سه شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۳۹۸۰ - May 9, 2006
نمايشگاه بزرگ عكاسي معاصر ايران برگزار مي شود
چيدمان بهترين عكس هاي جنگ
001593.jpg
گروه ادب وهنر- سعيده امين: نمايشگاه بزرگ عكاسي معاصر ايران، اول خردادماه آغاز مي شود.
موزه هنرهاي معاصر تهران آماده برگزاري و چيدمان برگزيده اي از عكس هاي معاصر ايران با موضوع دفاع مقدس است. قرار است ۱۸۷ قطعه عكس زيبا از ۱۷عكاس زنده و درگذشته ايران به نمايش عمومي گذاشته شود.
عكاس خلاق، مستند اجتماعي، جنگ، طبيعت و منظره پردازي، پرتره، معماري و عكاسي خبري و مطبوعاتي از جمله ژانرهاي موجود در اين نمايشگاه هستند.
بخش جداگانه اي نيز درباره تاريخ عكاسي ايران تدارك ديده شده است كه به عكس هاي اصلي دوره ناصري اختصاص دارد. همچنين يكي از كتاب هاي اين نمايشگاه را نيز همين عكس هاي تاريخي در بر خواهند گرفت.
عكس ها به آرشيو شخصي محمدستاري- دبير اين نمايشگاه- تعلق دارد و بخشي از عكس ها نيز متعلق به آرمان استپانيان است. ستاري براي تكميل اين نمايشگاه، نزديك به ۶۰قطعه عكس نيز از ساير مجموعه دارها گرفته است.
نمايشگاه تاريخ عكاسي ايران، عكاس معاصر ايران، يا عكاسان ايران عنوان هايي هستند كه دهان به دهان ميان جماعت عكاس چرخيده و سرپرست موزه هنرهاي معاصر تهران آن را نمايشگاهي با عنواني جنجال برانگيز مي خواند. اين نمايشگاه با هدف معرفي ژانرهاي مختلف عكاسي ايران در دوره معاصر تدارك ديده شده است، ضمن آنكه فضايي ايجاد خواهد كرد تا نمونه هايي از ژانرهاي مختلف عكاسي ايران در كشور و ساير نقاط جهان عرضه شود كه ممكن است مثل همين نمايشگاه تهران يا به صورت برگزيده اي از آثار باشد.
حسيني راد -سرپرست موزه-مي گويد: «عكاسي معاصر در همين حال كه تعاريف خاصي دارد، مي تواند مبهم نيز باشد. اين عنوان باعث شد جلسه هايي با دوستان عكاس برگزار كنيم. آنان ديدگاه  هايشان را مطرح كردند و قرار شد با مشاوران عكاسي خودمان جلسه ديگري داشته باشيم» .
لازم به يادآوري است كه نمايشگاه يادشده، عكس هاي آرشيوي موزه ها و كاخ موزه هاي كشور را در بر نمي گيرد و سعي شده هر عكاس با توجه به ژانري كه بيشتر در آن مطرح بوده و كار كرده دعوت شود.
حالا همه چيز براي برگزاري نمايشگاه آماده است و تنها چند روز به آغاز نمايشگاه مانده. محمدستاري به بهانه اينكه دو روز مانده به نمايشگاه يك مصاحبه مطبوعاتي برگزار خواهد كرد، از هرگونه گفت وگو با خبرنگار همشهري خودداري مي كند. او در گفت وگويي كه چند روز قبل با ايسنا انجام داده مي گويد: «براي جلوگيري از هرگونه شبهه، ۱۷۰قطعه عكسي كه ۱۷عكاس مدعو به انتخاب خودشان به نمايشگاه ارائه كرده اند به ترتيب حروف الفباي نام خانوادگي شان در هر ژانر چيده شده است. به خاطر احترامي كه براي عكاسي جنگ و دفاع مقدس قائليم و نيز با توجه به اينكه عكاسان ما در عرصه فتوژورناليست درخشش بي نظيري در جهان و ايران داشتند، نمايشگاه با عكاسي خبري و جنگ آغاز مي شود» .
۱۰عكس انتخابي موزه به سليقه و انتخاب ستاري و حسيني راد به صورت جداگانه در رمپ ورودي موزه با ابعادي بزرگ جا مي گيرند. از ميان ۱۰ عكس ارائه شده از سوي هر عكاس، تك عكسي كه مايه هنري بيشتري داشته انتخاب شده تا در كتاب نمايشگاه به چاپ برسد.
اين نمايشگاه به گفته ستاري تا روز۳۱ تيرماه سال جاري برپاست.
آرمان استپانيان، بهمن جلالي، اميرعلي جواديان، تورج حميديان، محسن راستاني، مريم زندي، محسن شانديز، علي رئيس شقاقي، سعيد صادقي، محمد صياد، كامران عدل، فخرالدين فخرالديني، محمد فرنود، نيكول فريدني، كاوه گلستان، احمد ناطقي و آلفرد يعقوب زاده، نمايندگان عكاسي معاصر ايران در اين نمايشگاه اعلام شده اند.

كتابخانه
رابطه عمو شل و فرهاد حسن زاده
001581.jpg
گروه ادب و هنر- كامران محمدي: «شل سيلوراستاين» ، سياه پوست ريشو ولي بي مو را حتماً مي شناسيد. سيلوراستاين براي ادبيات ايران اهميت زيادي دارد. تعجب نكنيد؛ درست است كه «عمو شل» (نام خودماني سيلور استاين) ايراني نبود و حتي آمريكايي هم بود، ولي وقتي ايراني ها با آثارش و سبك جالب و جديد او در تصويرسازي كتاب هاي «كودكانه نما» و اشعار و موضوعات ساده و در عين حال عميقش آشنا شدند، چنان از اين نويسنده و گيتاريست دوست داشتني استقبال كردند كه طولي نكشيد نداي عموشل، عموشل از هر كوچه و خيابان و خانه اي به گوش رسيد. حتي وقتي عموشل هفت-هشت سال پيش به ديار باقي شتافت، دوستان روزنامه نگار كودك و نوجواني مان واقعاً متأثر شدند.
اما راستش من اصلاً نمي خواستم در باره سيلوراستاين بنويسم. قرار اين بود كه درباره «فرهاد حسن زاده» بگويم كه شباهتي هم به سيلور استاين ندارد. فقط دو عنوان كتاب كوچك براي مان فرستاده كه مرا ياد عموشل انداخت.
«بند رختي كه براي خودش دل داشت» و «در روزگاري كه هنوز پنج شنبه و جمعه اختراع نشده بود» را انتشارات «كتاب چرخ و فلك» منتشر كرده است. تازه، اسم كتاب اول ادامه هم دارد: (قصه هاي كله گنجشكي). اين دو كتاب كه با شمارگان ۳۳۰۰ نسخه به بازار آمده اند، خواهي نخواهي آدم را ياد عمو شل و نحوه نگاه او به دنيا مي اندازند؛ به ويژه «بندرختي كه...» . اما حسن زاده توانسته به جاي تقليد محض از سيلور استاين، موضوعاتي ايراني و مطابق با فرهنگ داخلي را انتخاب كرده و به آنها نگاه زيبا و متفاوت استايني را اضافه كند.
مثل همه كتاب هاي سيلوراستاين، اين دو كتاب هم بيش از آن كه مناسب كودكان باشند، «كودكانه نما» هستند و شايد بزرگسالان اهل دل، بيشتر خوششان بيايد.
راستي، مي دانيد كه تصويرسازي در اين جور كتاب ها به اندازه نوشتن متن مهم است. تصويرگر «بندرختي كه...» علي نامور و «در روزگاري كه...» مهدي صادقي است. من از كار نامور بيشتر خوشم آمد، شما را نمي دانم.
بد نيست يكي از داستان هاي كله گنجشكي حسن زاده را هم بخوانيم:
001578.jpg
داستان «زلزله» در صفحه ۱۴ كتاب:
«بابا نگران آمدن زلزله است. مامان از فكر زلزله هم تنش مي لرزد، ولي نمي دانم چرا من از زلزله خوشم مي آيد! شايد به خاطر اينكه دو تا«ز» دارد: زلزله. يا به خاطر اينكه«زله» دارد و«ذله»كردن هم صفا دارد. خدا مي داند، شايد هم دليل ديگري دارد. مثلاً من فكر مي كنم زلزله بايد چيزي شبيه به من باشد، در موقعي كه همه چيز را به هم مي ريزم. در سه سوت خانه  تروتميز تبديل مي شود به انباري. راستي شما مسواك من را نديدي؟ ديروز داشتم باهاش كفش هام را واكس مي زدم» .
«بندرختي كه....» ۴۷ صفحه است و ۱۲۰۰ تومان قيمت دارد و «در روزگاري كه...» با ۴۸ صفحه، ۹۰۰ تومان است.

نمايشگاه كتاب
بن كتاب براي طلاب و دانشجويان تهراني
گروه ادب و هنر: يك خبر خوب براي دانشجويان مقطع دكتراي علوم انساني و حوزه هاي علميه، به خصوص آنهايي كه كتابخوان هستند و اين روزها قصد دارند با مراجعه به نمايشگاه كتاب با ساك هاي پر نمايشگاه را ترك كنند، اهداي بن كتاب است.سازمان فرهنگي هنري شهرداري به حوزه و دانشگاه بن كتاب اهدا مي كند.كليه دانشجويان دوره دكتراي علوم انساني، حوزه هاي علميه و مدارس ديني شهر تهران از بن اهدايي سازمان فرهنگي هنري شهرداري در نمايشگاه بين المللي كتاب برخوردار مي شوند.
به گزارش اداره كل روابط عمومي و امور بين الملل سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران، مبلغ ۵۰۰هزار و يك ميليون ريال به ترتيب بين دانشجويان دكتراي علوم انساني و حوزه علميه در نمايشگاه توزيع مي شود. دانشجويان واجد شرايط مي توانند با همراه داشتن معرفي نامه از دانشگاه محل تحصيل مبني بر اشتغال به تحصيل در دوره دكتراي يكي از رشته هاي علوم انساني و ارائه كپي كارت  دانشجويي و نيز حوزه هاي علميه با داشتن معرفينامه معتبر از سازمان تبليغات اسلامي كه ممهور به مهر حوزه باشد، مي توانند بن اهدايي خود را دريافت كنند.
افراد واجد شرايط مي توانند جهت دريافت بن كتاب به غرفه مؤسسه منتشر شده واقع در سالن ۵ نمايشگاه بين المللي كتاب مراجعه نمايند.

جدول هاي اعداد
حل جدول شماره ۷۴
اعداد ۱ تا ۹ را در هر يك از سطرها و ستون ها و مربع هاي كوچك ۳ در ۳ طوري قرار دهيد كه فقط يك بار تكرار شود .پاسخ جدول را فردا در روزنامه ملاحظه خواهيد كرد.
001653.jpg
001656.jpg
001659.jpg
001662.jpg

فراخوان
قابل توجه ناشران و نويسندگان
از اين پس قصد داريم به طور منظم تري به معرفي كتاب بپردازيم. به شرطي كه كتاب هم به طور منظم تري به دستمان برسد، آن هم كتاب هايي در حوزه ادب و هنر كه- بي تعارف- ارزش معرفي داشته باشند.
بنابراين ناشران يا حتي نويسندگان و مترجمان گرامي اگر مايل به معرفي كتاب هايشان هستند، دو نسخه از اثر را به اين نشاني بفرستند: تهران، خيابان آفريقا، كوچه تنديس، پلاك ،۱۰ روزنامه همشهري، سرويس ادب و هنر صفحه راهنما.

قابل توجه مديران مسئول نشريات
از اين پس، علاوه بر معرفي كتاب، قصد داريم ماهنامه ها و فصلنامه هاي ادبي- هنري را نيز به طور مرتب تري معرفي كنيم.
مديران مسئول و سردبيران محترم اين گونه نشريات در صورت تمايل مي توانند دو نسخه از هر شماره نشريه را به نشاني فوق ارسال كنند.

بازي
Resident Evil: Dead Aim
سيستم:PS2
سبك: اكشن
001641.jpg
يك بازي فرعي كه بر مبناي داستان Resident Evil ساخته شده اما هيچ ارتباطي با ماجراي اصلي ندارد. در اين بازي شما در يك كشتي كه به ويروس G آلوده شده در نقش يكي از بازمانده ها ظاهر مي شويد.
كنترل بازي مثل شماره هاي اول و دوم بازي نيست بلكه شما نقشه و جهت ها را به صورت ۳ بعدي دنبال مي كنيد و در واقع درگيري نماي دوربين به حالت اول شخص درآمده و شما بايد با هدفگيري و شليك (مثل بازي PS1, Gun Surrival ) با زامبي ها مبارزه كنيد. بازي چندان طولاني نبوده و به زمان زيادي براي اتمام نياز ندارد.
گرافيك بازي در حد متوسطي قرار داشته ولي سبك سه بعدي بازي مثل حالت كلاسيك (از عكس به عكس) نيست و همين نوعي تنوع در سبك بازي است. از لحاظ فشنگ شما محدوديت نداريد و فشنگ به مقدار زياد در اختيار شماست. جالب اينكه زامبي ها با شليك به نقاط مختلف بدنشان عكس العمل هاي متفاوتي نشان مي دهند. با توجه به سه بعدي بودن بازي هر لحظه احتمال حمله زامبي ها از يك طرف وجود دارد و اين نكته هيجان بازي را مضاعف كرده است.
Shell Shock
سيستم:PC / PS2
سبك: اكشن سوم شخص
001644.jpg
در مورد نبرد ويتنام بازي ها و فيلم هاي زيادي ساخته شده اند اما شايد به جرأت بتوان گفت هيچيك در حد و اندازه هاي Shell Shock تاكنون نبوده اند. در اين بازي شما يك اكشن به تمام معني نفس گير را تجربه خواهيد كرد. شما در نقش افسر در يك جوخه از سربازان آمريكايي وارد جهنمي به نام ويتنام مي شويد و تنها بايد از بين انبوه آهن، گلوله و خون خود را به سلامت به در ببريد.
سبك بازي سوم شخص بوده و در حالت دقيق هدفگيري دوربين به حالت پشت شانه اي درمي آيد و بنابراين تسلط شما در نبردهاي پر تعداد و بهتر و كامل تر خواهد بود هر چند معمولاً براي هدفگيري دقيق چندان فرصتي باقي نمي ماند و تنها بايد شانس زنده ماندن خود را افزايش دهيد.
سلاح هاي متنوع و گوناگوني در بازي در اختيار شماست. گرافيك منظره ها و محيط هاي طبيعي در بازي در حد بسيار خوبي كار شده و منظره هاي طبيعي ويتنام به خوبي براي شما تداعي شده اند. Shell Shock يك تجربه جالب اكشن است.
The Chronicles of Riddick
سيستم:PC/ Xbox
سبك: اكشن _ ماجرايي اول شخص
001647.jpg
اگر مي خواهيد يك اكشن اول شخص متفاوت را تجربه كنيد حتماً به سراغ اين بازي برويد. Riddick ستاره بازي به اسارت در زنداني در يك جزيره محكوم شده و تمام ماجرا به فرار شما از زندان مربوط مي شود. لوكيشن هاي سينمايي بسياري در بازي ديده مي شود.
نماي بازي اول شخص است و سلاح هاي جالبي هم در اختيار شما قرار مي گيرد اما در هر مرحله براي گريختن از زندان بايد ترفندي يافت و با استفاده از آن راه را براي خود هموار كنيد. نبردهاي تن به تن و با مشت Riddick از نكات جالب و مهيج بازي به شمار مي آيند. در مواقعي كه بايد از مانعي عبور كرده و يا مثلاً با گرفتن نرده هاي عمودي مسير را طي كنيد، نماي دوربين به حالت سوم شخص درآمده و شما Riddick را از دور مي بينيد.
Riddick با قابليت ديد در تاريكي اش در تاريكي مطلق مي تواند ببيند و اين موضوع در پناه گرفتن شما در تاريكي بسيار به كار مي آيد اين بازي يكي از موفق ترين هاي سبك اول شخص به شمار مي آيد.
001650.jpg
راهنماي درجه بندي سني
* براي افراد ۱۸ سال به بالا مناسب است. كاربر اين بازي ها اغلب نياز به مهارت بسيار بالايي در پيشبرد بازي دارد. بازي هاي داراي اين نشان از خشونت بالايي برخوردار است.

اره ۳ در كانادا كليد خورد
001587.jpg
گروه ادب و هنر:  كشور كانادا ميزبان سازندگان «اره ۳» است. اين فيلم ترسناك و دلهر ه آور در شهر تورنتو فيلمبرداري مي شود. گروه سازنده فيلم ديروز كليد فيلمبرداري «اره ۳» را در اين شهر زدند.
به نوشته خبرگزاري رويتر، دارن لين بوسمن كارگردان سومين قسمت اين فيلم موفق و پرفروش است. فيلمنامه را لي وانل نوشته است.
جيمزون كارگردان قسمت اول فيلم و خالق كاراكترهاي قصه فيلم، همراه با وائل مدير توليد «اره ۳» هستند.
تابين بل كه در دو قسمت قبلي فيلم نقش قاتل بيمار قصه را بازي كرد، براي سومين بار در نقش آدم بد ماجرا ظاهر مي شود. دو بازيگر ديگر قسمت دوم يعني شاوني اسميت و دينا مه ير هم در قسمت سوم حضور دارند. آنها دوباره نقش هاي آماندا و كري _ كه در دام قاتل خطرناك فيلم افتاده بودند _ را بازي كنند.
اولين قسمت فيلم همزمان با جشن  هالووين ۲۰۰۴ به روي پرده رفت. اين فيلم كم خرج در كمال حيرت همگان ۵۵ ميليون دلار فروش كرد.
موفقيت مالي فيلم باعث توليد قسمت دوم آن شد كه سال قبل با فروش ۸۷ ميليون دلاري تبديل به يكي از موفق ترين محصولات سال ۲۰۰۵ شد. قسمت سوم فيلم هم همزمان با جشن هالووين به نمايش عمومي درمي آيد.

آتش سوزي در خانه دل تورو و هالي بري
001584.jpg
گروه ادب و هنر: بينيو دل تورو بازيگر آمريكاي لاتيني تبار سينما نقش اصلي «چيزهايي كه در آتش سوزي از دست داديم» را بازي مي كند. هالي بري هنرمند سياهپوست سينما در اين فيلم نقش مقابل دل تورو را دارد.
به نوشته نشريه هاليوود ريپورتر، هالي بري در فيلم در نقش زني ظاهر مي شود كه به تازگي همسرش را از دست داده و هنوز عزادار اوست. وي از دوست صميمي همسرش (با بازي دل تورو) كه با مشكلات متعددي روبه رو است دعوت مي كند كه به جمع خانوادگي آنها بپيوندد و با آنها زندگي كند. كاراكتر دل تورو كه مكاني براي زندگي ندارد، اين دعوت را مي پذيرد، اين كاراكتر سعي مي كند جمع خانواده را با غم از دست رفتن همسر بري همراه كند و باعث شود تا آنها با اين ضايعه كنار بيايند. اما وقوع يك اتفاق باعث مي شود تا بري احساس كند دل تورو در مرگ همسرش بي تقصير نبوده است.
فيلم را ۲ كمپاني دريم وركز و پارامونت به صورت مشترك تهيه مي كنند. سوزان بير فيلمساز ضد جنگ دانماركي كه سال ۲۰۰۲ درام «قلب هاي باز» را كارگرداني كرد، كارگرداني نسخه اصلي «چيزهايي كه در آتش سوزي از دست داديم» را چند سال قبل انجام داد. نسخه جديد توسط زاك براف كارگرداني  مي شود كه يكي از بازيگران جوان سينماست. نسخه جديد ماه ژوئن جلوي دوربين مي رود.

فروش مأيوس كننده مأموريت غيرممكن ۳
001590.jpg
گروه ادب و هنر: «مأموريت غيرممكن ۳» در شرايطي با يك فروش ۴۸ ميليون دلاري صدرنشين جدول هفتگي فروش سينماهاي آمريكا شد كه تحليلگران اقتصادي فروش بيشتري را براي آن پيش بيني مي كردند.
به نوشته آسوشيتدپرس، فيلم جديد تام كروز افتتاح كننده فصل تابستان سينماست كه صنعت سينما مدتها در انتظار نمايش عمومي آن بود.
قسمت دوم فيلم با افتتاحيه اي ۵۸ ميليون دلاري شروع كرد و فيلم قبلي كروز «جنگ  دنياها» هم افتتاحيه اي ۶۵ ميليوني داشت.
بر همين اساس صنعت سينما انتظار داشت كه سومين قسمت «مأموريت غيرممكن» در ۳ روز اول نمايش حداقل ۶۰ ميليون دلار فروش كند.
در فيلم تام كروز (كه آن را همراه با كمپاني پارامونت تهيه كرده است) در نقش انان هاوك رهبر گروه ضدجاسوسي ظاهر مي شود. او همراه گروه زبده همكارش بايد با يك دلال خطرناك و بين المللي اسلحه مبارزه كند.
اين نقش را فيليپ سيمورهافمن بازي مي كند كه امسال براي درام اجتماعي «كاپوتي» اسكار بهترين بازيگر مرد سال را گرفت.
جي جي  آبرامز كارگردان مطرح تلويزيوني با ساخت «مأموريت غيرممكن ۳» به جرگه فيلمسازان سينما پيوسته است.

برنامه
پرده
آتش بس (كارگردان: تهمينه ميلاني)-آفريقا، ايران،۱ پارس ،۱ بهمن ،۲ آسيا، قيام، المپيا،پايتخت
مرباي شيرين (كارگردان: مرضيه برومند) -فرهنگ ،۲ ناهيد، شيرين، پيام، سپيده،۲ فلسطين ،۲ سعدي، اروپا، شاهد، شهر تماشا، جي ،۲ كانون
يك تكه نان (كارگردان: كمال تبريزي)-فلسطين ،۲ سپيده ۱
ازدواج به سبك ايراني(كارگردان: حسن فتحي)-قدس، ايران ،۳ صحرا، شهر قشنگ، فلسطين مركزي ،۲ جي،۱ فرهنگ ،۱ ناهيد، كارون، گلريز ،۲ حافظ، رودكي، تهران ،۱ ميلاد
هوو (كارگردان:  عليرضا داودنژاد)-عصر جديد ،۱ تهران ،۲ جوان ،۱ فردوسي، سروش، جي ،۳ ملت، مركزي ،۳ دهكده المپيك، شيدا، ماندانا، كانون ،قدس
زير درخت هلو (كارگردان: ايرج طهماسب) -استقلال، جوان ،۲ عصر جديد ،۳ گلريز ،۱ مركزي ،۱ بهمن ،۱ بلوار، آستارا، پيروزي، پيوند، ايران ،۲ جي ،۲ شقايق
صحنه
دشمن مردم (كارگردان: اكبر زنجان پور) سالن اصلي تئاتر شهر‎/ ساعت اجرا: ۱۹
تيغ و ماه (كارگردان: آتيلا پسياني) سالن چهارسو ‎/ ساعت اجرا:۲۰
شب بخير جناب كنت و آهنگ هاي شكلاتي (كارگردان: ميكائيل شهرستاني) سالن قشقايي‎/ ساعت اجرا: ۳۰:۱۸
سكوت (كارگردان: محمد يزدي) تالار سايه‎/ ساعت اجرا: ۳۰:۱۹
وقتي فرشته خواب سگ مي بيند (كارگردان: علي نرگس نژاد) سالن شماره ۲ تئاتر شهر‎/ ساعت اجرا: ۱۸
آواز ستاره ها (كارگردان: مهرداد خرمن بيز) تالار نو‎/ ساعت اجرا: ۱۹
افعي طلايي (كارگردان: منصور نوبخت) تئاتر پارس ‎/ ساعت اجرا: ۱۶و ۴۵:۱۲
رستم و داش ابرام (كارگردان: صبا ملكي) تئاتر پارس‎/ ساعت اجرا: ۳۰:۱۷
مردي در تاريكي (كارگردان: مصطفي ميرقاسمي) تئاتر پارس‎/ ساعت اجرا: ۴۵:۱۳
ديوار
گالري خاك: نمايشگاه عكس ساسان توكلي فارساني/ تا ۲۰ ارديبهشت/ خيابان شريعتي، دوراهي قلهك، خيابان بصير، كوي ژيلا/ تلفن: ۲۲۶۰۵۴۶۵
گالري ضرابي: نمايشگاه زيورآلات مسي دانيال دادخواه/ ۲۲ تا ۲۸ ارديبهشت/ شريعتي، مقابل حسينيه ارشاد، شماره ۱۲۱۰/ تلفن: ۶-۲۲۲۲۷۹۷۵
گالري افرند: نمايشگاه طراحي هاي جلال متولي/ تا ۲۶ ارديبهشت/ جلال آل احمد، بزرگراه كردستان، خيابان ،۳۵ اشك شهر، حسيني، پلاك ۵۴/ تلفن: ۸۸۰۱۲۳۳۴
نگارخانه طراحان آزاد: نمايشگاه نقاشي، انيستاليشن شهناز زهتاب/ تا ۲۱ ارديبهشت/ ميدان فاطمي، ميدان گل ها، سلماس، پلاك ۴۱/ تلفن: ۸۸۰۰۸۶۷۶
نگارخانه شمس: نمايشگاه صورتك هاي تلفيقي مرجان سبزه چيان و مجتبي گيويان/ تا ۲۰ ارديبهشت/ چهارراه جهان كودك، كوچه كمان، پلاك ،۴ تلفن: ۸۸۷۷۴۵۷۱
گالري باران: نمايشگاه طراحي مريم رحيمي نمين/ تا ۲۲ ارديبهشت/ دركه، احمدپور، شماره ۷/ تلفن: ۲۲۴۰۷۷۷۲
نگارخانه كمال الملك: نمايشگاه نقاشي فريبرز فراغت/ ۲۲ تا ۲۷ ارديبهشت/ پاسداران، نبش گلستان سوم، پلاك يك، تلفن: ۲۲۵۶۵۴۳۴

خوشنويسي
امتحانات پايان دوره انجمن خوشنويسان
گروه ادب و هنر:يك خبر اختصاصي براي آنهايي كه خط خوب دارند و خوش  مي نويسند از طرف انجمن خوشنويسان ايران به دست ما رسيده است.
انجمن خوشنويسان ايران امتحانات سراسري پايان دوره اي ارديبهشت ماه ۱۳۸۵ را برگزار مي كند.اين امتحان در تاريخ هاي ۲۱ و ۲۲ ماه جاري در سراسر كشور برگزار مي شود.
اين خبر تنها براي اعضاي انجمن نيست زيرا داوطلبان متفرقه نيز مي توانند نشاني شعب انجمن را از اداره ارشاد محل به دست آورده و اقدامات لازم را به عمل آورند.
داوطلبان شركت در امتحانات مي توانند در هر شهرستان با مراجعه به شعب انجمن در دوره هاي مختلف؛ مقدماتي، متوسط، خوش، عالي و ممتاز در امتحانات ثبت  نام كنند. همچنين در تهران داوطلبان مي توانند به شعبه تهران واقع در خيابان انقلاب، كوچه ابيورد، پلاك ۳۴ مراجعه و يا با تلفن هاي ۶۶۷۰۴۶۹۶و ۶۶۷۳۰۲۵۱ تماس بگيرند.
اهالي شرق تهران نيز مي توانند به خيابان دردشت _ خيابان ۷۲ شرقي- انديشه سراي گلبرگ مراجعه و يا با تلفن ۷۷۲۰۶۲۹۲ تماس حاصل كنند.
در ضمن انجمن خوشنويسان ايران در خيابان انقلاب- چهارراه كالج- غرب تالار وحدت- خيابان خارك- شماره ۵۹ واقع شده است.

راهنما
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهرستان ها
شهري
علمي فرهنگي
انقلاب
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |  
|  داخلي   |   شهرستان ها   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   انقلاب   |   راهنما   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |