شنبه ۱۲ آذر ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۸۶۴ - Dec 3, 2005
بازي هاي غرب آسيا دوحه - قطر؛ افتتاحيه براي آزمايش بزرگتر
۱۱ مدال براي ورزش ايران در نخستين روز
009126.jpg
گروه ورزشي: مراسم افتتاحيه سومين دوره رقابت هاي ورزشي غرب آسيا عصر پنج شنبه با رژه ورزشكاران و پيام رسمي وليعهد قطر گشايش يافت.
به گزارش ايسنا از دوحه، مراسم افتتاحيه سومين دوره رقابت هاي ورزشي غرب آسيا كه قرار بود از ساعت ۱۸و ۳۰ به وقت قطر برگزار شود، با بيست دقيقه تاخير و با حضور اندك مردم شهر دوحه در ميان تدابير شديد امنيتي برگزار شد.
در ابتداي اين مراسم، كاروان هاي ورزشي به رژه پرداختند كه ورزشكاران ايراني با پرچم داري پيمان اكبري كاپيتان تيم ملي واليبال، پس از تيم بحرين وارد ورزشگاه القطر شدند.
در ميان حضور كاروان هاي ورزشي در مراسم افتتاحيه، لبنان نامنظم ترين كاروان بودو همچنين ورزشكاران اين كشور با كمترين تعداد در اين مراسم حضور يافته بودند.
ورزشكاران فلسطيني نيز بيش از همه، مورد توجه قرار گرفته بودند و با استقبال تماشاگران، قدس را لبيك مي گفتند.
كاروان هاي ورزشي سوريه و قطر جزء شلوغ ترين كاروان ها بودند.امارات و عربستان نيز ورزشكارانشان با لباس هاي محلي عربي وارد شدند.
يمني ها تنها ورزشكاراني بودند كه با كت وشلوار رسمي و كراوات در مراسم حضور داشتند.به نظر مي رسد قطري ها در ميان كاروان هاي ورزشي حاضر در مسابقات براي ورزشكاران ايراني جايگاه خاصي قائل بودند، چرا كه در محل حضور در مراسم، ورزشكاران ايراني در سمت راست كاروان قطر و در ميان ساير كاروان ها جاي گرفته بود.
شيخ عبدالرحمان الطحاني، مسئول برگزاري مسابقات غرب آسيا طي سخناني، شرايط برگزاري اين مسابقات را تشريح كرد و از دولت و سازمان ورزش اين كشور براي هرچه بهتر برگزار شدن اين مسابقات تقدير كرد.
شيخ طلال فهد، رئيس كنفدراسيون غرب آسيا نيز در سخناني با ايده آل توصيف كردن شرايط برگزاري مسابقات، ميزباني قطر را در تاريخ ورزش اين كشور بي سابقه خواند و ابراز اميدواري كرد كه اين مسابقات زمينه ساز ميزباني موفق قطر در بازي هاي آسيايي سال آينده باشد.سپس احمد سعد، كاپيتان هندبال تيم قطر به نيابت از ورزشكاران حاضر در سومين دوره رقابت هاي غرب آسيا سوگند نامه ورزشي مسابقات را قرائت كرد.
پس از قرائت سوگندنامه و پيام وليعهد قطر، سومين دوره مسابقات ورزشي غرب آسيا رسماً آغاز به كار كرد.
گفتني است؛ سومين دوره رقابت هاي ورزشي غرب آسيا با حضور هزار و چهارصد و بيست و چهار ورزشكار زن و مرد در يازده رشته ورزشي و سيزده كشور عضو فدراسيون غرب آسيا در دوحه قطر از يكم تا دهم (دهم تا بيستم) دسامبر برگزار مي شود كه در مجموع ورزشكاران براي كسب صد و سي و شش مدال در رشته هاي مختلف با يكديگر به رقابت خواهند پرداخت.نخستين روز از سومين دوره بازي هاي غرب آسيا در شهر دوحه قطر با كسب ۱۱ مدال رنگارنگ براي كاروان ورزشي ايران به پايان رسيد.ورزشكاران رشته هاي تير اندازي، شنا و وزنه برداري در نخستين روز اين بازي ها موفق به كسب ۶ مدال طلا، دو مدال نقره و سه مدال برنز شدند.
تيراندازي
تيراندازان زن و مرد كشورمان در اين روز از بازي هاي غرب آسيا در ورزشگاه الدوهيل قطر موفق به كسب ۲ مدال طلا، ۲ مدال نقره و يك مدال برتر شدند.
سيد حسين حسيني در ماده تپانچه بادي و تيم تپانچه بادي مردان، دو مدال طلا براي تيم ايران به ارمغان آوردند.
الهه احمدي در ماده تفنگ بادي ۱۰ متر و تيم تفنگ بادي بانوان موفق به كسب دو نشان نقره شدند و نسيم حسن پور در تپانچه جنگي ۲۵ متر به گردن آويز برتر دست يافت.
شنا
نتيجه تلاش شناگران كشورمان در اولين روز اين بازي ها كسب سه مدال طلا و دو مدال برنز بود.در رقابت هاي شناي ديروز سهيل آشتياني پس از رقابتي خوب در مرحله مقدماتي، در فينال رشته ۲۰۰ متر كرال سينه با زمان يك دقيقه و ۵۶ ثانيه و ۵۳ صدم ثانيه به مدال طلا رسيد و به ميزان ۳۹ صدم ثانيه ركورد كشور را كه در اختيار خودش بود، بهبود بخشيد.در اين رقابت محمد بيداريان با زمان يك دقيقه و ۵۹ ثانيه و ۳۷ صدم ثانيه پنجم شد.
محمد عليرضايي در ۵۰ متر قورباغه با زمان ۹۹ / ۲۸ ثانيه به مدال طلا رسيد.
او در اين رقابت ركورد ايران را كه در اختيار خودش بود به ميزان ۲۱ صدم ثانيه بهبود بخشيد.
همچنين اشكان شرف زاده در ۲۰۰ متر قورباغه با زمان ۲ دقيقه و ۸ ثانيه ۸۷ صدم ثانيه سوم شد و شاهين برادران در ۱۰۰ متر كرال پشت با زمان يك دقيقه و يك ثانيه و ۷۸ صدم ثانيه به مدال برنز رسيد.همچنين تيم ۱۰۰ * ۴ متر مختلط تيمي متشكل از برادران، عليرضايي، مبرز و وحدتي با ثبت ركورد سه دقيقه و ۵۵ ثانيه و ۳۹ صدم ثانيه بالاتر از تيم هاي كويت و سوريه به مدال طلا رسيد.
وزنه برداري
مسابقات دسته ۵۶ كيلوگرم وزنه برداري نيز با كسب اولين مدال بين المللي سجاد بهروزي وزنه بردار ۱۶ ساله كشورمان آغاز شد.بهروزي كه تاكنون در هيچ مسابقه بين المللي مدال كسب نكرده بود، در اين رقابت ها در سالن السد قطر با ركورد مجموع ۲۴۵ كيلو گرم سرود ملي كشورمان را در ورزشگاه طنين انداز كرد و به مدال طلا رسيد.در اين رقابت در حالي كه وزنه برداران لبنان و عمان به مدال هاي نقره و برنز رسيدند، وزنه بردار عربستاني به علت تخلف از ادامه اين رقابت ها حذف شد.
واليبال
تيم ملي واليبال كشورمان در اولين ديدار خود در سومين دوره بازي هاي غرب آسيا با نتيجه ۳ بر صفر از سد تيم كويت گذشت.اين تيم امروز به مصاف تيم ملي يمن مي رود و تيم هاي بحرين و عمان نيز حريفان بعدي واليبال ايران در روز هاي آتي خواهند بود.

حرمت شكني در كشتي
محمدرضا منصوريان: كشتي را مي خواهيم، اما نه به هر قيمتي. كشتي را دوست داريم، اما نه به هر بهانه اي. در سرزمين آبا و اجدادي ما ورزش كشتي قداست دارد، پهلوان پرور است، تاريخي روشن و زرين دارد و پهلوانان و جوانمردان بزرگي در دامان آن پرورش يافته و در دل ها و يادها زنده مانده اند.
امروز ورزش ملي ما آن گونه كه بايد باشد نيست و دستان و چشماني نامحرم آن را مورد هجوم و تاخت و تاز قرار داده اند. حرمت شكني مي كنند و درگير مي شوند. اين ها مگر نمي دانند خلق چنين صحنه هاي زننده و ناشايستي در شأن ورزش ملي و پهلواني ما نيست.درگيري هاي فيزيكي در جريان مسابقه تيم هاي پاس تهران و راه آهن خراسان در ليگ كشتي حركت كوچكي نيست كه با يك پيام يا جريمه ساده از كشتي پاك شود. حق اين است كه بيش از اين به ترويج و اشاعه فرهنگ و اخلاق در ورزش بي توجهي نشود، اين شلوغي ها عكس العمل هاي ساده و كم اهميتي نيست كه تنها با يك جلسه و برخورد با خاطيان فراموش شود. امروز تحولات جاري در كشتي ايران بي ارتباط با وضعيت كلي ورزش كشور نيست.درگيري هاي ديروز و امروز فوتبال و كشتي نيازمند تعمق و نگرش واقع بينانه تري است. خشكاندن ريشه درگيري هاي موجود در ورزش فقط و فقط با توسعه اخلاق و فرهنگ امكان پذير است. محمدي ها و قنبري ها قربانيان واقعي بي فرهنگي در ورزش هستند.
درگيري و زد و خورد
009123.jpg
در هفته نخست از دور برگشت ليگ برتر كشتي آزاد، ديدارهاي حساسي در گروه دوم مسابقات انجام شد كه در تهران پاس توانست با نتيجه ۱۷ بر ۱۳ راه آهن خراسان را مغلوب كند؛ اما، اين ديدار، ليگ كشتي را تحت تاثير درگيري هاي مسابقه و حرمت شكني هاي صورت گرفته قرار داد.
در وزن ۸۴ كيلوگرم، فريدون قنبري ملي پوش ايران در مسابقات جهاني توانست شكست دور رفت برابر سعيد ابراهيمي را جبران كند و برابر قهرمان امسال آسيا پيروز شود كه قنبري پس از اين برد با مشتي گره كرده به سمت كادر فني پاس رفت و حركات ناشايستي را انجام داد تا پاسي ها به روي تشك بيايند و زد و خورد بين طرفين آغاز شود؛ اين در حالي بود كه در يك طرف قضيه ملي پوش راه آهن و در سوي ديگر غلامرضا محمدي مربي تيم ملي و ساير نفرات باشگاه پاس حضور داشتند.
اين حرمت شكني و درگيري افرادي كه چند ماه قبل در تيم ملي كنار يكديگر بوده اند و همچنين كشتي گيران سرشناس ديگر بسيار تاسف بار بود.
در ديگر مسابقه حساس اين گروه، پيام ارتباطات ساري كه براي اولين بار الدار كورتانيدزه را در تركيب داشت، توانست با نتيجه ۱۸ بر ۱۳ مهرگان نور را مغلوب كند. همچنين در گروه اول، تيم هاي مدعي نفت تهران و جويبار لوله به ترتيب نيروي زميني اصفهان و جوانان مازندران را مغلوب كردند و تامين اجتماعي برابر هيات كشتي اصفهان به برتري دست يافت. بازگشت عليرضا حيدري دارنده شش مدال جهاني و المپيك به ميدان مسابقه كه پس از ۱۵ ماه صورت مي گرفت، تنها نكته قابل توجه در مسابقه تامين اجتماعي و هيات كشتي اصفهان بود.

فلورانس يكبار ديگر يوونتوس را ملاقات مي كند
009129.jpg
تيم مسينا كه رحمان رضايي مدافع ملي پوش ايراني را در اختيار دارد، يكشنبه شب آينده در ادامه رقابت هاي فوتبال قهرماني دسته اول باشگاه هاي ايتاليا (كالچو) به مصاف تيم انتهاي جدولي ترويسو مي رود.
در يكي از ديدارهاي مهم اين هفته، دو تيم مدعي يوونتوس و فيورنتينا مقابل يكديگر قرار مي گيرند.
اين دو تيم پنجشنبه شب درجام حذفي باشگاه هاي ايتاليا به تساوي ۲بر۲ رسيدند و بايد در فاصله تنها سه روز بار ديگر برابر هم صف آرايي كنند. برنامه هفته چهاردهم كالچو به شرح زير است:
كيه وو با آث ميلان
اينترميلان با آسكولي
فيورنتينا با يوونتوس
لاتزيو با سيه نا
پالرمو با كالياري
رجينا با پارما
سامپدوريا با امپولي
ترويسو با مسينا
اودينزه با ليورنو
لچه با آاس رم

بايرن مونيخ در اشتوتگارت
هفته پانزدهم مسابقه هاي فوتبال قهرماني دسته اول باشگاه هاي آلمان (بوندسليگا) از امروز با برگزاري ۷ ديدار آغاز مي شود. در مهم ترين بازي هاي اين هفته از رقابت ها، تيم صدرنشين بايرن مونيخ به مصاف تيم ميانه جدولي اشتوتگارت مي رود.
كايزرسلاترن با اينتراخت فرانكفورت
آرمينيا بيلفلد با شالكه
بروسيا دورتموند با  هانوفر
بروسيا مونشن گلادباخ با نورمبرگ
هامبورگ با كلن
اشتوتگارت با بايرن مونيخ
وردربرمن با دويسبورگ

چلسي ميزبان ميدلز بورو
هفته  پانزدهم  رقابت هاي  فوتبال  قهرماني  باشگاه هاي  برتر انگليس  عصرشنبه  با ديدار تيم هاي  ليورپول  و ويگان  آغاز مي شود. اين  بازي  در ورزشگاه  آنفيلدليورپول  برگزار خواهد شد.برنامه  هفته  پانزدهم  ليگ  برتر فوتبال  انگليس  به  شرح  زير است :
ليورپول  با ويگان 
بلكبرن  با اورتون 
بولتون  با آرسنال 
چلسي  با ميدلزبورو
نيوكاسل  با استون  ويلا
تاتنهام  با ساندرلندوست 
برومويچ  با فولهام
 منچستريونايتد با پورتس  موث

ليگ يك فوتبال گرم تر مي شود
مسابقات  فوتبال  قهرماني  دسته  اول  باشگاه هاي  ايران  در گروه  اول  عصر روز پنجشنبه  با برگزاري  ديدارهايي  در شهرهاي  مختلف  برگزار شد.
در پيكارهاي  پنجشنبه  تيم هاي  هماي  تهران ، تراكتورسازي  تبريز و پگاه  گيلان  بر حريفان  خود پيروز شدند و دو ديدار به  تساوي  انجاميد.
نتايج  به دست  آمده  ديدارهاي  پنجشنبه  به  شرح  زير است :
صنايع  اراك  صفر- هماي  تهران ۳
نيروي  زميني  يك  ـ  عقاب  يك
ديهيم  اهواز ۲ - تراكتورسازي  تبريز ۳
دانشگاه  آزاداسلامي  زنجان  يك  -كشت  و صنعت  شوشتر يك 
نوژن  مازندران  صفر -پگاه  گيلان  يك 
در جدول  رده بندي  اين  گروه  تيم هاي  پگاه  گيلان ، تراكتورسازي  تبريز و هماي  تهران  در رده هاي  اول  تا سوم  جاي  دارند.

برنامه بازيهاي امروز جام يونس شكوري
ساعت ۱۳: بانك تجارت _ راه آهن در رده سني بالاي ۴۰ سال
ساعت ۱۴: برق _ شيرودي در رده سني بالاي ۴۰ سال
ساعت ۱۵: تهرانجوان _ هما در رده سني بالاي ۵۵ سال
ساعت ۱۶: ملوان انزلي _ آتش نشاني در رده سني بالاي ۴۵ سال
ساعت ۱۷: ياران _ عقاب در رده سني بالاي ۴۵ سال
امروز بازي ها با نام مرحوم عبدالله ساعدي آغاز مي شود.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |