يكشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۹۳۷ - Mar 5, 2006
داخلي
Front Page

رئيس مركز نظارت همگاني ناجا اعلام كرد:
راهنمايي و رانندگي شكايت برانگيزترين نيروي پليس
006867.jpg
فارس: رئيس مركز نظارت همگاني ناجا(۱۹۷) گفت: طي ۱۱ ماه گذشته بيشترين گله مندي و شكايت به دفتر نظارت همگاني ناجا توسط مردم از راهنمايي و رانندگي بوده است كه اين ميزان ۵۱ درصد كل شكايت واصله به اين مركز است.
عليرضا محمودي صبح ديروز در نشست خبري كه به منظور ارائه گزارش سالانه اين مركز در جهت انعكاس اقدامات انجام شده از سوي اين مركز در محل دفتر نظارت همگاني ناجا برگزار شد، افزود: از مجموع كل اخبار قابل بهره برداري رسيده به اين مركز در سايت ۱۹۷ در طول ۱۱ ماهه سال ۸۴ مصاديق انتقاد و شكايت مردم اعم از ضرب و شتم، ارتشا، توهين و هتك حرمت، عدم احساس مسئوليت، برخورد ناشايست و غيره نسبت به مدت مشابه خود در سال ۸۳ با كاهش روبرو بوده كه اين مي تواند نقطه اميدي در جهت اهميت به نظرات مردمي و همچنين تقويت و اصلاح رفتار سازماني كاركنان ناجا تلقي شود.
وي با اشاره به اين نكته كه فراواني اخبار واصله به تفكيك موضوع در ۱۱ ماهه سال هاي ۸۳ و ۸۴ حاكي از آن است كه راهنمايي و رانندگي، پليس ،۱۱۰ پليس راه و يگان هاي خدماتي شامل ادارات كل گذرنامه، مفاسد و اماكن، پنج يگاني هستند كه به ترتيب بيشترين تماس هاي مردمي را شامل مي شوند گفت: به رغم برخي گلايه مندي هاي ناشي از افراط و تفريط كاركنان در حوزه كاركردي، ميزان تقدير مردم از صحت، سرعت و دقت عمل كاركنان نيز قابل توجه است.
وي افزود: ميزان فراواني گزارش هاي مردم به ۱۹۷ در قالب انتقاد، پيشنهاد، شكايت و تقدير اگر چه ناشي از افزايش سطح تعامل مردم با پليس است كه اين به معناي ارتقاي سطح مشاركت و اعتماد مردم نسبت به مقوله نظارت همگاني است.
رئيس نظارت همگاني ناجا با تأكيد بر اينكه نيروي انتظامي با راه اندازي ۱۹۷ درصدد افزايش ميزان تعامل خود با آحاد مردم است، گفت:   نظارت همگاني براي مردم فرصت مغتنمي است تا به عنوان سرمايه هاي اجتماعي در برنامه ريزي نهادهاي اجتماعي جامعه نيز سهيم باشند.
وي همچنين با اشاره به مشاركت هاي مردم در سال گذشته اظهار داشت: در حال حاضر ۲۴ هزار نفر از شهروندان اعم از درون و برون سازمان به عنوان ناظران افتخاري مراكز نظارت همگاني در تهران و سراسر كشور با اين مركز همكاري مستمر و موثر دارند كه طرح توسعه ناظران براي سال ۸۵ نيز تبيين و به يگان هاي مربوطه ابلاغ شده است.
وي اضافه كرد: مركز نظارت همگاني در جهت سير صعودي ارتباط مردم با سلسله مراتب فرماندهي ناجا طي ۱۱ ماهه سال ۸۴ بيش از ۸۶۰ جلسه ارتباط مستقيم در مراكز تابعه خود در اقصي نقاط كشور داير نموده است كه طبق آمار واصله ۲۴ هزارو ۲۱۳ نفر طي مراجعه حضوري و ۱۸ هزار نفر هم طي تماس با تلفن ۱۹۷ به طور مستقيم مسائل خود را با فرماندهان حوزه هاي مختلف در ميان گذاشته اند.
وي با اشاره به اينكه نظرات سازنده مردم همواره بستر مناسبي را در جهت استفاده از شيوه هاي نوين در برنامه ريزي هاي ناجا فراهم آورده است، گفت: پيشنهادات شهروندان مبني بر تجهيز پليس به منابع انساني و فني پيشرفته در حفظ امنيت و برخورد با معضلات اجتماعي، طي مدت گذشته تاثير بسزايي در تصميم گيري هاي مسئولان مربوطه در نيروي انتظامي داشته است.

۶۰ ميليارد تومان بدهي دولت به بيمه
خدمات درماني امسال پرداخت مي شود
ايرنا: مدير عامل سازمان بيمه خدمات درماني اظهار داشت: ۶۰ميليارد تومان از بدهي دولت به سازمان بيمه خدمات درماني در قالب سهام چند شركت تا پايان امسال پرداخت مي شود.
سازمان بيمه خدمات درماني ۲۰۰ميليارد تومان از دولت طلب دارد كه ۶۰ميليارد تومان آن در قالب سهام شركت فولاد مباركه و چند شركت ديگر تا پايان سال ۸۴ واگذار مي شود.ابوالقاسم موسوي ديروز در پاسخ به سئوالي پيرامون وضعيت صندوق بيمه خدمات درماني و چگونگي فعاليت شركت هاي سرمايه گذاري اين سازمان در سالهاي گذشته اظهار داشت: شركتهاي سرمايه گذاري اين سازمان، فعاليت خود را با حدود سه ميليارد تومان اعتبار، در سال ۸۰ آغاز كردند كه اين رقم هم اكنون پس از چهار سال فعاليت، به بيش از ۳۰ ميليارد تومان رسيده است.
به گفته وي، شركت هاي سرمايه گذاري اين سازمان، از چهار سال گذشته تا كنون ۲۰تا ۳۰درصد سود كرده اند.موسوي افزود: سازمان بيمه خدمات درماني براي حفظ وجوه خود بايد دو نهم سرانه را براي سرمايه گذاري كنار بگذارد، اما متاسفانه از سال ،۷۳ سرانه كفاف پوشش همان تعرفه غير واقعي را هم نمي داد، چه رسد به اينكه براي سرمايه گذاري استفاده شود.مديرعامل سازمان بيمه خدمات درماني اظهار داشت: سازمان در سال ۷۴ دو و نيم ميليارد تومان در صندوقي زيرنظر سازمان، سرمايه گذاري كرد تا از آن سود دريافت كند.
در سال ۷۸ مدير عامل وقت سازمان، نامه اي به رئيس مجمع عمومي وقت مي نويسد كه طبق قانون و مواد اساس نامه با استناد از دفتر حقوقي رئيس جمهوري و مجلس، اجازه سرمايه گذاري با ايجاد شركتهايي زير نظر سازمان داده شود. موسوي ادامه داد: در سال ۷۹ مدير عامل اداره كل سرمايه گذاري تشكيل شد و مجمع عمومي سازمان بيمه خدمات درماني پيشنهاد تشكيل هفت شركت را به هيات دولت داد و هيات دولت نيز تصويب كرد كه اين شركتها زير مجموعه سازمان باشند.

برداشت بعدي...!
علي درويش
* زندگي، حركتي است، مار... پله...
* «فرياد از فردا» كه عده اي از ما به سوي آن «فرار» مي  كنيم!
* چرا فقط براي «عكس گرفتن» ، سعي مي كنيم «لبخند بزنيم» !؟
* چرا گاهي «پشت صحنه» زندگي افراد، خيلي «ديدني نيست!»

معاون دادستان تهران اعلام كرد:
محكوميت هاي شديد براي دارندگان مواد محترقه
ايرنا: معاون  دادستان  عمومي  و انقلاب  تهران  در امور زندانها گفت : مجازات  دارندگان  و توزيع كنندگان  مواد محترقه  طبق  مواد ۶۱۷ ، ۶۱۸ و ۶۱۹ قانون  مجازات  اسلامي  و قانون  تشديد مجازات  دارندگان  سلاح ، به  اشد مجازات  قانوني  محكوم  مي شوند.
«محمود سالاركيا» ديروز  در حاشيه  مراسم  معارفه  سرپرست  جديد دادسراي  كاركنان  دولت  در جمع  خبرنگاران  افزود: براي  اين  دسته  از افراد از سه  ماه  تا يك سال  و در بعضي  موارد تا سه  سال  حبس  پيش بيني  شده است .
وي  اضافه  كرد: قانون  تشديد مجازات  دارندگان  سلاح  بر برخورد با مرتكبان  اينگونه  صراحت  دارد و با توجه  به  قوانين  موجود، شعبي  در هر ناحيه  به  ويژه  در شبهاي  منتهي  به  آخر سال  و تعطيل  با كميت  و كيفيت  بالايي  به  اين  منظور اختصاص  داده  شده است .
سالاركيا، با اشاره  به  بخشنامه  جديد آيت الله   هاشمي شاهرودي  رئيس  قوه  قضاييه  درباره  عدم  اعطاي  مرخصي  به  برخي  زندانيان  از ۲۰ اسفند ماه  امسال  تا ۲۰ فروردين  سال  آينده  گفت : به  افرادي  كه  جرايم  غيرمالي  دارند از قبيل سارقان  و مختل كنندگان  نظم  عمومي  به  دليل  اينكه  ممكن  است  بار ديگر در اين  ايام  مرتكب  بزه  شوند، مرخصي  داده  نمي شود.

ساماندهي فروشندگان مواد محترقه بي خطر در شميرانات
از سوي ديگر سركلانتر يكم  فرماندهي  انتظامي  تهران  بزرگ  (شميرانات ) گفت : فروشندگان  مواد محترقه  بي خطر در شميرانات  از سوي  كلانتري  يكم  اين  شهرستان  ساماندهي  شدند.عليرضا نصيري  نژاد ديروز در حاشيه  جلسه  كار گروه  گردشگري  شهرستان  شميرانات  افزود: در محوطه  فضاي  سبز ميدان  قدس ، مكاني  با نظارت  نيروي  انتظامي  براي  دستفروشان  مواد محترقه  بي خطر مانند فشفشه  و ترقه  در نظر گرفته  شده است .

وزير بهداشت:
متقلبان آزمون دستياري پزشكي
سالهاي قبل اخراج مي شوند
فارس: وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي اعلام كرد: بر اساس قانون مصوب مجلس در تيرماه امسال مبني بر رسيدگي به تخلفات آزمونهاي كشور، وزارت بهداشت نيز به تخلفات آزمونهاي دستياري سالهاي قبل رسيدگي كرده و افرادي كه تخلف و تقلب آنها محرز شود از دانشگاه اخراج مي شوند.
كامراني باقري لنكراني افزود: كميته رسيدگي به تخلفات آزمونهاي دستياري سالهاي قبل در وزارت بهداشت تشكيل شده و در مورد متخلفاني كه تخلفات آنها محرز شده است نيز احكامي صادر شده است كه عموما حكم اخراج از دانشگاه است. وي ادامه داد: افرادي كه تخلف آنها كاملا محرز شده است علاوه بر اخراج از ادامه تحصيل در دوره دستياري پزشكي، به محروميت از تحصيل بين يك تا سه سال محكوم مي شوند. وي افزود: اين احكام اكنون در مرحله تجديد نظر هستند كه بر اساس مكانيزمي كه قانون تعيين كرده روال آن طي مي شود و پس از آنكه احكام اين متخلفان قطعي شد مي توان آن را اعلام كرد و فعلا در مورد جزئيات اين احكام و تعداد افرادي كه براي آنها حكم صادر شده، نمي توان مطلبي را اعلام كرد.
باقري لنكراني اضافه كرد: آزمون دستياري امسال نيز در شرايط بسيار مطلوب و با رعايت اصول دقيق حفاظتي برگزار شد و تاكنون هيچ گزارشي مبني بر تخلف در اين آزمون نداشته ايم ضمن اينكه دو گروه مستقل بر سلامت اين آزمون نظارت كامل داشتند. وزير بهداشت همچنين در مورد آخرين وضعيت بيماري آنفلوآنزاي پرندگان در كشور گفت: پس از شناسايي و معدوم شدن قوهاي مبتلا به بيماري آنفلوآنزاي پرندگان در تالاب انزلي، هيچ مورد جديدي از اين بيماري در سراسر كشور وجود نداشته است و با تلاش به موقع سازمان دامپزشكي اين بيماري در كشور كاملا كنترل و مهار شده است.

چهاردهمين پژوهش سراي دانش آموزي تهران گشايش يافت
گروه علمي - فرهنگي : چهاردهمين پژوهش سرا و كاوشكده IT آموزش و پرورش شهر تهران با عنوان «اميركبير» ، با اعتباري بالغ بر ۳۵ ميليون تومان براي استفاده دانش آموزان كليه مقاطع تحصيلي صبح امروز در منطقه ۳ آموزش و پرورش افتتاح شد.
عالميان مسئول پژوهش سراهاي دانش آموزي آموزش و پرورش شهر تهران با اظهار اميدواري نسبت به فرا رسيدن روزي كه تمامي مدارس خود يك پژوهش سرا باشند ، گفت: ۱۵۰ ميليون تومان اعتبار براي كيفيت بخشي به پژوهش سراهاي دانش آموزي تهران در سال تحصيلي ۸۵ اختصاص يافته است. وي با اعلام اين كه هم اكنون ۱۴ پژوهش سرا در شهر تهران راه اندازي شده است، اظهار كرد: اعتبار مناطق آموزشي فاقد پژوهش سرا پس از بررسي و تعيين ميزان هزينه، تخصيص مي يابد. عالميان ادامه داد: براي راه اندازي پژوهش سراي منطقه ۳ آموزش و پرورش شهر تهران حدود ۱۰ ميليون تومان اعتبار در مرحله اول اختصاص يافت. وي تاكيد كرد: هم اكنون نيازمند دانش آموزان بااستعدادي هستيم كه در آينده نيروهاي تحليلگر جامعه باشند. در اين مراسم محمدي، معاون نظري و مهارتي آموزش و پرورش شهر تهران نيز توجه به فعاليتهاي تحقيقي و پژوهشي در آموزش و پرورش را از مؤلفه هاي اساسي اقتدار ملي كشور خواند و گفت: دغدغه تمامي مديران آموزش و پرورش نظري محفوظات و سايه سنگين كنكور بر نظام متوسطه است به نحوي كه هم اكنون در كاربردي كردن علوم توفيقات زيادي نداشته و شاهد تحقيق و پژوهش در مدارس نيستيم.

صندوقهاي صدقات از حضور متكديان
در معابر جلوگيري نمي كند
مهر: مديركل كميته امداد استان تهران گفت: با وجود تعداد زياد صندوقهاي صدقات در سطح شهر اما همچنان شاهد حضور متكديان در سطح شهر هستيم.
سعيد ستاري به تاثير صندوقهاي صدقات در جهت رفع مشكلات نيازمندان اشاره كرد و افزود: وجود صندوقهاي صدقات در سطح شهر اين امكان را براي خيرين و علاقه مندان كمك به افراد نيازمند فراهم كرده و باعث شده افراد با اطمينان خاطر كمكهاي خود را از طريق صندوقهاي صدقات مستقيما در اختيار نيازمندان و مستمندان قرار دهند.
وي خاطر نشان كرد: با وجود صندوقهاي صدقات ، باز هم افرادي هستند كه به شيوه هاي مختلف و ظاهر زشت ، از طريق تحريك احساسات مردم ، آنان را وادار به كمك مي كنند.
مديركل كميته امداد استان تهران تاكيد كرد: اكثر متكديان استحقاق كمك را ندارند و چنانچه نيازمند واقعي باشند مي توانند با مراجعه به دفاتر كميته امداد تحت حمايت اين نهاد قرار گيرند و از خدمات آن بهره مند شوند. در صورتي كه اين امر صورت نمي گيرد و اين افراد داراي آسيبهاي مختلفي مانند اعتياد هستند.
ستاري گفت: تنها راه كمك مردم به متكديان معرفي آنان به كميته امداد است.

گفته مي شود...
* «ريتا وردونك» وزير مهاجرت هلند تصميم دارد پس از يك فرصت زماني شش ماهه، پناهجويان ايراني مدعي همجنس گرايي را به كشورشان بازگرداند. وردونك اعلام كرده كه براي وي روشن شده كه هيچ گونه اعدام يا مرگ صرفاً براساس همجنس گرا بودن در ايران صورت نگرفته است.
* «ناصر شه بخش» يكي از بزرگان و ريش سفيدان طايفه شه بخش استان سيستان و بلوچستان چند روز پيش در نزديكي منزلش ترور شد.

مذاكره را ادامه مي دهيم اما بي عدالتي را نمي پذيريم
مهر: رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت كه جمهوري اسلامي ايران به مذاكرات درخصوص پرونده هسته اي خود ادامه مي  دهد اما بي عدالتي را نمي  پذيرد.
حداد عادل كه روز گذشته در حاشيه برگزاري دومين اجلاس منطقه  اي رهبران اديان در مجتمع امام خميني در تهران، در جمع خبرنگاران سخن مي گفت، افزود: امكان مذاكره همچنان وجود دارد.وي در پاسخ به سئوالي درخصوص پافشاري روسيه و اروپا بر مساله تعليق غني  سازي از سوي ايران، گفت: پافشاري طرفين بر مواضع خود هميشگي نخواهد بود، ما مواضع برحقي داريم و براي رسيدن به حقوق هسته اي خود از هيچ تلاشي فروگذار نخواهيم كرد.
حدادعادل طرح روسيه را نوعي پيشنهاد براي مشاركت در غني  سازي دانست و گفت: مذاكراتي كه در مسكو انجام شد و سفر لاريجاني به مسكو نشان از عزم ايران براي به نتيجه رسيدن اين مسير بود.وي با تاكيد بر اينكه بهره  مندي از تحقيقات هسته اي درمقياس آزمايشگاهي حق مسلم ايران است، گفت: اينكه به دليل انجام اين تحقيقات پرونده ايران به شوراي امنيت سازمان ملل برود اما كشورهاي دارنده و استفاده كننده از بمب هسته  اي آزادانه فعاليت كنند، بي  عدالتي مطلق است .رئيس مجلس درپاسخ به سئوال ديگري مبني بر پيش بيني اتفاقات آينده در پرونده هسته  اي، گفت: پيش بيني قطعي درباره آينده ممكن و صحيح نيست.
حداد عادل با تاكيد بر اينكه ما از همه امكانات و تدبير خود براي اعتماد سازي استفاده مي كنيم، اظهار داشت: مسئولان جمهوري اسلامي ايران از هر گامي براي اثبات حسن نيت ايران و آمادگي براي اجرايي كردن طرح رئيس جمهور درخصوص مشاركت ديگر كشورها در غني  سازي، استفاده خواهند كرد.

تاكيد مجدد سخنگوي شوراي نگهبان
بر اجتهاد اعضاي مجلس خبرگان
مهر: سخنگوي شوراي نگهبان از تصويب ۱۳ بند از اساسنامه شركت كارگزاري توزيع سهام عدالت در اين شورا خبر داد.عباسعلي كدخدايي در نشست هفتگي خود با خبرنگاران درتشريح مصوبات شوراي نگهبان گفت: بر اساس اساسنامه هيات وزيران مبني بر اجراي اصل ۸۰ قانون اساسي در خصوص واگذاري سهام عدالت، شوراي نگهبان تا كنون توانسته است ۱۳ بند از ۲۷ بند اين اساسنامه مصوب هيئت وزيران را بررسي و به تصويب برساند.
سخنگوي شوراي نگهبان در ادامه با اشاره به بند د ماده يك دستور العمل دانشگاه تهران در خصوص تبصره ماده چهار آيين نامه تسهلات آموزشي و پژوهشي براي دانشجويان ممتاز دوره هاي كارشناسي ارشد و دكتري ph.D شوراي نگهبان دستورالعمل دانشگاه تهران را بر خلاق موازين شرع ندانست.
سخنگوي شوراي نگهبان در ادامه در پاسخ به سئوال خبرنگاري مبني بر اينكه آيا شوراي نگهبان در پاسخ به نظرات فقهي ،نظر ولي فقيه را اعمال مي كند يا نظر فقهاي  ديگر را ، گفت: اگر حكم حكومتي باشد نظر حكومتي ولي فقيه اجرا مي شود، در غير اين صورت نظر فقهي فقهاي شوراي نگهبان قابل اجرا است. وي در پاسخ به سئوال ديگري در خصوص اينكه شوراي نگهبان بر چه اساسي اعلام كرده است كه اعضاي مجلس خبرگان بايد مجتهد باشند به ماده ۱۰۷ و ۱۰۹ قانون اساسي اشاره كرد و گفت: بر اساس اين دو ماده از قانون اساسي اشخاصي كه مي خواهند در انتخابات مجلس خبرگان شركت كنند، حتما بايد مجتهد باشند.

الهام: حضور اشغالگران در منطقه ،
ناامني هاي اخير را بوجود آورد
ايسنا: غلامحسين الهام با اشاره به انفجارهاي اخير در خوزستان اظهار داشت: تا پايان حضور اشغال گران در منطقه، اين ناامني ها ادامه خواهد داشت. سخنگوي دولت افزود: اما اشغالگران قدرت پيشبرد اهداف خود را نخواهند داشت.دولت بر اوضاع مسلط است و ريشه ي اين فتنه ها به زودي برچيده خواهد شد.وي هم چنين ابراز اميدواري كرد كه لايحه ي بودجه ي سال ،۸۵ توسط مجلس به دقت بررسي شود.

شوراي هماهنگي را پايان يافته تلقي مي  كنيم
ايسنا: دبيركل جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي دوره فعاليت شوراي هماهنگي نيروهاي انقلاب را بنا به تعريفي كه در انتخابات هاي گذشته داشته است، پايان يافته تلقي كرد.وي ادامه داد: جمعيت ايثارگران از بانيان شكل گيري شوراي هماهنگي بوده است، اما در اين مقطع زماني، كار، مأموريت و تعريفش از نظر ما تمام شده است؛ پس براي آينده تلاش مي كنيم با تعريف جديدي به صحنه وارد شويم.
دبيركل جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي در ارزيابي نسبت به تداوم حضور ناطق نوري در شوراي هماهنگي نيروهاي انقلاب نيز با بيان اين كه در اين باره، خود ناطق نوري بايد نظر بدهد، افزود: براي حفظ انسجام نيروهاي اصول گرا هركسي مؤثر است و خود را اصول گرا مي داند، بايد در صحنه حضور داشته باشد.

اعتراض استاندار خوزستان به حكم صادره
در مورد عوامل انفجارهاي اهواز
ايرنا:  استاندار خوزستان گفت: به حكم صادره در مورد عوامل انفجارهاي اهواز اعتراض داريم.
«امير حيات مقدم» ، ديروز در اهواز در حاشيه جلسه شوراي برنامه ريزي توسعه خوزستان افزود: حكم صادره براي عوامل انفجارهاي خيابان سلمان فارسي اهواز حكم دادگاه است و مردم حق دارند در اين رابطه كه چرا همگي اعدام نشده اند گله مند باشند ولي دادگاه حكم را مي دهد ما هم نسبت به اين احكام اعتراض داريم و اين اعتراض را دنبال مي كنيم.وي در پاسخ به سئوالي مبني بر اينكه چرا براي همگي عوامل حكم اعدام صادر نشده افزود: هيچ ملاحظه اي در اين رابطه در كار نبوده و حكم قاضي اين بوده كه تنها دو نفر اعدام شوند.وي همچنين درباره اينكه چه زماني ديگر عوامل انفجارهاي اهواز و ديگر شهرهاي استان به مجازات خود خواهند رسيد، گفت: پرونده ها بطور مرتب تحويل دادگاه مي شود و دستگيري هاي اخيري كه وزير اطلاعات آن را اعلام كرده شامل سردسته ها، مباشران و تعداد زيادي از عوامل انفجار بانك سامان هستند كه در بمبگذاري هاي قبلي نيز نقش داشته اند.

پيشنهاد تازه اي در ديدار لاريجاني و البرادعي مطرح نشد
مهر: علي اصغر سلطانيه كه در مذاكرات دبير شوراي عالي امنيت ملي و مدير كل آژانس بين المللي انرژي اتمي در وين حضور داشت گفت: در اين ديدار اطلاعات مربوط به مذاكرات ايران با روسيه و اروپا در روزهاي اخير در اختيار مدير كل آژانس بين المللي انرژي اتمي قرار گرفت.به گفته سلطانيه در اين ديدار كه در محل اقامتگاه سفير و نماينده ايران نزد سازمانهاي بين المللي برگزار شد طرح جديدي از سوي البرادعي براي حل موضوع هسته اي ايران عنوان نشد.

نقشه آمريكا براي متوقف كردن برنامه
صلح آميز هسته اي ايران
مهر: در حالي كه ايران بر حق مسلم خود در ادامه برنامه صلح آميز هسته اي خود تحت نظارت آژانس پافشاري مي كند، ديپلماتهاي آمريكايي پيش نويس بيانيه اي را با هدف سنگ اندازي در مقابل اين برنامه آماده كرده اند.
به گزارش روزنامه واشنگتن پست، بر اساس اين بيانيه، به ايران ۳۰ روز مهلت مي دهد تا برنامه هسته اي خود را به تعليق درآورد و با بازرسان آژانس همكاري كند و يا با احتمال يك اقدام ديپلماتيك سخت تر مواجه شود. اما اين مقامات كه درباره جزئيات اين استراتژي ديپلماتيك سخن گفتند، اعلام كردند كه آنها انتظار دارند تا مذاكرات سختي بين ۱۵ عضو شوراي امنيت صورت گيرد و محور مذاكرات بيشتر بر روسيه متمركز خواهد بود.مقامات آمريكايي و اروپايي، كه ادعا كرده اند يك اجماع نظر بين المللي دراين مورد وجود دارد، اظهار اميدواري كرده اند كه اين مسئله بتواند تا پايان هفته جاري به شوراي امنيت برود. اما اين مسئله نيز روشن است كه تفاوتهاي محسوسي بين اعضاي اين شورا باقي مي ماند. ديپلماتهاي آمريكايي پيش نويس بيانيه اي را آماده كرده اند تا در شوراي امنيت مورد پذيرش قرار گيرد و به آخرين يافته هاي آژانس اشاره كرده اند.

بوش بارديگر ايران را به تلاش براي دستيابي
به تسليحات هسته اي متهم كرد
ايرنا : جرج بوش رئيس جمهور آمريكا ديروز در جريان كنفرانس مطبوعاتي مشترك با پرويز مشرف رئيس جمهور پاكستان، ايران را بار ديگر به تلاش براي دستيابي به تسليحات هسته اي متهم كرد.شبكه تلويزيوني سي ان ان در بخش خبري ديروز خود با اعلام اين خبر افزود: بوش بر عزم آمريكا براي كمك به پاكستان در زمينه انرژي، تأكيد كرد و در خصوص پروژه خط گاز ايران، پاكستان، هند گفت: آمريكا مايل است تا نيازهاي پاكستان را در زمينه انرژي تامين كند و به همين خاطر وزير انرژي آمريكا در قالب هيات ديپلماتيك به پاكستان سفر كرده است تا در مورد نيازهاي اين كشور در زمينه انرژي رايزني هاي لازم را به عمل آورد.

رئيس شوراي سياستگذاري وزارت بهداشت:
اصول اخلاق پزشكي به بيمارستانها ابلاغ شد
فارس : رئيس شوراي سياستگذاري وزارت بهداشت اعلام كرد: اصول و كدهاي اخلاق پزشكي براي اولين بار در وزارت بهداشت تصويب و براي اجرا به همه دانشگاههاي علوم پزشكي و بيمارستانهاي كشور ابلاغ شد.
محمد باقر لاريجاني افزود: اصول اخلاق پزشكي يك منشور گسترده است كه در مقوله هاي مختلفي از جمله رفتار با بيماران، چگونگي تحقيقات ژنتيك، نحوه پيوند اعضا، چگونگي رفتار با حيوانات در عالم پزشكي و... دستور العملها و كدهاي مشخصي دارد كه مراكز درماني مختلف، متناسب با نوع كار خود بايد به كدهايي كه به آنها مربوط مي شود توجه كنند.وي ادامه داد: علاوه بر ابلاغ اين دستورالعملها بر اساس اين ابلاغيه، كميته هاي اخلاق پزشكي در همه بيمارستانهاي كشور تشكيل مي شود و از اين پس يكي از شاخصهاي مهم ارزيابي بيمارستانها رعايت اصول اخلاق پزشكي و رضايتمندي بيماران ناشي از اجراي آن است.
لاريجاني گفت: تدوين و ابلاغ اصول اخلاق پزشكي نه تنها براي اولين بار در كشور انجام مي شود بلكه در كل منطقه مديترانه شرقي نيز يك كار نو و مدرن محسوب مي شود كه موجب آبرومندي نظام و كشور ماست.وي ادامه داد: تاكنون اصول اخلاق پزشكي حداكثر در حد دو واحد درسي در دانشكده هاي پزشكي تدريس مي شد و در بسياري از دانشگاههاي كشور هيچ گروهي براي اين مسئله تشكيل نشده است.
رئيس شوراي سياستگذاري وزارت بهداشت گفت: ميزان رضايتمندي بيماران از پرسنل بيمارستانها و مراكز بهداشتي درماني از اين پس يكي از شاخصهاي مهم ارزيابي اين مراكز است و با وجودي كه در بعضي بيمارستانهاي كشور ميزان رضايتمندي بيماران حتي تا ۸۰ درصد هم مي رسد اما به طور كلي شرايط بيمارستانها از اين نظر بسيار متفاوت است و جا براي بهبود اين وضعيت وجود دارد.
وي ادامه داد: منشور حقوق بيماران نيز بر اساس اصول اخلاق پزشكي تدوين شده و پس از اصلاحاتي بر آن كه با پيشنهادهاي دانشگاههاي علوم پزشكي انجام مي شود به اطلاع عموم مردم براي آگاهي از حقوق خود منتشر مي شود.وي همچنين از بررسي مسائل ديگري در شوراي سياستگزاري وزارت بهداشت از جمله، اصول مديريت بيمارستاني و نحوه اداره مراكز بهداشتي- درماني، نحوه نگرش به پرونده الكترونيك بيماران و توسعه IT در نظام سلامت، بهبود شاخصهاي عدالت در سيستم بهداشت و درمان كشور، افزايش بهره وري، اصلاح نظام بازآموزي پزشكان و پيراپزشكان و برنامه ريزي براي اجراي بهتر برنامه چهارم توسعه در حوزه سلامت اشاره كرد.

علت ۱۵ درصد از ناباروري زوجين نامشخص است
ايسنا: رئيس دوازدهمين همايش باروري و ناباروري با اعلام اين كه درمان ناباروري درمان لوكسي نيست، گفت: درمان ناباروري يكي از اصلي ترين درمان هاي بهداشت و درمان است و در اين زمينه گامهاي بزرگي برداشته شده است كه لازم است در اين زمينه بيمه ها پوشش بيمه اي خود را داشته باشند.
دكتر مهناز اشرفي ديروز در يك نشست مطبوعاتي با بيان اين كه ناباروري يكي از بيماريهاي شايع در دنياست، گفت: ۳۵ درصد علت ناباروري مشكلات تخمك گذاري زنان، انسداد لوله هاي رحمي، ۳۵ درصد ناباروري مردان به علت مشكلات اسپرم و ۲۵ درصد مشكلات مشترك و ۱۵ درصد علت ناباروري زوجين مشخص نيست در حالي كه هر دو نفر سالم هستند.
وي با بيان اين كه هنوز تعداد كودكاني كه با روش اهداي جنين به دنيا آمده اند در كشور مشخص نيست، هشدار داد: نداشتن مراكز ثبت اطلاعات در زمينه اين بيماران يكي از مهمترين معضلاتي است كه در آينده ما را با مشكل مواجه خواهد كرد كه بايد در اين زمينه تدابيري انديشيده شود.رئيس كنگره باروري و ناباروري سلامت كودكان متولد شده از روش هاي جديد را مهمترين برنامه هاي اين كنگره عنوان كرد و افزود: تشخيص سلامت جنين قبل از تولد و حتي زمان تولد، توسط روش هاي جديد مي تواند اين امكان را ايجاد كند كه فرزندان سالم به دنيا بيايند.

|   اجتماعي    |    اقتصادي    |    دانش فناوري    |    بـورس    |    زادبوم    |    حوادث    |
|   خارجي    |    سخنگاه    |    سياسي    |    داخلي    |    شهرستان ها    |    شهري    |
|   راهنما    |    ورزش    |    يادداشت    |    صفحه آخر    |

|    صفحه اول    |    آرشيو    |    شناسنامه    |    بازگشت    |