دوشنبه ۲ آبان ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۸۳۳ - Oct 24, 2005
۵ هزار قطعه پرنده در نزديكي ارس تلف شدند
آنفلوآنزاي مرغي پشت مرزهاي ايران
روزانه ۷۰ قطعه پرنده در استان آذربايجان غربي تلف مي شوند
گروه اجتماعي: احتمال شيوع آنفلوآنزاي مرغي در ايران هر روز افزايش مي يابد.
بنابر آخرين گزارش ها روزانه حدود ۷۰ قطعه پرنده در سطح استان آذربايجان غربي به علتي نامعلوم كه مي تواند نوعي آنفلوآنزاي مرغي باشد تلف مي شوند.
همچنين بنابر گزارش ديگري بيش از ۵ هزار قطعه پرنده در نزديكي رود ارس به دليل نامعلومي كه مي تواند نوعي آنفلوآنزاي طيور باشد، طي روزهاي گذشته تلف شدند.
به گزارش ايسنا، مرگ و مير اين دسته از پرندگان مهاجر اگر چه طي روزهاي گذشته كاهش يافته است اما هم اكنون روزانه حدود ۶۰ تا ۷۰ قطعه پرنده مهاجر در سطح استان آذربايجان غربي تلف مي شوند كه هنوز اطلاع دقيقي از علت اين امر در دست نيست.
بر اساس اطلاعات حاصله نمونه هاي جمع آوري شده مورد آزمايش، آنفلوآنزاي طيور را تأييد نكرده اند، اما مذاكراتي با سازمان OIE (سازمان بين المللي بهداشت دام) انجام شده است تا طي دو نوبت نمونه هاي پرندگان تلف شده به آزمايشگاه آنها ارسال شود كه نتيجه اين آزمايشها صحت و سقم شيوع و نوع آنفلوآنزاي پرندگان را تأييد كند.بر اين اساس جهت جلوگيري از انتقال و شيوع احتمالي آنفلوآنزاي پرندگان، در مرز بازرگان، پل دشت، سرور اروميه و... تمامي خودروهاي وارده به كشور با اعتباراتي كه هنگفت اعلام شده است، كاملا ضد عفوني مي شوند.
يك مقام مسؤول به خبرنگار ايسنا گفت: شيوع آنفلوآنزاي حاد پرندگان در كشورهاي همسايه خصوصا تركيه مورد تأييد قرار گرفته است.
وي اظهاراميدواري كرد كه با تلاش هاي صورت گرفته از انتقال آن به كشور جلوگيري شود.
گفتني است سازمان حفاظت محيط زيست نيز طي هشداري اعلام كرده بود كه خطر انتقال بيماري آنفلوآنزاي پرندگان (H5N1 ) به افرادي كه به طرق مختلف مانند شكار، صيد، زنده گيري و خريد و فروش با پرندگان آلوده در تماس باشند وجود دارد.
بر اين اساس شكار، صيد و زنده گيري كليه پرندگان در مناطق آبي و تالابي سراسر كشور تا اطلاع ثانوي ممنوع اعلام شده و با متخلفان طبق قانون برخورد مي شود.
تأكيد مي شود تا كنون موردي از بيماري آنفلوآنزاي حاد پرندگان در كشور گزارش نشده است.
به گزارش ايسنا دكتر باقري لنكراني، وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي نيز در آخرين اظهاراتش اعلام كرده بود: با وجودي كه هنوز هيچ موردي از ويروس آنفلوآنزاي پرندگان در كشور ديده نشده است اما دارويي كه براي درمان اين بيماري به كار مي رود تهيه شده و در صورت مواجهه با اين بيماري، آمادگي لازم براي مقابله با آن در سراسر كشور وجود دارد.

بيش از ۵ هزار ميليون دلار خسارت بد غذايي ايرانيان
۹۰درصد جوانان و نوجوانان چيپس و پفك مي خورند
ده بيماري شايع دنيا از جمله بيماري هاي قلبي، ديابت
و سرطان ها با تغذيه صحيح و سالم قابل پيشگيري هستند
005784.jpg
گروه اجتماعي: سوء تغذيه و مصرف بي رويه مواد غذايي فاقد ارزش در ايران سالانه موجب خسارت مالي در حدود ۵۶۰۰ ميليون دلار مي شود.
گزارش سازمان بهداشت جهاني در اين باره به آمارهاي نگران كننده اي درخصوص تغذيه نوجوانان و جوانان اشاره دارد.
در گزارش سازمان بهداشت جهاني كه بخشي از آن روي خط خبري ايسنا قرار گرفته است، مي خوانيم حدود ۹۰ درصد نوجوانان و جوانان ايراني تنقلات بي ارزش و مضري نظير پفك، چيپس و... مصرف مي كنند! در حالي كه مصرف اين تنقلات نزد كودكان زير ۱۲ سال، حداكثر ۵۰ درصد گزارش شده است.
به گفته دكتر محمد صفريان استاديار دانشگاه پزشكي علوم پزشكي مشهد و متخصص تغذيه ،شيوع سوء تغذيه در ايران حدود ۱۵ درصد است كه آثار و تبعات اجتماعي زيادي به دنبال دارد كه مي توان به افزايش بيماري در افراد مبتلا به سوء تغذيه در سنين بالا اشاره كرد كه علاوه بر اين كه هزينه هاي زيادي را براي درمان به جامعه تحميل مي كند باعث كاهش قدرت فعاليت و كارايي افراد در جامعه مي شود.
وي در خصوص سوء تغذيه در كودكان گفت: سوء تغذيه در كودكان را از سه جنبه كوتاه قدي، كم وزني و لاغري مورد بررسي قرار مي دهند و طبق آمارهاي موجود كوتاهي قد از ۱۹ درصد در سال ۷۴ به ۴/۵ درصد در سال ۷۷ رسيده است ،همچنين كم وزني از ۱۶ به ۱۰ درصد كاهش يافته كه نشان دهنده رشد تغذيه مناسب در كودكان ايراني است.
صفريان با بيان اين مطلب كه قسمت عمده كالري مردم از گروه غلات تامين مي شود، افزود: در حال حاضر ۶۷ درصد مردم در روستاها و ۶۴ درصد در شهرها از اين گروه استفاده مي كنند كه اين در الگوي تغذيه سالم در كشورهاي پيشرفته ۵۰ درصد است.
اين متخصص با اشاره به افزايش ميزان مصرف تنقلات بي ارزش در بين جوانان گفت: حدود ۹۰ درصد نوجوانان و جوانان ۱۲ تا ۲۳ ساله به طور متوسط ۸ تا ۱۰ بار در هفته از تنقلات بي ارزش استفاده مي كنند كه اين در بين كودكان زير ۱۱ سال در حدود ۵۰ درصد است.
وي در ادامه گفت: افزايش مصرف تنقلات بي ارزش نظير چيپس، پفك و نوشابه هاي گازدار در گسترش بيماري هاي قلبي - عروقي، دهان و دندان تاثير بسزايي دارد.
وي تصريح كرد: در الگوي مناسب و صحيح تغذيه بايد از تمام گروه هاي غذايي (غلات، لبنيات، گوشت، ميوه و سبزيجات) روزانه و به ميزان مناسب استفاده كرد و هيچ غذايي را جايگزين غذايي ديگر نكرد و تعادل و تنوع و ميانه روي را در تغذيه سالم رعايت كرد.
اين متخصص تغذيه در خاتمه خاطرنشان كرد: ۱۰بيماري شايع دنيا از جمله بيماري هاي قلبي - عروقي، ديابت و سرطان ها كه درصد بالاي مرگ و مير را به خود اختصاص داده اند با تغذيه صحيح و سالم قابل پيشگيري هستند.
گرسنگان مرفه
گزارش ديگري از سازمان بهداشت جهاني (WHO)ا حاكي است با اينكه دسترسي اقتصادي به غذا شرط لازم براي مبارزه با گرسنگي است، اما نتايج مطالعات نشان مي دهد تا زماني كه در جوامع، فقر فرهنگي و كمبود سوء تغذيه اي وجود دارد، ريشه كن كردن گرسنگي امكانپذير نيست.
واحد اطلاع رساني سازمان بهداشت جهاني ( WHO) اعلام كرد جمعيت كثيري از افرادي كه از گرسنگي رنج مي برند، از نظر اقتصادي به طور نسبي افراد مرفهي هستند اما به علت عدم درك اهميت تغذيه مناسب و بي اطلاعي از شيوه هاي درست دستيابي به آن، دچار مشكل گرسنگي شده و اعضاي خانواده خود را كه كودكان آسيب پذير نيز جزيي از آن هستند به سمت اين مشكل سوق مي دهند.
آمار نشان مي دهد: در ۳۰ سال اخير، حدود يك ميليارد نفر از ساكنان كشورهاي درحال رشد، به كم غذايي و گرسنگي مبتلا بوده اند، امروزه نيز به رغم پيشرفت هاي حاصله رقم گرسنگان جهان، تغيير چنداني نكرده است .متخصصان دليل اين امر را به جز نابرابريهاي اقتصادي، فقر دانش كافي تغذيه اي ذكر مي كنند و معتقدند كه اطلاع رساني غلط سازمانهاي بهداشتي نقش مهمي را در دامن زدن به اين مشكل ايفا مي كند.
از اين رو مي توان گفت گرسنگي يا سوء تغذيه پنهان، هم كشورهاي غني و هم كشورهاي فقير را تهديد مي كند و از لحاظ آماري در افراد مبتلا به گرسنگي، تفاوت چنداني در اين دو گروه ديده نمي شود.

فعاليت طراحان سؤال در مؤسسات آموزشي ممنوع شد
گروه علمي فرهنگي: معاون سنجش دانشجويي دانشگاه پيام نور از ممنوعيت فعاليت طراحان سئوال در مؤسسات آموزشي خبر داد.
دكتر ابوالفضل فراهاني در گفت وگو با خبرنگار صنفي آموزشي خبرگزاري دانشجويان ايران، گفت: براي برگزاري سالمتر امتحانات از اعضاي هيات علمي خواسته شده است كه با موسسات آموزشي آزاد كه به نوعي خود را مرتبط به دانشگاه مي دانند و نماينده دانشگاه معرفي مي كنند همكاري نكنند، اما در مواردي كه بي توجهي شود و استاد ترجيح دهد كه با آن موسسه همكاري كند، ارتباطش با بانك سؤالات دانشگاه قطع مي شود و حتي اگر سئوالي از او گرفته شود تحت هيچ شرايطي از آن سؤال استفاده نمي شود.
دانشگاه پيام نور به هيچ مؤسسه مجوز فعاليت نداده است
وي با اشاره به وجود مؤسسات غيرمجاز كه تحت عنوان دانشگاه پيام نور دانشجو پذيرش مي كنند، تصريح كرد: به دليل منافع مالي قابل توجهي كه احياناً در اين بخش وجود دارد بسياري از مؤسسات با نام نماينده دانشگاه پيام نور به صورت غيرمجاز فعاليت مي كنند، بنابراين هر از چند گاهي دانشگاه پيام نور در جرايد عدم ارتباط اين مؤسسات با دانشگاه را اعلام مي كند و دفتر حقوقي پيام نور و وزارت علوم نيز تخلفات مربوطه را بر حسب مورد رسيدگي مي كنند.
معاون سنجش دانشجويي دانشگاه پيام نور تصريح كرد: دانشگاه پيام نور به هيچ مؤسسه حقوقي مجوز فعاليت نداده است و نماينده اي ندارد و كليه امور ثبت نام و امتحانات زيرنظر مراكز مصوب دانشگاه برگزار مي شود و به كليه داوطلبان هشدار داده شده كه به تبليغات دروغين توجه نكنند.
دكتر فراهاني يادآور شد: برخورد قضايي با مؤسسات از طريق دفاتر حقوقي وزارت علوم و دانشگاه انجام مي شود كه تعدادي از آنها تعطيل شده است.

معاون سازمان حج و زيارت:
قبرستان بقيع به روي زائران گشوده شد
005781.jpg
ايلنا: معاون سازمان حج و زيارت، با اشاره به باز شدن قبرستان بقيع توصيه كرد: حجاج سال ۸۴ قوانين و مقررات كشور عربستان را رعايت كنند.
سيدابوالحسن رضوي ، معاون سازمان حج و زيارت، افزود: باز شدن قبرستان بقيع مثل سال  هاي گذشته است و خانم  ها مي  توانند در پشت پنجره قرار گرفته و از آنجا زيارت كنند. وي تصريح كرد: قبرستان بقيع از ابتداي عمره بسته بود و به خانم  ها حتي اجازه رفتن از پله  هاي پايين به بالا را نمي  دادند و با مذاكراتي كه رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام انجام داد، سعودي  ها اجازه زيارت خانم  هاي حجاج تا پشت پنجره  هاي بقيع را صادر كردند. رضوي افزود: توصيه ما به حجاج اين است كه خانم  ها و آقايان مقررات و قوانين سعودي  ها را رعايت كنند تا موجبات بسته شدن مسيرزيارت اين مكان مقدس دوباره فراهم نشود.

معافيت هاي دوره طرح پزشكان و پيراپزشكان
اين هفته افزايش مي يابد
فارس: معاون توسعه مديريت و منابع وزارت بهداشت گفت: كميسيون ماده ۳ وزارت بهداشت در هفته جاري براي كاهش دوره طرح پزشكان و پيراپزشكان و افزايش معافيت هاي اين دوره ها تشكيل جلسه مي دهد و مصوبات اين كميسيون بلافاصله جنبه اجرايي پيدا مي كند.
رحمت الله حافظي افزود: در زمان حاضر از مجموع ۲۵ رشته مختلف پزشكي و پيراپزشكي ۱۶ رشته از گذراندن دوره طرح معاف هستند و فقط فارغ التحصيلان ۹ رشته بايد اين دوره را طي كنند كه اين هفته با تشكيل كميسيون ماده ۳ وزارت بهداشت كه با حضور معاونان اين وزارتخانه تشكيل مي شود براي افزايش معافيت هاي اين دوره ها به نحوي كه شامل همه اين ۹ رشته بشود، اقدام مي كنيم.
معاون وزير بهداشت گفت: مي توانيم اين نويد را به فارغ التخصيلان گروههاي پزشكي و پيراپزشكي بدهيم كه بخش هايي از اين گروهها در صورتي كه فشاري به سيستم وارد نشوند مشمول معافيت از گذراندن دوره تعهدات اجباري مي شوند.

كراك فروشي در بازار و ميادين واقعي نيست
ايسنا: رئيس مركز مبارزه با مواد مخدر نيروي انتظامي گفت: آنچه تحت عنوان كراك در بازار و ميادين به فروش مي رسد، واقعي نيست و تنها تركيبي از مواد زائد است.
سردار ابويي افزود: كراك نوعي از كوكائين است كه بسيار محدود و در اوزان پايين در حد ۱۰۰ تا ۲۰۰ گرم توسط مسافران خارج از كشور ( مالزي، تايلند و هلند) وارد كشور مي شود.
وي در ادامه با اشاره به اين كه قيمت كراك واقعي گرمي ۱۲۰ هزار تومان است، گفت: از اين رو اين ماده بسيار محدود وارد كشور مي شود و تنها اقشار مرفه از آن استفاده مي كنند؛ لذا آنچه تحت عنوان كراك در بازار و ميادين به فروش مي رسد، واقعي نيست.
سردار ابويي خاطرنشان كرد: مواد مخدري به نام شيشه و كراك فعلاً در كشور به مقدار بسيار پايين وجود دارد و آنچه كه تحت اين نام به فروش مي رسد، مواد مخدر صنعتي است. ميزان ورود و عرضه اين ماده بسيار محدود و بيشترين كشفيات مربوط به آن در فرودگاه است.

نداشتن كارت سلامت براي رانندگان
وسايل نقليه عمومي ۷ هزار تومان جريمه دارد
ايسنا: هيأت دولت اعمال جريمه نداشتن كارت صحت و سلامت روحي و جسمي رانندگان را اول اسفند ماه سال ۸۴ تعيين كرد. هيات وزيران بر اساس پيشنهاد وزارت راه و ترابري و تأييديه وزارت كشور و به استناد بند ۲ اصلاحي ماده ۳۲ قانون وصول برخي از درآمدهاي دولت و مصرف آن در موارد معين موضوع ماده ۱۸ قانون تنظيم بخشي از مقررات مالي دولت- مصوب ۱۳۸۰ - تاريخ اجراي جريمه نداشتن كارت صحت و سلامت روحي و جسمي راننده وسايل نقليه عمومي را اول اسفند ماه سال ۸۴ تعيين كرد. بر اين اساس رانندگان وسايط نقليه عمومي كه فاقد كارت صحت و سلامت روحي و جسمي باشند، ۷۰ هزار ريال جريمه خواهند شد.

بخشنامه قوه قضائيه:
بدون كمترين ارفاقي با جاعلين عنوان
نيروي انتظامي برخورد شود
فارس: رئيس قوه قضائيه با صدور بخشنامه اي از دادسراها و دادگاه هاي جزايي خواست تا بدون كمترين ارفاقي با افراد سودجويي كه اقدام به سوءاستفاده از نام و لباس ناجا كرده و براي اتباع خارجي ايجاد مزاحمت مي كنند برخورد شود. سيدمحمود هاشمي شاهرودي با صدور اين بخشنامه خطاب به دادسراها و دادگاه هاي جزايي مركز و شهرستان ها اعلام كرد: بنا بر اعلام نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران، تعدادي از افراد سودجو و ناباب با سوءاستفاده از نام و لباس ناجا تحت عنوان مامورين انتظامي و ارائه  كارت مجعول شناسايي، بي سيم و ساير تجهيزات قلابي، در مركز و استان ها، موجبات مزاحمت اتباع خارجي را فراهم و به شيوه هاي گوناگون از آنان اخاذي، سرقت و كلاهبرداري كرده اند. در ادامه اين بخشنامه آمده است: نظر به ضرورت شدت برخورد قضائي با اين پديده و اهميت امنيت جاني و مالي اتباع خارجي و تامين آسايش عمومي زائران، مسافران و گردشگراني كه از خارج به ايران مي آيند و تاثير حضور آنان در اقتصاد و اعتبار كشور اقتضاء دارد در مواردي كه چنين متهماني دستگير و به مراجع قضائي معرفي مي گردند، بر اساس قوانين از جمله فصل هشتم قانون مجازات اسلامي، بدون كمترين ارفاقي با آنان رفتار گردد، تا علاوه بر تنبه مرتكبان اين جرايم، موجب عبرت سايرين شده و از تكرار اعمال مذكور جلوگيري شود.

فرزندان ازدواج موقت شناسنامه دار مي شوند
ايلنا: رئيس سازمان ثبت احوال كشور اعلام كرد: فرزندان ازدواج موقت در صورت مراجعه والدين شناسنامه دار مي شوند.
محمدرضا آيت اللهي، افزود: در حال حاضر امكاناتي فراهم شده است كه به سرعت موارد جعل شناسنامه، كشف و برخورد قانوني با جاعلان صورت مي  گيرد، همچنين امكان جعل در شناسنامه  هاي جديد با توجه به بالا بردن ضريب ايمني آنها به شدت كاهش يافته است.
وي، با اشاره به صدور شناسنامه براي فرزندان حاصل از ازدواج  هاي موقت، گفت: در صدور شناسنامه براي فرزندان ايراني حاصل از ازدواج موقت، محدوديتي وجود ندارد و در صورت عدم ثبت ازدواج نيز، والدين مي  توانند با يكديگر به ادارات ثبت احوال مراجعه و شناسنامه فرزند خود را تحويل بگيرند.
آيت  اللهي افزود: بر اساس قانون ثبت  احوال براي فرزنداني كه از پدر و مادر ايراني متولد شده و ازدواج والدين آنها به صورت رسمي ثبت شده است با مراجعه يكي از آنها، شناسنامه صادر و تحويل داده خواهد شد.
به نقل از نشريه برنامه، رئيس سازمان ثبت  احوال در ادامه خاطرنشان كرد: با عملياتي كردن صدور شناسنامه نوزادان با سيستم رايانه  اي از ابتداي سال جاري، در بيش از ۱۰ استان صدور شناسنامه به صورت مكانيزه انجام مي  شود و تا پايان سال جاري، در ساير استان  هاي كشور نيز اين طرح عملياتي خواهد شد.

طرح اجباري براي پزشكان مرد به جاي زنان
گروه اجتماعي: يك عضو شوراي عالي نظام پزشكي كشور با تقدير از عملكرد كميسيون بهداشت و درمان مجلس مبني بر تصويب طرح لغو تعهدات اجباري پزشكان، اين اقدام را عاملي براي جلب پزشكان خارج از كشور دانست.
به گزارش ايسنا و به گفته دكتر هويدا، لغو طرح اجباري پزشكان زن از خواسته هاي سازمان نظام پزشكي است و بايد با فراهم آوردن تسهيلات براي جامعه پزشكي، شرايط گذراندن تعهدات اجباري را براي مردان آماده كرد.

شهرهاي اقماري تهران خوابگاه مجرمان
ايسنا: دادستان عمومي و انقلاب شهرستان رباط كريم، از تجديدنظر بر روي كمربند امنيتي اطراف تهران جهت افزايش امنيت اجتماعي خبر داد.
محمدرضا مهرشاد با تأكيد بر اين كه شهرهاي اقماري تهران محل هايي است كه جرم و جنايت در آن زياد است، اظهار كرد: شهرهاي اقماري تهران محلي مناسب و خوابگاه مجرمان محسوب مي شود. وي، با بيان اين كه در جلسه دادستان هاي شهرستان هاي استان تهران تجديدنظر در كمربند امنيتي حول و حوش تهران براي محفوظ ماندن اين شهر مطرح شده است، گفت: به همين منظور در شهرستان هاي اطراف تهران به صورت جدي و حساس با مجرمان و اشرار برخورد مي شود تا مجرمان جرأت ورود به تهران را نداشته باشند.

كشيدن سيگار قدرت باروري مردان را كاهش مي دهد
ايسنا: متخصصان مي گويند مرداني كه در سن باروري قرار دارند، بايد از استعمال سيگار خودداري كنند. يك مطالعه جديد نشان مي دهد سيگار باعث افت توانايي اتصال اسپرم و تخمك شده و به همين جهت ميزان باروري را كاهش مي دهد. محققان با مطالعه روي ۱۸ مرد كه حداقل روزي چهار نخ سيگار مي كشيدند دريافتند كه اسپرم دوسوم اين افراد مطلقاً قدرت اتصال به تخمك را نداشت و كارايي آن شديداً پايين آمده بود.

اجراي طرح پزشك سلامت جانبازان در معرض خطر بالاتر
فارس: معاون بهداشت و درمان بنياد شهيد و امور ايثارگران گفت: طرح پزشك سلامت جانبازان در معرض خطر بالاتر، بعد از ماه مبارك رمضان در ۸ استان كشور آغاز مي شود و مابقي استانها نيز حداكثر يك ماه پس از آن به طور همزمان اين طرح را شروع مي كنند. حسن عراقي زاده افزود: ۸ استان كشور شامل استانهاي اردبيل، سمنان، قم، اصفهان، آذربايجان غربي، خراسان جنوبي، ايلام و بوشهر بعد از ماه مبارك رمضان طرح پزشك سلامت جانبازان در معرض خطر بالاتر را آغاز مي كنند. وي اضافه كرد: جانبازان در معرض خطر بالاتر شامل جانبازان نخاعي، جانبازان شيميايي شديد، جانبازان ضربه مغزي و جانبازان داراي بيماري داخلي شديد و ...، هستند.

تعداد بيماران قلبي افزايش و بيماران تنفسي كاهش يافت
ايسنا: آمار عملكرد مركز اورژانس تهران از ۲۳ لغايت ۲۹ مهرماه اعلام شد.
امدادگران اورژانس در اين هفته تعداد ۳۶۷۱ مورد ماموريت انجام دادند كه ۱۱۹۰ مورد منجر به بستري شد و ۱۶۵۲ نفر به صورت سرپايي درمان شدند. در اين هفته تعداد ۶۹۴ نفر دچار بيماريهاي قلبي و ۴۱۰ نفر دچار بيماريهاي تنفسي شدند.

پرستاران بخش خصوصي زير خط فقر زندگي مي كنند
005787.jpg
ايسنا: دبيركل خانه پرستار با اشاره به اين كه مشكلات پرستاران در بخش خصوصي به مراتب بيشتر و پيچيده تر از بخش دولتي است، گفت: پرستاران در بخش خصوصي زير خط فقر زندگي مي كنند. محمد شريفي مقدم با بيان اين كه پرستاران بخش خصوصي طبق قانون كار حقوق دريافت مي كنند، اظهار كرد: حداقل دريافت حقوق طبق قانون كار ۱۲۶ هزار تومان است كه بخش عمده اي از پرستاران در بخش خصوصي همين حداقل را دريافت مي كنند و از گرفتن مزاياي ديگر محروم هستند.
وي با بيان اين كه پرستاران بخش خصوصي پايين ترين دريافتي را در قانون كار دارند، اظهار كرد: متاسفانه پرستاران در بخش خصوصي حتي در طبقه بندي مشاغل جزو مشاغل سخت و زيان آور محسوب شده اند و از مزايايي چون كاهش ساعت كاري و بازنشستگي پيش از موعد بهره مند نيستند.

مرگ ۵۸ هزار اروپايي به دليل بيماريهاي رواني
فارس: بنا بر اعلام كميسيون اروپا، بيماريهاي رواني عامل اصلي مرگ ۵۸ هزار اروپايي در هر سال است كه اين رقم دو برابر بيش از موارد مرگ بر اثر تصادفات رانندگي است. به گزارش پايگاه اطلاع رساني كميسيون اروپا، بيش از يك چهارم مردم اتحاديه اروپا به بيماريهاي رواني مبتلا هستند و هر ساله ۲۷ درصد از مردم كشورهاي اروپايي به بيماريهاي رواني مبتلا مي شوند. بر اساس اين گزارش، بيماريهاي رواني هر ساله ۴ درصد به اقتصاد كشورهاي اروپايي آسيب وارد مي كند. بر پايه همين گزارش، افسردگي و استرس شايع ترين بيماريهاي رواني در ميان مردم اتحاديه اروپا است و پيش بيني مي شود تا سال ۲۰۱۰ افسردگي به شايع ترين بيماري در كشورهاي اروپايي مبدل گردد.

اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
علمي فرهنگي
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |