سه شنبه ۹ خرداد ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۳۹۹۸ - May 30, 2006
با دستگيري ۸ قاچاقچي
كشف ۳ محموله بزرگ قاچاق در گلوگاه پايتخت
005628.jpg
005634.jpg
گروه حوادث - آزاده مختاري: با دستگيري ۸ قاچاقچي كالاهاي آرايشي و پارچه، سه محموله بزرگ كالاي قاچاق قبل از توزيع در تهران كشف شد .
به گزارش همشهري، در آخرين روزهاي ارديبهشت امسال، مأموران مبارزه با جرايم اقتصادي پليس آگاهي از طريق منابع خبري خود اطلاع پيدا كردند، تعدادي از عوامل قاچاق كالا قصد دارند، مقادير انبوهي كالاهاي قاچاق از جمله لوازم آرايشي، بهداشتي، تقلبي و غير مجاز را از مرزهاي غربي و جنوبي كشور به تهران منتقل كنند.
با كسب اين گزارش، كارآگاهان به بررسي هاي پليسي نامحسوس دست زده و سرانجام در سوم خرداد، هنگامي كه قاچاقچيان قصد داشتند به وسيله يك دستگاه تريلي كالاهاي قاچاق را وارد تهران كنند ، تريلي را در كمربندي حاشيه تهران شناسايي و متوقف كردند.
مأموران پليس پس از متوقف كردن خودرو و انجام بازرسي  از آن، مشاهده كردند: كاميون داراي پوشش مواد زايد پلاستيكي است و با مجوز مربوط به حمل و نقل اين مواد، تردد مي كند اما با تخليه مواد زايد پلاستيكي از داخل خودرو، مشخص شد: مقادير زيادي كالاهاي قاچاق از جمله پارچه، وسايل بهداشتي، لوازم آرايشي و دارويي و همچنين بسته هاي مختلف آزمايشگاهي در زير مواد پلاستيكي پنهان شده است.
در حالي كه بررسي ها در اين باره ادامه داشت ، ۲۴ ساعت پس از كشف اين محموله بزرگ قاچاق، مأموران مبارزه با جرايم اقتصادي در پيگيري هاي خود، انباري حاوي كالاهاي مختلف قاچاق در مركز شهر را شناسايي كردند و هنگامي كه با كسب دستور قضايي وارد انبار شدند مقادير زيادي كالاي قاچاق از جمله بسته هاي چاي، مقادير زيادي لوازم بهداشتي و آرايشي، داروها و شربت هاي تقويتي غير مجاز را كشف و ضبط كردند.
در ادامه بررسي هاي پليسي در اين باره كارآگاهان پليس ، همچنين موفق به شناسايي محموله بزرگ ديگري از كالاهاي قاچاق پيش از وارد شدن به چرخه توزيع شدند، كه اين محموله قاچاق نيز پيش از وارد شدن به تهران از سوي مأموران پليس آگاهي شناسايي و كشف شد.
روز گذشته سرهنگ قاسمي، معاون مبارزه با جرايم اقتصادي پليس آگاهي تهران بزرگ، با اعلام خبر كشف اين سه محموله بزرگ كالاي قاچاق، از دستگيري ۸ تن از عوامل اصلي قاچاق با ميانگين سني۳۰ تا ۵۰ سال خبر داد. به گفته سرهنگ قاسمي، ارزش اين كالاها كه شامل ۶ هزار و ۱۶۰ توپ البسه، ۳ هزار كيلوگرم چاي خارجي، يكهزار و ۷۷۰ طاقه پارچه، ۶۰ هزار عدد لوازم آرايشي و بهداشتي، ۲۱۶ هزار عدد داروهاي غير مجاز اعم از تقويتي و ... ، ۲۳ هزار و ۵۲۰ عدد پودر شربت خوراكي و تعدادي تجهيزات آزمايشگاهي است بالغ بر صدها ميليون تومان است. معاون مبارزه با جرايم اقتصادي پليس آگاهي تهران بزرگ در ادامه گفت: در حال حاضر تمامي متهمان شناسايي شده با قرار وثيقه آزاد شدند.

بعد از پنج ماه تلاش پليسي انجام شد
شناسايي مظنون اصلي جنايت در خودرو ماكسيما
گروه حوادث- كارآگاهان اداره دهم آگاهي تهران بعد از تلاشي پنج ماهه خود موفق به شناسايي مخفيگاه مظنون اصلي جنايت انتقامجويانه منطقه تهران نو شدند.
به گزارش همشهري، روز پانزدهم دي ۸۴ مأموران پليس كلانتري ۱۲۷ هنگام گشت زني متوجه توقف غيرعادي يك خودرو ماكسيما در گوشه اي از خيابان نيروي هوايي شدند. پليس براي بررسي موضوع به صحنه نزديك شد و ناگهان با جسد غرقه به خون مرد جواني كه سرش روي فرمان خودرو قرار داشت روبه رو شدند.
قرباني با شليك گلوله به شقيقه راستش جان سپرده بود. با گزارش موضوع اين جنايت به كارآگاهان اداره دهم آگاهي تهران تيم ويژه بازرسي صحنه جرم به همراه ولي الله حسيني بازپرس كشيك ويژه قتل در صحنه حاضر شده و به بررسي هاي پليسي و قضايي دست زدند. با بازرسي بدني مقتول مشخص  شد وي مسعود ۲۷ ساله صاحب يك نمايشگاه خودرو است. جسد مسعود به پزشكي قانوني انتقال يافت و در تحقيقات اوليه پليسي انگيزه انتقامجويانه ارتكاب قتل قوت گرفت.
در حالي كه تحقيقات پليسي بر شناسايي عامل جنايت متمركز شده بود، سرنخها به فردي كه از مدتي قبل با مقتول اختلاف مالي داشت رسيد. به اين ترتيب دستگيري اين مرد به عنوان مظنون اصلي ارتكاب جنايت در دستور كار پليس جنايي قرار گرفت. بازپرس حسيني بعد از بررسي و تحقيقات پليسي دستور بازداشت اين مرد را صادر كرد. با دستگيري اين متهم،  مسئولين قضايي و پليسي كه رسيدگي اين پرونده را بر عهده دارند اميدوار هستند با انجام بازجويي ها از اين مظنون، راز جنايت فاش شود.

زن كلاهبردار رؤياي ۲۳۰ مسافر ژاپن را بر باد داد
005625.jpg
گروه حوادث - زن كلاهبرداري كه به بهانه اعزام جوانان جوياي كار به ژاپن و كشورهاي آسياي جنوب شرق اقدام به كلاهبرداري ميليوني كرده بود، در نخستين جلسه دادگاه گفت: تنها هدفم اين بود كه يك شبه ميليونر بشوم!
سفر به ژاپن در رؤيا
به گزارش همشهري، رسيدگي به پرونده كلاهبرداري هاي زن ميانسال اصفهاني هنگامي در دستور كار ويژه پليس آگاهي قرار گرفت كه تيرماه ،۸۴ سه مرد جوان با مراجعه به دادسراي عمومي و انقلاب اصفهان از كلاهبرداري يك زن ۳۷ ساله به بهانه اعزام جوانان جوياي كار به ژاپن خبر دادند.
در بازجويي هاي اوليه از اين سه جوان، آنها مدعي شدند چندي قبل از طريق يكي از دوستانشان با زن كلاهبردار كه ادعا مي كرد مديرعامل يك شركت كاريابي در كشورهاي خارجي است آشنا شده اند و وي به آنها وعده داده است از طريق واسطه هايي كه در كشورهاي جنوب شرق آسيا دارد آنها را در مقابل گرفتن يك ميليون تومان به ژاپن بفرستد.
شاكيان جوان در ادامه افزودند: بعد از پركردن چندين فرم و تقاضانامه كار در شركتهاي معتبر ژاپني، مبلغ درخواستي اين زن را در اختيار او قرار داده اند، اما با نزديك شدن به زمان اعزام به ژاپن هنگامي كه به دفتر كار اين زن مراجعه كرده اند متوجه شده اند او متواري شده است.
با طرح اين شكايت، كارآگاهان پليس اصفهان به دستور قاضي محمدي، بازپرس شعبه پنجم دادسراي اصفهان به بررسي اين پرونده پرداخته و در نخستين بررسي ها دريافتند دهها شكايت مشابه نيز در اين زمينه مطرح شده است كه در آنها شاكيان ادعا كرده اند يك زن ميانسال كه ادعا مي كرده مسئول يك شركت كاريابي است به بهانه اعزام آنها به كشورهاي خارجي ميليونها تومان از آنها كلاهبرداري كرده است. به اين ترتيب بازپرس دادسراي اصفهان دستور دستگيري اين زن كلاهبردار را صادر كرد. مدتي قبل با گذشت ۱۱ ماه از نخستين شكايتها، كارآگاهان پليس موفق به دستگيري اين زن شدند و وي در مخفيگاهش در اطراف اصفهان دستگير شد.
با دستگيري اين زن كلاهبردار وي با اعتراف به كلاهبرداري ميليوني به بهانه يافتن كار در ژاپن و كشورهاي آسيايي تنها هدف خود را پولدار شدن يك شبه عنوان كرد. با صدور كيفرخواست از سوي بازپرس محمدي، پرونده كلاهبرداري هاي اين زن به شعبه ۱۲۰ دادگاه عمومي اصفهان ارجاع شد و صبح ديروز قاضي اعلمي  به محاكمه وي پرداخت.
در نخستين جلسه محاكمه كه براي رسيدگي به شكايت ۲۳۰ شاكي برگزارشد، زن كلاهبردار در توضيح ماجرا گفت: مي خواستم خيلي زود پولدار شوم و به همين دليل نقشه اين كلاهبرداري را طراحي كردم، براي اين كار هم در ابتدا تبليغات وسيعي را در سطح شهر اصفهان انجام دادم و به جواناني كه قصد عزيمت به كشورهاي اروپايي، و كشورهاي جنوب شرق آسيا و حاشيه خليج فارس را داشتند وعده كار در اين كشورها را مي دادم و بعد كه آنها را به شدت به اين كار مشتاق مي كردم از آنها مبالغي مي گرفتم و بعد متواري مي شدم.

سارق سابقه دار: خودروي بي بنزين ارزش ندارد
005622.jpg
گروه حوادث _ سارق ميانسالي كه با داشتن خانواده اي مرفه دست به سرقت بيش از ۲۰ خودرو زده است، پس از دستگيري گفت: با تمام شدن بنزين خودروهاي سرقتي آنها را رها مي كردم.
به گزارش همشهري، ماموران پليس هنگام گشتزني در منطقه قلهك به يك دستگاه خودروي شورلت سفيد رنگ كه مرد ميانسالي راننده آن بود مشكوك شدند. در حالي كه ماموران پليس به راننده دستور ايست داده بودند، ولي وي به سرعت خود افزود و تلاش كرد تا از كمند ماموران بگريزد، اما سرعت زياد خودرو باعث شد وي نتواند آن را كنترل كرده و به اين ترتيب به شدت با ۵ خودروي ديگر برخورد كرد، در حالي كه ماموران تصور مي كردند وي خودش را تسليم خواهد كرد، اما راننده دستپاچه شورلت دنده عقب گرفت و اين بار براي فرار از دست ماموران وارد يك ساختمان شيشه اي شد، اما وقتي كه در آنجا گير افتاد مجبور شد خودش را تسليم كند. با دستگيري اين مرد ۵۱ ساله به نام عباس، وي روز گذشته براي تحقيقات بيشتر درباره انگيزه اش از فرار مقابل داديار روشن قرار گرفت.
در جلسه بازجويي از اين مرد كه داراي ۱۴ سابقه كيفري در خصوص سرقت خودرو و اعتياد است وي با بيان اينكه از يك خانواده بسيار مرفه است در خصوص انگيزه خود از سرقتهاي مكرر گفت: از مدتها قبل به مواد مخدر اعتياد پيدا كردم و به اين ترتيب در حالي كه خانواده ام بسيار ثروتمند بودند مجبور شدم براي تامين مخارج مواد مخدرم، دست به دزدي بزنم. سارق سابقه دار در ادامه اعترافات خود درباره شگردش در سرقتها گفت: با شيوه خاص خودم در زمان بسيار كوتاهي با باز كردن در خودروهاي مورد نظرم كه اكثرا خودروهاي مدل پايين و قديمي بودند آنها را به سرقت مي بردم و سپس تا زماني كه باك ماشين بنزين داشت با آن مسافركشي مي كردم و هنگامي كه بنزينش تمام مي شد آن را در گوشه اي از خيابان رها كرده و به سراغ خودروي بعدي مي رفتم. وي گفت بدشانسي ام زماني بود كه بنزين كمي در باك خودرو وجود داشت و من تنها لحظاتي بعد از ربودن خودرو مجبور به رها كردن آن مي شدم.
سارق حرفه اي در ادامه به سرقت ۱۰ دستگاه خودروي قديمي در طي ۲۰ روز گذشته اعتراف كرد و گفت تمامي آنها را در كنار خيابان رها كرده است. داديار روشن روز گذشته بعد از شنيدن اعترافات متهم وي را با قرار بازداشت به زندان فرستاد.

ابتلاي ۱۴ هزار ايراني به ويروس ايدز
گروه اجتماعي -بنيامين صدر: در حاليكه منابع رسمي تعداد مبتلايان به ايدز را در ايران ۱۲ هزار و ۸۴۰ نفر اعلام مي كنند، نماينده سازمان ملل در امر مبارزه با ايدز از وجود ۱۴ هزار مبتلا به ويروس HIV در ايران سخن مي گويد.
به گزارش خبرنگار ما، دكتر حميدرضا ستايش، نماينده سازمان ملل در امر مبارزه با ايدز مدعي است كه ايدز در ايران تا يك دهه ديگر ۱۰ هزار قرباني خواهد گرفت. پيش از اين مركز مديريت بيماري هاي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در گزارشي از ۵/۲ برابر شدن تعداد مبتلايان به ويروس HIV بين سال هاي ۱۳۸۱ تا مهر ماه ۱۳۸۴ خورشيدي خبر داده بود. دكتر ستايش همچنين ادعا مي كند تعداد مبتلايان پنهان ويروس HIV در ايران بين ۱۰۰ تا ۱۲۰ هزار نفر است و اينكه الگوي ابتلا به ويروس HIV به سرعت از تزريق مواد مخدر به رفتارهاي پرخطر جنسي در حال تغيير است. نخستين موارد آلودگي به ويروس HIV در ايران در بين مبتلايان به بيماري هموفيلي كه بر اثر استفاده از فرآورده هاي خوني  آلوده به بيماري ايدز مبتلا شدند، ديده شد.
اشاعه ايدز در ايران هم اكنون در بين معتادان تزريقي به چشم مي خورد، در حاليكه الگوي گسترش بيماري ايدز در كشور به صورت پنهان و مرموزي به سوي روابط پرخطر جنسي مي خزد. در همين حال خانم رضوان مقدم، مسئول كميته زنان انجمن تلاشگران صلح در گردهمايي كه ۷ خردادماه در دانشكده توانبخشي برگزار شد گفت: ايدز در بستر فقر و نابرابري اجتماعي رشد مي كند. او معتقد است وضع قوانين متناسب با نياز روز و آموزش هاي بهداشت جنسي دو راهكار مهم براي مقابله با گسترش ويروس HIV و جلوگيري از ابتلاي افراد به بيماري ايدز است.

با دستگيري ۷ سارق مسلح افغان
راز سرقتهاي دامداري هاي ورامين فاش شد
005631.jpg
گروه حوادث - با دستگيري ۷ سارق مخوف افغاني كه با تهديد اسلحه اقدام به سرقت مي كردند راز سرقتهاي شبانه از دامداري ها و مرغداريهاي ورامين فاش شد.
به گزارش همشهري، در آخرين ساعات شب۸ فروردين امسال، با گزارش سرقت مسلحانه اي از يك دامداري در «جوادآباد» ورامين، بررسي هاي پليسي براي دستگيري سارقان آغاز شد. در نخستين بررسي هاي پليسي صاحب دامداري در توضيح حادثه به كارآگاهان پليس گفت: ساعاتي قبل چند سارق مسلح افغاني وارد دامداري شده و با تهديد اسلحه دو دستگاه موتورسيكلت، مقدار قابل توجهي طلا و وجه نقد را به سرقت بردند.
با گزارش موضوع، با دستور ويژه سردار زارعي فرمانده انتظامي استان تهران، ماموران تجسس پليس، بررسي هاي خود براي يافتن سارقان مسلح افغان را آغاز كردند. در حالي كه بررسي ها در اين مورد ادامه داشت، كارآگاهان پليس ورامين با موارد مشابهي مواجه شدند كه در تمامي آنها اعضاي يك باند مخوف از سارقان افغان اقدام به سرقت از دامداري ها و مرغدارهاي منطقه كرده بودند.
افراد مالباخته در تمامي پرونده ها مدعي بودند كه سارقان در ساعات اوليه شب و به صورت گروهي با استفاده از موتورسيكلت و سلاح گرم وارد دامداري شده و با تهديد به مرگ اقدام به سرقت كرده اند.
در حالي كه تحقيقات در اين باره ادامه داشت در آخرين روز ارديبهشت، ماموران پليس هنگام گشت زني در حوالي جوادآباد به چهار موتورسوار افغاني برخورد كردند، اما مردان موتورسوار به محض مشاهده ماموران از مسيرهاي فرعي و با استفاده از تاريكي شب متواري شدند.
ماموران پليس با ردزني مسير فرار موتورسواران متوجه شدند يك نفر از آنان وارد يك دامداري در نزديكي روستاي «محمدآباد» ورامين شده و در آنجا مخفي شده است به اين ترتيب بلافاصله محل مورد نظر محاصره شد و ماموران در يك عمليات پليسي موفق شدند مرد افغان را دستگير كنند. در تحقيقات پليسي از متهم، وي مخفيگاه ساير اعضاي باند كه يك دامداري در روستاي «محمدآباد» بود را فاش كرد كه پس از محاصره كامل دامداري، ماموران پليس ۵ مرد افغاني به نامهاي «باير خان» ، «غلامحسين» ، «تازك» ، «عبدا...» و «شاه ولي» را در رابطه با سرقت هاي مسلحانه دستگير كردند.
در تحقيقات فني و پليسي از دستگير شدگان آنها به سرقتهاي مسلحانه اعتراف و اظهار كردند: به سركردگي «شاه ولي» باند سرقت مسلحانه تشكيل داده و اقدام به سرقت از دامداري و مرغداري هاي منطقه كرده اند. آنها همچنين اعتراف كردند در جريان سرقت ها، هنگامي كه سه نفر از كارگران در مقابل آنها مقاومت كرده بودند آنها را از ناحيه صورت، دست و سينه هدف گلوله قرار داده اند. با دستگيري سارقان مسلح بازپرس پرونده آنها را با قرار بازداشت راهي زندان كرد.

حوادث
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
خارجي
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
علمي فرهنگي
راهنما
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   خارجي   |   فرهنگ و آموزش   |  
|  سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   راهنما   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |