پنجشنبه ۱۹ آبان ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۸۴۶ - Nov 10, 2005
شهري
Front Page

تعميم الگوي بزرگراه مدرس به خيابانهاي بزرگ تهران
بزرگراه هاي امام علي و يادگار امام، «باغ راه» مي شوند
007257.jpg
گروه شهري _ جمشيد پوراسكندر: در راستاي تعميم الگوي بزرگراه مدرس به ساير خيابانهاي بزرگ تهران، سازمان پاركها و فضاي سبز، بزرگراه هاي امام علي، يادگار امام و چمران را «باغ راه» مي كند.
مهندس علي محمد مختاري - مدير عامل سازمان پاركها و فضاي سبز شهرداري تهران، ديروز اعلام كرد در راستاي ايجاد فضاي سبز در حاشيه بزرگراه ها، عمليات اجرايي طرح فضاي سبز بدنه اتوبان شهيد چمران آغاز شد.
وي با بيان اين مطلب كه اتوبان درون شهري چمران از شريانهاي اصلي تهران به شمار مي آيد، افزود: با توجه به اين موضوع كه سيماي عمومي و كناره هاي اين بزرگراه، نازيبا و در شأن كلانشهر تهران نمي باشد، از اين رو ايجاد فضاي سبز در بدنه اين اتوبان از چندي پيش در برنامه هاي اين سازمان قرار گرفت و خوشبختانه پس از انجام مطالعات، عمليات اجرايي آن از اواخر هفته گذشته آغاز شد.
وي افزود: در فاز نخست اين طرح، بدنه اتوبان چمران حدفاصل ميدان توحيد تا خيابان سئول، سبز مي شود.
مختاري تصريح كرد: با توجه به اين كه برخورداري از فضاي سبز، حق مسلم شهروندان و شهر به شمار مي آيد، ايجاد فضاي سبز در بدنه بزرگراه هاي درون شهري امام علي(ع) و يادگار امام نيز در دستور كار اين سازمان قرار دارد.
مديرعامل سازمان پاركها گفت: ايجاد فضاي سبز در بدنه و حاشيه بزرگراه هاي درون شهري، افزون بر رفع آلودگي هاي بصري، موجب زيبايي سيماي شهر و عاملي اثرگذار در كاهش آلودگي هاي صوتي و هوا به شمار مي آيد.
براساس تازه ترين يافته هاي محققان، با توجه به اين كه آلودگي صوتي مي تواند آثار سوء بر جنين ساكنين حاشيه بزرگراه هاي درون شهري بگذارد، از اين رو ايجاد پوشش گياهي در بدنه بزرگراه ها، ضرورتي اجتناب ناپذير مي باشد.
البته مهندس مختاري در اين باره تصريح مي كند دامنه آثار سوء آلودگي هاي صوتي و هوا در بزرگراه ها بسيار فراوان و گسترده مي باشد، به نحوي كه افزون بر مسائل محيط زيست و انسان، متأسفانه بناها نيز در معرض خطر قرار دارند.
وي افزود: متأسفانه در برخي نقاط، شهروندان به حريم بزرگراه ها تجاوز كرده و به ساخت و ساز مبادرت ورزيدند و ما بنا داريم با ايجاد فضاي سبز در بدنه اين بزرگراه ها، ضمن جلوگيري از ادامه تجاوز به حريم بزرگراه ها، از تأثير سوء آلودگي هاي صوتي و هوا ممانعت به عمل آوريم.
مديرعامل سازمان پاركها با تكيه بر يافته هاي محققان مي گويد: آلاينده هايي كه از لوله هاي خروجي خودروها در فضاي شهرها پراكنده مي شوند، اثرات مخربي بر ساختمانها از نظر خوردگي، سياه شدن رنگ و كاهش مقاومت دارد. براساس گزارشي، آلاينده هاي منواكسيد كربن، هيدروكربن ها، اكسيد هيدروژن، ذرات دي اكسيد كربن و اكسيد سولفور كه توسط خودروها در هوا منتشر مي شوند، افزون بر ساختمان، اثرات مخرب بر افراد از نظر جسماني و رواني، گياهان و حتي اشياء نيز دارد.

مديرعامل سازمان خدمات موتوري شهرداري تهران:
تحويل به موقع زباله، يك سوم هزينه هاي
جمع آوري و حمل را كاهش مي دهد
مديرعامل سازمان خدمات موتوري شهرداري تهران با بيان اينكه سالانه ۴۰ درصد از هزينه جمع آوري و حمل زباله در تهران به دليل عدم تحويل به موقع زباله ها از سوي شهروندان به اين سازمان تحميل مي شود، گفت : تحويل به موقع زباله، حدود يك سوم هزينه هاي جمع آوري و حمل زباله را كاهش مي دهد.
به گزارش روابط عمومي شهرداري تهران، مهندس سليمي ميزان توليد زباله در شهر تهران را روزانه ۷ هزار تن عنوان كرد و افزود: اين ميزان در ماههاي پاياني سال به دليل نزديك شدن به سال نو و خانه تكاني هاي شهروندان تهراني تا مرز ۷۴۰۰ تن نيز مي رسد.
وي همكاري مجدانه شهروندان در زمينه جمع آوري زباله را خواستار شد و تاكيد كرد: يكي از مشكلات اساسي سازمان در زمينه حمل و جمع آوري زباله ها، عدم قراردادن بموقع زباله هاي خانگي در ساعت ۹ شب است به طوري كه برخي از خانواده ها هر ساعتي كه برايشان مقدور باشد زباله را در معابر مي گذارند؛ در نتيجه گشت هاي نيروهاي خدماتي ناچارند كه تا صبح در سطح خيابان هاي سطح شهر مشغول جمع آوري زباله باشند.
سليمي در ادامه با اشاره به اينكه كارگران خدمات شهري ۳۰ درصد زباله ها را در روز جمع آوري مي كنند، تصريح كرد: در حاليكه نيروي انساني و ماشين آلات كافي براي جمع آوري زباله ها در شب در نظر گرفته شده است اما به دليل بي دقتي برخي از شهروندان مجددا يك سوم نيروها و امكانات بايد صرف جمع آوري زباله در روز شود.
مديرعامل سازمان خدمات موتوري شهرداري تهران در ادامه با بيان اينكه در حال حاضر ۹۵ درصد پيمانكاران مناطق از قانون ممنوعيت حمل زباله با خودروهاي روباز در سطح شهر تهران تبعيت كرده و فعاليت آنها منظم شده است ، يادآور شد: فقط ۵درصد پيمانكاران هنوز اين قانون را با دلايلي همچون تعميرات، مشكلات مالي ، نداشتن ماشين جايگزين مناسب هنوز اجرا نكرده اند كه به اين پيمانكاران نيز به عنوان آخرين فرصت ، يك ماه ديگر نيز زمان داده شده تا نسبت به مسقف كردن خودروهاي حمل زباله منطقه تحت پوشش خود اقدام كنند. بديهي است با توجه به فرصت هاي چندين مرتبه اي كه تاكنون به پيمانكاران در اين زمينه داده شده پس از پايان مهلت مذكور ، قطعا با متخلفان برخورد قانوني جدي صورت خواهد گرفت.

زنان تاكسيران ۴ ماه ديگر مي آيند
007254.jpg
مديرعامل سازمان مديريت و نظارت بر تاكسيراني شهر تهران از انتخاب ۱۰۰ نفر از بانوان واجد شرايط متقاضي براي فعاليت در بخش تاكسيراني شهر تهران خبرداد و گفت: اين رانندگان زن تا پايان امسال با كار بر روي تاكسي هاي بي سيم فعاليت خود را در سطح شهر تهران آغاز خواهند كرد.به گزارش روابط عمومي شهرداري تهران، اميرمحمود دهلوي با اشاره به شرايط تأييد صلاحيت بانوان علاقه مند متقاضي حضور به عنوان راننده تاكسي، اظهار داشت: متاهل و متعهد بودن، نداشتن سوء پيشينه، سلامت جسمي، رواني و اخلاقي و...از جمله شرايط گزينش بانوان متقاضي احراز اين شغل است.

ترافيك تهران
007263.jpg
مديرعامل مركز كنترل ترافيك شهرداري تهران با اشاره به افزايش تراكم ترافيك در سطح شهر تهران گفت: پيش بيني ها نسبت به قفل شدن خيابان هاي تهران، طي ۳ سال، در حال تحقق است. كامران رحيم اف با تأكيد بر اين كه ورود روزانه ۱۴۰۰ خودرو به معابر شهر بدون خروج خودروهاي فرسوده نتيجه اي جز افزايش تراكم ترافيك نخواهد داشت، تصريح كرد:در يك حساب سرانگشتي ورود ۷۰۰ هزار خودرو در سال باعث افزايش ۴۰درصدي ترافيك تهران  مي شود كه ادامه اين روند به معناي تحقق پيش بيني مسئولان شهري مبني بر قفل شدن تهران در مدت زمان ۳ سال است. وي تصريح كرد: سردي هوا و جاري شدن آب در سطح معابر شهر عمده ترين دلايل افزايش ترافيك طي روزهاي گذشته بوده است.

رئيس سازمان حفاظت محيط زيست:
۲۷ دستگاه سنجش آلودگي هوا
در شهرهاي آلوده به كار گرفته مي شود
ايسنا: رئيس سازمان حفاظت محيط زيست گفت: با نقشه هاي GIS مي توانيم مديريت علمي و خوبي را اعمال كنيم.
دكتر فاطمه واعظ جوادي در همايش سالانه مديران كل حفاظت محيط زيست كشور افزود: در دست نبودن نقشه هاي GIS استاني يك نقص در سيستم مديريتي است كه بايد هر چه سريعتر برطرف شود.
وي با بيان اين كه با تهيه اين نقشه ها متوجه كمبودها و نواقص كار مي شويم، گفت:در صورت مشاهده هرگونه نقص و كمبود در اين زمينه مي توان پروژه پژوهشي را با همكاري اساتيد و دانشجويان طراحي كرد.
رئيس سازمان حفاظت محيط زيست در خصوص طرح اكوتوريسم با بيان اين كه تفاهمنامه اي بين ميراث فرهنگي و سازمان گردشگري با سازمان محيط زيست به امضا رسيده است، تصريح كرد: در اين طرح سعي داريم با توجه به جنبه ها و موقعيتهاي زيست محيطي در استان، راههاي ورود توريسم به آن را بگشاييم.
وي از ورود ۲۷ دستگاه سنجش آلودگي هوا به گمرك كشور خبر داد و گفت: پروژه اي ملي در حال اجراست كه بر اساس آن در تعدادي از شهرهاي آلوده كشور از اين سيستمها استفاده مي شود.جوادي بحث آلودگي آب و خاك را نيز مهم ارزيابي كرد و گفت: متأسفانه با مد نظر قرار گرفتن مقوله آلودگي هوا، آلودگي خاك و آب به فراموشي سپرده شده است، اما بايد بدانيم آلودگي در آب و خاك نه تنها از بين نمي رود، بلكه انباشته مي شود.

شهردار منطقه ۷ تهران منصوب شد
مهندس محمود ايلخان، طي مراسمي با حضور معاون امور مناطق شهرداري تهران به عنوان شهردار جديد منطقه هفت منصوب شد. مهندس يعقوبي معاون امور مناطق شهرداري در مراسم توديع مهندس صادقي عابدين و معارفه مهندس ايلخان با تاكيد بر اينكه انتخاب شهرداران مناطق بر اساس شايستگي ها و توانمندي ها صورت مي گيرد، افزود: سعي شده در حد امكان از استعداد ها و نيروهاي مستعد داخل مجموعه شهرداري استفاده شود لذا علي رغم اينكه شهرداري هاي مناطق ،۲۲ ۲ و ۹ روزهاي زيادي شهردار نداشتند اجازه نداديم كه اتوبوسي نيرو وارد اين مجموعه شود. در انتخاب اساس بايد شايسته سالاري و به دور از هر گونه مسايل سياسي باشد.

نايب رئيس شوراي شهر تهران:
روابط عمومي ها مي توانند نقش مؤثري
در تحقق مديريت واحد شهري داشته باشند
مسئولان و مديران اگر روابط عمومي شان ضعيف باشد در طول خدمت خود به مديران بسته و منفعل تبديل مي شوند.
مهندس حسن بيادي نايب رئيس شوراي اسلامي شهر تهران در چهارمين نشست مديران روابط عمومي شوراهاي اسلامي كلانشهرها با اشاره به اهميت جايگاه روابط عمومي در شهرهاي بزرگ و كلان كشور گفت: روابط عمومي يك تفكر است كه به سازمان تبديل مي شود. اغلب مديران و مسئولاني كه بسته و منفعل مي شوند به دليل ضعيف بودن روابط عمومي شان است.
وي تصريح كرد: شوراهايي كه توانسته اند به روابط عمومي هايشان جايگاه خاص بدهند و بدنه ارتباطي شان را در برون و درون سازمان مستحكم كنند، موفق تر بوده اند.
وي خاطرنشان كرد: روابط عمومي ها علاوه بر برقراري ارتباط با مردم مي توانند نقش مهمي در گسترش ارتباط بين دستگاه هاي اجرايي در شهرها در جهت تحقق مديريت واحد شهري داشته باشند.

۳۰۰ كيلومتر شبكه جمع آوري آبهاي سطحي
مدير عامل شركت خاكريز آب شهرداري تهران با اشاره به اينكه حدود ۲۰ كيلومتر كانال جمع آوري آبهاي سطحي در دست احداث است، افزود: در صورتي كه نهرها و جوي هاي سطح شهر به موقع لايروبي شود در بارش هاي آينده مشكل آبگرفتگي معابر نخواهيم داشت. علي اكبر آقا بزرگي با اعلام اين خبر افزود: اين ۲۰ كيلومتر كانال جمع آوري آبهاي سطحي در سطح مناطق ۴ ، ۲۰ ، ۸ ، ۱۴ ، ۱۳ ، ۲ ، ۱ و ۵ در حال احداث است و ۱۰ كيلومتر از اين كانال مربوط به منطقه سرخه حصار مي باشد.وي با اشاره به اينكه در حال حاضر تهران داراي ۳۰۰ كيلومتر كانال جمع آوري آبهاي سطحي است اضافه كرد: اگر كانال ها و انهار موجود به موقع لايروبي شوند به طور قطع مشكل آبگرفتگي نخواهيم داشت .

گستره
حكايت فرسودگي
هر موجودي در جهان هستي در معرض فرسودگي قرار دارد و خواه ناخواه گذشت روزگار و سپري شدن عمر، دوران جواني را به سراشيب سالخوردگي و پيري مي كشاند. اما در تهران و دستكم در ۳-۴ سال اخير، فرسودگي خودروها و بافت هاي قديمي شهر بيشتر از ديگر فرسودگي ها، مطرح شده است.
خودروها در كلان شهري كه به تناوب در معرض آلودگي خطرناك هوا قرار دارد، در صندلي نخست اتهام نشسته و نوع فرسوده آنها، مشمول خروج از شبكه حمل ونقل شهري و عزيمت به گورستان خودروها شناخته شده اند. بناهاي قديمي تهران در محله هايي كه حالا با برآمدن برج ها و ساختمان هاي مدرن پوشيده از سنگ هاي گرانقيمت به فهرست كهنه ها پيوسته اند، نيز به عنوان فرسودگاني كه لاجرم بايد به تيغه بولدوزر سپرده شوند، در صندلي بعدي اتهام قرار دارند به خصوص كه گسل هاي تهران و خطر زلزله عنقريب چنين عملي را بيشتر توجيه مي كند.
خودروهاي فرسوده كه در ميان آنها از پيكان هاي مدل ۴۶ تا انواع مدل هاي خارجي وجود دارد، هنوز در خيابان هاي شهر در آمد و شد هستند و تنها شماري از آنها، ظرف ۲ سال اخير از شبكه خودروهاي پايتخت خارج شده اند. در سراسر جهان يا دستكم در بيشتر كشورها، ساده ترين راه براي حذف خودروهاي قديمي، تحويل يك پلاك قديمي توسط خريدار خودرو جديد به فروشنده است. اما مسائلي از قبيل نبود هماهنگي ميان دستگاه هاي ذيربط و تأمين نشدن اعتبار مالي و بودجه كافي براي پرداخت به صاحبان خودروهاي قديمي، مانع از دستيابي به يك راه حل اساسي و مؤثر در اين زمينه شده است.
خارج ساختن هزاران خودرو قديمي كه طي ساليان دراز به صورت يك معضل مهم درآمده، نيازمند عزم ملي و اراده جدي دولت و بخش خصوصي به ويژه شركت هاي خودروسازي است. بديهي است با جمع آوري خودروهاي واقعاً فرسوده دهه هاي گذشته، اين كار در آينده با توجه به تعداد كم خودروهاي مشمول طرح، در قالب روش هاي بسيار ساده و كارآمد، نظير آنچه كه در سراسر جهان رواج دارد، قابل انجام خواهد بود. مهم، تأمين نياز مالي اين طرح در مرحله كنوني و تدارك امكانات كافي براي فرآوري خودروهاي جمع آوري شده است.
اما محله هاي قديمي تنها بناهاي فرسوده اي نيستند كه بايد هر چه زودتر از شر آنها خلاص شويم. انجام مطالعات فني، شناخت ويژگي هاي بومي و فرهنگي هر محله پيش شرط ورود به اين عرصه از عمران شهري است. البته چنين كار سترگي تنها با برچيدن خانه ها و بناهاي قديمي و سپردن اين عرصه به انبوه سازان، انجام شدني نخواهد بود.
ويژگي هاي فرهنگي، معماري و ظرافت هاي ارتباطات اجتماعي در محله هاي شهري ايجاب مي كند كه براي اين كار مهم، از ذخاير ارزشمند دانش و تجربه مهندسان و معماران ايراني كه محصول سالها تلاش و تجربه اندوزي است به عنوان منابع مهم كارشناسي، استفاده شود. در غيراين صورت، روند ساخت و ساز عنان گسيخته اي كه بر سامانه شهري تهران سايه افكنده، بافت هايي را كه در عين فرسودگي، داراي ارزش تاريخي و فرهنگي اند، به كام خواهد كشيد.
الف. ع. بهارزاد

نگاه
007269.jpg
بزرگمهر حسين پور

ظرف ۳ ماه آينده:
كنوانسيون حفاظت از خزر اجرايي مي شود
مديركل محيط زيست دريايي سازمان حفاظت محيط زيست گفت: با پيوستن كشور آذربايجان به كنوانسيون حفاظت از خزر طي ۳ ماه آينده، اجراي اين كنوانسيون توسط ۵ كشور حاشيه خزر الزامي مي شود.
سيد محمدباقر نبوي افزود: كنوانسيون حفاظت از خزر ( cep ) در حال حاضر توسط كشورهاي روسيه، قزاقستان، تركمنستان و ايران امضا شده است كه علت اينكه تاكنون به اجرا در نيامده است، اين بوده كه كشورهاي يادشده منتظر پيوستن كشور آذربايجان به اين كنوانسيون هستند.وي در ادامه گفت: با اجراي اين كنوانسيون، وضعيت آلودگي خزر به طور قطع كاهش خواهد يافت و كشورها در برابر هر عنصر فشاري به محيط زيست خزر، مكلف به پرداخت جريمه هايي خواهند شد، در نتيجه تمام كشورهاي حاشيه خزر ملزم به رعايت اصول اين كنوانسيون مي شوند و عمل مثبت يك كشور در جهت حفظ درياي خزر، بي ثمر نمي ماند.
قانون كنوانسيون چارچوب حفاظت از محيط زيست دريايي خزر كه از سوي دولت به مجلس شوراي اسلامي ارائه و در جلسه علني مورخ ۱۰/۳/۱۳۸۴ مجلس با اصلاحاتي تصويب شد به تأييد شوراي نگهبان رسيده است.بر اساس قانون كنوانسيون چارچوب حفاظت از محيط زيست دريايي درياي خزر، كشورهاي ساحلي اين دريا متعهد مي شوند كليه اقدامات مناسب براي جلوگيري، كاهش و كنترل آلودگي درياي خزر را به صورت فردي يا مشترك و كليه اقدامات مناسب براي حفاظت، نگهداري و احياي محيط زيست درياي خزر به عمل آورده و از منابع درياي خزر به شكلي كه موجب آسيب به محيط زيست دريايي درياي خزر نشود، استفاده كنند.

حمايت از پرندگان و جانوران
ايرنا: مديركل  حفاظت  محيط زيست  استان  اردبيل  مردم  اين  استان  را به  حمايت  ازجانوران  وحشي  و پرندگان  در هواي  سرد و برفي  فرا خواند.
پرويز آراسته ، گفت : بارش  برف  و استقرارهواي  سرد طي  دو روز اخير در اغلب  نقاط استان  گونه هاي  مختلف  حيات  وحش  راباخطر آسيب پذيري  و مشكلات  زيستي  روبه  رو كرده  است .وي  افزود: تداوم  بارش  برف  و سرما موجب  شده  است  كه  برخي  گونه هاي  حيات  وحش از ارتفاعات  به  حاشيه  شهرها و روستاها و پرندگان  به  آبگيرها و رودخانه هاي اطراف  پناه  آورند.وي  گفت : گونه هاي  جانوري  استان  به  ويژه  پرندگان  كه  از تنوع  زيادي  نيزبرخوردار هستنند اگر از حمايت هاي  لازم  برخوردار نشوند، ممكن  است  تلفات زيادي  داشته  باشند.

يك اقتصاددان:
ركود مسكن ناشي از غيرفعال بودن اقتصاد كشور است
007260.jpg
گروه شهري _ اسدالله افلاكي: تمديد پرداخت تسهيلات ۱۸ ميليون توماني بانك مسكن تأثيري در رونق بازار مسكن ندارد.
دكتر بهمن آرمان _ اقتصاددان، در گفت و گو با خبرنگار ما افزود: با توجه به دوره بازپرداخت اين وام و رقم بالاي آن، مردم توان و قدرت پرداخت چنين وامي را ندارند در نتيجه اين تسهيلات تأثير چنداني بر خروج بازار مسكن از ركود فعلي نخواهد داشت.
وي گفت: متأسفانه هنوز در كشور نتوانسته ايم سامانه اي را بوجود بياوريم كه براساس آن بتوانيم همانند ساير كشورها زمينه تأمين منابع مالي خريد مسكن را براي مردم فراهم سازيم كه البته ريشه و علت اصلي آن در عرضه و تقاضاي مسكن است، چرا كه تقاضاي واقعي در كشور، سالانه حدود يك ميليون و ۲۰۰ هزار دستگاه مي باشد، در حالي كه حداكثر در كشور سالانه ۶۰۰ هزار دستگاه مسكن احداث مي شود. از سوي ديگر، نه تحول خاصي در سيستم بانكي صورت گرفته و نه نوآوري كافي انجام شده و نه از شيوه هاي نوين مالي استفاده شده است در نتيجه قادر به تأمين مالي مورد نياز براي رفع نياز خريداران مسكن نيستيم.
وي ركود فعلي مسكن را متأثر از ركود حاكم بر اقتصاد كشور دانست و افزود: قبل از هر چيز بايد با روش هاي كارآمد و مؤثر اقتصاد كشور از ركود خارج شود تا فعاليت هاي متأثر از آن نيز رونق بگيرد.
به گفته اين اقتصاددان، عليرغم آن كه چرخه ساخت و ساز در كشور با كندي صورت مي گيرد تأمين مصالح ساختماني بويژه سيمان كه ماده اوليه ساخت و ساز تلقي مي شود با دشواري هاي جدي روبه روست.وي با اشاره به كمبود سيمان در كشور گفت: از يك سو، بودجه هاي عمراني به اندازه كافي تخصيص نمي يابد و از سوي ديگر كمبود سيمان تا آن جا مشكل ايجاد كرده كه به گفته وزير نيرو پروژه هاي سدسازي به كندي پيش مي رود و از جمله عمليات اجرايي سدهايي كه قرار بود امسال به بهره برداري برسد به تعويق افتاده است. بنابر اين در چنين شرايطي خارج كردن بازار مسكن از ركود فعلي كاري دشوار و تقريباً غيرممكن است و تا اقتصاد از ركود خارج نشود ركود مسكن با وضعيت كنوني ادامه خواهد داشت.

جمع آوري ۱۰ تن زباله از درياچه گهر
مسئول منطقه حفاظت شده اشترانكوه گفت: امسال و در پايان فصل گردشگري، بيش از ۱۰تن انواع زباله از محوطه درياچه گهر دورود جمع آوري گرديد. سعيد محمودي افزود:اين مقدار زباله توسط كاركنان محيط زيست و با همكاري دوستداران طبيعت جمع آوري شده است. وي گفت: زباله هاي جمع آوري شده، به شهر دورود انتقال و در محل دپوي زباله هاي شهري دفن خواهند شد. محمودي افزود: همه ساله مقادير زيادي زباله شامل انواع قوطيهاي كنسرو، نوشيدنيها، ظروف پلاستيكي و مواد غذايي در محوطه درياچه گهر رهاسازي مي شود كه در صورت عدم جمع آوري به يك معضل زيست محيطي تبديل خواهند شد.

امنيت اكولوژيكي
معاون  وزير جهاد كشاورزي  و رئيس  سازمان  جنگلها، مراتع  و آبخيزداري  كشورگفت : امنيت  اكولوژيكي  پايه  و اساس  ساير امنيت ها در جامعه  است  كه  بايد به  آن توجه  كرد.
خداكرم  جلالي  افزود: براي  اجراي  طرحهاي  آبخيزداري  در استانها اعتبار ملي  اختصاص  مي يابد كه  معادل  آن را استان ها بايد تامين  كنند كه  اين  امر در برخي  از استانها تحقق  نيافته  است .

در نامه اي به رئيس جمهور و رئيس مجلس درخواست شد:
بيماران هپاتيتي را فراموش نكنيد
007251.jpg
بيماران صعب العلاج كبدي (هپاتيتي) خواستار توجه خاص و ويژه مجلس و دولت به امور دارو و درمان خود شدند.
انجمن خيريه حمايت از بيماران كبدي ايران در نامه اي به محمود احمدي نژاد رئيس جمهور و حداد عادل رئيس مجلس ضمن هشدار به دليل مسري بودن ويروس هپاتيت، اعلام كرد: كم توجهي به اين مهم و عدم حمايت هاي مورد نياز بيماران كبدي (هپاتيتي) مي تواند فاجعه اي بزرگ براي مردم و كشور به دليل مسري بودن ويروس هپاتيت به بار آورد.
در بخشي از اين نامه آمده است: بيماران هموفيلي، تالاسمي، دياليزي و... از جمله بيماراني هستند كه شامل حمايت تحت عنوان (بيماران خاص) از طريق دولت و صندوق هاي بيمه هستند اما متأسفانه ديگر بيماران ديردرمان از جمله مبتلايان به بيماران كبدي (هپاتيتي) و... از اين حداقل پوشش بيمه اي ويژه برخوردار نمي باشند.
ضرورت دارد، با ارائه تعريف هاي دقيق تر از بيماران ديردرمان و به موازات آن بوجود آمدن يك صندوق متمركز، بستر تصويب قوانين خاص در اين راستا با فوريت هاي ويژه، برنامه ريزي شود.
در ادامه اين نامه آمده است: بسياري از اقلام دارويي اين بيماران تحت پوشش سازمان هاي بيمه گر نمي باشد. در مواردي هم كه اين امكان فراهم گرديده است، هزينه هاي سنگين دارو و درمان به گونه اي است كه نه تنها بيماران (حتي با درآمدهاي متوسط و خوب)، قادر به پرداخت فرانشيزهاي بيمه نمي باشد، بلكه تشكل هاي غيردولتي حامي آنها نيز نمي تواند از منابع كمك هاي مردمي و دولتي مساعدت لازم را در حد معقول به اين بيماران بنمايد. از سوي ديگر اين انجمن سالهاست در تلاش است با راه اندازي يك درمانگاه فوق تخصصي امكانات لازم را براي بيماران صعب العلاج كبدي (هپاتيتي) فراهم نمايد اما متأسفانه با وجود درخواستهاي مكرر اين مهم انجام نشده است، اين انجمن هرچه كمك جذب مي كند چاره اي جزء پرداخت به داروخانه ها، بيمارستان ها، آزمايشگاه ها و... ندارد.
در پايان اين نامه از دولت و مجلس خواسته شده است هزينه صد درصد دارو و درمان بيماران صعب العلاج كبدي (هپاتيتي) توسط سازمانهاي بيمه و بنياد بيماريهاي خاص پذيرفته شود و همچنين بودجه اي جهت راه اندازي درمانگاه تخصصي براي اين بيماران به دليل مسري بودن بيماري هپاتيت تخصيص يابد.

همايش دولت الكترونيك و ارباب رجوع
007266.jpg
در نخستين همايش دولت الكترونيك و تكريم ارباب رجوع در شهرداري ها كه با حضور جمعي از استادان روابط عمومي كشور، مديران شهرداري و ساير سازمانها در محل شهرداري منطقه ۲ تهران برپا شده بود، نرم افزار توليدي در زمينه تكريم ارباب رجوع معرفي شد.اين نرم افزار به گونه اي طراحي شده كه قابليت پيگيري امور ارباب رجوع از طريق تلفن گويا و اينترنت، قابليت نصب بر روي كيوسك هاي اطلاع رساني، صدور نوبت براي ارباب رجوع، نظرسنجي الكترونيكي و تهيه گزارش هاي مديريتي از نظرسنجي هاي انجام شده را دارا مي باشد.

|   اجتماعي    |    اقتصادي    |    دانش انفورماتيك    |    بـورس    |    حوادث    |    خارجي    |
|   سياسي    |    داخلي    |    شهري    |    ورزش    |    يادداشت    |    صفحه آخر    |

|    صفحه اول    |    آرشيو    |    شناسنامه    |    بازگشت    |