شنبه ۱۹ فروردين ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۳۹۵۴ - Apr 8, 2006
پيگيري يك خبر؛ جشنواره شعر ايران ما
دومين گردهمايي شاعران وطن دوست
010362.jpg
گروه ادب و هنر- سعيده امين: دومين جشنواره سراسري شعر ايران ما برگزار مي شود. قرار است تمام شاعران شيرين سخن و شكرشكن ايراني داخل و خارج از كشور گرد هم آيند و درباره ايران عزيز ما شعر بگويند.
ايران ما با شيرازه استوار تاريخ و فرهنگ مشترك اقوام از زمره پايدارترين ملت هاي جهان است؛ ملتي كه تحسين بسياري از بزرگان خارجي و داخلي را برانگيخته است.
صابركاكايي- مدير خانه شعر باشگاه نويسندگان و هنرمندان- در خصوص انگيزه برگزاري اين جشنواره مي گويد: «ستايش شكوه همبستگي ملي و غيرت ديني وظيفه سخنوران ايراني است؛ تكليفي كه وجدان هاي آگاه را به سوي خود فرا مي خواند و قلم هاي مسئول را به خلق آثار ادبي هدايت مي كند.
و حالا براي دومين سال، دومين جشنواره سراسري شعر باشگاه نويسندگان و هنرمندان، وابسته به سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران برگزار مي شود.
طبق اين فراخوان، شاعران علاقه مند در داخل و خارج از كشور مي توانند حداقل سه قطعه از آثار خود را تا ۲۵ ارديبهشت به باشگاه نويسندگان و هنرمندان ارسال كنند.
موضوعات آثار ارسالي به اين جشنواره مي تواند در زمينه هاي ايران آباد و سربلند در بستر تاريخ ،آداب و سنت ها و باورهاي ديني _ چشم اندازهاي طبيعي- شور ملي در صيانت و حفظ تماميت ارضي و استقلال خواهي- فناوري علمي- پيشرفت و خوداتكايي- خودباوري در عرصه فرهنگ و هنر و مفاخر ملي و ديني باشد.
كاكايي مي گويد: اين جشنواره دوم است. خردادماه سال گذشته اولين جشنواره برگزار شد كه دبيري آن را شاعر گرانقدر، مشفق كاشاني برعهده داشت. در اين جشنواره تعداد زيادي اثر در مورد ايران به دست ما رسيد كه از ميان آنها ۱۴ چهره برگزيده و در نهايت ۵ چهره معرفي شدند.
اين ۵ شاعر عبارت بودند از حسين گل گلاب شاعر شعر محبوب« اي ايران»،  هوشنگ ابتهاج، سيدحسن حسيني، حسين منزوي و بيژن نجدي كه سه نفر از آنها اكنون در قيد حيات نيستند. از اين بزرگان آثار شاخصي در موضوع ايران ارائه شده كه بسيار مورد تجليل قرار گرفت.
اين جشنواره نه فقط ويژه ايرانيان مقيم كشور بلكه ايرانيان مقيم خارج نيز هست. آنها مي توانند آثار خود را از طريق پست الكترونيكي كه بعداً اعلام خواهد شد به دبيرخانه جشنواره ارسال كنند. مهلت تا ۲۵ ارديبهشت است و همايش نيز مثل سال گذشته در خرداد ماه برگزار مي شود.
شوراي داوري بلافاصله تشكيل شده و آثار ارسالي را تحت ارزيابي قرار مي دهند. شوراي داوري توسط باشگاه نويسندگان و هنرمندان انتخاب خواهند شد. از سال گذشته تصميماتي گرفته شد مبني بر اينكه به اين جشنواره يك هويت مشخص ادبي و فرهنگي داده شود.
يك تنديس براي اين جشنواره طراحي شده تا هر سال به هنرمندان و شاعران برگزيده اهدا شود كه هر چند هنوز اين طرح از سوي باشگاه قطعيت پيدا نكرده، اما احتمال اجرايي شدن آن بسيار زياد است.

سينما و ادبيات، تلاش براي عدالت
010350.jpg
گروه ادب و هنر- كامران محمدي: وقتي مي شود ورزش و سينما و كونگ فوتوآ و ادبيات را كنار هم گذاشت و نشريه اي درآورد كه نمي دانم چه گروه يا گروه هايي از مخاطبان را جذب مي كند، پس حتماً هم مي شود ادبيات و سينما را به هم چسباند و فصلنامه اي درآورد كه «سينما و ادبيات» نام دارد.
فصلنامه سينما و ادبيات حكايتش با كونگ فوتوآ و ادبيات خيلي فرق نمي كند، زيرا برخلاف آن چه كه در نگاه اول به نظر مي رسد، اين نشريه به بررسي رابطه سينما و ادبيات و بحث هايي از اين دست نمي پردازد، بلكه حاصل كنار هم قرار گرفتن مطالبي است كه نيمي از آنها كاملاً سينمايي و نيمي ديگر، تقريباً ادبي اند. شايد به همين علت است كه بر جلد شماره هشتم فصلنامه به تاريخ بهار ۱۳۸۵ نوشته اند: «نيم ويژه نامه اليور استون» . يعني قاعدتاً بايد در شماره هشتم سينما و ادبيات، ۶۸ صفحه اول كه مختص سينماست به اليور استون پرداخته باشد، ولي ظاهراً منظور مسئولان نشريه، نيم نيم ويژه نامه يا دوسوم نيم ويژه نامه بوده است!
بگذريم، ۴۰ صفحه اول از ۱۲۵ صفحه فصلنامه سينما و ادبيات شماره بهار ۸۵ اختصاص به اليور استون دارد، با مطالبي از اين دست: زندگي و آثار اليور استون، جهان سينمايي اليور استون، نگاهي به سه گانه جنگي اليور استون و... يك سوم باقي مانده از نيم تاي سينمايي فصلنامه اين شماره، به سينماي سام پكين پا، استنلي كوبريك و ديويد لينچ اختصاص دارد. به علاوه نقدي بر فيلم
« يك بوس كوچولو»ي بهمن فرمان آرا و گزارشي از فيلم هاي ايراني جشنواره فيلم فجر كه البته حق با شماست، كمي دير است.
علاوه بر سينماي جهان و سينماي ايران، بخش هاي داستان، شعر، نقد و مباحث نظري و رويداد، عنوان قسمت هاي ديگر سينما و ادبيات هستند. اما بخش نقد و مباحث نظري كه در نيم تاي ادبي نشريه آمده است، دوباره به دو نيم تا تقسيم شده است كه در اولي به مباحث تئوري سينما و در دومي به مباحث تئوري ادبيات پرداخته شده است.
ظاهراً« همايون خسروي دهكردي »، صاحب امتياز و مديرمسئول سينما و ادبيات قصد كرده است براي اولين بار هم كه شده عدالت گم شده بين سينما و ادبيات اين مملكت را رعايت كند!
سينما و ادبيات ۱۰۰۰ تومان است. با جلد گلاسه زيبا و كاغذ كاهي متن نه چندان زيبا.

مرحله استاني رشد در كرمان برگزار مي شود
ايرنا: دبير جشنواره بين المللي فيلم رشد در كرمان گفت: سي و پنجمين مرحله استاني اين جشنواره از ۱۹ تا ۲۴ فروردين ماه امسال در كرمان برگزار مي شود.
حميد زندوكيلي روز پنج شنبه گفت: حدود ۱۹ هزار دانش آموز به تماشاي فيلم هاي اين جشنواره كه در خصوص مسائل آموزشي و تربيتي مي باشند، خواهند نشست.
وي گفت: اين جشنواره روز شنبه آينده در سالن سينما شهر تماشاي كرمان افتتاح خواهد شد.

روي آنتن
بازمانده روز در شبكه ۴
گروه ادب و هنر:فيلم سينمايي «بازمانده روز» به كارگرداني جيمز آيوري از شبكه ۴ پخش مي شود.اين فيلم، محصول مشترك آمريكا و بريتانياست و بازيگراني چون جان هيگرافت، كريستوفر ريو، آنتوني هاپكينز و اما تامپس در آن به ايفاي نقش پرداخته اند. داستان فيلم «بازمانده روز» در دوران پس از جنگ جهاني اول بريتانيا مي گذرد كه ورود يك خانم خانه دار به منزلي كه پيشخدمتي مبادي آداب و منظم دارد زندگي مرد را به هم مي ريزد.زمان اصلي اين فيلم ۱۳۴ دقيقه است.
عشق را خط نزن در شبكه ۱
سريال «عشق را خط نزن» در چهار قسمت ۴۵ دقيقه اي از جمعه اين هفته از شبكه اول سيما روي آنتن رفت.اين مجموعه به كارگرداني عباس رنجبر ساخته شده و قرار است در چهار قسمت ۴۵ دقيقه اي از شبكه يك سينما روي آنتن برود.نيما رئيسي، فقيه سلطاني، رضا فيض نوروزي و رحمان باقريان در آن به ايفاي نقش پرداخته اند.اين فيلم، داستان يك جوان دانشجوي مهندسي پزشكي است كه فرزندش ناراحتي قلبي دارد. او به اتفاق همسرش دستگاهي را اختراع مي كند تا هرگاه كودك دچار حمله قلبي شد آنها را خبر كند، اما...

سينماي ايران
فيلمبرداري نيمه ماه تمام شد
ايرنا: فيلمبرداري  فيلم  سينمايي  نيمه  ماه  (نيوي  مانگ ) آخرين  ساخته  بهمن  قبادي،  كارگران  برجسته  كرد، بعد از دو ماه  فيلمبرداري  در شهرهاي كامياران  و سقز كردستان  پايان  يافت .
در اين  فيلم  كه  براي  اولين  بار بهمن  قبادي  از بازيگران  حرفه اي  سينماي ايران  استفاده  كرده  است ، هديه  تهراني ، گلشيفته  فراهاني ، حسن  پورشيرازي ، صابر دلبينا، اسماعيل  غفاري ، فرزين  صابوني ، رضا حاج  خسروي  و الله مراد آشتياني  بازي  مي كنند.فيلمبرداري  اين  فيلم  را نايجل  بلاگ  فرانسوي  به  عهده  داشت  و كار صدابرداري  آن نيز به  عهده  بهمن  اردلان  بود.
در اين  فيلم  جلال  ساعدپناه  به  عنوان  دستيار اول  و برنامه ريز، اميد راست  بين ، مهدي  مهدوي  و محمد امين  مهدوي  نيز به  عنوان  ديگر دستياران  بهمن  قبادي  را ياري  داده اند.
تدوين  اين  فيلم  به  عهده  صفي  ياري  است  و بهروز رضايي  مديريت توليد اين  پروژه  را به  عهده  داشته  است .داستان  اين  فيلم  كه  به  مناسبت  سال  جهاني  موتزارت  (موسيقيدان اروپايي ) ساخته  شده  است،  در مورد خانواده اي  كرد است  كه  همگي  به  موسيقي مشغول  مي باشند.

نمونه متوسط جدول اعداد ۴۹
قوانين منطقي
010317.jpg
ذوالفقار دانشي-بسياري از طراحان سودوكو بين جدول هايي كه با قوانين منطقي حل مي شوند و آن هايي كه با سعي و خطا پر مي شوند، تفاوت مي گذارند. اگر شما جدولي را با قوانين منطقي حل كنيد، تا وقتي اثبات نكرده ايد تنها اين عدد است كه مي تواند فلان خانه را پر كند آن را نمي نويسيد. اما سعي و خطا راه را براي حدس باز مي گذارد. شما عددي را حدس مي زنيد، شرايط را مي سنجيد و اگر لازم شد آن را پاك مي كنيد و عدد ديگري را جايگزين مي كنيد. فرد منطقي از خودكار استفاده مي كند، در حالي كه درروش سعي و خطا مجبور است از مداد و پاك كن استفاده كند.
اگر بخواهيم فقط از قوانين منطقي براي حل سودوكو استفاده كنيم، جدول بايد حالتي روبه جلو داشته باشد. در هر مرحله از راه حل حداقل بايد يك خانه وجود داشته باشد كه مقدارش با اطمينان يافت شود. با پر كردن آن خانه، مقدار يك خانه ديگر مشخص مي شود و حل به همين منوال ادامه مي يابد. اما در شيوه سعي و خطا شما از چنين مزيتي بهره مند نيستيد. وقتي كه هيچ انتخابي نداشتيد _ زماني كه هر خانه خالي را مي شد با حداقل دو عدد پر كرد _ يكي از عددها را شانسي انتخاب مي كنيد و ادامه مي دهيد.
به نظر مي رسد تفاوت بين روش هاي منطقي و سعي و خطا مي تواند معياري مناسب براي امتياز دادن به سختي جدول باشد. اما در نگاهي دقيق تر حتي نمي توان نشان داد تفاوتي بين اين دو وجود دارد يا خير. آيا زيرمجموعه اي از سودوكو ها وجود دارند كه فقط با سعي و خطا حل شوند و نيازي به قوانين منطقي نداشته باشند؟ بيان ديگر اين پرسش اين است كه آيا جدول هايي وجود دارند كه جواب يكتايي داشته باشند و در مراحل مياني حل آنها به بن بست برخورد كنيم، به طوري كه خانه اي نباشد كه بتوان مقدار آن را با روش هاي منطقي بدست آورد؟ خير، مگر آنكه بر قوانين مورد استفاده در نتيجه گيري منطقي محدوديت هايي مجازي اعمال كنيم.

بازيگر مكزيكي پشت دوربين
010359.jpg
گروه ادب و هنر: گائل گارسيا برنال كارگردان مي شود.
به نوشته سايت اينترنتي فيلم استو، اين بازيگر سرشناس سينماي مكزيك تصميم گرفته بخت خود را در زمينه فيلمسازي هم آزمايش كند. او كه كار پيش توليد فيلم خود را آغاز كرده،  هنوز نامي براي آن انتخاب نكرده است. قصه اولين فيلم سينمايي برنال در مقام كارگردان درباره يك مسابقه ورزشي گلف بين ۲ گروه فقير و غني در مكزيك است. بخش اصلي ماجراهاي فيلم در يك مكان ورزشي در منطقه توريستي تپوزتلان اتفاق مي افتد كه در نزديكي پايتخت قرار دارد. فيلم به بهانه اين مسابقه ورزشي، دو فرهنگ متفاوت را كه باعث عملكردهاي متفاوت مي شود، به نمايش مي گذارد. خود برنال يكي از نقش هاي اصلي فيلم را بازي مي كند. به جز او، تا به حال حضور كاميلا سودي ستاره سرشناس تلويزيوني در فيلم قطعي شده است. فيلمبرداري فيلم تا دو هفته ديگر آغاز مي شود و قرار است هزينه فيلم گزاف نباشد. برنال در ارتباط با كار جديد خود مي گويد: «البته بازيگري حرفه اصلي من است. اما طي يكي دو سال اخير ميل عجيبي براي كارگرداني فيلم ها پيدا كرده ام. احساس مي كنم حرف هايي دارم كه خودم بايد آنها را به زبان سينما بيان كنم. همين مسأله باعث شد تا اين بار پشت دوربين قرار بگيرم.» اين بازيگر جوان تداوم كار فيلمسازي را مشروط به استقبال تماشاگران و منتقدين سينمايي از اولين ساخته سينمايي اش كرد. برنال قبل از اين در فيلم هاي مطرح و غيرمتعارفي مثل «تعليم بد»، «خاطرات موتورسيكلت» ، «جنايات پدر آمارو» و «و همين طور مادرت» بازي كرده است.

ادامه ماجراجويي در عصر يخ بندان
010356.jpg
گروه ادب و هنر: قسمت سوم «عصر يخ بندان» هم توليد مي شود.
به نوشته نشريه ورايتي، موفقيت عظيم «عصر يخ بندان۲» در نمايش عمومي، تهيه كنندگان آن را به فكر ساخت قسمت تازه اي از اين انيميشن كامپيوتري انداخته است. قصه اين فيلم خانوادگي درباره ماجراجويي هاي جذاب ۳حيوان در دوران ماقبل تاريخ (ماموت، ببر و سنجاب) به نام هاي مانفرد، سيد و ديه گو است.
فيلم كه توسط كارلوس سالدانا كارگرداني شده است، در ۳ روز اول نمايش خود ۷۱ ميليون دلار فروش كرد. اين رقم در ۵ روز اول نمايش به ۸۵ ميليون دلار رسيد و با چنين فروش بالايي حيرت همگان را برانگيخت.
سخنگوي كمپاني فوكس قرن بيستم كه تهيه كننده فيلم است، مي گويد: «استقبال گرم و فراوان خانواده ها و فرزندانشان از قسمت دوم« عصر يخ بندان» نشان مي دهد كه آنها اين فيلم و شخصيت هاي جالب و بانمك آن را دوست دارند. وقتي آنها اين چنين مشتاق هستند، طبيعي است كه ما هم تصميم بگيريم دنباله تازه اي براي ماجراجويي هاي اين حيوانات دوست داشتني بسازيم.» قرار است تا ۲ ماه ديگر خط اصلي قصه فيلم آماده شود تا كار نگارش فيلمنامه بر اساس آن شروع شود. توليد فيلم از اواخر فصل تابستان آغاز مي شود و اگر همه كارها طبق برنامه پيش برود، عصر يخ بندان ۳ براي نمايش عمومي در سال ۲۰۰۹ آماده خواهد شد. براي قسمت دوم فيلم، پيش بيني فروش ۳۰۰ ميليون دلاري مي شود و بسياري عقيده دارند اسكار بهترين فيلم انيميشن سال ۲۰۰۸ متعلق به اين فيلم است.

تعويق فيلمبرداري درام حماسي لورمن
010353.jpg
گروه ادب و هنر: توليد فيلم جديد باز لورمن به تعويق افتاد.
به نوشته سايت BBC ، فيلمبرداري درام تاريخي، حماسي اين فيلمساز استراليايي از ماه سپتامبر به ماه فوريه منتقل شد. راسل كرو و نيكول كيدمن ۲ بازيگر استراليايي تبار سينما نقش هاي اصلي اين فيلم _ كه هنوز نامي برايش انتخاب نشده- را بازي مي  كنند. كل صحنه هاي اين فيلم در استراليا فيلمبرداري خواهد شد. علت تعويق زمان فيلمبرداري فيلم، درگيري ۲ بازيگر اصلي آن در پروژه هاي ديگر است.
كرو ماه ژولاي بازي در كار جديد ريدلي اسكات به نام «گنگستر آمريكايي» را شروع مي كند كه در آن با دنزل واشنگتن همبازي است. كيدمن هم در همين زمان در كنار جك بلك و جنيفر جيسن لي در فيلم تازه نوئل بائو ماخ ظاهر مي شود. كار هر دو بازيگر در فيلم هاي جديدشان حداقل ۲ ماه طول مي كشد و بعد از آن خود را آماده بازي در فيلم لورمن مي كنند. هم لورمن و هم كمپاني فوكس قرن بيستم كه فيلم را تهيه مي كند، وجود مشكلات مالي بر سر راه توليد فيلم را رد كردند. درام حماسي لورمن با هزينه اي ۱۵۰ ميليون دلاري جلوي دوربين مي رود.
لورمن خط اصلي قصه فيلمش را در اختيار مطبوعات قرار نداده است و فقط به ذكر اين نكته اكتفا كرده كه يك رومانس كلاسيك در حال و هواي فيلم معروف «بر باد رفته» خواهد بود. فيلمنامه فيلم را او با همكاري استوارت بيتي نوشته است. اين فيلمساز پنج سال قبل درام موزيكال «مولن روژ» را با بازي كيدمن كارگرداني كرد.

بازي
Dragon Quest VIII
سيستم: PS2
سبك: RPG _ نقش آفريني
010320.jpg
باز هم يك شاهكار ديگر در ژانر نقش آفريني از شركت بزرگ Square Enix (خالق سري زيباي فاينال فانتزي). دولماگوس جادوگر شيطاني وارد قصر پادشاه سرزمين داستان ما رفته و با طلسمي او و دخترش را به وزغ و اسب تبديل مي كند.
قهرمان داستان، محافظ جواني است كه از مهلكه گريخته و به همراه پادشاه و دخترش در جستجوي راه درمان و همچنين مبارزه با دولماگوس راهي سفري طولاني مي شوند. در اين مسير چهار نفر در قسمتهاي مختلف به جمع شما ملحق مي شوند كه هر يك به نحوي بايد از دولماگوس انتقام بگيرند. فضاي بازي با استفاده از تكنيك Cell Shade، محيط بسيار كارتوني و شادي ايجاد كرده و كاملاً سه بعدي طراحي شده است و انتخاب رنگهاي شاد به حال و هواي بازي مي افزايد. سيستم مبارزات به صورت نوبتي بوده و تمامي المانهاي مشخص سبك RPG به خوبي در آن رعايت شده اند.
كنترل بازي از ديگر نكات مثبت Dragon Quest VIII به شمار مي آيد كه بسيار ساده و روان طراحي شده است.
Bet on Soldier: Blood Sport
سيستم: PC
سبك: اكشن اول شخص
010323.jpg
در دنياي بازي هاي كامپيوتري بسيار ديده شده كه سوژه هاي خوب و جالب به دليل پرداخت ضعيف و كم توجهي سازنده از بين رفته و واقعاً حيف و ميل مي شوند. در BOS دقيقاً اين اتفاق رخ مي دهد. نولان دان ورث ستاره اصلي بازي است كه همسرش توسط برادران بورينكا، قهرمان معروف ترين و پرطرفدارترين مسابقه تلويزيوني كشته شده اند. اين مسابقه Bet On Soldier نام دارد و در آن دو تيم در زميني وسيع در برابر هم قرار گرفته و هر تيم بايد حريف را با سلاح هاي مدرن گرم از بين ببرد. نولان براي گرفتن انتقام همسرش وارد مسابقات مي شود.
در هر مرحله (كه معمولاً فضاي بزرگي هم دارد) شما بايد سلاح و مهمات خود را ابتدا خريداري كرده و سپس وارد مسابقه شويد. متأسفانه به دليل وجود Bug هاي زياد در بازي براي اجراي خوب بازي نياز به يك سيستم بسيار قوي با Ram بالا است در صورتي كه گرافيك بازي چندان هم بالا نيست.
در طول بازي امكان برداشتن سلاح افراد حريف را نداريد. حتي از تيرهاي آنها هم نمي توانيد استفاده كنيد و بايد تا انتهاي مسابقه با همان تجهيزات اول پيش رويد. در انتهاي هر مرحله نسبت به مناطقي كه افراد حريف را هدف قرار داديد (سر، سينه يا پا) به شما امتياز و پول براي خريد تجهيزات، اسلحه و مهمات تعلق مي گيرد. Bet on Soldier بازي خوبي بود اگر از ايرادات نرم افزاري و Bug هاي آن كمي كم مي شد.
Guitar Hero
سيستم: PS2
سبك: ريتميك
010326.jpg
Guitar Hero عنوان بهترين بازي موزيكال سال ۲۰۰۵ را با خود يدك مي كشد و اين عنوان انصافاً شايسته اين بازي است. اين بازي سومين محصول شركت هارمونيكس است كه رقيب اصلي عنوان Dance Dance Revolution شركت كونامي به حساب مي آيد. اين بازي به جرأت يكي از خلاقانه ترين بازيهاي سال گذشته در دنياي بازيها به شمار مي آيد. بازي داراي سه سبك Career، Quick Play و Multiplayer است. سبك Quick Player بلافاصله وارد اجراي موزيك مي شود اما در Career شما علاوه بر موسيقي مي توانيد نوازنده و حتي گيتارتان را نيز انتخاب كنيد. كنسرت آغاز مي شود و شما در قسمتهايي كه بايد گيتار برقي نواخته شود بايد با فشردن كليدهايي كه روي تصوير ظاهر مي شوند به اجرا بپردازيد. پس از اتمام كنسرت با توجه به نحوه اجرايتان مورد تشويق تماشاگران قرار مي گيريد.
آرشيو موسيقي بازي يكي از بزرگترين و متنوع ترين آرشيوهاي موسيقي راك است كه تا كنون در يك بازي ريتميك مشاهده كرده ايد. در حالت Easy اجراها چندان دشوار نبوده اما در حالت Expert كار فوق العاده دشوار و سريع مي شود. گرافيك بازي حالتي شاد و كمدي دارد و نقص چنداني در آن مشاهده نمي شود. اين بازي اثري به ياد ماندني و جديد در تاريخ بازيهاي كامپيوتري و ويديويي است كه تا مدتها در ذهن شما باقي خواهد ماند.
010329.jpg
راهنماي درجه بندي سني
* براي نوجوانان ۱۱ سال به بالا مناسب است. بازي هاي اين گروه داراي خشونت در حد متوسط و هيجان معقولي است.
* بازي هاي اين رده براي نوجوانان ۱۵ سال به بالا مناسب است. بازي هاي اين گروه نسبتاً مشكل است و غالباً نياز به زبان انگليسي در حد دبيرستان دارد. اين بازي ها داراي خشونت و هيجان بالاتري نسبت به گروه قبل است.
* براي افراد ۱۸ سال به بالا مناسب است. كاربر اين بازي ها اغلب نياز به مهارت بسيار بالايي در پيشبرد بازي دارد. بازي هاي داراي اين نشان از خشونت بالايي برخوردار است.

فرهنگسرا
ترويج فرهنگ بهداشت
-فرهنگسراي قانون:
نگارخانه فرهنگسراي قانون نمايشگاه گروهي نقاشي از آثار مهرانه حبيب زاده را برگزار مي كند.
اين نمايشگاه كه با تكنيك آبرنگ برگزار شده، تا ۲۵ فروردين از ساعت ۹ الي ۱۳ و ۱۴ الي ۱۹ در نگارخانه فرهنگسراي قانون برپا مي شود.
-فرهنگسراي سلامت:
به مناسبت هفته سلامت اين فرهنگسرا از ۱۸ تا ۲۴ فروردين همايشي را برگزار كرده است. همچنين ۲ پايگاه سلامت سيار نيز در طول هفته نقاطي كه از لحاظ بهداشتي و درماني شرايط نامناسبي دارند را شناسايي كرده و به مشكلات آنها رسيدگي مي كند.
-فرهنگسراي دانشجو:
پايگاه مشاوره پزشكي با حضور كارشناسان پزشكي، روان شناسي، پيراپزشكي و گفتاردرماني تا ۲۱ فروردين از ساعت ۹ تا ۱۶ در محوطه اين فرهنگسرا برگزار مي شود.
علاقه مندان مي توانند به خيابان سيدجمال الدين اسدآبادي، خيابان ،۲۱ پارك شفق مراجعه كنند.

برنامه
ديوار
نگارخانه نقش: نمايشگاه نقاشي آرش علي محمدي/۱۶تا۲۵ فروردين/ فلكه دوم تهرانپارس، انتهاي جشنواره‎/ فرهنگسراي اشراق
نگارخانه بهزاد: نمايشگاه نقاشي قهوه خانه اي آثار منصور وفايي/ ۱۹تا۳۱فروردين/بلوار كشاورز‎/ نبش۱۶آذر‎/ پلاك۳۱۲-۳۱۶/تلفن:۸۸۹۶۰۴۵۳
نگارخانه دي: نمايشگاه نقاشي يعقوب عمامه پيچ و نقاشاني از تبريز/۲۴تا۳۰فروردين/خيابان وليعصر(عج)‎/ روبه روي پارك ساعي‎/ پلاك۱۰۶۰/تلفن:۸۸۷۰۰۸۴۹
گالري ضرابي: نمايشگاه سنگ هاي طبيعي و كريستال هاي سنگ درماني، زيورآلات مهين خدادادپور/۱۹تا۳۱فروردين/ خيابان شريعتي‎/ بين حسينيه ارشاد و شهرداري منطقه۳‎/كوچه كاميار‎/ پلاك۱۹/تلفن:۲۲۲۶۲۱۳۲

پرده
* هوو(عليرضا داوود نژاد)- بازيگران: رضا عطاران، علي صادقي، رضا داوود نژاد، سپيده علائي و ...
عصر جديد،۱ ايران ،۲ جي ،۱ شاهد، ملت
* يك تكه نان (كمال تبريزي)- بازيگران: هومن سيدي، رضا كيانيان،  احمد آقالو، رويا نونهالي
مركزي ،۲ سپيده ،۲ فرهنگ ،۲ شقايق
* زير درخت هلو(ايرج طهماسب)-بازيگران: فاطمه معتمد آريا، ايرج طهماسب، حميد جبلي،  شهره لرستاني
آستارا، استقلال، ايران، بهمن، پايتخت، جوان، عصرجديد،۲ قيام، مركزي، المپيا
* چهارشنبه سوري (اصغر فرهادي)-بازيگران: حميد فرخ نژاد، هديه تهراني، ترانه عليدوستي، پانته آ بهرام
آفريقا، ايران، جي ،۲ بهمن، فرهنگ، صحرا،  آسيا، عصرجديد ،۳ پارس،  ماندانا، گلريز، جوان، ناهيد و كانون
*كودكانه(مسعود كرامتي)-بازيگران: جهانبخش سلطاني، افسر اسدي، هوشنگ حريرچي، متين عزيزپور
دهكده المپيك، جي ،۲ فلسطين

نماي نزديك
زير درخت هلو
الهام اناري- «زير درخت هلو» يك كمدي مفرح به كارگرداني ايرج طهماسب است.داستان فيلم در يك خانواده مي گذرد. در بين افراد يك خانواده بزرگ، شخصي وجود دارد كه از هلو بدش مي آيد، هيچ كس حق ندارد نامي از هلو بر زبان بياورد، ماجرا از زماني آغاز مي شود كه در بين ميوه ها يك هلو وجود دارد، اين شروع يك دعواي خانوادگي است...اين بار در «زير درخت هلو» مثلث هميشگي بازيگران فيلم هاي طهماسب تبديل به يك مربع متشكل از حميد جبلي، ايرج طهماسب، فاطمه معتمدآريا و شهره لرستاني شده است.

راهنما
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
خارجي
قرآن
سياسي
داخلي
شهرستان ها
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   خارجي   |   قرآن   |  
|  سياسي   |   داخلي   |   شهرستان ها   |   شهري   |   راهنما   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |