يكشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۹۳۷ - Mar 5, 2006
گزارشي از بازار موسيقي در ابتداي سال جديد
سمفوني دهم، موسيقي ۸۵ را افتتاح مي كند
006792.jpg
گروه ادب وهنر- سعيده امين: همان قدر كه روزهاي اول سال جديد، همواره با ركود در تمام عرصه ها همراه است، روزهاي پاياني سال قديم معمولاً تلاش دوچنداني را در بسياري از حوزه ها سبب مي شود. در حوزه موسيقي، تلاش روزهاي پاياني سال معمولاً در ماه هاي اول سال بعد خود را نشان مي دهد. آلبوم هاي جديد، برنامه هاي كنسرت و...
اما در سال ،۱۳۸۵ اولين برنامه موسيقي توسط شاهين فرهت افتتاح مي شود. «سمفوني دهم» كه كاري است با تم حماسي كه براي اهدا به جانباختگان و ايثارگران كشور در كشور ارمنستان ضبط شده است، در حال حاضر مراحل نگارش آن به پايان رسيده و به همراهي لوريس چكناواريان ضبط و اجرا شده است.
نواي تار ايراني در اوائل آوريل همزمان با اواسط فروردين ۸۵ در اسپانيا مي پيچد. قرار است كه «پرهام ناصح پور» نوازنده تار به همراه «مسعود نادري» نوازنده تنبك دوم آوريل در اسپانيا كنسرت بدهند.
در اين كنسرت كه در بالينوس اسپانيا برگزار مي شود اين دو هنرمند قطعات معروف ايراني را بداهه نوازي خواهند كرد.
اين كار به منظور آشنايي هنرمندان اسپانيايي با موسيقي دستگاهي ايراني صورت مي گيرد. ناصح پور بعد از آن كنسرت هاي ديگري در كشورهاي مختلف برگزار خواهد كرد.
در روزهاي نزديك به سال جديد چند هنرمند اقدام به انتشار آلبوم موسيقي كرده اند. پنجمين آلبوم حسين پيغان با نام «شطرنج» فروردين امسال روانه بازار خواهد شد.
اين آلبوم از هشت قطعه و با آهنگسازي و تنظيم حسين پيغان، عباس لطيفي و صادقي ساخته شده است.
راز و نياز استادان موسيقي ايران در قالب دو سي دي وارد بازار شد. در اين راز و نياز آخرين اثر همكاري استادان پرويز ياحقي، جواد معروفي، جليل شهناز و احمد عبادي ضبط شده است.
راز و نياز مركب نوازي و بداهه نوازي اين چهار استاد موسيقي ايراني است كه به اجرا در گوشه هاي مهجور پرداخته اند. اين اثر از آخرين آثار استاد معروفي و عبادي به شمار مي آيد چرا كه در ماه هاي آخر حيات اين دو هنرمند در منزل استاد ياحقي ضبط شده است.
مجموعه راز در بداهه نوازي و مركب نوازي در دو دستگاه بيات اصفهان و دشتي و نياز در دو دستگاه چهارگاه و همايون است.
چهارمين آلبوم فرمان فتحعليان نيز بازار نوروز را گرم تر خواهد كرد. او اين بار برخلاف قبل، ابتدا آلبوم را منتشر كرده و در خردادماه كنسرت آن را اجرا خواهد كرد. گروه موسيقي ايليا با تركيب جديدي در اين آلبوم نوازندگي مي كند.
اما آثار موسيقي تنها به صورت آلبوم در اختيار هنردوستان قرار نخواهد گرفت. قرار است كتاب «بيست قطعه» از حسين عليزاده از سوي مؤسسه فرهنگي هنري ماهور منتشر شود.
در اين كتاب منتخبي از سوي مينا افتاده انتخاب شده است تا علاقه مندان به موسيقي به ويژه ساز و سنتور از آن بهره ببرند.

اخبار كوتاه
* تجليل از پيشكسوتان: مؤسسه فرهنگي- هنري صبا، فردا پانزدهم اسفند، از ۱۰ استاد پيشكسوت هنرهاي سنتي تجليل مي كند. در اين مراسم، قرار است جوايز برندگان جشنواره «طبيعت در هنر شرق» نيز اهدا شود.
* نمايشگاه عكس مساجد ايران و جهان: اولين نمايشگاه «عكس مساجد ايران و جهان» ديروز در سالن شهيد رجايي آموزش و پرورش شهرستان «شفت» استان گيلان گشايش يافت. در اين نمايشگاه ۲۰۰ قطعه عكس از مساجد ايران و جهان به نمايش گذاشته شده است.
* جلوگيري از تكثير غيرمجاز فيلم: انجمن حفاظت از حق مالكيت فيلم چين و انجمن حق مالكيت معنوي فيلم آمريكا تفاهم نامه  اي در زمينه تقويت همكاري ها در اين عرصه امضا كردند.
* توانمندي هاي هنري زنان خوي: نمايشگاه هنرهاي دستي، سنتي و دستاوردهاي بانوان شهرستان خوي شامل مينياتور، تذهيب، طراحي دوخت، طراحي لباس، نقاشي، طراحي روي شيشه و طراحي روي سفال ديروز گشايش يافت.
* نمايشگاه كربلا، عشق و هنر: نمايشگاه آثار تجسمي هنرمندان حوزه هنري استان مركزي با عنوان «كربلا، عشق و هنر» روز شنبه در نگارخانه اين مركز در اراك گشايش يافت. در اين نمايشگاه چهل اثر از «فرهاد رستم پور» ، «كيوان شجاعي منش» و «محمود محمودپور» به نمايش درآمده است.
* مداد رنگي در نوروز: سري جديد «مداد رنگي» به تهيه كنندگي «ژاله موقر» و كارگرداني «نادره اعرابي» در گروه كودك و نوجوان شبكه دو سيما در ۱۰ قسمت ۵ دقيقه اي براي پخش در ايام نوروز آماده پخش شده است.
* زندگي نامه پروين اعتصامي: زندگي نامه «پروين اعتصامي» ، شاعره ايراني به قلم «مريم صباغ زاده ايراني» به رشته تحرير در آمد. قرار است اين زندگي نامه براي گروه سني كودك در ۱۵صفحه خشتي منتشر شود.

سينماي ايران
نمايش «آفسايد» در ۱۵ كشور
فيلم «آفسايد» به كارگرداني جعفر پناهي به زودي در ۱۴ كشور جهان به اكران گذاشته مي شود.شركت فرانسوي سلولوئيد دريمز كه حق پخش جهاني «آفسايد» را در اختيار دارد اين فيلم را در بازارهاي بين المللي ۱۴ كشور فروخته است. «آفسايد» تا به امروز به كشورهاي انگليس، فرانسه، اسپانيا، استراليا، كره، برزيل، سوئد، ايسلند، نروژ، سوئيس، لوكزامبورگ، هلند، بلژيك و يوگسلاوي فروخته شده است.اما جعفر پناهي همچنان به دنبال دريافت پروانه نمايش اين فيلم در داخل كشور است. عوامل سازنده فيلم اميدوارند اجازه نمايش اين فيلم را تا قبل از جام جهاني دريافت كنند.
باغ فردوس در نوبت اكران
006783.jpg
«باغ فردوس پنج بعد از ظهر» به كارگرداني سيامك شايقي در نوبت اكران است.
اين فيلم در بيست و چهارمين دوره جشنواره بين المللي فيلم فجر در بخش مسابقه سينماي ايران به نمايش درآمد.شايقي در اين فيلم ارتباط آدم ها را به تصوير مي كشد و به كندوكاو ميان لايه هاي دروني شخصيت آنها مي پردازد.دريا، دختر جواني است كه از مشكلات روحي و رواني رنج مي برد، او در مراسم عروسي خود به ناگاه دچار حمله روحي مي شود، مادر دريا براي درمان دخترش به يك دكتر روانپزشك كه از دوستان قديمي اش است، مراجعه مي كند.با ورود اين دكتر، زندگي دريا دستخوش اتفاقات غيرمنتظره اي مي شود. در «باغ فردوس پنج از ظهر» رضا كيانيان، لادن مستوفي، آزيتا حاجيان و حامد بهداد ايفاي نقش كرده اند.نويسندگي و تهيه كنندگي اين فيلم را سيامك شايقي عهده دار بوده و فيلمبرداري آن را غلامرضا آزادي انجام داده  است.پخش «باغ فردوس پنج بعد از ظهر» به عهده شركت سينمايي «جوزان فيلم» است.

نمونه سخت جدول اعداد ۳۳
006813.jpg
«سودوكو» sudoku واژه اي ژاپني به معناي عددهاي بي تكرار است و به جدول اعدادي گفته مي شود كه امروز يكي از سرگرمي هاي رايج در كشورهاي مختلف جهان به شمار مي آيد. نخستين جدول سودوكو را يك رياضيدان اروپايي در قرن هجدهم طراحي كرد . در سالهاي اخير اين جدول كاربرد عمومي خود را براي سرگرمي پيدا كرده است.
سودوكو انواع گوناگون ساده، متوسط، دشوار و خيلي دشوار دارد. بسياري از سودوكوها هم براي كودكان طراحي مي شوند. كتابهاي گوناگون و متنوعي نيز براي آموزش طراحي و حل اين جدول منتشر شده است. اين جدول هم اكنون در بسياري از روزنامه هاي معتبر دنيا هر روزه به چاپ مي رسد و كتابهاي مجموعه اين جدول ها نيز توسط بخش انتشارات هر روزنامه منتشر مي شود.
اين بازي كه در نمايشگاه بين المللي بازي و سرگرمي آلمان به عنوان محبوب ترين و پرطرفدارترين بازي شناخته شده قانون بسيار ساده و روشني دارد.
نوع متداول سودوكو در واقع نوعي جدول است كه از ۹ ستون عمودي و ۹ ستون افقي تشكيل شده و البته كل جدول هم به ۹ ستون كوچكتر تقسيم مي شود. شما بايد اعداد ۱ تا ۹ را در هر يك از جدول هاي كوچكتر بدون تكرار بنويسيد به صورتي كه در هر ستون بزرگ تر افقي يا عمودي هيچ عددي تكرار نشود. در واقع هم بايد از تمام اعداد ۱ تا ۹ در همه ستون هاي عمودي و افقي استفاده كنيد و هم بايد مراقب باشيد هيچ عددي تكرار نشود و در همه مربع هاي ۳ ستوني كوچكتر نيز به همين ترتيب همه اعداد ۱ تا ۹ بيايد و تكرار هم نشود. هميشه به عنوان راهنمايي چند عدد در جدول از قبل مشخص مي شود تا بقيه اعداد را شما پيدا كنيد.
حتماً شما هم تا حالا يكي از طرفداران پروپا قرص سودوكو شده ايد و اكنون پس از چند نمونه آسان و متوسط مي توانيد به راحتي نمونه هاي سخت را حل كنيد.
از اين پس به صورت منظم نمونه هاي دشوار سودوكو را تقديم به شما مي كنيم. مطمئناً با تمرين و آمادگي ،شما هم مي توانيد يك حل كننده حرفه اي جدول اعداد شويد.

عكاسخانه
نيايش در اديان الهي
نمايشگاه  عكس «نيايش  در اديان  الهي» حاوي  تصاوير آيين هاي  مذهبي در مساجد، مراكز و كليساها در ايران  در حاشيه  نشست  منطقه اي  رهبران  اديان  با عنوان «احترام  به  مقدسات  اديان  و انبيا الهي» ديروز (شنبه ) در سازمان  فرهنگ  و ارتباطات  اسلامي  برپا شد.نيايش  در كليسا، جشن  تكليف  زرتشتيان ، عاشورا در تهران ، ملودي  خواني  در تهران  و نيايش  در كنيسه  كليميان  از عناوين  تصويري  نمايشگاه  عكس  نيايش  در اديان  الهي  است .
بزرگترين رويداد معاصر در خانه عكاسان
هشتاد و هشتمين دوره نمايشگاه عكس خانه عكاسان ايران با عنوان «چشم تاريخ» برپاست.به گزارش خبرنگار ما در اين مجموعه ۷۰ قطعه عكس رنگي از اكبر ناظمي، عكاس و مستند ساز ايراني مقيم كانادا به نمايش گذاشته شده است.
موضوع آثار اين نمايشگاه انقلاب اسلامي سال ۱۳۵۷ است. اين هنرمند عكاس از اين مقطع تاريخ ايران حدود ۴ هزار قطعه عكس مستند تهيه كرده است. نمايشگاه تا ۲۸ اسفند در خانه عكاسان ايران واقع در تقاطع خيابان سميه و حافظ داير است.

پرده
برنامه سينماهاي تهران
چهارشنبه  سوري  ساخته  اصغر فرهادي  و چپ  دست  ساخته  آرش  معيريان  با اكران در ۱۸سينما، بيشترين  شمار سالن هاي  نمايش  را در اختيار دارند.
چهارشنبه  سوري سالن هاي  آفريقا، ايران  ،۱ جي  ،۲ بهمن ،۲ قيام ، فرهنگ ،۱ صحرا، آسيا، عصرجديد ۲و ۳ پارس  ،۱ المپيا، ماندانا، گلريز،۱ جوان  ،۲ ناهيد، كانون  و حافظ را در اختيار دارد.
فيلم  چپ  دست  نيز در سينماهاي  قدس ، جوان  ،۱ گلريز ،۲ سروش ، پيوند، پايتخت ، فردوسي ، فلسطين،۱ بهمن،۱ شهرقشنگ ، مركزي،۱ پيروزي ، تهران ،۱ كارون ، ميلاد، بلوار، جمهوري و شاهد در حال  اكران  است .
بربادرفته  در سينماهاي  عصرجديد ،۱ آستارا، ايران  ،۲ جي ۱ و پارس ۲ در حال  نمايش  است .
ما همه  خوبيم،  سينماهاي  ايران  ،۳ مركزي  ،۲ فرهنگ  ،۲ سپيده  ۲ و فلسطين  را براي  اكران  در اختيار دارد.

ادبيات
مهلت ارسال شعر به جايزه والس
مهلت ارسال آثار به سومين دوره جايزه ادبي «والس» كه امسال به «شعر» اختصاص دارد، ده روز ديگر تمديد شد.پيش از اين مهلت ارسال آثار پانزدهم اسفندماه اعلام شده بود كه به دليل استقبال شاعران از اين جايزه ادبي تا ۲۵ اسفندماه تمديد شد.داوران اين دوره از جايزه واهه آرمن ، پگاه احمدي ، جمشيد برزگر، علي رضا بهنام ، افشين دشتي ، ساقي قهرمان و رسول يونان هستند. تاكنون براي اين جايزه ادبي كه در زمينه شعر برگزار مي شود حدود ۱۲۰ اثر رسيده است. شركت در اين جايزه براي همه افراد آزاد است و براي آثار ارسالي نيز هيچ محدوديتي چه از نظر قالب و چه از نظر محتوا و فرم وجود ندارد.
هر پديد آورنده حداكثر مي تواند دو شعر به دبير خانه جايزه ادبي والس ارسال كند، آثار بدون فرم در اختيار داوران قرار مي گيرد و داوري يك مرحله اي خواهد بود و هر يك از داوران به طور جداگانه به داوري مي پردازند و به آثار امتياز خواهند داد، در نهايت حاصل جمع امتيازات ، آثار برتر را مشخص خواهد كرد.

همايش
گفت وگوي معاصر در زاگرب
نخستين همايش گفت وگوي اديان باعنوان «گفت وگوي معاصر» ، ۱۹ و ۲۰ اسفند ماه در مركز اسلامي زاگرب و دانشگاه فلسفه جمعيت يسوعي برگزار مي شود.
براي برگزاري اين همايش، رايزني فرهنگي سفارت جمهوري اسلامي ايران، مركز اسلامي كرواسي در زاگرب، كليساي كاتوليك كرواسي و كنفرانس جهاني دين براي صلح(WCRP) همكاري مي كنند.
در همايش مذكور، جحت الاسلام والمسلمين صادقي رشاد با موضوع «اساس گفت وگوي صحيح» سخنراني خواهد داشت.
همچنين گئورگ وارطان، نماينده مسيحيان در مجلس شوراي اسلامي با موضوع «موانع گفت وگوي موفق» و حجت الاسلام والمسلمين محمود محمدي عراقي با موضوع «گفت و گو به عنوان روش دموكراتيك ميان اديان و حكومت» ديگر سخنرانان ايراني حاضر در همايش «گفت وگوي معاصر» هستند.

روي آنتن
روزگار قريب در شبكه يك
به زودي مجموعه تلويزيوني «روزگار قريب» به كارگرداني كيانوش عياري از شبكه اول سيما پخش مي شود. اين مجموعه داستان زندگي دكتر محمد قريب نخستين متخصص طب نوين اطفال در ايران است. مهدي هاشمي در اين مجموعه نقش اول را برعهده دارد و ناصر هاشمي، بهاره افشار، رضا فياضي و آفرين اويسي نيز به ايفاي نقش مي  پردازند.
سالهاي برف و بنفشه در شبكه ۳
به زودي پيش توليد تازه ترين سريال سعيد سلطاني با نام «سالهاي برف و بنفشه» از شبكه ۳ آغاز مي شود. فيلمنامه اين سريال به همت رضا جولايي نوشته شده و اسماعيل عفيفه تهيه كنندگي آن را برعهده دارد.اين سريال در ۲۰ قسمت ۴۵ دقيقه اي در گروه فيلم و سريال شبكه ۳ سيما توليد مي شود. كارگردان سريال هاي پس از باران، جواني، رسم عاشقي و لبه تاريكي يادآور شد كه هنوز بازيگران و ديگر عوامل اين سريال مشخص نشده اند.
زندگي به شرط خنده در شبكه ۵
مجموعه طنز تلويزيوني زندگي به شرط خنده به كارگرداني مهدي مظلومي از ۱۲ اسفند روي آنتن شبكه ۵ رفت.بيست قسمت از اين سريال آماده پخش است، اما فيلمبرداري آن همچنان ادامه دارد. اين مجموعه بيش از اين به «گيرنده ها دست نزنيد» نام دشت كه به «زندگي به شرط خنده» تغيير نام داد.زندگي به شرط خنده داستان پيرمردي به نام خشايار مستوفي است كه سرايدار يك خانه بزرگ است كه صاحب آن در ايران نيست. خشايار خانه را به يك گروه فيلمبرداري كرايه مي  دهد.اين سريال هر شب ساعت ۱۰/۲۱ دقيقه پخش مي شود.

نمايش
برگزاري سمينار پژوهشي «تئاتر ملي»
مديريت پژوهش و انتشارات انجمن نمايش (اداره كل هنرهاي نمايشي) با همكاري گروه آموزش هنرهاي نمايشي دانشكده هنرهاي نمايشي و موسيقي پرديس هنرهاي زيبا دانشگاه تهران، با توجه به اهميت جايگاه تئاتر كشور، سمينار «تئاتر ملي» را برگزار مي كند.
سمينار پژوهشي (تئاتر ملي) داراي چهار محور اصلي است: ۱-تئاتر ملي، محلي و منطقه اي ۲-پيشينه تئاتر ملي ايران ۳-تئاتر ملي و نمايش سنتي ۴- جايگاه تئاتر ملي در جهان امروز.
دبيرخانه سمينار شرايط پذيرش مقالات را به اين شرح اعلام كرده كه: اولا رويكرد پژوهشي در مقالات مدنظر قرار گرفته باشد، ثانيا يكي از محورهاي مقاله مورد بحث قرار گيرد و ثالثا مقالات قبلا منتشر و ارائه نشده باشند. همچنين دبيرخانه سمينار ضمن دعوت از كليه علاقمندان و پژوهشگران، تقاضا كرده تا متقاضيان شركت در اين سمينار مقالات خود را با رعايت نكات زير به نشاني اين دبيرخانه واقع درخيابان حافظ، خيابان استاد شهريار، تالار وحدت، اداره كل هنرهاي نمايشي مديريت پژوهش و انتشارات نمايشي (مهرداد راياني مخصوص) ارسال دارند. سمينار از بابت شركت مقالات يا حضور افراد در جلسات، هزينه اي دريافت نخواهد كرد. چكيده مقالات نبايد بيش از ۳۰۰ كلمه باشد.
درجدول زمان بندي سمينار پژوهشي تئاتر، تاريخ دريافت چكيده مقالات تا ۱۶ ارديبهشت ماه ،۸۵ تاريخ اعلام چكيده هاي پذيرفته شده ۳۰ ارديبهشت ماه ۸۵ ، تاريخ دريافت اصل مقالات تا ۱۶ خرداد ماه ۸۵ و تاريخ برگزاري سمينار ۲۳ و ۲۴ خرداد ماه ۸۵ اعلام شده است.

بازي
Brothers in Arms Earned in Blood
سبك: اكشن
استراتژي اول شخص
سيستم:
(PC) (PS2) (Xbox)
006816.jpg
نسخه اول بازي Brothers in Arms تاكيد بسيار زيادي بر تاكتيك هاي نظامي داشت و كاري شبيه بازي Full Spectrum Warrios بود. اما از يك بازي FPS انتظار اكشن و هيجان بيشتري مي رود، آن هم در صحنه هاي نبرد جنگ جهاني دوم.
در نسخه جديد بازي Earned in Blood سعي شده علاوه بر تكيه بر تاكتيك هاي نظامي و همكاري گروهي، هيجان و زد و خورد بيشتر در بازي ايجاد شود و انصافاً هم اين نكته به خوبي رعايت شده است. گرافيك بازي نسبت به نسخه قبلي تكميل تر شده و ايرادات كلي نسخه قبلي در زمينه گرافيك هم تا حدودي برطرف شده است.
تعداد زياد فرمان ها در بازي و زياد بودن كليدها موجب گيج شدن شما در ابتداي بازي مي شود اما با كمي تمرين به راحتي از عهده كار بر خواهيد آمد. بازي بر اساس اتفاقات و وقايع حقيقي كار شده است و حتي بخشي در بازي به معرفي وقايع الگوبرداري شده و مدارك و عكس ها اختصاص پيدا كرده است.
موسيقي بازي بسيار زيبا كار شده و يكي از نقاط قوت بازي به حساب مي آيد. باز هم در اين بازي هدايت گروه بر عهده شماست و بايد با فرمان هاي مناسب گروه كوچك خود را از ماموريت ها، سالم عبور دهيد.
Sniper Elite
سبك: اكشن سوم شخص
سيستم: (PC)(PS2) (Xbox)
006819.jpg
حال و هواي اين بازي مربوط به جنگ دوم جهاني است هرچند وقايع پس از جنگ دوم جهاني آغاز مي شوند و در واقع مربوط به شروع جنگ سرد بين دو بلوك غرب و شرق است.
شما در نقش يك تيرانداز آمريكايي بايستي تك و تنها به قلب دشمن بزنيد و از ميان سر و صداهاي جعبه نبرد، راه خود را بي سر و صدا طي كنيد. بازي براي علاقه مندان سبك مخفي كاري گزينه اي بسيار مناسب است.
در اين بازي مثل بازي سري Hitman يا اسپلينتر سل شما با يك علامت از ميزان مخفي بودنتان مطلع مي شويد و مي توانيد حركات خود را نسبت به آنها تنظيم كنيد. در Sniper Elite شما تمام نكات را بايد براي پيشروي در نظر بگيريد. از سرعت و جهت باد گرفته تا استيل تيراندازي و نشانه روي همه و همه بر تيراندازي شما اثر مي گذارند.
گرافيك بازي در نسخه PC بهتر از نسخه هاي كنسولي بوده و روي زمينه ها كار بيشتر شده است. ذخيره كردن خودكار بازي در نقاطي كه خود بازي صلاح مي بيند، امري آزاردهنده است و گاهاً كلي وقت شما را تلف خواهد كرد.
Men Legends II:-X Rise of Apocalypse
سبك: اكشن-RPG سوم شخص
سيستم:(PC) (PS2) (Xbox) ((UBE) (PSP)
006822.jpg
يك بازي اكشن سوم شخص با قابليت ارتقاي شخصيت ها و حركات و فنون بسيار زياد و متنوع و پر از شخصيت هاي قابل كنترل جامع ترين تعريف براي نسخه دوم بازي X-Men Legendsاست.
گرافيك بازي به سبك كارتوني Cell-Shade بوده و كنترل و نماي دوربين همان است كه در نسخه پيشين ديده شده بود. دوربين ايزومتريك نماي تقريباً كاملي به بازي مي دهد، اما تغيير زوايا خصوصاً در حالت دونفره Co-Op بازي كمي آزاردهنده و گيج كننده به نظر مي رسد.
براي كساني كه از نسخه اول بازي لذت برده اند شماره دوم تجربه كاملتري خواهد بود. كنترل چهار شخصيت در هر مرحله از بين ۲۰ شخصيت بازي و تعويض يار در هر لحظه از بازي در قياس با نسخه اول كه تمام تمركز شما بر يك شخصيت بود لذت بيشتري خواهد داشت.
داستان بازي كاملاً با حال و هواي بازي جور بوده و به رغم خطي بودن تا آخرين لحظه شما را به دنبال خود خواهد كشاند.
راهنماي درجه بندي سني
006825.jpg
* اين درجه بندي داراي صحنه هاي شاد و سرگرم كننده براي كودكان و غالباً بدون خشونت و هيجان است و براي سنين زير ۷ سال مناسب است.
* مناسب براي تمام سنين، اين درجه بندي شامل بازي هاي فكري و داراي خشونت بسيار پايين است. شخصيت هاي اين بازي ها اغلب حالت كارتوني و كمدي دارند.
* براي نوجوانان ۱۱ سال به بالا مناسب است. بازي هاي اين گروه داراي خشونت در حد متوسط و هيجان معقولي است.
* بازي هاي اين رده براي نوجوانان ۱۵ سال به بالا مناسب است. بازي هاي اين گروه نسبتاً مشكل است و غالباً نياز به زبان انگليسي در حد دبيرستان دارد. اين بازي ها داراي خشونت و هيجان بالاتري نسبت به گروه قبل است.
* براي افراد ۱۸ سال به بالا مناسب است. كاربر اين بازي ها اغلب نياز به مهارت بسيار بالايي در پيشبرد بازي دارد. بازي هاي داراي اين نشان از خشونت بالايي برخوردار است.
* مناسب براي افراد بزرگسال، اين بازي ها داراي خشونت و هيجان بسيار بالايي است و براي سنين پايين تر مناسب نيست.

نمايش هانيبال در آلمان ممنوع شد
006786.jpg
نمايش عمومي فيلمي كه اختصاص به يك آدمخوار دارد در آلمان ممنوع اعلام شد.
اين فيلم كه «هانيبال» نام دارد قصه اش را از يك ماجراي واقعي گرفته است. آرمين ميوس كه آدمخوار بود، بعد از دستگيري جنجال زيادي به راه انداخت و پرونده حقوقي اش تبديل به يكي از داغ ترين پرونده هاي سال اين كشور اروپايي شد، اما دادگاه عالي آلمان نمايش عمومي اين فيلم را مناسب حال مردم اين كشور تشخيص نداده است، البته دليل اصلي توقيف فيلم، چيز ديگري عنوان شده است.
گفته مي شود ميوس ۴۴ ساله با ارائه شكايتي به دادگاه، خواستار ممنوعيت نمايش اين فيلم شده است. دادگاه هم حق را به ميوس داده و گفته كه وي طبق قانون و با بهره گيري از اصل حفظ حريم خصوصي، مي تواند عليه نمايش عمومي فيلم اعلام موضع كند. ميوس در متن شكايت خود گفته كه نمي خواهد تبديل به موضوع يك فيلم ترسناك شود و كاراكتر او به عنوان «بدمن» قصه (شخصيت بد و منفي فيلم) معرفي شود. هانيبال قرار بود نهم مارس در آلمان روي پرده سينماها برود.

آينده نگري ساندرا بولاك
ساندرا بولاك تبديل به يك آدم آينده نگر مي شود.
فيلم جديد اين بازيگر «پيش آگاهي» نام دارد كه فيلمبرداري آن در لس آنجلس آغاز شده است. در اين درام دلهره آور كه حال و هوايي ماوراء طبيعي دارد، بولاك در نقش زن جواني بازي مي كند كه مي تواند نسبت به بعضي اتفاقات كه قرار است در آينده رخ بدهد، نوعي پيش آگاهي دارد.
اين پيش آگاهي باعث مي شود تا وي هميشه حالت دلشوره و نگراني داشته باشد. در چنين شرايطي است كه همسر او بر اثر حادثه تصادف اتومبيل مي ميرد.
زن جوان نمي تواند اين حادثه تلخ را بپذيرد و در چنين شرايطي است كه يك روز بعد از اين حادثه، همسر او جلوي در خانه ظاهر مي شود.
زن جوان كه از اين مسأله گيج شده، تصميم مي گيرد واقعيت ماجرا را كشف كند.
منان يايو كارگردان فيلم است. جولين مك ماهي و كتي نليگان در اين فيلم، نقش همسر و مادر بولاك را بازي مي كنند.
نايالانگ و آمبروالتا هم در فيلم حضور دارند. آخرين فيلم بولاك روي پرده درام پرفروش «تصادف» (پل هگيس) بود.

اسكار و ركود سينماي آمريكا
006789.jpg
صنعت سينماي آمريكا به دليل برپايي مراسم اسكار ،۲۰۰۶ اين هفته فيلم مطرح و پرسر و صدايي را روانه پرده سينماها نكرد.
تحليل گران سينمايي عقيده دارند به دليل توجه مردم به مراسم اسكار و عدم حضور يك فيلم پرسر و صدا، هيچ يك از فيلم هاي جديد روي پرده موفق به يك فروش خوب در حد ۲۰ ميليون دلار نخواهند شد. به صورت طبيعي برپايي مراسم اسكار تأثير منفي بر جدول گيشه فروش سينماها مي گذارد، زيرا مردم ترجيح مي دهند پاي تلويزيون هاي خود به تماشاي مراسم جنجالي ۳ ساعته اسكار بنشينند. مطرح ترين فيلم اين هفته كه روز جمعه به نمايش عمومي درآمد، «۱۶ بلوك» با بازي بروس ويليس است.
فيلم كه توسط ريچارد رانر كهنه كار ساخته شده، قصه يك افسر پليس سن و سال دار را تعريف مي كند كه بايد يك شاهد را تحت تدابير شديد امنيتي به دادگاه ببرد. احتمال دارد كه خلافكاران اين شاهد را در بين راه به قتل برسانند.

بر ديوار نگارخانه ها
* نگارخانه والي: نمايشگاه كاربردي (حجمي، دكوراتيو)/ تا ۲۲ اسفند/ ميدان ونك، خدامي، پلاك ۸۶/ تلفن: ۸۸۰۴۷۶۹۸
* گالري ضرابي: نمايشگاه قاب و آينه ساميه جان فدا/ تا ۱۸ اسفند / خيابان شريعتي،؛ بين حسينيه ارشاد و شهرداري منطقه ،۳ كوچه كاميار، پلاك ۱۹
* نگارخانه هور: نمايشگاه نقاشي افروز يثربي/ تا ۲۴ اسفند/ خيابان مطهري، ميرزاي شيرازي شمالي، نعيمي، پلاك ۱۶
* نگارخانه نوا: نمايشگاه بافت هاي سنتي عشاير، سفال و شيشه/ تا ۱۹ اسفند/ مقدس اردبيلي، خيابان ب، كوچه ۴ ، شماره ۱/۱۲ / تلفن: ۲۲۰۴۷۷۸۹
* گالري سيحون: نمايشگاه آثار طراحي محسن احمدوند/ تا ۱۹ اسفند/ خيابان خالد اسلامبولي، كوچه،۴ پلاك ۳۰/ تلفن: ۸۸۷۱۱۳۰۵
* گالري فاخته: نمايشگاه زيور آلات گروهي/ ۱۹ تا ۲۳ اسفند/ گاندي شمالي، شريفي، پلاك ۴۳/ تلفن: ۸۸۶۶۰۴۱۰
* گالري دريابيگي: نمايشگاه نقاشي باتيك هانيه شهرام پور/ تا ۱۷ اسفند / شهرك قدس، فاز ۳ / خيابان سيف، كوچه دوم، شماره ۱۱۶۵/ تلفن: ۸۸۰۸۳۳۲۷

راهنما
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
خارجي
سخنگاه
سياسي
داخلي
شهرستان ها
شهري
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   خارجي   |   سخنگاه   |  
|  سياسي   |   داخلي   |   شهرستان ها   |   شهري   |   راهنما   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |