معاون نظري و مهارتي آموزش و پرورش:
روش تحقيق جايي در برنامه ريزي
درسي دوره متوسطه ندارد
گروه علمي فرهنگي : روش تحقيق و پژوهش در برنامه ريزي هاي درسي دوره متوسطه جايي ندارد و به همين علت نظام آموزش سنتي جاي بحث دارد.
به گزارش همشهري، پرويز آژيده، معاون نظري و مهارتي آموزش و پرورش ديروز در آيين تقدير از برگزيدگان پنجمين جشنواره پژوهشگران جوان با اعلام اين مطلب تصريح كرد: آموزش از پژوهش جدا نيست، اما تأكيد ما در آموزش و پرورش بيشتر بر مقوله آموزش است و به پژوهش پرداخته نمي شود، به همين دليل نقش پژوهش خيلي كم رنگ است.
وي افزود: براي تجديدنظر در روش هاي آموزشي و تربيت دانش آموز خلاق بايد زمينه و بستر پژوهش را فراهم آورد.
معاون نظري و مهارتي آموزش و پرورش با اشاره به اين كه آموزش بدون تفكر،سازنده نخواهد بود اظهار داشت: دانش آموزي كه آموزش هاي معلم خود را تكرار كند، نمي تواند در سطحي بالاتر از معلم خويش قرار بگيرد، زيرا تفكر و تأمل اساس اوج و شكوفايي انسان است.
به گزارش همشهري، در پنجمين جشنواره پژوهشگران جوان، دانش آموزان سراسر كشور با ارايه آثار خود در زمينه هاي علوم تربيتي،علوم اجتماعي تاريخ و جغرافيا، عرفان، فلسفه، دين، فرهنگ مردم، آموزش و پرورش، روانشناسي و هنر با يكديگر به رقابت پرداختند كه در نهايت ۱۷۱ دانش آموز به عنوان برگزيدگان اين دوره انتخاب شدند كه ديروز از آنان تقدير شد.
در اين جشنواره از ۲۴۲ دانش آموز پژوهشگر به عنوان پژوهشگر شايسته به صورت غيرحضوري تقدير شد. همچنين از ۵۷ نفر از دبيران راهنماي پژوهش هاي برگزيده تجليل به عمل آمد.
به گزارش همشهري، خلاصه آثار دانش آموزان برگزيده در كتابي تحت عنوان «پژواك انديشه ها» منتشر شده است.
متأسفانه ، به رغم اين كه براساس برنامه ريزي هاي انجام شده قرار بود وزراي آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد اسلامي در اين مراسم سخنراني كنند، متأسفانه آنان در جشنواره حضور نيافتند.
|