شنبه ۱۲ آذر ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۸۶۴ - Dec 3, 2005
با تصويب قانون حمايت اجتماعي از معلولان در مجلس
بيمه معلولان اجباري مي شود
009120.jpg
گروه اجتماعي- عباس اسدي: با تصويب قانون حمايت اجتماعي از معلولان در مجلس شوراي اسلامي، بيمه اجباري معلولان، مرخصي دوران بارداري و طراحي اسكناس قابل شناسايي براي روشندلان در دستور كار دولت قرار مي گيرد. اين درحالي است كه تنها ۱۴۰ هزار نفر از جمع دو ميليون ۶۰۰ هزار نفري معلولان كشور اكنون زير پوشش بيمه خدمات درماني قرار دارند.به گزارش خبرنگار ما همزمان با ۱۲ آذر روز جهاني معلولان برنامه ها و فعاليت هاي ويژه اي براي پاسداشت معلولان و معرفي توانمندي هاي آنان در سراسر كشور برگزار مي شود.
به همين مناسب كوفي عنان دبيركل سازمان ملل متحد نيز در پيامي با اشاره به اين كه افراد داراي معلوليت بزرگترين گروه اقليت جهاني را تشكيل مي دهند خاطرنشان كرده است معلولان به گونه اي نامناسب فقير هستند، احتمال بيكار بودن آنها بيشتر است و ميزان مرگ و مير بالاتري در مقايسه با ديگران دارند، لذا ضرورت دارد اقدامات ويژه اي براي بهره مندي از توان و استعدادهاي آنها در دستور كار قرار گيرد.از سوي ديگر از شيراز خبر رسيده است كه ۵۰ نفر از معلولان جسمي _ حركتي، نابينا، ناشنوا و ضايعات نخاعي يك مسير دو هزار متري بزرگراهي را پيموده و بر ايجاد فرصت هاي برابر براي معلولان تأكيد كردند. در شهر شيراز همچنين در محل نگارخانه ملي اين شهر ۱۵۰ تابلوي نقاشي، تذهيب، گلسازي و خوشنويسي معلولان در معرض تماشاي علاقه مندان قرار گرفته و تا ۲۰ آذر ماه امكان بازديد از آن براي شهروندان مهيا است. در تهران نيز به همين مناسبت و به مدت يك هفته آثار نقاشي كودكان معلول ذهني و جسمي در مركز توانبخشي تهران در بزرگراه رسالت،  بعد از مصلي _ جنب پارك آزادگان براي بازديد عموم برپا شده است.
آمار معلولان
برپايه اين گزارش و مطابق استانداردهاي جهاني سه درصد جمعيت كشورها را اشخاص معلول تشكيل مي دهند كه دودرصد آنها معلول ذهني و بقيه جسمي و حركتي هستند، آمار سازمان ملل از نيم ميليارد معلول در جهان خبر داده و اعلام كرده است ۸ درصد از معلولان در كشورهاي در حال رشد زندگي مي كنند. در ايران دو ميليون و ۶۰۰هزار نفر معلول وجود دارد و روزانه ۱۱۰ نفر به اين تعداد افزوده مي شود. چراكه اغلب معلوليت ها ناشي از سوءتغذيه، فقر ،عدم مراقبت هاي بهداشتي _ آموزشي و ديگر عواملي است كه نتيجه توسعه نيافتگي جوامع مي باشد. ازدياد روزافزون جمعيت و نبود منابع مالي كافي، برنامه هاي توانبخشي را در كشورهاي در حال توسعه با مشكلات فراواني روبه رو كرده است به طوري كه معلولان در اين كشورها به توجه ويژه اي نياز دارند.
علل معلوليت
كارشناسان، انواع معلوليت ها را به چهار گروه معلولان جسمي _ حركتي، ذهني، نابينايان و ناشنوايان تقسيم و شايع ترين علل بروز معلوليت را شامل موارد زير مي دانند، عدم واكسيناسيون به موقع كودكان، بالا بودن شمار خانواده هاي فقير و پرجمعيت كه از مسكن مناسب و شرايط زندگي بهداشتي برخوردار نيستند، بالا بودن شمار بي سوادان به خصوص در جوامع در حال توسعه، جنگ، پيامدهاي ناشي از آن و ساير عوامل خشونت بار و مخرب، گرسنگي، بيماري هاي واگيردار و دگرگوني در ساختار جمعيت، حوادث مرتبط با صنعت، كشاورزي و حمل و نقل و آلودگي محيط زيست از عوامل بروز معلوليت هستند.
سازمان هاي حامي
كارشناسان بر اين باورند ايجاد يك سازمان تخصصي، بين المللي با حضور كارشناسان بهداشت جهاني، صندوق توسعه، يونسكو، صندوق كودكان ملل متحد، ازجمله سازمان هايي هستند كه زير نظر دبيركل سازمان ملل متحد مي توانند به عنوان سازمان هاي بين المللي به كمك معلولان جهاني بشتابند.معلولان جهاني آسيب پذيرترين، معصوم ترين جمعيت جهان را شكل مي دهند كه فقدان توجه به آنان منجر به اختلال زندگي اقتصادي _ اجتماعي و رواني خانواده هاي آنها مي شود.

به بهانه ۱۲ آذر روز جهاني معلولان
رحم يا ترحم؟
وحيدرضا نعيمي
يكي از گلايه هاي هميشگي معلولين، نگاه مبتني بر ترحم اعضاي سالم اجتماع به آنان است. آنان گاه مي گويند بيش از هرچيز، اين ترحم ديگران است كه رنجشان مي دهد. در عين حال، همين معلولين خواهان امكاناتي براي تسهيل زندگي روزمره خود هستند، امكاناتي كه گاه ممكن است حتي در دسترس متوسط افراد جامعه امروز ما نباشد، آيا درخواست براي تجهيز اتوبوسهاي شهري براي حمل صندلي هاي چرخدار تقاضاي زيادي است؟ آيا درخواست براي كاستن از گذرگاه هاي دشوار در خيابانها و ساختمانها تقاضاي نامعقولي است؟ آيا جامعه بايد از سر دلسوزي بخشي از فرصت هاي محدود اشتغال را در اختيار معلولين قرار دهد؟ آيا بيزاري از ترحم به اين معناست كه معلول هر دست كمكي را كه به سوي وي دراز شود، پس مي زند؟ واقعيت اين است كه هيچ كدام از اين درخواستها زياده نيست. اما چون غالباً از جانب بخشي از اجتماع بيان مي شود كه دست كم از نظر جسمي در موضع ضعف قرار دارد، به نوعي درخواست ترحم تعبير مي شود. در اينجا نكته ظريفي وجود دارد. رحم و ترحم هر دو از يك خانواده لغوي هستند، اما به هيچ وجه هم معنا نيستند. ترحم، لطف از روي دلسوزي نسبت به كسي است كه در موضع پايين دستي قرار دارد، اما رحم را شايد بتوان لطف از سر بزرگي در حق نيازمندان دانست. از اين نظر است كه خداوند خود را «رحمان» و «رحيم» مي خواند و مؤمنين را به «رحماء بينهم» سفارش مي كند. رحم صفتي الهي است كه از بزرگواران سر مي زند و ترحم را برعكس شايد بتوان صفت ضعفا دانست.
متأسفانه در جامعه ما به دلايل فرهنگي، اقتصادي و سياسي تاريخي ظاهراً در فهم معناي اين دو صفت اشتباه رخ داده است. در نتيجه رفتارهايي كه به ظاهر لطف است (و در واقع منت) فقط به كساني تعلق مي گيرد كه اظهار ضعف مي كنند و ترحم مي طلبند، اما افراد داراي عزت نفس كه نمي توانند و نمي خواهند همه را از مشكل خود آگاه كنند، گاه از همياري همنوعان بي نصيب مي مانند. معلولين غالباً از اين دسته اند يعني مي خواهند نه به خاطر ضعف ايشان بلكه به خاطر نگاه الهي مبتني بر رحم از لطف و كمك اعضاي اجتماع برخوردار شوند. البته بايد در نظر داشت رحم فقط شامل معلولين نمي شود، رحم به معناي واقعي براي تمام انسانهاست. همه انسانها در برهه هايي از زندگي خود نيازمند دست ياري همنوعان هستند، اما اين كمك نبايد از سر منت و ترحم باشد. رحم در روابط ميان انسانها، گشايشي عميق ايجاد مي كند كه آثار مثبت آن در رضايت از زندگي ديده خواهد شد. با رحم ،زندگي جمعي انسانها دركنار هم رنگي از صميميت به خود خواهد گرفت كه هر نوع دشواري و تلخي را درخواهد نورديد.
با توجه به قرار گرفتن موضوع مهرورزي در چارچوب دستور كار رئيس جمهوري آقاي احمدي نژاد اميد مي رود عالمان اخلاق با تبيين اين موضوع، به تلطيف هرچه بيشتر جامعه كمك كنند.

خطر مرگ، سيگاريها را ۵/۱ برابر بيشتر تهديد مي كند
گروه اجتماعي: كميته اطلاع رساني و تحقيقاتي همايش «آلودگي هوا و اثرات آن بر سلامت» اعلام كرد، مرگ و مير ناشي از سرطان ريه در افراد سيگاري مقيم شهرهاي بزرگ مثل تهران ۵/۱ برابر ديگر افراد است.
به گزارش روز جمعه اين كميته تحقيقاتي، براساس بررسي هاي انجام شده، يك سوم از سرطان ريه در افراد سيگاري مربوط به آلودگي هواست و اين امر نشان مي دهد كه اين افراد بيشتر در معرض خطر ابتلا به سرطان ريه هستند.
براساس يكي از تحقيقات انجام شده براي اندازه گيري غلظت هيدروكربن ها در ميان آلاينده هاي هوا توسط دانشگاه صنعتي شريف، ۷۰ درصد از موارد سرطان ريه در افراد غيرسيگاري نيز به دليل آلودگي هوا بوده است. كميته اطلاع رساني اين همايش در گزارش خود مي افزايد، سالانه ۵۱ نفر از ۱۰۰ هزار نفر شهروند تهراني در معرض خطر ابتلا به سرطان هستند كه براي حدود ۸ ميليون جمعيت تهران متجاوز از ۴ هزار احتمال وقوع سرطان وجود دارد.

گفته مي شود...
* امولر نيوز: وزارت مسكن موظف شده است تا سريعا طرحي درمورد مسكن ارزان قيمت براي فقرا به دولت ارايه نمايد. وزارت كار نيز به دنبال تغييرات گسترده جديد در قوانين كار است.
* ميراث خبر: محمدرضا شجريان خواننده سرشناس كشورمان به دليل قطع و وصل مكرر صدا در دومين روز اجراي كنسرت در تهران به مدت ۱۵ دقيقه به نشانه اعتراض صحنه را ترك كرد.
* عدالتخانه: بعضي از نمايندگان مجلس قصد دارند در يك جلسه غيرعلني پرونده هاي مفاسد اقتصادي در پتروشيمي و وزارت صنايع در دولت هاي سابق را مورد بررسي قرار دهند.
* خدمت: فعاليت جبهه اصولگرايان تحولخواه (از ائتلاف هاي فعال در انتخابات رياست جمهوري) از سر گرفته مي شود. دبير اين ائتلاف علي زاكاني نماينده مردم تهران بود.
* انتخاب: دفتر رييس جمهور نسبت به انعكاس ضعيف سخنان احمدي نژاد درمورد محو اسراييل در شبكه العالم اعتراض كرده است.
* مهر: دومين جلسه بررسي شهريه دانشگاه آزاد در هيات امناي اين دانشگاه با حضور رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام و وزير علوم امروز برگزار مي شود.
* عارف: وزير رفاه با رييس سازمان تامين اجتماعي در تعيين هيات مديره شركت سرمايه گذاري تامين اجتماعي دچار اختلاف نظر شده اند.
* فردا: صداوسيما با راه اندازي راديو گفت وگو در آينده ميزگردها و سخنراني هاي سياسي، فرهنگي و اجتماعي را به اطلاع عموم خواهد رساند. اين راديو سخنان همه طيف هاي فكري جامعه حتي دگرانديشان را نيز پوشش مي دهد.
* ايرانيوز: مهندس بوشهري معاون اداري وزارت نفت در زمان شهيد تندگويان جديدترين گزينه وزارت نفت است.
* عارف: اعضاي ستاد انتخاباتي يكي از كانديداهاي مطرح انتخابات رياست جمهوري با انتشار شايعاتي با عنوان اشرافيگري  قصد تخريب عملكرد شهرداري در دوره جديد مديريت آن را دارند.
* بازتاب: تحليل عملكرد مهندس ضرغامي در سايت بازتاب موجب شد تحليلگر اين سايت وي را از كانديداهاي انتخابات رياست جمهوري كه سه سال آينده برگزار مي شود بداند.
* يكي از ناشران باسابقه از عدم اعلام وصول نزديك به ۲۰ عنوان كتاب خود خبر داده است. اين كتاب ها هم اكنون در صحافي اند و صحاف هم به همين دليل نمي تواند، سفارش كتاب هاي ديگران را به دليل محدوديت فضا بپذيرد. مرحله اعلام وصول پس از دريافت مجوز چاپ و انتشار كتاب ها است كه گفته مي شود به دليل تغييرات سياست ها در وزارت ارشاد، از فرصت ۴۸ ساعته قبلي به زمان بيش از ۲ ماه انجاميده است.

وزير رفاه اعلام كرد
دريافت مطالبات وزارت رفاه از دولت به صورت ارزي
وزير رفاه و تامين اجتماعي گفت: يكي از پيشنهاداتي كه به دولت براي دريافت مطالبات سازمانهاي زيرمجموعه اين وزارتخانه خواهيم داشت اين است كه براي آن كه ضرر كمتري را متحمل شويم، بدهي ها را به صورت ارز دريافت كنيم.
پرويز كاظمي در گفت وگو با خبرنگار اجتماعي فارس افزود:  اگر مطالبات به صورت ارز هم دريافت نشود براي تحويل همان شركتهاي زيانده هم معتقد به دريافت نظرات كارشناسي هستيم.
وي درخصوص شركتهاي زياندهي كه دولت در ازاي بدهي هاي خود به سازمانهاي زيرمجموعه وزارت رفاه محول مي كند افزود: براي شركتهاي زيانده بايد كارهايي جهت ساختار اقتصادي و تكنولوژي آنها انجام داد و موقعيت استراتژيك آنها توجه كرد اما بايد در نظر داشت كه در تصميمات مديريتي گاهي بين بد و بدتر بايد بد را انتخاب كرد. كاظمي در ادامه تأكيد كرد:  تمام تلاش خود را در وزارت رفاه خواهيم كرد تا مطالبات خود را از دولت بر اساس نظرات كارشناسي دريافت كنيم و هرآنچه را كه واگذار مي شود بدون در نظر گرفتن جوانب آن نپذيريم.
وزير رفاه و تامين اجتماعي اظهار داشت: وزارت رفاه از اين پس تلاش خواهد كرد بدهي هاي دولت به سازمان هاي زيرمجموعه اين وزارتخانه را پس از انجام عمليات كارشناسي بر روي گزينه هاي مطرح شده در قالب سهام، شركت و... دريافت كند.

رانت خواران نفتي را خارج از وزارتخانه جست وجو كنيد
يك عضو آبادگران ايران اسلامي گفت: رانت خواران نفت را بايد در خارج وزارتخانه جست وجو كرد.
مهندس حسن بيادي در گفت وگو با ايسنا گفت: برخي خيال مي كنند براي يافتن رانت خواران حوزه نفت، بايد كاركنان و مديران را زير ذره بين برد، در حالي كه سوءاستفاده هاي كلان از منابع عمومي در اين حوزه متعلق به كانون ها و عوامل قدرت و ثروت خارج از وزارتخانه، سازمان ها و شركت هاي تابعه است.وي افزود: تصميم گيرندگان حوزه نفت اگر شناخت عميق و دقيقي از عوامل و كانون هاي رانت خوار خارج از حوزه نداشته باشند، در مبارزه با فساد به انحراف مي روند و ناكام مي شوند.
بيادي، آنچه را ركود نسبي و احساس ناامني در سطوح مديران مياني و كارشناسان نفتي خواند، ناشي از احتمال برخي سطحي نگري ها در مبارزه با فساد دانست و گفت: جمعي از باهوش ترين و دلسوز ترين نخبگان علمي و اجرايي كشور در حوزه نفت فعاليت مي كنند كه به طور قطع در دولت نهم جايگاه مناسب تري براي ادامه خدمت رساني پيدا خواهند كرد.
عضو آبادگران ايران اسلامي در ادامه گفت: اگرچه برخي فعاليت هاي وزارت نفت به دليل تاخير در انتصاب وزير دچار اختلال شده، اما عملكرد دولت و مجلس نشان مي دهد كه درباره حساس ترين وزارتخانه  كابينه مطلقا هيچ گونه معامله و سهم خواهي وجود ندارد كه همين امر مهر تأييدي بر اصولگرايي دولت و مجلس است.
بيادي افزود: طي يك ماه اخير نمايندگان مجلس، اعضاي ستاد هاي مردمي دكتر احمدي نژاد، كارشناسان و مسئولان نفت و گروهي از شخصيت هاي برجسته در اين خصوص با اينجانب صحبت كرده اند اما هنوز پيشنهادي از سوي رئيس جمهور دريافت نكرده ام.

سردار طلايي:
مأمورين پليس موظف به ارائه كارت شناسايي هستند
فرمانده نيروي انتظامي تهران بزرگ گفت: جهت جلوگيري از اخاذي در لباس پليس تمامي مامورين پليس موظف به ارائه كارت شناسايي در ماموريت هاي خود هستند.
سردار مرتضي طلايي در گفت وگو با خبرنگار اجتماعي فارس افزود: معمولا امكان سوء استفاده از خودروي پليس تقريبا صفر است بنابراين اگر ماموري با لباس و خودروي پليس مراجعه كرد در صورتيكه رفتار وي مبتني بر اجراي وظايف پليس بود مردم مي توانند اعتماد داشته باشد كه فرد مورد نظر از مامورين پليس بوده و جهت اجراي ماموريت خود در حال انجام وظيفه است.
طلائي با اشاره به جعل كارت پليس گفت: ارائه كارت پليس يكي از شرايط پليس است بنابراين اگر شهروندان در جايي شاهد بودند كه فردي حتي با لباس و كارت پليس به گونه اي غير شفاف رفتار مي كند بدانند كه فرد مورد نظر پليس نبوده و قصد سوء استفاده و اخاذي را دارد.
فرمانده نيروي انتظامي تهران بزرگ در پاسخ به اين سئوال كه مردم در رويايي با افرادي كه در لباس پليس قصد اخاذي را دارند چگونه رفتار كنند گفت: بهترين گزينه براي مردم اين است كه دررويارويي با اين افراد اجازه دسترسي آنها به خود يا خودروي شان را نداده و عنوان كنند كه ما پشت سر شما به مقر پليس مراجعه مي كنيم.

باهنر:
هيچ مشورت رسمي درباره وزير نفت، با ما صورت نگرفته است
ايسنا: رئيس فراكسيون اصولگرايان مجلس با بيان اين كه هم اكنون درخصوص چهارمين گزينه وزارت نفت درحال مذاكره هستيم، تأكيد كرد: «رئيس جمهور براي معرفي فرد پيشنهادي خود حق دارد و مجلس نيز مكلف است تا رسيدگي هاي لازم را انجام دهد.» وي درعين حال گفت: «مجلس در خلال جمع بندي ها ممكن است مصلحت هايي را هم در نظر بگيرد تا در جهت شروع هرچه سريع تر وزارت نفت با فردي مقتدر، از بعضي پارامترها و امتيازات كوتاه بيايد.» وي در ادامه ابراز اميدواري كرد كه در اين دوره، فردي ايده آل انتخاب شود، تا مجلس بتواند قانع شود و راي دهد.
باهنر تصريح كرد: «هيچ رايزني و مشورت رسمي درخصوص معرفي وزير پيشنهادي نفت با ما صورت نگرفته است.»

همايش مشاركت مردمي و امنيت عمومي برگزار مي شود
گروه اجتماعي: رييس مركز انتظام، از برپايي «دومين همايش علمي _ تخصصي مشاركت مردمي و امنيت عمومي» با تاكيد بر رويكرد محله گرايي و نگهبان محله توسط نيروي انتظامي جمهوري اسلامي، معاونت اجتماعي شهرداري تهران، دانشكده علوم اجتماعي دانشگاه تهران و مركز افكارسنجي دانشجويان ايران (ايسپا) در نيمه نخست بهمن ماه در تهران خبر داد.
سيد محمود تقي زاده رييس اين همايش، با اعلام اين خبر افزود: شناسايي زمينه هاي مشاركت مردمي در توسعه امنيت عمومي، فرهنگ سازي براي جلب مشاركت مردمي در توسعه امنيت عمومي، فرهنگ سازي براي جلب مشاركت مردمي در توسعه امنيت عمومي، نهادينه سازي بهره گيري از نگهبان محله در توسعه امنيت عمومي و نهادينه سازي و توسعه «امنيت جامعه محور» از اهداف برپايي «دومين همايش علمي _ تخصصي مشاركت مردمي و امنيت عمومي» با تاكيد بر رويكرد محله گرايي و نگهبان محله به شمار مي رود.وي تصريح كرد: باتوجه به نقش تشكل هاي غيردولتي (NGO)، در پيشگيري و كاهش بزهكاري و گسترش امنيت در جامعه، نقش انجمن هاي پيشگيري از بزهكاري، مشاركت مردمي و امنيت عمومي به عنوان يكي از محورهاي اين همايش انتخاب شده است.تقي زاده با تاكيد بر نقش رسانه هاي گروهي در مشاركت مردمي و ايجاد امنيت عمومي گفت: رسانه ها، مشاركت مردمي و امنيت عمومي از ديگر محورهاي اين همايش را تشكيل مي دهند.وي يادآور شد: ساير محورهاي اين همايش با عنوان مشاركت مردمي و امنيت عمومي در زمينه هايي همچون نگهبان محله، محله گرايي، شهرسازي و معماري، مراكز ورزشي و تفريحي، اقشار اجتماعي، تجهيزات و فن  آوري ايمني، امنيتي، نهادهاي غيردولتي (NGO)، مدارس و دانشگاه ها و فرهنگ سازي است.
رييس مركز انتظام اظهارداشت: همچنين در اين همايش زمينه هاي مشاركت مردمي و امنيت عمومي در زمينه هايي همچون اقتصاد، سياست، قانون اساسي، احساس امنيت، زمينه حقوقي، توانمندسازي جوامع علمي، آموزه هاي ديني و پيشينه تاريخي كشور و سند چشم انداز ۲۰ ساله كشور مورد بحث و هم انديشي متخصصان قرار خواهد گرفت.علاقه مندان به كسب اطلاعات بيشتر مي توانند، به پايگاه اينترنتي www.entezam.ir مراجعه كنند.

كشوري قدرتمند است كه بيشترين خبر را توليد كند
مديرعامل  سازمان  خبرگزاري  جمهوري  اسلامي (ايرنا) گفت : در عصر ارتباطات ، كشوري  قدرتمند است  كه  بيشترين  خبر و اطلاعات  را توليد كند و بتواند در سايه  آن افكار عمومي  را بنفع  خود تغيير دهد.
احمد خادم المله  جمعه  در جمع  تعدادي  از مديران  شهرستان  گناباد افزود: قدرت  در جهان  امروز توپ ، تانك  و موشك  نيست  بلكه  مظهر قدرت  اطلاع  رساني  و خبر است  آن هم  بطوريكه  به  فكر و دل  مردم  نفوذ كند و بتواند رفتار آنان  را تغيير دهد.
وي  ادامه  داد: در عصر ارتباطات  اگر نتوانيم  با سرعت  بالا اطلاعات  درست  توليد كنيم  و با كانال هاي  مدرن  و مناسب  به  مخاطبان  منتقل  كنيم  در دايره  بسته اي  حركت  خواهيم  كرد كه  پيشرفت  و حركت  رو به  جلو درآن  معنايي  نخواهدداشت .وي  تصريح  كرد: اگر در فضاي  جامعه  نتوانيم  خبر توليد و پردازش  كنيم  و به شهروندان  خودمان  اطلاعات  بدهيم ، خودشان  به  دنبال  كسب  خبر از رسانه هاي  بيگانه  مي روند كه  در اين  روند مقصر مردم  نيستند.
مدير عامل  سازمان  خبرگزاري  جمهوري  اسلامي اضافه  كرد: وظيفه  رسانه  هاست  كه  با شناخت  مخاطبان ، براساس  نياز آنان  اخبار تخصصي  توليد كنند و با اين كار فكر و دل  مردم  را در جهت  اهداف  كشور بسيج  كنند و هر چه  در اين  زمينه سرمايه گذاري  شود ضرر نخواهيم  كرد بلكه  به  دل  و قلب  مردم  راه  يافته ايم  و با اقناع  آنان  از حمايت هاي  ارزشمند مردمي  بهره مند شده ايم .
خادم المله  عنوان  كرد: همانطور كه  در موج  دوم  تحولات  اجتماعي ، پيشرفتهاي  صنعتي  مبناي  قدرت  دولتها محسوب  مي شد، در موج  سوم  تحولات  اجتماعي  كه  عصر ارتباطات  است ، محور قدرت  دولتها، توليد اطلاعات  و دانايي  است .
وي  افزود: در حال  حاضر با يك  فضاي  جديد ارتباطي  مواجه  هستيم  كه  اين  فضا نيازمند هدايت  نخبگان  جوامع  و بخصوص  مديريت  افكار عمومي  از طريق  وسايل  ارتباط جمعي  است .

خاتمي: ايران خواهان ثبات و امنيت عراق است
ايسنا: سيد محمد خاتمي در كنفرانس خبري در لبنان با تأكيد بر اينكه ايران ثبات كامل درعراق را خواستار است اظهار داشت: من به عنوان رئيس جمهور سابق ايران مي توانم بگويم كه جمهوري اسلامي ثبات و امنيت در عراق را خواستار است.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، روزنامه ديلي استار چاپ بيروت، با انتشار اين خبر به نقل از حجت الاسلام والمسلمين سيد محمد خاتمي، رئيس جمهور سابق ايران كه طي سفر به لبنان در كنفرانس خبري صحبت كرد، افزود: بگذاريد آرزوي محال براي بازگشت آمريكايي ها به مسير منطق را داشته باشيم.
خاتمي در پاسخ به سئوالي درخصوص گزارش هاي اخير مربوط به تماس آمريكايي ها با ايرانيان برسر عراق گفت :اطلاع دقيقي از اين مساله ندارد،اما در  در پاسخ به سئوالي درخصوص موضع اش درقبال برنامه هسته اي ايران گفت: معتقدم كه تحت دوره ( اختيار) ما ايران يكي از منطقي ترين سياست ها را در رويارويي با پرونده هسته اي پذيرفت. خاتمي افزود كه روابط نزديك ميان ايران و آژانس بين المللي انرژي اتمي در نهايت منجر به آن خواهد شد كه اتحاديه اروپا به گفت وگو با جمهوري اسلامي درباره برنامه هسته ا ي اش ادامه دهد.

تلاش مي كنيم روزنامه اعتماد ملي نيمه دوم آذر منتشر شود
ايسنا: مدير مسئول روزنامه اعتماد ملي از تلاش جهت انتشار اولين شماره اين روزنامه در نيمه دوم آذرماه سال جاري خبر داد.محمد جواد حق شناس افزود: كارهاي مقدماتي در اين زمينه به انجام رسيده و اين در حالي است كه پيش از اين نيز اعلام شده بود كه در نيمه دوم آذر روزنامه منتشر خواهد شد.

داخلي
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |