چهارشنبه ۱۳ مهر ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۸۱۷ - Oct 5, 2005
در كنفرانس مطبوعاتي برانكو اعلام كرد :
با پنج قدرت فوتبال جهان بازي مي كنيم
003840.jpg
003849.jpg
خبرنگار همشهري: كنفرانس هاي مطبوعاتي برانكو ايوانكوويچ سرمربي تيم ملي فوتبال هم كم كم تبديل به موضع گيري هاي حاشيه اي شده است كه هرگز به سود فوتبال ما نخواهد بود. در شرايط فعلي كه فوتبال در تلاطم و مشكلات عديده دست و پا مي زند مطرح كردن مسايلي كه لطمه به موقعيت بازيكنان، تيم ملي و باشگاه ها مي زند صحيح به نظر نمي رسد. برانكو با تمام درايت و تيزهوشي هم گاه از درك واقعي و شناخت از جامعه شناسي ايران عقب مي ماند و حرف هايي را مي زند كه فعلا مصلحت نيست. او دوباره از مواضع اصولي خود در تيم  ملي دفاع كرد و يكسري اطلاعات هم ضميمه آن نمود كه مي خوانيد.
كنفرانس مطبوعاتي برانكو ايوانكوويچ، سرمربي تيم ملي فوتبال كشورمان به منظور تشريح برنامه هاي تيم ملي ايران تا شروع رقابت هاي جام جهاني برگزار شد.
برانكوايوانكوويچ در اين نشست درباره تمرينات تيم ملي كشورمان پيش از شروع جام جهاني گفت: تا قبل از سفر به آلمان، سه مرحله  اردوي تمريني برگزار مي كنيم و طي اين مدت به غير از ديدار برابر كره جنوبي، پنج ديدار تداركاتي با تيم هاي قدرتمند جهان انجام خواهيم داد.
يازدهم ارديبهشت، تمرينات نهايي براي حضور در جام جهاني آغاز خواهد شد و بازيكنان لژيونر شاغل در ليگ هاي ايتاليا و آلمان ۱۴ و۱۵ ارديبهشت به جمع ملي پوشان ملحق خواهند شد.
وي در پاسخ به اين سوال كه چرا از وجود افشين قطبي به عنوان آناليزور در تيم ملي استفاده نمي كنيد و به جاي وي از افاضلي سود مي بريد گفت: اين مساله انتخاب خودم است، من مانند پروين، قلعه نويي و فرانچيچ از مربياني در كادر فني تيم ملي استفاده مي كنم كه به آنها اعتقاد دارم و تا آنجا كه مي دانم آقاي قطبي در كادر فني تيم هاي كره جنوبي و آمريكا حضور نداشته است.
من باور دارم كه افاضلي كارشناس بسيار خوبي است، ما به غير از وي از افراد ديگر نيز براي آناليز تيم هاي حريف استفاده مي كنيم.
نسبت به وي شناخت كامل دارم و مدت ۴ سال است كه با وي همكاري مي كنم، ولي او استخدام تيم ملي نيست و هيچ درآمدي كسب نكرده؛ فكر مي كنم افاضلي بسيار بهتر از قطبي كار مي كند.
دكتر دادكان اطمينان داده كه مشكل مالي براي ديدارهاي دوستانه با تيم هاي قدرتمند جهان نداريم؛ اما بايد توجه داشت كه تيم ملي بزرگسالان، تنها تيم درآمدزاي ملي فوتبال ايران است.وي در مورد ديدار دوستانه تيم ملي كشورمان برابر كره جنوبي گفت: تنها نمايندگان قاره آسيا براي حضور در جام جهاني مشخص شده اند، ما چهارشنبه آينده برابر كره جنوبي به ميدان خواهيم رفت.اين تيم به هيچ عنوان تيم پيش پا افتاده اي نيست و براساس رده بندي فيفا، يكي از قدرتمندترين تيم هاي جهان است.
سرمربي تيم ملي افزود: در ماه هاي آبان، بهمن و اسفند با تيم هاي قدرتمندي ديدارهاي دوستانه برگزار مي كنيم؛ اما براي دعوت از تيم هاي قدرتمند مسايل مالي حرف اول را مي زند.
وي در پاسخ به انتقاد يك خبرنگار درباره دعوت از بازيكناني همچون معدنچي، صالح نژاد و... گفت: قبل از هر چيز نكته اي را مي خواهم بگويم كه هزاران بار آن را تكرار كردم، انتخاب بازيكن از وظايف يك مربي است. معدنچي دو سال پيش هم در تيم ملي بود و من نسبت به پتانسيل وي اعتقاد دارم. وي درباره عدم دعوت عنايتي گفت: برهاني، اكبرپور و  هاشميان از اولويت هاي كاري من بوده اند.من او را ۴ سال پيش به تيم ملي دعوت كردم؛ اما او نتوانست نمايش مناسبي را در تيم ملي داشته باشد.
وي درمورد پتانسيل بازيكنان ايراني گفت: وظيفه نخست هر مربي، بررسي و انتخاب بازيكنان تواناتر است.
در ميان بازيكنان دعوت شده فعلي، تنها يحيي گل محمدي سني بالاي ۳۰ سال دارد و ميانگين سني تيم ملي در حال حاضر ۲۵ سال است.
خبرنگاري از برانكو پرسيد، «آيا ظرفيت تحمل انتقادات را پيش از شروع جام جهاني داريد؟» برانكو پاسخ داد: هر كس افكار و نظرات خودش را دارد، من در كنار بلاژويچ به عنوان يكي از بهترين  مربيان دنيا در سال ۱۹۹۸ شناخته شده ام و هفت سال نيز به عنوان كمك اول تيم ملي كرواسي فعاليت داشته و موفق به كسب مدال برنز جام جهاني شده ام.به غير از المپيك، در تمامي مسابقات مهم جهاني، حضور داشته ام.اميدوارم كه آن قدر صبر و تحمل داشته باشم كه با تحمل انتقادات، بر روي نيمكت ايران به عنوان سرمربي در جام جهاني حضور داشته باشم.
برانكو درباره ليست انتظار تيم ملي گفت: اين كار را متداول خواهيم كرد، چرا كه در صورت مصدوميت يا قادرنبودن همراهي بازيكنان اصلي، مي توانيم از وجود بازيكنان حاضر در ليست انتظار استفاده كنيم.
وي در مورد عدم دعوت از ايمان مبعلي گفت: كاري كه او در تيم ملي و تيم باشگاهي اش انجام داد، مرا راضي نكرد.او بازيكني بود كه در سن ۱۸ سالگي به تيم ملي دعوت شد و من از او انتظارات زيادي دارم.او يكي از كانديداهاي دعوت مجدد به تيم ملي است.سرمربي تيم ملي كشورمان در مورد انتقادات امير قلعه نويي از عدم دعوت بازيكنان جديدي كه تازه به استقلال پيوسته اند گفت:اميرآبادي تا پيش از مصدوميت بازيكني بوده كه پيش از جام جهاني به طور مداوم به تيم ملي دعوت مي شده، اما مصدوميت، مشكلات فراواني را براي او ايجاد كرد و او در فصل جديد تنها در دو بازي آخر تيمش به عنوان بازيكن فيكس به ميدان رفت . خوشحالم كه قلعه نويي به فكر منافع ملي است، اما من بايد اين سوال را مطرح كنم كه چرا هر زمان بازيكني مانند صادقي، قرباني و كاظمي به تيم ملي دعوت شده، در بازگشت در استقلال به نيمكت نشين تبديل شده است.
نمي دانم چرا روز گذشته رحمتي بازيكن ذخيره بود؟ وي در مورد دعوت از گل محمدي و نصرتي، اين دو مدافع را جزو بهترين مدافعان فوتبال ايران قلمداد كرد و گفت: نمايش اين دو بسيار قانع كننده بوده است.

جلسه مشترك علي آبادي با طالقاني
محمدرضا طالقاني صبح ديروز با مهندس علي آبادي معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان تربيت بدني ديدار و گفت وگو كرد.به گزارش ايپنا، پس از مراجعت كاروان كشتي فرنگي كشورمان از رقابتهاي جهاني مجارستان، صبح ديروز محمدرضا طالقاني رئيس فدراسيون كشتي با حضور در محل سازمان تربيت بدني در جلسه اي با مهندس علي آبادي معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان تربيت بدني در مورد عملكرد كشتي گيران كشورمان در اين دوره از رقابتها به بحث و تبادل نظر پرداختند.گفتني است محمدرضا طالقاني به اتفاق مرتضي فرجي نايب رئيس و اسدالله رضايي دبير فدراسيون كشتي بعدازظهر روز دوشنبه ۱۸مهرماه مجدداً با رئيس سازمان تربيت بدني ديدار و گفتگو خواهند كرد.

ايران ميزبان مسابقات بولينگ و بيليارد آسيا
رئيس  فدراسيون  بولينگ  و بيليارد گفت :مسابقات  بولينگ  و بيليارد زير ۲۱سال  قهرماني  آسيا ارديبهشت  ماه  سال  آينده  در ايران  برگزار خواهدشد.غلامرضا مهرعبداللهي  روز سه شنبه  با بيان  اين  مطلب  به  خبرنگار ايرنا افزود: كنفدراسيون  بولينگ  و بيليارد آسيا موافقتش  را با ميزباني  ايران اعلام  كرده  است .وي  در ادامه  به  فعاليت  باشگاه هادر رشته هاي  بولينگ  و بيليارد اشاره كرد و گفت : چهار هزار باشگاه  بيليارد و بولينگ  در كشور فعال  هستند.وي  گفت : به  طور متوسط در اين  باشگاه ها روزانه  ۵۰ ورزشكار فعاليت مي كنند.مهرعبداللهي  در ادامه  افزود: فعاليت  عمده  فدراسيون ، گسترش  ورزش  بولينگ مي باشد و براي  اين  منظور در نظر داريم  طي  برنامه هايي  پنج  و ۱۰ ساله  ۵۰۰خط بولينگ  را در كشور راه اندازي  نماييم .رئيس  فدراسيون  بولينگ  و بيليارد ايران  از اجراي  طرح  درجه بندي  باشگاه هاي بيليارد خبر داد و اظهارداشت :اين  طرح  در جهت  استاندارد يادگرفتن  بازي بيليارد صورت  مي پذيرد و باشگاه ها بر اين  اساس  از درجه  يك  تا سه  رتبه بندي مي شوند.

مايلي كهن:
پروين را حذف نخواهم كرد
محمد مايلي كهن معتقد است كه باشگاه پيروزي با پتانسيل نهفته دروني خود مي تواند برتر از آن چيزي باشد كه امروز است.وي خاطرنشان كرد: برنامه فكري و اجرايي من براي پرسپوليس يك برنامه نو و متفاوتي خواهد بود. هيچگاه نخواسته ام از طريق حزب يا افراد خاصي خود را ديكته كنم. هميشه مستقل بوده ام و با احترام به تمام افراد خواستار اجراي واقعيت در مجراي عقلانيت هستم.مايلي كهن تصريح كرد: معجزه و شق القمر نمي كنم. صاحب فكرم و مي دانم چه كاري بايد انجام شود تا اين تيم به آن چه كه حداقل پتانسيل و توانش است دست يابد. من ديدگاه هايي دارم و فكر مي كنم اين ديدگاه ها كارساز است.هيچ گاه نگفته ام كه مي خواهم مديرعامل پرسپوليس شوم ولي نبايد تفكراتي را كه مي تواند به رشد پرسپوليس كمك كند را ناديده گرفت. وي در پاسخ به اين سوال كه در صورت فراهم شدن شرايط حضور شما در ساختار مديريتي پرسپوليس با سه ضلع سازمان تربيت بدني، هيات مديره و علي پروين چگونه تعامل برقرار خواهيد كرد، گفت: عليرغم همه كم لطفي ها و بي مهري هايي كه پروين نسبت به پيشكسوتان و خصوصا مايلي كهن داشته است دنبال جريان حذفي نيستم. پروين و هيچ يك از دوستان را حذف نخواهم كرد.

مشحون: درباره صنام تصميم  جمعي خواهيم گرفت
003843.jpg
خبرنگار همشهري: درباره صنام و معرفي احتمالي اين تيم به مسابقات بسكتبال غرب آسيا تصميم  جمعي خواهيم گرفت. محمود مشحون ديروز با اعلام اين مطلب به همشهري گفت: صنام حتي با تفاوت ناچيز با ساير گزينه هاي تيم مورد نظر ما خواهد بود و به مسئولان اين تيم توصيه كرده ام تا با جذب بازيكنان خارجي تركيبي مطمئن پيدا كنند. وي افزود: ما همه تيم ها را به يك چشم نگاه مي كنيم و برايمان نام تيم فرقي ندارد و ما دلمان مي خواهد كه نماينده ايران، نماينده اي شايسته و مقتدر باشد. رئيس فدراسيون بسكتبال با تمجيد از افزايش تيم هاي خوب و مدعي چون آذرپيام، پگاه فارس و همدان گفت: با اين تيم ها رقابت هاي داغي در انتظار ليگ برتر خواهد بود. وي پيرامون جذب سرمربي خارجي براي بسكتبال گفت: با حوصله و با برنامه اين كار را دنبال مي كنيم و مي خواهيم انتخاب صحيحي داشته باشيم.

فوتبال باشگاه هاي برتر ايران
ملوان و قندي بر استقلال اهواز و شموشك پيروز شدند
تيم  ملوان  بندر انزلي  در هفته  ششم  مسابقات  فوتبال  قهرماني  باشگاه هاي برتر ايران  مقابل  تيم  استقلال  اهواز به  پيروزي  رسيد.تيم  ملوان  در اين  بازي  كه  روز سه شنبه  در ورزشگاه  تختي  انزلي  برگزار شد ميهمان  خود را با نتيجه  ۳ بر ۲ از پيش  روي  برداشت .
گل هاي  تيم  ملوان  در دقايق  ۷۲ ، ۸۱ و ۹۰ به  ترتيب  توسط هادي  تاميني ، علي  يحيي نژاد و محمد غلامين  به  ثمر رسيد و دو گل  استقلال  اهواز نيز در دقيقه  ۵ توسط فريدون  فضلي  و ۵۳ توسط آدريانو آلوز بازيكن  برزيلي  اين  تيم  وارد دروازه  ملوان  شد.
دقايق  اولين  اين  بازي  همراه  با باران  شديد بود. حدود پنج  هزار تماشاگر از اين  ديدار ديدن  كردند.همچنين تيم  شهيد قندي  يزد مقابل  تيم  شموشك  نوشهر به  برتري  دست  يافت .
در اين  ديدار كه  عصر روز سه شنبه  در ورزشگاه  شهيد نصيري  يزد برگزار شد، تيم  شهيد قندي  با نتيجه  ۲ بر صفر ميهمان  خود را شكست  داد.گل هاي  اين  بازي  در دقايق  ۳۲ و ۷۸ توسط بهشاد ياورزاده  و دنيس  سانتوز براي  تيم  شهيد قندي  يزد به  ثمر رسيد.قضاوت  اين  ديدار كه  با استقبال  چندان  تماشاگران  روبرو نشد بر عهده  ايرج  نظري  با كمك  صفدر احمدي  و سعيد علي  نژاديان  بود.

حسين كفعمي مديرعامل باشگاه ايران خودرو شد
«حسين كفعمي» به عنوان مديرعامل باشگاه فرهنگي، ورزشي ايران خودرو برگزيده شد.كفعمي جانشين «علي مقدسيان» كه پس از استعفاي «ناصر شهسواري» به طور موقت امور ورزشي باشگاه ايران خودرو را برعهده داشت، گرديد.
مراسم معارفه كفعمي ديروز سه شنبه در محل باشگاه پيكان برگزار شد.
وي پيش از اين به عنوان مدير باشگاه فرهنگي، ورزشي ذوب آهن اصفهان فعاليت مي كرد.

ايران قهرمان مسابقات بدمينتون بانوان غرب آسيا
ورزشكاران  ايراني  قهرمان  سومين  دوره  مسابقات  بدمينتون  قهرماني  بانوان غرب  آسيا شدند.
در اين  مسابقات  كه  با شركت  ورزشكاران  ۱۳ كشور در سالن  شهيد فخار مشهد جريان  داشت ، روز سه شنبه  ورزشكاران  ايراني  در هر دو بخش  انفرادي  و دونفره  بر سكوي  قهرماني  ايستادند.
در رقابت هاي  انفرادي  اين  مسابقات  بهناز پيرزمان  از ايران  بر سكوي نخست  ايستاد، اوا قطريب  از سوريه  دوم  شد و سحر زمانيان  و نگين امين پور از ايران  بطور مشترك  سوم  شدند.
در رشته  دونفره  تيم  ايران  متشكل  از «بهناز پيرزمان  و نگين  امين پور» اول  شد، «گلناز فائزي  و نكيسا سلطاني» از ايران  دوم  شدند و «آوا قطريب» و «هديل  كريم» از سوريه  و «سميرا زارع  و مينا رواقي» از ايران  بطور مشترك  سوم  شدند.

تيم ملي فوتبال جوانان ايران به ديدار امارات مي رود
سايت خليج تايمز خبر داد كه تيم ملي فوتبال جوانان امارات در دو ديدار دوستانه به مصاف تيم ملي ايران مي رود.
تيم ملي جوانان كشورمان كه خود را براي حضور قدرتمندانه در رقابت هاي قهرماني آسيا و انتخابي جام جهاني آماده مي كند براساس گزارش سايت اماراتي خليج تايمز طي روزهاي ششم و هشتم آبان سال جاري به مصاف تيم ملي جوانان امارات مي رود.
تيم ملي بزرگسالان امارات نيز كه خود را براي شركت در مسابقات غرب آسيا در قطر آماده مي كند به منظور كسب آمادگي تا شروع اين رقابت ها به مصاف تيم هاي ملي عمان، برزيل و سوريه خواهد رفت.

معرفي تيراندازان برتر آقايان در رشته تفنگ بادي
فينال مسابقات تيراندازي قهرماني جام دفاع مقدس در رشته اهداف ثابت كه بخش آقايان آن در سالن تيراندازي جانبازان استان زنجان برگزار مي شود، در رشته تفنگ بادي مردان مشخص شد و طي آن ۴۰ تيرانداز برگزيده و منتخب سراسر كشور از ۱۷ استان كشور به رقابت پرداختند كه اسامي نفرات اول تا سوم بدين شرح مي باشد.
۱- صابر پرستي از آذربايجان شرقي با شليك ۷۰۰ تير ۶۷۱ امتياز.
۲- ابراهيم اينانلو از تهران با شليك ۷۰۰ تير ۶۷۱ امتياز.
۳- رضا احمدي از آذربايجان شرقي با شليك ۷۰۰ تير ۶۷۰ امتياز.
اين گزارش حاكيست فينال مسابقات رشته تپانچه بادي مردان بعدازظهر امروز در زنجان برگزار مي شود.

قرعه كشي مرحله گروهي مسابقات جام يوفا انجام شد
003846.jpg
براساس قرعه كشي مرحله گروهي رقابت هاي فوتبال جام اتحاديه باشگاههاي اروپا (يوفا) كه روز سه شنبه انجام شد، تيم زسكا مسكو مدافع قهرماني اين پيكارها با المپيك مارسي همگروه شد. تيم هامبورگ نيز در گروه اول با نايب قهرمان فصل ۲۰۰۴موناكو همگروه شده و با تيم هاي اسلاويا پراگ، زسكا صوفيه و وايكينگ ساتاوانگر بايد ديدار كند.
جدول كامل گروه بندي به شرح زير است:
** گروه اول:
موناكو (فرانسه)
اسلاويا پراگ (جمهوري چك)
هامبورگ (آلمان)
زسكا صوفيه (بلغارستان)
وايكينگ اف.ك (نروژ)
** گروه دوم:
لوكوموتيو مسكو (روسيه)
اسپانيول (اسپانيا)
پالرمو (ايتاليا)
بروندبي (دانمارك)
مكابي تيكوا (رژيم صهيونيستي)
** گروه سوم:
هرتابرلين (آلمان)
لانس (فرانسه)
سمپدوريا (ايتاليا)
استوا بخارست (روماني)
هالمشتاد (سوئد)
** گروه چهارم:
آلكمار (هلند)
ميدلزبورو (انگليس)
دنيپرو پتروفسك (اوكراين)
گراس هاپرز زوريخ (سوئيس)
ليتكس لووچ (بلغارستان)
** گروه پنجم:
آ.اس. رم (ايتاليا)
بازل (سوئيس)
ستاره سرخ بلگراد (صربستان و مونته نگرو)
استراسبورگ (فرانسه)
ترومسو (نروژ)
** گروه ششم
زسكا مسكو (روسيه)
مارسي (فرانسه)
هيرن وين (هلند)
لفسكي صوفيه (بلغارستان)
دينامو بخارست (روماني)
** گروه هفتم:
اشتوتگات (آلمان)
سالونيكا (يونان)
شاختر دونتسك (اوكراين)
رن (فرانسه)
راپيد وين (اتريش)
** گروه هشتم:
بشيكتاش (تركيه)
سويل (اسپانيا)
بولتون (انگليس)
زنيت سن پترزبورگ (روسيه)
ويتوريا ستوبال (پرتغال)

اروگوئه خواستار ميزباني جام جهاني
«تاباره  واسكوئز» رئيس  جمهوري  اروگوئه  به «سپ  بلاتر» رئيس  فدراسيون  بين المللي  فوتبال  پيشنهاد كرد، امتياز ميزباني  رقابت هاي  جام  جهاني  سال ۲۰۳۰ را كه  همزمان  با يكصدمين  سال  برگزاري  اين  مسابقات  است ، به  ميزبان  اولين  دوره  يعني  اروگوئه  اعطا كنند.به  گزارش  خبرگزاري  رويترز از مونته  ويدئو، نخستين  دوره  مسابقات  جام جهاني ، سال  ۱۹۳۰ در اروگوئه  برگزار شد و كشور ميزبان  به  قهرماني  در اين  پيكارها دست  يافت .

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |