سه شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۳۹۸۰ - May 9, 2006
نيروي انتظامي اعلام كرد:
برخورد قضايي با دارندگان ماهواره
001506.jpg
گروه اجتماعي-زهرا رفيعي: فرمانده نيروي انتظامي گفت: درصورت مشهودبودن استفاده از گيرنده هاي ماهواره اي در منازل، طبق قانون، تجهيزات مربوطه ضبط و متخلفان پس از تشكيل پرونده به مراجع قضايي معرفي خواهند شد.
شاپور اسماعيليان- وكيل پايه يك دادگستري- در مورد مشهودبودن عمل مجرمانه گفت: در ماده ۲۱ قانون آئين دادرسي كيفري دادگاه هاي عمومي و انقلاب، مواردي كه جرم مشهود محسوب مي شود، مشخص شده است. به موجب بند يك اين قانون، جرم در صورتي مشهود است كه در منظر ديد ضابطين دادگستري واقع شده يا مامورين در محل وقوع جرم حضور يافته و با آثار جرم بلافاصله پس از وقوع آن مواجه شوند.
وي با اشاره به اينكه نگهداري از تجهيزات ماهواره و استفاده از آن جرم محسوب مي شود گفت: به نظر مي رسد در مواردي كه بدون ورود به منازل مردم آلات و ادوات جرم مانند بشقاب ماهواره در ديد ضابطين دادگستري قرار گيرد آنها مي توانند بدون نياز به حكم قضايي اقدام كنند. از آنجا كه عرفاً اين بشقاب ها در جاهايي قرار داده مي شود كه اغلب از طرف مردم محله(در خيابان ها و كوچه ها) قابل رويت نيست چنانچه ماموران حين انجام وظيفه اين بشقاب ها را رويت نمايند به نظر مي رسد با توجه به اختيارات قانوني در مورد جرم مشهود مي توانند اقدام كنند ولي در موارد ديگر با اين ادعا كه شخصي در منزلش تجهيزات ماهواره دارد نمي توانند بدون حكم قضايي وارد خانه شوند. همچنين با حكم كلي هم نمي توانند خانه هاي مردم را براي كشف جرم مورد بازرسي قرار دهند. براي هر مورد خاص، بايد مجوزي از مقام قضايي اخذ شود.
شاپور اسماعيليان- قاضي بازنشسته دادگستري- با اشاره به اينكه مسئوليت كيفري استفاده از ماهواره با استفاده كنندگان آن است گفت: مشهود بودن يا مشهود نبودن تجهيزات استفاده از ماهواره پس از كشف جرم، تأثيري در ماهيت عمل مجرمانه ندارد.
بحث برخورد با دارندگان تجهيزات ماهواره اي مدت هاست كه مطرح است. طرح هاي ضربتي بسياري هم طي اين سال ها اجرا شده است ولي ظاهراً همه چيز منوط به تصويب طرح «استفاده مديريت شده از ماهواره» است. در صورت تصويب اين طرح، دارندگان تجهيزات ماهواره ۳ ماه فرصت قانوني براي جمع آوري آن دارند و پس از آن دو بار اخطار كتبي دريافت مي كنند و در صورت استفاده مجدد به پرداخت ۵ تا ۵۰ميليون ريال جريمه محكوم مي شوند.
سعيد ابوطالب نماينده مجلس چندي پيش در مورد اين طرح گفته بود: در راستاي اجراي بند «ط» ماده ۱۰۴ قانون برنامه چهارم توسعه جهت ايجاد شرايط لازم براي دريافت برنامه هاي صوتي و تصويري از طريق شبكه هاي اطلاع رساني كابلي و كانال هاي ماهواره اي، بر اساس ضوابط صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران با در نظر گرفتن شرايط رو به توسعه و پيشرفت سريع كشور و جهان در عرصه  تكنولوژي ارتباطات و با هدف صيانت از هويت و فرهنگ اسلامي- ايراني اين طرح با قيد يك فوريت پيشنهاد مي شود. طبق ماده ۲ اين طرح، وزارت كشور موظف است با استفاده از نيروي انتظامي و همكاري نيروي مقاومت بسيج نسبت به اعمال ممنوعيت ورود، توليد، توزيع، نصب، راه اندازي، نگهداري و استفاده از تجهيزات دريافت از ماهواره كه فاقد مجوز قانوني است اقدام نمايد و متخلفين را به مراجع صالحه قضايي معرفي كند.
سازمان صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران موظف است حداكثر تا شش ماه پس از تصويب اين قانون با راه اندازي حداقل سه شبكه  تلويزيوني با گستره  كشوري نسبت به دريافت و پخش هم زمان آن دسته از برنامه هاي شبكه هاي ماهواره اي كه مغاير با ارزش ها و مباني فرهنگ اسلامي و ملي نباشد، اقدام نمايد. همچنين بر اساس بند الف ماده ،۴ دولت موظف است مجوزهاي لازم براي تاسيس مراكز خصوصي «دريافت از ماهواره و پخش» براي استفاده كنندگان عمومي را در چارچوب مواد اين قانون صادر كند.

صف هاي پشت كنكور در مقطع كارشناسي حذف مي شود
گروه علمي فرهنگي: حذف صف هاي پشت كنكور در مقطع كارشناسي يكي از اولويت هاي وزارت علوم است كه در حال حاضر نيز با افزايش ظرفيت پذيرش در مراكز مختلف آموزش عالي، در اين راستا گام هاي موثري برداشته شده است.
دكتر حسن خالقي با بيان اين مطلب ابراز اميدواري كرد به سمتي حركت خواهيم كرد تا آزمون هاي پذيرش دانشجو حذف شود و ظرفيت پذيرش دانشجو ضمن ارتقاي كيفيت با رشد مناسب مواجه شود تا تكليف داوطلبان با يك آزمون سه ساعته روشن نشود.
وي اضافه كرد: اين موضوع زماني اتفاق مي افتد كه صف هاي پشت كنكور را به حداقل برسانيم.
پذيرش بيش از يك ميليون نفر دانشجو
دكتر خالقي با بيان اين كه در كارشناسي ارشد افراد زيادي در صف پشت كنكور قرار دارند، گفت: در حال حاضر اولويت وزارت علوم، حذف صف پشت كنكور كارشناسي است كه در اين مسير تاكنون خوب عمل كرده ايم و با وضعيتي كه در پذيرش به وجود آمده است، براي سال جاري بيش از يك ميليون نفر افزايش ظرفيت خواهيم داشت.
حذف صف هاي پشت كنكور
معاون آموزشي وزارت علوم تأكيد كرد: دو تا سه سال آينده صف پشت كنكور كارشناسي را برخواهيم داشت. البته اميدواريم اين موضوع در زماني كوتاهتر از اين نيز اتفاق افتد.
وي در خصوص طراحي سؤالات آزمون كارشناسي ارشد و منابع آن به خبرنگار مهر گفت: در برخي موارد عنوان مي شود دانشجويان دانشگاه هاي تهران با طراحي سؤالات آزمون كارشناسي ارشد كه توسط اساتيد خود صورت مي گيرد، بيشتر آشنا هستند و شانس قبولي براي آنها بيشتر است.
ايجاد بانك استاندارد و واقعي سؤالات
خالقي ادامه داد: در اين راستا معاونت آموزشي وزارت علوم و سازمان سنجش به سمت تشكيل بانك سؤال واقعي و استاندارد به سمت استانداردسازي سؤالات در آزمون هاي تحصيلات تكميلي حركت مي كنند.
وي اضافه كرد: يكي از برنامه هاي ويژه سازمان سنجش به طور قطع اين است كه بانك سؤال جامع و استانداردشده اي كه همه استادان به طور وسيع در طراحي آن مشاركت كنند، تشكيل شود. سازمان اين بانك را جمع آوري و نگهداري مي كند تا در زمان آزمون از آن استفاده كند.
وي اظهار داشت: اين موضوع نگراني را در زمينه طراحي سؤالات توسط استادان دانشگاه هاي خاص كاهش مي دهد ولي به طور كامل مشكل را حل نمي كند.

ايجاد شش منطقه جديد گردشگري نمونه ملي و استاني
گروه علمي فرهنگي: با ابلاغ معاون اول رئيس جمهوري، شش منطقه جديد گردشگري نمونه ملي و استاني در استانهاي اردبيل، مركزي و همدان ايجاد مي شود.
به گزارش روز دوشنبه دبيرخانه شوراي اطلاع رساني دولت، بر اساس مصوبه هيأت وزيران منطقه «گاماسياب» همدان به عنوان منطقه نمونه گردشگري بين المللي و مناطق «طبيعت سبز پارس» اردبيل و «باغ شهر آفتاب» همدان به عنوان مناطق نمونه ملي تعيين شدند.
بر پايه اين گزارش مناطق «شورابيل» در استان اردبيل و «پارك بوجه خمين» در استان مركزي به عنوان مناطق نمونه گردشگري استاني و منطقه «پرندينه» در استان مركزي به عنوان منطقه نمونه گردشگري محلي تعيين شدند.
مصوبه هيأت وزيران به سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري و سازمان حفاظت محيط زيست ابلاغ شده است.
اين تصويب نامه ناقض و نافي اختيارات سازمان حفاظت محيط زيست در خصوص منطقه هاي چهارگانه تحت مديريت اين سازمان نيست.

پذيرش دانشجوي دكتري مامايي از امسال
در راستاي آموزش مداوم، مقطع دكتري در گروه پرستاري ايجاد شده و از سال گذشته پذيرش دانشجو داشته است كه اين ظرفيت براي سال آينده افزايش يافته و به دنبال آن مراكز آموزشي ارايه دهنده دكتري پرستاري نيز افزايش خواهد يافت.
وي با بيان اينكه برنامه هاي آموزشي كوتاه مدت براي عموم پرستاران در دست طراحي است،  خاطر نشان كرد: تا كنون ۱۲ برنامه كوتاه مدت در رشته هاي اورژانس، مراقبتهاي ويژه، دياليز، روانپزشكي و ساير عرصه هايي كه مانند سالمندي به خدمات پرستاري نياز دارد، پيش بيني و پيشنهاد شده است.
وي افزود: همچنين تمهيداتي انديشيده شده كه اين نوع آموزشها در مزاياي شغلي افراد مؤثر باشد.
دكتر محققي در خاتمه از تصويب دكتري مامايي خبر داد و اظهار كرد: پذيرش دانشجوي مامايي در اين مقطع از سال ۸۵ در دانشگاه هاي متقاضي و داراي شرايط اجرا مي شود.

نخستين همايش انتظامي نظام پزشكي
شهرستانهاي سراسر كشور برگزار مي شود
گروه اجتماعي: نخستين همايش انتظامي نظام پزشكي شهرستانهاي سراسر كشور روز چهارم خردادماه ۱۳۸۵ در تالار اجتماعات بيمارستان ميلاد برگزار مي شود.
به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل سازمان نظام پزشكي جمهوري اسلامي ايران، معاون انتظامي سازمان نظام پزشكي با اعلام اين خبر گفت: اهداف اصلي اين همايش بررسي مشكلات دادسراها و هيأتهاي انتظامي نظام پزشكي شهرستانها و راهكارهاي اجرايي نمودن آيين نامه هاي جديد انتظامي و دادرسي نظام پزشكي است.
نيك نژاد خاطر نشان كرد: در ماههاي پاياني سال گذشته آيين نامه هاي جديد انتظامي و دادرسي نظام پزشكي تهيه و پس از تصويب شوراي عالي نظام پزشكي جهت اجرا به سراسر كشور ابلاغ گرديد.طي ماههاي گذشته كه اين آيين نامه ها اجرا شده است مشكلات اجرايي آن شناسايي گرديده كه نتيجه اين بررسيها و آسيب شناسي مربوطه در نخستين همايش انتظامي نظام پزشكي شهرستانها كه چهارم خردادماه سال جاري برگزار خواهد شد، ارائه مي شود.
معاون آموزشي و امور دانشجويي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي از آغاز اجراي برنامه هاي آموزش مداوم براي گروه هاي پرستاري و مامايي و دو برابر شدن بودجه برنامه هاي آموزش مداوم خبر داد.
دكتر محمدعلي محققي با بيان اينكه قانون آموزش مداوم گروه پزشكي از قوانين مترقي و مهم كشور است، به ايسنا گفت: در سالهاي اجراي اين قانون شاهد تحولات عظيم در سطح علمي جامعه پزشكي كشور بوده ايم، چرا كه مجموعه دانشگاه ها، دانشكده ها، انجمن هاي علمي و كليه مجامع علمي و پژوهشي در اين برنامه ها شركت داشتند.
وي با بيان اينكه براساس آخرين آمار در سال گذشته ۱۳۰ هزار نفر از جامعه پزشكي در رشته هاي داروسازي، پزشكي، دندانپزشكي و علوم آزمايشگاهي در برنامه هاي آموزش مداوم وزارت بهداشت، شركت داشتند، تصريح كرد: شمول قانون آموزش مداوم به طيف وسيعتري از جامعه پزشكي از جمله گروه مامايي و پرستاري تعلق گرفته است و دليل عدم مشموليت اين گروه ها تا كنون وجود برخي مشكلات اجرايي و اعتباري بوده است.
وي همچنين بودجه آموزش مداوم جامعه پزشكي در سال گذشته را ۵۵۰ ميليون تومان عنوان كرد و گفت:  با تمهيدات فراهم شده اين رقم در سال جاري به بيش از دو برابر يعني يك ميليون و ۱۵۷ هزار تومان افزايش يافت.
دكتر محققي در ادامه با بيان اينكه براي شروع آموزش مداوم گروه پرستاري و مامايي حدود يكصد ميليون تومان اعتبار تخصيص يافته است، تصريح كرد: اجراي اين برنامه به مشاركت جامعه پرستاري و مامايي و جامعه پرستاري نياز دارد و طي آن انواع آموزش هاي مداوم به خصوص روشهاي نوين و جامعه نگر ارايه و پيگيري خواهد شد.

۵۰درصد نمره امتحانات به آزمون و ارزشيابي
مستمر اختصاص يافته است
گروه علمي فرهنگي: مديركل آموزش و پرورش راهنمايي تحصيلي در جريان بازديد از نمايشگاه بين المللي كتاب تهران گفت: باتوجه به اهميت ارزيابي و پژوهش در مطالعات دانش آموزي، براساس آئين نامه ارزشيابي موجود ۵۰درصد نمره امتحانات به آزمون و ارزشيابي مستمر اختصاص يافته است و بخش اعظم اين ارزشيابي به پروژه ها، پژوهش ها، تحقيقات و فعاليت هاي خارج از كلاس دانش آموزان معطوف شده است.
به گزارش همشهري، منوچهر فضلي خاني، تفكر در آموزش و پرورش راهنمايي را پژوهش محور دانست و اظهار كرد: شاخص مطالعات غيردرسي در ميان دانش آموزان بسيار كم است و ما بايد حد و مرز مطالعه را مشخص كنيم.
وي افزود: مطالعه نبايد فقط به صورت سنتي تعبير شود و شكل هاي ديگر مطالعه نظير مطالعات اينترنتي و تلويزيوني نيز در اين حد و مرز قرار گيرد.
فضلي خاني در ادامه از اجراي طرح نظام مكمل در كل كشور خبر داد و گفت: تدوين سند مطالعات دانش آموزان زمينه و بستر مناسبي را براي مطالعات فراكتابي دانش آموزان ايجاد مي كند.
وي اظهار اميدواري كرد كه اجراي اين برنامه نرخ مطالعه در دانش آموزان را افزايش دهد.
به گفته مدير كل آموزش و پرورش راهنمايي تحصيلي طرح سند مطالعات دانش آموزان به طور آزمايشي در دو استان اجرا شده است و تا سه سال آينده در سطح كشور اجرا خواهد شد.
وي اضافه كرد: نظام مكمل دايره مطالعات، ميزان و عمق و مفاهيم كتابها را توسعه مي دهد و در اين نظام، سند آموزشي براي معلمان توليد كرده ايم.

تمديد مهلت انتخاب رشته و تحويل فرم
داوطلبان مجاز آزمون كارشناسي ارشد
گروه علمي فرهنگي: سازمان سنجش و آموزش كشور براي داوطلبان كارشناسي ارشدي كه موفق به دريافت كارنامه نتايج اوليه، فرم انتخاب رشته و دفترچه راهنماي شماره ۲ آزمون نشده اند تسهيلاتي ايجاد كرده است تا در روزهاي آتي بتوانند براي انتخاب رشته و تحويل فرم اقدام كنند.
دكتر حسين توكلي افزود: با توجه به اينكه مهلت فرم انتخاب رشته داوطلبان كارشناسي ارشد از ساعت ۲۰ روز شنبه به پايان رسيده، سازمان سنجش و آموزش كشور تسهيلاتي را براي داوطلبان فراهم كرده است. وي اظهار داشت: بدين وسيله داوطلباني كه فرم انتخاب رشته تكميل شده را تاكنون تحويل نداده اند و همچنين مجاز به انتخاب رشته اي كه نتوانسته اند فرم و كارنامه خود را دريافت كنند، مي توانند جهت دريافت فرم تكميل شده و تحويل كارنامه و فرم انتخاب رشته خود به روابط عمومي سازمان سنجش مراجعه كنند.
معاون سازمان سنجش و آموزش كشور به مهر گفت: اين دسته از داوطلبان بايد از ساعت ۸ صبح روز چهارشنبه ۲۰ ارديبهشت ماه تا ساعت ۱۶ روز سه شنبه ۲۶ ارديبهشت منحصرا به روابط عمومي سازمان سنجش واقع در خيابان كريمخان زند، پلاك ۲۱۸ مراجعه كنند.

عوارض تزريق بوتوكس
ايسنا: بوتوكس تركيبي است كه از يك باكتري گرفته شده و به منظور كاهش چين و چروك ها آن را به زير پوست و ماهيچه هاي صورت تزريق مي كنند.
از آنجا كه تاثير بوتوكس تنها به مدت ۴ ماه باقي مي ماند لذا براي دستيابي به بهبود زيبايي مورد نظر از اين روش تزريق آن بايد تكرار شود چون وقتي تزريق قطع شود چين ها و خطوط پوست دوباره نمايان مي شوند.
سازمان غذا و داروي آمريكا يادآور شد كه برخي از اثرات جانبي تزريق بوتوكس شامل افتادن پلك ها، علايم شبه آنفلوآنزا، تهوع و سردرد است.
همچنين با توجه به اين كه بوتوكس از باكتري توليد كننده سم بوتوليسم كه كشنده است و مانع از تنفس و تحرك مي شود، تهيه شده لذا در برخي موارد نادر حتي ممكن است استفاده از اين روش اثرات جانبي جدي تر و خطرناك تري در پي داشته باشد.
استفاده از اين روش براي زنان باردار يا شيرده ممنوع است به علاوه اگر مشكل عصبي يا ماهيچه  اي داريد و يا آنتي بيوتيك مصرف مي كنيد پيش از هر اقدامي با پزشك مشورت كنيد.

حذف مراجعه به بانك براي واريز مبلغ صدور كارت ملي
001509.jpg
ايلنا: مديركل ثبت احوال استان تهران، با اشاره به مشكلات ايجاد شده براي مردم در واريز مبلغ صدور كارت شناسايي ملي، گفت: از اين پس، ديگر نيازي به مراجعه به بانك  ها براي واريز مبلغ صدور اين كارت  ها نيست.
احمد قشمي، مديركل ثبت احوال استان تهران، گفت: متقاضيان دريافت كارت شناسايي ملي، براي واريز مبلغ لازم براي صدور اين كارت، معمولاً در صف  هاي طولاني بانك  ها معطل مي  شدند كه براي حل اين مشكل، مراجعه به بانك  ها از چرخه صدور اين كارت  ها حذف شد. وي افزود: با ارسال نامه  اي از سوي ثبت   احوال به سازمان پست، مبلغ ۲۵۰ تومان كه براي صدور كارت شناسايي ملي در بانك  ها واريز مي  شد، توسط مراكز پستي اخذ خواهد شد.
قشمي يادآور شد: مراكز پستي، وجه پرداختي براي صدور كارت شناسايي ملي را دريافت كرده و در پايان روز به حساب بانكي واريز مي  كنند.

كشمكش دو وزارتخانه بر سر بيماران خاص
ايلنا: مديرعامل كانون بيماران هموفيلي اعلام كرد: نه روز است كه موجودي فاكتور انعقادي خون كشور در حد صفر است.
احمد قويدل، مديرعامل كانون بيماران هموفيلي، گفت: موجودي فاكتور ۸ و ۹ انعقادي خون بيماران هموفيلي صفر است و بيماران براي تهيه اين فاكتور با مشكلات جدي روبرو هستند.
وي افزود: با وجود دو نامه فوري كه به دفتر رياست جمهوري ارسال كرده  ايم، هنوز هيچ پاسخ و عكس  العملي از طرف آنها نداشته  ايم. به گفته قويدل، درگيري بين وزارت رفاه و وزارت بهداشت به سلامت بيماران هموفيلي، خسارت وارد كرده است. وي تصريح كرد: وضعيت استان  هاي فارس، اصفهان و تبريز وخيم  تر است و موجودي فاكتورهاي انعقادي خون در اين استان  ها بسيار اسف  بار است. قويدل با اشاره به مشكلات بين وزارت رفاه و بهداشت، گفت: از نمايندگان مجلس انتظار داريم كه با تجديد نظر در بودجه  هاي بيماران خاص، مشكلات اين قشر را برطرف كنند. وي خاطرنشان كرد: وزارت رفاه، فاقد ساختارهاي لازم براي رسيدگي به امور بيماران خاص است.

كاهش ۷۰ درصدي بيماري تالاسمي
فارس: رئيس هيات مديره انجمن تالاسمي ايران گفت: از ۱۰ سال قبل با اجباري شدن طرح آزمايش پيش از ازدواج، رشد بيماري تالاسمي در كشور حدود ۷۰ درصد كاهش يافته است.
محمود هادي پور برنامه آزمايش پيش از ازدواج جوانان كه بيشتر به منظور جلوگيري از تولد نوزادان مبتلا به تالاسمي انجام شد به جز در دو استان سيستان و بلوچستان و هرمزگان در بقيه نقاط كشور موفق بود اما در اين دو استان به علت مسائل فرهنگي موفقيت كافي نداشت.
وي افزود: ناموفق بودن برنامه پيشگيري از تالاسمي در اين دو استان به جامعه شناسي فرهنگي اين استانها مربوط مي شود. بسياري از جوانان در اين دو استان ابتدا عقد شرعي مي كنند و بعد براي آزمايش مراجعه مي كنند و در صورتي كه حتي جواب آزمايش نشان دهد كه فرزندان آنها مبتلا به تالاسمي مي شوند، باز هم با هم ازدواج مي كنند و به نتيجه آزمايش اهميت نمي دهند.

ايران خودرو ديزل، تحويل آمبولانس هاي
تامين اجتماعي را متوقف كرد
فارس: مديركل پشتيباني درمان سازمان تامين اجتماعي گفت: ايران خودرو ديزل، تحويل آمبولانسهاي بنز اسپرينتر تامين اجتماعي را از بعد از عيد متوقف كرده است.
كامران جمشيدي گفت: اين آمبولانس ها طي قرارداد ۱۸ ماهه اي با شركت توليد كننده داخلي آن به سازمان تامين اجتماعي بايد تحويل داده شود كه اميدواريم با تحويل تمام آمبولانسها كليه بيمارستان هاي تامين اجتماعي در سراسر كشور مجهز به حداقل۲ تا ۳ آمبولانس استاندارد شوند.
وي در ادامه با بيان اينكه ۱۵۰ دستگاه آمبولانس طي اين قرارداد به سازمان تامين اجتماعي بايد تحويل داده شود، گفت: از تعداد آمبولانس هاي قيد شده در قرارداد، طي سال گذشته حدود ۷۰ آمبولانس به سازمان تامين اجتماعي تحويل داده شده است.

طرحهاي اشتغال زنان در اولويت دريافت تسهيلات
مهر: تعاوني هاي زنان در بخشهاي كشاورزي و صنايع دستي در اولويت دريافت تسهيلات قرار دارد.
مشاور استاندار تهران در امور زنان افزود: در لايحه دولت به منظور فراهم كردن امكانات و تسهيلات بيشتر در جهت اشتغالزايي، طرحهايي كه زنان در بخشهاي كشاورزي، صنايع دستي، خدمات كامپيوتر، مراكز فرهنگي و آموزشي ارايه دهند در اولويت دريافت تسهيلات قرار خواهد گرفت.
فاطمه قندفروش خاطرنشان كرد: هم اكنون درخواستهايي كه از سوي زنان براي تأسيس تعاوني هاي زودبازده به استانداري تهران صورت مي گيرد،بيشتر در بخش صنايع دستي، بنگاههاي كاريابي، مراكز آموزشي و فرهنگي و خشكبار است و كمترين درخواست ها نيز در بخش كشاورزي و پرورش ماهي است.
وي تاكيد كرد:چنانچه زنان بخواهند در بخش كشاورزي فعاليت كنند بايد ۱۰ درصد كل وامي كه در اختيارشان قرار مي گيرد به عنوان آورده سرمايه گذاري كنند كه اين آورده در بخش صنايع دستي ۲۰ درصد كل وام و بيشتر از كشاورزي است.

۲۵ درصد نيروي انساني دستگاه ها
از بين ايثارگران استخدام مي شوند
ايسنا: مخبر كميسيون اجتماعي مجلس شوراي اسلامي از ادامه بررسي شور دوم بخش هايي از لايحه جامع خدمات رساني به ايثارگران در جلسه اين كميسيون خبر داد.
محمدعلي مقنيان افزود: سه ماده از فصل چهار از اين لايحه روز گذشته مورد بررسي قرار گرفت و به تصويب رسيد. وي افزود: بر اساس ماده ۱۶ اين لايحه كليه دستگاه ها موظفند حداقل ۲۵ درصد از نياز نيروهاي انساني خود را از بين ايثارگران استخدام كنند. همچنين بر اساس ماده ۱۷ آن،بنياد شهيد و امور ايثارگران مكلف شد كليه خانواده هاي اسرا، شهدا و جانبازان و در كل كساني كه طبق اين لايحه به عنوان ايثارگر تعريف شده اند، عائله تحت تكفل شامل معلول جسمي، ذهني و حركتي آنها به ميزان يارانه اي كه در قانون براي ساير كاركنان در نظر مي گيرند براي آنها نيز در نظر بگيرند.
نماينده مردم بيجار در خانه ملت، تصريح كرد: همچنين طبق ماده ۱۸ اين لايحه، بنياد شهيد و امور ايثارگران مكلف شده حداقل معادل يك و نيم برابر حقوق كاركنان دولت را به عنوان مستمري به والدين شهدا و ساير ايثارگران بپردازد. مخبر كميسيون اجتماعي مجلس شوراي اسلامي در پايان از تصويب هر سه ماده عنوان شده در اين كميسيون خبر داد.

اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهرستان ها
شهري
علمي فرهنگي
انقلاب
راهنما
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |  
|  داخلي   |   شهرستان ها   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   انقلاب   |   راهنما   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |