پنجشنبه ۱۹ آبان ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۸۴۶ - Nov 10, 2005
بازي هاي چهارجانبه ايران
ميدان هاي آزمايش براي جام جهاني
فوتبال مقدونيه حريف ايران است
007293.jpg
جهانگير كوثري: فردا هم براي فوتبال ما روز تازه اي است تا با يكي از تيم هاي اروپايي روبه رو شود. موقعيت فوتبال مقدونيه متأثر از فوتبال اروپا و يونان و يوگسلاوي است. كشوري با بيش از دو ميليون جمعيت و تعداد معدودي بازيكن مشكل بتواند به اين زودي ها در بين بزرگان قاره اروپا خودنمايي كند. همين مقدونيه در مقابل تيم هلند كه سرگروه اول شد و مستقيم به جهام جهاني راه پيدا كرد در بازي رفت و برگشت مساوي كرد. تساوي مقدونيه در آمستردام در بازي اول اين گروه خبر از كشف يك تيم تازه در اروپا داد. اما زماني كه فنلاند شش گل به مقدونيه زد، همه چيز فروريخت.
مدافعان غول پيكر مقدونيه در مقابل مهاجمان بزرگ هلندي نمايشي از فوتبال سخت اروپا را دادند. نيكولاس نوسكي، گوكه سدوسكي، ايگور ميترسكي و در پشت آنها يك دروازه بان بي نظير به نام پترميلوسوسكي كه به تنهايي شش موقعيت گل را از هلندي ها گرفت. مقدونيه در خط مياني نيز بازيكنان برجسته اي دارد. الكساندر و اسوسكي، دانكوماسيف، جورجيو هريستوف، آكواستويچكف و وليسه سامولي كسكي، گوريان پاندف بهترين گلزن مقدونيه است كه در دور مقدماتي، پنج گل براي كشورش به ثمر رساند و در كنار او آرتيم ساكري كه او هم از گلزنان خوب مقدونيه است. به اين جمع بايد ميلان استويانوسكي و ولاتي كوگروز دانوسكي و گورن مازنوف را نيز اضافه كرد. افسوس كه هيچ يك از اين بزرگان مقدونيه به تهران نيامده اند، وگرنه اين تيم را بردن كار ساده اي نبود.
مقدونيه در مسابقات مقدماتي در گروه اول پس از هلند، چك، روماني و فنلاند در رده پنجم گروه خود قرار گرفت. سه تساوي، دو پيروزي نتيجه كار مقدونيه بود. آنها ۱۱ گل زده داشتند كه در آزمايش اول بد نبود. فوتبال مقدونيه در درجه اول متكي به قدرت بدني و بازي فيزيكي است. در بازي هوايي چون يوگسلاوهاي سابق هستند و در زدن ضربه هاي از راه دور چون يوناني ها. تيم ملي فوتبال ايران براي يك آزمايش اوليه از نفرات تازه دعوت شده تيم ضعيفي در مقابل خود ندارد. از همين فردا بايد به سمت بستن ۱۸ بازيكن اصلي برويم، تاكتيك خود را يك به يك پياده كنيم و توانمندي فردي و گروهي را به دست آوريم و جدي تر از هميشه نوع و سيستم بازي خود را باتوجه به ويژگي بازيكنان و فاكتورهاي پشت آنها پي ريزي نماييم. تورنمنت ها و بازي هاي تداركاتي بسياري بايد تا آغاز جام جهاني داشته باشيم. زماني كه قرعه كشي انجام شد و در ۱۹ آذر مشخص شد حريفان ما كدام تيم ها هستند، مي توانيم شيوه هاي متغير را نيز تمرين كنيم. رايزني  با كشورها را قطع نكنيم و در اين فاصله نه چندان طولاني بهترين حريفان را انتخاب كنيم و به ميدان هاي بزرگتر برويم. شايد حضور در بازي هاي غرب آسيا هم براي ما مفيد باشد، اما سلامتي بازيكنان را نيز در نظر بگيريم. فوتبال ايران فردا در مقابل مقدونيه چهره تازه تري خواهد داشت تا تمام بازيكنان آزمايش شوند.

هفتادوچهارمين دوره مسابقات جهاني وزنه برداري گشايش يافت
حسين رضازاده معروف به سلطان در ميان اعراب
007302.jpg
گروه ورزشي:هفتاد و چهارمين دوره  مسابقات وزنه برداري قهرماني جهان از روز گذشته با رقابت وزنه برداران در اوزان ۴۸ كيلوگرم زنان و ۵۶ كيلوگرم مردان آغاز  شد.
سجاد بهروزي به عنوان نخستين نماينده  ايران در گروه A مسابقات از ساعت ۳۰/۱۹ به وقت تهران به روي صحنه رفت.
مراسم افتتاحيه  مسابقات جهاني وزنه برداري نيز با حضور رئيس فدراسيون جهاني وزنه برداري، نايب رئيس كميته  ملي المپيك قطر و رئيس فدراسيون وزنه برداري اين كشور و جمعي از نمايندگان كشورها در سالن محل مسابقات (السد قطر) برگزار شد.
در اين مراسم كه حدود ۴۰۰ نفر از ورزشكاران و مسئولان كشورهاي مختلف حضور داشتند، به طور رسمي مسابقات دوحه افتتاح شد اما نكته  قابل توجه، مراسم افتتاحيه بسيار ضعيف و به تبع آن برگزاري و تداركات ضعيف اين رقابت هاست، به طوري كه استارت ليست وزنه برداران شركت كننده و سالن برگزاري مسابقات در آخرين لحظات آماده شده است.
اما عليرغم برگزاري ضعيف مراسم افتتاحيه، روزنامه هاي اصلي كشور قطر يعني روزنامه هاي الوطن، الشرق و الرايه در صفحات ورزشي خود افتتاحيه  اين مسابقات را بي نظير اعلام كردند.
در اين ميان، روزنامه  انگليسي زبان Golf Time نيز در صفحه  ورزشي خود با چاپ تصوير بزرگ حسين رضازاده كه در ميان اعراب منطقه  خليج فارس به سلطان معروف است، به اين رقابت ها اشاره كرده است.
كميته  برگزاري مسابقات جهاني وزنه برداري در دوحه  قطر در عين برگزاري ضعيف مسابقات، در لوگوي اين دوره كه پرچم تمامي كشورها بر روي آن نقش بسته است، پرچم ايران را به صورت اشتباه به چاپ رسانده به طوري كه در اين لوگو جاي رنگ سبز و قرمز پرچم مقدس ايران جابجا شده است.
اين موضوع اعتراض نمايندگان حاضر ايراني را برانگيخته است.
ده هزار دلار جايزه قهرمانان وزنه برداري جهان
قهرمانان هريك از اوزان هشتگانه در رقابتهاي وزنه برداري جهان كه از ديروز چهارشنبه در دوحه قطر آغاز شد، مبلغ ۱۰هزار دلار جايزه نقدي دريافت مي كنند.
به گزارش تلويزيون قطر، دراين پيكارها كه ۶۵۰وزنه بردار از۷۶كشور جهان حضور دارند، همچنين به نفر دوم مبلغ ۵هزار دلار تعلق خواهد گرفت.
محمد يوسف المانع رئيس فدراسيون وزنه برداري قطر و مسئول كميته برگزاركننده رقابتها اظهار داشت: همچنين به آن دسته از وزنه برداراني كه بتوانند ركورد جديدي در اين پيكارها ثبت كنند، مبلغ ۱۰هزار دلار اضافي به عنوان تشويق پرداخت مي شود. وي افزود: در اين دوره كه مصادف با يكصدمين سالگرد تاسيس فدراسيون بين المللي وزنه برداري است تعداد زيادي از وزنه برداران قهرمان جهان و المپيك مورد تقدير قرار خواهند گرفت.
او افزود: در اين دوره قوانين جديد داوري و همچنين محاسبه امتياز بندي براي نخستين بار اجرا مي شود.

جلسه دوچرخه سواري با حضور معاون رئيس جمهور
گروه ورزشي:نخستين  جلسه  هيات  رئيسه  فدراسيون  دوچرخه سواري  سه شنبه  شب  با حضور دكترسعيدلو معاون  رئيس  جمهوري ، امير رضا واعظ آشتياني  رئيس  فدراسيون  و ديگر اعضا در محل  دفتر معاونت  اجرايي  رياست  جمهوري  تشكيل  شد.در اين  نشست  ضمن  ارائه گزارش  عملكرد شش  ماهه  اين  فدراسيون  از سوي  رئيس  فدراسيون  و معرفي  اعضا، اعم  از نايب  رئيس ، دبير، ذيحساب  و خبره  ورزشي  و ارائه  چارت  سازماني،  مقرر گرديد   فدراسيون  با تشكيل  مجمع  نسبت  به  حكم موقت  اعضاي  فدراسيون  اقدام  كند.درمورد چارت  سازماني  نيز مقرر گرديد شرح  وظايف  كميته ها و زيرمجموعه  آنها در جلسه  بعدي  ارائه  و سپس  تصميم گيري  شود.در اين  نشست  دكتر سعيدلو با ارائه  پيشنهادات  لازم  جهت  پيشرفت  ورزش دوچرخه  سواري  خواستار حركت  انقلابي  در روند حركتي  اين  رشته  با شعار پيش  بسوي  آينده اي  روشن  گرديد.

رئيس كميته ملي المپيك :
كشتي به اساتيدي نظير برزگر نياز دارد
007305.jpg
گروه ورزشي:رئيس كميته ملي المپيك با بيان اين كه همواره بايد از منصور برزگر با عنوان استاد برزگر نام برد از بازگشت دوباره وي به صحنه كشتي حمايت كرد.دكتر رضا قراخانلوگفت: برزگر اين شايستگي را دارد كه همواره از او با لقب استاد برزگر نام برد چراكه نه تنها جامعه كشتي بلكه فدراسيون كشتي همواره به حضور افرادي مانند اين استاد كشتي نياز دارد.وي ادامه داد: اگر هماهنگي لازم با فدراسيون كشتي برقرار شود مي توان به بهترين شكل ممكن از وجود اين مربي بزرگوار استفاده كرد.رئيس كميته ملي المپيك با بيان اين كه مي توان مشكلات كشتي را در مسايل فني و علمي خلاصه كرد گفت: نقطه ضعف بعضي ها اين است كه تصور مي كنند اصلا جاي كار علمي در كشتي وجود ندارد و تنها راه نجات آن گرفتن پول بيشتر است ضمن اين كه قبول مي كنم كشتي مشكلات مالي دارد. يكي از راه هاي كاهش مشكلاتش را نگاه علمي به تمرينات و اعزام ها مي دانم.اگر از دريچه علمي به مسايل اين رشته بنگريم، بسياري از مشكلات كشتي حل و فصل خواهد شد.

تيم اصلي پاراگوئه به مسابقات تهران آمده است
گروه ورزشي:عضو هيات رئيسه فدراسيون فوتبال پاراگوئه گفت: تيم اصلي ما به مسابقات تهران آمده است.كارلوس پتمخيل گفت: پانزده نفر از بازيكناني كه در مسابقات چهار جانبه تهران حضور دارند جزء نفرات ما در مسابقات مقدماتي جام جهاني بودند، به غير از سانتاكروز كه زانويش تحت عمل جراحي است، يك بازيكن كه باشگاهش اجازه نداد بيايد و دو بازيكن مصدوم ديگر ساير نفرات اصلي مان مانند روبرتو آكونا، روخا و تولدو را به تهران آورده ايم.پتمخيل تأكيد كرد: من از ميان بازيكنان ايراني علي دايي را مي شناسم، وي بازيكن بسيار خوبي است.عضو هيات رئيسه فدراسيون فوتبال پاراگوئه كه در كشور خود يك خواننده معروف است در پايان براي مردم ايران شعري گفت: شادي و خوشبختي و ميمنت بسيار به همراه سلام مردم پاراگوئه براي مردم ايران.

سرمربي تيم ملي فوتبال مقدونيه:
تيم اصلي ما به تهران نيامده است
گروه ورزشي:ميرساد جونز سرمربي تيم ملي فوتبال مقدونيه گفت: تيم اصلي ملي مقدونيه به دليل ديدار با ليختن اشتاين به ايران نيامد اما تيمي كه در مسابقات تهران شركت كرده است نيز تيم خوبي است و ما برنامه  ويژه اي براي ديدار با ايران داريم. جونز افزود: فوتبال بالكان پس از فروپاشي يوگسلاوي روزهاي سختي را گذرانده است ولي اكنون تيم هاي اين منطقه در حال رشد هستند. به عنوان مثال اسلواكي يكي از تيم هاي خوبي است كه تصور مي كنم در آينده حرف هاي زيادي براي گفتن خواهد داشت. جونز خاطرنشان كرد: اميدواريم مقدونيه در تورنمنت تهران نمايش خوبي داشته باشد ضمن آن كه براي تيم شما در مسابقات جام جهاني آرزوي موفقيت دارم. سرمربي مقدونيه خاطر نشان كرد: ما براي دو بازي در تورنمنت تهران برنامه ي ويژه اي داريم و تركيب مان متغير خواهد بود. قصد داريم تا در هر بازي برخي نفرات را آزمايش كنيم و فرصت را به بيشتر بازيكنان براي بازي خواهيم داد.

كاسانو با رم تمديد مي كند
007296.jpg
آنتونيو كاسانو براي از دست ندادن فرصت حضور در جام جهاني قصد دارد قرارداد خود را با رم تمديد كند اما در آينده راهي يوونتوس مي شود.
۳ پيروزي متوالي آ.اس رم موجب شده تا كاسانو مواضع خود را در مقابل سران باشگاه تغيير دهد و در حالي كه ليپي از بابت بازي نگران او و عدم حضور در تيم ملي ابراز تاسف مي كند، اين مهاجم اعلام آمادگي كرده تا قرارداد خود را فعلا با اين تيم تمديد كند و براي از دست ندادن فرصت بازي در تيم ملي شرايط رم را بپذيرد و با ۲/۳ ميليون يورو در سال و امضاي قرارداد ۲ ساله فعلا به اين مشكلات پايان دهد.
همچنين بابت فسخ قرارداد بين ۱۵ تا ۱۸ ميليون يورو در نظر گرفته خواهد شد.
اما به هر حال كاسانو بعداز رسيدن به جام جهاني و در تابستان آينده راهي يوونتوس مي شود تا به آرزوي خود دست پيدا كند.

فوتبال پيشكسوتان - جام يونس شكوري
نادر، ياران، تجارت پيروز شدند
خبرنگار همشهري: در اولين روز از دوازدهمين دوره مسابقات فوتبال پيشكسوتان جام يونس شكوري كه در زمين هندبال باشگاه شهيد شيرودي انجام شد، تيم هاي ياران، تجارت و نادر به پيروزي رسيدند. روز اول مسابقات كه با نام و بزرگداشت مرحوم ناصر سلطاني دروازه بان سابق تيم هاي ملي و تهران جوان نامگذاري شده بود در هواي مناسب پاييزي ۱۴ گل دربر داشت.
در رده سني ۴۰ سال تيم تجارت با گلهاي ابراهيم عسگري، محسن دارابي و مجيد اسدي بر برق پيروز شد. تيم ياران در رده سني بالاي ۴۵ سال سه بر يك بر آتش نشاني پيروزي شد. گلهاي ياران را محسن اكبري، وحيد اميري و ناصر شهسواري به ثمر رساندند و هادي روح تنها گل آتش نشاني را زد. بانك تجارت در رده بالاي ۵۰ سال نيز دو بر يك بر كيان غلبه كرد.
حسن حاتمي و قاسم خليلي براي تجارت و سيفعلي ايراني براي كيان گل زدند. در رده سني بالاي ۵۵ سال تيم نادر سه بر يك بر آتش نشاني غلبه كرد. مرتضي حكيمي مهر (دو گل) و احمد منشي زاده براي نادر و انور روح نواز براي آتش نشاني گل زدند.قضاوت بازي هاي روز اول را رضا شبرنگ، محمد فغاني، علي آراسته، محمد پناهيان و حميد كاشاني انجام دادند.ناصر شهسواري از تيم ياران در رده سني ۴۵ سال بهترين بازيكن روز اول بود.
برنامه بازي هاي روز شنبه
ساعت ۱۳ : ياران _ دارايي در رده سني بالاي ۴۰ سال
ساعت ۱۴: شيرودي _ كيان در رده سني بالاي ۴۵ سال
ساعت ۱۵: استقلال _ ياران در رده سني بالاي ۵۰ سال
ساعت ۱۶ : راه آهن _ دارايي در رده سني بالاي ۵۵ سال
ساعت ۱۷: عدالت _ بنياد شهيد در رده سني بالاي ۴۰ سال

نماينده كنفدراسيون فوتبال آسيا در تبريز
محمدسيف الدين  ابوبكر، نماينده  اهل  مالزي  كنفدراسيون  فوتبال  آسيا ظهر ديروز براي  بازديد از امكانات  ورزشي  و اقامتي  تبريز وارد اين  شهر شد.
اين  بازديد براي  بررسي  شرايط ميزباني  تبريز به  عنوان  يكي  از نامزدهاي برگزاري  مسابقات  فوتبال  قهرماني  نوجوانان  آسيا مي باشد كه  در سال  ۲۰۰۷ميلادي  برگزار خواهد شد و ايران  يكي  از نامزدهاي  ميزباني  آن است .
سيف الدين  در سفر به  تبريز، از ورزشگاه هاي  يادگار امام  و تختي  تبريز بازديد به عمل  مي آورد. نماينده  كنفدراسيون  فوتبال  آسيا را در اين  سفر امير صديقي  به  عنوان نماينده  فدراسيون  فوتبال  همراهي  مي كند.

سعيدلو: احتمال مديرعاملي اكبر غمخوار وجود دارد
007308.jpg
گروه ورزشي:معاون اجرايي رئيس جمهور گفت: در صورت موافقت رئيس  جمهور به عضويت هيات مديره باشگاه پيروزي درخواهم آمد.
علي سعيدلو در حاشيه استقبال از رئيس جمهور در فرودگاه بيرجند در گفت وگو با خبرنگاران درخصوص عضويتش در هيات مديره باشگاه پيروزي گفت: در اين خصوص پيشنهاد هايي به من شده كه در صورت موافقت رئيس جمهور آن عده از اعضاي دولت كه اين پيشنهاد به آنان شده عضو هيات مديره پيروزي خواهند شد.
وي همچنين درخصوص مدير عامل آينده پيروزي نيز گفت: آقاي علي آبادي گزينه هايي را براي تصدي مديرعاملي پيروزي در نظر دارد و احتمال مديرعاملي اكبر غمخوار نيز وجود دارد.

محمد دادكان ميهمان ديدار برزيل - امارات
007290.jpg
گروه ورزشي:فدراسيون فوتبال امارات از محمد دادكان رئيس فدراسيون فوتبال كشورمان دعوت كرد به عنوان مهمان ويژه ديدار امارات و برزيل را از نزديك تماشا كند.
به نقل از سايت خبري فدراسيون فوتبال ازسوي يوسف يعقوب السركال، رئيس فدراسيون فوتبال امارات، دكترمحمد دادكان براي تماشاي مسابقه تداركاتي تيم ملي امارات و تيم ملي برزيل به ابوظبي دعوت شده است. دراين دعوتنامه آمده است: ما مفتخريم كه شما را براي حضور درشهرك ورزشي شيخ زايد براي تماشاي مسابقه برزيل و امارات درتاريخ شنبه دوازدهم نوامبر (۲۱ آبان) دعوت كنيم. فدراسيون امارات بليت رفت وبرگشت شما ازتهران به ابوظبي و بالعكس را تقبل مي كند وضمناً ميزباني ازشما را برعهده مي گيرد. ما منتظر پاسخ شما هستيم.

۶۰۰ ميليون تومان هزينه برگزاري تورنمنت چهارجانبه تهران
فدراسيون با كمك سازمان تربيت بدني مي پردازد
گروه ورزشي:هزينه ي برگزاري تورنمنت چهارجانبه ي فوتبال تهران بيش از ۵۰۰ ميليون تومان برآورد شده است.به دنبال نشست هاي دو روز گذشته، تا اين لحظه سازمان تربيت بدني ابلاغ رسمي به فدراسيون فوتبال نداده است تا تورنمنت چهارجانبه ي فوتبال ايران با حمايت شركت كره اي برگزار شود و تصميم قبلي سازمان تربيت بدني به قوت خود باقي است.با اين توصيف فدراسيون فوتبال بايد با كمك مالي سازمان تربيت بدني و اعتبارات جاري خود هزينه ي برگزاري اين تورنمنت چهار جانبه كه ۵۰۰ تا ۶۰۰ ميليون تومان برآورد مي شود را پرداخت كند، چرا كه تاكنون هيچ شركت داخلي يا خارجي ديگري حمايت مالي آن را بر عهده نگرفته است و در فاصله ي دو روز مانده به برگزاري اين تورنمنت، چنين كاري از سوي شركت هاي حمايت كننده بعيد به نظر مي رسد.مراكز پيش فروش بليت اين بازي ها نيز اعلام شد.تماشاگراني كه تمايل دارند از بازي هاي چهارجانبه تهران كه با حضور تيم هاي ملي ايران، پاراگوئه، توگو و مقدونيه در روزهاي جمعه بيستم و يكشنبه بيست ودوم آبان در ورزشگاه آزادي تهران برگزار خواهد شد، ديدن كنند، مي توانند جهت خريد بليت (پيش فروش) به مراكز تعيين شده مراجعه كنند.

مدال نقره آسيا بر گردن تيرانداز ايراني
گروه ورزشي:«رضا زماني نژاد» ، تيرانداز ايراني  روز چهارشنبه  در فينال  چهاردهمين دوره  مسابقات  قهرماني  تيراندازي  با كمان  آسيا، به  مدال  نقره  دست  يافت .
در فينال  رقابت هاي  انفرادي  رشته «كامپاوند» مردان  اين  مسابقات  كه  درورزشگاه «نهرو» دهلي نو جريان  دارد، زماني  نژاد فقط با يك  امتياز كمتر دررتبه  دوم  قرار گرفت  و سايي  سيوا رقيب  وي  از چين  به  مقام  نخست  رسيد.تيرانداز چيني  قهرمان  تيراندازي  باكمان  آسيا است .«وي  ويك» ، تيرانداز هندي  اين  رشته  نيز به  مقام  سوم  و مدال  برنز دست  يافت .
مراسم  اهدا مدال  اين  مسابقات  در ورزشگاه  نهرو پايتخت  هند با حضور «لي  يو» رئيس  فدارسيون  تيراندازي  آسيا و مسئولان  تيم هاي  ۲۱ كشور شركت كننده  در اين  رقابت ها از جمله  جمهوري  اسلامي ايران  انجام  شد.گروهي  از ايرانيان  مقيم  دهلي نو كه  در محل  مسابقات  حضور دارند با اهتزار پرچم  ايران  و شعار ايران هميشه  قهرمان  ميشه ، درپي  قرار گرفتن  رضازماني  نژاد بر سكوي  دوم ، به  ابراز احساسات  پرداختند.
مسابقات  تيمي چهاردهمين  دوره  مسابقات  قهرماني  تيراندازي  با كمان  آسيا از فردا در دهلي نو آغاز مي شود.

تيم فوتبال جوانان ايران سوريه را شكست داد
گروه ورزشي: تيم فوتبال جوانان ايران در يك ديدار دوستانه در دمشق، با نتيجه ۱-۲ تيم جوانان سوريه را شكست داد.
در اين ديدار كه در ورزشگاه ۱۰هزار نفري الجلاء دمشق برگزار شد، جوانان ايران بسيار برتر از حريف سوري خود ظاهر شدند. عبدالغني طاطيش سرمربي سوريه در اين مورد گفت: تيم ايران در انتقال و سرعت گردش توپ، و بازي قدرتي از تيم سوري بهتر عمل كرد. برپايه اين گزارش، نخستين گل بازي در دقيقه ۶۰توسط سينا عشوري وارد دروازه سوريه شد. سوري ها، در دقيقه ۸۰با گل محمود خدوش نتيجه بازي را مساوي كردند.
اما جوانان ايران بار ديگر در دقيقه ۸۸ با ضربه مهدي چشم آرا، گل دوم را به نفع خود ثبت كردند تا بازي با همين نتيجه به پايان برسد. هر سه گل اين بازي با ضربه سر وارد دروازه ها شد. تيم جوانان ايران كه با هدف آمادگي براي حضور در رقابتهاي مقدماتي آسيا به سوريه سفر كرده است، روز شنبه آينده نيز بار ديگر به مصاف تيم جوانان اين كشور خواهد رفت. تيم ايران در مرحله مقدماتي مسابقات جوانان آسيا، آذرماه در دو ديدار رفت و برگشت، به ترتيب در تهران و داكا، با تيم جوانان بنگلادش ديدار خواهد كرد.

ستاد يادواره شهداي دانشجوي كشور
به ميزباني تربيت بدني دانشگاه
007311.jpg
گروه ورزشي:اولين جلسه استاني كميته تربيت بدني ستاد نهمين يادواره شهداي دانشجو و نكوداشت جلوه هاي ايثار دانشجويي كشور در دفتر مدير كل تربيت بدني دانشگاه آزاد اسلامي تشكيل شد. مقرر گرديد جشنواره ورزشي يادواره شهداي دانشجو در تمامي استانهاي كشور بين كليه دانشگاه هاي كشور اهم از دانشگاه دولتي- غيرانتفاعي و دانشگاه آزاد اسلامي در رشته هاي كشتي آزاد و فرنگي- تكواندو- فوتسال- كاراته و تنيس روي ميز در بخش پسران و رشته هاي بدمينتون- كاراته، تنيس روي ميز و تكواندو در قسمت دختران از ۱۶ آذرماه با هدف ارج نهادن به مقام والا و شامخ شهداي دانشجو و نكوداشت جلوه هاي ايثار دانشجويي بصورت گسترده آغاز و برگزار شود.
دكتر بهرام قديمي مديركل تربيت بدني دانشگاه آزاد اسلامي و رئيس كميته تربيت بدني ستاد كل يادواره شهداي دانشجو ضمن تشكر از حضور مستمر تمامي مراكز دانشگاهي در جلسات اين كميته، پرداختن به مقوله مهم شهداي دانشجو و بسيج دانشجويي و نكوداشت جلوه هاي ايثار دانشجويي را از اولويت هاي مهم امروز عنوان كرد و گفت: امروز شهداي دانشجو با رها كردن سنگر علم و دانش و در راستاي ايمان و دفاع از سرزمين و تقرب الهي جانشان را نثار كردند. در اين ميانه مخترعين و دانشمندان و معلمين تعليم و اخلاق با ارائه افكار خود به جامعه به دليل نيازمندي به عوامل سخت افزاري و نرم افزاري نيمي از وجود خود را جاودانه مي كنند در صورتي كه اين عزيزان (شهدا) با ايثار و فداكاري و جان فشاني تمامي وجود خود را در اختيار گذاشته و جاودانه شدند و همين كه محيط مساعد براي زندگي كليه ايراني ها بوجود آمده مديون اين شهدا هستيم و بدين منظور تمامي دانشگاه ها و مراكز آموزشي با افكار و نگرشهاي متفاوت در يك قالب كارهاي فكري مشترك انجام مي دهند و بر همين مبنا ورزش نيز كه يك پديده اجتماعي بوده، برگزاري مسابقات ورزشي بهترين راه و روش براي نكوداشت جلوه هاي ايثار و يادواره شهداي دانشجويي كشور است.

ليگ برتر واليبال ايران
صنام فاتح مهم ترين بازي هفته هفتم
007299.jpg
علي شاكري: در آغاز هفته هفتم ليگ برتر واليبال ايران (جام موعود) صنام فاتح حساس ترين بازي هفته شد.
صنام و برق براي ماندن در كورس مدعيان با توجه به موقعيت شان در جدول چاره اي جز برد مقابل هم نداشتند. دو تيم با نمايشي عالي از واليبال چنان ظاهر شدند كه پيش بيني تيم برنده تا پايان سوت داور (فرهاد شاهميري) ممكن نبود. هر دو تيم براي هر لحظه بازي برنامه داشتند و فقط به اطلاعات قبل از رويارويي اكتفا نكردند.
صنام «ست» اول را با برنامه  برد و با خنثي كردن مهره هاي كليدي حريف (۲۱-۲۵) پيروز شد. در «ست» دوم و سوم اين «ست كوويچ» بود كه با خواندن دست كارخانه و چند جابجايي باعث گمراهي حريف شد. بيرون بردن  زادون و آوردن آماده  ترين بازيكنان ليگ با قرار گرفتن در قطر پاسور در نوك پيكان حملات برق هرگز دفع نشد تا برق با ورود زريني و «سيمونوويچ» به جاي پزشكي شرايط متفاوت پيدا كند. صنام و كارخانه بسيار تلاش كردند كه حريف جوان را متوقف كنند، اما راه افتاده برقي ها به اين آساني ها هم نبود. صنام در «ست» چهارم چيزي براي از دست دادن نداشت، اين بار صنامي ها با چند تغيير بر شرايط حاكم شدند و در گيمي سرنوشت ساز با برتري ۲۸ بر ۲۶ سرنوشت را به گيم پنجم كشاندند.
برخورداري از مهره هاي بهتر در روي نيمكت و استفاده لازم از تجربه بازيكنان صنام را فاتح گيم پنجم ساخت تا اين تيم در بهترين بازي خود طي ۷ هفته به يك برد ارزشمند نايل آيد. صنام گيم پنجم را ۱۵بر ۱۰ برد.
در ديگر بازي تهران سايپا در سه «ست» پياپي گل گهر سيرجان را شكست داد. سايپا با نتايج ۲۵ بر ۲۳ ، ۲۵ بر ۲۲ و ۲۵ بر ۲۰ توانست گل گهر را مغلوب كند.

«پارك» ملي پوشان را معرفي مي كند
گروه ورزشي:رئيس فدراسيون واليبال از انتخاب اعضاي تيم ملي واليبال ايران براي شركت در بازي هاي ورزشي غرب آسيا توسط پارك كي وون در ابتداي هفته آينده خبر داد. بازي هاي ورزشي غرب آسيا، آذرماه امسال در دوحه قطر برگزار خواهدشد.
محمدرضا يزداني خرم روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا با بيان اين مطلب گفت در جلسه سرمربي كره اي تيم ملي واليبال ايران با وي مقرر شد، پارك پس از مشاهده ديدارهاي مسابقات واليبال قهرماني باشگاه هاي برتر كشورمان نسبت به معرفي ۱۲بازيكن اعزامي به بازي هاي فوق اقدام كند.
وي گفت: با توجه به اينكه زمان اردوي تيم ملي واليبال ايران كم خواهدبود، از ۱۲بازيكن براي شركت در اردو دعوت خواهيم كرد.
يزداني خرم در ادامه اظهارداشت: سرمربي تيم ملي واليبال ايران افزون بر ديدن بازي هايي كه در تهران برگزار خواهدشد، به چند شهرستان نيز سفر خواهد كرد.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |