شنبه ۱ بهمن ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۹۰۳ - Jan 21, 2006
ليگ برتر فوتبال ايران
پرسپوليس دوباره راه افتاد
سايپا در صدر ماند، استقلال در مشهد شكست خورد
پرسپوليس تا لحظات پاياني با مقاومت سرسختانه شموشك براي كسب برتري روبه رو بود. شموشك به جز دقايق پاياني نيمه دوم محكم و دونده در مقابل پرسپوليس در ورزشگاه آزادي بازي خوبي از خود ارائه داد. پرسپوليس كه قافيه را تنگ ديده بود و نمي خواست همانند بازي رفت غافلگير شود در لحظات پاياني به آب و آتش زد و سرانجام توانست با گرفتن يك پنالتي شكست قبلي را جبران كند. علي انصاريان و سهراب انتظاري زنندگان گل پرسپوليس در مصاف با بازيكن شموشك ديده مي شوند.
000951.jpg
گروه ورزشي _ جهانگيركوثري: صدرنشين ليگ برتر تيم سايپا است. تيمي يكدست، هماهنگ، سريع و با  يك«كار جمعي» مثال زدني. عواملي كه سايپا را در صدر نگه داشته است را در كمتر تيمي مي توان ديد. شايد پاس هم چنين فاكتورهايي را داشته باشد. از رأس هرم و بخش مديريت گرفته تا رعايت اصول و ضوابط مديريتي و حفظ احترام در سلسله مراتب تيمي. سايپا تنها تيمي است كه دستورات مربي بدون كوچك ترين كاستي توسط بازيكنان در زمين اجرا مي شود. بازيكنان سايپا با طراوت فوتبال بازي مي كنند و شادابي و سرحالي را كاملا مي توان در چهره يكايك بازيكنان ديد. سايپا بهترين و بي مسئله ترين تيم اين دوره از مسابقات است، چه قهرمان شود و چه در صدر نماند. نوزده بازي و تنها يك شكست و ۳۲ گل زده، نشانه هاي خوبي است تا به تيم بدون ادعاي سايپا اعتماد كنيم. تيم جواني كه اين هفته نيز بر شهيد قندي غلبه كرد تا با ۳۶ امتياز در صدر باقي بماند. سايپا بيشترين پيروزي و كمترين شكست را دارد. اگرچه اين اتفاق در دقيقه نود به وقوع پيوست اما در سرتاسر بازي سايپا برتري محسوسي نسبت به حريف داشت. پيروزي سايپا و شكست استقلال در مشهد، موقعيت تازه اي براي مدعي تهراني به وجود آورد. آنها با سه بازيكن اخراجي و يك شكست تلخ مشهد را ترك كردند. اين شكست اگرچه طي يك بازي پرتحرك و زيبا شكل گرفت، اما هشداري به موقع بود براي استقلال كه موقعيت حساس خود را بشناسد و بداند پشت پوسته پيروزي و صدرنشيني اگر چنين اتفاقي بيفتد، استقلال شكننده خواهد بود.
استقلال در مشهد با وجود باخت فوتبال دلچسب و زيبايي ارائه داد و ابومسلم با آمادگي جسماني فوق العاده جواب تاكتيكي استقلال را داد و خود را به ميانه هاي جدول كشاند. استقلال نيز سه امتياز از سايپا عقب افتاد تا صدر جدول در اختيار جوان ترين تيم ليگ باشد. استقلال با سه محروم هفته آينده به ديدار هم نام جنوبي خود مي رود كه در رده يازدهم روزگار خوشي ندارد.
پاس تهران هم انتظار مي رفت در انزلي سه امتياز لازم را براي رفتن به مكان دوم به دست آورد و اين اتفاق تا دقيقه ۹۴ به وقوع پيوسته بود كه در ثانيه هاي پاياني وقت تلف شده هادي تأميني ملوان را به گل مساوي رساند. ملوان با اين امتياز در رده متزلزل سيزدهم قرار گرفت. اين هفته ابومسلم مهمان ملوان خواهد بود.
استقلال اهواز با پيروزي روحيه بخش در مقابل صباباتري سنگيني فشار پايين جدول را از روي دوش خود برداشت تا با روحيه بهتر اين هفته با استقلال تهران روبه رو شود. صباباتري اين شكست را ناباورانه خواند و در رده هشتم قرار گرفت.
فجر سپاسي كه در فوتبال شيراز تحول عجيبي به وجود آورده است اين بار فولاد خوزستان را قرباني كرد و تا رده هفتم جدول خود را بالا كشيد. فجر درسهاي خوبي به تيم هاي متمول و خودبزرگ بين داده است  و ثابت كرده است كه با كار گروهي مي توان به اهداف بزرگ تر رسيد. آنها طي ۲۰ دقيقه پاياني بازي دو بار به گل رسيدند. راه آهن تهران كه با يك گل پيروزي را كاملا حس كرده بود در دقايق پاياني روي يك اتفاق و جاگيري غلط آقامحمدي تن به نتيجه مساوي داد و برق شيراز از اين شكست گريخت و در همان رده چهاردهم باقي ماند. در بازي خانگي اصفهاني ها اين بار سپاهان با گل هاي رسول خطيبي و رسول نويدكيا به گل رسيد تا خود را به رده چهارم جدول برساند. ذوب آهن كه روز به روز تحليل مي رود، در اين بازي كاملا تسليم بود.
در تنها بازي روز جمعه پرسپوليس كه اين روزها سرتيتر تمام خبرها را به خود اختصاص داده است در مقابل شموشك و در تهران به سختي به برتري دو بر يك دست يافت. انتظاري خيلي زود پرسپوليس را پيش انداخت اما يك بازيكن به نام علي آذري در تيم شموشك كافي بود تا شموشك روي حركت هاي زيبا و پاس هاي دقيق رو به جلوي او به موقعيت گل برسد و سرانجام محمد جبارپور در دقيقه دوم نيمه دوم بازي را مساوي كرد.
پرسپوليس از دو جناح چپ و راست توسط كاويانپور و معدنچي فشار زيادي را روي دروازه شموشك به وجود آورد و سرانجام روي سانتر كاويانپور و ضربه سر عليزاده مدافع شموشك با دست مانع ورود توپ به دروازه شد و داور نيز به خوبي نقطه پنالتي را نشان داد و علي انصاريان با خونسردي تمام و ضربه اي دقيق گل دوم پرسپوليس را به ثمر رساند تا تيمش تا رده نهم جدول خود را بالا بكشد. اين پيروزي براي تيمي كه  راه افتاده است مي تواند روحيه بخش باشد.

سايپا صدرنشين ليگ برتر بدمينتون ايران
ايرنا: هفته  دهم  رقابتهاي  بدمينتون  باشگاه هاي  برتر ايران  روز پنج شنبه  ۲۹ دي ماه  با برگزاري  دو ديدار در تهران  و اصفهان  پيگيري  شد.در نخستين  ديدار كه  در تهران  برگزار شد، تيم هاي  سايپاي  تهران  و بلكاشرق  زنجان  به  مصاف  هم  رفتند كه  در اين  ديدار تيم  سايپا با نتيجه  ۲ بر يك  بازي  را به  نفع  خود پايان  داد.دومين  ديدار كه  در اصفهان  برگزار شد تيم هاي  اوسان  اصفهان  و سازمان  ملي  زمين  و مسكن  تهران  مقابل  هم  قرار گرفتند و سازمان  ملي  زمين  و مسكن  تهران ، با نتيجه  ۳ بر يك  برنده  اين  بازي  شد.در پايان  هفته  دهم  رقابتهاي  بدمينتون  قهرماني  باشگاه هاي  برتر ايران  تيم  سايپاي تهران  با كسب  ۲۷ امتياز در صدر جدول  قرار دارد.

تابلوي نتايج ليگ برتر فوتبال
* ملوان انزلي يك _ پاس تهران يك
گل ها: محسن بياتي نيا (۲۸) براي پاس و هادي تأميني (۴+۹۰) براي ملوان
* راه آهن تهران يك _ برق شيراز يك
گل ها: جمشيديان براي راه آهن و آقامحمدي مدافع راه آهن براي برق
* سايپا تهران يك _ قندي يزد صفر
گل: ابراهيم صادقي از نقطه پنالتي (۹۰)
* فجر سپاسي شيراز ۲ _ فولاد خوزستان صفر
گل ها: مصطفي صدري (۷۱) و علي محمد دهقان (۳+۹۰)
* ابومسلم خراسان يك _ استقلال تهران صفر
گل: مجيد نورمحمدي (۴۵)
* استقلال اهواز يك _ صباباتري صفر
گل: فريدون فضلي (۷۲)
* سپاهان اصفهان ۲ _ ذوب آهن صفر
گل ها: رسول خطيبي (۵۳) و رسول نويدكيا (۴+۹۰)
* پرسپوليس تهران ۲ _ شموشك نوشهر يك
گل ها: سهراب انتظاري و علي انصاريان از نقطه پنالتي براي پرسپوليس و جبارپور براي شموشك

پرسپوليس با توصيه يزداني خرم به بازي برگشت
برق و آذرپيام پيروز جدال هاي حساس واليبال
000948.jpg
گروه ورزشي- علي شاكري: هفته هجدهم ليگ برتر واليبال ايران تحت الشعاع دو بازي حساس در اروميه و ماهشهر دنبال شد. در اروميه جدال دوم شهرآورد اين شهر را آذرپيام از پگاه برد تا به نوعي جبران مافات شكست رفت را كرده باشد. آذرپيام با تغيير تاكتيكي و توجه بيشتر به سرعت پگاه را كه با تفكر ديگري آرايش يافته بود غافلگير ساخت. جواد محمدنژاد و مسعود افتخاريان بهترين هاي اين ميدان بودند. در ماهشهر برق براي اثبات شايستگي هاي خود در نيم فصل دوم بازي سختي را برد. حريف برق دو هفته پيش آذرپيام را در سه ست پياپي مغلوب كرده بود. پتروشيمي تلاش زيادي از خود به خرج داد اما زور اين تيم هرگز به بهترين تيم نيم فصل دوم نرسيد. برقي ها با تكيه بر محمدكاظم، زادون، جهانديده، قاسميان و پزشكي و عطار در دور برگشت حريف مي طلبند. پيكان صدرنشين بازيها نيز كه به سيرجان رفته بود هنگامي كه در گيم اول در رقابتي دشوار به برتري ۲۶ بر ۲۴ رسيد، مقاومت ميزبان خود را شكست و در گيم هاي دوم و سوم بدون دردسر به يك پيروزي با ارزش رسيد. در گنبد باز هم احساساتي عمل كردن چند تماشاگرنما در روزي كه تيم شهرستاني هيچ مشكلي براي دستيابي به برتري مقابل پرسپوليس نداشت، حادثه آفريد. پرتاب مواد محترقه كه يكي از آنها باعث مصدوميت «شورايي» بازيكن پرسپوليس شد مي رفت باعث نيمه  تمام رها كردن بازي شود كه تيم تهراني با توصيه يزداني خرم رئيس فدراسيون واليبال به بازي برگشت. بعد از وقفه اي كوتاه بازي پيگيري شد و نئوپان به يك پيروزي ديگر رسيد. در مورد اين بازي فدراسيون واليبال تصميم خواهد گرفت. صنام و سايپا هم در تهران در مصاف  هايي نه چندان دشوار از سد پيام مخابرات گلستان و اتكا قم گذشتند. در پايان  هفته هجدهم پيكان با ۳۳ امتياز همچنان در صدر است، آذر پيام با ۳۲ امتياز و سايپا با ۳۱ امتياز مكان هاي دوم و سوم جدول را در اختيار دارند.
نتايج بازيهاي هفته هجدهم
* گل گهر سيرجان صفر _ پيكان تهران ۳
* نئوپان گنبد ۳ _ پرسپوليس تهران صفر
* پتروشيمي ماهشهر يك _ برق تهران ۳
* ذوب آهن ۲- آيدانه چالدران ۳
* صنام ۳- پيام گلستان صفر
* سايپا ۳ _ اتكا قم صفر
* آذرپيام ۳- پگاه اروميه يك

چهار بازي تداركاتي براي تيم ملي تنيس روي ميز
ايرنا: رئيس  فدراسيون  تنيس  روي  ميز گفت : بازيكنان  تيم  ملي  تنيس  روي  ميز ايران  براي  شركت  در رقابتهاي  جهاني  ۲۰۰۶ آلمان  در چهار رقابت  تداركاتي  شركت  مي كنند.شاهرخ  شهنازي  كه  به  جزيره  كيش  سفر كرده  است ، روز جمعه  در گفت  و گو با خبرنگار ايرنا افزود: اين  بازيكنان  در رقابتهاي  اوپن  كرواسي ، اسلووني ، قطر و كويت  شركت  مي كنند.وي  ابراز اميدواري  كرد: تيم  ايران  در رقابتهاي  ۲۰۰۶ آلمان  با قرعه  مناسب  بتواند بازيهاي  خوبي  را از خود به  نمايش  بگذارد.شهنازي  با اشاره  به  موفقيت  چشمگير ملي  پوشان  تنيس  روي  ميز در رقابتهاي  قطر گفت : ايران  در رده بندي  جهاني  با ۲۰ پله  صعود از رده  ۵۷ به  رده  ۳۷ ارتقاء پيدا كرده  است .

توقف يوونتوس و شادي ميلاني ها
گروه ورزشي- حسن حيدري: فردا مردان چلسي تولد ۴۳ سالگي رومان ابراموويچ را جشن خواهند گرفت و قصد دارند پيش از شروع اين مراسم در ديدار با چارلتون نيز به پيروزي برسند.
چارلتون در اين بازي ۵ بازيكن مصدوم دارد و الكواري بازيكن مراكشي اين تيم نيز به دليل حضور در جام ملتهاي آفريقا تيمش را در اين بازي همراهي نخواهد كرد.
چلسي فصل پيش در مصاف با چارلتون به سختي در دقيقه ۹۰ اين تيم را با گل مكاله له شكست داد.
در حال حاضر چلسي با ۶۱ امتياز در صدر جدول قرار دارد.
در بازي ديگر فردا تيم منچستر يونايتد در اولد ترافورد ميزبان ليورپول است. منچستر در اين بازي براي نزديكتر شدن به چلسي چاره اي جز شكست ليورپول ندارد. اين تيم اكنون با ۴۵ امتياز در مكان دوم جدول با چلسي ۱۶ امتياز اختلاف دارد.
فرگوسن در مورد اين بازي گفت: ما تمام تمركز خود را روي اين بازي معطوف كرده ايم تا بتوانيم با شكست ليورپول شرايط ايده آل خود را حفظ كنيم. ليورپول نسبت به منچستر يك امتياز كمتر دارد و در مكان سوم ايستاده تا هنوز اميد قهرماني داشته باشد.
اما در آغاز بازي هاي اين هفته امروز آرسنال در يك بازي دشوار در بندر ليورپول به مصاف اورتون مي رود. خبرهايي كه از آرسنال به گوش مي رسد زياد خوشايند نيست. خروج تيري آنري مهاجم فرانسوي اين تيم كه از قول خودش عنوان شده مي تواند اين تيم را در خط حمله دچار بحران كند.
البته آرسنال روز گذشته با عقد قرارداد با تئوولكات ۱۶ ساله مهاجم تيم ساوتهمپتون با مبلغ ۵/۱۲ ميليون پوند پديده فوتبال اين فصل انگليس را به  خدمت گرفت.
در ساير بازي هاي مهم امروز نيوكاسل با بلكبرن و تاتنهام با آستون ويلا ديدار مي كنند.

رئال در آرزوي صلابت فصل گذشته
تيم رئال مادريد كه هنوز نتوانسته صلابت فصل گذشته خود را به دست آورد، امروز در سانتياگو برنابئو ميزبان تيم كاديز است. در جنوب اسپانيا نيز زاراگوزا به مصاف آتلتيكو مادريد مي رود.

ازگرماي بازيهاي پلي آف بسكتبال كاسته شد
پتروشيمي و صنام يك گام تا نيمه نهايي
گروه ورزشي: با وجود اعزام بي موقع ذوب آهن به بازيهاي جام شيخ راشد كه باعث كاهش گرماي مسابقات ليگ برتر بسكتبال ايران شد، دو بازي از چهار بازي مرحله اول پلي آف انجام شد. ذوب آهن در بازي نخست خود مغلوب الجزيره مصر شده است.
در دو بازي برگزار شده پلي آف پتروشيمي ماهشهر و صنام تهران گام نخست را محكم برداشتند و توانستند فاتح بازيهاي رفت شوند. هر چه پتروشيمي در مصاف با پگاه همدان براي دستيابي به برد زجر كشيد، صنام در اروميه با كنترل ميزبان قدرتمند خود و خنثي كردن نقاط قوتش، خيالي آسوده براي بازي برگشت پيدا كرد. برانكو، سوئيچ، طايفه و نوري تلاش بسياري براي متوقف كردن صنام داشتند، اما شاگردان كوهيان (كارتر، زرقي، كبير، جانسون و زندي) با چهره اي تهاجمي هرگز اين اجازه را به تيم ميزبان ندادند. حالا پتروشيمي با مصطفي هاشمي و جيسن كرو، صمد نيكخواه بهرامي و صنام با كوهيان يك گام ديگر به مرحله نيمه پاياني نزديك تر شدند. پتروشيمي در بازي با پگاه همدان ۹۴ بر ۹۱ پيروز شد و صنام هم ۷۷ بر ۶۵ آذرپيام را مغلوب كرد.

تجليل از پيشكسوتان باشگاه پرسپوليس
ايرنا- باشگاه  فرهنگي ، ورزشي  پرسپوليس  تهران  چهارشنبه شب  در مراسمي در هتل هماي  تهران  از پيشكسوتان  و ورزشكاران  تيم  فوتبال  اين  باشگاه  تجليل  و قدرداني  كرد.
اين  مراسم  با حضور رئيس  سازمان  تربيت  بدني ، چند تن  از نمايندگان  مجلس  شوراي  اسلامي ، روساي  فدراسيون ها و شماري  از هواداران برگزار شد. مهندس  محمد علي آبادي  در اين مراسم گفت: امروز قلب  جوانان  و مردم  ايران  براي  شما ورزشكاران  مي تپد و با پيروزي هاي  شما جشن  مي گيرند و با شكست هاي  شما غمگين مي شوند.
وي  ادامه  داد: بياييد در سالروز عيد ولايت  علي  ابن ابيطالب  و در عرصه هاي  مختلف  ورزشي  دل  مردم  را شاد كنيد و با به دست  آوردن  افتخارات ، نام  ايران  اسلامي را بارها بر سر زبانها جاري  سازيد.
علي آبادي  اضافه كرد: من  و سازمان  تربيت  بدني  تمام  در اختيار ورزش  هستيم  و در اين  راه  خدمتگزار خواهيم  بود.
رئيس  سازمان  تربيت  بدني  خاطر نشان  كرد: سال  آينده  سال  مهمي براي  ورزش كشور خواهد بود وبايد براي  انجام  اين  مهم  تلاش  شود.
در ادامه  اين  مراسم ، شماري  از پيشكسوتان  باشگاه  پرسپوليس  به  همراه فرانك  اوفارل  و آلن  راجرز مربيان  اسبق  تيم هاي  ملي  و پرسپوليس  سخناني بيان  كردند.

يووه همچنان در صدر
000945.jpg
در هفته بيستم كالچو يوونتوس بعد از مدتها مقابل كيه وو با تساوي يك بر يك متوقف شد تا دومين تساوي خود را در اين فصل به دست آورد. علي رغم اين نتيجه يووه همچنان با ۵۳ امتياز پيشتاز است.
در اين ديدار فرانچسيني در دقيقه (۲۲) گل اول را زد ولي پاتريك ويرا در دقيقه (۳۱) نتيجه بازي را به تساوي كشاند. دو تيم ميلاني در هفته بيستم رقباي خود را به سختي و با نتايج مشابه يك بر صفر مغلوب كردند. ميلان در سن سيرو با تنها گل اينزاگي از سد اسكولي گذشت و اينتر نيز در زمين تروسيو با تك گل كروز كه در دقيقه ۲۲ به ثمر رساند پيروز شد. در جدول رده بندي اينتر با ۴۵ امتياز در مكان دوم ايستاده است. اينتر امشب در آغاز هفته بيست و يكم ميزبان پالرمو است.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |