ايران، ازبكستان
گروه سوم: ژاپن- اندونزي - قزاقستان - قطر
گروه چهارم: هند - اردن - لبنان و هنگ كنگ

پس از هشت سال بوكس ايران در آسيا طلايي شد
تيم ملي بوكس كشورمان پس از هشت سال موفق شد در مسابقات قهرماني آسيا صاحب مدالهاي طلا، نقره و برنز شود.در پايان بيست و سومين دوره مسابقات قهرماني آسيا كه در ويتنام برگزار شد، تيم ملي بوكس موفق به كسب مدالهاي رنگين يك طلا و يك نقره و دو برنز شد.بر اساس اين گزارش، روح  الله حسيني در وزن ۹۱+ كيلوگرم، توانست با نتيجه ۲۹-۳۸ حريف قدرتمند ازبكستاني خود را شكست دهد و به مدال طلاي قهرماني آسيا دست پيدا كند؛ نورالدين چگيني نيز در ۶۰ كيلوگرم مدال نقره را به گردن آويخت.در وزن ۶۹ كيلوگرم؛ رضا قاسمي دارنده مدال برنز آسيايي فيليپين موفق شد عنوان سومي آسيايي خود را حفظ كند و به مدال برنز ديگري دست يابد.
در وزن ۸۱ كيلوگرم؛ همايون اميري به مدال برنز آسيا بسنده كرد.در رده  بندي تيمي با توجه به نزديك بودن امتيازات كشورهاي آسيايي تيم ملي بوكس ما با كسب شانزده امتياز و چهار پله صعود به مقام پنجم آسيا دست پيدا كرد.

مقدسيان مديرعامل جديد باشگاه پيكان
علي مقدسيان به عنوان جانشين موقت ناصر شهسواري در باشگاه پيكان منصوب شد.پس از كناره گيري ناصر شهسواري در حدود ۲۰ روز گذشته از مديرعاملي باشگاه پيكان؛ در دومين انتصاب «علي مقدسيان» با حكم دكتر منطقي به عنوان جانشين موقت شهسواري منصوب شد.مقدسيان عضو هيات مديره  باشگاه پيكان است و در حالي سرپرست موقت باشگاه پيكان را بر عهده گرفته تا به احتمال زياد طي هفته هاي آينده رسما به عنوان مدير عامل جديد پيكان فعاليتش را آغاز كند.

مربيان هندبال در راه آلمان
رئيس  فدراسيون  هندبال  گفت : با ارتقاء سطح  كيفي  رقابت هاي  هندبال  قهرماني  باشگاه هاي  برتر ايران  سطح  دانش  مربيان  ليگ  نيز بايد افزايش  مي يابد.
عليرضا رحيمي  روز يكشنبه  در گفت  وگو با ايرنا افزود: براي ارتقاء سطح  دانش  مربيان  تلاش  داريم  از تجربيات  فدراسيون  هندبال  آلمان در اين  زمينه  بهره  گيريم .
وي  اظهارداشت : بدين  منظور داوران  و مربيان  كشورمان  به صورت  گروه هاي ۱۰ نفره  براي  آموزش  به  آلمان  اعزام  خواهند شد.
رحيمي گفت : نبايد فاصله اي  از نظر دانش  مربيگري  بين  مربيان  ايراني  و خارجي  وجود داشته  باشد، هر روز روش هاي  نويني  براي  مربيان  ارائه  مي شود و بايد مربيان  ما نيز با دانش  روز هندبال  آشنا باشند.

استقلال فاتح كشتي ساحلي ايران
خبرنگار همشهري: نخستين دوره رقابت هاي كشتي ساحلي كشور كه در ساري جريان داشت با برتري نمايندگان استان ميزبان به پايان رسيد. در اين پيكارها كه با حضور ۶ تيم انجام شد تيم استقلال ساري پس از برگزاري سي كشتي در صدر ايستاد و تيم هاي شهيد علي تبار فريدونكنار و شهرداري سرخرود دوم و سوم شدند، اين مسابقات در دو اوزان ۷۴ و ۷۴+ كيلوگرم انجام شد. تيم هاي شهرداري سرخرود، شهيد علي تبار فريدونكنار، سازمان جهاد كشاورزي گرگان، استقلال الف و ب ساري و باشگاه داود گرگان شركت داشتند.

زياده خواهي از واليبال
علي شاكري: واكنش در برابر يك گلايه معمولي از سردرد نبايد باعث زير سئوال رفتن كارنامه درخشان يك رشته ورزشي آن هم واليبال شود كه در حال حاضر سمبل ورزش هاي گروهي ايران به شمار مي رود؛ ورزشي كه با رشد فوق العاده اش در آسيا و جهان تحسين دوست و دشمن را به همراه داشته و ارتقاي جايگاه و منزلت ورزش ايران را در دنيا فراهم آورده است. جالب تر از همه آن كه مديركل امور فدراسيون هاي ورزشي به جاي آن كه فدراسيون هاي در خواب را دعوت به پيروي و الگوبرداري از واليبال كند، اعلام داشته است كه گروهي را مأمور دلايل ناكامي واليبال ساخته است!؟ عجب، اگر سازمان داراي كارشناساني مجرب در اين زمينه است، بهتر است نخست از رشته تخصصي راكتي كه شما نزديك به ۱۵ سال دبيري آن را برعهده داشته ايد شروع كند كه نتوانست با وجود مديري لايق و با وجود شركت در انواع و اقسام مسابقات جهاني و بين المللي يكقدم به جلو بردارد.
اميدواريم كه در دام بدخواهان ورزش گرفتار نشده باشيد كه اين چنين كارنامه درخشان فدراسيوني را كه مديرش به عنوان نخستين مدير ورزش، سال پيش مفتخر به دريافت نشان لياقت از دستان رئيس جمهوري شد در روز روشن انكار مي كنيد.
بهتر مي دانيد واليبال ايران تا ده سال پيش جزو قدرت هاي درجه ۳ آسيا نبود و حالا بدل به قطب اول واليبال بزرگترين قاره جهان در همه رده هاي سني شده است. واليبال اكنون اين افتخار را دارد كه تنها ورزش گروهي كشورمان باشد كه در ابعاد جهاني مطرح است و به تازگي با صعود همزمان در سه رده سني به مسابقات قهرماني جهان برگ زريني بر افتخارات ورزش ايران اضافه كرده است. اين نوع برخورد بي هيچ ترديدزياده خواهي از واليبال را در اذهان تداعي مي كند.

چهارشنبه، آغاز اسكي چمن قهرماني جهان در ديزين
خبرنگار همشهري: چهاردهمين دوره مسابقات اسكي چمن قهرماني جهان طي روزهاي ۱۵ تا ۱۹ شهريورماه در پيست اسكي ديزين برگزار مي شود.
به گزارش روابط عمومي فدراسيون اسكي تاكنون حضور كشورهاي ايتاليا، اتريش، سوئيس، آلمان، چك، اسلواكي، چين، چين تايپه، ژاپن، پاكستان در اين مسابقات قطعي شده است. قرار است يكصد ورزشكار زن و مرد طي سه روز در ايران با يكديگر به رقابت بپردازند. مراسم افتتاحيه اين مسابقات امروز ساعت ۱۷ در مجموعه ورزشي انقلاب برگزار مي شود. اين مسابقات در سه رشته مارپيچ بزرگ، كوچك و سرعت انجام خواهد شد.

فوتبال مقدماتي جام جهاني ۲۰۰۶
اوكراين و آمريكا صعود كردند
حسن حيدري: رقابتهاي مقدماتي جام جهاني در قاره اروپا با صعود اوكراين به جام جهاني توام شد. در گروه دوم اين بازي ها در تفليس اوكراين با تساوي يك بر يك مقابل گرجستان ۲۴ امتيازي شد و به عنوان اولين تيم از اين قاره براي اولين بار به جام جهاني صعود كرد. در بازي  ديگر اين گروه تركيه با دانمارك به تساوي دو بر دو رسيد.اولگ بلوخين بعد از صعود اوكراين به جام جهاني درحالي كه فرياد مي زد موفق شديم گفت: اكنون اعتقاد دارم حتي قادر به قهرماني در جام جهاني هستيم.
در ساير گروه ها نتايج مختلفي بدست آمد اما هيچكدام به صعود تيمي منجر نشد.در گروه نخست روماني با دو گل جمهوري چك را شكست داد و هلند در ايروان با يك گل برابر ارمنستان به برتري رسيد.تيم پرتغال نيز با پيروزي پرگل شش بر صفر لوكزامبورگ را شكست داد تا با ۲۳ امتياز در آستانه صعود قرار گيرد. روسيه نيز با دو گل ليختن اشتاين را مغلوب كرد تا خود را براي بازي هاي پلي اف آماده كند.فرانسه نيز با سه گل از سد جزاير فارو گذشت تا با تيم هاي ايرلند و سوئيس ۱۳ امتيازي شود. در گروه پنجم ايتاليا برابر اسكاتلند به تساوي يك بر يك رسيد تا همچنان در صدر جدول باقي بماند.لهستان نيز با سه گل از سد اتريش عبور كرد و ميزبان تنها توانست دو گل ميهمان را پاسخ دهد. اين تيم درحال حاضر با ۲۱ امتياز در گروه ششم در صدر ايستاده است.
صعود آمريكا به مرحله نهايي جام جهاني
تيم  ملي  فوتبال  آمريكا با پيروزي  مقابل  تيم  مكزيك  جواز حضور در مرحله نهايي  مسابقات  فوتبال  جام  جهاني  ۲۰۰۶ آلمان  را كسب  كرد.
تيم  آمريكا در چارچوب  مسابقات  فوتبال مقدماتي  جام  جهاني  ۲۰۰۶ آلمان  در منطقه  آمريكاي  شمالي ، مركزي  و حوزه درياي  كاراييب  (كونكاكاف) در زمين  خود پذيراي  تيم  مكزيك  بود و توانست  با ۲ گل  حريف  خود را مغلوب  كند.رالستون  در دقيقه  ۵۳ و بيسلي  ۵۶ دو بار دروازه  تيم  مكزيك  را باز كردند تا تيم  آمريكا با آنكه  سه  بازي  ديگر در پيش  دارد جواز حضور در جام  جهاني  را به دست  آورد.
آرژانتين شكست خورد
001041.jpg
تيم  ملي  فوتبال  آرژانتين  صدرنشين  مسابقات  فوتبال  مقدماتي  جام  جهاني ۲۰۰۶ آلمان  در منطقه  آمريكاي  جنوبي  شنبه شب  مقابل  تيم  پاراگوئه  شكست  را پذيرا شد.در اين  ديدار كه  در زمين  تيم  پاراگوئه برگزار شد، اين  تيم  با تك  گل  دقيقه  ۱۵ روكه  سانتا كروز حريف  قدرتمند خود را شكست  داد.گابريل  هينز بازيكن  تيم  آرژانتين  در دقيقه  ۵۵ از زمين  اخراج  شد.
در ديگر ديدارهاي  ديشب  تيم  ونزوئلا ۴ بر يك  پرو را برد و اكوادور ۲بر يك  از سد بوليوي  گذشت .

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
علمي فرهنگي
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |