شنبه ۱ بهمن ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۹۰۳ - Jan 21, 2006
در ابلاغي از سوي آيت الله شاهرودي اعلام شد:
تدابير جديد قضايي براي كاهش زمان رسيدگي به پرونده ها
گروه اجتماعي: با ابلاغ رئيس قوه قضائيه قضات ستادي قوه قضائيه به عنوان مستشار و دادرس و بازرس قضايي يك روز در هفته مشغول به كار خواهند شد.
بيش از ۷ سال است كه دستگاه قضايي با مديريت آيت الله شاهرودي اداره مي شود. در اين سالها اين مجموعه كه به گفته هم مسئولان و هم وكلا ويرانه اي بيش نبود، تغييرات زيادي كرده است؛ از احياي دادسراها كه ارزشمندترين تحول در دستگاه قضايي است، گرفته تا به امروز كه تعداد قضات دستگاه قضايي با يك دستورالعمل افزايش يافت.
كمبود نيروي انساني متخصص هميشه يكي از مشكلات دستگاه قضايي بوده و هست. با دستورالعمل جديد رئيس قوه قضائيه بخشي از اين كمبود جبران خواهد شد. براساس اين بخشنامه رؤساي كل دادگستري هاي استان و شهرستان و قضات شاغل در ستاد قوه قضائيه موظف به اشتغال پاره وقت در محاكم عمومي، تجديد نظر و ديوان عالي كشور شدند.
براساس اين دستورالعمل طرح «اشتغال پاره وقت قضات ستادي در محاكم عمومي و تجديدنظر و ديوان عالي كشور» به منظور امكان بهره مندي از توانمندي هاي قضات شاغل در ستاد قوه قضائيه و برقراري تعامل كارآمد بين قضات صف و ستاد نظام قضائي كشور، قضات شاغل در بخش هاي ستادي قوه قضائيه شامل حوزه رياست، معاونت هاي قوه قضائيه، ستاد دادگستري كل استان ها، سازمان هاي وابسته، واحدهاي حفاظت اطلاعات، دانشكده علوم قضائي موظفند حداقل يك روز در هفته را حسب مورد، در شعب ديوان عالي كشور و دادگاه هاي تجديدنظر، به عنوان مستشار و در دادگاه هاي عمومي و انقلاب به عنوان دادرس علي البدل و در اداره كل نظارت و پيگيري قوه قضائيه به عنوان بازرس قضائي انجام وظيفه نمايند.
شعبه مورد نظر براي حضور قضات ستادي در دادگاه ها مي بايستي در حوزه قضائي محل خدمت قاضي مشمول بوده و حتي الامكان در خصوص تعيين ايام هفته، نظر وي جلب شود. همچنين اختصاص يك روز از ايام هفته به رسيدگي قضائي، نافي مسئوليت اصلي (ستادي) فرد نخواهد بود و قضاتي كه مديريت واحد اداري را به عهده دارند، موظفند شخصي را به عنوان معاون يا جانشين خود تعيين تا امور به درستي انجام و خللي به آن وارد نشود.
اين دستورالعمل از دي ماه جاري لازم الاجراست و رؤساي بخش هاي ستادي قوه قضائيه و واحدهاي قضائي مربوط، مسئول اجراي آن هستند.
عبدالعلي ميركوهي قائم مقام رئيس كل دادگستري استان تهران بارها گفته است كه پايتخت با كمبود ۳۰ درصدي كادر قضايي مواجه است. قضات موجود مجبور هستند كه به طور ميانگين به ۱۰ الي ۱۵ پرونده قضايي و حقوقي رسيدگي كنند كه اين امر از توان يك قاضي خارج است و از سوي ديگر مردم خواهان رسيدگي سريع به پرونده قضايي خود هستند.
به طور حتم افزايش تعداد قضات در دادگاهها و به خصوص شوراهاي حل اختلاف به روند رسيدگي به پرونده هاي قضايي و حقوقي سرعت مي دهد و حجم دعاوي در محاكم را كاهش داده و موجب كاهش اطاله دادرسي خواهد شد.
در حال حاضر حدود ۶ هزار قاضي در دادگاهها و مجتمع هاي قضايي كشور فعاليت مي كنند و به طور حتم اين تعداد نمي تواند جوابگوي حجم زياد پرونده هاي قضايي و حقوقي انباشته در محاكم باشد.
رئيس قوه قضائيه نيز چندي پيش از نمايندگان مجلس خواسته بود براي رفع كمبود قاضي در شهرهاي مختلف كشور اعتبارات لازم را به تصويب برسانند.

ايران بيماري هموفيلي را جزو معلوليت نمي داند
هموفيلي ها از تسهيلات معلولان محرومند
مهر: هموفيلي يكي از بيماريهاي خاص است كه هنوز درمان قطعي آن ميسر نشده و راهي دراز در پيش است و از طرفي نيز مبتلايان به اين بيماري مشكلات فراواني پيش روي خود دارند كه دوست دارند بازگو شود.
رحيم به عنوان يك هموفيلي كه سالهاست از اين بيماري رنج مي برد، مهمترين خواسته خود را چنين بازگو كرد: در تمام دنيا بسياري از بيماريهاي خاص و امراض ديگر در زمره معلولان قرار مي گيرد. مثلا فردي كه يك كليه ندارد معلول به حساب مي آيد. همينطور فردي كه مبتلا به بيماري خوني است.
وي افزود: اما در ايران بهزيستي به عنوان متولي تشخيص معلوليت، تنها بيماراني را معلول شناخته كه داراي نقص ظاهري در بدن خود باشند. اين شيوه هاي تعيين معلوليت بسيار قديمي و غير علمي است.
رحيم با تاكيد بر آثار اين تصميم گيريها در زندگي بيماران هموفيلي، افزود : بيماران هموفيلي در استفاده از ۳ درصد سهم اشتغال معلولان در دستگاههاي دولتي و يا استفاده از قانون معافيت فرزندان ذكور خانواده هايي كه داراي ۲ معلول يا بيشتر هستند و يا تخفيف هاي ويژه اي كه شهرداريها به معلولان مورد تاييد بهزيستي مي دهند، محرومند.

انتشارگزارش وضعيت زنان جهان در سال ۲۰۰۵
گروه اجتماعي: سازمان ملل متحد با ارائه گزارشي اعلام كرد اصلاح مستمر در گردآوري داده ها و گزارش دهي، نه تنها در ترسيم نمودار وضعيت زنان جهان عاملي اصلي است بلكه در پيشرفت وضعيت آنان نيز بسيار اهميت دارد.
براساس گزارش اداره امور اقتصادي و اجتماعي ملل متحد با عنوان «زنان جهان ۲۰۰۵: پيشرفت در آمار» كه در مقر سازمان ملل در شهر نيويورك انتشار يافت، جمهوري اسلامي ايران طي سال هاي ۱۹۹۵ لغايت ۲۰۰۳ در ميان كشورهاي موفق جهان قرار داشته كه آمار جمعيتي خود براساس جنسيت و سن را همواره تهيه كرده و ارائه داده است.حوزه آنتونيو اوكمپو، معاون دبير كل سازمان ملل در امور اقتصادي و اجتماعي در مراسم معرفي گزارش فوق گفت با اينكه قدر اطلاعات آماري شناخته شده نيست، اما از عوامل اصلي براي دستيابي به پيشرفت اقتصادي و اجتماعي است.وي افزود: يكي از مهمترين نواقص در اين حوزه كه بيشترين اثر مخرب را نيز دارد، در بخش گردآوري داده هاي تفكيك شده براساس جنس و اطلاعات متمركز بر مسائل جنسيتي است.
شايان ذكر است سازمان ملل متحد نقش هدايت كننده در ميان جامعه آماري جهاني، گردآوري، تهيه، گزارش دهي و تحليل داده ها و اطلاعات ايفا مي نمايد.اوكمپو گفت: كمك به ايجاد توان ملي آماري، بخش حساسي از تلاش هاي سازمان ملل در راستاي كمك به كشورها براي رديابي و نهايتا پيشبرد پيشرفت در دستيابي به اهداف عمراني است.گزارش «زنان جهان ۲۰۰۵: پيشرفت در آمار» طرحي كلي براي بهبود داده ها و اطلاعات در مواردي مانند جمعيت شناسي، بهداشت، آموزش، كار، خشونت عليه زنان، فقر، حقوق بشر و تصميم گيري ارائه مي دهد.

۱۳درصد دانش آموزان كشور در معرض خطر اعتياد
000927.jpg
ايسنا: مديركل فرهنگي و پيشگيري ستاد مبارزه با مواد مخدر خبر داد: وزارت آموزش و پرورش موظف به تدوين طرح جامع پيشگيري از مصرف مواد مخدر براي دانش آموزان ابتدايي، راهنمايي و دبيرستان شد.
حميد صرامي با اشاره به تاكيد رييس جمهوري در آخرين جلسه ستاد بر اقدامات زيربنايي و جدي پيشگيرانه و مصون سازي دانش آموزان تصريح كرد: بر اين اساس مقرر شد تا ظرف ۲ سال آينده مقوله مصرف مواد مخدر در سطح دانش آموزي مهار شود.
وي با اشاره به نتايج آخرين تحقيقات مبني بر قرار گرفتن ۳/۱۳ درصد دانش آموزان كشور در معرض خطر مصرف مواد مخدر افزود: بر اساس مصوبه كميته فرهنگي و پيشگيري ستاد مبارزه با مواد مخدر آموزش و پرورش موظف شد بر مبناي ماده ۹۷ برنامه چهارم توسعه در خصوص مواد مخدر طبيعي، صنعتي و شيميايي مواردي را در متون درسي لحاظ كند.
صرامي ايجاد راههاي نشاط و شادابي براي دانش آموزان ، ارائه مهارتهاي زندگي بر مبناي نحوه انطباق دانش آموزان با شرايط اجتماعي و لحاظ مواردي در خصوص آشنايي با موادمخدر در متون درسي را از جمله موارد ضروري قابل لحاظ در اين طرح از سوي آموزش و پرورش خواند و گفت: آموزش و پرورش بايد براي ابتداي سال تحصيلي۸۶-۸۵ اين رويكرد را در سطح كشور با سرعت جدي تري ادامه دهد؛ لذا بايد طرح به گونه اي تدوين و ارائه شود تا در ابتداي سال تحصيلي آينده قابل اجرا باشد.
وي در خصوص نحوه ارائه مطالب مرتبط با پيشگيري از مصرف مواد مخدر در متون درسي طي سال تحصيلي آينده اذعان داشت: اين فرايند بايد در طول برنامه چهارم رخ دهد، لذا با نيازسنجي و مخاطب شناسي كارشناسان ستاد مبارزه با مواد مخدر و دفتر پيشگيري از مصرف مواد مخدر آموزش و پرورش ، دانش پيشگيري را در كميته تدوين كتب درسي تعيين و ارائه خواهند كرد.
صرامي با اعلام آمار دانش آموزان تحت پوشش اقدامات پيشگيرانه در سال ۸۴ گفت: بر اين اساس ۲ هزار و ۴۵۰ كلاس دبيرستان، ۳ هزار و ۹۲۴ كلاس راهنمايي و يكهزار و ۱۷۵ كلاس ابتدايي و به عبارتي به ترتيب ۶/۴ ، ۴ و يك درصد از كل كلاسهاي دبيرستان، راهنمايي و ابتدايي تحت پوشش آموزشهاي پيشگيرانه رفتند.
وي افزود: امسال تنها ۵ درصد دانشجويان را تحت پوشش آموزشهاي اقدامات پيشگيرانه قرار داديم.

۱۲بهمن ، آخرين فرصت براي كوتاه آمدن
سه طبقه اي برج جهان نما
گروه علمي فرهنگي: انجمن  حفاظت  از ميراث  فرهنگي  طبيعي  و آثار تاريخي  ايران  هشدار داد: ۱۲ بهمن  امسال  آخرين  فرصت  يكساله  يونسكو براي  تعديل  جهان  نما يا خروج  نقش جهان  از فهرست  آثار تاريخي  جهان  است .
در نامه اين انجمن كه تحت  عنوان  يكسال  گذشت آخرين  فرصت  براي  نقش  جهان آمده است : با گذشت  يكسال  تاكنون  نه  تنها اقدامي براي  تعديل  جهان  نما صورت  نگرفته  بلكه  ساخت  آن همچنان  ادامه  دارد. اكنون  كه  شهرتاريخي  اصفهان  به  عنوان  پايتخت  فرهنگي  جهان  اسلام در سال  ۲۰۰۶ انتخاب  شده  است ، با توجه  به  هشدارها از سوي  سازمان  فرهنگي يونسكو در صورتي  كه  برج  جهان  نما تا ۱۲ بهمن  تعديل  نشود، ميدان  نقش  جهان از فهرست  جهاني  ميراث  فرهنگي  يونسكو خارج  مي شود.اين  در حالي  است  كه  هفته  جاري عباس  حاج  رسوليها، رئيس  شوراي  اسلامي شهر اصفهان گفته  بود: با توجه  به  اين  كه  دولت  تعديل  جهان  نما را الزامي كرده ، ماتصميم  گرفتيم  كه  سه  طبقه  آن را حذف  كنيم . دولت  خسارت  ناشي  از تعديل  برج جهان  نما را تقبل  كرده  است .برنامه  زمان بندي  كوتاه  كردن  اين  برج  توسط كارشناسان  تهيه  مي شود تا خسارت  به  حداقل  برسد.
اظهارات  رئيس  شوراي  شهر اصفهان  در حالي  بود كه  اين  شورا، شنبه  گذشته طرح  دو فوريتي  تعديل  ساختمان  تجاري  جهان  نما را تصويب  نكرد و براي  بررسي بيشتر به  كميسيون  تلفيق  ارجاع  داد.

۲۶۰۰ تقاضاي راه اندازي نشريه بدون رسيدگي مانده است
فارس: پرونده تقاضاي مجوز يا تغيير مديرمسئولي ۲۶۰۰ نشريه از چهارسال پيش تاكنون بدون رسيدگي مانده است.
عليرضا مختارپور معاون مطبوعاتي وزارت ارشاد افزود: اين در حالي است كه صدور مجوز بايد حداكثر ظرف مدت ۵ ماه انجام مي شد. طبق قانون مطبوعات تبصره ۶ ماده ،۹ هيئت نظارت بر مطبوعات موظف است جهت بررسي صلاحيت متقاضي از مراجع سه گانه دادگستري ، نيروي انتظامي و وزارت اطلاعات استعلام كند و مراجع مسئول بايد حداكثر تا دو ماه نظرشان را بدهند ، همچنين در ماده ۱۱ رسيدگي به درخواست پرونده به عهده هيئت نظارت بر مطبوعات است.
وي اضافه كرد: بر همين اساس در ماده ۱۳ قانون مطبوعات، هيئت نظارت مكلف است ظرف مدت سه ماه از تاريخ دريافت تقاضا جهت امتياز يك نشريه در مورد صلاحيت متقاضي و مدير مسئول با رعايت شرايط مقرر رسيدگي هاي لازم را انجام دهد و مراتب رد يا قبول را با ذكر دلايل براي اجرا گزارش داده و وزارت ارشاد حداكثر ظرف دو ماه از تاريخ موافقت هيئت نظارت براي متقاضي انتشار ، پروانه صادر كند.
مختارپور بيان كرد:  پرونده هاي در نوبت مجوز براي سال ۸۰ ، ۲۹۱ مورد، در سال ۸۱ با ۳۵۳ ، سال ۸۲ ، ۳۹۳ و در سال ۸۳ ، ۷۵۵ تقاضاي نشريه است.
وي درباره دلايل طولاني شدن پرونده هاي مورد بررسي از سوي هيئت نظارت بر مطبوعات، گفت: مكلف بودن بررسي هيئت نظارت به مدت سه ماهه در مورد صلاحيت متقاضي و مدير مسئول با وجود تقاضاهاي زياد و پاسخ ندادن عده اي از دستگاهها براي مراحل استعلام مي تواند از دلايل عدم رسيدگي هيئت نظارت به اين پرونده ها باشد.
مختارپور همچنين درباره زياد بودن تقاضاي درخواست نشريه و مقايسه  ايران با ساير كشورها ، اظهار كرد : هرچند در برخي از موضوعات اجتماعي مانند ورزش نسبت به كشورهاي پيشرفته جايگاه مناسبي نداريم اما نشريات مربوط به اين موضوعات در مقايسه با همان كشورها بسيار زيادتر است كه به اعتقاد كارشناسان علت اين امر حمايت يارانه اي دولت از اين نشريات است كه آنها را در هر حال سودآور كرده است. وي درباره روند كنوني تقاضاي نشريه گفت: از آغاز سال ۸۴ تاكنون بيش از ۸۰۰ تقاضاي مجوز نشريه دريافت كرده ايم كه متوسط هر ماه ۷۰ تا ۹۰ ماه تقاضا مي شود.
مختارپور درباره معضلات اين حجم از تقاضا اظهار داشت: از آنجايي كه معاونت مطبوعات در حال حاضر به تقاضاي چهارسال پيش رسيدگي مي كند بسياري از استعلام ها خود به خود بي اعتبار شده است زيرا در استعلام چهارسال پيش فرد بدون سوء سابقه بوده، اما ممكن است بعدا داراي سوء سابقه شود و يا آنكه در دو سال پيش جرمي مرتكب شده و محكوميت آن را نيز گذارنده است كه اين جرم پس از گذراندن محكوميت باعث سلب حقوق اجتماعي نيست يعني وي هم اكنون بدون سوء سابقه فرض مي شود.
وي همچنين به برخي از معضلات همچون انصراف فرد از تقاضاي مجوز در طول چهارسال و يا حتي فوت متقاضي اشاره كرد و گفت: براي حل اين معضلات راهكارهايي انديشيده  شد از جمله اينكه نشريات تخصصي نسبت به نشريات اختصاصي در اولويت رسيدگي قرار گرفت. يعني يك نشريه علمي كه مثلا از سوي دانشگاه علوم پزشكي درخواست شده است به عنوان نشريه تخصصي و نشريه اي كه يك پزشك تقاضا مي كرد به عنوان نشريه اختصاصي شناخته شد و اولويت به نشريه تخصصي رسيد. همچنين استانهاي فاقد نشريه و مناطق محرومي كه هيچ نشريه اي در آنها منتشر نمي شود صف جداگانه اي از كل تقاضاها پيدا كرد و روزنامه نگاران باسابقه كه سابقه آنها نشان مي دهد مي توانند به خوبي از انتشار نشريه برآيند در اولويت قرار گرفتند.
مختارپور در پايان گفت: به اين ترتيب دچار اين معضل كه در دولت چهارسال بعد، تقاضاهاي بيشمار نشريه در دولت قبلي رسيدگي شود و آنگاه دولت بعدي به تقاضاي نشريه در اين دولت رسيدگي كند، نخواهيم شد.

سالانه ۵ميليون ايراني به بيمارستان
مراجعه و بستري مي شوند
ايسنا: سالانه ۵ ميليون ايراني به بيمارستان مراجعه مي كنند و بستري مي شوند. اين در حالي است كه به گفته وزير بهداشت اميد به زندگي ۱۴درصد افزايش داشته است.
وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي گفت:  امسال بودجه وزارت بهداشت ۱۴ درصد رشد يافته كه اين شامل افزايش در بخش سلامت، آموزش و پژوهش مي شود.
دكتر كامران باقري لنكراني در چهارمين اجلاس كميسيونرهاي عوامل اجتماعي موثر بر سلامت اظهار كرد:  امسال علاوه بر ۱۴ درصد افزايش بودجه، ۱۴۰ ميليون دلار براي نوسازي  تجهيزات بيمارستاني، نوسازي سازمان انتقال و انستيتو پاستور دريافت خواهيم كرد. وي با تاكيد بر اين كه درمان گرانتر از پيشگيري است، اظهار كرد: بر اساس آخرين آمار سالانه حدود پنج ميليون نفر در كشور به بيمارستان ها مراجعه و بستري مي شوند.
وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي با بيان اين كه ايران به لحاظ موفقيت هاي ۲۷ ساله خود در ارتقاي سلامت مي تواند الگوي خوبي براي ساير كشورها باشد، افزود: به عنوان مثال اميد به زندگي طي ۲۷ سال گذشته، بيش از ۱۴ درصد رشد كرده است؛ همچنين سوء تغذيه در بسياري از مناطق كشور كاهش يافته است ولي هنوز سوء تغذيه به عنوان يكي از مشكلات اصلي كشور ماست.
وزير بهداشت با بيان اين كه بايد ارتقاي سلامت به عنوان خواسته عمومي مطرح شود، گفت: بايد همه براي سلامت حركت كنيم و اين فرصت را محترم بشماريم.
وزير بهداشت افزود: حتي اگر بهترين بيمارستان ها در كشور وجود داشته باشند اثرگذاري آن براي ارتقاي سلامت فقط ۲۵ درصد است ولي در امر سلامت ۱۵ درصد عوامل بيولوژيكي، ۱۰ درصد عوامل فيزيكي و ۵۰ درصد عوامل اجتماعي كه شامل آموزش عمومي، آب سالم، بهسازي محيط و سطح درآمد هستند مي توانند موثر باشند.
وي با اشاره به اين كه با تشكيل شوراي عالي سلامت همكاري بين بخشي را در ايران قوت مي بخشيم، گفت: اميدواريم بتوانيم با مشاركت بين بخشي و طرح هاي جديد بسياري از مشكلات را حل كنيم.
وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در خاتمه اظهار كرد: ميزان مرگ و مير كودكان زير ۵ سال در ايران حدود ۲۰ درصد در هر هزار تولد است كه به نظر مي رسد راه زيادي براي ارتقاي اين وضعيت داريم.

بخشودگي غيبت سنواتي تعدادي از مشمولان غايب
ايلنا: معاون وظيفه عمومي  نيروي انتظامي، خبر داد: غيبت سنواتي كاركان وظيفه در حال خدمت و افرادي كه در حين خدمت در دانشگاه  ها پذيرفته شده  اند و تمام مشمولاني كه خود را تا روز ۲۹ دي  ماه معرفي كرده باشند، از سوي مقام معظم رهبري مورد بخشش قرار گرفت.
سردار بهمن كارگر، معاون وظيفه عمومي نيروي انتظامي، گفت: كليه مشمولان غايبي كه تا تاريخ ۲۹ دي  ماه خود را جهت انجام خدمت دوره ضرورت معرفي كرده باشند، بدون اعمال تنبيهات قانوني به خدمت اعزام مي  شوند و مدت سه ماه اضافه خدمت را تحمل نمي  كنند.

۲۰ هزار عروس و داماد راهي خانه بخت شدند
گروه اجتماعي: به مناسبت خجسته عيد سعيد غدير خم ۲۰ هزار عروس و داماد خانواده كميته امداد امام خميني(ره) زندگي مشترك خود را آغاز كردند.
۲۷ استان كشور در اين ايام خجسته شاهد برگزاري جشن ازدواج ۲۰ هزار عروس و داماد بود كه استان هاي كرمان با ۸۰۰ زوج، همدان با ۷۵۰ زوج، گيلان با ۷۰۰ زوج و فارس، بوشهر و كردستان هر كدام با ۶۰۰ زوج بيشترين تعداد ازدواج را در اين ايام خجسته دارا بودند.

كودكان ۵ وعده غذا بخورند
ايسنا: مصرف نامتناسب مواد غذايي در دوران كودكي مي تواند سلامت كودكان را با مشكلات عديده اي مواجه كند.
از آنجا كه گنجايش معده كودك كمتر از بزرگسالان است و كودك با مقدار كمي غذا احساس سيري مي كند، بنابراين بايد روزانه ۵ وعده غذا شامل صبحانه، ناهار، شام و دو ميان وعده مصرف كند در اين زمينه كودكي كه دچار اختلال رشد شده است بايد يك وعده غذا اضافه تر مصرف كند.
خانواده ها بايد از تهيه غذاهاي پرادويه و سرخ كرده براي كودكان پرهيز كنند و در اين رابطه با افزايش سن كودك مقدار غذاي او را در هر وعده افزايش دهند و از دادن غذاهاي آبكي كه معده كودك را سريعاً پر مي نمايد خودداري شود.
مهمترين وعده غذاي كودك، صبحانه استاندارد است لذا در استفاده از اين وعده غذايي نبايد كوتاهي شود.
همچنين، بهترين ميان وعده براي كودك نان است لذا نان به همراه پنير، تخم مرغ و خرما به عنوان ميان وعده براي كودك استفاده شود و مصرف روزانه شير نيز بايد مورد توجه قرار گيرد.

خدمات امدادرساني در جاده چالوس گسترش مي يابد
مهر: رئيس جمعيت هلال احمر شهرستان كرج از گسترش خدمات امدادرساني در محور كرج - چالوس خبر داد.
دكتر محمود باغبان از افزايش آمبولانس هاي پايگاه هاي امدادرساني اين مسير خبر داد و اظهار داشت: تاكنون در هر پايگاه امداد جاده اي در محور كرج - چالوس تنها يك آمبولانس وجود داشته كه از اين به بعد، از چهارشنبه هر هفته تا صبح شنبه هفته بعد و در روزهاي پرترافيك، هر پايگاه، صاحب يك آمبولانس ديگر نيز خواهد بود.

موافقتنامه حمايت از كانونهاي فرهنگي ورزشي
فارس: رئيس مركزامور زنان و خانواده گفت:با حمايت مركز امور زنان و خانواده، بين اين مركز و نيروي مقاومت بسيج موافقتنامه حمايت از كانونهاي فرهنگي ورزشي بسيج خواهران امضاء شد.
نسرين سلطانخواه با اعلام اين خبر گفت: اين موافقتنامه به استناد ماده ۱۱۱ قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادي_ اجتماعي و فرهنگي و همچنين بند الف تبصره ۱۶ قانون بودجه كل كشور جهت اجراي برنامه هاي مشترك ، بين مركز امور زنان وخانواده و نيروي مقاومت بسيج مبادله شد.
رئيس مركزامور زنان و خانواده گفت: اعتبار اجراي اين موافقتنامه يك ميليون و ۵۰۰ هزار ريال برآورد شده است.

اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |