يكشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۹۳۷ - Mar 5, 2006
شهري
Front Page

به دستور دكتر قاليباف انجام مي شود
تنظيم اجاره بهاي واحدهاي مسكوني خالي تهران
برنامه هاي شهرداري براي پنج شنبه آخر سال و زيارت اهل قبور اعلام شد
006852.jpg
گروه شهري: دكتر محمدباقر قاليباف شهردار تهران يك تيم كارشناسي را مأمور بررسي طرح ارسالي از سوي انبوه سازان بخش خصوصي در زمينه تنظيم تعداد واحدهاي مسكوني خالي با ميزان تقاضاي اجاره موجود در شهر كرده است.
به گزارش همشهري بر اين اساس شهردار تهران با درنظرگرفتن نوع، شكل اجاره و نحوه واگذاري مسكن اقدام به هماهنگي و تنظيم يك رابطه تعريف شده مابين عرضه و تقاضاي اين كالاي ضروري نمايد.
قاليباف در پاسخ به سؤال همشهري در مورد فرارسيدن ايام پاياني سال كه به موجب رسم پسنديده زيارت اهل قبور در شب جمعه آخر هر سال شاهد عزيمت شهروندان تهراني به سمت بهشت زهرا هستيم كه متعاقب آن ازدحام بيش از پيش در مسيرهاي منتهي به بهشت زهرا را موجب خواهد شد بالاخره اقدامات شهرداري تهران براي پراكندگي جغرافيايي و جانمايي گورستان هاي جديد در شهر تهران به كجا انجاميد گفت: به دنبال بازديدي كه هفته گذشته از بهشت زهرا صورت گرفت طرح توسعه بهشت زهرا را در دستور كار شهرداري قرار داديم ضمن اينكه بخش هايي از اراضي واقع در محدوده شرق را محصور كرده و براي تصاحب تمامي اراضي جانمايي شده در اين حوزه مشغول مذاكره با مراجع قانوني ذي ربط هستيم.
وي ادامه داد: در راستاي احداث گورستان هاي جديد اراضي ديگري را در غرب تهران شناسايي كرديم كه در حال رايزني براي حل مشكلات حقوقي تملك و احداث گورستان هاي جديد در اراضي مورد اشاره در غرب تهران هستيم.
قاليباف در مورد تمهيدات و تدابير ويژه اي كه براي رفاه حال زائران اهل قبور بهشت زهرا در پنجشنبه و جمعه آخر سال تدارك ديده شد گفت: در اين راستا ارگان ها و نهادهاي مختلف ازجمله نيروي انتظامي، راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ،فرمانداري شهرستان ري، شهرداري منطقه ،۱۹ سازمان بهشت زهرا، مترو، تاكسيراني و شركت واحد همكاري مشترك با شهرداري تهران دارند.
شهردار تهران گفت:  براي رفت و آمد مطلوب شهروندان در بهار ورودي ها و خروجي هاي اضطراري از سوي سازمان بهشت زهرا درنظر گرفته شده است.
همچنين با راه اندازي ۲۰ دستگاه اتوبوس، جابه جايي مسافران در داخل محدوده بهشت زهرا و قطعات جديد و شهدا به صورت رايگان انجام مي شود.
شهردار تهران خبر داد: به منظور رفع معضل تهيه قبض پارك در حاشيه معابر با همكاري سازمان حمل و نقل و ترافيك در كمترين زمان ممكن سيستم الكترونيكي شهرداري تهران را راه اندازي كرديم تا شهروندان بدون نياز به مراجعه حضوري به كيوسك هاي فروش قبض پارك با شارژ كارت هاي اعتباري حتي از طريق تلفن همراه اقدام به رفع نقايص حاصل از اين طرح نماييم.
قاليباف درمورد هشدار مسئولان حفاظت محيط زيست نسبت به جمع آوري اتوبوس هاي ديزلي طي روزهاي آينده گفت: از آنجايي كه توليد اتوبوس گازسوز در اختيار شهرداري نيست و خروج اتوبوس هاي ديزلي هم منوط به عملكرد وزارت صنايع و نفت به عنوان متوليان توليد خودروهاي گازسوز و جايگاه هاي CNG است بنابراين عدم تردد اتوبوس هاي گازوييلي از اول فروردين ۸۵ زماني امكان پذير است كه دستگاه هاي مسئول نيز ظرفيت سازي لازم براي سيستم CNG را انجام دهند تا شهرداري هم بتواند اتوبوس هاي ديزلي خود را از رده خارج كند.
وي ادامه داد: وقتي اتوبوس گازسوزي براي جايگزيني اتوبوس هاي ديزلي وجود ندارد آيا ممنوعيت استفاده از اتوبوس هاي ديزلي و ايجاد مشكل براي مردم صحيح است؟
شهردار تهران خاطرنشان كرد: اين درحالي است كه اتوبوس هاي ديزلي باوجود آنكه بيشترين نقش را در جابه جايي مسافران دارند اما كمترين نقش را در آلودگي هوا دارند.

شهردار تهران:
نيمه شرقي خط ۲ مترو هفته آخر اسفند
مورد بهره برداري قرار مي گيرد
مهر: شهردار تهران با اشاره به راه اندازي نيمه شرقي خط ۲ مترو گفت: براي اولين بار بودجه مترو در سال آينده به طور ۱۰۰ درصد مورد توجه قرار گرفت اما توسعه قطار شهري بدون توجه دولت امكان پذير نيست.
دكتر محمدباقر قاليباف افزود: تمام تلاش خودمان را خواهيم كرد تا بتوانيم در هفته آخر اسفند ماه خط مترو بهارستان به ايستگاه دانشگاه علم و صنعت را افتتاح كنيم و از اين رو مي توانيم بگوييم مسير شرق به غرب به طور كامل به يكديگر متصل مي شود.وي گفت: خوشحاليم كه با افتتاح نيمه شرقي خط ۲ مترو در شرق تهران، شهروندان در اين منطقه از پايتخت مي توانند دسترسي به مترو داشته باشند و اميدواريم اين امر در تسريع امور شهروندان مثمر ثمر واقع گردد. قاليباف افزود: در اين مدت كه توفيق خدمتگزاري در شهرداري تهران را داشتيم، تلاش بسياري براي بحث حمل و نقل شهرداري انجام داديم و از اين رو مي توانيم بگوييم شايد اين اولين سالي باشد كه بودجه مترو را توانستيم به بيش از ۱۰۰ درصد مورد توجه قرار دهيم و بديهي است اين همه تلاش براي توجه ويژه اي است كه شهرداري براي كاهش آلودگي هوا و نيز كاهش حجم ترافيك دارد.شهردار تهران گفت: افتتاح مترو نيمه شرقي خط ،۲ يكي از هدف هاي جدي است تا بتوانيم گام هاي بعدي را براي راه اندازي ايستگاههاي متعدد به سرعت برداريم تا در آينده شاهد بهره مندي تمام مردم تهران از اين مهم باشيم.قاليباف همچنين در ادامه با اشاره به مشكل بودجه در بحث مربوط به مترو ياد آور شد: هم اكنون مشكل در مورد بودجه است و طبيعتا اگر دولت توجهي به هزينه هاي مترو نداشته باشد، قطعا با پولي كه در شهرداري است، امكان توسعه مترو وجود ندارد. اين موضوع نه تنها در تهران، بلكه درهيچ كدام از كلانشهرها امكان پذير نيست. البته براي سال ۸۵ دولت و مجلس رقم خوبي در بخش حمل و نقل عمومي و مترو ديده اند كه اين رقم تا به مرحله تصويب و اجرايي برسد زمان زيادي مي برد.هم اكنون شبكه متروي تهران داراي ۴۰ كيلومتر مسير داخل شهري و ۴۰ كيلومتر مسير حومه با ۳۵ ايستگاه فعال است كه با راه اندازي نيمه شرقي خط دو، طول شبكه متروي تهران به ۹۰ كيلومتر با ۴۳ ايستگاه فعال خواهد رسيد.بنابرهمين گزارش، با افتتاح اين مسير ۳۰۰ هزار نفر به تعداد سفرهاي روزانه با مترو افزوده مي شود و تعداد سفرهاي درون شهري انجام شده توسط مترو، روزانه به بيش از يك ميليون و سيصد هزار سفر خواهد رسيد.نيمه شرقي خط ۲ مترو تهران هفته آخر اسفند ماه امسال راه اندازي مي شود.

ساماندهي گلزار شهدا
006861.jpg
فارس: معاونت اجتماعي شهرداري تهران گفت: شهرداري براي ساماندهي مزار بيش از ۳۰ هزار شهيد دوران دفاع مقدس ۳ ميليارد تومان اعتبار در نظر گرفته است.احمد نوريان اجراي اين طرح را در راستاي ارج نهادن به مقام والاي شهدا دانست و افزود: اجراي طرح ساماندهي گلزار شهدا با هماهنگي بنياد شهيد و خانواده شهدا آغاز شده و طي ۴ فاز اجرايي در مدت ۳ سال به انجام مي رسد. وي گفت: به طور نمونه تاكنون مزار ۵۴ شهيد گمنام مورد بهسازي قرار گرفته و در ادامه كل قطعه شهداي گمنام ساماندهي خواهد شد.به گفته نوريان، در فازهاي بعدي اين طرح مزار ۳۰ هزار شهيد دوران انقلاب اسلامي و دفاع مقدس تحت پوشش قرار گرفته و بازسازي مي شود.

پست برق مترو تهرانپارس
006858.jpg
سما: مراسم افتتاح پست برق فشار قوي متروي تهرانپارس، ۱۵ اسفند ماه با حضور شهردار تهران، برگزار مي شود.به گزارش روابط عمومي شهرداري تهران و بنا بر اعلام روابط عمومي شركت راه آهن شهري (مترو) عمليات رانش تست سرد قطارهاي مترو مسير دانشگاه علم و صنعت تا بهارستان و اتصال تونل نيمه شرقي خط دو به تونل توسعه خط دو (ايستگاه شهيد باقري) نيز همزمان با افتتاح پست برق تهرانپارس انجام خواهد شد.بنا بر اين گزارش، فضاهاي موجود در ساختمان پست برق تهرانپارس شامل فضاي ترانس هاي اصلي، اتاق GIS، اتاق كنترل، اتاق سوئيچ، پست فشار قوي ضعيف و فضاهاي ارتباطي ميان آنها است.

آلودگي هوا در كلانشهرهاي ايران
006855.jpg
ايسنا: مديرعامل اتحاديه بين المللي حمل و نقل همگاني شهري جهان (يو اي تي يي) وضعيت فعلي آلودگي هوا در كلانشهرهاي كشورمان را نگران كننده دانست.دكتر  هانس رات، در بازديد از عمليات ساخت پروژه قطار شهري مشهد به خبرنگاران گفت: ادامه اين روند در شهرهايي نظير تهران، مشهد، اصفهان و تبريز غيرقابل تحمل خواهد شد.وي گفت: دليل اين نگراني اين است كه استفاده از خودروهاي شخصي به دليل ارزان بودن نرخ بنزين و پايين بودن عوارض خودروها هر روز در شهرهاي ايران در حال افزايش است.وي گفت : آلودگي هوا و ترافيك دو معضل اساسي كلانشهرهاي ايران بوده كه براي رفع اين آلودگي بايد از هم اكنون چاره اندايشي كرد.

اجراي طرح پاركبان در ۵۰ هزار نقطه شهر تهران
گروه شهري: طرح پاركبان تا پايان سال ۸۵ از ۱۱ هزار محل فعلي به ۵۰ هزار محل توقف افزايش مي يابد.
به گزارش روابط عمومي شهرداري تهران، مهندس هاشمي تشكري مدير عامل سازمان حمل و نقل و ترافيك با اعلام اين خبر گفت: به علت محدودبودن پاركينگ هاي عمومي در سطح شهر، بايد از شبكه هاي شرياني براي توقف موقت خودروها استفاده كرد و توجه داشت كه طرح پاركبان نبايد منجر به سد معبر و كندي حركت خودروهاي ديگر شود.وي همچنين افزود: با توجه به ظرفيت خيابان هاي مورد نظر براي پارك موقت خودروها قصد داريم در سال ۸۵ تعداد پاركبان ها را از ۱۱ هزار محل توقف، به ۵۰ هزار محل توقف برسانيم.
هاشمي تشكري تصريح كرد: متأسفانه با وجود تأمين هزينه بسيار براي ساخت تعدادي پاركينگ طبقاتي، در حال حاضر بيشتر اوقات شبانه روز پاركينگ هاي عمومي خالي از خودرو براي پارك هستند.وي تصريح كرد: براي توزيع عادلانه و استفاده از پارك هاي موقت خيابان ها و نيز به علت دوري از پاركينگ هاي عمومي براي شهروندان طرح پاركبان اجرا مي شود.هاشمي تشكري خاطرنشان كرد: با اجراي طرح مشتركي كه با نيروي انتظامي به مرحله اجرا گذاشته مي شود،پاركبان ها علاوه بر ايجاد نظم در محل توقف پارك هاي حاشيه اي، از تخلفاتي چون پارك دوبله و سه رديف خودروها ممانعت به عمل مي آورند.

نگاه
006864.jpg
حميد بهرامي

راه اندازي خطوط ويژه خودروهاي امدادي در بزرگراه ها
گروه شهري: عدم وجود خطوط اختصاصي براي عبور خودروهاي امدادي در بزرگراهها منجر به تاخير آنها در انجام ماموريت هاي محوله مي شود. به گزارش روابط عمومي شهرداري تهران، معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران با اعلام اين مطلب، اظهار داشت: سالهاست خودروهاي آتش نشاني، اورژانس و پليس همانند خودروهاي عادي در ترافيك شديد خيابانهاي تهران مي مانند، اما طي چند سال اخير اين مشكل به بزرگراهها نيز تسري پيدا كرده است.
مهندس مهرداد تقي زاده اتلاف وقت و عصبانيت رانندگان را از جمله عوارض معطلي در ترافيك قلمداد كرد و گفت: البته توقف خودروهاي امدادي در ترافيك خسارات جاني و مالي جبران ناپذيري را براي شهروندان برجاي مي گذارد.
معاون شهردار تهران با تاكيد بر اين كه در بسياري از كشورها يكي از خطوط سمت كندرو در بزرگراهها را به منظور عبور سريع خودروهاي امدادي خالي مي گذارند و هيچ خودرويي حق ورود به آن را ندارد، افزود: تاكنون در كشور چنين اقدامي صورت نگرفته كه اميد مي رود با راه اندازي خطوط ويژه بزرگراهي اين مشكل تا ۹۰ درصد حل شود.

با حضور مديران ارشد شهرداري
نخستين كارخانه توليد مكانيزه قطعات بتني افتتاح مي شود
گروه شهري: نخستين كارخانه توليد مكانيزه قطعات بتني بزودي با حضور مديران ارشد شهرداري تهران مورد بهره برداري قرار مي  گيرد.
رئيس هيأت مديره و مدير عامل سازمان بازنشستگي شهرداري تهران گفت: اين كارخانه در زميني به مساحت ۳۵۰۸ متر مربع در كيلومتر ۱۸ بزرگراه فتح واقع است و داراي سالن مجهز توليد و حدود ۵۰۰ متر مربع ساختمان هاي اداري و پشتيباني مي باشد.
مهندس سعيد رضا عاصمي افزود: توليدات اين كارخانه با بهره گيري از پيشرفته ترين دانش فني روز و مطابق با آخرين استانداردهاي جهاني مي باشد.
وي ظرفيت اسمي كارخانه را در هر ساعت ۱۰۰ تا ۹۰ متر مكعب كف پوش با قطر ۱۰ سانتيمتر و در هر ساعت ۴۰ تا ۳۰ متر مكعب جدول با ارتفاع هاي مختلف عنوان كرد و اظهار داشت: بخشي از ماشين آلات كارخانه وارداتي و بخشي توليد داخلي مي باشد.
مدير عامل سازمان بازنشستگي شهرداري تهران همچنين گفت: بهره برداري از كارخانه توليد قطعات مكانيزه بتني از هدر رفتن مصالح به شدت جلوگيري مي شود و در نتيجه هزينه هاي عمراني شهرداري تهران به ميزان قابل ملاحظه اي كاسته خواهد شد.
عاصمي تصريح نمود: در آغاز بهره برداري، حداقل ۲۰ نفر در اين كارخانه اشتغال خواهند يافت. وي گفت: درآمدزايي اين كارخانه صرف ارتقاء سطح معيشت و رفاه بازنشستگان و موظفين شهرداري تهران خواهد شد.
مهندس عاصمي اظهار اميدواري كرد تا با توسعه اين كارخانه در آينده نزديك نياز كشور به قطعات مكانيزه بتني تامين گردد.

|   اجتماعي    |    اقتصادي    |    دانش فناوري    |    بـورس    |    زادبوم    |    حوادث    |
|   خارجي    |    سخنگاه    |    سياسي    |    داخلي    |    شهرستان ها    |    شهري    |
|   راهنما    |    ورزش    |    يادداشت    |    صفحه آخر    |

|    صفحه اول    |    آرشيو    |    شناسنامه    |    بازگشت    |