چهارشنبه ۱۳ مهر ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۸۱۷ - Oct 5, 2005
قاليباف:
مجلس، ظرفيتي مناسب براي حل مشكلات تهران است
ايرنا: شهردار تهران  از مجلس  شوراي  اسلامي  به عنوان  ظرفيتي  مناسب  براي  حل  مشكلات  شهر تهران  ياد كرد.
محمدباقر قاليباف  عصر سه شنبه  پيش  از حضور در نشست  نمايندگان  استان  تهران در جمع  خبرنگاران  در گفت  و گويي  كوتاه  افزود: يكي  از ظرفيت هايي  كه  براي حل  مشكلات  شهر مي شود دنبال  كرد، مجلس  است  كه  نظرات  نمايندگان  را مي توان  گرفت و با تبادل  نظر، براي  توسعه  خدمات  اقداماتي  انجام  داد.
شهردار تهران ، همچنين  در خصوص  زمان  معرفي  معاونان  شهرداري  تهران  گفت : تا آخر هفته  جاري  معاونان  را معرفي  مي كنم .
قاليباف  در پاسخ  به  اين  سئوال  كه  آيا مي خواهيد راهنمايي  و رانندگي زير مجموعه  شهرداري  تهران  شود؟ گفت : اين  بحثي  است  كه  دنيا تحت  عنوان دولت  شهر و نظام  جامع  شهري  تجربه  آن را دارد.
وي  اظهار داشت : اين  موضوعي  است  كه  بايد به  طور دقيق  مورد بررسي  قرارگيرد، اما آنچه  مسلم  است  در شهر نيازمند مديريت  جامع  شهري  هستيم .
وي  در خصوص  بودجه  شهر تهران  خاطرنشان  كرد: حتما بايد به  سمت  درآمدهايي  پايدار رفت  و طبعاً با كمك  دولت  اين  امكان پذير است .از خبرنگاران  براي  پوشش  خبري  اين  نشست  دعوت  شده  بود، اما با اين  حال ، اين  جلسه  پشت  درهاي  بسته  برگزار شد.

براساس طرح جامع حمل ونقل و ترافيك
قطارهاي هوايي به طول ۱۰۰ كيلومتر
تهران را پوشش مي دهند
003873.jpg
گروه شهري: تهيه طرح جامع حمل و نقل و ترافيك شهر تهران در سال آينده به پايان رسيده و به دنبال آن افق سياست گذاريهاي ترافيكي و الگوي ميزان سفرهاي آينده تهران تا سال ۱۴۰۰ مشخص و براساس اين طرح اجرا خواهد شد.
به گزارش خبرنگار ما، تهيه اين طرح جامع جديد بعد از گذشت ۱۰ سال و به منظور به هنگام سازي اطلاعات طرح جامعي است كه در سال ۱۳۷۲ براي ترافيك تهران ارايه شده بود.
بنابراين گزارش فاز اول اين طرح از حدود سه ماه قبل به منظور بررسي و اظهارنظر كارشناسانه تقديم كميسيون تخصصي شهرسازي و عمران شوراي اسلامي شهر تهران شده است.
خبرنگار ما به نقل از مهندس افندي زاده مديرعامل شركت مطالعات جامع حمل و نقل ترافيك مي نويسد: براساس اين طرح و بدون اعمال روشهاي مديريت تقاضاي سفر (TDM) تا سال ۱۴۰۰ سهم سواريها ،۲۵۱۲ اتوبوس واحد ۳/،۱۵ تاكسي و مسافربرهاي شخصي ۷/،۱۴ مترو ۶/۱۱ قطار هوايي ۷۱۵ و ميني بوس ۸/۱۲ خواهد بود.
اين در حالي است كه در صورت اعمال روشهاي مديريت تقاضا نظير طرح زوج و فرد كردن خودروها، جلوگيري از تردد خودروهاي تك سرنشين، افزايش محدوده طرح ترافيك و افزايش قيمت پاركينگ هاي سطح شهر سهم اتوبوس واحد به ۵/۲۰ درصد، سواريها
۱/،۱۹ تاكسي و مسافربر ۸/۱۴ ،مترو ۲/۱۴ قطار هوايي ۷۱۹ و ميني بوس به ۶/۱۱ درصد خواهد رسيد.
بنا به گفته افندي زاده راه نجات شهر تهران از ترافيك موجود تنها استفاده از حمل و نقل عمومي است چون هم شبكه معابر گنجايش لازم را ندارد و هم نرخ ورودي خود رو به شهر بدون خروجي رو به تزايد است.
وي گفت: تا سال ۱۴۰۰ پيش بيني احداث ۱۰۷ كيلومتر مترو يعني سه برابر آنچه تاكنون ساخته و ۳۶ كيلومتر به جز خطر كرج را در طرح جامع ترافيك لحاظ كرده  ايم.
به گفته افندي زاده بين خطوط مترو كه از زيرزمين و با صرف هزينه و وقت زياد عبور كرده و ظرفيت جابجايي ۳۰ تا ۵۰ هزار مسافر را دارد با اتوبوس كه به دليل تردد در روي زمين با معضل محدوديت ظرفيت معابر مواجه بوده و امكان جابجايي ۱۰-۸ هزار مسافر را دارد وسيله اي به نام قطار هوايي هست كه در عين كم هزينه بودن و سرعت زياد در هنگام اجرا و عدم اشغال سطح معابر ظرفيت جابجايي ۳۰-۱۰ هزار مسافر را دارد.
مديرعامل شركت مطالعات حمل و نقل و ترافيك گفت: رينگ قطار هوايي به طول ۱۰۰ كيلومتر و در مجاورت اتوبانها شهر در ۵ رينگ شامل انتهاي حكيميه تا ميرداماد و ميدان آفريقا، ميدان نوبنياد تا ميدان پونك، ميدان پونك تا ميدان زمزم، ميدان الغدير تا ميدان مشيريه، ميدان مشيريه تا رسالت به تصويب شوراي اسلامي شهر تهران رسيده است.
وي اظهار داشت: اين رينگ در كنار خطوط اتوبوسراني به ميزان ۷ هزار دستگاه و مترو به طول ۱۰۷ كيلومتر به عنوان تغذيه كننده تا سال ۱۳۹۰ مي تواند يك شبكه حمل و نقل قوي را تشكيل دهد.
وي پايان قراردادهاي خطوط مترو و قطار هوايي را در صورت تامين بودجه تا پايان سال ۱۳۹۰ اعلام كرد.
افندي زاده خبر داد: همچنين براساس طرحهاي ارايه شده از سوي شركت مطالعات ترافيك تا سال ۱۴۰۰ ديگر تاكسي ها و مسافربرهاي سرگردان به دنبال مسافر وجود نخواهد داشت.
وي در اين راستا به ساماندهي مسافربرهاي شخصي اشاره كرد و اينكه بر اين اساس كليه مسافربران اعم از تاكسي يا شخصي به سمت سيستمهاي خطي و تلفني خواهند رفت.وي اظهار داشت: اين شركت تاكنون تمامي مسافربرهاي شخصي به تعداد ۶۰ هزار نفر را به همراه مسير تردد آنها شناسايي كرده و محل استقرار آنها را مشخص ساخته است تا با ارايه مجوز از سوي سازمانهاي مربوطه و تحت نظارت آنها به صورت موظف و نظام مند به جابجايي مسافران اقدام نمايند.

تجهيز كتابخانه ها
003861.jpg
معاون فرهنگي و اجتماعي شهرداري منطقه ۱۵ از تجهيز كتابخانه هاي تابعه شهرداري منطقه به ۱۰ هزار جلد كتاب جديد خبر داد.به گزارش روابط عمومي شهرداري منطقه ،۱۵ محمد عزيزي معاون فرهنگي و اجتماعي منطقه با اشاره به جوان بودن جمعيت منطقه و لزوم اهميت ترويج فرهنگ كتاب و كتابخواني اظهار كرد: شهرداري منطقه با حمايت معاونت فرهنگي و اجتماعي شهرداري تهران با صرف هزينه اي حدود ۱۴۰ ميليون ريال اقدام به تهيه ۱۰ هزار جلد كتاب و واگذاري آنها به كتابخانه هاي تابعه منطقه نموده است.اين گزارش حاكي است، پنج كتابخانه در مراكز فرهنگي تابعه شهرداري منطقه ۱۵ در اين زمينه به شهروندان سرويس دهي مي كند.

تجهيز مدارس شرق تهران
003864.jpg
ايرنا: شهردار نمونه  تهران  از مشاركت  شهرداري  منطقه  هشت  در تجهيز مدارس  شرق  تهران  خبر داد.
مجتبي  قاسمي  افزود: مدارس ، كانون  آينده سازان  جامعه  هستند و دانش آموزان  امروز كه  آينده سازان  فرداي  ميهن  اسلامي تلقي  مي شوند، بايد در محيط آرام  به  فراگيري  علوم  بپردازند.وي  اظهار داشت : متاسفانه  بسياري  از مدارس  موجود در شرق  تهران ، فاقد شاخصه هاي  لازم  بوده  و شهرداري  منطقه  هشت  آماده  مشاركت  در مناسب سازي  اين  فضاها ست .شهردار منطقه  هشت  تهران  گفت : بناهاي  شماري  از مدارس  از استحكام  و نماي مناسب  برخوردار نيست  و اين  معضل  يك  تهديد بالقوه  بشمار مي آيد و شهرداري  منطقه  هشت  توانسته  است  با نظرات  كارشناسي  براي  مقاوم سازي  بناها اقدام  كند.

تعويض تاكسي هاي فرسوده با خودرو سمند
003855.jpg
ايرنا: مدير عامل  سازمان  مديريت  و نظارت  بر تاكسيراني  شهر تهران  گفت : دارندگان  تاكسي هاي  با عمر بالاي  ۱۵ سال ، مي توانند خودروهاي  خود را با سمند تعويض  كنند.اميرمحمود دهلوي  با بيان  اينكه  تاكسي هاي  ناوگان  تاكسيراني  به  دو طريق  در طرح  تبديل  به  احسن  شركت  مي كنند، افزود: شيوه  نخست  تبديل  به  احسن  خودروهاي  فرسوده مربوط به  تاكسي هاي  با عمر بالاي  ۱۵ سال  است .وي  گفت : صاحبان  تاكسي هاي  اوراق  شده ، با وام  ۷۰ ميليون  ريالي  و كارمزد مناسب  و امكاناتي  كه  از سوي  سازمان  بهينه سازي  در اختيارشان  قرار مي گيرد، مي توانند تاكسي هاي  فرسوده  خود را با خودرو سمند نو تعويض  كنند.

معاون عمراني استاندار تهران:
جلوگيري از ساخت و سازهاي
غيرمجاز نياز به همكاري دستگاه ها دارد
003858.jpg
خبرگزاري فارس: معاون عمراني استاندار تهران از توقف ساخت و سازهاي غيرمجاز شدت يافته در ايام انتخابات خبر داد و گفت: متاسفانه جنگ و گريز براي ساخت و سازهاي غيرمجاز در استان تهران به صورت امري طبيعي درآمده است.
حسن كريمي  افزايش ساخت وسازهاي غير مجاز در ايام تعطيل و مناسبت هاي مختلف را فرايندي طبيعي دانست و تصريح كرد: هيچ گاه نمي توان بطور صددرصد گفت كه ساخت و سازهاي غير مجاز در استان تهران متوقف مي شود.
وي در پاسخ به اين سئوال كه چند درصد از ساخت و سازهاي استان غيرمجاز هستند، گفت: آماري در اين زمينه نداريم اگر آمار دقيقي در اختيار داشتيم كه جلوي آنها را مي گرفتيم اما اين كار به دليل پراكندگي ساخت و سازهاي غير مجاز در استان امكانپذير نيست.
وي خاطرنشان كرد: كنترل اين موضوع به تنهايي دست ما نيست، درست است كه استانداري مي تواند به عنوان يكي از عوامل مهم در اين فرايند ايفاي نقش كند اما نقش عوامل اجتماعي، اقتصادي، قوه قضاييه و تعامل با نيروي انتظامي را در كنترل ساخت و سازهاي غيرمجاز نيز نمي توان ناديده گرفت.
كريمي تأكيد كرد: درست است كه هريك از دستگاه ها اقداماتي را براي مواجهه با اين موضوع انجام مي دهند اما چون كارها به صورت منسجم انجام نمي گيرد به همين دليل خيلي موفق نيست.

بهره برداري از مجتمع ورزشي شهيد آباد
003867.jpg
مجتمع ورزشي شهيدآباد با حضور شهردار منطقه ۳ تهران ديروز افتتاح و مورد بهره برداري قرار گرفت.
به گزارش روابط عمومي شهرداري منطقه ،۳ مجتمع ورزشي شهيد آباد با صرف اعتباري بالغ بر ۱۶ ميليارد و ۳۰ ميليون ريال در زميني به وسعت ۶۷۰ متر مربع و ۳۰۲۰ متر مربع بنا در ۵ طبقه در محله زرگنده ساخته و مورد بهره برداري قرار گرفت.
دكتر علي اصغر تهراني _ شهردار منطقه ۳ در افتتاحيه اين مجتمع ورزشي با اشاره به كمبود سرانه فضاهاي ورزشي گفت: به رغم فقر فضاهاي ورزشي، ورزش بايد در بين شهروندان تهراني به عنوان يك فرهنگ تلقي شود و از اين رو شهرداري درصدد است ضمن ارائه تسهيلات به علاقه مندان به سرمايه گذاري در بخش ساخت فضاهاي ورزشي، امكانات و ابزارهاي ورزشي در مراكز عمومي از جمله بوستانهاي شهري نصب و راه اندازي كند.
وي تصريح كرد: با توجه به نقش بانوان در سلامت و تندرستي خانواده و جامعه، متأسفانه سرانه فضاهاي ورزشي ويژه بانوان بسيار ناچيز است و اين معضل مي تواند به عنوان يك تهديد به شمار آيد، البته شهرداري در مناطق بيست و دوگانه از جمله منطقه ،۳ ساخت ورزشگاه هاي ويژه بانوان را در دستور كار دارد.
شهردار منطقه ۳ در ادامه افزود: مجتمع ورزشي شهيدآباد به گونه اي طراحي و ساخته شده است كه بانوان و آقايان مي توانند به طور همزمان و البته مجزا از امكانات آن استفاده كنند.به گفته وي در اين مجتمع، مي توان انواع ورزشهاي رزمي، ژيمناستيك و بدنسازي را انجام داد. همچنين در زيرزمين اين مجتمع ورزشي يك زورخانه ساخته شده است.

چراغ  راهنمايي  تقاطع  بزرگراه  ملاصدرا
با خيابان  ملاصدرا حذف  مي شود
ايرنا: با افتتاح  تقاطع غيرهمسطح  بزرگراه  كردستان  با خيابان  ملاصدرا، چراغ  راهنمايي  اين  تقاطع حذف  مي شود.
حسين  هادياني ،  مدير عامل سازمان مهندسي و عمران شهرداري تهران  افزود: احداث  تقاطع  غيرهمسطح  كردستان  - ملاصدرا از دو سال  پيش  آغازشده  كه  به  دليل  حجم  ترافيكي  بسياراين  تقاطع ، تاكنون  به  بهره برداري  نرسيده است .
وي ، طول  پل  احداث  شده  روي  تقاطع  مذكور را ۲۳۰ متر و عرض  آن را ۲۶ مترعنوان  كرد و اظهارداشت : اين  تقاطع  هفت  دهانه  ۲۴ متري  و يك  دهانه  ۳۰ متري دارد كه  براي  احداث  آنها تاكنون  ۲۵ ميليارد ريال  هزينه  شده  است .
هادياني به  كاهش  حجم  ترافيكي  تقاطع كردستان  - ملاصدرا با بهره برداري  از اين  پل  اشاره كرد و يادآور شد: بزرگراه كردستان  به  طول  ۷/ ۹ كيلومتر يكي  از شريان هاي  مهم  ترافيكي  تهران  محسوب مي شود كه  ازابتداي  بزرگراه  شهيد گمنام  آغاز وبه  بزرگراه  چمران  ختم  مي شود.
وي با بيان  اينكه  ۷/۱ كيلومتر از سطح  اين  بزرگراه  هنوز زير بارترافيكي  قرارنگرفته  است ، تصريح كرد: مذاكراتي  با مسئولان  صداوسيما، ورزشگاه انقلاب  و نمايشگاه  بين المللي  تهران  براي  واگذاري  زمين هاي  قرار گرفته  درطرح  بزرگراه  كردستان  صورت  گرفته  است  .
وي  با اشاره  به  اينكه  عمليات  احداث  تقاطع  غيرهمسطح  بزرگراه  كردستان  بابزرگراه  نيايش  بيش  از ۵۵ درصد پيشرفت  فيزيكي  داشته ، افزود: سهم  بزرگراه كردستان  در كاهش  ترافيك  خيابان  وليعصر(عج ) و بزرگراه  چمران  بسيار چشمگيراست  و با تكميل  آن ، بسياري از مشكلات  ترافيكي  شمال  تهران  برطرف  خواهد شد.
مديرعامل  سازمان  مهندسي  وعمران  شهرداري  تهران  خاطرنشان  كرد: در تقاطع بزرگراه  كردستان  با بزرگراه  شهيد گمنام  مشكلات  ترافيكي  زيادي  داريم  كه  بااجراي  طرحي  ترافيكي ، اين  مشكل  رفع  خواهد شد.

به مناسبت حلول ماه مبارك رمضان اجرا مي شود
طرح فرهنگ رمضان در فرهنگسراهاي تهران
بيش از يكصد ويژه برنامه فرهنگي، هنري و مذهبي براي گراميداشت ماه مبارك رمضان در قالب جشنواره اي بزرگ در فرهنگسراهاي تهران برگزار مي شود.
مديركل روابط عمومي و امور بين الملل سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران، با بيان اين مطلب از آغاز جشنواره رمضان با برنامه  اي تحت عنوان جشن ماه نو، گراميداشت حلول ماه مبارك، خبر داد.
حسين هاتفي فارمد افزود: امسال مركز فن  آوري اطلاعات سازمان فرهنگي هنري برنامه هاي فرهنگي متنوعي را در دو بخش، مبتني بر فضاي حقيقي و مجازي براي گراميداشت ماه مبارك رمضان تدارك ديده است.
وي گفت: اين برنامه ها با جشن ماه نو آغاز و به جشن عيد رستگاري، گراميداشت حلول ماه شوال و عيد فطر منتهي مي شود.
به گفته  هاتفي بخش عمده اي از برنامه هاي مركز فن آوري اطلاعات سازمان با عنوان «طرح فرهنگ رمضان» ، با رويكرد توسعه حضور فرهنگ و ارزش هاي اسلامي در فضاي وب و بهره  گيري از فن آوري اطلاعات در ارائه مفاهيم و باورهاي ديني اجرا خوهد شد.
وي برپايي جشن ضيافت عشق و توزيع افطاري ساده را از برنامه هاي فراگير سازمان فرهنگي هنري در فرهنگسراها، خانه هاي فرهنگ و ساير مراكز ذكر كرد و افزود: مسابقات كتابخواني، خطاطي پوستر، وبلاگ نويسي، نقاشي  كودكان، نگارگري قرآني، احكام، مسابقه ورزشي جام رمضان، برپايي محافل انس با قرآن، شبي با قرآن و ختم قرآن، جشن ميلاد امام حسن مجتبي(ع)، مراسم زيارت عاشورا، ويژه برنامه هاي شب هاي قدر و شهادت حضرت علي(ع)، كارگاه روزه داري و سلامت، تجليل از تشكل هاي قرآني، نمايشگاه كتاب، خط، عكس و نقاشي، سلسله نشست هاي قرآني و همايش هاي ويژه رمضان، شب هاي شعر قدس و انتفاضه، جشن تكليف دانش آموزان، همايش  نجوم درباره حلول ماه، سمينارهاي پزشكي سلامت و رمضان، همايش قاريان قرآن، مؤذنين و مداحان اهل بيت(ع)، برپايي كلاس هاي تفسير قرآن، برپايي بازارچه هاي خيريه، انتشار پيك رمضان و جلسات پرسش و پاسخ احكام از ديگر ويژه برنامه هايي است كه به مناست ايام مبارك ماه رمضان تدارك ديده شده و در فرهنگسراهاي تفكر، قرآن، شهر، خانواده، سلامت، بانو، ملل، طبيعت، دختران، علوم، كودك و خانه هاي فرهنگ صدف، قاسم  آباد، حكيميه، كتابخانه هاي دارآباد، علامه اميني، حكيميه، لويزان و عظيمي، نگارخانه هاي لاله، موزه دكتر سندوزي، خانه  قرآن منطقه ،۷ عكسخانه شهر و ساير مراكز سازمان ميزبان شهروندان روزه  دار است.

آلودگي هوا در هفته نخست مهرماه
بنابر اعلام شركت كنترل كيفيت هواي تهران در شش روز از هفته نخست مهرماه امسال و سال گذشته،هواي تهران در وضعيت ناسالم قرار داشته و در اين مدت تهراني ها فقط يك روز در هفته هواي سالم استنشاق كرده اند.به گزارش روابط عمومي شهرداري تهران، شركت كنترل كيفيت هواي شهر تهران با اشاره به اينكه كيفيت هوا در هفته ابتدايي مهرماه ۸۳ و ۸۴ تفاوت چنداني نداشته است، اعلام كرد: بر اساس آمارهاي موجود ۱۴ درصد روزهاي هر دو سال در مدت مذكور در شرايط سالم و ۸۶ درصد روزها نيز در شرايط ناسالم قرار داشته است.

وزير مسكن و شهرسازي:
دفاتر نظام مهندسي در شهرستانهاي
استان تهران داير مي شود
گروه شهري: دفاتر نظام مهندسي در همه شهرستانهاي استان تهران داير مي شود.به گزارش روابط عمومي استانداري تهران، وزير مسكن و شهرسازي در گردهمايي نيم روزه معاون امور عمراني استانداري، هيأت مديره سازمان نظام مهندسي و كنترل ساختمان، شهرداران و رؤساي شوراهاي استان تهران افزود: اعتقاد كامل دارم كه انجام دقيق ضوابط و مقررات نظام مهندسي مستلزم اقدامات هماهنگ وزارت مسكن و شهرسازي، شهرداريها و نظام مهندسي است.مهندس سعيدي كيا با تأكيد بر اين كه، نماي عمومي ساختمانها در شهرها متعلق به مردم و حق عمومي تلقي مي شود تصريح كرد: هيچ تعارضي ميان كانون مهندسي و نظام مهندسي وجود ندارد ضمن آن كه نظام مهندسي مي تواند از ديگر شركتهاي صنف مهندسي شهرسازي استفاده كند.

تغيير ساعت كار ميادين ميوه و تره بار در ماه رمضان
003870.jpg
ايلنا: مديرعامل سازمان ميوه و تره  بار شهرداري تهران، ساعت كار ميادين ميوه و تره  بار شهرداري در ماه مبارك رمضان را اعلام كرد.
محمود صلاحي با اشاره به تغيير ساعت كار ميادين تره  بار از ابتداي ماه مبارك رمضان، گفت: با شروع ماه مبارك رمضان كار ميادين ميوه و تره  بار ساعت ۷ و ۳۰ دقيقه صبح آغاز شده و تا ساعت ۱۲ و ۳۰ دقيقه ظهر ادامه دارد.
وي افزود : غرفه  هاي ميادين از ساعت ۱۲ و ۳۰ تا ۱۳ براي برپايي نماز ظهر تعطيل هستند و مجدداً از ساعت ۱۳ تا ۱۸ فعاليت مي  كنند.
صلاحي تصريح كرد: در ماه رمضان همه اقلام ميوه و تره  بار در ميادين عرضه مي  شود و علاوه بر آن خرما و زولبيا و باميه نيز در غرفه  ها عرضه خواهد شد.
وي، درخصوص عرضه سبزي در ميادين، گفت: عرضه سبزي  هايي كه به صورت پخته مصرف مي  شود در ميادين مشكلي ندارد، اما درخواست مردم براي سبزي  هاي خام كاهش يافته و ما نيز در اين خصوص منتظر ابلاغ دستورالعمل جديد وزارت بهداشت هستيم.
مديرعامل سازمان ميوه و تره  بار شهرداري تهران، افزود: درخصوص عرضه مرغ هيچ مشكلي در ماه مبارك رمضان نخواهيم داشت و ما نيز قيمت اين ماده خوراكي را افزايش نداده  ايم.
به گفته وي، مرغ غيرمنجمد با قيمت يك  هزار و ۴۵۰ تومان و مرغ منجمد به قيمت يك  هزار و ۴۹ تومان عرضه مي  شود.
صلاحي گفت: به مناسبت ماه مبارك رمضان، يك غرفه ميوه و تره  بار در منطقه ۲۲ افتتاح شده و يك غرفه نيز هفته آينده در منطقه ۲۰ افتتاح خواهد شد.

به منظور ثبت در فهرست آثار ملي
فهرست آثار فرهنگي - طبيعي كشور تدوين مي شود
گروه علمي فرهنگي: دومين همايش فرهنگ و ميراث طبيعي با صدور بيانيه اي با تأكيد بر تدوين مقررات و فهرست ملي آثار و چشم اندازهاي طبيعي به كار خود پايان داد.
به گزارش روابط عمومي سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري قرار است سازمان هاي ميراث فرهنگي و گردشگري، حفاظت محيط زيست،  منابع طبيعي، زمين شناسي و تشكل هاي غيردولتي فعال در امر شناسايي و حفاظت آثار ياد شده و كميسيون ملي يونسكو در ايران در تهيه اين فهرست همكاري نمايند.
شركت كنندگان در اين همايش سه روزه (۱۱-۹ مهرماه) در قطعنامه اي مشتمل بر ۷ بند ضمن تأكيد بر تداوم برگزاري همايش فرهنگ و ميراث طبيعي به صورت دوسالانه و موضوعي، خواستار گنجاندن واحدهاي درسي در ارتباط با ميراث فرهنگي و طبيعي ايران در سرفصل دروس مركز آموزش عالي ميراث فرهنگي و گردشگري و نيز برگزاري دوره هاي آموزشي مرتبط به صورت كارگاه هاي آموزشي براي كليه مديران و كاركنان سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري شدند.
ادامه فعاليت كميته فرهنگ و ميراث طبيعي در پژوهشكده مردم شناسي در زمينه شناسايي ميراث هاي فرهنگي، طبيعي و مشترك كشور به منظور پيشنهاد قرارگيري در فهرست آثار ملي از ديگر بندهاي اين بيانيه به شمار مي رود. در اين بيانيه فراهم آوردن امكانات تشويقي براي ايجاد و گسترش فعاليت هاي سازمان هاي غيردولتي در زمينه هاي ياد شده و توجه به نقش مهم رسانه هاي عمومي در ارتقاء دانش و آگاهي، به منظور گسترش فرهنگ حفاظت و صيانت از ميراث فرهنگي طبيعي مورد توجه قرار گرفته است.

ديدار عضو شوراي شهر تهران با شهروندان
مهندس حسن بيادي - نايب رئيس شوراي اسلامي شهر تهران امروز در منطقه ۴ با شهروندان ديدار مي كند.
شهروندان مي توانند جهت ثبت نام ديدار با عضو شوراي شهر به شهرداري منطقه مذكور مراجعه كنند.

نصب دو هزار شير ايستاده آتش نشاني
مدير عامل سازمان آتش نشاني تهران بزرگ از نصب دو هزار شير ايستاده آتش نشاني و خريد ۱۲۰ دستگاه خودرو حريق در نيمه دوم امسال خبر داد.به گزارش روابط عمومي شهرداري تهران، احمد ضيايي با اعلام اين خبر افزود: بودجه بخش فني و عمراني سازمان آتش نشاني در سال ۸۳ ، ۱۲۲ ميليارد و ۴۰۲ ميليون ريال بوده است كه اين رقم با بيش از ۱۰۰ درصد افزايش به ۲۶۵ ميليارد و ۸۸۱ ميليون ريال رسيده است.به گفته وي بافت شهري حاكم بر كلان شهر تهران كه تركيبي از شكل سنتي و ساختار مدرن شهري است برنامه ريزي، ايمن سازي شهر، رسيدن نيروهاي امدادي به محل حادثه بعنوان اصلي ترين عامل جلوگيري از وارد آمدن خسارت را با مشكلات عديده اي مواجه كرده است لذا اين سازمان بدنبال چيدمان مطلوب و افزايش ايستگاهها و تجهيز آنها به انواع تجهيزات و ماشين آلات است.مدير عامل سازمان آتش نشاني تهران اضافه كرد: تا پايان سال ،۸۳ ۷۰ ايستگاه حريق، ۱۱ ايستگاه نجات سنگين و ۵ ايستگاه پشتيباني فعال داشتيم كه در سال ۸۴ ، ۹ ايستگاه جديد به آن اضافه شده است.

شهري
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |