يكشنبه ۲۵ دي ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۸۹۹ - Jan 15, 2006
با صدور حكمي توسط شهردار تهران
هيأت مديره جديد شركت واحد معرفي شد
سما: شهردار تهران اعضاي جديد هيأت مديره شركت واحد اتوبوسراني را به مجمع عمومي اين شركت معرفي كرد.
دكتر پورزندي معاون مالي و اداري شهرداري، مهندس تقي زاده معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري، مهندس ترفع مديرعامل اسبق شركت واحد اتوبوسراني، مهندس صاحب محمدي قائم مقام سازمان شهرداريها ودهياريهاي كشور و مهندس زاده دباغ معاون شركت آزاد راه هاي تهران - شمال، اعضاي جديد هيأت مديره اتوبوسراني را تشكيل مي دهند.
بر اساس همين گزارش، اعضاي جديد در مدت زمان مشخص از بين خود يا خارج از هيأت مديره، يك نفر را به عنوان مديرعامل شركت واحد اتوبوسراني انتخاب خواهند كرد.
شوراي اسلامي شهر تهران در آخرين جلسه خود با پيشنهاد دكتر قاليباف مبني بر واگذاري تمامي اختيارات مجمع اتوبوسراني به شهردار موافقت كرد و بر همين اساس مقرر شد بنا به پيشنهاد شهردار تهران، اعضاي جديد هيأت مديره اتوبوسراني به منظور رفع مشكلات و نابساماني هاي شركت واحد، منصوب و هرچه سريع تر اقدامات خود را آغاز كنند.

رئيس شوراي اسلامي شهر تهران:
شركت واحد به سمت خصوصي سازي پيش برود
000474.jpg
گروه شهري: رئيس شوراي اسلامي شهر تهران، چشم انداز شركت واحد اتوبوسراني را مثبت ارزيابي كرد و گفت: اين شركت برنامه ريزي هاي خوبي را براي گسترش ناوگان و ارائه خدمات بهتر، پيش رو دارد.
مهندس مهدي چمران در گفت وگو با همشهري افزود: براساس مطالعات انجام شده، براي تحقق استاندارد و بهبود وضعيت اتوبوس هاي شركت واحد و سازگاري آنها با شرايط طبيعي و موجود پايتخت، حدود يكصد عامل در نظر گرفته شده است كه به تدريج بايد در ساخت و خريد اتوبوس هاي جديد رعايت شود.
وي مصرف پايين تر و  آلودگي كمتر از يك سو و بازدهي دوام و راحتي بيشتر را از سوي ديگر به عنوان مهمترين هدف برنامه استانداردسازي اتوبوس هاي شركت واحد عنوان كرد و گفت: برنامه هايي نيز براي گسترش خطوط ويژه، رفاه كاركنان و رانندگان درنظر گرفته شده است كه اميدواريم به تدريج پياده شود.
چمران با بيان اينكه اتوبوس هايي كه در حال حاضر شركت هاي سازنده تحويل مي دهند استاندارد مناسبي ندارند گفت: هرچند موتورهاي اين اتوبوس ها مطابق با استاندارد يورو ۲۰۰۰ است كه در حال حاضر در اروپا استفاده مي شود ولي بالاخره كيفيت اتوبوس ها در جهان در حال ارتقاء است و ما نيز بايد همگام با فناوري روز حركت كنيم.
رئيس شوراي شهر افزود: در حال حاضر اتوبوس هاي گازسوز توليد داخل با ساختار گازوئيلي و ديزلي توليد مي گردد، درحالي كه بايد متناسب با ساختار و اجزاء اتوبوس گازسوز توليد شود.
چمران گفت: در اين زمينه طي پيشنهادي كه به رئيس جمهوري ارائه كرديم قرار است به شركت هاي خودروسازي كمك شود تا آنها نيز بتوانند براساس همين استانداردها اتوبوس تحويل بدهند.
وي خاطرنشان كرد: در حال حاضر شركت هاي سازنده داخلي به هر ميزان اتوبوس به ويژه گازسوز توليد كنند، شركت واحد توان دريافت آنها را دارد ولي با اين حال از ۱۳۵۰ دستگاهي كه قرار بوده امسال تحويل شركت واحد شود تاكنون ۴۰۰ دستگاه آن تحويل شده است.
چمران افزود: در حال حاضر توليدات داخلي جوابگوي نيازهاي شركت واحد نيست و در اين زمينه پيشنهاد شده است كه در شرايط موجود دست كم ۲ هزار دستگاه اتوبوس از خارج وارد شود تا علاوه بر تأمين نيازهاي تهران و برخي شهرهاي ديگر تعداد اتوبوس هاي شركت واحد به حدي برسد كه توليدات داخلي جوابگوي آن باشد.
رئيس شوراي شهر در پاسخ به اين سؤال كه مديريت شهري بالاخره تا كي مي تواند شركت واحد را با سوبسيد اداره كند گفت: شركت واحد بايد به سمت خصوصي سازي پيش رود و اگر اتوبوسراني خدمات با كيفيت و بالاتري ارائه دهد و بهاي بيشتري دريافت كند فكر نمي كنم مردم هم ناراضي باشند و تجربه خصوصي سازي شركت واحد در برخي از شهرهاي كشور نيز همين را نشان داده است.رئيس شوراي شهر افزود: به  هرحال خصوصي سازي شركت واحد جسارت مي خواهد و ما از مديريت و هيأت مديره جديد شركت واحد انتظار داريم كه اين شجاعت و شهامت را داشته باشند و در اين مسير گام بردارند. هرچند مي دانيم كه اين مسير مشكلاتي دارد ولي بايد كمك كنيم كه مشكلات رفع شود.

رئيس كميته ايمن سازي و مقاوم سازي شوراي اسلامي شهر تهران :
كيفيت در حوزه مسكن فداي كميت شده است
گروه شهري: در حال  حاضر ساخت و خريد خانه به عنوان كالاي مادام العمر و گران قيمت در مقايسه با ساير كالاهاي مصرفي روزمره و كوتاه مدت بدون توجه به مرغوبيت و استانداردهاي لازم و كمترين دقت انجام مي شود.
دكتر حمزه شكيب رئيس كميته ايمن سازي و مقاوم سازي شوراي اسلامي شهر تهران در گفت وگو با همشهري با بيان اينكه ساختمان هاي موجود در كشور مرغوبيت مطلوبي ندارند مي افزايد: در حال  حاضر براي تهيه كالاهايي كه مصرف كوتاه مدت دارند بيشترين دقت و براي كالاهايي كه بايد مادام العمر و حتي براي نسل هاي آينده مورد استفاده قرار گيرند كمترين دقت صورت مي گيرد.
وي عواملي ازجمله مصالح ساختماني غيراستاندارد ناقص بودن چرخه ساخت و ساز و عدم رعايت اصول فني را در اين امر دخيل مي داند و خاطرنشان مي كند كه به همين دليل كيفيت ساختمان ها در ايران بسيار پايين است.
وي معتقد است در چند سال گذشته در زمينه ساخت و سازها، كيفيت فداي كميت شده و در اين راستا هزينه هاي زيادي بر كشور تحميل شده است و اگر مردم هنگام خريد به اين نكات توجه كنند سازندگان مجبورند كالاي مرغوب تحويل مردم دهند.
شكيب معتقد است كه در حال  حاضر به دليل نامشخص بودن متولي ساخت و ساز و پاسخگو نبودن دستگاه هاي ذي ربط در قبال تخلفات، مهندسين كنترل ،نظارت چنداني بر ساخت و سازها ندارند و اجرا بيشتر به دست نيروهاي غيرماهر انجام مي شود.
شكيب همچنين مي گويد: مصالح ساختماني به عنوان يكي از ابزارهاي اصلي تشكيل دهنده ساختمان وضعيت بسيار ناگواري دارد و در حال  حاضر سرمايه هاي قابل توجهي صرف پروژه هاي عمراني و تأسيسات زيربنايي با استفاده از همين مصالح مي شود.
شكيب با اشاره به مصوبات شوراي شهر تهران در ارتباط با استحكام و ارتقاء كيفي بناها و پيشنهاد آن به وزارت مسكن و شهرسازي به منظور ابلاغ و اجراي آن در سطح كشور گفت: شناسنامه فني ساختمان سال گذشته با هماهنگي شهرداري، وزارت مسكن و شهرسازي و نظام مهندسي در شوراي شهر تصويب شد و ازآنجا كه مطابق قانون با يد از سوي وزارت مسكن ابلاغ مي شد مصوبه را براي آن وزارتخانه فرستاديم ولي به رغم گذشت يك سال هنوز عملياتي نشده است.
رئيس كميته ايمن سازي ابنيه شوراي شهر همچنين گفت: متأسفانه شهرداري نيز تاكنون در اجراي اين مصوبه كوتاهي كرده است.شكيب با اشاره به مصوبه ديگري از سوي شوراي شهر لزوم بازنگري در وظايف معاونت شهرسازي و معماري شهرداري گفت: معاونت معماري و شهرسازي بايد ركن اصلي در كيفيت ساخت و ساز باشد ولي متأسفانه آنچه تاكنون اتفاق افتاده اين بوده كه طي سال هاي گذشته بيشتر هندسه ساختمان ها مدنظر قرار گرفته و اينكه مثلاً ساختمان ساخته شده ۱۰ سانت اضافه يا كم است و به دنبال مچ گيري هاي اينچنيني بوده اند كه درآمد براي شهرداري تأمين كند.وي افزود: براي بازنگري شرح وظايف اين معاونت ۳ ماه مهلت به شهرداري داده شد ولي متأسفانه با گذشت ۲ سال از آن تاريخ هنوز اين بازنگري انجام نشده است.

نيايش هواي پاك در مرقد امام (ره)
000468.jpg
معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان حفاظت محيط زيست در آستانه روز هواي پاك (۲۹ دي ماه) صبح امروز به منظور اجراي مراسم نيايش هواي پاك در مرقد امام خميني (ره) حضور مي يابد.
به گزارش روابط عمومي سازمان محيط زيست، فاطمه جوادي، رئيس سازمان محيط زيست و معاونين و كارشناسان كميته كاهش آلودگي هوا ضمن تجديد ميثاق با آرمان هاي رهبر انقلاب با حجت الاسلام و المسلمين سيد حسن خميني هم ديدار خواهند داشت.
در حاشيه اين مراسم نيز مراسم نيايش هواي پاك توسط جمعي از دانش آموزان تهراني با هدف اشاعه فرهنگ كاهش آلودگي هوا اجرا مي شود.

پياده روي در بزرگراه  چمران
000477.jpg
مدير عامل  سامان  پاركها و فضاي  سبز شهر تهران  گفت : با احداث  باغ  راه امكان  پياده روي  در بزرگراه چمران فراهم  مي شود.مهندس علي  محمد مختاري  افزود: هم اكنون  كار طراحي احداث  باغ  راه  در بزرگراه  چمران  حد فاصل پل  نصر تا پل  وليعصر در دو طرف  بزرگراه  درحال  انجام  است  كه  پياده روي  شهروندان  در طول  مسير بزرگراه  را امكانپذير مي كند.وي  خاطرنشان  كرد: براساس  اين  طرح ، در دو سمت  بزرگراه  مسير ويژه  پياده روي  به  همراه  كاشت  گونه هاي  گياهي  مثمر و غيرمثمر ايجاد مي شود.وي هزينه  احداث  باغ  راه   را در بزرگراه  چمران  ۲۰ ميليارد ريال  ذكر كرد و گفت : در سال  ۸۵ ايجاد فضاي سبز در بدنه بزرگراه  يادگار امام    نيز آغاز خواهد شد.

همايش لاله هاي شهر تهران
000471.jpg
مراسم  بزرگداشت  شهداي  شهرداري  تهران  با عنوان  لاله هاي  شهر تهران  در فرهنگسراي  بهمن  برگزار شد.در اين  مراسم  خانواده هاي  شهداي  شهرداري  تهران  و برخي  مسئولان  شهرداري نيز حضور داشتند.سرپرست  اداره  كل  امور ايثارگران  شهرداري  تهران  در اين  مراسم ، ضمن گراميداشت  ياد و خاطره  شهداي  شهرداري  تهران  گفت : اين  مراسم  با هدف  يادآوري  دلاورمردي ها و رشادت هاي  اين  عزيزان  در جبهه هاي  نبرد حق  عليه  باطل  برگزار مي شود.
محمد رسايي  افزود: اداره  كل  امور ايثارگران  شهرداري  از بدو تشكيل  در راستاي  پاسداشت  مقام  والاي  شهداي  شهرداري  برنامه ريزي هاي  مختلفي  انجام  داده است  .

معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران:
مشكل ترافيك تهران با بودجه هاي قطره چكاني حل نمي شود
مهر : حل مشكل حمل و نقل و ترافيك تهران طي ۳ سال متوالي نيازمند ۵ هزار ميليارد تومان بودجه سالانه و در مجموع ۱۵ هزار ميليارد تومان اعتبار است.
معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران افزود: البته در حال حاضر حتي۱۰ درصد از اعتبار مورد نياز هم به اين موضوع تخصيص داده نمي شود.
مهندس مهرداد تقي زاده اظهار داشت: مديريت شهري در حوزه حمل و نقل و ترافيك علي رغم كمبود اعتبار از هيچ كوششي در جهت كاهش مشكلات موجود فرو گذار نخواهد كرد.وي با تاكيد بر تقويت جهشي حمل و نقل عمومي به عنوان جهت اصلي حركت مديريت شهري در بخش حمل و نقل و ترافيك، گفت: البته اين به معناي ناديده گرفتن برنامه هاي گسترده اي كه هم اكنون در دستور كار قرار دارد، از جمله مديريت تقاضا، گسترش شبكه معابر و اعمال سياست هايي درجهت كاهش درصد خودروهاي تك سرنشين نيست.معاون شهردار تهران با تاكيد مجدد بر جهش در تقويت حمل و نقل عمومي به عنوان راهكار محوري و راه حل كليدي حل مشكل حمل و نقل و ترافيك تهران تصريح كرد: با اعتبارات اندك موجود نبايد از شهرداري انتظار معجزه داشته باشيم.وي افزود: البته اين به معناي آن نيست كه هم اكنون به بهانه كمبود اعتبار دست روي دست گذاشته ايم، بلكه تمام توان خود را به كار گرفته ايم تا با نگرش صرفاً تخصصي و علمي، طرح هاي كارشناسي را به اجرا در آوريم.
تقي زاده اظهارداشت: ما هرچه در توانمان داريم انجام مي دهيم در حالي كه ترديد نداريم مشكل حمل و نقل و ترافيك تهران با بودجه هاي قطره چكاني حل نخواهد شد.
معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران با بيان اينكه به اعتقاد صاحب نظران حمل و نقل، مشكل ترافيك تهران ظرف چند سال به وجود نيامده كه ظرف چند ماه از بين برود، تصريح كرد: آن چه امروز ما وارث آن هستيم تكاليف انباشته شده طي سالهاي سال است، البته گذشتگان ما هم تقصيري نداشته اند زيرا ابزار حل مشكل در اختيار ايشان قرار داده نشده بود.
وي با اشاره به اين كه مسئولان قبلي حوزه حمل و نقل و ترافيك زحمات زيادي متقبل شده اند، افزود: با اعتبارات موجود مسئولان بعدي هم ميراث دار اين دوره و دوره هاي قبل خواهند بود و شهروندان همچنان در ترافيك تهران خواهند ماند.
تقي زاده با تاكيد بر اينكه براي ۵ هزار ميليارد تومان بودجه سالانه مورد درخواست با فرض اختصاص، بررسي هاي دقيق مبتني بر كار كارشناسي صورت گرفته و براي هر ريال آن طرح و برنامه داريم، اظهارداشت: پس از تخصيص اولين بخش از بودجه مورد نياز، برنامه ها و طرحهاي پيش بيني بلافاصله عملياتي شده و به اجرا در خواهد آمد و در كمترين زمان ممكن آثار و نتايج آن را مشاهده خواهيم كرد، به نحوي كه هر سال بهبود قابل توجهي در حمل و نقل عمومي تهران نسبت به سال قبل را شاهد خواهيم بود.

نگاه
000465.jpg
مانا نيستاني

شهري
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |