دوشنبه ۲۶ دي ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۹۰۰ - Jan 16, 2006
شمارش معكوس براي چهارمين قتل ناكام ماند
گفت و گوي خبرنگاران با قاتلان سريالي
گفت وگو با علي رضا، ۲۹ ساله ليسانس مهندسي كشاورزي متهم رديف اول
000579.jpg
* چرا اين قتل ها را مرتكب شدي؟
- احتياج به پول داشتم.
* چقدر پول؟
- خيلي، خيلي زياد.
* چقدر؟ ده ميليون، بيست ميليون؟
- بيست ميليون.
* پدرت تاجر فرش است. او به تو كمك نمي كرد؟
* اگر كمك مي كرد كه اين كار را نمي كردم.
* راه بهتري براي كسب درآمد نيافتي؟
- به خدا ، من قاتل نيستم. من آدمكش نيستم. چاره ديگري نداشتم.
* چه كارهايي كردي كه نتوانستي موفق شوي؟
- خيلي كارها، خيلي جاها رفتم. از خيلي آدم ها كمك خواستم.
* به چه كسي بدهكار بودي؟
- به يك كلاهبردار، نزول خور.
* براي چه احتياج داشتي؟
- ....
* از چه طريقي به قربانيان دست پيدا مي كردي؟
- از طريق روزنامه. زنگ مي زديم آن ها كه بي واسطه بود، قرار مي گذاشتيم. وقتي شرايط مساعد بود دست و پايشان را مي بستيم و با چاقو مي زديم.
* به چند جا سر زديد؟
- خيلي جاها، خيلي زياد.
* چرا فقط همين سه قتل را انجام داديد؟
- موقعيتش ديگر نبود.
* چقدر درآمد داشتي از طريق سرقت؟
- خيلي كم، يك ميليون تومان.
* به چند خانه سرزدي كه نتوانستي كسي را به قتل برساني؟
- خيلي موقعيتش نبود كه سرقت كنيم.
*  اگر دستگير نمي شدي، چند قتل ديگر انجام مي دادي؟
- نمي دانم. خيلي به پول احتياج داشتم. همين امروز يك ميليون چكم برمي گردد.
* وضعيت حالا بهتره يا اگر به خاطر چك دستگير مي شدي؟
-  نمي خواستم زندان بيفتم.
* همسرت بفهمد چه كار مي كند؟
- حتماً تركم مي كند.
* وقتي ضربه ها را مي زدي چه احساسي داشتي؟
- من فقط يك ضربه به گردن مي زدم.
* بچه هم داري؟
- تازه به دنيا آمده.
*  به خاطر او اين كار را كردي؟
- نه.
* جان  دادن آدم ها آزارت نمي داد؟
- چرا.
* دست و پايت هم مي لرزيد؟
- آره. پتو مي انداختم رويشان كه نبينم.
گفت و گو با اعظم۲۲، ساله دانشجوي علوم تربيتي متهم رديف دوم
000582.jpg
* چطور حاضر شدي اين كار را انجام دهي؟
- به خاطر پول، گفته بود پول خوبي در اين كار هست.
* چقدر به دست آوردي؟
- دويست هزار تومان.
* وقتي با قربانيان روبه رو مي شدي، آنها التماس مي كردند؟
- نه، چيزي نمي گفتند. آنقدر ترسيده بودند كه ساكت مي ماندند.
* دانشجو هستي؟
- بله، ترم يك علوم تربيتي اطراف تهران.
* به خاطر هزينه دانشگاه اين كار را كردي؟
- تقريباً. بخشي از پول را داده بودم، بقيه اش مانده بود.
* پدر و مادرت خبر نداشتند؟
- خير.
* وقتي بعد از قتل ها به خانه برمي گشتي رفتارت عادي بود؟
- بله.
* ديدن مرگ  آنها آزارت نمي داد؟
- من نمي ديدم. از اتاق بيرون مي رفتم.
* چطور با عليرضا آشنا شدي؟
- از طريق يكي از دوستانم به او معرفي شدم. كار فيلم برداري انجام مي داديم. بعد او دفتر كارش را تعطيل كرد و خودش در جاي ديگري كار مي كرد. بعد به من پيشنهاد اين كار را داد. اطمينان داده بود كه به هيچ وجه شناسايي نخواهيم شد. او تحقيق مي كرد و بعد با هم به محل مي رفتيم.
* پدر و مادرت باخبر شده اند؟
- بله. امروز صبح فهميدند.
* چه عكس العملي خواهند داشت؟
- سكته مي كنند. مي ميرند.
* وضع مالي پدرت چطور است؟
- بد نبود.
* تو بيشتر از آن مي خواستي؟
- بله.
* چقدر بيشتر؟
- نمي دانم.
گروه حوادث: با دستگيري قاتلان سريالي قتل سه زن به دست مأموران  دايره ۱۰ آگاهي، بررسي انگيزه هاي ارتكاب اين قتل توسط دوجوان ۲۹ و ۲۲ ساله زيرنظر كارشناسان پزشكي قانوني ادامه خواهد يافت.
به گزارش همشهري، روز اول شايد هيچ كس باور نمي كرد كه اين پرونده خاص جنايي در مدتي كمتر از يك ماه به نتيجه برسد. دو كارآگاه برجسته جنايي تهران زير نظر سرهنگ بهرام عطايي رئيس اداره دهم آگاهي تهران با دستور قضايي بازپرس هنرمند، به طور شبانه روزي بررسي بر روي پرونده قتل سه زن در پايتخت كه طعمه يك قاتل سريالي شده بودند پيگيري كردند.
سردار طلايي فرمانده نيروي انتظامي تهران بزرگ روز گذشته در جلسه مطبوعاتي كه با حضور بازپرس هنرمند و سرهنگ رجبي رياست اداره آگاهي تهران برگزار شد درخصوص نحوه دستگيري اين قاتل سريالي به خبرنگاران گفت: «بعد از وقوع قتل دوم پليس آگاهي تهران با شباهت هايي كه در دو مورد جنايت با فاصله اي اندك رخ داده بود احتمال وقوع قتلهاي سريالي را درتهران مورد بررسي قرار دارند هنوز مدتي از بررسي اين فرضيه نگذشته بود كه قتل سوم به وقوع پيوست و ارتكاب اين جنايت همه را به اين قطعيت رساند كه با يك قاتل سريالي مواجه هستند.»
بعد از وقوع سومين جنايت و طرح احتمالي زنجيره اي بودن اين سه قتل كه براي اولين بار از سوي گروه حوادث روزنامه همشهري در جرايد پايتخت مطرح شد، قاتل ادامه جنايات خود را متوقف كرد. او چند ساعت قبل از ارتكاب چهارمين جنايت خود بدست كارآگاه اداره دهم آگاهي بازداشت شد.
قاتل عليرضا _ س ۲۹ ساله مهندس كشاورزي است. او كه پدرش تاجر بزرگ فرش است مدعي شده تنها براي رفع مشكل مالي خود مرتكب اين جنايات شده است. علي رضا كه متأهل و داراي يك فرزند تازه به دنيا آمده است ادعا مي كند به قصد برطرف كردن بدهي ۲۰ ميليون توماني خود مرتكب اين جنايت شده است.
در جريان بررسي بر روي اين پرونده ويژه جنايي شايعاتي درخصوص عضو بودن قربانيان در شركت هرمي گلدكوئيست مطرح شد كه روز گذشته سردار مرتضي طلايي ضمن رد كامل اين شايعات عنوان كرد كه اين قاتل سريالي با استفاده از آگهي هاي فروش خانه در يكي از روزنامه هاي صبح طعمه هاي خود را شناسايي كرده و بعد از طرح نقشه جنايات با همكاري دختري ۲۲ ساله به نام اعظم _ الف دانشجوي سال اول رشته علوم تربيتي، مرتكب قتل ها مي شد.
علي رضا درخصوص اينكه چرا در جريان ارتكاب سه جنايت براي بستن دستها و پاهاي متهمان از طناب قرمز رنگ استفاده مي كرد گفت: «دليلي خاصي وجود نداشت ،تصميم داشتم در جنايت بعدي از طناب آبي رنگ استفاده كنم.»
علي رضا ساعت ۲ بامداد روز گذشته طي يك عمليات ويژه پليسي در منزلش واقع در خيابان آفريقا بازداشت شد.
علي رضا كه از حضور غافلگيرانه پليس بهت زده شده بود، بلافاصله بعد از بازداشت مورد بازجويي قرار گرفت. او به ارتكاب سه جنايت سريالي به طور صريح اعتراف كرد. ساعت ۷ بامداد اعظم نيز در خانه پدريش واقع درمنطقه تهران پارس دستگير شد. او در تمام طول بازجويي گريه مي كرد.
سردار طلايي در ادامه مصاحبه مطبوعاتي خود گفت: «طبق ادعاي متهمان هيچ ارتباط عاطفي بين آنان وجود نداشته است .
سردار طلايي گفت: « متهم اصلي كه فرزند سومين همسر پدرش است در بازجويي هاي اوليه در حالي كه چهره اي كاملاً آرام و بي تفاوت داشت اعلام كرد تنها انگيزه اش از كشتن قربانيان شناسايي نشدن خود و همدستش بعد از ارتكاب سرقت ها بود.»
بازپرس هنرمند نيز ضمن تشكر ويژه از پرسنل اداره دهم آگاهي تهران بزرگ گفت: «سه روز پيش از دستگيري متهمان را شناسايي كرديم ولي براي رفع هرگونه اشتباه ۷۲ ساعت ديگر نيز به تحقيقات خود ادامه داد يم . در نهايت طي يك عمليات ضربتي هر دو متهم غافلگير شده و دستبند عدالت بر دستانشان نشست.»
سردار طلايي گفت: «متهمان فاقد سابقه كيفري بودند. در جريان ارتكاب جنايات خود هيچ ردي از خود باقي نگذاشته بودند. بررسي بر روي نحوه جنايت ها موجب شده بود كه تصور كنيم با يك قاتل حرفه اي مواجه هستيم. »
عليرضا ۲۹ ساله كه اولين قاتل سريالي با تحصيلات عالي است، تنها مي دانست كه بايد ضربه اول را به كجاي گردن مقتولان بزند تا سريعتر به نتيجه مورد نظر خود برسد.
او قاتل حرفه اي نبود. ولي از ارتكاب جنايات خود نيز پشيماني نداشت.
جنايات اين قاتل سريالي ۲۸ آبان ماه در ميرداماد، ششم دي ماه شهرك غرب و دهم دي ماه در منطقه قلهك تهران روي داد و قربانيان وي به ترتيب مينا، مهناز و شهره نام داشتند . هرچند بيماري رواني مشخص در عليرضا تاكنون تشخيص داده نشده اما اميدواريم مسئولين قبل از به مجازات رساندن اين متهم او را مورد بررسي پزشكي، رواني قرار دهند تا شايد با استفاده از آزمايشات از اين متهم هم راه حل هاي پليسي، قضايي بهتري براي كشف جرايم و شناسايي قاتلان سريالي مشخص شود و هم اين عرف هميشگي كه آرام كردن اذهان عمومي يعني اعدام فوري قاتلان برطرف شود. بازپرس هنرمند به خبرنگار ما گفت:«پليس با استفاده از سه ركن اصلي يعني رديابي خط تلفن، بررسي تصوير چهره نگاري متهمان كه توسط بازماندگان قربانيان انجام گرفته بود و رديابي تراول چك هاي مسروقه از منازل قربانيان موفق شد سرنخ هاي لازم براي كشف مخفي گاه متهمان را به دست آورد.»
سردار طلايي درمورد اين كه چرا هيچ اثري از مقاومت قربانيان در برابر قاتل وجود ندارد گفت: «بعد از حضور عليرضا و اعظم به عنوان مشتري خريد خانه در منازل قربانيان آنان در يك فرصت مناسب اقدام به تهديد طعمه خود كرده و با استفاده از رعب و وحشت با همكاري يكديگر دست ها و پاهاي قرباني را با طناب قرمز رنگي كه همراه داشتند مي بستند، سپس عليرضا در يك حركت غافلگيرانه با يك ضربه كشنده جان قرباني خود را مي گرفت و اين حركت سريع موجب مي شد قرباني نتواند از خود دفاع كند.»
اعظم در جريان ارتكاب سه جنايت بعد از اين كه به عليرضا در بستن دست ها و پاهاي مقتولان كمك مي كرد محل را ترك كرده و ميدان را دراختيار عليرضا قرار مي داد تا جنايت خود را انجام دهد. سپس اندكي از اموال با ارزش خانه را دزديده و با يكديگر متواري مي شدند. عليرضا و اعظم در جريان بازجويي ها به افسران پرونده گفته بودند بعد از انتشار خبر جنايت خود به طور روزانه آخرين اخبار از عملكرد پليس را در روزنامه ها دنبال مي كردند و تصميم داشتند به دليل برملا شدن روش قتل هاي خود با طرح نقشه اي تازه قتلي ديگر را در ساعت ۱۰ صبح روز بيست و پنجم دي ماه مرتكب شوند كه ساعاتي قبل از ارتكاب اين جنايت پليس با دستگيري آنان مانع وقوع جنايت چهارم شد.
عليرضا درمورد اين كه چرا بر روي تراول چك هايي كه قصد نقد كردن آن را در بانك داشت نام يكي از تاجران مطرح كشور را مي نوشت گفت: «دورادور آشنايي با خانواده او داشتم به همين دليل براي گمراه كردن پليس اقدام به اين عمل كردم.»
بازپرس هنرمند در ادامه به همشهري گفت: «تا ۲۴ ساعت آينده حتماً تحقيقات لازم از شخصيت متهمان و كشف انگيزه ارتكاب اين جنايات از آنان انجام خواهد شد زيرا احتمال اين كه قتل ها تنها با انگيزه سرقت انجام نگرفته و انگيزه محكم تري وجود داشته باشد بايد مورد بررسي دقيق قرار گيرد.»
بازپرس هنرمند همچنين از فرمانده انتظامي تهران بزرگ پاداش در شأن زحمات كارآگاهان اداره دهم كه به طور پيگير و دلسوزانه قبل از وقوع جنايات بيشتر اين قاتل سريالي و همدستش را كه با عملياتي كاملاً پليسي و علمي در زمان بسيار اندك براي دستگيري اين گونه قاتلان بازداشت كرده بودند خواستار شد.
سردار طلايي به سوالات همشهري اينگونه پاسخ داد.
* ظاهراً انگيزه قتل هاي سريالي كه عاملان آن دستگير شده اند، سرقت بوده است، تحليل شما از بعد اجتماعي چيست؟
- حال اين كه اين مرد به همراه يك زن مرتكب اين قتل ها شده است و انگيزه اش را سرقت عنوان مي كند صورت مسئله است. بايد با كمك كارشناسان علوم اجتماعي و روان شناسان و جرم شناسان از يك طرف، همكاران ما در نيروي انتظامي و حافظان امنيت اجتماعي در كنار يكديگر بنشينند و با كالبدشكافي جامعه و بررسي دقيق پرونده و اظهارات در پرونده به چرايي ها و علت و عوامل ارتكاب اين جنايت پي ببريم. به نظر من درست است كه انگيزه را سرقت عنوان مي كنند موضوعي است كه بايد مورد توجه جامعه شناسان و آسيب شناسان قرار گيرد.
به عقيده من، اين مرد رواني نيست اما اين كه از نظر شخصيتي كمبود يا آسيبي در شخصيت وي وجود دارد، قابل بررسي است.
در صحبت هاي اوليه كه خودم با متهم داشته ام به نظر مي آيد كه وي از اين نظر سوابق وي مورد بررسي است اين كه متهم در كدام موقعيت زندگي اش دچار خلاء بوده كه باعث انجام اين قتل ها شده است.
* ظاهراً پدر اين مرد داراي سه همسر بوده است، به نظر شما آيا مي تواند چند همسري پدرش باعث انتقامجويي وي از زنان باشد چرا كه سن تمام قربانيان بالاي ۴۰ سال است؟
- به نظر من اظهار نظر در مورد اين موضوع خيلي زود است و بايد كارشناسان آن مورد را بررسي كنند.

اخاذي تحت عنوان مأمور اداره آگاهي
گروه حوادث: با هوشياري و تلاش مأموران كلانتري ۱۱ شهيد قدوسي ورامين، اعضاي يك شبكه كه تحت عنوان مأموران آگاهي اخاذي مي كردند، شناسايي و دستگير شدند.
به گزارش همشهري، سرهنگ احمد ميري فرمانده نيروي انتظامي شهرستان ورامين با اعلام اين خبر گفت: رسيدگي به اين پرونده زماني در دستور كار پليس آگاهي اين شهرستان قرار گرفت كه ساعت ۱۰/۱۹ روز ۱۵ دي ماه امسال مأموران گشت كلانتري ۱۱ شهيد قدوسي در حين گشت زني در جاده كلعباس بودند كه به يك دستگاه پژو نقره اي رنگ با دو نفر سرنشين مشكوك شدند و با رعايت دقت و هوشياري خودرو را متوقف كردند كه در همين حين سرنشينان خودرو با در دست داشتن يك دستگاه بي سيم از خودرو پياده شده و با معرفي خود و راننده به عنوان مأموران آگاهي تهران به نحوه برخورد مأموران كلانتري معترض شدند، ولي از دادن پاسخ به مأموران كلانتري مبني بر ارائه كارت شناسايي و حكم مأموريت خودداري كردند. سرهنگ ميري ادامه داد: در آن هنگام با هماهنگي هاي صورت گرفته، مأموران اقدام به بازرسي از خودرو كردند.
در بازرسي از خودرو يك دستگاه بي سيم و دستبند و يك دست لباس فرم ناجا، كشف و ضبط شد كه در همان موقع مأموران كلانتري متوجه شدند كه كليه اقلام كشف شده، غيراستاندارد و قلابي بوده است.به اين ترتيب متهمان به نام هاي مهدي و مختار دستگير و در بازرسي از متهمان تعداد هفت عدد كارت شناسايي با عناوين مختلف و تعدادي اوراق اخطاريه پليس نيز كشف شد.با توجه به حساسيت موضوع پرونده جهت انجام تحقيقات بيشتر در اختيار مأموران آگاهي ورامين قرار گرفت.
در بازجويي از متهمان مهدي به اخاذي تحت عنوان مأمور آگاهي اعتراف كرد و گفت: در يكي از مراجعات به اداره آگاهي تهران يكي از ارباب رجوع  به اشتباه نزد من آمد و مشكل خود را با من درميان گذاشت و من نيز از اين موقعيت استفاده كردم و از او مبلغ ۲۰ هزار تومان اخاذي كردم.سپس با تهيه بي سيم، اسلحه و دستبند از گمرك تهران نزد خانواده ام رفته و عنوان كردم در نيروي انتظامي استخدام شده ام.

انفجار خودرو در خيابان مختاري
گروه حوادث: بامداد روز شنبه دو خودرو در يكي از كوچه هاي خيابان قزوين به آتش كشيده شد.
به گزارش همشهري ساعت ۴ و۱۰ دقيقه بامداد روز شنبه صداي انفجار يك خودروي سمند در خيابان قزوين موجب بيدار شدن اهالي از خواب شد.
تورنگ رئيس اطلاع رساني فاتب ضمن تأييد اين خبر به همشهري گفت: «انفجار خودرو سمند در كوچه مختاري، حوالي خيابان قزوين منجر به تخريب تقريبي منزلي كه خودرو سمند مقابل آن پارك شده بود گرديد. مراتب به اطلاع پليس رسيد. مأموران كلانتري ۱۴۹ به محل اعزام شدند. بررسي بر روي اين حادثه آغاز شده بود كه پليس مطلع شد، پنج كوچه بالاتر از محل اين حادثه يك خودرو RD نيز دچار ۳۰ درصد تخريب در اثر آتش سوزي شده است.»
وي در ادامه افزود: «اهالي محل وقتي با صداي انفجار خودروي سمند به خيابان كشيده شدند، متوجه مقوايي آغشته به بنزين كه زير باك خودرو RD شعله ور بود شدند. بلافاصله اقدام به خاموش كردن آتش خودرو RD كردند ولي ۳۰ درصد از خودرو در آتش سوخت.»
تورنگ در خاتمه گفت:«پليس روز حادثه موفق به دستگيري يك مظنون در ارتكاب اين دو آتش سوزي شد. علت بازداشت اين مظنون رويت وي در هر دو محل آتش سوزي توسط اهالي محل بود.»
بر پايه اين گزارش، مالك خودروي سمند به پليس عنوان كرده است كه هيچ اختلافي با كسي نداشته و علت اين حادثه را نمي داند. مالك RD به پليس گفت: «چند روز قبل با فردي درگير شدم احتمال انتقام گيري از سوي وي وجود دارد.»
اين دو هيچ ارتباط كاري يا نسبتي با يكديگر ندارند. بررسي ها بر روي اين پرونده ادامه خواهد يافت.
لازم  به ذكر است، در طول سال جاري ۵۷ خودرو در سطح شهر تهران توسط افرادي ناشناس با انگيزه اي نامعلوم به آتش كشيده شده است.

صبح امروز در شعبه  ۷۴ دادگاه كيفري
مرد افغاني قرباني نقشه شوم همسرش شد
گروه حوادث: صبح ديروز مرد افغان كه متهم است با همكاري زني همسر وي را به قتل رساندند در شعبه  ۷۴ دادگاه كيفري استان تهران محاكمه شدند، اما به دليل نقص در پرونده اين دو متهم بار ديگر در اين شعبه محاكمه خواهند شد.
به گزارش همشهري، سال گذشته وقوع يك فقره قتل به ماموران پليس آگاهي كرج گزارش شد كه طي آن «فرهاد_ع» تبعه  افغان ۱۸ ساله مرد افغان ديگري را به قتل رسانده بود.
بر همين اساس با تشكيل پرونده  قتل در دادسراي امور جنايي تهران تحقيقات براي شناسايي قاتل يا قاتلان آغاز شد و «فاطمه_ ح» ۱۷ ساله به عنوان يكي از مظنونان اصلي اين پرونده دستگير و روانه بازداشتگاه شد. پس از بررسي هاي انجام گرفته «فرهاد_ع» به عنوان ديگر مظنون به قتل بازداشت شد و طي تحقيقات اوليه و اعترافات وي مبني بر ارتكاب قتل عمدي همسر فاطمه، مجرميت اين دو در دادسراي امور جنايي تهران محرز تشخيص داده شد.
صبح ديروز «فرهاد-ع» به اتهام مباشرت در قتل عمدي و «فاطمه_ح» ۱۷ ساله به اتهام معاونت در قتل عمدي همسرش در شعبه  ۷۴ دادگاه كيفري استان به رياست قاضي عزيزمحمدي و با حضور ۴ قاضي مستشار و نماينده  دادستان محاكمه شدند.
وكيل تسخيري متهم اصلي اين پرونده با بيان اينكه نقص هاي بسياري در جريان تحقيقات در اين پرونده وجود دارد، گفت: پرونده به علت عدم حضور ولي شرعي و اولياي دم از لحاظ قانوني نيازمند يك قيم قانوني است زيرا در قانون ما نمي توان براي يك فرد تبعه  افغانستان قيم قانوني در نظر گرفت به همين دليل بايد قيم شرعي وجود داشته باشد. در حال حاضر در كشور ما قيم شرعي رييس قوه  قضاييه است كه اين مساله در جريان پرونده مورد توجه قرار نگرفته است. وي با اشاره به اينكه تنها فرزند ۲ سال و نيمه  مقتول به عنوان ولي دم حضور دارد از محضر قضات شعبه  ۷۴ دادگاه كيفري استان تقاضاي رسيدگي بيشتر و تحقيقات مجدد كرد.
بر همين اساس فرهاد به اتهام قتل عمدي، رابطه  نامشروع و اقامت غيرمجاز در ايران و فاطمه به اتهام معاونت در قتل عمدي همسرش با قرار دادن چاقو در اختيار فرهاد و براساس شواهد و مدارك و با توجه به نقص قانوني گفته شده بار ديگر در اين شعبه محاكمه خواهند شد.

حادثه در جهان
دستگيري متهم ۱۲ ساله
سايت جنايي : دادستان دادگاه عالي پنسيلوانا اعلام كرد كه پسر بچه ۱۲ ساله اي كه با به آتش كشيدن منزل عمويش دختر عموي خود را به قتل رسانده است بايد در دادگاه مخصوص مجرمان بزرگسال محاكمه شود.
بنا بر اعترافات شخصي متهم وي در روز حادثه مقداري مواد محترقه در اطراف منزل ريخته و سپس با روشن كردن كبريت تمام منزل را به آتش كشيده است . وي در دادگاه ادعا كرد كه پس از روشن كردن آتش فوراً پشيمان شده و مقداري آب بر روي آن مي ريزد و به گمان آنكه آتش را خاموش كرده در حال فرار از محل ارتكاب جرم بوده كه ناگهان با صداي فريادهاي دخترعموي خود بازگشته و خانه را در حالي كه در ميان شعله هاي آتش مي سوخته مي بيند .
مأموران آتش نشاني بلافاصله پس از اطفاي حريق قرباني را به بيمارستان مي رسانند كه ولي او براثر شدت جراحات وارده جان خود را از دست مي دهد.
تاكنون انگيزه متهم از ايجاد حريق عمدي مشخص نشده است. تحقيقات در اين زمينه ادامه دارد.

۱۱۱ سال زنداني
براي كشيش آمريكايي
رويترز: يك كشيش ۴۹ساله آمريكايي به نام «پائول لي بران» ديروز ازسوي دادگاهي در «آريزونا» به جرم برقراري روابط نامشروع با سه پسر ۱۱ تا ۱۳ ساله به ۱۱۱ سال حبس محكوم شد.
براساس اين گزارش، اين كشيش زماني كه در سال هاي ۱۹۸۶ تا ۱۹۹۱ به كار در كليسايي در«فوئنيكس» مشغول بود كه قربانيان نوجوان را اغفال كرد و نقشه پليدش را عملي ساخت. اما چندي بعد با شكايت همان افراد قرباني دستگير و از كار بركنار شد.
به گفته قاضي دادگاه، «لي بران» با سوء استفاده از سمت خود در كليسا، نوجوانان را فريب داد و در آخر حس اعتماد به جامعه را از آنان گرفت. اين در حالي است كه در طول محاكمه، چهار مرد ديگر از ساكنان «اينديانا» نيز قصد شكايت از متهم در رابطه با ارتكاب موارد غيراخلاقي وي را داشته كه به گفته قاضي رسيدگي به اين درخواستها تا اطلاع بعدي به تعويق افتاد.
گفتني است، «لي بران» چهارمين كشيش در ناحيه «فوئنيكس» است كه به اتهام سوءاستفاده جنسي راهي دادگاه شده و موجب انزجار افكار عمومي مي شود. در همين حال، پرونده سه متهم ديگر در حال بررسي است.

دستگيري پليس خشن
آسوشيتدپرس: دادگاه عالي ايالت كاروليناي جنوبي روز گذشته افسر پليسي را كه به اشتباه هنگام دستگيري يك متهم وي را مورد شليك چندين گلوله قرار داده بود، گناهكار تشخيص و قرار بازداشت موقت وي را صادر كرد.
بازپرس تحقيق پرونده، تيم روبرتسون ۴۱ساله متهم به قتل غيرعمد ويليام شيفيلد در روز بيست و نهم دسامبر است.
به گزارش پزشكي قانوني، متهم هنگام بازداشت ويليام و رويارويي با مقاومت وي ناگهان دست به اسلحه برد و وي را با شليك چهار گلوله به قتل مي رساند.
براساس قوانين قضايي اين ايالت، بازپرس يا مأمور پليس به هيچ وجه و در هيچ شرايطي حق آتش گشودن بر متهم يا مظنون را ندارد.
اين مأمور پليس، پيش از اين نيز چندين بار با اتهامات تلاش براي ضرب و جرح يا ضرب و شتم شديد مظنونان روانه دادگاه پليس شده بود.

سارق زورگير به دام افتاد
گروه حوادث: سارق زورگيري كه چند ساعت در جلوي بانك كشيك مي كشيد تا به موقع سرقت كند، به دام گشت پليس گرفتار شد.
به گزارش همشهري، ماموران كلانتري ۱۶۱ ابوذر تهران روز گذشته حين گشت زني در سطح حوزه استحفاظي خود به فردي كه به طرز مشكوكي در جلوي يك بانك پرسه مي زد، مشكوك شدند.براساس اين گزارش، ماموران گشت كلانتري از دور چند لحظه اي اين فرد را زير نظر خود داشتند تا اينكه وي وارد بانك شد در اين ميان يكي از ماموران به صورت غيرمحسوس به دنبال او وارد بانك شد.اين گزارش حاكي است، مراقبت ويژه اين فرد ادامه داشت تا اينكه وي قصد داشت با تهديد يك قبضه چاقو چند فقره چك هاي مسافرتي يك مشتري را از جلوي باجه سرقت كند.مامور كلانتري ۱۶۱ ابوذر كه سايه به سايه اين متهم را زير نظر داشت، قبل از اينكه دست به كاري بزند و متواري شود، وي را دستگير كرد.اين متهم به سرقت كه «مهدي- ن» نام دارد در اعترافاتش، انگيزه خود را از سرقت چك پول ها تامين هزينه اعتياد خود به مواد مخدر ذكر كرد.

حوادث
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |