شنبه ۱۹ فروردين ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۳۹۵۴ - Apr 8, 2006
فوتبال ليگ برتر افسوس براي فوتبال خوزستان و فولاد
استقلال و پاس مقتدرانه پيروز شدند
عكس: مجتبي جانبخش
010440.jpg
گروه ورزشي : استقلال و پاس دو مدعي اول قهرماني ليگ برتر با اقتدار بر حريفان خود پيروز شدند. استقلال در تهران با شايستگي بر فولاد خوزستان غلبه كرد. استقلال نقشه داشت، تيم بود، خوب بازي كرد و كاملا بر حريف تسلط داشت. در برتري و لياقت استقلال هيچ ترديدي نمي توان كرد، اما اين فولاد كه نماينده مهد فوتبال كشور است، تيم نبود، سازمان نداشت و مديريت و برنامه در آن ديده نمي شد.
تيمي كه هنوز بازيكنانش موقعيت حساس را تشخيص نمي دهند و آگاه نيستند كه رفتار در داخل ميدان هم جزو تكنيك هاي فردي و هوشمندي اوست.
لفته حميدي در نزديكي دروازه استقلال به دليل بي نزاكتي دومين اخراجي فولاد شد تا تيمش نه نفره بازي را ادامه دهد.
ميرزاپور هم نشان داد كه طي چند سال اخير دوست نداشته چيزي بياموزد، الفباي دروازه باني را ياد بگيرد كمي هم مطالعه كند و نگران دروازه اش باشد. او هنوز اصول مشت كردن با توپ را نمي داند.اما استقلال قاطعانه چهار گل زد تا به جام قهرماني نزديكتر شود.
استقلال در دفاع، خط مياني و حمله خوب ظاهر شد تا گلهاي استقلال زيبا باشد.
پاس در شيراز مقتدرانه در خانه حريف به پيروزي رسيد.
برقي ها به نتيجه مساوي هم رضايت دادند، اما پاس براي آنكه در كورس قهرماني باقي نماند، دو گل ديگر روي كار گروهي به ثمر رساند تا در باد استقلال قرار گيرد و همچنان اميدوار به قهرماني باشد. اگرچه تفاضل گل استقلال بهتر از پاس است، اما آنها به دو ديدار باقيمانده با فجرسپاسي و صباباتري اميدوارند. بايد منتظر نتيجه استقلال در فولادشهر با ذوب آهن باشيم و نتايجي كه پاس از دو ديدار به دست مي آورد. استقلال بازي آخر خود را با برق در تهران انجام مي دهد. لذا هنوز چهره قهرمان از حالا شناخته شده نيست.
امروز در ورزشگاه درخشان صباباتري ذوب آهن نزديكترين تيم به صباباتري مهمان اين تيم است. صباباتري چشم به مقام سوم و شايد هم دوم و اول دارد، به همين دليل اين بازي از جهاتي براي آنها بسيار اهميت دارد، پيروزي در اين ميدان باعث خواهد شد تا صبا در دو بازي باقيمانده خود نيز با تمام نيرو به ميدان برود. استقلال به تماشاي اين بازي مي نشيند تا ذوب آهن را زنده آناليز كند.

كياچ رفت
دوهفته تا انتخاب سرمربي تيم ملي واليبال بزرگسالان
گروه ورزشي _ علي شاكري: ميلوارد كياچ سرمربي اهل صربستان و مونته نگرو پس از دو روز اقامت در تهران و گفتگو با مسئولان واليبال به كشورش بازگشت. كياچ طي ۴۸ ساعت اقامت در ايران از امكانات واليبال ايران بازديد كرد و شرايطش را اعلام داشت. قرار است مسئولان واليبال پس از جمع بندي صحبت ها و گفتگو با ساير مربيان نامزد تصدي مربيگري تيم ملي واليبال ايران تصميم قطعي خود را بگيرند. با توجه به اينكه اردوي دعوت شدگان به تيم ملي ايران اوايل ارديبهشت ماه خواهد بود، طي دو هفته آينده تكليف سرمربيگري اين تيم روشن مي شود.
كاريكوف براي تيم جوانان
برخلاف آنچه كه گفته مي شود «كاريكوف» روسي در زمره نامزدهاي مربيگري تيم ملي بزرگسالان است، مسئولان واليبال قصد به خدمت گرفتن او در تيم جوانان دارند. كاريكوف در تيم جوانان كه خود را آماده حضور در مسابقات جوانان آسيا در تهران مي كند جانشين «ست كوويچ» خواهد شد كه طي دو سال حضورش در ايران با اين تيم نايب قهرمان جوانان آسيا و صاحب مقام پنجم جهان شد.

«عليرضايي» ركورد ۲۰۰ متر قورباغه را تغيير داد
گروه ورزشي: در سومين روز از هشتمين دوره مسابقات شناي قهرماني مسافت كوتاه جهان كه در شهر شانگهاي چين برگزار مي شود، محمد عليرضايي تنها نماينده شناي ايران در رشته ۲۰۰ متر قورباغه به رقابت با شناگران جهان پرداخت. محمد عليرضايي امروز با ثبت ركورد جديد ملي در ماده ۲۰۰ متر قورباغه استخر مسافت كوتاه (۲۵ متر) كه با زمان ۶۵/۲۵/۲ دقيقه ثبت شد موفق شد ركورد پيشين اين رشته كه متعلق به بكتاش قيدي بود به ميزان ۴ ثانيه و ۱۶ صدم ثانيه كاهش دهد.
عليرضايي در اين ماده به مقام ۳۴ جهان رسيد. در مرحله مقدماتي ۲۰۰ متر قورباغه شناگران ژاپن و قزاقستان اول و دوم شدند.
محمد عليرضايي امروز صبح در مهمترين مسابقه خود در رشته ۵۰ متر قورباغه به رقابت با حريفان خواهد پرداخت. چهارشنبه ۱۶ فروردين ماه در اولين روز مسابقات عليرضايي در ۱۰۰ متر قورباغه چهل و يكم شد.

طلاي آسيا براي رضايي و حبيبي
نوزدهمين جام قهرماني كشتي آسيا براي ايران
010434.jpg
گروه ورزشي _ محمدرضا منصوريان: در پايان نوزدهمين دوره پيكارهاي كشتي آزاد قهرماني آسيا كه با شركت كشتي گيران ۱۰ كشور در شهر آلماتي قزاقستان برگزار شد، تيم ايران در رقابتي فشرده با تيم ميزبان و تنها با اختلاف يك امتياز (۵۴-۵۵) به عنوان قهرماني آسيا دست يافت. قزاقستان دوم شد و تيم ژاپن با ۳۸ امتياز در رده سوم قرار گرفت. تيم هفت نفره كشورمان در اين مسابقات دو مدال طلا، يك نقره و ۳ برنز به دست آورد. محمدرضايي و هادي حبيبي در اوزان ۵۵ و ۷۴ كيلوگرم با پيروزي مقابل كليه حريفان خود صاحب گردن آويز طلا شدند. مراد محمدي در وزن ۶۰ كيلوگرم مدال نقره به دست آورد و مجيد خدايي، حميد سيفي و هادي پور عليجان نيز در اوزان ۸۴ ، ۹۶ و ۱۲۰ كيلوگرم به مدال برنز رسيدند.
در جريان اين رقابت ها مراد محمدي دارنده مدال برنز جهان در سال ۲۰۰۵ بعد از آنكه كشتي گيران قطر، كره جنوبي و مغولستان را شكست داد در فينال مقابل كشتي گيري از كره شمالي شكست خورد و از كسب مدال طلا دور ماند.در وزن ۵۵ كيلوگرم محمدرضايي در اولين روز مسابقات ستاره تيم ايران بود. او در اين مبارزه ها كشتي گيران امارات، ژاپن و كره شمالي را با برتري كامل شكست داد و صاحب طلاي آسيا شد.
هادي حبيبي جوان شايسته كشتي ايران نيز در پي سه پيروزي خوب مقابل كشتي گيران ژاپن، كره جنوبي و چين مدال برنز سال گذشته خود در آسيا را اين بار به مدال طلا تبديل كرد.

ملي پوش هندبال به تيم الصفاي عربستان پيوست
مديرفني  تيم  هندبال  فولاد مباركه  سپاهان  از انتقال  يك  بازيكن  اين  تيم  به  تيم  الصفاي  عربستان  سعودي  خبر داد.
مهدي  اخوان  روز جمعه  در گفت  وگو با ايرنا افزود: حجت  صفري  بازيكن  تيم  هندبال  فولاد مباركه  به  مدت  سه  ماه  به  تيم  الصفاي  عربستان  سعودي  پيوسته  است  و پس  از پايان  اين  مدت  بازگشت  وي  به  موافقت  دو باشگاه  بستگي  دارد.
وي  از مفاد قرارداد انتقال  اين  بازيكن  بين  دو باشگاه ، اظهار بي اطلاعي  كرد.
مدير فني  تيم  هندبال  فولاد مباركه  سپاهان  در خصوص  وضعيت  حضور بوريس  چيزوف  در تيمش  در فصل  آتي  رقابت هاي  ليگ  برتر ايران  اظهار داشت : در اين  خصوص  كادر فني  تيم  تاكنون  تصميمي اتخاذ نكرده  است .
وي  با رد برخي  اخبار منتشره  مبني  بر مخالفت  وي  با حضور بوريس  چيزوف  مربي  اوكرايني  فصل  گذشته  تيم  هندبال  فولاد مباركه  سپاهان ، افزود: در راستاي  انتخاب  كادر فني  تيم ، هنوز جلسه اي  بين  من  و باشگاه  برقرار نشده  است  كه  بخواهم  مخالفت  خود را با حضور چيزوف  اعلام  كنم .

ملي پوشان بوكس ايران از امروز به اردو مي روند
اردوي  آمادگي  تيم  ملي  بوكس  ايران  براي  شركت  در رقابت هاي  بين المللي  تركيه  با دعوت  از ۲۰ بوكسور از امروز شنبه  در مجموعه  ورزشي  شهيد شيرودي  تهران  داير مي شود.
در اين  اردو بوكسورهاي  دعوت  شده  زير نظر اكبر احدي  و محمدرضا صمدي  تمرينات  خود را پي  خواهند گرفت .
در پايان  اين  اردو ۱۱ بوكسور ايران  براي  شركت  در رقابت هاي  بين المللي  تركيه  جام  احمد كومرت  كه  از روز يازدهم  ارديبهشت  در اين  كشور برگزارمي شود، برگزيده  مي شوند.كادر فني  تيم  ملي  بوكس  ايران  پس  از مسابقات  تركيه ، اسامي  بوكسورهاي  كشورمان  را براي  شركت  در بازي هاي  آسيايي  ۲۰۰۶ دوحه  - قطر معرفي  خواهندكرد. همچنين  مسابقات  بوكس  قهرماني  جوانان  جهان  در روزهاي  ۱۲ تا ۲۰ مردادماه  سال  جاري  در تركيه  برگزار مي شود و قرار است  تيم  ايران  در اين  مسابقات  شركت  كند.

يك پيروزي و شش شكست
براي تيم تنيس روي ميز پسران و دختران ايران
تيم هاي  تنيس  روي  ميز پسران  و دختران  دانش  آموز ايران  در دومين  روز از رقابت هاي  قهرماني  دانش  آموزان  جهان  در شهر بندري  شانگهاي  در شرق  چين  با يك  پيروزي  و شش  شكست  مواجه  شدند.
از ايران  هشت  دانش آموز پسر در قالب  دو تيم «مدرسه  قهرمان» و «منتخب  دانش آموزي» و تيم  دختران  نيز با همين  تعداد ورزشكار و در قالب  دو تيم  در مسابقات  چين  شركت  كرده اند.
تيم  مدرسه  قهرمان  پسران  روز جمعه  و در دومين  روز اين  رقابت ها با نتيجه سه  بريك  مقابل  تيم  لوكزامبورگ  پيروز شد و در برابر لهستان  در ديداري فشرده  سه  بر چهار مغلوب  شد.
تيم  تنيس  روي  ميز منتخب  پسران  ايران  نيز در دو بازي  خود با نتيجه  مشابه دو بر پنج  مقابل  تيم هاي  انگليس  و فرانسه  تن  به  شكست  داد.
تيم  مدرسه  قهرمان  دختران  ايران  نيز با حساب  سه  بر چهار برابر يونان شكست  را پذيرا شد و تيم  تنيس روي  ميز منتخب  دختران  ايران  چهار بر صفر مقابل  فرانسه  شكست  خورد و نتيجه  را پنج  بر دو به  تيم  انگليس  واگذار كرد.در نخستين  روز اين  رقابت ها نيز تيم  مدرسه  قهرمان  پسران  ايران  چهار بر صفر بلغارستان  را شكست  داد و تيم  منتخب  پسران  با نتيجه  چهار بر صفر مقابل چين  تايپه  شكست  خورد.
در رقابت هاي  دختران  نيز تيم  مدرسه  قهرمان  ايران  روز گذشته  چهار بر صفر مقابل  چين  متوقف  شد و تيم  منتخب  چك  را چهار بر صفر شكست  داد.
تيم  منتخب  دختران  نيز در نخستين  روز اين رقابت ها، چهار بر صفر مغلوب  چين تايپه  شده  بود.

خبرهاي فوتبال جهان
استادوفرانس ميزبان فينال ليگ قهرمانان اروپا
گروه ورزشي _ حسن حيدري: با پايان يافتن رقابتهاي مرحله يك چهارم نهايي ليگ قهرمانان و جام يوفا تيم هاي حاضر در مرحله نيمه نهايي مشخص شدند.
در رقابت هاي ليگ قهرمانان، آ.ث.ميلان در بازي رفت ميزبان بارسلوناست و آرسنال نيز در هايبوري به مصاف ويارئال تيم شگفتي ساز اين دوره مي رود.
ديدارهاي رفت اين جام طي روزهاي ۲۹ و ۳۰ فروردين ماه و ديدارهاي برگشت طي روزهاي ۵ و ۶ ارديبهشت انجام مي شود.فيناليست هاي اين دوره از رقابتها بعد از انجام اين دو بازي روز ۲۷ ارديبهشت در استادوفرانس پاريس ديدار فينال را برگزار مي كنند.در جام يوفا نيز در مرحله نيمه نهايي شالكه به مصاف سويا و استوابخارست با ميدلزبرو ديدار مي كنند. ديدارهاي رفت اين جام نيز روز ۳۱ فروردين ماه و ديدار برگشت در روز ۷ ارديبهشت برگزار مي شود.
ديدار فينال جام يوفا نيز در شهر آيندهوون هلند برگزار خواهد شد.
بكام مصدوم شد
ديويد بكام هافبك انگليسي رئال مادريد به دليل مصدوميت ديدار امشب تيمش مقابل سوسيداد را از دست داد.بكام در تمرين روز پنج شنبه رئال از ناحيه قفسه سينه با مصدوميت مواجه شد. در اين بازي روبرتو كارلوس نيز به دليل اخراج در ديدار با بارسلونا غايب است.
010437.jpg
لمان دروازه بان اصلي آلمان
يورگن كلينزمن سرمربي تيم ملي آلمان روز گذشته اعلام كرد ينس لمان به عنوان دروازه بان اول اين تيم در جام جهاني در تركيب اصلي آلمان قرار مي گيرد.
رسانه هاي آلمان از مدتي قبل پيش بيني كرده بودند كه لمان دروازه بان اصلي آلمان خواهد بود و اليوركان شانسي براي پوشيدن پيراهن شماره يك تيم ملي ندارد.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
خارجي
قرآن
سياسي
داخلي
شهرستان ها
شهري
راهنما
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   خارجي   |   قرآن   |  
|  سياسي   |   داخلي   |   شهرستان ها   |   شهري   |   راهنما   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |